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スマート・ファブリックの世界市場 - 2023-2030


Global Smart Fabric Market - 2023-2030

概要 世界のスマート生地市場は、2022年に28億米ドルに達し、2023-2030年の予測期間中に年平均成長率21.7%で成長し、2030年には155億米ドルに達すると予測されている。 ウェアラブル技術の成長は、スマートテキ... もっと見る

 

 

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2023年12月5日 US$4,350
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サマリー

概要
世界のスマート生地市場は、2022年に28億米ドルに達し、2023-2030年の予測期間中に年平均成長率21.7%で成長し、2030年には155億米ドルに達すると予測されている。
ウェアラブル技術の成長は、スマートテキスタイルから大きく派生している。e-テキスタイル分野の進歩により、スポーツ、医療、ファッションに使用する電子機器やセンサーを搭載した衣料品やアクセサリーが開発されている。スマート・ウェアやウェアラブル・テクノロジーは、ますますファッショナブルになっている。インタラクティブな要素やLEDディスプレイ、カラーチェンジ機能を備えた服も増えている。
医療・ヘルスケア業界では、スマート・テキスタイルの採用頻度が高まっており、これが市場成長の大きな要因となっている。テキスタイルは、創傷治療、術後の回復、患者のモニタリングなど、さまざまな医療処置に活用されている。患者のバイタルサインや病状を継続的かつ非侵襲的に追跡するスマートテキスタイルの能力は、特に郊外や在宅の医療施設では不可欠である。
北米は、世界のスマート・ファブリック市場の1/3以上を占める成長地域の一つである。IT企業、研究機関、新興企業の大半は北米、特に世界的な技術革新の中心地である米国にある。このような風土は、e-テキスタイル、センサー技術、材料科学の開発を促進し、スマートファブリック市場拡大のための強固な基盤となっている。
ダイナミクス
ハイテク・デバイスの需要拡大
最先端機能を備えた複雑なデバイスに対する需要の高まりは、予測期間を通じて増加すると予測される。その結果、大手企業は最先端のスマート繊維製品を顧客に提供する努力を強めている。例えば、GoogleとLevi Straussは、Project Jacquardスマート技術を使用したスマートデニムジャケットを共同開発した。
例えば、2020年には、マイクロセンサーを布地に組み込む革新的な方法を生み出した医療機器メーカーのサイレン(Siren)が、遠隔患者モニタリングに応用可能な安価で洗濯機で洗えるスマートテキスタイルの大量生産を可能にし、本日、アナテム・ベンチャーズが主導し、現在の投資家であるDCM、コスラ・ベンチャーズ、500 Startups、ピーター・ティールのファウンダーズ・ファンドが参加する1,180万米ドルの資金調達を行ったと発表した。
さらに、DCMのパートナーであるジェイソン・クリコリアンは、このシリーズBの資金調達の結果、Sirenの取締役会に加わることになり、Anathemのマネージング・パートナーであるクリスタル・マッケラーは、Sirenのアドバイザーを務めることになる。
ウェアラブル技術への需要の高まり
スマート・ファブリック市場は、ウェアラブル・テクノロジーの人気上昇によってますます牽引されている。ウェアラブル技術を消費者の日常生活にシームレスに統合することが消費者のトレンドとなっており、スマートテキスタイルはこの目標を達成するために不可欠である。スポーツだけでなく、普通の衣服に織り込まれた健康監視ガジェットやフィットネストラッカーは、ますます人気が高まっているスマート衣服の形態である。
例えば、2021年には繊維企業のネクスチャイルズが、スポーツ・パフォーマンス分野向けに生体情報や生体力学データを記録するスマート糸技術を提供する予定だ。ネクスタイルズは、日常的なスポーツウェアのようなアイテム向けに、センサーを織り込んだ柔軟な素材を開発する。ネクスタイルズのテキスタイルは、特許取得済みの製造プロセスにより、完全なバイオメカニクスと生体センサーを単一のプラットフォーム上で収集することを可能にする。
プライバシーと規制の問題
センサーやデータ収集ツールを組み込んだスマートテキスタイルは、いくつかの法的問題やプライバシー問題を引き起こす。コネクテッド社会では、データ・セキュリティとプライバシーが不可欠となっており、スマート・テキスタイルによって収集されるデータはセンシティブな可能性がある。欧州のGDPRやそれに匹敵する世界的な法律のようなデータ保護規則へのコンプライアンスを確保するのは難しいかもしれない。
さらに、スマート・テキスタイルによって得られたデータが悪用される可能性に関して、倫理的な問題が提起されている。この制限を回避するためには、メーカーと立法者が協力して、スマートテキスタイルからのデータの収集、保存、使用に関する明確な法律と業界標準を作る必要がある。オープンなデータ管理の実践を通じて顧客の信頼を得ることで、スマート繊維の市場は拡大を続けなければならない。
高い生産コスト
スマート・ファブリックの生産には、特殊な消耗品、道具、技術を頻繁に必要とする大規模な製造工程が要求される。これらの要素は生産コストを大幅に引き上げる可能性があり、スマート・ファブリックを従来のテキスタイルよりも高価なものにしている。電子部品、センサー、導電性素材の使用により、コストはさらに上昇する。
消費者にとっても企業にとっても、スマート・テキスタイルの妥当なコストは、こうした価格上昇によって制約を受ける可能性があり、普及を妨げる。製造業者は、規模の経済、製造工程の改善、より手頃な素材の使用を通じて製造コストを下げる方法を発見し、このコスト制限を回避しなければならない。
セグメント分析
世界のスマートファブリック市場は、製品、機能、エンドユーザー、地域によって区分される。
ファッションとエンターテインメントにおけるスマートファブリック技術の増加
ファッションとエンターテインメント分野は、世界のスマートファブリック市場の1/3以上を占める成長地域の一つである。スマート・ファブリックは、ファッションとエンターテインメント産業において、衣服に独特の美観を与えるために使用されている。生地に織り込まれた技術により、衣服の色、サイズ、形などの美的特性を変更することができる。
内蔵センサーや導電糸を使用することで、衣服のスマート・テキスタイルは、ユーザーが環境と相互作用したり、ウェアラブル・デバイスにデータを送信したりすることを可能にする。ファッション・ビジネスでは、情報を伝達できる実用的なテクノロジー・アーキテクチャと融合した、新鮮で視覚的に美しい衣服が、研究対象の市場を牽引している。ユニクロからルルレモンに至るまで、数多くの企業が巧みなテキスタイルを採用し、競合他社に先駆けてコレクションを展開している。
地理的浸透
北米におけるウェアラブル・エレクトロニクスの人気の高まり
北米は世界のスマート素材市場で圧倒的な強さを誇っており、スマート素材産業は、技術的進歩、顧客需要、強力な制度的後ろ盾など、いくつかの相互関連変数により、北米が大きく牽引している。この地域にはIT企業、学術機関、新興企業が集中しているため、材料科学とセンサー技術の進歩のハブとして機能している。
加えて、北米の消費者は新技術をいち早く取り入れると認識されており、家電、スポーツ、ヘルスケアなどの産業でスマートテキスタイルの市場を開拓している。特に医療と防衛の業界では、研究開発に対する政府の助成金や融資もスマート・テキスタイル市場の成長を後押ししている。
ウェアラブル・エレクトロニクスは人間の快適性、健康、精神的ウェルネスを大幅に向上させるため、こうした製品の市場は拡大すると予測されている。カナダ軍のフルファブリック・キーボードも、IAVストライカー連隊で、かさばる従来の装備品の代わりに使用された。これは、より軽量で持ち運びやすく、粉々に壊れにくいように設計されている。
例えば、2022年7月、マサチューセッツ工科大学(MIT)の研究者たちは、前衛的な製造技術を用いて、身体にフィットし、着用者の位置や動きを感知するスマート・テキスタイルを開発した。熱成形と特定の種類のプラスチック糸を使用することで、研究者たちは3DKnITSとして知られる多層ニットテキスタイルに織り込まれた圧力センサーの精度を大幅に向上させることができた。
このアプローチを使って「スマート」な靴とマットが作られ、その後、圧力センサーのデータをリアルタイムで収集・処理するハードウェアとソフトウェアのシステムが作られた。機械学習システムは、人がスマート・テキスタイル・マットの上に立っているときの動作とヨガのポーズを95%正確に予測した。
COVID-19の影響分析
COVID-19の大流行は、世界のスマート繊維市場に大きな打撃を与えた。一方では、パンデミックによる最初のサプライチェーンと製造の中断の結果、スマート・ファブリック部門は生産の遅れと必要物資の不足による影響を受けた。その結果、遠隔医療や患者モニタリング用途のスマートテキスタイルの開発が促進された。
スマート・テキスタイルは、戸締まりや対面での活動が制限されるため、ファッション、スポーツ、エンターテイメントなどの産業で開発され、広く使用されることは困難だった。プラス面では、パンデミックによって遠隔医療や健康モニタリングシステムの価値に対する認識が高まり、医療・ヘルスケア業界におけるスマートテキスタイルの需要が増加した。
さらに、企業や医療機関が安全対策を導入するにつれて、抗菌性やセルフクリーニングのような特性を提供する可能性のあるスマート繊維のニーズが高まり、防護服やユニフォームでの使用の魅力が拡大した。パンデミックは、感染のリスクを減らすために抗ウイルス・抗菌コーティングを施したスマート素材の開発を加速させた。
その結果、COVID-19はまずスマート素材の市場を混乱させたが、同時に、さまざまな産業で最先端の繊維ソリューションに対する需要が注目されるようになり、この分野に可能性と困難の両方をもたらした。
ロシア・ウクライナ戦争の影響分析
ロシアとウクライナの現在の状況は、スマート・ファブリックの世界市場にいくつかの影響を与える可能性がある。第一に、グローバルサプライチェーンの中断により、スマートテキスタイルの生産に必要不可欠な原料や部品が不足し、生産コストが上昇し、納期が遅れる可能性がある。
さらに、政治的対立が国際的な商取引や協力を阻害し、企業や組織間の国境を越えた研究開発パートナーシップを阻害する可能性もある。その結果、スマート・ファブリックの市場における技術革新の速度が遅くなる可能性がある。紛争の結果、スマート繊維は軍事・防衛用途で普及する可能性がある。
その結果、防衛産業向けのスマート・テキスタイルを専門とする企業の需要が増加する可能性がある。しかし、国際貿易の禁輸措置や制裁措置がもたらす課題は、これらの地域の企業が世界市場で競争することをより困難なものにしているため、これを打ち消すかもしれない。全体として、ロシア・ウクライナ危機は、スマート・ファブリック市場に可能性と困難の両方をもたらすかもしれないが、それがどれほどの影響を及ぼすかは、地政学的状況がいつまで続き、どの程度悪化するかによって決まるだろう。
製品別
- パッシブスマート
- アクティブ・スマート
- ウルトラスマート
機能別
- センシング
- エネルギーハーベスティング
- 発光と美観
- 熱電気
- その他
エンドユーザー別
- 軍事・保護
- 建築
- ヘルスケア
- スポーツ・フィットネス
- ファッションとエンターテイメント
- 自動車
- その他
地域別
- 北米
o 米国
o カナダ
メキシコ
- ヨーロッパ
o ドイツ
o イギリス
o フランス
o イタリア
o ロシア
o その他のヨーロッパ
- 南アメリカ
o ブラジル
o アルゼンチン
o その他の南米諸国
- アジア太平洋
o 中国
o インド
o 日本
o オーストラリア
o その他のアジア太平洋地域
- 中東およびアフリカ
主要開発
- 2021年2月11日、デュポンはテックステックのコアマトリックス技術を買収した。コアマトリックス技術は特殊な織物構造で、背中の傷害を大幅に軽減し、軍や法執行官の弾道や破片の性能を向上させることができる。
- 2022年7月13日、マイクロソフトは、繊維製品で動作する接触ベースの物体識別方法を開発した。2010年半ば以降、マイクロソフトはスマート・シャツや手袋用の電子機能糸に関する特許を含む多くの特許を出願しており、スマート・ファブリックやスマート・アパレルへの関心を示している。今回の特許は、おそらく2020年の「Capacitivo」と呼ばれるコンセプトの延長線上にあるもので、「スマート」な布製テーブルクロスは、テーブルの上に置かれた特定の果物や、グラスに入った液体などの食品を認識する。
- 2022年3月22日、バリー・リボンミルズは、スマート・ファブリックス・サミット2022への積極的な参加と、製品創造と開発への斬新で革新的なアプローチを発表した。さらに、BRMによると、スマート衣類の作成に採用される新素材のサンプルも展示されるという。
競争状況
同市場における世界の主要企業には、AiQ Smart Clothing Inc.、Clothing Plus Ltd.、デュポン社、Schoeller Textiles AG、Sensoria, Inc.、The Company Check、H.B. Fuller Company、Interactive Wear、Eeonyx Corporation、Tex-Ray Industrial Co.Ltd.などがある。
レポートを購入する理由
- 製品、機能、エンドユーザー、地域に基づく世界のスマートファブリック市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレーヤーを理解する。
- トレンドと共同開発の分析による商機の特定。
- スマートファブリック市場レベルの数多くのデータを全セグメントでまとめたエクセルデータシート。
- PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な調査の後の包括的な分析で構成されています。
- 主要企業の主要製品で構成された製品マッピング(Excel版)。
世界のスマートファブリック市場レポートは、約62の表、63の図、197ページを提供します。
対象読者
- メーカー/バイヤー
- 業界投資家/投資銀行家
- 調査専門家
- 新興企業

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目次

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Product
3.2. Snippet by Function
3.3. Snippet by End-User
3.4. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Growing Demand for High-Tech Devices
4.1.1.2. Rising Demand for Wearable Technology
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. Privacy and Regulatory Issues
4.1.2.2. High Cost of Production
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
5.5. Russia-Ukraine War Impact Analysis
5.6. DMI Opinion
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID
6.1.2. Scenario During COVID
6.1.3. Scenario Post COVID
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Product
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Product
7.2. Passive Smart*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Active Smart
7.4. Ultra-Smart
8. By Function
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Function
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Function
8.2. Sensing*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Energy Harvesting
8.4. Luminescence and Aesthetics
8.5. Thermo-Electricity
8.6. Others
9. By End-User
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
9.1.2. Market Attractiveness Index, By End-User
9.2. Military and Protection*
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Architecture
9.4. Healthcare
9.5. Sports and Fitness
9.6. Fashion and Entertainment
9.7. Automotive
9.8. Others
10. By Region
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
10.2. North America
10.2.1. Introduction
10.2.2. Key Region-Specific Dynamics
10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Function
10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.2.6.1. U.S.
10.2.6.2. Canada
10.2.6.3. Mexico
10.3. Europe
10.3.1. Introduction
10.3.2. Key Region-Specific Dynamics
10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Function
10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.3.6.1. Germany
10.3.6.2. UK
10.3.6.3. France
10.3.6.4. Russia
10.3.6.5. Spain
10.3.6.6. Rest of Europe
10.4. South America
10.4.1. Introduction
10.4.2. Key Region-Specific Dynamics
10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Function
10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.4.6.1. Brazil
10.4.6.2. Argentina
10.4.6.3. Rest of South America
10.5. Asia-Pacific
10.5.1. Introduction
10.5.2. Key Region-Specific Dynamics
10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Function
10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.5.6.1. China
10.5.6.2. India
10.5.6.3. Japan
10.5.6.4. Australia
10.5.6.5. Rest of Asia-Pacific
10.6. Middle East and Africa
10.6.1. Introduction
10.6.2. Key Region-Specific Dynamics
10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Function
10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
11. Competitive Landscape
11.1. Competitive Scenario
11.2. Market Positioning/Share Analysis
11.3. Mergers and Acquisitions Analysis
12. Company Profiles
12.1. AiQ Smart Clothing Inc.*
12.1.1. Company Overview
12.1.2. Product Portfolio and Description
12.1.3. Financial Overview
12.1.4. Key Developments
12.2. Clothing Plus Ltd.
12.3. DuPont de Nemours, Inc.
12.4. Schoeller Textiles AG
12.5. Sensoria, Inc.
12.6. The Company Check
12.7. H.B. Fuller Company
12.8. Interactive Wear
12.9. Eeonyx Corporation
12.10. Tex-Ray Industrial Co. Ltd.
LIST NOT EXHAUSTIVE
13. Appendix
13.1. About Us and Services
13.2. Contact Us

 

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Summary

Overview
Global Smart Fabric Market reached US$ 2.8 Billion in 2022 and is expected to reach US$ 15.5 Billion by 2030, growing with a CAGR of 21.7% during the forecast period 2023-2030.
The growth of wearable technology derives greatly from smart textiles. Electronic and sensor-enhanced clothing and accessories are now being developed for use in sports, medicine, and fashion due to advancements in the field of e-textiles. Smart clothes and wearable technology are growing more and more fashionable. A growing number of outfits now come equipped with interactive elements, LED displays and color-changing capabilities.
The medical and healthcare industries are incorporating smart textiles more frequently, which is a major factor in the market's growth. The textiles are utilized in a variety of medical procedures, including wound treatment, post-operative recovery and patient monitoring. Smart textiles' capacity to continually and non-invasively track patients' vital signs and medical conditions is essential, especially in outlying or at-home medical facilities.
North America is among the growing regions in the global smart fabric market covering more than 1/3rd of the market. The majority of IT companies, research institutions and startups may be found in North America, especially United States, which is a center for globally innovation. The climate promotes developments in e-textiles, sensor technologies and material science, which lays a solid basis for the market expansion for smart fabrics.
Dynamics
Growing Demand for High-Tech Devices
The rising demand for complex devices with cutting-edge features is projected to increase throughout the forecast period. As a result, the major companies increase their efforts to provide cutting-edge smart textile goods for customers. For example, Google and Levi Strauss collaborated to develop a smart denim jacket using Project Jacquard smart technology.
For Instance, in 2020, Siren, a manufacturer of medical devices that has created innovative methods to incorporate microsensors into fabric, allowing the mass production of inexpensive, machine-washable smart textiles with applications for remote patient monitoring, announced today that it has raised US$11.8 million in funding, led by Anathem Ventures, with participation from current investors DCM, Khosla Ventures, 500 Startups and Peter Thiel's Founders Fund.
Additionally, Jason Krikorian, a partner at DCM, will join Siren's board as a result of this Series B round of fundraising, while Crystal McKellar, managing partner at Anathem, will serve as an adviser to Siren.
Rising Demand for Wearable Technology
The market for smart fabrics is being increasingly driven by the rise in popularity of wearable technologies. The seamless integration of wearable technology into consumers' daily lives is a growing consumer trend and smart textiles are essential to achieving this goal. Health monitoring gadgets and fitness trackers woven into ordinary clothes in addition to sports are forms of smart clothing that are becoming more and more popular.
For Instance, in 2021, Nextiles, a textile company, will provide smart thread technology that records biometric and biomechanical data for the sports and performance sector. Nextiles creates flexible materials with sensors woven into the fabric for items like daily sportswear. The textiles from Nextiles enable full biomechanics and biometric sensors to be collected on a single platform thanks to their patented manufacturing process.
Privacy and Regulatory Issues
Smart textiles' incorporation of sensors and data-collecting tools poses several legal and privacy issues. In our connected society, data security and privacy have become essential and the data collected by smart textiles may be sensitive. It can be difficult to ensure compliance with data protection rules, such as the GDPR in Europe or comparable legislation globally.
Furthermore, ethical questions have been raised regarding the possibility for data obtained by smart textiles to be misused. Manufacturers and legislators must collaborate to create clear legislation and industry standards for the collection, storage and use of data from smart textiles to get around this restriction. The market for smart fabrics must continue to expand by gaining customer trust through open data management practices.
High Cost of Production
The production of smart fabrics demands extensive manufacturing processes that frequently call for specialized supplies, tools and technology. The elements have the potential to considerably raise production costs, making smart fabrics more expensive than conventional textiles. The cost is increased further by the use of electronic parts, sensors and conductive materials.
The reasonable cost of smart textiles for both consumers and enterprises may be constrained by these increased prices, preventing their widespread adoption. Manufacturers must discover ways to lower production costs through economies of scale, improved manufacturing processes and the use of more affordable materials to get around this cost limitation.
Segment Analysis
The global smart fabric market is segmented based on product, function, end-user and region.
Increasing technologies of Smart Fabrics in Fashion and Entertainment
Fashion and Entertainment segment is among the growing regions in the global smart fabric market covering more than 1/3rd of the market. Smart fabrics are used in the fashion and entertainment industries to provide distinctive aesthetics to clothes. Technology woven into fabrics allows for the modification of aesthetic characteristics like color, size and form of clothing.
Through the use of integrated sensors or conductive yarn, smart textiles in clothing allow users to interact with their environment and transmit data to wearable devices. In the fashion business, fresh and visually beautiful clothing that is merged with a practical technology architecture that can transmit information drives the market under study. Numerous companies, from Uniqlo to Lululemon, employ clever textiles to put their collections ahead of the competition.
Geographical Penetration
Growing Popularity of Wearable Electronics in North America
North America has been a dominant force in the global smart fabric market and the industry for smart textiles is largely driven by North America due to several interconnected variables, including technical advancement, customer demand and strong institutional backing. Due to the concentration of IT firms, academic institutions and start-ups in this area, it acts as a hub for advances in material science and sensor technologies.
In addition, consumers in North America are recognized for embracing new technologies quickly, opening up markets for smart textiles in industries including consumer electronics, sports and healthcare. The government's grants and financing for research and development, particularly in the industries of healthcare and defense, also help the smart textiles market grow.
Because wearable electronics significantly improve human comfort, health and mental wellness, it is predicted that the market for these products would grow. The Canadian military's full-fabric keyboards were also used by the IAV Stryker regiments in place of the bulky, traditional equipment. The are designed to be more lightweight, portable and less prone to break into pieces.
For Instance, In July 2022, MIT researchers developed smart textiles that conform to the body and sense the wearer's location and movements using an avant-garde manufacturing technique. By using thermoforming and a specific sort of plastic yarn, the researchers were able to greatly improve the accuracy of pressure sensors woven into multilayered knit textiles known as 3DKnITS.
This approach was used to create a "smart" shoe and mat, after which a hardware and software system was created to gather and process pressure sensor data in real-time. The machine-learning system correctly predicted 95% of the motions and yoga poses that a person would adopt while standing on the smart textile mat.
COVID-19 Impact Analysis
The COVID-19 pandemic has made a significant dent in the market for smart fabrics globally. On the one hand, the smart fabric sector was impacted by production delays and a scarcity of essential supplies as a result of the pandemic's first supply chain and manufacturing interruptions. The encouraged the development of smart textiles for telemedicine and patient monitoring applications.
Smart textiles have had a difficult time developing and being widely used in industries like fashion, sports and entertainment due to lockdowns and limitations on in-person activities. On the plus side, the pandemic increased awareness of the value of remote healthcare and health monitoring systems, which increased demand for smart textiles in the medical and healthcare industries.
Additionally, as businesses and healthcare institutions introduced safety measures, there was an increasing need for smart fabrics that might offer characteristics like antimicrobial and self-cleaning qualities, expanding their appeal for usage in protective garments and uniforms. The pandemic expedited the development of smart materials with antiviral and antibacterial coatings to reduce the risk of infection.
As a result, COVID-19 first disrupted the market for smart fabrics, but it also brought attention to the demand for cutting-edge textile solutions across a range of industries, creating both possibilities and difficulties for the sector.
Russia-Ukraine War Impact Analysis
The current situation between Russia and Ukraine has the potential to have several effects on the globally market for smart fabrics. First, interruptions in the global supply chain might result in shortages of essential ingredients and components needed to produce smart textiles, raising production costs and perhaps delaying delivery.
Additionally, Political conflicts may also impede international commerce and cooperation, which might obstruct cross-national research and development partnerships between businesses and organizations. The rate of innovation in the market for smart fabrics can be slowed down as a consequence. As a result of the conflict, smart textiles may become more popular in military and defense applications.
As a result, businesses that specialize in smart textiles for the defense industry may see an increase in demand. Challenges posed by international trade embargoes and sanctions, which make it more challenging for businesses in these regions to compete on the global market, might, however, counteract this. Overall, the Russia-Ukraine crisis may bring both possibilities and difficulties to the market for smart fabrics, but how much of an influence it has will depend on how long and how bad the geopolitical situation lasts.
By Product
• Passive Smart
• Active Smart
• Ultra-Smart
By Function
• Sensing
• Energy Harvesting
• Luminescence and Aesthetics
• Thermo-Electricity
• Others
By End-User
• Military and Protection
• Architecture
• Healthcare
• Sports and Fitness
• Fashion and Entertainment
• Automotive
• Others
By Region
• North America
o U.S.
o Canada
o Mexico
• Europe
o Germany
o UK
o France
o Italy
o Russia
o Rest of Europe
• South America
o Brazil
o Argentina
o Rest of South America
• Asia-Pacific
o China
o India
o Japan
o Australia
o Rest of Asia-Pacific
• Middle East and Africa
Key Developments
• On February 11, 2021, DuPont acquired Tex Tech's Core Matrix Technology, a specialized fabric structure that can significantly lessen backface injuries while also improving ballistic and fragmentation performance for military and law enforcement personnel.
• On July 13, 2022, Microsoft developed a contact-based method of object identification that works with textiles. Since the middle of 2010, Microsoft has filed many patents, including one for electronically functional yarn for smart shirts and gloves, demonstrating its interest in smart fabric and smart apparel. The present patent is probably a continuation of a 2020 concept called Capacitivo, in which a "smart" fabric tablecloth would recognize food items, such as certain fruits put on a table or even liquids in glasses.
• On March 22, 2022, Bally Ribbon Mills announced their active involvement in the Smart Fabrics Summit 2022 as well as their fresh, innovative approaches to product creation and development. Additionally, according to BRM, new material samples that will be employed in the creation of smart clothing will be on exhibition.
Competitive Landscape
The major global players in the market include AiQ Smart Clothing Inc., Clothing Plus Ltd., DuPont de Nemours, Inc., Schoeller Textiles AG, Sensoria, Inc., The Company Check, H.B. Fuller Company, Interactive Wear, Eeonyx Corporation and Tex-Ray Industrial Co. Ltd.
Why Purchase the Report?
• To visualize the global smart fabric market segmentation based on product, function, end-user and region, as well as understand key commercial assets and players.
• Identify commercial opportunities by analyzing trends and co-development.
• Excel data sheet with numerous data points of smart fabric market-level with all segments.
• PDF report consists of a comprehensive analysis after exhaustive qualitative interviews and an in-depth study.
• Product mapping available as Excel consisting of key products of all the major players.
The global smart fabric market report would provide approximately 62 tables, 63 figures and 197 Pages.
Target Audience 2023
• Manufacturers/ Buyers
• Industry Investors/Investment Bankers
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Table of Contents

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Product
3.2. Snippet by Function
3.3. Snippet by End-User
3.4. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Growing Demand for High-Tech Devices
4.1.1.2. Rising Demand for Wearable Technology
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. Privacy and Regulatory Issues
4.1.2.2. High Cost of Production
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
5.5. Russia-Ukraine War Impact Analysis
5.6. DMI Opinion
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID
6.1.2. Scenario During COVID
6.1.3. Scenario Post COVID
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Product
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Product
7.2. Passive Smart*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Active Smart
7.4. Ultra-Smart
8. By Function
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Function
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Function
8.2. Sensing*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Energy Harvesting
8.4. Luminescence and Aesthetics
8.5. Thermo-Electricity
8.6. Others
9. By End-User
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
9.1.2. Market Attractiveness Index, By End-User
9.2. Military and Protection*
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Architecture
9.4. Healthcare
9.5. Sports and Fitness
9.6. Fashion and Entertainment
9.7. Automotive
9.8. Others
10. By Region
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
10.2. North America
10.2.1. Introduction
10.2.2. Key Region-Specific Dynamics
10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Function
10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.2.6.1. U.S.
10.2.6.2. Canada
10.2.6.3. Mexico
10.3. Europe
10.3.1. Introduction
10.3.2. Key Region-Specific Dynamics
10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Function
10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.3.6.1. Germany
10.3.6.2. UK
10.3.6.3. France
10.3.6.4. Russia
10.3.6.5. Spain
10.3.6.6. Rest of Europe
10.4. South America
10.4.1. Introduction
10.4.2. Key Region-Specific Dynamics
10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Function
10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.4.6.1. Brazil
10.4.6.2. Argentina
10.4.6.3. Rest of South America
10.5. Asia-Pacific
10.5.1. Introduction
10.5.2. Key Region-Specific Dynamics
10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Function
10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.5.6.1. China
10.5.6.2. India
10.5.6.3. Japan
10.5.6.4. Australia
10.5.6.5. Rest of Asia-Pacific
10.6. Middle East and Africa
10.6.1. Introduction
10.6.2. Key Region-Specific Dynamics
10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Function
10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
11. Competitive Landscape
11.1. Competitive Scenario
11.2. Market Positioning/Share Analysis
11.3. Mergers and Acquisitions Analysis
12. Company Profiles
12.1. AiQ Smart Clothing Inc.*
12.1.1. Company Overview
12.1.2. Product Portfolio and Description
12.1.3. Financial Overview
12.1.4. Key Developments
12.2. Clothing Plus Ltd.
12.3. DuPont de Nemours, Inc.
12.4. Schoeller Textiles AG
12.5. Sensoria, Inc.
12.6. The Company Check
12.7. H.B. Fuller Company
12.8. Interactive Wear
12.9. Eeonyx Corporation
12.10. Tex-Ray Industrial Co. Ltd.
LIST NOT EXHAUSTIVE
13. Appendix
13.1. About Us and Services
13.2. Contact Us

 

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