コンブチャの世界市場 - 2023-2030Global Kombucha Market - 2023-2030 市場概要 コンブチャの世界市場は、2022年に31億米ドルに達し、2030年には62億米ドルに達し、有利な成長を目撃すると予測されている。予測期間2023-2030年の年平均成長率は16.7%である。 コンブチャ市場は、世... もっと見る
サマリー市場概要コンブチャの世界市場は、2022年に31億米ドルに達し、2030年には62億米ドルに達し、有利な成長を目撃すると予測されている。予測期間2023-2030年の年平均成長率は16.7%である。 コンブチャ市場は、世界の飲料業界で急成長している分野である。コンブチャは発酵茶飲料であり、消化促進、免疫力向上、精神衛生など、その潜在的な健康効果により近年人気を博している。コンブチャ市場は、消費者の健康意識の高まり、発酵食品・飲料の人気上昇、小売部門とeコマース・チャネルの拡大など、いくつかの要因によって牽引されている。コンブチャ市場のプレーヤーは、健康志向の消費者にアピールする新しいフレーバーやパッケージのイノベーションを導入し、増大する需要に対応するために研究開発、生産、流通に投資している。 市場ダイナミクス 小売セクターとEコマース・チャネルの拡大が市場成長を牽引 小売店やオンラインプラットフォームでのコンブチャの入手可能性とアクセシビリティは、コンブチャ市場の成長を促進する上で重要な役割を果たしている。小売部門の拡大により、より多くの消費者が従来の実店舗でコンブチャを発見し購入できるようになっている。 スーパーマーケット、健康食品店、飲料専門店は、需要の増加に対応するためにコンブチャを仕入れている。このような入手のしやすさの向上は、コンブチャという商品とその潜在的な健康効果に対する認知度を高め、市場成長をさらに後押ししている。 コンブチャの潜在的な健康効果に関する認識の高まりが市場成長を牽引 より多くの消費者が、健康と幸福をサポートできる自然でオーガニックな製品を求めるようになるにつれ、コンブチャの需要は増加し続ける可能性が高い。コンブチャ市場のプレーヤーは、コンブチャの健康上の利点を強調する新しいフレーバーや製剤を導入することにより、この傾向を活用している。また、コンブチャの潜在的な健康効果をさらに理解し、特定の健康ニーズに応える新製品を開発するため、研究開発にも投資している。 例えば、2022年6月4日、人気のコンブチャブランドであるAqua ViTeaは、腸と免疫の健康を促進するように設計されたプロバイオティクス入り発泡性飲料の新ラインであるAqua Seltzersを発売する。オーガニックコンブチャを使用し、グルテンフリー、非遺伝子組換え、ビーガンフレンドリーである。グレープフルーツ+タイム、ラズベリー+ライム、キュウリ+ミント、ザクロ+チェリーの4種類の味がある。 COVID-19の影響分析 COVID-19パンデミックはコンブチャ市場に大きな影響を与えた。パンデミックはサプライチェーンを混乱させ、一部の原材料や原料の不足を招いた。さらに、多くのバーやレストランの閉鎖がコンブチャのオン・トレード販売に影響を与えた。 しかし、パンデミックはコンブチャのような健康的で機能的な飲料の需要増につながった。多くの消費者が健康志向を強め、免疫力を高める製品を求めるようになっている。 人工知能の影響分析 人工知能は、生産プロセスを最適化し、品質管理を改善することで、コンブチャ市場に大きな影響を与える態勢を整えている。AIは大量のデータを分析して発酵プロセスのパターンを特定し、より安定した品質と味を実現する。さらに、AIは消費者の嗜好やトレンドを特定し、新しいフレーバーや製品を生み出すのに役立つ。 セグメント分析 世界のコンブチャ市場は、タイプ、流通チャネル、地域によって区分される。 ユニークで個性的な味の飲料への需要の増加がセグメント成長を牽引すると予想される レギュラー/クラシックコンブチャは、最も伝統的で広く消費されているタイプとして世界のコンブチャ市場を支配してきた。ピリッとした風味とほのかな甘みで幅広い消費者にアピールし、多くの消費者に選ばれている。この伝統的なタイプは、砂糖入り飲料に代わる健康的な飲料として認識されており、健康志向の消費者を惹きつけている。市場のプレーヤーは、伝統的なフレーバーに他の原料を加え、ユニークで魅力的な味を作り出す新しいフレーバーを導入している。 例えば、2022年10月11日、ピュリティ・ブルーイング・カンパニーは、本格的でじっくりと醸造されたコンブチャドリンクのシリーズであるピュア・ブーチを発売し、新たな市場に参入した。この新しい製品ラインの導入は、同社にとって重要な軸となり、従来のビール製品の枠を超えて拡大した。 地理的分析 北米における健康飲料とフレーバー飲料の需要増加 世界のコンブチャ市場は、北米が最大のシェアを占めている。これは、同地域の機能性飲料の消費量が多く、健康的で自然な製品に対する需要が高まっていることに起因している。 さらに、主要なコンブチャメーカーの存在と、この地域の健康とウェルネス産業におけるコンブチャの人気は、世界のコンブチャ市場における北米の優位性をさらに推進した。 競争状況 世界の主要企業には、Captain Kombucha、Notabeer Organic Kombutcha、Carpe Diem、Equinox Kombucha、Yogi Tea、Tealixir、Latta、GT's Enlightened、Yogi Tea、Kombucha Wonder Drinkなどがある。 レポートを購入する理由 - タイプ、流通チャネル、地域に基づく世界のコンブチャ市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレーヤーを理解する。 - トレンドと共同開発の分析による商機の特定。 - コンブチャ市場レベルの数多くのデータを全セグメントでまとめたExcelデータシート。 - PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な調査の後の包括的な分析で構成されています。 - すべての主要プレーヤーの主要製品で構成されるExcelとして利用可能な製品マッピング。 世界のコンブチャ市場レポートは、約53の表、40の図と93ページを提供するであろう。 対象読者 - メーカー/バイヤー - 業界投資家/投資銀行家 - 研究専門家 - 新興企業 目次1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Type 3.2. Snippet by Distribution Channel 3.3. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Growing health consciousness among consumers drives the market growth 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. High production costs hamper the market expansion 4.1.3. Opportunity 4.1.3.1. The rising popularity of fermented foods and beverages drives the market growth 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID-19 6.1.2. Scenario During COVID-19 6.1.3. Scenario Post COVID-19 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During the Pandemic 6.5. Manufacturers’ Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type 7.2. Regular/Classic* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Flavoured 8. By Distribution Channel 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel 8.2. Online* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Offline 9. By Region 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 9.2. North America 9.2.1. Introduction 9.2.2. Key Region-Specific Dynamics 9.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 9.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 9.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 9.2.5.1. The U.S. 9.2.5.2. Canada 9.2.5.3. Mexico 9.3. Europe 9.3.1. Introduction 9.3.2. Key Region-Specific Dynamics 9.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 9.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 9.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 9.3.5.1. Germany 9.3.5.2. The UK 9.3.5.3. France 9.3.5.4. Italy 9.3.5.5. Spain 9.3.5.6. Rest of Europe 9.4. South America 9.4.1. Introduction 9.4.2. Key Region-Specific Dynamics 9.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 9.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 9.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 9.4.5.1. Brazil 9.4.5.2. Argentina 9.4.5.3. Rest of South America 9.5. Asia-Pacific 9.5.1. Introduction 9.5.2. Key Region-Specific Dynamics 9.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 9.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 9.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 9.5.5.1. China 9.5.5.2. India 9.5.5.3. Japan 9.5.5.4. Australia 9.5.5.5. Rest of Asia-Pacific 9.6. Middle East and Africa 9.6.1. Introduction 9.6.2. Key Region-Specific Dynamics 9.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 9.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10. Competitive Landscape 10.1. Competitive Scenario 10.2. Market Positioning/Share Analysis 10.3. Mergers and Acquisitions Analysis 11. Company Profiles 11.1. Captain Kombucha* 11.1.1. Company Overview 11.1.2. Product Portfolio and Description 11.1.3. Financial Overview 11.1.4. Key Developments 11.2. Notabeer Organic Kombutcha 11.3. Carpe Diem 11.4. Equinox Kombucha 11.5. Yogi Tea 11.6. Tealixir 11.7. Latta 11.8. GT’s Enlightened 11.9. Yogi Tea 11.10. Kombucha Wonder Drink LIST NOT EXHAUSTIVE 12. Appendix 12.1. About Us and Services 12.2. Contact Us
SummaryMarket Overview Table of Contents1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Type 3.2. Snippet by Distribution Channel 3.3. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Growing health consciousness among consumers drives the market growth 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. High production costs hamper the market expansion 4.1.3. Opportunity 4.1.3.1. The rising popularity of fermented foods and beverages drives the market growth 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID-19 6.1.2. Scenario During COVID-19 6.1.3. Scenario Post COVID-19 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During the Pandemic 6.5. Manufacturers’ Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type 7.2. Regular/Classic* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Flavoured 8. By Distribution Channel 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel 8.2. Online* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Offline 9. By Region 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 9.2. North America 9.2.1. Introduction 9.2.2. Key Region-Specific Dynamics 9.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 9.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 9.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 9.2.5.1. The U.S. 9.2.5.2. Canada 9.2.5.3. Mexico 9.3. Europe 9.3.1. Introduction 9.3.2. Key Region-Specific Dynamics 9.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 9.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 9.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 9.3.5.1. Germany 9.3.5.2. The UK 9.3.5.3. France 9.3.5.4. Italy 9.3.5.5. Spain 9.3.5.6. Rest of Europe 9.4. South America 9.4.1. Introduction 9.4.2. Key Region-Specific Dynamics 9.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 9.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 9.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 9.4.5.1. Brazil 9.4.5.2. Argentina 9.4.5.3. Rest of South America 9.5. Asia-Pacific 9.5.1. Introduction 9.5.2. Key Region-Specific Dynamics 9.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 9.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 9.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 9.5.5.1. China 9.5.5.2. India 9.5.5.3. Japan 9.5.5.4. Australia 9.5.5.5. Rest of Asia-Pacific 9.6. Middle East and Africa 9.6.1. Introduction 9.6.2. Key Region-Specific Dynamics 9.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 9.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10. Competitive Landscape 10.1. Competitive Scenario 10.2. Market Positioning/Share Analysis 10.3. Mergers and Acquisitions Analysis 11. Company Profiles 11.1. Captain Kombucha* 11.1.1. Company Overview 11.1.2. Product Portfolio and Description 11.1.3. Financial Overview 11.1.4. Key Developments 11.2. Notabeer Organic Kombutcha 11.3. Carpe Diem 11.4. Equinox Kombucha 11.5. Yogi Tea 11.6. Tealixir 11.7. Latta 11.8. GT’s Enlightened 11.9. Yogi Tea 11.10. Kombucha Wonder Drink LIST NOT EXHAUSTIVE 12. Appendix 12.1. About Us and Services 12.2. Contact Us
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