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霊芝エキスの世界市場 - 2023-2030


Global Reishi Mushroom Extract Market - 2023-2030

概要 霊芝エキスの世界市場は2022年に63億米ドルに達し、2023-2030年の予測期間中に年平均成長率8.9%で成長し、2030年には124億米ドルに達すると予測されている。 霊芝はその潜在的な健康効果で人気があります... もっと見る

 

 

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データMインテリジェンス
2023年10月11日 US$4,350
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210 英語

 

サマリー

概要
霊芝エキスの世界市場は2022年に63億米ドルに達し、2023-2030年の予測期間中に年平均成長率8.9%で成長し、2030年には124億米ドルに達すると予測されている。
霊芝はその潜在的な健康効果で人気があります。霊芝には抗酸化物質が豊富に含まれており、免疫システムのサポートに役立ちます。また、抗炎症作用や抗ウイルス作用もあり、経済的価値が高まっている。消費者の健康意識の高まりに伴い、ハーブサプリメントの需要が大規模に増加しており、市場の成長を牽引している。
霊芝の医学的価値の高さが、ヘルスケアサプリメントの生産に霊芝を使用する原動力となっている。霊芝エキスは、抗がん作用やコレステロール低下作用など、幅広い機能性を有している。呼吸器系の問題、ウイルス感染、いくつかの臓器関連疾患など、様々な疾患に関連する健康補助食品の成分として数多くの用途がある。
高い需要に伴い、メーカーは加工方法に合わせて容易に調整できる代替基質を採用している。エンドユア産業における霊芝エキスの用途に理想的なグレードの選択肢があることで、市場開拓へのアプローチが容易になります。この製品の液体と粉末の形態は、製品加工レベルでの便利なアクセスを提供します。
ダイナミクス
機能性成分としての大きな役割
霊芝の健康上の利点により、霊芝は様々な薬用製品の機能性成分として大きな役割を果たしている。霊芝は薬用成分としてサプリメントの調製に広く使用されている。例えば、2021年4月、ガイア・ハーブスは、肺、心臓、脳の健康をサポートする、全身の健康と幸福のためのキノコカプセル添加物の新シリーズを発売した。このキノコのサプリメントは、霊芝や七面鳥の尾のキノコなど、さまざまな抽出物を使用して調製されている。
免疫系の健康増進に霊芝が果たす役割の大きさから、免疫サポートサプリメントの原料として使用される。例えば、2022年3月、自然配合の日用サプリメントを製造するヴェラヴィーダ・ナチュラルズ社は、新しい免疫力向上サプリメントを製品ラインに加えた。新たに発売された「ノット・ソー・マジック・マッシュルーム・イミューン・ブースター」は、霊芝とライオンズマンシを含むキノコのブレンドから作られている。
霊芝抽出法の進歩
霊芝の抽出に関わる様々な革新的プロセスを用いることは、市場規模の拡大に役立ちます。二重抽出法は霊芝にとって常に最良の抽出法である。多くのメーカーが、簡単で迅速な抽出プロセスのためにこのプロセスを採用している。例えば、Tyroler Gluckspize社は、エタノール、冷水、熱水抽出により有機霊芝液体エキスを製造しています。
複雑な炭水化物、タンパク質、その他の必須成分からなる霊芝エキスを得るために、様々な抽出方法が採用されています。研究者たちは、霊芝の効果的な抽出方法のための新しいプロセスを開発しています。例えば、国立医学図書館は、霊芝から多糖類とトリテルペノイドを抽出するために、環境に優しい超音波抽出技術の導入に注力しています。
アレルギーの懸念
世界の霊芝エキス市場は、これらの製品に関連するアレルギー反応によって抑制されている。霊芝に触れたり摂取したりすると、個人によっては軽度から重度のアレルギー反応が見られることがあります。霊芝に接触しただけで皮膚発疹を起こす人もいる。霊芝や霊芝エキスの摂取は、胃腸や呼吸器系の問題を引き起こす可能性があります。
霊芝は、喉、口、鼻腔に関する副作用やアレルギーを引き起こす可能性がある。抗凝固薬や抗血小板薬などの他の薬物と一緒に霊芝を摂取すると、健康に深刻なダメージを与える可能性があります。まれに、霊芝はアナフィラキシーなどの重篤なアレルギー症状を引き起こすことがあります。
セグメント分析
世界の霊芝エキス市場は、製品、グレード、形態、流通チャネル、用途、地域に基づいてセグメント化される。
有機製品に対する消費者の嗜好の高まり
世界の霊芝エキス市場は、有機製品と従来製品に基づいてセグメント化される。有機製品に対する消費者の高い需要が、世界の有機霊芝エキス市場を支配しています。有機製品の有益な特性に関する消費者の意識の高まりが、このセグメントの最大シェアの範囲を牽引しています。
メーカーは、様々な用途向けに有機霊芝原料の生産に注力している。例えば、2022年7月、天然源成分の大手サプライヤーであるEthical Naturals Inc.は、キノコ成分専門メーカーであるNorth American Medicinal Mushroom Extractsと提携し、新製品「Mushroom-Plus」を発表した。この新製品は、有機栽培の赤霊芝とL-テアニンから作られた有機キノコ・エキスである。
地理的浸透
地域の伝統的な食品と医療行為における霊芝の高い使用率
アジア太平洋地域は、この製品の文化的意義の高さから、世界規模で霊芝エキス市場を支配している。霊芝は中国や日本を含むアジア諸国原産のキノコである。これらのキノコの薬効と機能性により、食品や医薬用途での価値が高まった。
霊芝エキスは、その幅広い健康効果により、インド、中国、日本の伝統医学やハーブサプリメントの調製において、より大きな価値を有しています。霊芝は最も強力な薬草の一つと考えられています。霊芝に含まれる高い多糖化合物濃度により、免疫系をサポートする漢方薬としてより多く使用されるようになりました。
この地域では霊芝の栽培と収穫が盛んであるため、霊芝を抽出するための原料をより簡単に、より豊富に入手することができます。この地域は輸出入貿易が盛んであり、市場成長の原動力となっている。例えば、インド農業研究評議会によると、インドの霊芝の年間貿易額は中国とマレーシアからの輸入で100億ルピーを超えている。
この地域では、様々な新しい栽培技術の改善や進行中の研究開発活動が市場規模を拡大している。例えば、National Research Centre of Mushroomsは、農家や起業家が霊芝の生産と収穫に利用できる新しい栽培技術を開発している。マイクロ波アシスト技術と超音波アシスト抽出
競争状況
この市場における主な世界的プレーヤーには、Bio-Botanica Inc.、Hokkaido Reishi Co.Ltd.、Nammex、Qingdao Dacon Trading Co., Ltd.、Xian Yuensun Biological Technology Co., Ltd.、Mushroom Science、Dragon Herbs、Gaia Herbs、Vibe Mushrooms、DXN Productsなどである。
COVID-19の影響分析
COVID-19パンデミックの発生は、世界の霊芝エキス市場に様々な影響を与えた。不適切な施設が世界レベルでの霊芝の栽培と収穫に影響を与えた。政府による厳格な封鎖規制が産業への原料供給を妨げた。政府は、限られた労働力による産業加工メンテナンスに強固な規制を課した。
適切な原料施設と熟練労働者の不足により、霊芝の抽出工程が中断され、その結果、需要と供給の連鎖が満たされない結果となった。一方、人々の健康志向の高まりに伴い、食品や医薬品業界における機能性成分の需要が高まり、市場の需要が増加した。さらに、エンドユーザーがこれらのエキスを購入・購入するためのeコマース分野の導入が、市場の売上を増加させた。
ロシア・ウクライナ戦争の影響
ロシア・ウクライナ戦争は、食品を含むいくつかの産業分野に大きな影響を与えた。ロシアは霊芝の主要輸入国のひとつである。この製品はインドやその他の地域からロシアに大量に輸出されているが、戦争中はストップしていた。戦争は輸出入貿易を混乱させ、経済的な混乱をもたらした。
サプライチェーン活動にも大きな影響を及ぼし、需給チェーン活動の混乱を招いた。原材料やその他の不可欠な資源の不足は、霊芝エキスを含む様々な製品の世界市場を一時停止させた。戦争によって生じた政治的・経済的不安は、霊芝エキス市場にマイナスの影響を与えた。
製品別
- 有機エキス
- 従来型エキス
グレード別
- 試薬
- 医薬品
- 食品
形態別
- 液体エキス
- 粉末エキス
- その他
流通チャネル別
- オンライン販売チャネル
- オフライン流通チャネル
o コンビニエンスストア
o 薬局
o その他
用途別
- 食品・飲料
- サプリメント
- パーソナルケア
- 医薬品
- その他
地域別
- 北米
o 米国
o カナダ
メキシコ
- ヨーロッパ
o ドイツ
o イギリス
o フランス
o イタリア
o ロシア
o その他のヨーロッパ
- 南アメリカ
o ブラジル
o アルゼンチン
o その他の南米諸国
- アジア太平洋
o 中国
o インド
o 日本
o オーストラリア
o その他のアジア太平洋地域
- 中東およびアフリカ
主な展開
- 2022年3月、機能性キノコ企業のバイブ・マッシュルーム社は、薬用キノコエキスを提供するQi Mushrooms社の買収を宣言した。Vibe Mushrooms Inc.の研究、開発活動、Qi社の買収により、同社は改良された最終製品を生産することができた。
- 2022年7月、ブリティッシュコロンバを拠点とする機能性キノコ企業、バイブ・マッシュルーム社は、製品ラインに5種類の新しいキノコエキスを発表した。ライオンのたてがみ、七面鳥の尻尾、赤霊芝など、食材として使える様々な製品が紹介された。
- 2021年7月、インドを拠点とするRooted Actives社は、薬用キノコエキスとスーパーフードブレンドを発表した。製品は霊芝、七面鳥の尻尾、ライオンのたてがみなどの薬用キノコを使用している。この製品はコーヒーやその他の食品にブレンドすることができる。
レポートを購入する理由
- 製品、グレード、形態、流通チャネル、用途、地域に基づく世界の霊芝エキス市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレーヤーを理解する。
- トレンドと共同開発の分析による商機の特定。
- 霊芝エキス市場レベルの数多くのデータを全セグメントでまとめたエクセルデータシート。
- 徹底的な定性インタビューと綿密な調査による包括的な分析結果をまとめたPDFレポート。
- 主要企業の主要製品からなる製品マッピングをエクセルで提供。
世界の霊芝エキス市場レポートは、約77の表、78の図、210ページを提供します。
対象読者
- メーカー/バイヤー
- 業界投資家/投資銀行家
- 研究専門家
- 新興企業

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目次

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Product
3.2. Snippet by Grade
3.3. Snippet by Form
3.4. Snippet by Distribution Channel
3.5. Snippet by Application
3.6. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Huge Role as a Functional Ingredient
4.1.1.2. Advancements in the Reishi Mushroom Extraction Methods
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. Allergic Concerns
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID
6.1.2. Scenario During COVID
6.1.3. Scenario Post COVID
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Product
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Product
7.2. Organic Extract
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Conventional Extract
8. By Grade
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Grade
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Grade
8.2. Reagent
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Pharmaceutical
8.4. Food
9. By Form
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Form
9.2. Liquid Extract
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Powder Extract
9.4. Others
10. By Distribution Channel
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel
10.2. Online Distribution Channel
10.2.1. Introduction
10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
10.3. Offline Distribution Channel
10.3.1. Convenience Stores
10.3.2. Pharmacy Stores
10.3.3. Others
11. By Application
11.1. Introduction
11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
11.1.2. Market Attractiveness Index, By Application
11.2. Food and Beverage
11.2.1. Introduction
11.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
11.3. Dietary Supplements
11.4. Personal Care
11.5. Pharmaceutical
11.6. Others
12. By Region
12.1. Introduction
12.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
12.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
12.2. North America
12.2.1. Introduction
12.2.2. Key Region-Specific Dynamics
12.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
12.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Grade
12.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form
12.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
12.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
12.2.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.2.8.1. U.S.
12.2.8.2. Canada
12.2.8.3. Mexico
12.3. Europe
12.3.1. Introduction
12.3.2. Key Region-Specific Dynamics
12.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
12.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Grade
12.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form
12.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
12.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
12.3.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.3.8.1. Germany
12.3.8.2. U.K.
12.3.8.3. France
12.3.8.4. Italy
12.3.8.5. Spain
12.3.8.6. Rest of Europe
12.4. South America
12.4.1. Introduction
12.4.2. Key Region-Specific Dynamics
12.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
12.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Grade
12.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form
12.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
12.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
12.4.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.4.8.1. Brazil
12.4.8.2. Argentina
12.4.8.3. Rest of South America
12.5. Asia-Pacific
12.5.1. Introduction
12.5.2. Key Region-Specific Dynamics
12.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
12.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Grade
12.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form
12.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
12.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
12.5.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.5.8.1. China
12.5.8.2. India
12.5.8.3. Japan
12.5.8.4. Australia
12.5.8.5. Rest of Asia-Pacific
12.6. Middle East and Africa
12.6.1. Introduction
12.6.2. Key Region-Specific Dynamics
12.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
12.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Grade
12.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form
12.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
12.6.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
13. Competitive Landscape
13.1. Competitive Scenario
13.2. Market Positioning/Share Analysis
13.3. Mergers and Acquisitions Analysis
14. Company Profiles
14.1. Bio-Botanica Inc.
14.1.1. Company Overview
14.1.2. Product Portfolio and Description
14.1.3. Financial Overview
14.1.4. Key Developments
14.2. Hokkaido Reishi Co. Ltd.
14.3. Nammex
14.4. Qingdao Dacon Trading Co., LTD.
14.5. Xian Yuensun Biological Technology Co., Ltd.
14.6. Mushroom Science
14.7. Dragon Herbs
14.8. Gaia Herbs
14.9. Vibe Mushrooms
14.10. DXN Products
LIST NOT EXHAUSTIVE
15. Appendix
15.1. About Us and Services
15.2. Contact Us

 

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Summary

Overview
Global Reishi Mushroom Extract Market reached US$ 6.3 billion in 2022 and is expected to reach US$ 12.4 billion by 2030, growing with a CAGR of 8.9% during the forecast period 2023-2030.
Reishi mushrooms are popular for their potential health benefits. They are rich in antioxidants and help in supporting the immune system. They also possess anti-inflammatory and antiviral properties, increasing their economic value. With the increasing health consciousness among consumers, the demand for herbal supplements is increasing on a large scale, driving market growth.
The high medical value of reishi mushrooms drives their use in producing health care supplements. Reishi mushroom extract has wide functional properties, including anti-cancer and cholesterol-lowering. It has numerous applications as an ingredient in health supplements related to various diseases, such as respiratory problems, viral infections and some organ-related diseases.
With the high demand, manufacturers are adopting alternative substrate options that can be easily adjusted to the processing methodology. The availability of grade options of the ideal choice of the reishi mushroom extract application in end-ures industries makes the easier approach to market development. This product's liquid and powder forms provide convenient accessibility at the product processing level.
Dynamics
Huge Role as a Functional Ingredient
The health advantages of reishi mushrooms make them a greater functional ingredient in various medicated products. Reishi mushrooms are widely used as a medicated ingredient in the preparation of supplements. For instance, in April 2021, Gaia Herbs launched a new line of mushroom capsule additives for whole-body health and well-being, supporting lung, heart and brain health. The mushroom supplements are prepared using different extracts, including reishi and turkey tail mushrooms.
The huge role of reishi mushrooms in improving immune system health drives their use as an ingredient in producing immune-supporting supplements. For instance, in March 2022, VeraVida Naturals, a naturally formulated daily supplements producer company, launched a new immunity-boosting supplement to thier product line. The newly launched product, Not So Magic Mushroom Immune Booster, is made from a blend of mushrooms, including reishi and Lions Mane.
Advancements in the Reishi Mushroom Extraction Methods
Using various innovative processes involved in the extraction of reishi mushrooms helps expand the market size. A dual extraction method is always the best extraction method for reishi mushrooms. Many manufacturers are taking up this process for easy and quick extraction processes. For instance, Tyroler Gluckspize produces their Organic Reishi Mushroom Liquid Extract through ethanol, cold and hot water extraction.
Various extract methods are employed to obtain reishi mushroom extract, composed of complex carbohydrates, proteins and other essential constituents. Researchers are developing new processes for the effective extraction methods of reishi mushrooms. For instance, the National Library of Medicine focussed on implementing environmentally friendly ultrasonic extraction technology for polysaccharides and triterpenoids extraction from reishi mushrooms.
Allergic Concerns
The global reishi mushroom extract market is restrained by the allergic reactions associated with these products. Mild to severe allergic reactions can be seen in some individuals upon contact and consumption of reishi mushrooms. Some individuals develop skin rashes even with contact with the mushrooms. The intake of reishi mushrooms and extracts might lead to gastrointestinal and respiratory issues.
Reishi mushrooms can lead to some of the side effects and allergic concerns related to throat, mouth and nasal passages. The intake of reishi mushrooms, along with some other drugs for medications of anticoagulants and antiplatelet, may lead to severe damage to the health. Rarely reishi mushrooms can lead to severe allergic conditions, such as anaphylaxis.
Segment Analysis
The global reishi mushroom extract market is segmented based on product, grade, form, distribution channel, application and region.
Increasing Consumer Preference for Organic Products
The global reishi mushroom extract market is segmented based on organic and conventional products. The consumers' high demand for organic products dominated the global organic reishi mushroom extract segment. Rising consumer awareness regarding the beneficial properties of organic products drives the scope of the largest share of this segment.
Manufacturers focus on producing organic reishi mushroom ingredients for various applications. For instance, in July 2022, Ethical Naturals Inc., a leading supplier of natural source ingredients, collaborated with North American Medicinal Mushroom Extracts, a mushroom ingredient specializer, to introduce a new product, Mushroom-Plus. The new line of organic mushroom extracts is made from organic red reishi and L-theanine.
Geographical Penetration
High Use of Reishi Mushrooms in Region’s Traditional Food and Medicine Practises
Asia-Pacific dominated the reishi mushroom extract market on a global scale due to the high cultural significance of this product. The reishi mushrooms are native to Asian countries, including China and Japan. These mushrooms' medicinal and functional benefits increased their value in food and medicinal applications.
Reishi mushroom extracts have greater value in Indian, Chinese and Japanese traditional medicine and herbal supplement preparation, due to their wide health benefits. It is considered to be one of the most powerful medicinal herbs. The high polysaccharide compound concentration in reishi mushrooms made it more used in Chinese medicine to support the immune system.
The high cultivation and harvest of the reishi mushrooms in this region make the easier and more abundant availability of the raw materials for the extraction process. This region's high import and export trade transitions drive the market growth. For instance, according to the Indian Council of Agricultural Research, the annual Indian trade of reishi mushrooms has crossed over Rs.100 crores with imports from China and Malaysia.
Various new cultivation technological improvements and ongoing research and developmental activities in this region increase the market size. For instance, the National Research Centre of Mushrooms is developing new cultivation technology that farmers and entrepreneurs can use to produce and harvest reishi mushrooms. Microwave-assisted technology and ultrasonic-assisted extraction
Competitive Landscape
The major global players in the market include Bio-Botanica Inc., Hokkaido Reishi Co. Ltd., Nammex, Qingdao Dacon Trading Co., Ltd, Xian Yuensun Biological Technology Co., Ltd., Mushroom Science, Dragon Herbs, Gaia Herbs, Vibe Mushrooms and DXN Products.
COVID-19 Impact Analysis
The outbreak of the COVID-19 pandemic had a mixed impact on the global reishi mushroom extract market. Improper facilities affected the cultivation and harvest of reishi mushrooms at the global level. The strict lockdown regulations from the government interrupted the supply of raw materials for the industries. The government imposed firm regulations on industrial processing maintenance with a limited workforce.
The lack of proper raw material facilities and skilled worker availability discontinued the extraction processes of reishi mushrooms, resulting in unfulfilled demand-supply chain activities. On the other hand, with the increased health consciousness among people, the demand for functional ingredients in the food and pharmaceutical industries was hyped, increasing the market demand. In addition, the adoption of the e-commerce sector to purchase and buy these extracts by the end-users increased market sales.
Russia- Ukraine War Impact
The Russia-Ukraine war greatly impacted several industrial sectors, including food. Russia is one of the prime importers of reishi mushrooms. The product is exported from India and other parts to Russia in huge masses, which were on halt during the war. The war created import and export trade disruptions, resulting in economic disturbances.
The supply chain activities were badly impacted, causing the disruption of demand-supply chain activities. The scarcity of raw materials and other essential resources paused the global market for various products, including reishi mushroom extract. The political and economic uncertainty created by the war had a negative impact on the reishi mushroom extract market.
By Product
• Organic Extract
• Conventional Extract
By Grade
• Reagent
• Pharmaceutical
• Food
By Form
• Liquid Extract
• Powder Extract
• Others
By Distribution Channel
• Online Distribution Channel
• Offline Distribution Channel
o Convenience Stores
o Pharmacy Stores
o Others
By Application
• Food and Beverage
• Dietary Supplements
• Personal Care
• Pharmaceutical
• Others
By Region
• North America
o U.S.
o Canada
o Mexico
• Europe
o Germany
o UK
o France
o Italy
o Russia
o Rest of Europe
• South America
o Brazil
o Argentina
o Rest of South America
• Asia-Pacific
o China
o India
o Japan
o Australia
o Rest of Asia-Pacific
• Middle East and Africa
Key Developments
• In March 2022, Vibe Mushrooms Inc., a functional mushroom company, declared its acquisition of Qi Mushrooms, a medicinal mushroom extract provider. Vibe Mushrooms Inc.'s research, developmental activities, and acquisition with Qi's acquisition helped the company to produce an improved final product.
• In July 2022, British Columba-based functional mushroom company, Vibe Mushrooms presented five new mushroom extracts in thier product line. Various products introduced include lion's mane, turkey tail and red reishi, which can be used as ingredients.
• In July 2021, Rooted Actives, an Indian-based company, introduced medicinal mushroom extracts and superfood blends. The products use medicinal mushrooms, including reishi, turkey tail and lion mane. The products can be blended into coffee and several other food products.
Why Purchase the Report?
• To visualize the global reishi mushroom extract market segmentation based on product, grade, form, distribution channel, application and region, as well as understand key commercial assets and players.
• Identify commercial opportunities by analyzing trends and co-development.
• Excel data sheet with numerous data points of reishi mushroom extract market-level with all segments.
• PDF report consists of a comprehensive analysis after exhaustive qualitative interviews and an in-depth study.
• Product mapping available as excel consisting of key products of all the major players.
The global reishi mushroom extract market report would provide approximately 77 tables, 78 figures and 210 Pages.
Target Audience 2023
• Manufacturers/ Buyers
• Industry Investors/Investment Bankers
• Research Professionals
• Emerging Companies



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Table of Contents

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Product
3.2. Snippet by Grade
3.3. Snippet by Form
3.4. Snippet by Distribution Channel
3.5. Snippet by Application
3.6. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Huge Role as a Functional Ingredient
4.1.1.2. Advancements in the Reishi Mushroom Extraction Methods
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. Allergic Concerns
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID
6.1.2. Scenario During COVID
6.1.3. Scenario Post COVID
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Product
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Product
7.2. Organic Extract
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Conventional Extract
8. By Grade
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Grade
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Grade
8.2. Reagent
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Pharmaceutical
8.4. Food
9. By Form
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Form
9.2. Liquid Extract
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Powder Extract
9.4. Others
10. By Distribution Channel
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel
10.2. Online Distribution Channel
10.2.1. Introduction
10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
10.3. Offline Distribution Channel
10.3.1. Convenience Stores
10.3.2. Pharmacy Stores
10.3.3. Others
11. By Application
11.1. Introduction
11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
11.1.2. Market Attractiveness Index, By Application
11.2. Food and Beverage
11.2.1. Introduction
11.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
11.3. Dietary Supplements
11.4. Personal Care
11.5. Pharmaceutical
11.6. Others
12. By Region
12.1. Introduction
12.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
12.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
12.2. North America
12.2.1. Introduction
12.2.2. Key Region-Specific Dynamics
12.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
12.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Grade
12.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form
12.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
12.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
12.2.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.2.8.1. U.S.
12.2.8.2. Canada
12.2.8.3. Mexico
12.3. Europe
12.3.1. Introduction
12.3.2. Key Region-Specific Dynamics
12.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
12.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Grade
12.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form
12.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
12.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
12.3.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.3.8.1. Germany
12.3.8.2. U.K.
12.3.8.3. France
12.3.8.4. Italy
12.3.8.5. Spain
12.3.8.6. Rest of Europe
12.4. South America
12.4.1. Introduction
12.4.2. Key Region-Specific Dynamics
12.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
12.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Grade
12.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form
12.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
12.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
12.4.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.4.8.1. Brazil
12.4.8.2. Argentina
12.4.8.3. Rest of South America
12.5. Asia-Pacific
12.5.1. Introduction
12.5.2. Key Region-Specific Dynamics
12.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
12.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Grade
12.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form
12.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
12.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
12.5.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.5.8.1. China
12.5.8.2. India
12.5.8.3. Japan
12.5.8.4. Australia
12.5.8.5. Rest of Asia-Pacific
12.6. Middle East and Africa
12.6.1. Introduction
12.6.2. Key Region-Specific Dynamics
12.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
12.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Grade
12.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form
12.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
12.6.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
13. Competitive Landscape
13.1. Competitive Scenario
13.2. Market Positioning/Share Analysis
13.3. Mergers and Acquisitions Analysis
14. Company Profiles
14.1. Bio-Botanica Inc.
14.1.1. Company Overview
14.1.2. Product Portfolio and Description
14.1.3. Financial Overview
14.1.4. Key Developments
14.2. Hokkaido Reishi Co. Ltd.
14.3. Nammex
14.4. Qingdao Dacon Trading Co., LTD.
14.5. Xian Yuensun Biological Technology Co., Ltd.
14.6. Mushroom Science
14.7. Dragon Herbs
14.8. Gaia Herbs
14.9. Vibe Mushrooms
14.10. DXN Products
LIST NOT EXHAUSTIVE
15. Appendix
15.1. About Us and Services
15.2. Contact Us

 

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