エナジードリンクの世界市場 - 2023-2030Global Energy Drinks Market - 2023-2030 市場概要 世界のエナジードリンク市場は、2022年に913億4,800万米ドルに達し、2030年には1,665億9,000万米ドルに達する好成長が予測されている。予測期間中(2023-2030年)の年平均成長率は7.8%である。 消費者... もっと見る
サマリー市場概要世界のエナジードリンク市場は、2022年に913億4,800万米ドルに達し、2030年には1,665億9,000万米ドルに達する好成長が予測されている。予測期間中(2023-2030年)の年平均成長率は7.8%である。 消費者は、エネルギーレベルを高め、精神的な覚醒度を高めるための手軽で便利な方法として、エナジードリンクをよく利用する。これらの飲料には通常、カフェイン、タウリン、ビタミンB群、ガラナ抽出物、高麗人参抽出物などの成分が含まれており、これらが協力して望ましい効果をもたらし、エナジードリンク市場規模を押し上げている。摂取すると、カフェインは中枢神経系を刺激し、覚醒を促し、疲労を軽減する。タウリンとビタミンB群は、エネルギー代謝と神経機能をサポートする。高いカフェイン含有量で知られるガラナ・エキスは、全体的な活力増強効果に寄与する。高麗人参エキスは、肉体的・精神的パフォーマンスを高めると考えられている。これらの成分を組み合わせることで、精神的な覚醒をサポートし、エネルギーレベルを一時的に高める相乗効果が生まれ、エナジードリンク市場の収益を押し上げる。 市場ダイナミクス 消費者はエナジードリンクにおいて低糖または無糖飲料を好むようになっている。 消費者がより健康的な選択肢を優先するため、エナジードリンクにおける低糖または無糖の選択肢に対する需要が増加している。過剰な糖分を含まず、活力を高めるエナジードリンクを求める人が増えている。このような消費者の嗜好の変化は、砂糖の大量摂取に伴う潜在的な健康リスクに対する意識の高まりと、飲料の選択についてより十分な情報を得た上で意識的な意思決定を行いたいという願望を反映している。その結果、砂糖の添加量を減らした、あるいは無添加のエナジードリンクが市場に登場し、消費者に健康とウェルネスの目標に沿った選択肢を提供している。例えば、2022年5月27日、オーストラリアの清涼飲料会社ネクスバは、ビタミンとプレバイオティクスを添加した無糖エナジードリンクを発売した。 高いカフェイン含有量がエナジードリンクの消費を制限する エナジードリンクはカフェイン含有量が多いため、しばしば消費が制限される。エナジードリンクに含まれる高濃度のカフェインは中枢神経系を刺激し、覚醒と覚醒を促す。しかし、カフェインを過剰に摂取すると、心拍数の増加、落ち着きのなさ、神経過敏、睡眠障害などの悪影響が生じる可能性がある。そのため、潜在的な健康リスクを避けるために、エナジードリンクの摂取を控えめにし、個人のカフェイン耐性を意識することが勧められている。 COVID-19影響分析 COVID-19分析には、COVID前シナリオ、COVIDシナリオ、COVID後シナリオが含まれ、価格ダイナミクス(COVID前シナリオと比較したパンデミック中およびパンデミック後の価格変動を含む)、需給スペクトラム(取引制限、封鎖、およびその後の問題による需要と供給のシフト)、政府の取り組み(政府機関による市場、セクター、産業を復興させる取り組み)、メーカーの戦略的取り組み(COVID問題を緩和するためにメーカーが行ったことをここで取り上げる)が含まれる。 人工知能分析 エナジードリンクに関する人工知能(AI)分析は、消費者の嗜好、市場動向、製品配合に関する貴重な洞察を提供することができる。AIアルゴリズムは、カスタマーレビュー、ソーシャルメディアでの議論、販売データなど、大量のデータを分析してパターンを特定し、意味のある情報を抽出することができる。この分析により、企業は消費者感情を理解し、新たなトレンドを特定し、製品処方を最適化し、エナジードリンク市場の進化する需要に対応するためのデータ主導の意思決定を行うことができる。さらに、AIは消費者の嗜好を予測し、マーケティング戦略を最適化し、エナジードリンク業界におけるイノベーションの新たな機会を特定するのに役立つ。 セグメント分析 世界のエナジードリンク市場は、タイプ、成分、パッケージング、流通チャネル、地域によって区分される。 世界のエナジードリンク市場で大きなシェアを占める高張力飲料セグメント ハイパートニック・エナジードリンクには通常、1食あたりさまざまな栄養価が含まれているが、これはブランドや特定の製剤によって異なる。例えば、平均して、これらの飲料の1サービングサイズ(通常約8~16液量オンス)で、約20~40グラムの炭水化物と15~30グラムの糖分を摂取できる。カロリーの点では、高張力エナジードリンクは1杯あたり80~150キロカロリーである。これらの飲料には、ナトリウム(100~200ミリグラム)、カリウム(50~100ミリグラム)、マグネシウム(10~30ミリグラム)などの電解質も含まれる傾向があり、水分補給と筋肉機能のサポートに役立ちます。 さらに、覚醒度とパフォーマンスを高めるためにカフェインが含まれていることが多く、その量は通常1杯あたり50~100ミリグラムである。具体的な栄養価はブランドや配合によって異なる場合があるため、各高張力ドリンクの栄養成分に関する正確で最新の情報については、製品パッケージを参照することをお勧めする。 地理的分析 アジア太平洋地域が世界のエナジードリンク市場で最大のシェアを占める 地域別では、世界のエナジードリンク市場は北米、南米、欧州、アジア太平洋、中東、アフリカに区分される。 アジア太平洋地域のエナジードリンク市場は、近年顕著な成長を遂げている。この成長は、この地域の人口の多さと若さ、可処分所得の増加、消費者のライフスタイルの変化といった要因によるものである。エナジードリンクは、瞬時にエネルギーを補給し、精神的な覚醒度を高める飲料を求める若い層の間で人気を博している。国内外のブランドは、アジアの消費者の嗜好に合わせた幅広いフレーバーと製剤を提供することで、この傾向に乗じている。例えば、レッドブル・インディアは2022年2月12日、スイカの爽やかな味わいのレッドエディションを新発売した。レッドブル・レッド・エディションは、伝統的なレッドブル・エナジードリンクに爽やかなひねりを加え、楽しい風味を提供している。 競争環境 世界の主な競合企業は、アリゾナ・ビバレッジ・カンパニー、ペプシコ、コカ・コーラ、ドクター・ペッパー・スナップル・グループ、エクストリーム・ドリンクス、リビング・エッセンシャルズ、モンスター・ビバレッジ・コーポレーション、マウンテンフューエル、ナショナル・ビバレッジ・コーポレーション、大塚ホールディングスなどである。 レポートを購入する理由 - タイプ、成分、パッケージ、流通チャネル、地域に基づく世界のエナジードリンク市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレイヤーを理解する。 - トレンドと共同開発を分析することで商機を特定する。 - エナジードリンク市場レベルの全セグメントを網羅した多数のデータを収録したエクセルデータシート。 - PDFレポートは、徹底的な定性インタビューと綿密な調査後の包括的な分析で構成されています。 - すべての主要企業の主要製品で構成されるエクセルで利用可能な製品マッピング。 世界のエナジードリンク市場レポートは、約77の表、80の図、195ページを提供します。 対象読者 - メーカー/バイヤー - 業界投資家/投資銀行家 - 調査専門家 - 新興企業 目次1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Type 3.2. Snippet by Ingredients 3.3. Snippet by Packaging 3.4. Snippet by Distribution Channel 3.5. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Consumers increasingly prefer low-sugar or sugar-free beverages 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. The high caffeine content limits the consumption of energy drinks 4.1.3. Opportunity 4.1.3.1. The increasing demand for energy drinks due to population growth 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID-19 6.1.2. Scenario During COVID-19 6.1.3. Post COVID-19 and Future Scenario 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type 7.2. Hypertonic * 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Hypotonic 7.4. Isotonic 8. By Ingredients 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Ingredients 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Ingredients 8.2. Aqua/water * 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Additives 8.3.1. Sweeteners 8.3.2. Polysaccharides and Oligosaccharides 8.3.3. Flavours 8.3.4. Acidulants 8.3.5. Others 9. By Packaging 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Packaging 9.2. Cans * 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Bottle (Pet/Glass) 9.4. Others 10. By Distribution Channel 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel 10.2. Supermarkets/Hypermarkets * 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Online Retail Stores 10.4. Convenience Stores 10.5. Specialty Stores 10.6. Others 11. By Region 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 11.2. North America 11.2.1. Introduction 11.2.2. Key Region-Specific Dynamics 11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Ingredients 11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.2.7.1. The U.S. 11.2.7.2. Canada 11.2.7.3. Mexico 11.3. Europe 11.3.1. Introduction 11.3.2. Key Region-Specific Dynamics 11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Ingredients 11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.3.7.1. Germany 11.3.7.2. The U.K. 11.3.7.3. France 11.3.7.4. Italy 11.3.7.5. Spain 11.3.7.6. Rest of Europe 11.4. South America 11.4.1. Introduction 11.4.2. Key Region-Specific Dynamics 11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Ingredients 11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.4.7.1. Brazil 11.4.7.2. Argentina 11.4.7.3. Rest of South America 11.5. Asia-Pacific 11.6. Introduction 11.7. Key Region-Specific Dynamics 11.7.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.7.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Ingredients 11.7.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 11.7.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.7.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.7.5.1. China 11.7.5.2. India 11.7.5.3. Japan 11.7.5.4. Australia 11.7.5.5. Rest of Asia-Pacific 11.8. Middle East and Africa 11.8.1. Introduction 11.8.2. Key Region-Specific Dynamics 11.8.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.8.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Ingredients 11.8.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 11.8.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12. Competitive Landscape 12.1. Competitive Scenario 12.2. Market Positioning/Share Analysis 12.3. Mergers and Acquisitions Analysis 13. Company Profiles 13.1. Arizona Beverage Company* 13.1.1. Company Overview 13.1.2. Grade Portfolio and Description 13.1.3. Financial Overview 13.1.4. Key Developments 13.2. PepsiCo 13.3. Coca-cola 13.4. Dr. Pepper Snapple Group 13.5. Extreme Drinks Co 13.6. Living Essentials 13.7. Monster Beverage Corporation 13.8. Mountain Fuel Co 13.9. National Beverage Corp 13.10. Otsuka Holdings LIST NOT EXHAUSTIVE 14. Appendix 14.1. About Us and Services 14.2. Contact Us
SummaryMarket Overview Table of Contents1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Type 3.2. Snippet by Ingredients 3.3. Snippet by Packaging 3.4. Snippet by Distribution Channel 3.5. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Consumers increasingly prefer low-sugar or sugar-free beverages 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. The high caffeine content limits the consumption of energy drinks 4.1.3. Opportunity 4.1.3.1. The increasing demand for energy drinks due to population growth 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID-19 6.1.2. Scenario During COVID-19 6.1.3. Post COVID-19 and Future Scenario 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type 7.2. Hypertonic * 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Hypotonic 7.4. Isotonic 8. By Ingredients 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Ingredients 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Ingredients 8.2. Aqua/water * 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Additives 8.3.1. Sweeteners 8.3.2. Polysaccharides and Oligosaccharides 8.3.3. Flavours 8.3.4. Acidulants 8.3.5. Others 9. By Packaging 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Packaging 9.2. Cans * 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Bottle (Pet/Glass) 9.4. Others 10. By Distribution Channel 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel 10.2. Supermarkets/Hypermarkets * 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Online Retail Stores 10.4. Convenience Stores 10.5. Specialty Stores 10.6. Others 11. By Region 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 11.2. North America 11.2.1. Introduction 11.2.2. Key Region-Specific Dynamics 11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Ingredients 11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.2.7.1. The U.S. 11.2.7.2. Canada 11.2.7.3. Mexico 11.3. Europe 11.3.1. Introduction 11.3.2. Key Region-Specific Dynamics 11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Ingredients 11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.3.7.1. Germany 11.3.7.2. The U.K. 11.3.7.3. France 11.3.7.4. Italy 11.3.7.5. Spain 11.3.7.6. Rest of Europe 11.4. South America 11.4.1. Introduction 11.4.2. Key Region-Specific Dynamics 11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Ingredients 11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.4.7.1. Brazil 11.4.7.2. Argentina 11.4.7.3. Rest of South America 11.5. Asia-Pacific 11.6. Introduction 11.7. Key Region-Specific Dynamics 11.7.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.7.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Ingredients 11.7.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 11.7.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.7.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.7.5.1. China 11.7.5.2. India 11.7.5.3. Japan 11.7.5.4. Australia 11.7.5.5. Rest of Asia-Pacific 11.8. Middle East and Africa 11.8.1. Introduction 11.8.2. Key Region-Specific Dynamics 11.8.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.8.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Ingredients 11.8.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 11.8.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12. Competitive Landscape 12.1. Competitive Scenario 12.2. Market Positioning/Share Analysis 12.3. Mergers and Acquisitions Analysis 13. Company Profiles 13.1. Arizona Beverage Company* 13.1.1. Company Overview 13.1.2. Grade Portfolio and Description 13.1.3. Financial Overview 13.1.4. Key Developments 13.2. PepsiCo 13.3. Coca-cola 13.4. Dr. Pepper Snapple Group 13.5. Extreme Drinks Co 13.6. Living Essentials 13.7. Monster Beverage Corporation 13.8. Mountain Fuel Co 13.9. National Beverage Corp 13.10. Otsuka Holdings LIST NOT EXHAUSTIVE 14. Appendix 14.1. About Us and Services 14.2. Contact Us
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