世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

二次多量栄養素肥料の世界市場 - 2023-2030


Global Secondary Macronutrients Fertilizer Market - 2023-2030

概要 二次多量栄養素肥料の世界市場は、2022年に386億米ドルに達し、2023年から2030年の予測期間に年平均成長率4.2%で成長し、2030年には536億米ドルに達すると予測されている。 作物によって、その最高の品質... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
DataM Intelligence
データMインテリジェンス
2023年10月11日 US$4,350
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
194 英語

 

サマリー

概要
二次多量栄養素肥料の世界市場は、2022年に386億米ドルに達し、2023年から2030年の予測期間に年平均成長率4.2%で成長し、2030年には536億米ドルに達すると予測されている。
作物によって、その最高の品質を得るために必要な栄養素は異なる。これらの必須栄養素を供給することで、二次多量栄養素肥料は作物の収量と全体的なパフォーマンスを向上させ、より高品質の農産物をもたらすことができる。例えば、ICLがインドネシアで実施したポリサルフェート・ライス・トライアルでは、ポリサルフェートによって草丈、小粒径、粒重、耐病性が向上し、最終的にコメの収量が20%増加したという結果が出た。ポリサルフェートには、硫酸塩としてso3が48%(19.2%s)、硫酸カリウムとしてk2oが14%(11.6%k)、硫酸マグネシウムとしてMgOが6%(3.6%mg)、硫酸カルシウムとしてcaoが17%(12.2%ca)含まれている。
肥料メーカーは、さまざまな作物特有の栄養要求量に対応するため、二次多量栄養素を含む作物別の配合を開発するようになっていた。果物、野菜、油糧種子などの作物特有のニーズを満たすカスタマイズされた肥料製品は、市場で人気を集めていた。
ダイナミクス
二次栄養素による土壌欠乏の増加
集約的な農法は、カルシウム、マグネシウム、硫黄のような二次多量栄養素を含む、土壌中の必須栄養素の枯渇を引き起こす可能性がある。例えば、科学環境センター(CSE)によると、インドの土壌のほとんどは有機炭素と多量栄養素が不足している。例えば、土壌サンプルの36%は硫黄が不足していた。農家が土壌中の栄養素レベルの低下を認識するにつれ、二次多量栄養素を含む肥料の需要が高まっている。
特定の作物は、特定の二次多量栄養素に対する要求が高い。例えば、落花生、ジャガイモ、トマトのような作物はカルシウムをより多く必要とし、柑橘類のような果物やほうれん草のような野菜はマグネシウムをさらに必要とする。カノーラのような油糧作物には、硫黄が不可欠である。農家が作物の選択を多様化し、ニッチ市場に対応するようになると、特定の作物のニーズに合わせた二次的大栄養素肥料の需要が高まる。
政府補助金
先進的な農産物を普及させるために、政府が補助金を出すことはよくある。例えば、ケニア政府は35億スイスフランの肥料補助金を利用した後、新たな補助金付き肥料価格を発表した。この補助金により、アンモニア硫酸塩の農家価格は2,220シャトルになります。これにより、農家が二次大栄養素肥料を購入する際のコスト負担が軽減される。
二次大栄養素肥料の使用を支援することで、政府は農業生産性と食糧安全保障の向上を目指している。作物収量の向上と農産物の品質向上は、経済成長と食料自給率の向上に貢献する。
代替肥料との競合
農家が肥料を購入できる予算は限られていることが多い。窒素、リン、カリウムのような一次多量要素肥料と、カルシウム、マグネシウム、硫黄のような二次多量要素肥料との選択に迫られた場合、基本的な作物の成長と収量に不可欠な一次要素肥料を検討することがある。国際肥料協会によると、2020年の全窒素+P2O5+K2O肥料の総消費量は201 835.0千トンである。
肥料メーカーや販売業者は、一次多量栄養素のマーケティングに力を入れることが多い。一次栄養素の宣伝は、二次多量栄養素の利点を覆い隠してしまう可能性があり、二次多量栄養素の認知度や採用率の低下につながる。
セグメント分析
世界の二次多量栄養素肥料市場は、栄養素、施用方法、作物タイプ、形態、流通チャネル、地域に基づいている。
硫黄ベースの肥料に対する需要の高まり
硫黄はアミノ酸とビタミンの重要な成分であり、植物の健康と全体的な発展に寄与する。そのため、土壌の硫黄欠乏に対処するための硫黄含有肥料の需要が絶えない。2020年7月、ニュートリエンはスマートニュートリションMAP+MST肥料の発売を発表した。この製品は、微粉化硫黄とリン酸塩を配合し、作物にオールシーズン安定した栄養を与える。
世界の多くの農業土壌は、特に降雨量が多く、硫黄の溶出が多い地域では、もともと硫黄が不足している。加えて、高分解能肥料の使用増加や工業的排出源からの硫黄排出量の削減など、近代的な農法が土壌の硫黄枯渇をさらに助長している。この欠乏が、作物に必要な栄養素を補うための硫黄含有肥料の必要性を高めている。
地理的浸透
増大するアジア太平洋地域の肥料需要
アジア太平洋地域には、世界有数の大規模農業がある。この高い農業活動は、作物の生産性と収量を高めるために、二次多量栄養素を含む肥料に対する強い需要を生み出している。例えば、インド肥料協会によると、2021-22年度の肥料栄養素の生産量は4,374万3,000トンである。
持続可能な農業のためのバランス施肥は、アジア太平洋地域で人気が高まっている。彼らは二次多量栄養素の重要性を理解している。この傾向は、こうした肥料の需要増につながっている。2020年、インドでは、Atmanirbhar Bharat(自立したインド)を大きく推進するため、化学大手のGujarat State Fertilizers & Chemicals Limited(GSFC)が、100%輸入の水溶性肥料である地元産の硝酸カルシウムの販売を開始した。
競争環境
世界的な主要企業には、Coromandel International Limited、ICL.、K+S Aktiengesellschaft、The Mosaic Company、Yara、Nutrien Ag Solutions、Neufarm、SPIC、Koch Fertilizer LLC、Haifa Negev technologies LTDなどがある。
COVID-19 影響分析
COVIDの影響
パンデミックは、閉鎖、渡航制限、労働力不足により、世界のサプライチェーンに混乱をもたらした。欧州委員会によると、COVID-19の大流行によるサプライチェーンの混乱は肥料価格の高騰につながった。同委員会の推計では、2021年9月以降、肥料価格は前年比149%上昇した。このコスト上昇により、葉面肥料を含む肥料の需要が減少した。この二次多量栄養素肥料を含む様々な肥料のコスト上昇は、covid-19期間中の市場成長を抑制する。
ロシア・ウクライナ戦争の影響
業界団体Fertilizers Europeのデータによると、ロシアとベラルーシはEUの肥料供給の60%を供給している。戦争は同地域での肥料生産と輸送を混乱させ、二次大栄養素肥料を含む肥料のサプライチェーンが途絶える可能性をもたらした。
栄養素別
- カルシウム
- マグネシウム
- 硫黄
施用方法別
- 液体施用
o 施肥
葉面散布
o その他
- 固体施用
ブロードキャスト
その他
作物タイプ別
- 穀物
トウモロコシ
o 小麦
o 米
o その他
- 油糧種子と豆類
大豆
落花生
o カノーラ
その他
- 果物及び野菜
o 根菜類
o 葉野菜
o ポームフルーツ
o ベリー類
o 柑橘類
o その他
- その他
形態別
- 液体
- ドライ
流通チャネル別
- Eコマース
- 専門店
- ハイパーマーケット・スーパーマーケット
- その他
地域別
- 北米
o 米国
o カナダ
メキシコ
- ヨーロッパ
o ドイツ
o イギリス
o フランス
o イタリア
o ロシア
o その他のヨーロッパ
- 南アメリカ
o ブラジル
o アルゼンチン
o その他の南米諸国
- アジア太平洋
o 中国
o インド
o 日本
o オーストラリア
o その他のアジア太平洋地域
- 中東およびアフリカ
主な展開
- 2021年4月、アクロンは硝酸カルシウムユニットを立ち上げた。硝酸カルシウムは肥料として広く使用されている結晶塩である。水に溶けやすく、カルシウムの含有率が高い(19%)。
- 2020年10月、GSFCは硝酸カルシウムの土着品種であるホウ素化硝酸カルシウムを発売する。硝酸カルシウムは農業用の水溶性肥料として使用される。
- 2022年9月、Caromandelが有機肥料製品Cumist Calciumを発売。この新製品は特殊栄養素を供給し、効率と土壌の健全性を向上させる。
レポートを購入する理由
- 栄養素、適用方法、作物タイプ、形態、流通チャネル、地域に基づく世界の二次多量栄養素肥料市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレイヤーを理解するため。
- トレンドと共同開発の分析による商機の特定。
- すべてのセグメントを含む二次多量栄養素肥料の市場レベルの数多くのデータポイントを持つExcelデータシート。
- PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な調査の後の包括的な分析で構成されています。
- 主要企業の主要製品で構成された製品マッピングをエクセルで提供。
世界の二次多量栄養素肥料市場レポートは、約79の表、77の図、194ページを提供します。
対象読者
- メーカー/バイヤー
- 業界投資家/投資銀行家
- 研究専門家
- 新興企業

ページTOPに戻る


目次

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Nutrient
3.2. Snippet by Method of Application
3.3. Snippet by Crop Type
3.4. Snippet by Form
3.5. Snippet by Distribution Channel
3.6. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Increasing Secondary Macronutrient Deficiency
4.1.1.2. Government Subsidy
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. Competition from Alternative Fertilizers
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID
6.1.2. Scenario During COVID
6.1.3. Scenario Post COVID
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Nutrient
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Nutrient
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Nutrient
7.2. Calcium*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Magnesium
7.4. Sulfur
8. By Method of Application
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Method of Application
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Method of Application
8.2. Liquid Application*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.2.3. Fertigation
8.2.4. Foliar
8.2.5. Others
8.3. Solid Application
8.3.1. Broadcasting
8.3.2. Others
9. By Crop Type
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Crop Type
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Crop Type
9.2. Cereals & Grains*
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.2.3. Corn
9.2.4. Wheat
9.2.5. Rice
9.2.6. Others
9.3. Oilseeds & Pulses
9.3.1. Soybean
9.3.2. Groundnut
9.3.3. Canola
9.3.4. Others
9.4. Fruits & Vegetables
9.4.1. Root & Tuber Vegetables
9.4.2. Leafy Vegetables
9.4.3. Pome Fruits
9.4.4. Berries
9.4.5. Citrus Fruits
9.4.6. Others
9.5. Others
10. By Form
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Form
10.2. Dry*
10.2.1. Introduction
10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
10.3. Liquid
11. By Distribution Channel
11.1. Introduction
11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
11.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel
11.2. E-Commerce*
11.2.1. Introduction
11.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
11.3. Specialty Stores
11.4. Hypermarket/Supermarket
11.5. Others
12. By Region
12.1. Introduction
12.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
12.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
12.2. North America
12.2.1. Introduction
12.2.2. Key Region-Specific Dynamics
12.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Nutrient
12.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Method of Application
12.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Crop Type
12.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form
12.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
12.2.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.2.8.1. U.S.
12.2.8.2. Canada
12.2.8.3. Mexico
12.3. Europe
12.3.1. Introduction
12.3.2. Key Region-Specific Dynamics
12.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Nutrient
12.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Method of Application
12.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Crop Type
12.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form
12.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
12.3.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.3.8.1. Germany
12.3.8.2. UK
12.3.8.3. France
12.3.8.4. Italy
12.3.8.5. Russia
12.3.8.6. Rest of Europe
12.4. South America
12.4.1. Introduction
12.4.2. Key Region-Specific Dynamics
12.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Nutrient
12.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Method of Application
12.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Crop Type
12.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form
12.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
12.4.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.4.8.1. Brazil
12.4.8.2. Argentina
12.4.8.3. Rest of South America
12.5. Asia-Pacific
12.5.1. Introduction
12.5.2. Key Region-Specific Dynamics
12.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Nutrient
12.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Method of Application
12.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Crop Type
12.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form
12.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
12.5.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.5.8.1. China
12.5.8.2. India
12.5.8.3. Japan
12.5.8.4. Australia
12.5.8.5. Rest of Asia-Pacific
12.6. Middle East and Africa
12.6.1. Introduction
12.6.2. Key Region-Specific Dynamics
12.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Nutrient
12.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Method of Application
12.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Crop Type
12.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form
12.6.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
13. Competitive Landscape
13.1. Competitive Scenario
13.2. Market Positioning/Share Analysis
13.3. Mergers and Acquisitions Analysis
14. Company Profiles
14.1. Coromandel International Limited *
14.1.1. Company Overview
14.1.2. Product Portfolio and Description
14.1.3. Financial Overview
14.1.4. Recent Developments
14.2. ICL.
14.3. K+S Aktiengesellschaft
14.4. The Mosaic Company
14.5. Yara
14.6. Nutrien Ag Solutions
14.7. Neufarm
14.8. SPIC
14.9. Koch Fertilizer, LLC
14.10. Haifa Negev technologies LTD
LIST NOT EXHAUSTIVE
15. Appendix
15.1. About Us and Services
15.2. Contact Us

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Overview
Global Secondary Macronutrients Fertilizer Market reached US$ 38.6 billion in 2022 and is expected to reach US$ 53.6 billion by 2030, growing with a CAGR of 4.2% during the forecast period 2023-2030.
Different crops have varying nutrient needs to achieve their best quality. By supplying these essential nutrients, secondary macronutrient fertilizers can enhance crop yield and overall performance, resulting in higher-quality agricultural products. For instance, in a Polysulphate Rice Trial in Indonesia, done by ICL, results that polysulphate increased plant height, panicle size, grain weight, and disease resistance, and ultimately boosted rice yield by 20%. Polysulphate contains 48% so3 (19.2% s) as sulfate, 14% k2o (11.6% k) as sulfate of potassium, 6% MgO (3.6% mg) as magnesium sulfate, and 17% cao (12.2% ca) as calcium sulfate.
Fertilizer manufacturers were increasingly developing crop-specific formulations containing secondary macronutrients to meet the unique nutrient requirements of various crops. Customized fertilizer products that meet the specific needs of crops like fruits, vegetables, and oilseeds were gaining traction in the market.
Dynamics
Increasing Soil Deficiency Due to the Secondary Macronutrient
Over time, intensive agricultural practices can cause the depletion of essential nutrients in the soil, including secondary macronutrients like calcium, magnesium, and sulfur. For instance, according to the Centre for Science and Environment (CSE), most Indian soils are deficient in organic carbon and macronutrients. For example, 36 percent of soil samples were deficient in sulfur. As farmers recognize the declining nutrient levels in their soils, the demand for fertilizers containing secondary macronutrients increases.
Certain crops have higher demands for specific secondary macronutrients. For example, crops like peanuts, potatoes, and tomatoes require more calcium, while fruits like citrus and vegetables like spinach need additional magnesium. Sulfur is essential for oilseed crops like canola. As farmers diversify their crop choices and cater to niche markets, the demand for secondary macronutrient fertilizers tailored to specific crop needs rises.
Government Subsidy
The government often provides subsidies to promote advanced agricultural products. For instance, the government of Kenya has announced new subsidized fertilizer prices after the government availed a Sh3.5 billion fertilizer subsidy. Under this subsidy, Sulphate of Ammonia will cost a farmer Sh2,220. These reduce the cost burden for farmers when purchasing secondary macronutrient fertilizers.
By supporting the use of secondary macronutrient fertilizers, governments aim to enhance agricultural productivity and food security. Improved crop yields and better-quality produce can contribute to economic growth and food self-sufficiency.
Competition from Alternative Fertilizers
Farmers often have limited budgets for purchasing fertilizers. When faced with the choice between primary macronutrient fertilizers like nitrogen, phosphorus, and potassium and secondary macronutrient fertilizers like calcium, magnesium, and sulfur, they may consider the primary nutrients, as they are essential for basic crop growth and yield. According to the International Fertilizer Association, in 2020, the total consumption of Total N + P2O5 + K2O fertilizer was 201 835.0 thousand tonnes.
Fertilizer manufacturers and distributors often focus their marketing efforts on primary macronutrients, as these are the most widely recognized and understood by farmers. The promotion of primary nutrients might overshadow the benefits of secondary macronutrients, leading to reduced awareness and adoption of the latter
Segment Analysis
The global secondary macronutrient fertilizer market is based on nutrients, method of application, crop type, form, distribution channel, and region.
Rising Demand For Sulfur-based Fertilizer
Sulfur is a vital component of amino acids and vitamins, contributing to plant health and overall development. As a result, there is a consistent demand for sulfur-containing fertilizers to address sulfur deficiencies in soils. In July 2020, Nutrien announced the launch of Smart Nutrition MAP+MST fertilizer. This product combines micronized sulfur with phosphate to give crops consistent nutrition all season long.
Many agricultural soils worldwide are naturally deficient in sulfur, particularly in regions with high rainfall and leaching. Additionally, modern farming practices, such as increased use of high-analysis fertilizers and reduced sulfur emissions from industrial sources, have further contributed to sulfur depletion in soils. This deficiency drives the need for sulfur-containing fertilizers to supplement the nutrient requirements of crops.
Geographical Penetration
Asia Pacific’s Growing Demand for Fertilizers
Asia Pacific is home to some of the world's large agricultural industries in the region. This high agricultural activity creates a strong demand for fertilizers, which include secondary macronutrients, to enhance crop productivity and yield. For instance, according to the Fertiliser Association of India, the production of fertilizer nutrients amounted to 43,743,000 tonnes for FY 2021-22.
Balanced fertilization for sustainable agriculture is growing popular in the Asia-Pacific region. They are understanding the importance of secondary macronutrients. This trend has contributed to the higher demand for these fertilizers. In 2020, in India, in a major push for Atmanirbhar Bharat (self-reliant India), chemicals major Gujarat State Fertilizers & Chemicals Limited (GSFC) started selling locally made calcium nitrate — a 100 percent imported water-soluble fertilizer.
Competitive Landscape
The major global players include Coromandel International Limited, ICL., K+S Aktiengesellschaft, The Mosaic Company, Yara, Nutrien Ag Solutions, Neufarm, SPIC, Koch Fertilizer LLC, Haifa Negev technologies LTD
COVID-19 Impact Analysis
COVID Impact
The pandemic led to disruptions in the global supply chain due to lockdowns, travel restrictions, and labor shortages. According to the European Commission supply chain disruptions caused by the Covid-19 pandemic lead to high fertilizer prices. By its estimates, fertilizer prices have risen 149% year-on-year since September 2021. This rise in cost reduced the demand for fertilizers including foliar fertilizers. This rise in the cost of various fertilizers including secondary macronutrients fertilizers restrains its market growth during the covid-19 period.
Russia- Ukraine War Impact
According to data from the industry association Fertilizers Europe, Russia, and Belarus provide as much as 60% of the EU’s fertilizer supply. The war disrupted fertilizer production and transportation in the region, leading to potential supply chain disruptions for fertilizers including secondary macronutrient fertilizers.
By Nutrient
• Calcium
• Magnesium
• Sulfur
By Method of Application
• Liquid Application
o Fertigation
o Foliar
o Others
• Solid Application
o Broadcasting
o Others
By Crop Type
• Cereals & Grains
o Corn
o Wheat
o Rice
o Others
• Oilseeds & Pulses
o Soybean
o Groundnut
o Canola
o Others
• Fruits & Vegetables
o Root & Tuber Vegetables
o Leafy Vegetables
o Pome Fruits
o Berries
o Citrus Fruits
o Others
• Others
By Form
• Liquid
• Dry
By Distribution Channel
• E-Commerce
• Specialty Stores
• Hypermarket/Supermarket
• Others
By Region
• North America
o U.S.
o Canada
o Mexico
• Europe
o Germany
o UK
o France
o Italy
o Russia
o Rest of Europe
• South America
o Brazil
o Argentina
o Rest of South America
• Asia-Pacific
o China
o India
o Japan
o Australia
o Rest of Asia-Pacific
• Middle East and Africa
Key Developments
• In April 2021, Acron launched Calcium Nitrate Unit. Calcium nitrate is a crystalline salt extensively used as fertilizer. It easily dissolves in water and contains a high percentage of calcium (19%).
• In October 2020, GSFC launches an indigenous variety of calcium nitrate, boronated calcium nitrate. Calcium nitrate is used as a water-soluble fertilizer in agriculture.
• In September 2022, Caromandel launched Cumist Calcium, an organic fertilizer product. The new product provides specialty nutrients and improves efficiency and soil health.
Why Purchase the Report?
• To visualize the global secondary macronutrient fertilizer market segmentation based on nutrient, method of application, crop type, form, distribution channel, and region, as well as understand key commercial assets and players.
• Identify commercial opportunities by analyzing trends and co-development.
• Excel data sheet with numerous data points of secondary macronutrients fertilizer market-level with all segments.
• PDF report consists of a comprehensive analysis after exhaustive qualitative interviews and an in-depth study.
• Product mapping available as Excel consisting of key products of all the major players.
The global secondary macronutrients fertilizer market report would provide approximately 79 tables, 77 figures, and 194 Pages.
Target Audience 2023
• Manufacturers/ Buyers
• Industry Investors/Investment Bankers
• Research Professionals
• Emerging Companies



ページTOPに戻る


Table of Contents

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Nutrient
3.2. Snippet by Method of Application
3.3. Snippet by Crop Type
3.4. Snippet by Form
3.5. Snippet by Distribution Channel
3.6. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Increasing Secondary Macronutrient Deficiency
4.1.1.2. Government Subsidy
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. Competition from Alternative Fertilizers
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID
6.1.2. Scenario During COVID
6.1.3. Scenario Post COVID
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Nutrient
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Nutrient
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Nutrient
7.2. Calcium*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Magnesium
7.4. Sulfur
8. By Method of Application
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Method of Application
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Method of Application
8.2. Liquid Application*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.2.3. Fertigation
8.2.4. Foliar
8.2.5. Others
8.3. Solid Application
8.3.1. Broadcasting
8.3.2. Others
9. By Crop Type
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Crop Type
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Crop Type
9.2. Cereals & Grains*
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.2.3. Corn
9.2.4. Wheat
9.2.5. Rice
9.2.6. Others
9.3. Oilseeds & Pulses
9.3.1. Soybean
9.3.2. Groundnut
9.3.3. Canola
9.3.4. Others
9.4. Fruits & Vegetables
9.4.1. Root & Tuber Vegetables
9.4.2. Leafy Vegetables
9.4.3. Pome Fruits
9.4.4. Berries
9.4.5. Citrus Fruits
9.4.6. Others
9.5. Others
10. By Form
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Form
10.2. Dry*
10.2.1. Introduction
10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
10.3. Liquid
11. By Distribution Channel
11.1. Introduction
11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
11.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel
11.2. E-Commerce*
11.2.1. Introduction
11.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
11.3. Specialty Stores
11.4. Hypermarket/Supermarket
11.5. Others
12. By Region
12.1. Introduction
12.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
12.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
12.2. North America
12.2.1. Introduction
12.2.2. Key Region-Specific Dynamics
12.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Nutrient
12.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Method of Application
12.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Crop Type
12.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form
12.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
12.2.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.2.8.1. U.S.
12.2.8.2. Canada
12.2.8.3. Mexico
12.3. Europe
12.3.1. Introduction
12.3.2. Key Region-Specific Dynamics
12.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Nutrient
12.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Method of Application
12.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Crop Type
12.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form
12.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
12.3.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.3.8.1. Germany
12.3.8.2. UK
12.3.8.3. France
12.3.8.4. Italy
12.3.8.5. Russia
12.3.8.6. Rest of Europe
12.4. South America
12.4.1. Introduction
12.4.2. Key Region-Specific Dynamics
12.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Nutrient
12.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Method of Application
12.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Crop Type
12.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form
12.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
12.4.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.4.8.1. Brazil
12.4.8.2. Argentina
12.4.8.3. Rest of South America
12.5. Asia-Pacific
12.5.1. Introduction
12.5.2. Key Region-Specific Dynamics
12.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Nutrient
12.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Method of Application
12.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Crop Type
12.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form
12.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
12.5.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.5.8.1. China
12.5.8.2. India
12.5.8.3. Japan
12.5.8.4. Australia
12.5.8.5. Rest of Asia-Pacific
12.6. Middle East and Africa
12.6.1. Introduction
12.6.2. Key Region-Specific Dynamics
12.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Nutrient
12.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Method of Application
12.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Crop Type
12.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form
12.6.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
13. Competitive Landscape
13.1. Competitive Scenario
13.2. Market Positioning/Share Analysis
13.3. Mergers and Acquisitions Analysis
14. Company Profiles
14.1. Coromandel International Limited *
14.1.1. Company Overview
14.1.2. Product Portfolio and Description
14.1.3. Financial Overview
14.1.4. Recent Developments
14.2. ICL.
14.3. K+S Aktiengesellschaft
14.4. The Mosaic Company
14.5. Yara
14.6. Nutrien Ag Solutions
14.7. Neufarm
14.8. SPIC
14.9. Koch Fertilizer, LLC
14.10. Haifa Negev technologies LTD
LIST NOT EXHAUSTIVE
15. Appendix
15.1. About Us and Services
15.2. Contact Us

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート

  • 本レポートと同じKEY WORDの最新刊レポートはありません。

よくあるご質問


DataM Intelligence社はどのような調査会社ですか?


DataM Intelligenceは世界および主要地域の広範な市場に関する調査レポートを出版しています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/15 10:26

157.84 円

166.62 円

202.61 円

ページTOPに戻る