二次多量栄養素肥料の世界市場 - 2023-2030Global Secondary Macronutrients Fertilizer Market - 2023-2030 概要 二次多量栄養素肥料の世界市場は、2022年に386億米ドルに達し、2023年から2030年の予測期間に年平均成長率4.2%で成長し、2030年には536億米ドルに達すると予測されている。 作物によって、その最高の品質... もっと見る
サマリー概要二次多量栄養素肥料の世界市場は、2022年に386億米ドルに達し、2023年から2030年の予測期間に年平均成長率4.2%で成長し、2030年には536億米ドルに達すると予測されている。 作物によって、その最高の品質を得るために必要な栄養素は異なる。これらの必須栄養素を供給することで、二次多量栄養素肥料は作物の収量と全体的なパフォーマンスを向上させ、より高品質の農産物をもたらすことができる。例えば、ICLがインドネシアで実施したポリサルフェート・ライス・トライアルでは、ポリサルフェートによって草丈、小粒径、粒重、耐病性が向上し、最終的にコメの収量が20%増加したという結果が出た。ポリサルフェートには、硫酸塩としてso3が48%(19.2%s)、硫酸カリウムとしてk2oが14%(11.6%k)、硫酸マグネシウムとしてMgOが6%(3.6%mg)、硫酸カルシウムとしてcaoが17%(12.2%ca)含まれている。 肥料メーカーは、さまざまな作物特有の栄養要求量に対応するため、二次多量栄養素を含む作物別の配合を開発するようになっていた。果物、野菜、油糧種子などの作物特有のニーズを満たすカスタマイズされた肥料製品は、市場で人気を集めていた。 ダイナミクス 二次栄養素による土壌欠乏の増加 集約的な農法は、カルシウム、マグネシウム、硫黄のような二次多量栄養素を含む、土壌中の必須栄養素の枯渇を引き起こす可能性がある。例えば、科学環境センター(CSE)によると、インドの土壌のほとんどは有機炭素と多量栄養素が不足している。例えば、土壌サンプルの36%は硫黄が不足していた。農家が土壌中の栄養素レベルの低下を認識するにつれ、二次多量栄養素を含む肥料の需要が高まっている。 特定の作物は、特定の二次多量栄養素に対する要求が高い。例えば、落花生、ジャガイモ、トマトのような作物はカルシウムをより多く必要とし、柑橘類のような果物やほうれん草のような野菜はマグネシウムをさらに必要とする。カノーラのような油糧作物には、硫黄が不可欠である。農家が作物の選択を多様化し、ニッチ市場に対応するようになると、特定の作物のニーズに合わせた二次的大栄養素肥料の需要が高まる。 政府補助金 先進的な農産物を普及させるために、政府が補助金を出すことはよくある。例えば、ケニア政府は35億スイスフランの肥料補助金を利用した後、新たな補助金付き肥料価格を発表した。この補助金により、アンモニア硫酸塩の農家価格は2,220シャトルになります。これにより、農家が二次大栄養素肥料を購入する際のコスト負担が軽減される。 二次大栄養素肥料の使用を支援することで、政府は農業生産性と食糧安全保障の向上を目指している。作物収量の向上と農産物の品質向上は、経済成長と食料自給率の向上に貢献する。 代替肥料との競合 農家が肥料を購入できる予算は限られていることが多い。窒素、リン、カリウムのような一次多量要素肥料と、カルシウム、マグネシウム、硫黄のような二次多量要素肥料との選択に迫られた場合、基本的な作物の成長と収量に不可欠な一次要素肥料を検討することがある。国際肥料協会によると、2020年の全窒素+P2O5+K2O肥料の総消費量は201 835.0千トンである。 肥料メーカーや販売業者は、一次多量栄養素のマーケティングに力を入れることが多い。一次栄養素の宣伝は、二次多量栄養素の利点を覆い隠してしまう可能性があり、二次多量栄養素の認知度や採用率の低下につながる。 セグメント分析 世界の二次多量栄養素肥料市場は、栄養素、施用方法、作物タイプ、形態、流通チャネル、地域に基づいている。 硫黄ベースの肥料に対する需要の高まり 硫黄はアミノ酸とビタミンの重要な成分であり、植物の健康と全体的な発展に寄与する。そのため、土壌の硫黄欠乏に対処するための硫黄含有肥料の需要が絶えない。2020年7月、ニュートリエンはスマートニュートリションMAP+MST肥料の発売を発表した。この製品は、微粉化硫黄とリン酸塩を配合し、作物にオールシーズン安定した栄養を与える。 世界の多くの農業土壌は、特に降雨量が多く、硫黄の溶出が多い地域では、もともと硫黄が不足している。加えて、高分解能肥料の使用増加や工業的排出源からの硫黄排出量の削減など、近代的な農法が土壌の硫黄枯渇をさらに助長している。この欠乏が、作物に必要な栄養素を補うための硫黄含有肥料の必要性を高めている。 地理的浸透 増大するアジア太平洋地域の肥料需要 アジア太平洋地域には、世界有数の大規模農業がある。この高い農業活動は、作物の生産性と収量を高めるために、二次多量栄養素を含む肥料に対する強い需要を生み出している。例えば、インド肥料協会によると、2021-22年度の肥料栄養素の生産量は4,374万3,000トンである。 持続可能な農業のためのバランス施肥は、アジア太平洋地域で人気が高まっている。彼らは二次多量栄養素の重要性を理解している。この傾向は、こうした肥料の需要増につながっている。2020年、インドでは、Atmanirbhar Bharat(自立したインド)を大きく推進するため、化学大手のGujarat State Fertilizers & Chemicals Limited(GSFC)が、100%輸入の水溶性肥料である地元産の硝酸カルシウムの販売を開始した。 競争環境 世界的な主要企業には、Coromandel International Limited、ICL.、K+S Aktiengesellschaft、The Mosaic Company、Yara、Nutrien Ag Solutions、Neufarm、SPIC、Koch Fertilizer LLC、Haifa Negev technologies LTDなどがある。 COVID-19 影響分析 COVIDの影響 パンデミックは、閉鎖、渡航制限、労働力不足により、世界のサプライチェーンに混乱をもたらした。欧州委員会によると、COVID-19の大流行によるサプライチェーンの混乱は肥料価格の高騰につながった。同委員会の推計では、2021年9月以降、肥料価格は前年比149%上昇した。このコスト上昇により、葉面肥料を含む肥料の需要が減少した。この二次多量栄養素肥料を含む様々な肥料のコスト上昇は、covid-19期間中の市場成長を抑制する。 ロシア・ウクライナ戦争の影響 業界団体Fertilizers Europeのデータによると、ロシアとベラルーシはEUの肥料供給の60%を供給している。戦争は同地域での肥料生産と輸送を混乱させ、二次大栄養素肥料を含む肥料のサプライチェーンが途絶える可能性をもたらした。 栄養素別 - カルシウム - マグネシウム - 硫黄 施用方法別 - 液体施用 o 施肥 葉面散布 o その他 - 固体施用 ブロードキャスト その他 作物タイプ別 - 穀物 トウモロコシ o 小麦 o 米 o その他 - 油糧種子と豆類 大豆 落花生 o カノーラ その他 - 果物及び野菜 o 根菜類 o 葉野菜 o ポームフルーツ o ベリー類 o 柑橘類 o その他 - その他 形態別 - 液体 - ドライ 流通チャネル別 - Eコマース - 専門店 - ハイパーマーケット・スーパーマーケット - その他 地域別 - 北米 o 米国 o カナダ メキシコ - ヨーロッパ o ドイツ o イギリス o フランス o イタリア o ロシア o その他のヨーロッパ - 南アメリカ o ブラジル o アルゼンチン o その他の南米諸国 - アジア太平洋 o 中国 o インド o 日本 o オーストラリア o その他のアジア太平洋地域 - 中東およびアフリカ 主な展開 - 2021年4月、アクロンは硝酸カルシウムユニットを立ち上げた。硝酸カルシウムは肥料として広く使用されている結晶塩である。水に溶けやすく、カルシウムの含有率が高い(19%)。 - 2020年10月、GSFCは硝酸カルシウムの土着品種であるホウ素化硝酸カルシウムを発売する。硝酸カルシウムは農業用の水溶性肥料として使用される。 - 2022年9月、Caromandelが有機肥料製品Cumist Calciumを発売。この新製品は特殊栄養素を供給し、効率と土壌の健全性を向上させる。 レポートを購入する理由 - 栄養素、適用方法、作物タイプ、形態、流通チャネル、地域に基づく世界の二次多量栄養素肥料市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレイヤーを理解するため。 - トレンドと共同開発の分析による商機の特定。 - すべてのセグメントを含む二次多量栄養素肥料の市場レベルの数多くのデータポイントを持つExcelデータシート。 - PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な調査の後の包括的な分析で構成されています。 - 主要企業の主要製品で構成された製品マッピングをエクセルで提供。 世界の二次多量栄養素肥料市場レポートは、約79の表、77の図、194ページを提供します。 対象読者 - メーカー/バイヤー - 業界投資家/投資銀行家 - 研究専門家 - 新興企業 目次1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Nutrient 3.2. Snippet by Method of Application 3.3. Snippet by Crop Type 3.4. Snippet by Form 3.5. Snippet by Distribution Channel 3.6. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Increasing Secondary Macronutrient Deficiency 4.1.1.2. Government Subsidy 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. Competition from Alternative Fertilizers 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID 6.1.2. Scenario During COVID 6.1.3. Scenario Post COVID 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Nutrient 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Nutrient 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Nutrient 7.2. Calcium* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Magnesium 7.4. Sulfur 8. By Method of Application 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Method of Application 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Method of Application 8.2. Liquid Application* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.2.3. Fertigation 8.2.4. Foliar 8.2.5. Others 8.3. Solid Application 8.3.1. Broadcasting 8.3.2. Others 9. By Crop Type 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Crop Type 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Crop Type 9.2. Cereals & Grains* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.2.3. Corn 9.2.4. Wheat 9.2.5. Rice 9.2.6. Others 9.3. Oilseeds & Pulses 9.3.1. Soybean 9.3.2. Groundnut 9.3.3. Canola 9.3.4. Others 9.4. Fruits & Vegetables 9.4.1. Root & Tuber Vegetables 9.4.2. Leafy Vegetables 9.4.3. Pome Fruits 9.4.4. Berries 9.4.5. Citrus Fruits 9.4.6. Others 9.5. Others 10. By Form 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Form 10.2. Dry* 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Liquid 11. By Distribution Channel 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel 11.2. E-Commerce* 11.2.1. Introduction 11.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 11.3. Specialty Stores 11.4. Hypermarket/Supermarket 11.5. Others 12. By Region 12.1. Introduction 12.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 12.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 12.2. North America 12.2.1. Introduction 12.2.2. Key Region-Specific Dynamics 12.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Nutrient 12.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Method of Application 12.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Crop Type 12.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 12.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12.2.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.2.8.1. U.S. 12.2.8.2. Canada 12.2.8.3. Mexico 12.3. Europe 12.3.1. Introduction 12.3.2. Key Region-Specific Dynamics 12.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Nutrient 12.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Method of Application 12.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Crop Type 12.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 12.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12.3.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.3.8.1. Germany 12.3.8.2. UK 12.3.8.3. France 12.3.8.4. Italy 12.3.8.5. Russia 12.3.8.6. Rest of Europe 12.4. South America 12.4.1. Introduction 12.4.2. Key Region-Specific Dynamics 12.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Nutrient 12.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Method of Application 12.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Crop Type 12.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 12.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12.4.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.4.8.1. Brazil 12.4.8.2. Argentina 12.4.8.3. Rest of South America 12.5. Asia-Pacific 12.5.1. Introduction 12.5.2. Key Region-Specific Dynamics 12.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Nutrient 12.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Method of Application 12.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Crop Type 12.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 12.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12.5.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.5.8.1. China 12.5.8.2. India 12.5.8.3. Japan 12.5.8.4. Australia 12.5.8.5. Rest of Asia-Pacific 12.6. Middle East and Africa 12.6.1. Introduction 12.6.2. Key Region-Specific Dynamics 12.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Nutrient 12.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Method of Application 12.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Crop Type 12.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 12.6.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 13. Competitive Landscape 13.1. Competitive Scenario 13.2. Market Positioning/Share Analysis 13.3. Mergers and Acquisitions Analysis 14. Company Profiles 14.1. Coromandel International Limited * 14.1.1. Company Overview 14.1.2. Product Portfolio and Description 14.1.3. Financial Overview 14.1.4. Recent Developments 14.2. ICL. 14.3. K+S Aktiengesellschaft 14.4. The Mosaic Company 14.5. Yara 14.6. Nutrien Ag Solutions 14.7. Neufarm 14.8. SPIC 14.9. Koch Fertilizer, LLC 14.10. Haifa Negev technologies LTD LIST NOT EXHAUSTIVE 15. Appendix 15.1. About Us and Services 15.2. Contact Us
SummaryOverview Table of Contents1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Nutrient 3.2. Snippet by Method of Application 3.3. Snippet by Crop Type 3.4. Snippet by Form 3.5. Snippet by Distribution Channel 3.6. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Increasing Secondary Macronutrient Deficiency 4.1.1.2. Government Subsidy 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. Competition from Alternative Fertilizers 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID 6.1.2. Scenario During COVID 6.1.3. Scenario Post COVID 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Nutrient 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Nutrient 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Nutrient 7.2. Calcium* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Magnesium 7.4. Sulfur 8. By Method of Application 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Method of Application 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Method of Application 8.2. Liquid Application* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.2.3. Fertigation 8.2.4. Foliar 8.2.5. Others 8.3. Solid Application 8.3.1. Broadcasting 8.3.2. Others 9. By Crop Type 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Crop Type 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Crop Type 9.2. Cereals & Grains* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.2.3. Corn 9.2.4. Wheat 9.2.5. Rice 9.2.6. Others 9.3. Oilseeds & Pulses 9.3.1. Soybean 9.3.2. Groundnut 9.3.3. Canola 9.3.4. Others 9.4. Fruits & Vegetables 9.4.1. Root & Tuber Vegetables 9.4.2. Leafy Vegetables 9.4.3. Pome Fruits 9.4.4. Berries 9.4.5. Citrus Fruits 9.4.6. Others 9.5. Others 10. By Form 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Form 10.2. Dry* 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Liquid 11. By Distribution Channel 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel 11.2. E-Commerce* 11.2.1. Introduction 11.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 11.3. Specialty Stores 11.4. Hypermarket/Supermarket 11.5. Others 12. By Region 12.1. Introduction 12.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 12.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 12.2. North America 12.2.1. Introduction 12.2.2. Key Region-Specific Dynamics 12.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Nutrient 12.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Method of Application 12.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Crop Type 12.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 12.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12.2.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.2.8.1. U.S. 12.2.8.2. Canada 12.2.8.3. Mexico 12.3. Europe 12.3.1. Introduction 12.3.2. Key Region-Specific Dynamics 12.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Nutrient 12.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Method of Application 12.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Crop Type 12.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 12.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12.3.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.3.8.1. Germany 12.3.8.2. UK 12.3.8.3. France 12.3.8.4. Italy 12.3.8.5. Russia 12.3.8.6. Rest of Europe 12.4. South America 12.4.1. Introduction 12.4.2. Key Region-Specific Dynamics 12.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Nutrient 12.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Method of Application 12.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Crop Type 12.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 12.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12.4.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.4.8.1. Brazil 12.4.8.2. Argentina 12.4.8.3. Rest of South America 12.5. Asia-Pacific 12.5.1. Introduction 12.5.2. Key Region-Specific Dynamics 12.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Nutrient 12.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Method of Application 12.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Crop Type 12.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 12.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12.5.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.5.8.1. China 12.5.8.2. India 12.5.8.3. Japan 12.5.8.4. Australia 12.5.8.5. Rest of Asia-Pacific 12.6. Middle East and Africa 12.6.1. Introduction 12.6.2. Key Region-Specific Dynamics 12.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Nutrient 12.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Method of Application 12.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Crop Type 12.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 12.6.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 13. Competitive Landscape 13.1. Competitive Scenario 13.2. Market Positioning/Share Analysis 13.3. Mergers and Acquisitions Analysis 14. Company Profiles 14.1. Coromandel International Limited * 14.1.1. Company Overview 14.1.2. Product Portfolio and Description 14.1.3. Financial Overview 14.1.4. Recent Developments 14.2. ICL. 14.3. K+S Aktiengesellschaft 14.4. The Mosaic Company 14.5. Yara 14.6. Nutrien Ag Solutions 14.7. Neufarm 14.8. SPIC 14.9. Koch Fertilizer, LLC 14.10. Haifa Negev technologies LTD LIST NOT EXHAUSTIVE 15. Appendix 15.1. About Us and Services 15.2. Contact Us
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