赤外線温度計の世界市場 -2023-2030Global Infrared Thermometer Market -2023-2030 赤外線温度計の世界市場は2022年にYY億米ドルに達し、2023-2030年の予測期間中にYY%のCAGRで成長し、2030年にはYY百万米ドルに達すると予測されています。 赤外線(IR)温度計は、熱放射レベルを読み取ることに... もっと見る
サマリー赤外線温度計の世界市場は2022年にYY億米ドルに達し、2023-2030年の予測期間中にYY%のCAGRで成長し、2030年にはYY百万米ドルに達すると予測されています。赤外線(IR)温度計は、熱放射レベルを読み取ることによって、被験者の表面温度を測定する装置です。赤外線体温計は、最近のCOVID-19の流行により人気が急上昇しており、体温上昇をスクリーニングする安全で効果的な方法を提供している。しかし、赤外線体温計は離れた場所から体温を測定できるため、単に発熱の有無を調べるだけでなく、幅広い用途に使用できる。 赤外線体温計は、被測定者と直接接触して体温を測定することが困難であったり、安全でないことが多い産業環境や緊急事態において、より一般的に使用されています。これらのデバイスは、遠くから温度を記録するために熱放射と呼ばれる現象を利用しています。 ほとんどの物体は熱放射を発している。赤外線温度計は、サーモパイルと呼ばれるポイントに体のこの赤外線放射をファンネルすることによって動作します。サーモパイルは加熱し、それを通過する電流の変化を作成します。サーモパイルによって生成された電流に基づいて温度を読み取ります。 市場力学:促進要因と阻害要因 技術進歩の高まり 主要市場プレーヤーによる赤外線温度計開発のための技術進歩の増加は、予測期間中の市場成長を促進すると予想される。 例えば、2023年7月、Teledyne FLIR社は、安全性と精度を追求した次世代のスポット型赤外線温度計、FLIR TG54-2とFLIR TG56-2を発表した。新しいTG54-2は20:1のスポットIR温度計で、非接触で迅速かつ容易に温度測定ができるように設計されており、TG56-2もより安全な距離から非接触で温度測定ができるように設計されている。 さらに、2020年2月、中国を拠点とする家電製品の設計・製造会社であるシャオミ社は、新しい非接触赤外線体温計を発売した。ファンミ赤外線スマート耳式体温計は、小型のボディと丸い形状が特徴である。操作ボタンは本体に1つだけ。使いやすく、読み取りやすい。このスマート体温計は輸入プローブを使用し、コアとなるファンミ独自の3Dプローブ技術が開発に生かされている。 さらに、COVID19件の増加、主要メーカーの新規製品投入、工業用体温計の採用などが、予測期間中の市場成長を牽引するとみられる。 市場ダイナミクス:阻害要因 赤外線体温計の精度の問題は、予測期間中の市場成長率を妨げる主な要因である。COVID-19を制御するために発売された第一世代の額温度計銃は、極端な温度と湿度の機能がないため、不安定で信頼性が低いという問題に直面した。現在、中国のOEMは低価格の赤外線体温計を供給しているが、精度、サーモパイルセンサーの品質、温度補正アルゴリズムが不足している。また、温度範囲の制限や放射率のばらつきの問題も市場の成長を低下させている。 このレポートの詳細 - サンプル請求 セグメント分析 世界の赤外線温度計は、製品タイプ、技術タイプ、コンポーネント、流通チャネル、地域に基づいてセグメント化されています。 製品タイプ別では非接触型赤外線温度計が市場シェアの約54.3%を占める 製品タイプ別では、非接触型赤外線体温計が54.3%を占め、予測期間中、優位を占めると予想される。非接触型赤外線体温計(NCIT)は、迅速かつ非侵襲的に体温を測定できるため、従来の方法よりも子どもの苦痛を軽減できる可能性がある。赤外線鼓膜体温計のように、NCITは数秒以内に体温を測定することができる。 例えば、2021年7月、インドのガジェットとスマートフォンアクセサリーのブランドとして非常に有名で高い知名度を誇るiGear社は、「Thermo Check」の発売によりコロナウイルスの撲滅に貢献できることを非常に誇りに思っている。この新しい全自動デバイスは、集合住宅、オフィス、ショッピングモール、学校など様々な場所の入り口の壁や三脚に取り付ける非接触型無人赤外線温度計です。 さらに、2020年5月には、自然健康とウェルネス製品のリーダーであるネプチューン・ウェルネス・ソリューションズ社が、二次汚染のリスクを低減し、病気を蔓延させるリスクを最小限に抑えながら、人の体温を測定するために最適化された非接触赤外線体温計(NCIT)であるネプチューン・エアーを発売したことを発表している。 地理的分析 2022年の市場シェアは北米が約38.4%を占める 北米は、様々な分野の最先端ソリューションを収容できるインフラが発達していること、新規製品の上市、FDA認可、主要企業との協業などが、予測期間中この地域を牽引することから、予測期間を通じて市場シェア全体の約38.4%を占めると推定される。 例えば、2022年6月、Exergen Corporationは、インドのムンバイで開催された医療エキスポで、専門家向けのTAT-2000と消費者向けのTAT-2000Cを発表した。TAT 2000は、Exergenの最新の側頭動脈温度計である。TATは、学校、老人ホーム、病院、医療施設などの医療従事者をターゲットとしている。 さらに、2020年6月には、FDAが承認した非接触赤外線額体温計が発売される。FDA認可の非接触型赤外線(IR)温度計は、非接触で正確な額の温度測定が可能で、室温の測定もできる。また、食品のような場所や物体の表面温度を測定し、32の内部測定値を記録することができます。この多用途温度計は、産業用およびオフィス用の健康診断やモニタリングに最適です。 COVID-19の影響分析 COVID-19は、赤外線温度計が温度を測定するために使用されるすべての分野でCOVID-19感染症の大幅な増加があったときに重要な世界の赤外線温度計市場に実質的な影響を与えた。額体温計は、診断目的の代わりにスクリーニングのために使用されます。 このように、ほとんどの公共の場では、住宅用および商業用の最終用途における赤外線体温計の使用が大幅に増加している。COVID-19の患者数の増加に伴い、空港、スタジアム、ショッピングモール、銀行金融機関などの住宅地や公共の場での赤外線体温計の使用が大幅に増加すると予想される。 競争状況 赤外線温度計市場の主な世界企業には、フルーク、フリアーシステムズ、テスト、オムロン、マイクロライフ、ヒルロム、サーモフィッシャーサイエンティフィック、PCEインスツルメンツ、カーディナルヘルス、コンテックメディカルなどがあります。 主要動向 2023年7月、医療機器メーカーのTenoviはセルラー対応の赤外線体温計を発表した。Tenoviのデュアルモード高度赤外線温度技術は、鼓膜モードとノータッチ額モードを提供し、±0.3℃(+/-0.6°F)という驚異的な精度で大人と子供の正確な体温測定を保証する。 2022年3月、ファウンデーション・インベストメント・パートナーズは、HVACRおよびOEM顧客向けの温度・圧力計のメーカーであるワイス・インスツルメンツ社が140年の歴史を持つ同社を買収することでワイス・インスツルメンツLLCと最終合意したと発表した。提携により、FIPは最近買収したMiljoco Instrument Corporationの50,000平方フィートの施設に製造施設を統合し、その品質とサービスの評判を引き継いで顧客にサービスを提供する。 2020年11月、FLIRはFLIR SV87-KlTを発売した。この製品は低コストで設定が容易な遠隔振動・温度センシングソリューションで、産業用途に使用できる。 レポートを購入する理由 - 世界の赤外線温度計市場を、製品タイプ、技術タイプ、コンポーネント、流通チャネル、地域別に細分化し、主要な商業資産やプレーヤーを理解する。 - トレンドと共同開発の分析による商機の特定 - 赤外線温度計の市場レベルをすべてのセグメントで数多くのデータポイントを記載したExcelデータシート。 - PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な調査の後の包括的な分析で構成されています。 - 主要企業の主要製品で構成された製品マッピングをエクセルで提供。 世界の赤外線温度計市場レポートは、約69の表、70の図、185ページを提供します。 対象読者 - メーカー/バイヤー - 業界投資家/投資銀行家 - 研究専門家 - 新興企業 目次1. Methodology and Scope 1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Product Type 3.2. Snippet by Technology Type 3.3. Snippet by Component 3.4. Snippet by Distribution Channel 3.5. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Driver 4.1.1.1. Rise in the technology advancements 4.1.1.2. Rise in the number of Covid 19 cases 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. Accuracy issues 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 5.5. Russia-Ukraine War Impact Analysis 5.6. DMI Opinion 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID 6.1.2. Scenario During COVID 6.1.3. Scenario Post COVID 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Product Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Product Type 7.2. Non-Contact Infrared Thermometers* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Contact Infrared Thermometers 8. By Technology Type 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material Type 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Material Type 8.2. Handheld Infrared Thermometers* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Fixed Infrared Thermometers 8.4. Portable Infrared Thermometers 9. By Component 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Component 9.2. Optical Components* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Electronics 9.4. IR Detectors 9.5. Display and Control Units 10. By Distribution Channel 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel 10.2. Hospital Pharmacies * 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Online Pharmacies 10.4. Retail Pharmacies 11. By Region 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 11.2. North America 11.2.1. Introduction 11.2.2. Key Region-Specific Dynamics 11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology Type 11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component 11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.2.7.1. U.S. 11.2.7.2. Canada 11.2.7.3. Mexico 11.3. Europe 11.3.1. Introduction 11.3.2. Key Region-Specific Dynamics 11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology Type 11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component 11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.3.7.1. Germany 11.3.7.2. UK 11.3.7.3. France 11.3.7.4. Italy 11.3.7.5. Spain 11.3.7.6. Rest of Europe 11.4. South America 11.4.1. Introduction 11.4.2. Key Region-Specific Dynamics 11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology Type 11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component 11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.4.7.1. Brazil 11.4.7.2. Argentina 11.4.7.3. Rest of South America 11.5. Asia-Pacific 11.5.1. Introduction 11.5.2. Key Region-Specific Dynamics 11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology Type 11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component 11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.5.7.1. China 11.5.7.2. India 11.5.7.3. Japan 11.5.7.4. Australia 11.5.7.5. Rest of Asia-Pacific 11.6. Middle East and Africa 11.6.1. Introduction 11.6.2. Key Region-Specific Dynamics 11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology Type 11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component 11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12. Competitive Landscape 12.1. Competitive Scenario 12.2. Market Positioning/Share Analysis 12.3. Mergers and Acquisitions Analysis 13. Company Profiles 13.1. Fluke 13.1.1. Company Overview 13.1.2. Product Portfolio and Description 13.1.3. Financial Overview 13.1.4. Key Developments 13.2. FLIR 13.3. Testo 13.4. Omron 13.5. Microlife 13.6. MGL Euman 13.7. Thermo Fisher Scientific Inc 13.8. PCE Instruments 13.9. Cardinal Health 13.10. Contec Medical LIST NOT EXHAUSTIVE 14. Appendix 14.1. About Us and Services 14.2. Contact Us
SummaryGlobal Infrared Thermometer Market reached US$ YY billion in 2022 and is expected to reach US$ YY million by 2030 growing at a CAGR of YY% during the forecast period 2023-2030. Table of Contents1. Methodology and Scope 1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Product Type 3.2. Snippet by Technology Type 3.3. Snippet by Component 3.4. Snippet by Distribution Channel 3.5. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Driver 4.1.1.1. Rise in the technology advancements 4.1.1.2. Rise in the number of Covid 19 cases 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. Accuracy issues 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 5.5. Russia-Ukraine War Impact Analysis 5.6. DMI Opinion 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID 6.1.2. Scenario During COVID 6.1.3. Scenario Post COVID 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Product Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Product Type 7.2. Non-Contact Infrared Thermometers* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Contact Infrared Thermometers 8. By Technology Type 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material Type 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Material Type 8.2. Handheld Infrared Thermometers* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Fixed Infrared Thermometers 8.4. Portable Infrared Thermometers 9. By Component 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Component 9.2. Optical Components* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Electronics 9.4. IR Detectors 9.5. Display and Control Units 10. By Distribution Channel 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel 10.2. Hospital Pharmacies * 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Online Pharmacies 10.4. Retail Pharmacies 11. By Region 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 11.2. North America 11.2.1. Introduction 11.2.2. Key Region-Specific Dynamics 11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology Type 11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component 11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.2.7.1. U.S. 11.2.7.2. Canada 11.2.7.3. Mexico 11.3. Europe 11.3.1. Introduction 11.3.2. Key Region-Specific Dynamics 11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology Type 11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component 11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.3.7.1. Germany 11.3.7.2. UK 11.3.7.3. France 11.3.7.4. Italy 11.3.7.5. Spain 11.3.7.6. Rest of Europe 11.4. South America 11.4.1. Introduction 11.4.2. Key Region-Specific Dynamics 11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology Type 11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component 11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.4.7.1. Brazil 11.4.7.2. Argentina 11.4.7.3. Rest of South America 11.5. Asia-Pacific 11.5.1. Introduction 11.5.2. Key Region-Specific Dynamics 11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology Type 11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component 11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.5.7.1. China 11.5.7.2. India 11.5.7.3. Japan 11.5.7.4. Australia 11.5.7.5. Rest of Asia-Pacific 11.6. Middle East and Africa 11.6.1. Introduction 11.6.2. Key Region-Specific Dynamics 11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology Type 11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component 11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12. Competitive Landscape 12.1. Competitive Scenario 12.2. Market Positioning/Share Analysis 12.3. Mergers and Acquisitions Analysis 13. Company Profiles 13.1. Fluke 13.1.1. Company Overview 13.1.2. Product Portfolio and Description 13.1.3. Financial Overview 13.1.4. Key Developments 13.2. FLIR 13.3. Testo 13.4. Omron 13.5. Microlife 13.6. MGL Euman 13.7. Thermo Fisher Scientific Inc 13.8. PCE Instruments 13.9. Cardinal Health 13.10. Contec Medical LIST NOT EXHAUSTIVE 14. Appendix 14.1. About Us and Services 14.2. Contact Us
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