アルコール飲料の世界市場 - 2023-2030Global Alcoholic Beverages Market - 2023-2030 市場概要 世界のアルコール飲料市場は、2022年に2兆1,252億米ドルに達し、2030年には4兆2,971億米ドルに達するなど、有利な成長が予測されている。予測期間2023-2030年の年平均成長率は9.2%である。 アルコール... もっと見る
サマリー市場概要世界のアルコール飲料市場は、2022年に2兆1,252億米ドルに達し、2030年には4兆2,971億米ドルに達するなど、有利な成長が予測されている。予測期間2023-2030年の年平均成長率は9.2%である。 アルコール飲料は、酵母による糖の発酵によって生成されるアルコールの一種であるエタノールを含む飲料である。これらの飲料は、社会的、文化的、娯楽的な目的で、歴史を通じて様々な文化によって消費されてきた。プレミアム・アルコール飲料やクラフト・アルコール飲料への需要が高まっている。消費者は、独特の風味、職人技、出所を持つより高品質な製品に対して、より多くの対価を支払うことを望むようになってきている。この傾向がアルコール飲料市場の成長を牽引している。クラフトビール、職人技が光る蒸留酒、少量生産のワイン、高級酒類は、消費者が個性的で高級な商品を求めるようになり、大きな成長を遂げている。 市場ダイナミクス 可処分所得の増加がアルコール飲料市場の成長を牽引 可処分所得の増加に伴い、消費者はアルコール飲料を含む裁量的な品目に使えるお金が増える。例えば、2021年には米国で11億ガロンのワインが消費される。購買力が高まることで、消費者は以前は手が届かなかったような高級品や高価格のアルコール製品を購入できるようになる。可処分所得の増加は、多くの場合、より充実したライフスタイルへの欲求につながる。アルコールはしばしば社交、祝賀、贅沢と結びついている。したがって、可処分所得の増加がアルコール飲料市場の成長を牽引している。 ノンアルコール飲料との競争激化がアルコール飲料市場の成長を抑制 薬物乱用によると、年間10万人近くがアルコール摂取が原因で死亡している。アルコール性肝疾患は、アルコール関連死全体の19.1%を占める主要な死因である。 53.アルコール関連死の7%は慢性的な誤用によるものである。こうした副作用に対する消費者の意識と懸念の高まりは、より健康的な飲料への嗜好の変化をもたらしている。フレーバーウォーター、機能性飲料、ジュース、健康志向飲料などのノンアルコール飲料は、その健康上の利点が認識され、人気を集めている。健康志向の消費者はアルコール摂取量を減らすか、あるいは摂取しないことを選択する可能性があり、アルコール飲料市場の成長抑制につながっている。 COVID-19影響分析 COVID-19分析には、COVID前シナリオ、COVIDシナリオ、COVID後シナリオに加え、価格ダイナミクス(COVID前シナリオと比較したパンデミック中およびパンデミック後の価格変動を含む)、需給スペクトラム(取引制限、封鎖、およびその後の問題による需給の変化)、政府の取り組み(政府機関による市場、セクター、業界を活性化させる取り組み)、メーカーの戦略的取り組み(COVID問題を緩和するためにメーカーが行った取り組み)が含まれる。 セグメント分析 世界のアルコール飲料市場は、製品タイプ、アルコール度数、流通チャネル、地域によって区分される。 ビールの入手可能性と手頃な価格 2022年、製品タイプ別では、ビールセグメントがアルコール飲料市場で最も高いシェアを占めている。Wisevoter社によると、20223年現在、国民1人当たりのビール消費量は3.97Lである。ビールは、穀物(通常は大麦)にホップ、水、酵母を加えて発酵させる醸造プロセスによって製造される。ビールは他のアルコール飲料に比べ、広く入手可能で、手に入りやすい。醸造所によって大量に生産され、流通網によってさまざまな小売店、バー、レストランで入手できる。さらに、ビールは特定の高級蒸留酒やワインに比べて手頃な価格であるため、多くの消費者に好まれる傾向にある。 地理的分析 アジア太平洋地域の文化的・社会的要因 2022年には、アジア太平洋地域がアルコール飲料市場で大きなシェアを占めていた。人口の多さが、ワイン、ビールなどの蒸留飲料のかなりの消費者基盤に寄与し、需要と市場シェアを牽引している。2021年、インドでは約3,400万リットルのワインが消費された。このうち、1800万リットル以上が南アジアの軽葡萄酒である。中国、日本、韓国、インドなどの国々では、アルコール飲料は伝統的な儀式や祝い事、社交の場で飲まれることが多い。こうした文化的慣習がアルコール飲料の持続的需要に寄与し、同地域の市場シェアを押し上げている。 競争状況 世界の主要企業には、E & J Gallo、William Grant & Sons、Boston Beer、Miller Coors、Diageo、Treasury Wine Estates、Jose Cuervo、Constellation Brands、Beam-Suntory、Mast-Jaegermeisterなどがある。 レポートを購入する理由 - 製品タイプ、アルコール度数、流通チャネル、地域に基づく世界のアルコール飲料市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレイヤーを理解する。 - トレンドと共同開発を分析することにより、商機を特定する。 - アルコール飲料市場レベルの全セグメントを網羅した多数のデータを収録したエクセルデータシート。 - 徹底的な定性インタビューと綿密な調査による包括的分析。 - 主要企業の主要製品からなる製品マッピングをエクセルで提供。 世界のアルコール飲料市場レポートは、約61の表、59の図と102ページを提供します。 対象読者 - メーカー/バイヤー - 業界投資家/投資銀行家 - 調査専門家 - 新興企業 目次1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Product 3.2. Snippet by Packaging 3.3. Snippet by Distribution Channel 3.4. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.2. Restraints 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before Covid-19 6.1.2. Scenario During Covid-19 6.1.3. Scenario Post COVID-19 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Product Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Product Type 7.2. Beer* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Distilled Spirits 7.4. Wine 7.5. Others 8. By Alcoholic Content 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Alcoholic Content 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Alcoholic Content 8.2. High* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Medium 8.4. Low 9. By Distribution Channel 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel 9.2. Supermarket/Hypermarket* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Convenience Stores 9.4. Online Sales 9.5. Others 10. By Region 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 10.2. North America 10.2.1. Introduction 10.2.2. Key Region-Specific Dynamics 10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Alcoholic Content 10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.2.6.1. The U.S. 10.2.6.2. Canada 10.2.6.3. Mexico 10.3. Europe 10.3.1. Introduction 10.3.2. Key Region-Specific Dynamics 10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Alcoholic Content 10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.3.6.1. Germany 10.3.6.2. The UK 10.3.6.3. France 10.3.6.4. Italy 10.3.6.5. Spain 10.3.6.6. Rest of Europe 10.4. South America 10.4.1. Introduction 10.4.2. Key Region-Specific Dynamics 10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Alcoholic Content 10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.4.6.1. Brazil 10.4.6.2. Argentina 10.4.6.3. Rest of South America 10.5. Asia-Pacific 10.5.1. Introduction 10.5.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Alcoholic Content 10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.5.5.1. China 10.5.5.2. India 10.5.5.3. Japan 10.5.5.4. Australia 10.5.5.5. Rest of Asia-Pacific 10.6. Middle East and Africa 10.6.1. Introduction 10.6.2. Key Region-Specific Dynamics 10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Alcoholic Content 10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11. Competitive Landscape 11.1. Competitive Scenario 11.2. Market Positioning/Share Analysis 11.3. Mergers and Acquisitions Analysis 12. Company Profiles 12.1. E & J Gallo* 12.1.1. Company Overview 12.1.2. Product Portfolio and Description 12.1.3. Financial Overview 12.1.4. Key Developments 12.2. William Grant & Sons 12.3. Boston Beer 12.4. Miller Coors 12.5. Diageo 12.6. Treasury Wine Estates 12.7. Jose Cuervo 12.8. Constellation Brands 12.9. Beam-Suntory 12.10. Mast-Jaegermeister LIST NOT EXHAUSTIVE 13. Appendix 13.1. About Us and Services 13.2. Contact Us
SummaryMarket Overview Table of Contents1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Product 3.2. Snippet by Packaging 3.3. Snippet by Distribution Channel 3.4. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.2. Restraints 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before Covid-19 6.1.2. Scenario During Covid-19 6.1.3. Scenario Post COVID-19 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Product Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Product Type 7.2. Beer* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Distilled Spirits 7.4. Wine 7.5. Others 8. By Alcoholic Content 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Alcoholic Content 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Alcoholic Content 8.2. High* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Medium 8.4. Low 9. By Distribution Channel 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel 9.2. Supermarket/Hypermarket* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Convenience Stores 9.4. Online Sales 9.5. Others 10. By Region 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 10.2. North America 10.2.1. Introduction 10.2.2. Key Region-Specific Dynamics 10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Alcoholic Content 10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.2.6.1. The U.S. 10.2.6.2. Canada 10.2.6.3. Mexico 10.3. Europe 10.3.1. Introduction 10.3.2. Key Region-Specific Dynamics 10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Alcoholic Content 10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.3.6.1. Germany 10.3.6.2. The UK 10.3.6.3. France 10.3.6.4. Italy 10.3.6.5. Spain 10.3.6.6. Rest of Europe 10.4. South America 10.4.1. Introduction 10.4.2. Key Region-Specific Dynamics 10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Alcoholic Content 10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.4.6.1. Brazil 10.4.6.2. Argentina 10.4.6.3. Rest of South America 10.5. Asia-Pacific 10.5.1. Introduction 10.5.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Alcoholic Content 10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.5.5.1. China 10.5.5.2. India 10.5.5.3. Japan 10.5.5.4. Australia 10.5.5.5. Rest of Asia-Pacific 10.6. Middle East and Africa 10.6.1. Introduction 10.6.2. Key Region-Specific Dynamics 10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Alcoholic Content 10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11. Competitive Landscape 11.1. Competitive Scenario 11.2. Market Positioning/Share Analysis 11.3. Mergers and Acquisitions Analysis 12. Company Profiles 12.1. E & J Gallo* 12.1.1. Company Overview 12.1.2. Product Portfolio and Description 12.1.3. Financial Overview 12.1.4. Key Developments 12.2. William Grant & Sons 12.3. Boston Beer 12.4. Miller Coors 12.5. Diageo 12.6. Treasury Wine Estates 12.7. Jose Cuervo 12.8. Constellation Brands 12.9. Beam-Suntory 12.10. Mast-Jaegermeister LIST NOT EXHAUSTIVE 13. Appendix 13.1. About Us and Services 13.2. Contact Us
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(飲料)の最新刊レポートDataM Intelligence社の食品分野での最新刊レポート本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート
よくあるご質問DataM Intelligence社はどのような調査会社ですか?DataM Intelligenceは世界および主要地域の広範な市場に関する調査レポートを出版しています。 もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/11/22 10:26 155.52 円 163.34 円 198.56 円 |