世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

バイオメトリクス・アズ・ア・サービス(BaaS)の世界市場 - 2023-2030


Global Biometrics-as-a-Service (BaaS) Market - 2023-2030

概要 世界のBaaS(Biometrics-as-a-Service)市場は、2022年に15億米ドルに達し、2023年から2030年の予測期間中にCAGR 19.4%で成長し、2030年には43億米ドルに達すると予測されている。 テロ活動の増加や重要... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
DataM Intelligence
データMインテリジェンス
2023年11月17日 US$4,350
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報・注文方法はこちら
204 英語

 

サマリー

概要
世界のBaaS(Biometrics-as-a-Service)市場は、2022年に15億米ドルに達し、2023年から2030年の予測期間中にCAGR 19.4%で成長し、2030年には43億米ドルに達すると予測されている。
テロ活動の増加や重要なデータや情報の盗難の増加により、国家安全保障に対する懸念が高まり、バイオメトリクスの世界的な需要が急速に高まると予想される。モバイル機器の利用増加、政府のデータセキュリティ規制、医療分野における効果的な不正検知・防止ソリューションの需要が、医療市場におけるサービスとしてのバイオメトリクスの主な推進要因となっている。
医療従事者は、機密性の高い健康情報、保険、財務データ、個人識別情報など、さまざまな個人データを扱う。医療情報が、医療保険の相互運用性と説明責任に関する法律(HIPAA)によって課された厳格な管理基準の対象である理由の1つはここにある。その結果、機密情報を保護し、医療従事者が適切な人物と情報を共有したり、話し合ったりしていることを確認することが重要になる。
2022年には、アジア太平洋地域が世界のバイオメトリクス・アズ・ア・サービス(BaaS)市場の1/4弱を占め、最も急成長する地域になると予想されている。テロの脅威の増大と政府のセキュリティ支出の増加が、アジア太平洋地域における入退室管理システムの売上を促進する2つの重要な要因である。さらに、中国の経済成長はセキュリティ・ソリューションに対する高い需要を生み出している。国民IDカード、電子パスポート、コネクテッドガジェットなどのバイオメトリクス・プロジェクトへの政府投資は、市場成長に影響を与えると予想される。
ダイナミクス
バイオメトリクスとクラウドの統合の拡大
バイオメトリクスをクラウドと接続することは、現在サプライヤーにとって重要な重点分野であり、クラウドで強化された機能や技術をサービスプロバイダーのバイオメトリクス・インフラ全体に吸収させることができる。例えば、SkyBiometryは2019年7月、クラウドベースの顔検出・認識アルゴリズムの最新版を更新し、アルゴリズムの精度を大幅に向上させ、より多様な顔の特徴を検出できるようにする大きな進化を遂げた。
富士通はまた、ImageWare Systems(IWS)と協力し、Biometric-as-a-Serviceソリューションを提供している。富士通のクラウドIaaS(Infrastructure-as-a-Service)やSaaS(Software-as-a-Service)とIWSのバイオメトリクス認証技術を組み合わせることで、企業はBYODの労働環境やモバイル取引のセキュリティ強化サービスに備えることができる。
高まるプライバシー保護へのシフト
よりプライバシーを重視し、セキュリティ上の危険性を低減する方向への企業言説のモデル・シフトは、グローバル産業の主要な推進要因の1つである。最終消費者は、旧来の技術に頼るのではなく、統合されたソリューションをますます求めるようになっている。モバイル・デバイスの人気上昇に伴い、消費者バイオメトリック・アプリケーションは近年急速に成長している。
バイオメトリック・システムが承認されたことにより、民生用電子機器部門は主にセキュリティ・デバイスとアクセス・コントロール・デバイスで占められている。その結果、市場成長に寄与している。例えば、人気のメッセージングアプリであるWhatsAppは、アンドロイドプラットフォームに新しいプライバシーオプションを追加した。同社によると、ユーザーは最終的に指紋センサーによる生体認証を使ってアカウントを保護できるようになるという。
プライバシーに関する懸念と規制
バイオメトリクス業界において、プライバシーは大きな問題である。指紋、顔の特徴、その他の個人識別情報のようなバイオメトリクス情報は、非常にデリケートである。ユーザーは、このデータが悪用されたり、誤用されたりして、プライバシーが損なわれることを懸念している。様々なバイオメトリック・システムや技術間の互換性のなさが、BaaSの採用を妨げている。
既存のシステムとの相互作用が懸念される場合、企業はBaaSソリューションに取り組むことをためらい、その結果、追加費用や複雑さが生じる可能性がある。欧州連合(EU)の一般データ保護規則(GDPR)や他国の同等の法律のような厳しいデータ保護法の施行は、バイオメトリック・データの責任ある使用と保存を保証するための要件を組織に課す。法規制の遵守は、BaaSシステムの複雑さとコストを増大させる。
セグメント分析
世界のバイオメトリクス・アズ・ア・サービス(BaaS)市場は、モダリティ、テクノロジー、企業規模、展開モード、エンドユーザー、地域に基づいてセグメント化される。
小売業におけるセキュリティ導入の増加
2023-2030年の予測期間中、小売業が市場の約1/3を占め、支配的なセグメントになると予測されている。小売業におけるバイオメトリクスの用途は、主にスタッフの入退室管理であり、店舗が在庫の盗難を減らすのに役立つ可能性がある。Eコマースが実店舗よりも顧客体験で優位に立つ中、小売業者は消費者体験を向上させるためにマーケティング、データ、分析ソリューションを導入している。
バイオメトリクスはまた、小売業者と大手消費者ブランドの両方において、顧客体験の向上だけでなく、小売情報の測定と最大化に利用されている。例えばKairosは2019年7月、小売業向けに顧客の人口統計学的情報や追跡情報を取得するための、生体顔認証を完備したプラグアンドプレイのデータ可視化・分析ソリューションを発表した。このシステムは、顧客の年齢、性別、感情、滞留時間、新規訪問とリピート訪問に関する情報を収集する。
地理的浸透
北米におけるテクノロジー導入とセキュリティ意識の高まり
北米は、世界のバイオメトリクス・アズ・ア・サービス(BaaS)市場の1/3以上を占める成長地域のひとつである。米連邦取引委員会(FTC)によると、米国では決済や銀行分野での個人情報盗難が多発している。米国の政府機関も、本人確認やセキュリティ目的でバイオメトリクス技術を導入している。
伝染病の流行中、顔認識バイオメトリクスの使用と個人データのセキュリティは依然として大きな懸念事項である。米国土安全保障省(DHS)は、2022年までに少なくとも2億5900万人の顔、指紋、虹彩スキャンを生体認証データベースに登録する計画だ。
また、米国に本社を置くコグニザントは、2020年に医療サービスプロバイダー向けにタッチレス承認処理を提供し、インフォシスは北米の航空会社向けに非接触型手荷物管理サービスを開始する予定だ。米国では顔認証技術の利用をためらう住民がまだ多く、これが同地域のバイオメトリクス・アズ・ア・サービス事業の原動力になると予測されている。
競争状況
同市場における世界の主要企業には、Accenture PLC、Aware Inc.、BioEnable Technologies Pvt. Ltd.、BioID Technology、富士通株式会社、Nuance Communications Inc.、Precise Biometrics AB、SIC Biometrics, Inc.、NEC Corp.、ImageWare Systems Inc.などがある。
COVID-19 影響分析
旅行制限、事業閉鎖、各種サービスへの需要減はすべて、入退室管理や本人確認に一般的に使用されるバイオメトリクス技術の導入に影響を与えた。ウイルス感染の懸念から、指紋や掌紋スキャナーなど接触に依存するバイオメトリクス・システムは障害に見舞われた。
多くの企業が、より安全な代替手段として、顔認証や虹彩スキャンなどの非接触型バイオメトリクスを検討し始めた。多くの業界のデジタルトランスフォーメーション活動は、この流行の結果として加速した。セキュリティと顧客の利便性の両面からBaaSソリューションへの関心が高まっている。バイオメトリクスは、プロセスを合理化し、ユーザー・エクスペリエンスを向上させるために、ヘルスケアや金融などの業界で研究されている。
AIの影響
AIは生体認証技術に多くの改善と発展をもたらし、BaaSシステムをより正確で安全で多用途なものにした。AIは生体認証システムのセキュリティを向上させた。生体データの異常や奇妙なパターンを検出し、なりすまし攻撃のような不正行為の検出を支援することができる。顔認証や指紋認証などのアプリケーションでは特に重要である。
AIは、時間の経過に伴うユーザーのバイオメトリック特徴の変化に適応することができ、加齢、怪我、その他の差異などの問題に対応することができる。この適応性は、ユーザー認証を長期的に維持するのに役立つ。AIの統合により、BaaSのユースケースは金融、ヘルスケア、小売、政府などの業界全体に広がっている。
ロシア・ウクライナ戦争の影響
地政学的な緊張や紛争は、経済的な不安を引き起こし、グローバルな供給システムを損なう可能性がある。BaaSの主要コンポーネントが影響を受ける地域から入手されるか、その地域で製造される場合、サプライチェーンの中断によりBaaSソリューションの可用性と価格が損なわれる可能性がある。セキュリティが大きな懸念事項である紛争被災地では、アクセス制御や本人確認のためのバイオメトリクス技術が人気を集めている。
セキュリティを向上させるため、これらの地域の政府や組織はBaaSシステムへの投資を増やしている。制裁、インフレ、通貨安など、地政学的危機がもたらす広範な経済的影響は、BaaSを含むビジネス・テクノロジー投資に間接的な影響を及ぼす可能性がある。監視と管理のためのバイオメトリック技術の使用に関する懸念は、紛争地帯や監視が強化された場所で発展する可能性がある。その結果、監視が強化され、最終的にはバイオメトリック・データと監視ルールが変更される可能性がある。
モダリティ別
- ユニモーダル
- マルチモーダル
技術別
- 指紋認証
- 音声認識
- 署名認識
- 虹彩認識
- 手のひら認識
- 顔認識
- 行動認識
- その他
企業規模別
- 中小企業
- 大企業
導入形態別
- オンプレミス
- クラウドベース
エンドユーザー別
- 小売
- ヘルスケア・ライフサイエンス
- BFSI
- 通信・IT
- 防衛
- 政府機関
- その他
地域別
- 北米
o 米国
o カナダ
メキシコ
- ヨーロッパ
o ドイツ
o イギリス
o フランス
o イタリア
o ロシア
o その他のヨーロッパ
- 南アメリカ
o ブラジル
o アルゼンチン
o その他の南米諸国
- アジア太平洋
o 中国
o インド
o 日本
o オーストラリア
o その他のアジア太平洋地域
- 中東およびアフリカ
主な展開
- 2020年4月、富士通グローバルの子会社であるFujitsu Frontech North America Inc.は、テキサス州を拠点とする生体認証ハードウェア、ソフトウェア、ソリューションのプロバイダーであるFulcrum Biometrics, LLCの買収を完了した。この買収は、北米および世界のID管理市場におけるバイオメトリクス事業の強化に向けた富士通の重要なコミットメントを示すものであり、新たな州法および連邦法により義務付けられている。
- 2020年1月、電気システムの設計・開発・製造を行うフランスの多国籍企業タレスは、巨大な並列データ処理用に構築された画期的なFPGA(Field-Programmable Gate Array)技術を使用して、バイオメトリック・マッチング・システムを稼動させた。Thalesは、ジェムアルトの市販FPGAソリューションを使用することで、サーバーの数を半分に抑え、全体のカーボンフットプリントを大幅に削減することができます。
- 2019年7月、日本の多国籍技術・情報企業である富士通は、ImageWare Systems(IWS)と提携し、Biometric-as-a-Serviceソリューションを提供する。企業は、富士通のクラウドInfrastructure-as-a-Service(IaaS)およびSoftware-as-a-Service(SaaS)とIWSのバイオメトリクス認証技術を組み合わせることで、BYODの作業環境やモバイルトランザクションのセキュリティ強化サービスに備えることができる。
レポートを購入する理由
- モダリティ、技術、企業規模、展開モード、エンドユーザー、地域に基づく世界のバイオメトリクス・アズ・ア・サービス(BaaS)市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレイヤーを理解する。
- トレンドと共同開発を分析することで、商機を特定します。
- バイオメトリクス・アズ・ア・サービス(BaaS)市場レベルの全セグメントを網羅した多数のデータポイントを収録したExcelデータシート。
- PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な調査の後の包括的な分析で構成されています。
- 主要プレイヤーの主要製品からなる製品マッピングをエクセルで提供。
世界のバイオメトリクス・アズ・ア・サービス(BaaS)市場レポートは、約77の表、83の図、204ページを提供します。
対象読者
- メーカー/バイヤー
- 業界投資家/投資銀行家
- 調査専門家
- 新興企業

ページTOPに戻る


目次

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Modality
3.2. Snippet by Technology
3.3. Snippet by Enterprise Size
3.4. Snippet by Deployment Mode
3.5. Snippet by End-User
3.6. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Growing Integrating of Biometrics with Cloud
4.1.1.2. Growing Shift Towards More Privacy
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. Privacy Concerns and Regulations
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
5.5. Russia-Ukraine War Impact Analysis
5.6. DMI Opinion
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID
6.1.2. Scenario During COVID
6.1.3. Scenario Post COVID
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Modality
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Modality
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Modality
7.2. Unimodal*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Multimodal
8. By Technology
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Technology
8.2. Fingerprint Recognition *
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Voice Recognition
8.4. Signature Recognition
8.5. Iris Recognition
8.6. Palm/Hand Recognition
8.7. Face Recognition
8.8. Behavior Recognition
8.9. Others
9. By Enterprise Size
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Enterprise Size
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Enterprise Size
9.2. Small & Medium Sized Enterprises*
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Large Enterprises
10. By Deployment Mode
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Deployment Mode
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Deployment Mode
10.2. On-Premise*
10.2.1. Introduction
10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
10.3. Cloud-based
11. By End-User
11.1. Introduction
11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
11.1.2. Market Attractiveness Index, By End-User
11.2. Retail*
11.2.1. Introduction
11.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
11.3. Healthcare and Life Sciences
11.4. BFSI
11.5. Telecom and IT
11.6. Defense
11.7. Government
11.8. Others
12. By Region
12.1. Introduction
12.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
12.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
12.2. North America
12.2.1. Introduction
12.2.2. Key Region-Specific Dynamics
12.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Modality
12.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
12.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Enterprise Size
12.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Deployment Mode
12.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
12.2.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.2.8.1. U.S.
12.2.8.2. Canada
12.2.8.3. Mexico
12.3. Europe
12.3.1. Introduction
12.3.2. Key Region-Specific Dynamics
12.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Modality
12.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
12.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Enterprise Size
12.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Deployment Mode
12.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
12.3.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.3.8.1. Germany
12.3.8.2. UK
12.3.8.3. France
12.3.8.4. Italy
12.3.8.5. Russia
12.3.8.6. Rest of Europe
12.4. South America
12.4.1. Introduction
12.4.2. Key Region-Specific Dynamics
12.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Modality
12.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
12.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Enterprise Size
12.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Deployment Mode
12.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
12.4.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.4.8.1. Brazil
12.4.8.2. Argentina
12.4.8.3. Rest of South America
12.5. Asia-Pacific
12.5.1. Introduction
12.5.2. Key Region-Specific Dynamics
12.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Modality
12.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
12.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Enterprise Size
12.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Deployment Mode
12.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
12.5.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.5.8.1. China
12.5.8.2. India
12.5.8.3. Japan
12.5.8.4. Australia
12.5.8.5. Rest of Asia-Pacific
12.6. Middle East and Africa
12.6.1. Introduction
12.6.2. Key Region-Specific Dynamics
12.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Modality
12.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
12.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Enterprise Size
12.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Deployment Mode
12.6.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
13. Competitive Landscape
13.1. Competitive Scenario
13.2. Market Positioning/Share Analysis
13.3. Mergers and Acquisitions Analysis
14. Company Profiles
14.1. Accenture PLC*
14.1.1. Company Overview
14.1.2. Product Portfolio and Description
14.1.3. Financial Overview
14.1.4. Key Developments
14.2. Aware Inc.
14.3. BioEnable Technologies Pvt. Ltd
14.4. BioID Technology
14.5. Fujitsu Limited
14.6. Nuance Communications Inc.
14.7. Precise Biometrics AB
14.8. SIC Biometrics, Inc.
14.9. NEC Corp.
14.10. ImageWare Systems Inc.
LIST NOT EXHAUSTIVE
15. Appendix
15.1. About Us and Services
15.2. Contact Us

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Overview
Global Biometrics-as-a-Service (BaaS) Market reached US$ 1.5 billion in 2022 and is expected to reach US$ 4.3 billion by 2030, growing with a CAGR of 19.4% during the forecast period 2023-2030.
The increasing number of terrorist operations and growing theft of critical data and information, is expected to drive the global biometrics demand at a rapid pace, raising concerns about national security. The rising use of mobile devices, government data-security regulations and the demand for effective fraud detection and prevention solutions in the healthcare sector are the primary factors driving biometrics as a service in the healthcare market.
Healthcare professionals handle a variety of personal data, including sensitive health information, insurance, financial data and personal identifying information. Its is one of the reasons why healthcare information is subject to the stringent administrative standards imposed by the Healthcare Insurance Portability and Accountability Act (HIPAA). As a result, it is important to secure sensitive information and ensure that healthcare professionals are sharing or discussing it with the appropriate person.
In 2022, Asia-Pacific is expected to be the fastest growing region having less than 1/4th of the global biometrics-as-a-service (BaaS) market. Increased terrorist threats and rising government security spending are the two key factors driving access control system sales in Asia-Pacific. Furthermore, China's growing economy creates a high demand for security solutions. Government investments in biometric projects such as national ID cards, e-passports and connected gadgets are expected to have an impact on market growth.
Dynamics
Growing Integrating of Biometrics with Cloud
Connecting biometrics with the cloud, which is now the key focus area for suppliers, allows cloud-enhanced capabilities and technologies to be absorbed on a service provider's whole biometrics infrastructure. SkyBiometry, for example, updated the latest version of its cloud-based face detection and recognition algorithm in July 2019 with major advancements that make the algorithm considerably more accurate and enable for a broader variety of facial traits to be detected.
Fujitsu also collaborated with ImageWare Systems (IWS) to offer Biometric-as-a-Service solutions. Enterprises can be prepared for a BYOD working environment and security-enhanced services for mobile transactions by combining Fujitsu's cloud Infrastructure-as-a-Service (IaaS) and Software-as-a-Service (SaaS) with IWS' biometrics authentication technology.
Growing Shift Towards More Privacy
A model shift in corporate discourse towards more privacy and fewer security hazards is one of the primary drivers of the global industry. End consumers are increasingly seeking integrated solutions instead of relying on old techniques. With the rising popularity of mobile devices, consumer biometric applications have grown quickly in recent years.
Due to the approval of biometric systems, the consumer electronics sector is dominated primarily by security and access control devices. As a result, it contributes to market growth. For example, WhatsApp, a popular messaging app, has added a new privacy option to the Android platform. Users will ultimately be able to safeguard their accounts using biometric authentication via fingerprint sensors, according to the company.
Privacy Concerns and Regulations
In the biometrics industry, privacy is a major problem. Biometric information like fingerprints, facial features and other personal identifiers, is extremely sensitive. Users are concerned regarding the misuse or mishandling of this data, which could hamper their privacy. Incompatibility between various biometric systems and technologies hinder the BaaS adoption.
Businesses will be hesitant to engage in BaaS solutions if they are concerned about the ability to interact with existing systems, which could result in additional expenses and complexity. The implementation of severe data protection legislation like the General Data Protection Regulation (GDPR) of the European Union and comparable laws in other countries, imposes requirements on organisations to ensure the responsible use and storage of biometric data. Regulation compliance increases the complexity and cost of BaaS systems.
Segment Analysis
The global biometrics-as-a-service (BaaS) market is segmented based on modality, technology, enterprise size, deployment mode, end-user and region.
Rising Adoption of Security in Retail Sector
Retail is expected to be the dominant segment with about 1/3rd of the market during the forecast period 2023-2030. Biometrics applications in the retail business are mostly for staff access control, which may help shops reduce inventory theft. With e-commerce gaining a customer experience advantage over brick and mortar businesses, retailers are adopting marketing, data and analytics solutions to improve the consumer experience.
Biometrics is also being used to improve customer experience as well as to measure and maximise retail information for both retailers and major consumer brands. In July 2019, Kairos, for example, announced a plug-and-play data visualisation and analytics solution, complete with biometric facial recognition, for retail businesses to acquire demographic and tracking information about customers. The system collects information about the customer's age, gender, emotion, dwell time and new and repeat visits.
Geographical Penetration
Rising Adoption of Technology and Awareness of Security in North America
North America is among the growing regions in the global biometrics-as-a-service (BaaS) market covering more than 1/3rd of the market. In accordance to the Federal Trade Commission, identity theft in the payment and banking sectors is common in U.S. As a result, enhanced authentication systems such as biometrics would see increased popularity. Government entities in U.S. are also implementing biometric technologies for identification and security purposes.
During the epidemic, the use of facial recognition biometrics and personal data security remains a major concern. According to a recent presentation from the agency's Office of Procurement Operations obtained by Quartz, U.S. Department of Homeland Security (DHS) plans to have face, fingerprint and iris scans of at least 259 million people in its biometrics database by 2022.
In addition, Cognizant, based in U.S., will deliver touchless authorization processing for healthcare service providers in 2020, while Infosys will launch contact-less baggage management services for a North American airline. Many residents in U.S. are still hesitant to use facial recognition technology, which is projected to drive the region's biometrics-as-a-service business.
Competitive Landscape
The major global players in the market include Accenture PLC, Aware Inc., BioEnable Technologies Pvt. Ltd, BioID Technology, Fujitsu Limited, Nuance Communications Inc., Precise Biometrics AB, SIC Biometrics, Inc., NEC Corp. and ImageWare Systems Inc.
COVID-19 Impact Analysis
Travel restrictions, business closures and decreased demand for various services all had an impact on the installation of biometric technologies, that are commonly used for control of access and identity verification. Due to concerns about virus transmission, biometric systems that rely on contact, such as fingerprint and palm print scanners, have experienced hurdles.
Many businesses began to examine contactless biometrics such as face recognition or iris scanning as safer alternatives. Many industries' digital transformation activities were expedited as a result of the epidemic. The growing interest in BaaS solutions for both security and customer convenience. Biometrics have been investigated by industries such as healthcare and finance in order to streamline processes and improve the user experience.
AI Impact
AI has resulted in numerous improvements and developments in biometric technology, making BaaS systems more accurate, safe and versatile. AI has improved biometric system security. It can detect anomalies and strange patterns in biometric data, assisting in the detection of fraudulent attempts like spoofing attacks. It is especially important in applications such as facial recognition and fingerprint recognition.
AI can adjust to changes in a user's biometric features over time, allowing for issues like as ageing, injuries and other variances. The adaptability aids in the long-term maintenance of constant user authentication. The integration of AI has broadened the use cases of BaaS across industries such as finance, healthcare, retail and government.
Russia- Ukraine War Impact
Geopolitical tensions and conflicts can cause economic insecurity and impair global supply systems. If major components for BaaS are obtained from or manufactured in the affected regions, supply chain interruptions may impair the availability and pricing of BaaS solutions. Biometric technology for access control and identity verification are gaining popularity in conflict-affected areas where security is a major concern.
To improve security, governments and organizations in these regions are investing more in BaaS systems. Wider economic consequences of geopolitical crises, such as sanctions, inflation or currency depreciation, might have an indirect impact on business technology investments, including BaaS. Concerns concerning the use of biometric technologies for monitoring and control may develop in conflict zones or places with heightened surveillance. It could lead to increased scrutiny and eventual changes in biometric data and surveillance rules.
By Modality
• Unimodal
• Multimodal
By Technology
• Fingerprint Recognition
• Voice Recognition
• Signature Recognition
• Iris Recognition
• Palm/Hand Recognition
• Face Recognition
• Behavior Recognition
• Others
By Enterprise Size
• Small & Medium Sized Enterprises
• Large Enterprises
By Deployment Mode
• On-Premise
• Cloud-based
By End-User
• Retail
• Healthcare and Life Sciences
• BFSI
• Telecom and IT
• Defense
• Government
• Others
By Region
• North America
o U.S.
o Canada
o Mexico
• Europe
o Germany
o UK
o France
o Italy
o Russia
o Rest of Europe
• South America
o Brazil
o Argentina
o Rest of South America
• Asia-Pacific
o China
o India
o Japan
o Australia
o Rest of Asia-Pacific
• Middle East and Africa
Key Developments
• In April 2020, Fujitsu Frontech North America Inc., a Fujitsu Global subsidiary, completed the acquisition of Fulcrum Biometrics, LLC, a biometric hardware, software and solutions provider based in Texas. The transaction represents the company's significant commitment to strengthening its biometrics business in North America and global identity management markets, mandates imposed by new state and federal laws.
• In January 2020, Thales, a French multinational firm that designs, develops and manufactures electrical systems, powered its Biometric Matching System using groundbreaking Field-Programmable Gate Array (FPGA) technology built for huge parallel data processing. Thales can minimize the number of servers in half and significantly reduce the overall carbon footprint by using Gemalto's commercial off-the-shelf FPGA solution.
• On July 2019, Fujitsu, a Japanese multinational technology and information corporation, has partnered with ImageWare Systems (IWS) to offer Biometric-as-a-Service solutions. Enterprises can be prepared for a BYOD working environment and security-enhanced services for mobile transactions by combining Fujitsu's cloud Infrastructure-as-a-Service (IaaS) and Software-as-a-Service (SaaS) with IWS' biometrics authentication technology.
Why Purchase the Report?
• To visualize the global biometrics-as-a-service (BaaS) market segmentation based on modality, technology, enterprise size, deployment mode, end-user and region, as well as understand key commercial assets and players.
• Identify commercial opportunities by analyzing trends and co-development.
• Excel data sheet with numerous data points of biometrics-as-a-service (BaaS) market-level with all segments.
• PDF report consists of a comprehensive analysis after exhaustive qualitative interviews and an in-depth study.
• Product mapping available as excel consisting of key products of all the major players.
The global biometrics-as-a-service (BaaS) market report would provide approximately 77 tables, 83 figures and 204 pages.
Target Audience 2023
• Manufacturers/ Buyers
• Industry Investors/Investment Bankers
• Research Professionals
• Emerging Companies



ページTOPに戻る


Table of Contents

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Modality
3.2. Snippet by Technology
3.3. Snippet by Enterprise Size
3.4. Snippet by Deployment Mode
3.5. Snippet by End-User
3.6. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Growing Integrating of Biometrics with Cloud
4.1.1.2. Growing Shift Towards More Privacy
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. Privacy Concerns and Regulations
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
5.5. Russia-Ukraine War Impact Analysis
5.6. DMI Opinion
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID
6.1.2. Scenario During COVID
6.1.3. Scenario Post COVID
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Modality
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Modality
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Modality
7.2. Unimodal*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Multimodal
8. By Technology
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Technology
8.2. Fingerprint Recognition *
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Voice Recognition
8.4. Signature Recognition
8.5. Iris Recognition
8.6. Palm/Hand Recognition
8.7. Face Recognition
8.8. Behavior Recognition
8.9. Others
9. By Enterprise Size
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Enterprise Size
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Enterprise Size
9.2. Small & Medium Sized Enterprises*
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Large Enterprises
10. By Deployment Mode
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Deployment Mode
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Deployment Mode
10.2. On-Premise*
10.2.1. Introduction
10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
10.3. Cloud-based
11. By End-User
11.1. Introduction
11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
11.1.2. Market Attractiveness Index, By End-User
11.2. Retail*
11.2.1. Introduction
11.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
11.3. Healthcare and Life Sciences
11.4. BFSI
11.5. Telecom and IT
11.6. Defense
11.7. Government
11.8. Others
12. By Region
12.1. Introduction
12.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
12.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
12.2. North America
12.2.1. Introduction
12.2.2. Key Region-Specific Dynamics
12.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Modality
12.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
12.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Enterprise Size
12.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Deployment Mode
12.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
12.2.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.2.8.1. U.S.
12.2.8.2. Canada
12.2.8.3. Mexico
12.3. Europe
12.3.1. Introduction
12.3.2. Key Region-Specific Dynamics
12.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Modality
12.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
12.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Enterprise Size
12.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Deployment Mode
12.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
12.3.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.3.8.1. Germany
12.3.8.2. UK
12.3.8.3. France
12.3.8.4. Italy
12.3.8.5. Russia
12.3.8.6. Rest of Europe
12.4. South America
12.4.1. Introduction
12.4.2. Key Region-Specific Dynamics
12.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Modality
12.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
12.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Enterprise Size
12.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Deployment Mode
12.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
12.4.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.4.8.1. Brazil
12.4.8.2. Argentina
12.4.8.3. Rest of South America
12.5. Asia-Pacific
12.5.1. Introduction
12.5.2. Key Region-Specific Dynamics
12.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Modality
12.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
12.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Enterprise Size
12.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Deployment Mode
12.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
12.5.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.5.8.1. China
12.5.8.2. India
12.5.8.3. Japan
12.5.8.4. Australia
12.5.8.5. Rest of Asia-Pacific
12.6. Middle East and Africa
12.6.1. Introduction
12.6.2. Key Region-Specific Dynamics
12.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Modality
12.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
12.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Enterprise Size
12.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Deployment Mode
12.6.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
13. Competitive Landscape
13.1. Competitive Scenario
13.2. Market Positioning/Share Analysis
13.3. Mergers and Acquisitions Analysis
14. Company Profiles
14.1. Accenture PLC*
14.1.1. Company Overview
14.1.2. Product Portfolio and Description
14.1.3. Financial Overview
14.1.4. Key Developments
14.2. Aware Inc.
14.3. BioEnable Technologies Pvt. Ltd
14.4. BioID Technology
14.5. Fujitsu Limited
14.6. Nuance Communications Inc.
14.7. Precise Biometrics AB
14.8. SIC Biometrics, Inc.
14.9. NEC Corp.
14.10. ImageWare Systems Inc.
LIST NOT EXHAUSTIVE
15. Appendix
15.1. About Us and Services
15.2. Contact Us

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(その他)の最新刊レポート


よくあるご質問


DataM Intelligence社はどのような調査会社ですか?


DataM Intelligenceは世界および主要地域の広範な市場に関する調査レポートを出版しています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/07/04 10:27

162.47 円

175.74 円

209.86 円

ページTOPに戻る