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骨粗鬆症治療薬の世界市場 - 2023-2030


Global Osteoporosis Drugs Market - 2023-2030

市場概要 骨粗鬆症治療薬の世界市場は、2022年に140億6,640万米ドルに達し、2030年には193億3,660万米ドルに達する好成長が予測されている。骨粗鬆症治療薬の世界市場は、予測期間中(2023-2030年)に4.1%のCAGR... もっと見る

 

 

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2023年6月15日 US$4,350
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サマリー

市場概要
骨粗鬆症治療薬の世界市場は、2022年に140億6,640万米ドルに達し、2030年には193億3,660万米ドルに達する好成長が予測されている。骨粗鬆症治療薬の世界市場は、予測期間中(2023-2030年)に4.1%のCAGRを示すと予測されている。
骨粗鬆症治療薬の世界市場は、月経後骨粗鬆症の有病率の増加、治療パイプラインの規模拡大、バイオ医薬品企業による支出、早期発見のためのより高度な診断法の創出などの要因により拡大している。
世界の骨粗鬆症治療薬市場もまた、骨粗鬆症治療薬の研究の増加、新製品に対する規制当局の承認の増加、高齢者人口の増加、技術的に進歩した新しい治療法によって拡大しています。
市場ダイナミクス
バイオテクノロジー企業や製薬企業による研究開発投資の増加が骨粗鬆症治療薬市場の成長を牽引
骨粗鬆症治療薬に関する研究の増加、大手バイオ医薬品企業による投資の拡大、高齢者人口の増加、革新的で技術的に高度な新しい治療法などが、骨粗鬆症治療薬の世界市場の成長に寄与している。
例えば、2023年4月、Van Andel Research Instituteは、科学者が骨密度減少の原因となる重要な因子を特定したという報告書を発表した。
研究によると、KDM5Cと呼ばれるエピジェネティック・モジュレーターが失われると、マウスの骨量は維持される。KDM5Cはエピジェネティックな "マーク "を変化させることで機能する。この "マーク "は "オン "と "オフ "のスイッチのようなもので、DNAの命令が適切な時と場所で使われるようにする。
臨床試験の増加と老年人口の増加がメーカーに有利な機会をもたらす
主要企業が最先端の技術改良のための研究開発能力に臨床試験のために多額の投資を行っているため、市場機会は拡大している。市場に影響を与えるもう1つの傾向は、老年人口における骨粗鬆症治療への需要の高まりである。2021年の米国地域調査によると、国内人口の16.8%、55,892,014人が65歳以上であった。
さらに、研究者たちは骨粗鬆症治療のためのさまざまな臨床試験を実施している。ラディアス・ヘルス社の声明によると、2022年10月、アバロパラチドとプラセボを比較した第3相骨粗鬆症男性治療用アバロパラチド臨床試験(NCT03512262)のデータがJournal of Bone and Mineral Research誌に掲載された。
TYMLOS(アバロパラチド)と呼ばれるヒト副甲状腺ホルモン結合ペプチド類似体は、骨折リスクの高い閉経後骨粗鬆症女性の管理薬としてすでに承認されている。
骨指向薬による治療率の低さが市場の成長を妨げる
しかし、骨粗鬆症治療薬の世界市場は、先進薬の法外な価格、後期段階における探索的候補薬の無力さ、骨粗鬆症疾患に対する骨指向性薬による治療率の低さなどにより、予測期間中に制約を受ける可能性がある。
内分泌学会の年次総会であるENDO2021で発表された研究結果によると、骨粗鬆症の重大な副作用の一つである股関節骨折を起こした米国の経済的保険加入患者のうち、骨折後最初の2四半期に骨粗鬆症治療を受けていたのは10人に1人以下であった。これらの要因は、予想される期間における市場拡大を妨げている。
COVID-19影響分析
COVID-19分析には、Pre-COVIDシナリオ、COVIDシナリオ、Post-COVIDシナリオに加え、Pricing Dynamics(パンデミック中およびパンデミック後の価格変動、Pre-COVIDシナリオとの比較)、Demand-Supply Spectrum(取引制限、ロックダウン、その後の問題による需要と供給のシフト)、Government Initiatives(政府機関による市場、産業、セクターの再活性化への取り組み)、Manufacturers Strategic Initiativesが含まれる。
ロシア・ウクライナ紛争の影響分析
ロシア・ウクライナ紛争は、同地域の主要市場プレーヤーの数が少ないことから、世界の骨粗鬆症治療薬市場への影響は低いと推定される。しかし、原材料の輸出入の影響は、予測期間中、世界の骨粗鬆症治療薬市場の成長にほとんど影響を与えないと予想される。
セグメント分析
世界の骨粗鬆症治療薬市場は、薬剤クラス、製品タイプ、流通チャネル、地域に基づいてセグメント化される。
入院患者の増加により、流通チャネル別では病院薬局が市場シェアの42.1%を占める
病院薬剤師の最終的な目的は、常に患者の薬剤管理を維持・強化することである。病院薬剤師の主な任務は、病院やその他の医療施設における医薬品の使用を規制することである。医薬品の処方、購入、流通、モニタリング、レビューを通して、患者の転帰を改善することが目的のひとつです。
病院薬局では、患者への処方箋の服用方法の指導、緊急時の薬の提供、がん患者のような専門的な医療の補助など、需要の増加が見込まれます。
必要であれば、病院薬局は用法用量の変更や薬剤の変更を支援することができる。患者が使用できる薬の処方を見つけ、容器を読みやすくし、開けやすくする。したがって、上記の要因は、病院薬局が最大の市場株主になることを証明している。
地理的分析
北米が市場シェアの約38.7%を占める。
北米では骨粗鬆症治療薬の需要が高まっているため、メーカー各社はこの地域で事業を拡大する可能性がある。この地域には多くの生産者と供給者が存在し、急速な経済発展により骨粗鬆症治療薬の工業生産が増加し、需要が高まっている。
北米には多くの生産者と供給者がおり、同地域の急速な経済発展の結果、工業生産が増加し、骨粗鬆症治療薬の需要を促進している。骨粗鬆症の男女に使用される新製品の上市が増加し、市場成長の原動力となる。
また、技術的進歩、規制当局の承認、新製品発売の増加も成長の原動力となっている。研究者の間では、骨粗鬆症に対する様々な診断法や治療法に対する認識が高まっており、この地域の市場拡大に繋がっている。これらの要因が北米の優位性を示している。
競争状況
骨粗鬆症治療薬の世界的な主要企業には、F. Hoffmann-La Roche、Novartis AG、Merck & Co.Inc.、Pfizer Inc.、GSK Plc、Eli Lily and Co.、Amgen Inc.、AbbVie Inc.、Teva Pharmaceuticals Industries Ltd.、Radius Health Inc.などである。
レポートを購入する理由
- 薬剤クラス、製品タイプ、流通チャネル、地域に基づく世界の骨粗鬆症治療薬市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレイヤーを理解するため。
- トレンドと共同開発を分析することにより、商機を特定する。
- 骨粗鬆症治療薬市場レベルの全セグメントを網羅した多数のデータを収録したエクセルデータシート。
- PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な調査後の包括的な分析で構成されています。
- 主要企業の主要製品からなる製品マッピングをエクセルで提供。
世界の骨粗鬆症治療薬市場レポートは約53の表、54の図、195ページを提供します。
対象読者
- メーカー/バイヤー
- 業界投資家/投資銀行家
- 研究専門家
- 新興企業

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目次

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Drug Class
3.2. Snippet by Product Type
3.3. Snippet by Distribution Channel
3.4. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. The growing investments in research and development by biotechnology and pharmaceutical companies
4.1.1.2. Increasing incidences of osteoporosis
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. A low rate of treatment with bone-directed medications
4.1.3. Opportunity
4.1.3.1. Growing clinical trials and rising geriatric population
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's 5 Forces Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID-19
6.1.2. Scenario During COVID-19
6.1.3. Post COVID-19 & Future Scenario
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Drug Class
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Class
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Drug Class
7.2. Bisphosphonates *
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. RANK Ligand Inhibitors
7.4. Selective Estrogen Receptor Modulators
7.5. Parathyroid Hormone Analog
7.6. Strontium
7.7. Calcitonin
7.8. Anti-Sclerostin
7.9. Others
8. By Product Type
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Product Type
8.2. Branded *
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Generics
9. By Distribution Channel
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel
9.2. Hospital Pharmacy *
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Retail Pharmacy
9.4. Online Pharmacy
10. By Region
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
10.2. North America
10.2.1. Introduction
10.2.2. Key Region-Specific Dynamics
10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Class
10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type
10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.2.6.1. The U.S.
10.2.6.2. Canada
10.2.6.3. Mexico
10.3. Europe
10.3.1. Introduction
10.3.2. Key Region-Specific Dynamics
10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Class
10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type
10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.3.6.1. Germany
10.3.6.2. The U.K.
10.3.6.3. France
10.3.6.4. Italy
10.3.6.5. Spain
10.3.6.6. Rest of Europe
10.4. South America
10.4.1. Introduction
10.4.2. Key Region-Specific Dynamics
10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Class
10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type
10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.4.6.1. Brazil
10.4.6.2. Argentina
10.4.6.3. Rest of South America
10.5. Asia-Pacific
10.5.1. Introduction
10.5.2. Key Region-Specific Dynamics
10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Class
10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type
10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.5.6.1. China
10.5.6.2. India
10.5.6.3. Japan
Australia
10.5.6.4. Rest of Asia-Pacific
10.6. Middle East and Africa
10.6.1. Introduction
10.6.2. Key Region-Specific Dynamics
10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Class
10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type
10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
11. Competitive Landscape
11.1. Competitive Scenario
11.2. Market Positioning/Share Analysis
11.3. Mergers and Acquisitions Analysis
12. Company Profiles
12.1. F. Hoffmann-La Roche *
12.1.1. Company Overview
12.1.2. Product Portfolio and Description
12.1.3. Financial Overview
12.1.4. Key Developments
12.2. Novartis AG
12.3. Merck & Co. Inc.
12.4. Pfizer Inc.
12.5. Eli Lilly and Co. (Lilly)
12.6. Amgen Inc.
12.7. Radius Health, Inc.
12.8. Teva Pharmaceutical Industries Ltd.
12.9. GSK Plc
12.10. AbbVie Inc.
LIST NOT EXHAUSTIVE
13. Appendix
13.1. About Us and Services
13.2. Contact Us

 

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Summary

Market Overview
The Global Osteoporosis Drugs Market reached US$ 14,066.4 million in 2022 and is projected to witness lucrative growth by reaching up to US$ 19,336.6 million by 2030. The global osteoporosis drugs market is expected to exhibit a CAGR of 4.1% during the forecast period (2023-2030).
The global market for osteoporosis medications is expanding as a result of factors including the increasing prevalence of post menstruation osteoporosis, the growing size of the therapeutic pipeline, expenditures by biopharmaceutical companies and the creation of more sophisticated diagnostics for early detection.
The global osteoporosis drugs market is also expanding owing to the the increasing research studies for osteoporosis drugs, rising regulatory approvals for novel products, rising geriatric population, new novel technologically advanced therapies.
Market Dynamics
The Growing Investments in Research and Development by Biotechnology and Pharmaceutical Companies Drive the Growth of the Osteoporosis Drugs Market
The growing number of research studies on osteoporosis medicines, the growing investments by major biopharmaceutical companies, an increase in the population of older people, and new, innovative, technologically sophisticated therapies are all contributing to the growth of the global market for osteoporosis drugs.
For instance in April 2023, Van Andel Research Institute published a report which reported that the scientists have identified a crucial factor that contributes to decreased bone density; this finding may result in more effective medicines with fewer adverse effects for women with osteoporosis.
According to the research, mice's bone mass is preserved when an epigenetic modulator called KDM5C is lost. KDM5C functions by changing epigenetic "marks," which are similar to "on" and "off" switches that make sure the DNA instructions are used at the appropriate time and location.
Growing Clinical Trials and Rising Geriatric Population Creates Lucrative Opportunities for Manufacturers
Due to key players' significant investments for clinical trials in research and development capabilities for cutting-edge technical improvements, there is a developing market opportunity. Another trend influencing the market is the growing demand for osteoporosis treatment is geriatric population. According to the 2021 American Community Survey, 16.8% of the country's population, or 55,892,014 persons, was 65 years of age or older.
Furthermore, researchers are conducting various clinical trials for osteoporosis treatment. In October 2022, data obtained from the Phase 3 Abaloparatide for the treating men with Osteoporosis clinical trial (NCT03512262) comparing abaloparatide to a placebo has been published in the Journal of Bone and Mineral Research, according to a statement from Radius Health, Inc.
A human parathyroid hormone-linked peptide analog called TYMLOS (abaloparatide) is already approved for the management of postmenopausal women with osteoporosis who are at a high risk of fracture.
A Low Rate of Treatment With Bone-Directed Medications will Hamper the Growth of the Market
The global marketplace for osteoporosis drugs, however, may be constrained over the projected period due to the prohibitive prices of advanced medications, the inability of exploratory candidates during the latter stages, and the low rate of treatment with bone-directed medicines for osteoporosis disease.
Less than one in ten economically insured patients in the United States who got a hip fracture, one of the highly serious adverse effects of osteoporosis, obtained any osteoporosis medical treatment during the first two calendar quarters of their fracture, according to a study whose results were presented at the Endocrine Society's annual meeting, ENDO 2021. These factors prevent market expansion over the expected time period.
COVID-19 Impact Analysis
The COVID-19 Analysis includes the Pre-COVID Scenario, COVID Scenario, and Post-COVID Scenario in addition to Pricing Dynamics (Including pricing change during and after the pandemic evaluating it with pre-COVID scenarios), Demand-Supply Spectrum (Shift in demand and supply due to trading restrictions, lockdown, and afterward issues), Government Initiatives (Initiatives to reactivate a market, industry, or sector by Government Bodies), and Manufacturers Strategic Initiatives.
Russia-Ukraine War Impact Analysis
The Russia-Ukraine conflict is estimated to have a low impact on the global osteoporosis drugs market, owing to the low number of key market players in this region. However, the impact of the import and export of raw materials is expected to have little influence over the global osteoporosis drugs market growth over the forecast period.
Segment Analysis
The global osteoporosis drugs market is segmented based on drug class, product type, distribution channel and region.
Hospital Pharmacy from Distribution Channel Segment Accounts for 42.1% of Market Share Owing to Rising Hospital Admissions
The ultimate objective of hospital pharmacy is to maintain and enhance patient drug administration at all times. Hospital pharmacists' primary duty is to regulate the use of medications in hospitals and other healthcare facilities. Through the prescription, purchasing, distribution, monitoring, and review of drugs, one of the objectives is to improve patient outcomes.
Hospital pharmacies will see an increase in demand benefits including teaching patients how to take their prescriptions, giving them in an emergency, and aiding with specialized medical treatment, like for cancer patients.
If necessary, the hospital pharmacy can assist with modifying dosages or altering drugs. Finding medicine formulations that the patient can use and making sure the container can be read and opened with ease. identifying potential health issues unrelated to osteoporosis. Hence above mentioned factors prove that hospital pharmacy will be the largest market shareholder.
Geographical Analysis
North America Accounted for Approximately 38.7% of the Market Share Owing to the Strong Presence of Major Players and Increasing Technological Advancements
Manufacturers have chances to expand their operations in this region because of the rising demand for osteoporosis drugs for advancements in North America. The area has many producers and suppliers, and its rapid economic development has raised industrial production of osteoporosis drugs, which has increased the demand.
North America has a large number of producers and suppliers, and as a result of the swift economic development of the area, industrial production has increased, fueling the demand of osteoporosis drugs. Rising new product launches for using in men and women with osteoporosis will drive the market growth.
Growth is also fueled by the rising technological advancements, regulatory approvals and novel product launches. Reseaerchers are becoming more aware of various kinds of diagnostics or treatment approaches for osteoporosis, leading to the expansion of the market in this region. These factors shows the dominance of North America.
Competitive Landscape
The major global players in the osteoporosis drugs market include F. Hoffmann-La Roche, Novartis AG, Merck & Co. Inc., Pfizer Inc., GSK Plc, Eli Lily and Co., Amgen Inc., AbbVie Inc., Teva Pharmaceuticals Industries Ltd. and Radius Health Inc. among others.
Why Purchase the Report?
• To visualize the global osteoporosis drugs market segmentation based on drug class, product type, distribution channel and region, as well as understand key commercial assets and players.
• Identify commercial opportunities by analyzing trends and co-development.
• Excel data sheet with numerous data points of osteoporosis drugs market-level with all segments.
• PDF report consists of a comprehensive analysis after exhaustive qualitative interviews and an in-depth study.
• Product mapping available as Excel consisting of key products of all the major players.
The global osteoporosis drugs market report would provide approximately 53 tables, 54 figures and 195 Pages.
Target Audience 2023
• Manufacturers/ Buyers
• Industry Investors/Investment Bankers
• Research Professionals
• Emerging Companies



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Table of Contents

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Drug Class
3.2. Snippet by Product Type
3.3. Snippet by Distribution Channel
3.4. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. The growing investments in research and development by biotechnology and pharmaceutical companies
4.1.1.2. Increasing incidences of osteoporosis
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. A low rate of treatment with bone-directed medications
4.1.3. Opportunity
4.1.3.1. Growing clinical trials and rising geriatric population
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's 5 Forces Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID-19
6.1.2. Scenario During COVID-19
6.1.3. Post COVID-19 & Future Scenario
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Drug Class
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Class
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Drug Class
7.2. Bisphosphonates *
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. RANK Ligand Inhibitors
7.4. Selective Estrogen Receptor Modulators
7.5. Parathyroid Hormone Analog
7.6. Strontium
7.7. Calcitonin
7.8. Anti-Sclerostin
7.9. Others
8. By Product Type
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Product Type
8.2. Branded *
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Generics
9. By Distribution Channel
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel
9.2. Hospital Pharmacy *
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Retail Pharmacy
9.4. Online Pharmacy
10. By Region
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
10.2. North America
10.2.1. Introduction
10.2.2. Key Region-Specific Dynamics
10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Class
10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type
10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.2.6.1. The U.S.
10.2.6.2. Canada
10.2.6.3. Mexico
10.3. Europe
10.3.1. Introduction
10.3.2. Key Region-Specific Dynamics
10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Class
10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type
10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.3.6.1. Germany
10.3.6.2. The U.K.
10.3.6.3. France
10.3.6.4. Italy
10.3.6.5. Spain
10.3.6.6. Rest of Europe
10.4. South America
10.4.1. Introduction
10.4.2. Key Region-Specific Dynamics
10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Class
10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type
10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.4.6.1. Brazil
10.4.6.2. Argentina
10.4.6.3. Rest of South America
10.5. Asia-Pacific
10.5.1. Introduction
10.5.2. Key Region-Specific Dynamics
10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Class
10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type
10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.5.6.1. China
10.5.6.2. India
10.5.6.3. Japan
Australia
10.5.6.4. Rest of Asia-Pacific
10.6. Middle East and Africa
10.6.1. Introduction
10.6.2. Key Region-Specific Dynamics
10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Class
10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type
10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
11. Competitive Landscape
11.1. Competitive Scenario
11.2. Market Positioning/Share Analysis
11.3. Mergers and Acquisitions Analysis
12. Company Profiles
12.1. F. Hoffmann-La Roche *
12.1.1. Company Overview
12.1.2. Product Portfolio and Description
12.1.3. Financial Overview
12.1.4. Key Developments
12.2. Novartis AG
12.3. Merck & Co. Inc.
12.4. Pfizer Inc.
12.5. Eli Lilly and Co. (Lilly)
12.6. Amgen Inc.
12.7. Radius Health, Inc.
12.8. Teva Pharmaceutical Industries Ltd.
12.9. GSK Plc
12.10. AbbVie Inc.
LIST NOT EXHAUSTIVE
13. Appendix
13.1. About Us and Services
13.2. Contact Us

 

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2024/11/15 10:26

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