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アルコール飲料の世界市場 - 2023-2030


Global Alcoholic Beverages Market - 2023-2030

市場概要 世界のアルコール飲料市場は、2022年に2兆1,252億米ドルに達し、2030年には4兆2,971億米ドルに達するなど、有利な成長が予測されている。予測期間2023-2030年の年平均成長率は9.2%である。 アルコール... もっと見る

 

 

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2023年7月7日 US$4,350
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サマリー

市場概要
世界のアルコール飲料市場は、2022年に2兆1,252億米ドルに達し、2030年には4兆2,971億米ドルに達するなど、有利な成長が予測されている。予測期間2023-2030年の年平均成長率は9.2%である。
アルコール飲料は、酵母による糖の発酵によって生成されるアルコールの一種であるエタノールを含む飲料である。これらの飲料は、社会的、文化的、娯楽的な目的で、歴史を通じて様々な文化によって消費されてきた。プレミアム・アルコール飲料やクラフト・アルコール飲料への需要が高まっている。消費者は、独特の風味、職人技、出所を持つより高品質な製品に対して、より多くの対価を支払うことを望むようになってきている。この傾向がアルコール飲料市場の成長を牽引している。クラフトビール、職人技が光る蒸留酒、少量生産のワイン、高級酒類は、消費者が個性的で高級な商品を求めるようになり、大きな成長を遂げている。
市場ダイナミクス
可処分所得の増加がアルコール飲料市場の成長を牽引
可処分所得の増加に伴い、消費者はアルコール飲料を含む裁量的な品目に使えるお金が増える。例えば、2021年には米国で11億ガロンのワインが消費される。購買力が高まることで、消費者は以前は手が届かなかったような高級品や高価格のアルコール製品を購入できるようになる。可処分所得の増加は、多くの場合、より充実したライフスタイルへの欲求につながる。アルコールはしばしば社交、祝賀、贅沢と結びついている。したがって、可処分所得の増加がアルコール飲料市場の成長を牽引している。
ノンアルコール飲料との競争激化がアルコール飲料市場の成長を抑制
薬物乱用によると、年間10万人近くがアルコール摂取が原因で死亡している。アルコール性肝疾患は、アルコール関連死全体の19.1%を占める主要な死因である。 53.アルコール関連死の7%は慢性的な誤用によるものである。こうした副作用に対する消費者の意識と懸念の高まりは、より健康的な飲料への嗜好の変化をもたらしている。フレーバーウォーター、機能性飲料、ジュース、健康志向飲料などのノンアルコール飲料は、その健康上の利点が認識され、人気を集めている。健康志向の消費者はアルコール摂取量を減らすか、あるいは摂取しないことを選択する可能性があり、アルコール飲料市場の成長抑制につながっている。
COVID-19影響分析
COVID-19分析には、COVID前シナリオ、COVIDシナリオ、COVID後シナリオに加え、価格ダイナミクス(COVID前シナリオと比較したパンデミック中およびパンデミック後の価格変動を含む)、需給スペクトラム(取引制限、封鎖、およびその後の問題による需給の変化)、政府の取り組み(政府機関による市場、セクター、業界を活性化させる取り組み)、メーカーの戦略的取り組み(COVID問題を緩和するためにメーカーが行った取り組み)が含まれる。
セグメント分析
世界のアルコール飲料市場は、製品タイプ、アルコール度数、流通チャネル、地域によって区分される。
ビールの入手可能性と手頃な価格
2022年、製品タイプ別では、ビールセグメントがアルコール飲料市場で最も高いシェアを占めている。Wisevoter社によると、20223年現在、国民1人当たりのビール消費量は3.97Lである。ビールは、穀物(通常は大麦)にホップ、水、酵母を加えて発酵させる醸造プロセスによって製造される。ビールは他のアルコール飲料に比べ、広く入手可能で、手に入りやすい。醸造所によって大量に生産され、流通網によってさまざまな小売店、バー、レストランで入手できる。さらに、ビールは特定の高級蒸留酒やワインに比べて手頃な価格であるため、多くの消費者に好まれる傾向にある。
地理的分析
アジア太平洋地域の文化的・社会的要因
2022年には、アジア太平洋地域がアルコール飲料市場で大きなシェアを占めていた。人口の多さが、ワイン、ビールなどの蒸留飲料のかなりの消費者基盤に寄与し、需要と市場シェアを牽引している。2021年、インドでは約3,400万リットルのワインが消費された。このうち、1800万リットル以上が南アジアの軽葡萄酒である。中国、日本、韓国、インドなどの国々では、アルコール飲料は伝統的な儀式や祝い事、社交の場で飲まれることが多い。こうした文化的慣習がアルコール飲料の持続的需要に寄与し、同地域の市場シェアを押し上げている。
競争状況
世界の主要企業には、E & J Gallo、William Grant & Sons、Boston Beer、Miller Coors、Diageo、Treasury Wine Estates、Jose Cuervo、Constellation Brands、Beam-Suntory、Mast-Jaegermeisterなどがある。
レポートを購入する理由
- 製品タイプ、アルコール度数、流通チャネル、地域に基づく世界のアルコール飲料市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレイヤーを理解する。
- トレンドと共同開発を分析することにより、商機を特定する。
- アルコール飲料市場レベルの全セグメントを網羅した多数のデータを収録したエクセルデータシート。
- 徹底的な定性インタビューと綿密な調査による包括的分析。
- 主要企業の主要製品からなる製品マッピングをエクセルで提供。
世界のアルコール飲料市場レポートは、約61の表、59の図と102ページを提供します。
対象読者
- メーカー/バイヤー
- 業界投資家/投資銀行家
- 調査専門家
- 新興企業

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目次

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Product
3.2. Snippet by Packaging
3.3. Snippet by Distribution Channel
3.4. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.2. Restraints
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before Covid-19
6.1.2. Scenario During Covid-19
6.1.3. Scenario Post COVID-19
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Product Type
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Product Type
7.2. Beer*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Distilled Spirits
7.4. Wine
7.5. Others
8. By Alcoholic Content
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Alcoholic Content
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Alcoholic Content
8.2. High*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Medium
8.4. Low
9. By Distribution Channel
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel
9.2. Supermarket/Hypermarket*
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Convenience Stores
9.4. Online Sales
9.5. Others
10. By Region
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
10.2. North America
10.2.1. Introduction
10.2.2. Key Region-Specific Dynamics
10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type
10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Alcoholic Content
10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.2.6.1. The U.S.
10.2.6.2. Canada
10.2.6.3. Mexico
10.3. Europe
10.3.1. Introduction
10.3.2. Key Region-Specific Dynamics
10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type
10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Alcoholic Content
10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.3.6.1. Germany
10.3.6.2. The UK
10.3.6.3. France
10.3.6.4. Italy
10.3.6.5. Spain
10.3.6.6. Rest of Europe
10.4. South America
10.4.1. Introduction
10.4.2. Key Region-Specific Dynamics
10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type
10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Alcoholic Content
10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.4.6.1. Brazil
10.4.6.2. Argentina
10.4.6.3. Rest of South America
10.5. Asia-Pacific
10.5.1. Introduction
10.5.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type
10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Alcoholic Content
10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.5.5.1. China
10.5.5.2. India
10.5.5.3. Japan
10.5.5.4. Australia
10.5.5.5. Rest of Asia-Pacific
10.6. Middle East and Africa
10.6.1. Introduction
10.6.2. Key Region-Specific Dynamics
10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type
10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Alcoholic Content
10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
11. Competitive Landscape
11.1. Competitive Scenario
11.2. Market Positioning/Share Analysis
11.3. Mergers and Acquisitions Analysis
12. Company Profiles
12.1. E & J Gallo*
12.1.1. Company Overview
12.1.2. Product Portfolio and Description
12.1.3. Financial Overview
12.1.4. Key Developments
12.2. William Grant & Sons
12.3. Boston Beer
12.4. Miller Coors
12.5. Diageo
12.6. Treasury Wine Estates
12.7. Jose Cuervo
12.8. Constellation Brands
12.9. Beam-Suntory
12.10. Mast-Jaegermeister
LIST NOT EXHAUSTIVE
13. Appendix
13.1. About Us and Services
13.2. Contact Us

 

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Summary

Market Overview
The Global Alcoholic Beverages Market reached US$ 2,125.2 billion in 2022 and is projected to witness lucrative growth by reaching up to US$ 4,297.1 billion by 2030. The market is growing at a CAGR of 9.2% during the forecast period 2023-2030.
Alcoholic beverages are drinks that contain ethanol, a type of alcohol produced through the fermentation of sugars by yeast. These beverages have been consumed by various cultures throughout history for social, cultural, and recreational purposes. There is a growing demand for premium and craft alcoholic beverages. Consumers are increasingly willing to pay more for higher-quality products with unique flavors, craftsmanship, and provenance. This trend is driving the market growth of alcoholic beverages. Craft beer, artisanal spirits, small-batch wines, and premium liquors are experiencing significant growth as consumers seek out distinctive and exclusive offerings.
Market Dynamics
Increasing Disposable Income is Driving the Alcoholic Beverages Market Growth
As disposable income increases, consumers have more money available to spend on discretionary items, including alcoholic beverages. For instance, in 2021, 1.1 billion wine gallons are consumed in the US. The higher purchasing power allows consumers to afford the premium or higher-priced alcoholic products that may have been out of reach previously. Increasing disposable income often leads to a desire for enhanced lifestyle experiences. Alcohol is often associated with socializing, celebrations, and indulgence. Hence, increasing disposable income is driving the alcoholic beverages market growth.
Rising Competition From Non-Alcoholic Beverages is Restraining the Market Growth of Alcoholic Beverages Market
According to Drug Abuse, nearly 100,000 annual deaths are attributable to Alcohol consumption. Alcoholic liver disease is the leading killer, causing 19.1% of all alcohol-related deaths. 53.7% of alcohol-related deaths are due to chronic misuse. Increasing consumer awareness and concern about these side effects have led to a shift in preferences toward healthier beverage options. Non-alcoholic beverages, such as flavored water, functional drinks, juices, and health-oriented beverages, are gaining popularity due to their perceived health benefits. Health-conscious consumers may choose to reduce or eliminate their alcohol consumption, leading to restraining alcoholic beverages market growth.
COVID-19 Impact Analysis
The COVID-19 Analysis includes Pre-COVID Scenario, COVID Scenario, and Post-COVID Scenario along with Pricing Dynamics (Including pricing change during and post-pandemic comparing it to pre-COVID scenarios), Demand-Supply Spectrum (Shift in demand and supply owing to trading restrictions, lockdown, and subsequent issues), Government Initiatives (Initiatives to revive market, sector or Industry by Government Bodies) and Manufacturers Strategic Initiatives (What manufacturers did to mitigate the COVID issues will be covered here).
Segment Analysis
The global alcoholic beverages market is segmented based on product type, alcoholic content, distribution channel, and region.
Availability and Affordability of Beer
In 2022, based on product type, beer segment held the highest share of the alcoholic beverages market. According to Wisevoter, in 20223, till now beer consumption per capita is 3.97 L. Beer is produced by the process of brewing, which involves the fermentation of grains, usually barley, coupled with hops, water, and yeast. Beer is often more widely available and accessible compared to other alcoholic beverages. It is produced in large quantities by breweries, and distribution networks ensure its availability in various retail outlets, bars, and restaurants. Additionally, beer tends to be more affordable compared to certain premium spirits and wines, making it a preferred choice for many consumers.
Geographical Analysis
Cultural and Social Factors in Asia-Pacific Region
In 2022, the Asia Pacific region had a significant share in the alcoholic beverages market. The sheer size of the population contributes to a substantial consumer base for distilled beverages, like wine, beer, etc. driving demand and market share. In 2021, about 34 million liters of wine were consumed in India. Out of this, over 18 million liters of wine consumed were still light grape wine in the South Asian country. In countries like China, Japan, South Korea, and India, alcoholic beverages are often a part of traditional ceremonies, celebrations, and social gatherings. These cultural practices contribute to a sustained demand for alcoholic beverages, driving market share in the region.
Competitive Landscape
The major global players include E & J Gallo, William Grant & Sons, Boston Beer, Miller Coors, Diageo, Treasury Wine Estates, Jose Cuervo, Constellation Brands, Beam-Suntory, and Mast-Jaegermeister.
Why Purchase the Report?
• To visualize the global alcoholic beverages market segmentation based on product type, alcoholic content, distribution channel, and region, as well as understand key commercial assets and players.
• Identify commercial opportunities by analyzing trends and co-development.
• Excel data sheet with numerous data points of alcoholic beverages market-level with all segments.
• PDF report consists of a comprehensive analysis after exhaustive qualitative interviews and an in-depth study.
• Product mapping available as Excel consisting of key products of all the major players.
The Global Alcoholic Beverages Market Report Would Provide Approximately 61 Tables, 59 Figures and 102 Pages.
Target Audience 2023
• Manufacturers/ Buyers
• Industry Investors/Investment Bankers
• Research Professionals
• Emerging Companies



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Table of Contents

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Product
3.2. Snippet by Packaging
3.3. Snippet by Distribution Channel
3.4. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.2. Restraints
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before Covid-19
6.1.2. Scenario During Covid-19
6.1.3. Scenario Post COVID-19
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Product Type
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Product Type
7.2. Beer*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Distilled Spirits
7.4. Wine
7.5. Others
8. By Alcoholic Content
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Alcoholic Content
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Alcoholic Content
8.2. High*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Medium
8.4. Low
9. By Distribution Channel
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel
9.2. Supermarket/Hypermarket*
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Convenience Stores
9.4. Online Sales
9.5. Others
10. By Region
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
10.2. North America
10.2.1. Introduction
10.2.2. Key Region-Specific Dynamics
10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type
10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Alcoholic Content
10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.2.6.1. The U.S.
10.2.6.2. Canada
10.2.6.3. Mexico
10.3. Europe
10.3.1. Introduction
10.3.2. Key Region-Specific Dynamics
10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type
10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Alcoholic Content
10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.3.6.1. Germany
10.3.6.2. The UK
10.3.6.3. France
10.3.6.4. Italy
10.3.6.5. Spain
10.3.6.6. Rest of Europe
10.4. South America
10.4.1. Introduction
10.4.2. Key Region-Specific Dynamics
10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type
10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Alcoholic Content
10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.4.6.1. Brazil
10.4.6.2. Argentina
10.4.6.3. Rest of South America
10.5. Asia-Pacific
10.5.1. Introduction
10.5.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type
10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Alcoholic Content
10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.5.5.1. China
10.5.5.2. India
10.5.5.3. Japan
10.5.5.4. Australia
10.5.5.5. Rest of Asia-Pacific
10.6. Middle East and Africa
10.6.1. Introduction
10.6.2. Key Region-Specific Dynamics
10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type
10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Alcoholic Content
10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
11. Competitive Landscape
11.1. Competitive Scenario
11.2. Market Positioning/Share Analysis
11.3. Mergers and Acquisitions Analysis
12. Company Profiles
12.1. E & J Gallo*
12.1.1. Company Overview
12.1.2. Product Portfolio and Description
12.1.3. Financial Overview
12.1.4. Key Developments
12.2. William Grant & Sons
12.3. Boston Beer
12.4. Miller Coors
12.5. Diageo
12.6. Treasury Wine Estates
12.7. Jose Cuervo
12.8. Constellation Brands
12.9. Beam-Suntory
12.10. Mast-Jaegermeister
LIST NOT EXHAUSTIVE
13. Appendix
13.1. About Us and Services
13.2. Contact Us

 

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