天然食品保存料の世界市場 - 2023-2030Global Natural Food Preservatives Market - 2023-2030 市場概要 世界の天然食品保存料市場は、2022年に11億3300万米ドルに達し、2030年には17億6600万米ドルに達し、有利な成長が予測されている。予測期間中(2023-2030年)の年平均成長率は5.7%と予測される。 食品... もっと見る
サマリー市場概要世界の天然食品保存料市場は、2022年に11億3300万米ドルに達し、2030年には17億6600万米ドルに達し、有利な成長が予測されている。予測期間中(2023-2030年)の年平均成長率は5.7%と予測される。 食品が加工される瞬間、安定性を高め、腐敗を止め、加工食品の保存期間を長くするために、動植物由来の天然食品保存料が添加される。薬草、塩、砂糖、香辛料から作られる天然物質の抽出物が、これらの保存料の主成分である。これらの保存料は、有機的・栄養的品質を損なうことなく、微生物学的・安全的品質を向上させる。 一般社会の健康志向の高まりは、より良い選択肢を求める需要の増加につながり、天然保存料の使用を増加させている。米国農務省は、2020年にはオーガニック食品の売上が12.4%増加すると予測している。食品に含まれる化学農薬がもたらす悪影響のため、消費者の健康志向はますます高まっている。こうした要因が天然食品保存料市場の成長を後押ししている。 市場ダイナミクス 食品・飲料分野からの消費者需要の増加が市場成長を牽引している。 消費者が台所に立つ時間を節約し、腐敗による出費を抑え、規模の経済によってコストを下げるために三次加工されたり作られたりした食品は、コンビニエンス・フードと呼ばれる。その結果、コンビニエンス・フードの小売需要が増加している。天然食品保存料の人気は、ミレニアル世代の人口増加、働く女性の増加、多忙な仕事のスケジュール、外出先での消費パターンなどの要因によってさらに後押しされている。 全米コンビニエンスストア協会(National Association of Convenience Stores)の報告によると、コンビニエンス・フードの売上増加により、天然食品保存料のニーズは2022年に13%上昇し、これも天然食品保存料市場の成長を促進する要因となっている。 天然食品保存料に関連する健康リスクなど、潜在的な市場成長の障害要因 食品の鮮度、風味、賞味期限を保持するために、保存料は製造企業の在庫にとって極めて重要な要素となっている。保存料の市場は、クイックフードや調理済み食品の人気の高まりに押されている。しかし、そのような食事に関連する重大な健康被害は、全体的な改善を阻害すると予想される。ナトリウム、カリウム、プロピオン酸カルシウムなどの合成材料でできた保存料は、免疫系の異常、ガン、肺の問題、心臓の問題、肺の問題と関連している。 世界保健機関(WHO)が報告した約1,000万人のがん関連死を考慮し、製造業者は保存料の使用を減らしており、これが天然食品保存料市場の拡大を遅らせている。さらに、米国疾病予防管理センター(CDC)によると、米国では食中毒により毎年4,800万人の疾病、12万8,000人の入院、3,000人の死者が出ており、食品保存料の使用が制限され、その結果、市場の収益が低下している。 COVID-19影響分析 COVID-19の分析には、COVID前シナリオ、COVIDシナリオ、COVID後シナリオが含まれ、価格ダイナミクス(COVID前シナリオと比較したパンデミック中およびパンデミック後の価格変動を含む)、需給スペクトル(取引制限、封鎖、およびその後の問題による需要と供給の変化)、政府の取り組み(政府機関による市場、セクター、業界を活性化させる取り組み)、メーカーの戦略的取り組み(COVID問題を緩和するためにメーカーが何を行ったか)が含まれる。 セグメント分析 世界の天然食品保存料市場は、製品タイプ、機能、用途、地域によって区分される。 肉・鶏肉製品の需要増が用途別セグメントの成長を牽引すると予想される。 世界の天然食品保存料市場は、用途別に海産物、肉・鶏肉、ベーカリー製品、乳製品、スナック菓子、飲料、果物・野菜、その他に区分されている。天然食品保存料市場分析レポートでは、肉・鶏肉セグメントが2022年に38.4%の最大の天然食品保存料市場シェアを占めた。 世界動物基金によると、2021年のベジタリアンはわずか21%であった。世界人口のかなりの部分がベジタリアンではないという事実を考慮すると、この成長は莫大な消費と関連付けることができる。グローバリゼーションが進展し、国家間の貿易が盛んになるにつれ、人々の可処分所得や購買力は増加している。その結果、消費者の購買習慣が変化し、より多くの人々がそのような支出をする余裕ができている。その一方で、食肉は賞味期限が短いため、保存料を使用しなければならない。 地理的分析 アジア太平洋地域における天然食品保存料の需要の増加。 アジア太平洋地域の天然食品保存料市場は、天然食品保存料市場分析において2022年の市場シェアが32.5%で、最も急成長している地域とみなされている。同地域では都市化、可処分所得、労働人口が増加しており、消費者の間では簡便な加工食品への需要が高まっている。2021年の世界銀行のデータによると、インドの一人当たり所得は1,053.77米ドルであった。 多忙な仕事のスケジュールにより、外出先での食品需要が増加しており、その結果、コンビニエンス・フードや飲料の生産が増加している。さらに、食品におけるクリーンラベルや天然成分に対する消費者の意識が高まっており、この地域における天然、有機、植物由来の添加物や保存料の需要増につながっている。 競争状況 市場の主な世界的プレーヤーには、Koninklijke DSM N.V.、Cargill, Inc.、Kemin Industries, Inc.、Archer Daniels Midland Company、Tate & Lyle PLC.、BASF SE、Corbion NV、Galactic SA、Biosecur Lab(Foodguard)、ITA 3 S.r.l.などがいる。 世界不況/ウクライナ・ロシア戦争/COVID-19、および人工知能の影響分析: COVID-19の影響: COVID-19の流行による渡航制限の結果、小売店や長蛇の列の商品は世界市場で売上を伸ばした。その結果、世界の大半の人々が家族のために食料品やその他の食品を買いだめするのに忙しくなった。加工食品の需要が増加したため、これはやがて食品保存剤の工業的ニーズにも好影響を及ぼした。さらに、すぐに食べられる(RTE)食事の需要も増加しており、食品保存料を生産する企業に新たなビジネスチャンスをもたらしている。 レポートを購入する理由 - タイプ、ソース、性別、アプリケーション、流通チャネル、および地域に基づく世界の天然食品保存料市場のセグメンテーションを視覚化し、同様に主要な商業資産とプレイヤーを理解する。 - トレンドと共同開発を分析することにより、市場における商機を特定する。 - すべてのセグメントを含む天然食品保存料市場レベルの数多くのデータポイントを持つExcelデータシート。 - PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な市場調査の後、冷静にまとめられた市場分析で構成されています。 - 製品マッピングは、すべての主要な市場プレーヤーの主要製品で構成されるExcelとして利用可能です。 世界の天然食品保存料市場レポートは、約93表、109図、190ページを提供します。 2023年のターゲットオーディエンス - メーカー/バイヤー - 業界投資家/投資銀行家 - 研究専門家 - 新興企業 目次1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Market Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Market Snippet, by Product Type 3.2. Market Snippet, by Function 3.3. Market Snippet, by Application 3.4. Market Snippet, by Region 4. Market Dynamics 4.1. Market Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.2. Restraints 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Forces Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 on the Market 6.1.1. Scenario Before COVID-19 Market 6.1.2. Scenario During COVID-19 Market 6.1.3. Post COVID-19 or Future Scenario 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Product Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Product Type 7.2. Salt* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Sugar 7.4. Oil 7.5. Honey 7.6. Citric Acid 7.7. Vinegar 7.8. Others 8. By Function 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Function 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Function 8.2. Antimicrobial* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Antioxidants 8.4. Others 9. By Application 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Application 9.2. Sea Food 9.3. Meat and Poultry 9.4. Bakery Products 9.5. Dairy Products 9.6. Snacks 9.7. Beverages 9.8. Fruits and vegetables 9.9. Others 10. By Region 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 10.2. North America 10.2.1. Introduction 10.2.2. Key Region-Specific Dynamics 10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Function 10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.2.6.1. The U.S. 10.2.6.2. Canada 10.2.6.3. Mexico 10.3. Europe 10.3.1. Introduction 10.3.2. Key Region-Specific Dynamics 10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Function 10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.3.6.1. Germany 10.3.6.2. The U.K. 10.3.6.3. France 10.3.6.4. Italy 10.3.6.5. Spain 10.3.6.6. Rest of Europe 10.4. South America 10.4.1. Introduction 10.4.2. Key Region-Specific Dynamics 10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Function 10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.4.6.1. Brazil 10.4.6.2. Argentina 10.4.6.3. Rest of South America 10.5. Asia-Pacific 10.5.1. Introduction 10.5.2. Key Region-Specific Dynamics 10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Function 10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.5.6.1. China 10.5.6.2. India 10.5.6.3. Japan 10.5.6.4. Australia 10.5.6.5. Rest of Asia-Pacific 10.6. Middle East and Africa 10.6.1. Introduction 10.6.2. Key Region-Specific Dynamics 10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Function 10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11. Competitive Landscape 11.1. Competitive Scenario 11.2. Market Positioning/Share Analysis 11.3. Mergers and Acquisitions Analysis 12. Company Profiles 12.1. Koninklijke DSM N.V 12.1.1. Company Overview 12.1.2. Product Portfolio and Description 12.1.3. Financial Overview 12.1.4. Key Developments 12.2. Cargill, Inc 12.3. Kemin Industries, Inc. 12.4. Archer Daniels Midland Company 12.5. Tate & Lyle PLC. 12.6. BASF SE 12.7. Corbion NV 12.8. Galactic SA 12.9. Biosecur Lab (Foodguard) 12.10. ITA 3 S.r.l. LIST NOT EXHAUSTIVE 13. Appendix 13.1. About Us and Services 13.2. Contact Us
SummaryMarket Overview Table of Contents1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Market Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Market Snippet, by Product Type 3.2. Market Snippet, by Function 3.3. Market Snippet, by Application 3.4. Market Snippet, by Region 4. Market Dynamics 4.1. Market Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.2. Restraints 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Forces Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 on the Market 6.1.1. Scenario Before COVID-19 Market 6.1.2. Scenario During COVID-19 Market 6.1.3. Post COVID-19 or Future Scenario 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Product Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Product Type 7.2. Salt* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Sugar 7.4. Oil 7.5. Honey 7.6. Citric Acid 7.7. Vinegar 7.8. Others 8. By Function 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Function 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Function 8.2. Antimicrobial* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Antioxidants 8.4. Others 9. By Application 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Application 9.2. Sea Food 9.3. Meat and Poultry 9.4. Bakery Products 9.5. Dairy Products 9.6. Snacks 9.7. Beverages 9.8. Fruits and vegetables 9.9. Others 10. By Region 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 10.2. North America 10.2.1. Introduction 10.2.2. Key Region-Specific Dynamics 10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Function 10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.2.6.1. The U.S. 10.2.6.2. Canada 10.2.6.3. Mexico 10.3. Europe 10.3.1. Introduction 10.3.2. Key Region-Specific Dynamics 10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Function 10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.3.6.1. Germany 10.3.6.2. The U.K. 10.3.6.3. France 10.3.6.4. Italy 10.3.6.5. Spain 10.3.6.6. Rest of Europe 10.4. South America 10.4.1. Introduction 10.4.2. Key Region-Specific Dynamics 10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Function 10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.4.6.1. Brazil 10.4.6.2. Argentina 10.4.6.3. Rest of South America 10.5. Asia-Pacific 10.5.1. Introduction 10.5.2. Key Region-Specific Dynamics 10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Function 10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.5.6.1. China 10.5.6.2. India 10.5.6.3. Japan 10.5.6.4. Australia 10.5.6.5. Rest of Asia-Pacific 10.6. Middle East and Africa 10.6.1. Introduction 10.6.2. Key Region-Specific Dynamics 10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Function 10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11. Competitive Landscape 11.1. Competitive Scenario 11.2. Market Positioning/Share Analysis 11.3. Mergers and Acquisitions Analysis 12. Company Profiles 12.1. Koninklijke DSM N.V 12.1.1. Company Overview 12.1.2. Product Portfolio and Description 12.1.3. Financial Overview 12.1.4. Key Developments 12.2. Cargill, Inc 12.3. Kemin Industries, Inc. 12.4. Archer Daniels Midland Company 12.5. Tate & Lyle PLC. 12.6. BASF SE 12.7. Corbion NV 12.8. Galactic SA 12.9. Biosecur Lab (Foodguard) 12.10. ITA 3 S.r.l. LIST NOT EXHAUSTIVE 13. Appendix 13.1. About Us and Services 13.2. Contact Us
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