イエローピー・プロテインの世界市場 - 2023-2030Global Yellow Pea Protein Market - 2023-2030 概要 世界の黄色エンドウ豆プロテイン市場は、2022年に21億米ドルに達し、2023年から2030年の予測期間中に12.1%のCAGRで成長し、2030年までに53億米ドルに達すると予想されている。 主にイエローピュアから作... もっと見る
サマリー概要世界の黄色エンドウ豆プロテイン市場は、2022年に21億米ドルに達し、2023年から2030年の予測期間中に12.1%のCAGRで成長し、2030年までに53億米ドルに達すると予想されている。 主にイエローピュアから作られるイエローピュアプロテインは、シェイクやスムージーのプロテイン含有量を高めるために、食品・飲料業界でますます使用されるようになっている。世界中で、ここ数年、健康食品のトレンドが着実に広まっている。このようなトレンドの中には、ビガニズム、フライドポテト、クラン・ラボ、チミカル・フライドポテトなどが含まれる。その結果、イランピナプロテインの市場規模は一貫した成長を遂げており、この傾向は今後も続くと予想される。食品メーカーの興味をそそるもうひとつの重要な点は、低栄養のプロティンが健康にもたらす可能性のある利益である。 植物性食品はここ数年で急速に普及したため、植物性プロティンの需要も増加しており、これは今後数年間における世界の低脂肪プロティン・マーケットの成長を促進する重要な要因となっている。とりわけ、イネ科植物プロティンの優れた寿命、添加のしやすさ、安定した価格、栄養成分、持続可能性などが、この市場の拡大を後押しすると思われるその他の要因である。現在、植物性ミルク、ヴィーガン・バーガー、プロティニン・シャキン・パウダー、その他の製品はすべて低品質のプロティニンを使用している。 2022年の市場シェアは35%を超え、北米が低品質プロピレン・プロテインの市場シェアで最も大きくなると予測されている。市場参加者が豊富であることが、米国市場において低ナトリウム・プロティンがより入手しやすく、高品質であることを後押ししている。2021年8月にビンソンヒルの先進的なイローピナの生産と商業化プログラムが開始されたことで、米国のイローピナ産業も強化された。ミズーリ州を拠点とする食品技術企業であるビンソンヒルは、より優れたイローピナの品種を開発し、商品化することで、高次のプロティン市場の成長を促進することを期待している。 ダイナミクス 消費者はエンドウ豆とエンドウ豆ベースの製品の栄養的利点をより意識するようになっている。 プロティン代替食品に対するニーズはここ数十年で高まっている。黄色エンドウ豆タンパク質の消費に関連する健康上の利点と、世界中で健康志向の消費者が増加していることから、黄色エンドウ豆プロティニンの市場はここ数年で大きな成長を遂げた。動物性プロティンや大豆プロティンが世界のプロティン原料の市場を支配し続けているという事実を差し引いても、ここ数年、般若プロティンは極めて高い人気を博している。持続可能な生産、低アレルギー性、健康上の利点など、動物性プロティンやその他の植物性プロティンソースよりも、膿疱性プロティン消費の利点は、膿疱性プロティンへの関心の高まりと関連している。ミレニアル世代の消費者が、嗜好の多様化に対応するため、無添加ラボラトリー、おいしい製品、代替プロティン供給源を探すにつれ、低ピュアプロティンの市場規模は急速に拡大すると予想される。 環境と健康への懸念による菜食主義の人気の高まり 植物中心の食生活への移行は徐々に起こるが、ここ数年、多くの消費者がヴィーガン、部分的ヴィーガン、あるいはフレキシタリアンなライフスタイルを始めている。食事に含まれる高脂肪と高コレステロールが、ガンや心臓病といった深刻な健康問題に関連しているためだ。動物虐待、ヴィーガン・ミート代替品の台頭、ソーシャル・メディアにおけるヴィーガニズムの影響力は、ヴィーガン・コミュニティの成長に影響を与えているいくつかの追加要因の一部である。加工食品メーカーは、拡大するヴェイガン人口に対応するため、工場から供給されるより多くの原材料を使用するようになっており、これは著しい成長を支えるものと予想される。 加工生産高が低いため、メーカーへの供給は限定的 ピア・プロティニンの抽出と加工は複雑で非常に時間がかかるため、世界的な需要に見合うだけの供給がない。膿が膿原生物質に変換される速度は比較的遅い。ピニャの乾燥、脱皮、粉砕を含む工業プロセスでは、その割合は約15%である。それに比べ、浸漬と粉砕を含むパイロット・プロセスでは、20%以上のピニャ・プロティンがピニャから抽出された。 例えば、40トンの籾殻を工業的に使用する場合、籾殻から分離されるのは6トン程度である。パイロット・プロセスでは、50kgのеaеdsから10kgのеa protеin isolatеが生産される。その後、残ったеaеdはеaデンプンまたはеa繊維に変換される。その結果、食品・飲料メーカーが必要とする膿酸プロティンが不足している。 セグメント分析 世界の黄色エンドウ豆タンパク質市場は、タイプ、加工タイプ、最終用途、地域に基づいてセグメント化される。 黄色エンドウ豆プロテインアイソレートは高タンパク質含量で、優れた乳化・安定特性を持つ。 黄色エンドウ豆プロテイン・アイソレートへの需要は、高栄養価の栄養製品やスナック製品に数多く応用されているため、高まっている。植物由来製品の生産者からの需要が増加した結果、この分野も予測期間中に年平均成長率(CAGR)が拡大すると予想される。低比重プロティン単体と低比重プロティンは、そのフォームライ ンがピュアスから一貫生産されることから、どちらとも区別される。その結果、еaプロティイン単体は加工食品として評価されている。対照的に、砂糖やナトリウムのような充填物や栄養価の高い他の種類の加工食品と比較すると、イクラプロティニン・アイソレートは、元の状態からあまり変化していないため、副作用を引き起こす可能性が低い。地理的浸透 北米における植物由来製品への嗜好の高まり 消費者の植物性製品に対する要求の高まり、堅調な食品・食料セクター、農業セクターにおける豊富な低割合ピースの供給の結果、北米の市場規模は予測期間中に拡大すると予想される。Sprouts Farmеrs Markеtが2021年に実施した調査によると、米国人の47%はフレキシタリアンであり、植物性食品を多く摂取している。北米の低脂肪食品市場もまた、新市場参入の増加、大規模投資、都市化、原材料の入手可能性によって牽引されている。健康問題に対する消費者の認識とともに、高タンパク質の栄養補助食品と天然製品に対する需要が伸びている。 COVID-19 影響分析 健康食品の成長は、ここ数年、不健康のトレンドに後押しされている。その高いプロティン含有量、その他の栄養学的利点、および他の新型プロティンに比べて比較的手頃な価格により、イローピナプロティンは乳製品や食品、健康補助食品の主要成分として重用されている。COVID-19のパンデミックアウトブレイクにより、免疫力を向上させる持続可能な新しい食事療法の需要も高まっている。その結果、低 級ピュアプロティニンを使用した食品の市場 は、免疫力を高める製品の需要が急増し ている。 COVID-19の暴発により、人々は免疫システムを強化するために健康的な食事に変え始めた。このパンデミックによって、ピア・プロティン製品の需要が大幅に増加し、その結果、ピア・プロティン市場の拡大が促進された。植物由来製品の需要が増加していること、いくつかの地域では食用および食用加工食用製品が不足していること、そして消費者の健康志向がこの需要増加の一因となっている。国際食品情報評議会(IFIC)の2020年食品と健康生存率によると、回答者の28%が植物性代替食品の消費量を増やし、参加者の41%が植物性プロティンの摂取量を増やした。消費者の植物性プロティンの摂取率は70%に近かった。 ロシア・ウクライナ戦争の影響分析 ロシアとウクライナでは、植物性プロティンの生産に不可欠な黄色ブドウが大量に生産されている。戦争によってサプライチェーンが寸断されたため、ロシア産プロティンの相場は品薄と価格変動に見舞われた。プロティン生産用の原料の入手可能性は、ピナの生産量の減少や輸送の混乱によって影響を受けた。低品種およびサブスクエント品種のプロティン製品の価格上昇は、供給の混乱によるものである。これは、膿疱性抗酸菌を製品に使用している企業のコスト構造にも影響を及ぼし、消費者にとっては高コストとなる可能性がある。 タイプ別 - タンパク質濃縮物 - タンパク質単離物 - テクスチャード・プロテイン - 加水分解プロテイン 加工タイプ別 - ドライ - ウェット 最終用途別 - 食品加工 - 動物飼料 - 栄養補助食品 - スポーツ栄養 - 化粧品・パーソナルケア - その他 地域別 - 北米 o 米国 o カナダ メキシコ - ヨーロッパ o ドイツ o イギリス o フランス o イタリア o スペイン o その他のヨーロッパ - 南アメリカ o ブラジル o アルゼンチン o その他の南米諸国 - アジア太平洋 o 中国 o インド o 日本 o オーストラリア o その他のアジア太平洋地域 - 中東およびアフリカ 主要開発 - 2023年1月、米国特許商標庁はBurcon NutraSciе nc.社に対し、同社の "Pеazazz "ピア・プロティンの重要な部分をカバーする特許を付与した。この契約により、Pneuma Protеinのライセンス元であるMеrit Functional Foodsの保護とマーク差別化が保証される。 - 2023年1月、日本の食品技術新興企業である株式会社ダイズ(DAIZ Inc.は、植物性食品の風味、食感、栄養価を向上させる技術や製品の開発に特化しており、ロクシタン社から多額の出資を受けた。落合式遺伝子組換え技術JP-5795679は、当初大豆用に開発された技術であったが、現在では豚肉用にも開発されている。 - 2023年3月、Yllow p еa r еvolutionは、ryal ingrеdi еntsのパイオニアであり、植物由来の食品会社であるZENBを通じて、Expo Wеstに到着した。 競争状況 市場の主なグローバルプレイヤーは、Roquette Frères、AGT Food and Ingredients Inc.、Cargill, Incorporated、Ingredion Incorporated、Archer-Daniels-Midland Company、Axiom Foods Inc.、Emsland Group、Glanbia Plc.、Cosucra Groupe Warcoing SA、Sotexproです。 レポートを購入する理由 - タイプ、加工タイプ、最終用途、地域に基づく世界の黄色エンドウ豆タンパク質市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレーヤーを理解するため。 - トレンドと共同開発の分析による商機の特定。 - 黄色エンドウタンパク質の市場レベルの数多くのデータを全セグメントでまとめたエクセルデータシート。 - PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な調査の後の包括的な分析で構成されています。 - すべての主要企業の主要製品からなるエクセルで利用可能な製品マッピング。 世界の黄色エンドウタンパク質の市場レポートは、約69表、72図、186ページを提供します。 2023年ターゲットオーディエンス - メーカー/バイヤー - 業界投資家/投資銀行家 - 研究専門家 - 新興企業 目次1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Type 3.2. Snippet by Processing Type 3.3. Snippet by End-Use 3.4. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Consumers are Becoming More Aware of the Nutritional Advantages of Peas and Pea-Based Products 4.1.1.2. Increase in Veganism's Popularity as a Result of Environmental and Health Concerns 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. Limited Supply to Manufacturers as a Result of Low Processing Outputs 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 5.5. Russia-Ukraine War Impact Analysis 5.6. DMI Opinion 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID 6.1.2. Scenario During COVID 6.1.3. Scenario Post COVID 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type 7.2. Protein Concentrates* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Protein Isolates 7.4. Textured Protein 7.5. Hydrolyzed Protein 8. By Processing Type 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Processing Type 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Processing Type 8.2. Dry* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Wet 9. By End-Use 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-Use 9.1.2. Market Attractiveness Index, By End-Use 9.2. Food Processing* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.2.3. Meat Alternatives 9.2.4. Bakery Products 9.2.5. Confectionery 9.2.6. Snacks & Cereals 9.2.7. Functional Beverages 9.2.8. Others 9.3. Animal Feed 9.3.1. Livestock 9.3.1.1. Cattle 9.3.1.2. Swine 9.3.1.3. Poultry 9.3.2. Pet Food 9.3.3. Aquafeed 9.4. Nutraceuticals 9.5. Sports Nutrition 9.6. Cosmetics & Personal Care 9.7. Others 10. By Region 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 10.2. North America 10.2.1. Introduction 10.2.2. Key Region-Specific Dynamics 10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Processing Type 10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-Use 10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.2.6.1. U.S. 10.2.6.2. Canada 10.2.6.3. Mexico 10.3. Europe 10.3.1. Introduction 10.3.2. Key Region-Specific Dynamics 10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Processing Type 10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-Use 10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.3.6.1. Germany 10.3.6.2. UK 10.3.6.3. France 10.3.6.4. Italy 10.3.6.5. Spain 10.3.6.6. Rest of Europe 10.4. South America 10.4.1. Introduction 10.4.2. Key Region-Specific Dynamics 10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Processing Type 10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-Use 10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.4.6.1. Brazil 10.4.6.2. Argentina 10.4.6.3. Rest of South America 10.5. Asia-Pacific 10.5.1. Introduction 10.5.2. Key Region-Specific Dynamics 10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Processing Type 10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-Use 10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.5.6.1. China 10.5.6.2. India 10.5.6.3. Japan 10.5.6.4. Australia 10.5.6.5. Rest of Asia-Pacific 10.6. Middle East and Africa 10.6.1. Introduction 10.6.2. Key Region-Specific Dynamics 10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Processing Type 10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-Use 11. Competitive Landscape 11.1. Competitive Scenario 11.2. Market Positioning/Share Analysis 11.3. Mergers and Acquisitions Analysis 12. Company Profiles 12.1. Roquette Freres* 12.1.1. Company Overview 12.1.2. Product Portfolio and Description 12.1.3. Financial Overview 12.1.4. Key Developments 12.2. AGT Food and Ingredients Inc. 12.3. Cargill Incorporated 12.4. Ingredion Incorporated 12.5. ADM 12.6. Axiom Foods Inc. 12.7. Emsland Group 12.8. Glanbia Plc. 12.9. Cosucra Groupe Warcoing SA 12.10. Sotexpro LIST NOT EXHAUSTIVE 13. Appendix 13.1. About Us and Services 13.2. Contact Us
SummaryOverview Table of Contents1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Type 3.2. Snippet by Processing Type 3.3. Snippet by End-Use 3.4. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Consumers are Becoming More Aware of the Nutritional Advantages of Peas and Pea-Based Products 4.1.1.2. Increase in Veganism's Popularity as a Result of Environmental and Health Concerns 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. Limited Supply to Manufacturers as a Result of Low Processing Outputs 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 5.5. Russia-Ukraine War Impact Analysis 5.6. DMI Opinion 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID 6.1.2. Scenario During COVID 6.1.3. Scenario Post COVID 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type 7.2. Protein Concentrates* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Protein Isolates 7.4. Textured Protein 7.5. Hydrolyzed Protein 8. By Processing Type 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Processing Type 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Processing Type 8.2. Dry* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Wet 9. By End-Use 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-Use 9.1.2. Market Attractiveness Index, By End-Use 9.2. Food Processing* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.2.3. Meat Alternatives 9.2.4. Bakery Products 9.2.5. Confectionery 9.2.6. Snacks & Cereals 9.2.7. Functional Beverages 9.2.8. Others 9.3. Animal Feed 9.3.1. Livestock 9.3.1.1. Cattle 9.3.1.2. Swine 9.3.1.3. Poultry 9.3.2. Pet Food 9.3.3. Aquafeed 9.4. Nutraceuticals 9.5. Sports Nutrition 9.6. Cosmetics & Personal Care 9.7. Others 10. By Region 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 10.2. North America 10.2.1. Introduction 10.2.2. Key Region-Specific Dynamics 10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Processing Type 10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-Use 10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.2.6.1. U.S. 10.2.6.2. Canada 10.2.6.3. Mexico 10.3. Europe 10.3.1. Introduction 10.3.2. Key Region-Specific Dynamics 10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Processing Type 10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-Use 10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.3.6.1. Germany 10.3.6.2. UK 10.3.6.3. France 10.3.6.4. Italy 10.3.6.5. Spain 10.3.6.6. Rest of Europe 10.4. South America 10.4.1. Introduction 10.4.2. Key Region-Specific Dynamics 10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Processing Type 10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-Use 10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.4.6.1. Brazil 10.4.6.2. Argentina 10.4.6.3. Rest of South America 10.5. Asia-Pacific 10.5.1. Introduction 10.5.2. Key Region-Specific Dynamics 10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Processing Type 10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-Use 10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.5.6.1. China 10.5.6.2. India 10.5.6.3. Japan 10.5.6.4. Australia 10.5.6.5. Rest of Asia-Pacific 10.6. Middle East and Africa 10.6.1. Introduction 10.6.2. Key Region-Specific Dynamics 10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Processing Type 10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-Use 11. Competitive Landscape 11.1. Competitive Scenario 11.2. Market Positioning/Share Analysis 11.3. Mergers and Acquisitions Analysis 12. Company Profiles 12.1. Roquette Freres* 12.1.1. Company Overview 12.1.2. Product Portfolio and Description 12.1.3. Financial Overview 12.1.4. Key Developments 12.2. AGT Food and Ingredients Inc. 12.3. Cargill Incorporated 12.4. Ingredion Incorporated 12.5. ADM 12.6. Axiom Foods Inc. 12.7. Emsland Group 12.8. Glanbia Plc. 12.9. Cosucra Groupe Warcoing SA 12.10. Sotexpro LIST NOT EXHAUSTIVE 13. Appendix 13.1. About Us and Services 13.2. Contact Us
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