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マヌカハニーの世界市場 - 2023-2030


Global Manuka Honey Market - 2023-2030

市場概要 世界のマヌカハニー市場は、2022年に5億4600万米ドルに達し、2030年には8億3800万米ドルに達し、有利な成長が予測されている。同市場は予測期間2023-2030年に5.5%のCAGRを示すと予想されている。 マヌ... もっと見る

 

 

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2023年6月12日 US$4,350
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サマリー

市場概要
世界のマヌカハニー市場は、2022年に5億4600万米ドルに達し、2030年には8億3800万米ドルに達し、有利な成長が予測されている。同市場は予測期間2023-2030年に5.5%のCAGRを示すと予想されている。
マヌカハニーは、フェノール酸とフラボノイドを豊富に含む典型的な細胞補強剤として機能し、果糖、ミネラル、栄養素、ほこり、タンパク質などのサプリメントの製造にも利用されている。マヌカハニーに基づく治療法は、宿主と生体材料の融合を改善し、移植部位における瘢痕組織の形成を軽減し、生体材料の移植に伴う患者の不快感を軽減する可能性がある。したがって、マヌカハニーの実現可能な使用は、マヌカハニー市場の成長を支援するはずである。
マヌカハニーはまた、食品、化粧品、パーソナルケアなど幅広い用途に使用することができる。マヌカハニーはまた、ビタミン、ミネラル、アミノ酸、皮膚の栄養補給と再生を助ける栄養素の豊富な供給源でもある。ローション、クリーム、ファンデーション、マスカラなどの化粧品の製造に使用され、これがマヌカハニー市場成長の大きな要因となっている。
市場ダイナミクス
マヌカハニー市場は、その健康効果によるマヌカハニー需要の高まりによって成長している。
マヌカハニーには、傷の治りを早めたり、消化を促進したり、のどの痛みを和らげたり、胃潰瘍を予防したり、にきびを治療したりするなど、数多くの健康上の利点がある。マヌカハニーにはこのような利点があるため、マヌカハニーを購入する人が増え、2023-2030年の予測期間中のマヌカハニー市場の成長を後押ししている。
例えば、世界のトップ輸出業者によると、天然蜂蜜の売上高は2020年から2021年の間に23.8億米ドルから26.5億米ドルに上昇した。したがって、マヌカハニーを含む天然ハチミツの需要と消費の増加は、その生産を増加させ、市場の拡大に貢献し、予想される期間中にマヌカハニー市場の成長を促進する。
マヌカハニーの限られた入手可能性が市場の成長を抑制している。
マヌカハニーの蜜は、ニュージーランドに唯一自生するレプトスペルマム・スコパリウムから採れる。マヌカハニー協会は、マヌカという植物自体が非常に珍しいものだと主張している。マヌカは収穫が難しく、花は12日間しか咲かないため、マヌカハニー製造業者はヘリコプターを使ってマヌカを採取しなければならない。そのため、マヌカは希少であり、さまざまなビジネスで大きな需要があるため、マヌカハニー市場の拡大を妨げている。
COVID-19影響分析
COVID-19分析には、COVID前シナリオ、COVIDシナリオ、COVID後シナリオに加え、価格ダイナミクス(COVID前シナリオと比較したパンデミック中およびパンデミック後の価格変動を含む)、需給スペクトラム(取引制限、封鎖、およびその後の問題による需要と供給のシフト)、政府の取り組み(政府機関による市場、セクター、産業を活性化させる取り組み)、メーカーの戦略的取り組み(COVID問題を緩和するためにメーカーが行ったことをここで取り上げる)が含まれる。
セグメント分析
マヌカハニーの世界市場は、種類、性質、製品タイプ、用途、流通チャネル、地域によって区分される。
マヌカハニーの世界市場では、UMF5+のマクナハニー製品タイプが最大の市場シェアを占めている。
マヌカハニーの世界市場は、製品タイプ別にUMF5+マクナハニー、UMF10+マクナハニー、UMF15+マクナハニー、その他に区分される。マヌカハニー市場分析レポートでは、UMF5+マクナハニーセグメントが2022年に64.6%と最大のマヌカハニー市場シェアを占めた。
これは、この種のマヌカハニーが市場で最も人気のある品種の一つであり、どの国でも毎日使用されているという事実によるものである。マヌカハニーには、より強い治癒力や自然免疫力の向上など、多くの利点があり、毎日安全に過ごすことができます。
米国農務省によると、マヌカハニーを定期的に摂取することで、IBSの兆候や症状が軽減される可能性があることが分かっています。さらに、この種の蜂蜜は抗酸化レベルを高め、IBDや過敏性腸疾患の一種である炎症を抑えるので、IBSや潰瘍性大腸炎に悩む人はマヌカハニーを使用することで得られるかもしれません。
地理的分析
北米はマヌカハニー市場で最大のシェアを占めている。
2022年のマヌカハニー市場分析では、北米のマヌカハニー市場が45.4%の最大シェアを占めた。栄養価の高い純粋食品に対するアメリカの消費者の嗜好がマヌカハニー市場の成長に大きく寄与している。
また、家庭用アプリケーションの大半はマヌカハニーを原料として採用している。その結果、食品・飲料、化粧品などいくつかの用途でマヌカハニーの使用が増加した結果、この地域の市場は成長しており、これがこの地域のマヌカハニー市場の成長を促進する重要な要因となっている。
競争状況
マヌカハニー市場の主な世界的プレーヤーには、コンビタ社、ワトソン&サン社、マヌカヘルス社、ピュアハニーニュージーランド社、アラタキハニー社、ストリームランド社、オラハニー社、キャピラノ社、ネイチャーズウェイ社、トリニトンオーストラリア社が含まれる。
世界不況/ウクライナ・ロシア戦争/COVID-19と人工知能の影響分析:
COVID-19の影響:
COVID-19の発生はマヌカハニーの販売に利益をもたらした。顧客の健康に対する意識が高まったからだ。商業活動、工業活動、輸送活動が減少し、コビッドの流行によって一般的な閉鎖がもたらされたため、大気の質も大幅に改善され、その結果、ミツバチやマヌカハニーで作られた商品の生活の質も向上した。
しかし、COVID-19の大流行は、免疫増強剤や抗ウイルス剤としてのミツバチ製品の価値や、人間の活動がミツバチの幸福と生存に及ぼす悪影響など、養蜂産業のあらゆる欠点を明るみに出した。この間、マヌカハニーも消費者の免疫システムを高めることでサポートしている。
レポートを購入する理由
- 種類、性質、製品タイプ、用途、流通チャネル、地域に基づく世界のマヌカハニー市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレーヤーを理解するため。
- トレンドと共同開発を分析することで、市場における商機を特定する。
- マヌカハニー市場レベルの数多くのデータを全セグメントでまとめたエクセルデータシート。
- このPDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な市場調査を経て、冷静にまとめられた市場分析で構成されています。
- 製品マッピングは、すべての主要市場プレーヤーの主要製品で構成されるエクセルとして利用可能です。
マヌカハニーの世界市場レポートは、約93の表、109の図、190ページを提供します。
2023年ターゲットオーディエンス
- メーカー/バイヤー
- 業界投資家/投資銀行家
- 研究専門家
- 新興企業

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目次

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Market Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Market Snippet, by Type
3.2. Market Snippet, by Nature
3.3. Market Snippet, by Product Type
3.4. Market Snippet, by Application
3.5. Market Snippet, by Distribution Channel
3.6. Market Snippet, by Region
4. Market Dynamics
4.1. Market Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.2. Restraints
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19 on the Market
6.1.1. Market Scenario Before COVID-19
6.1.2. Market Scenario During COVID-19
6.1.3. Market Scenario After COVID-19
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During the Pandemic
6.5. Manufacturers’ Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Type
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type
7.2. Raw Manuka Honey*
7.2.1.1. Introduction
7.2.1.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Processed Manuka Honey
8. By Product Type
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Product Type
8.2. UMF 5+ Manuka Honey*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. UMF 10+ Manuka Honey
8.4. UMF 15+ Manuka Honey
8.5. Others
9. By Nature
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Nature
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Nature
9.2. Organic*
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Conventional
10. By Application
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Application
10.2. Food and Beverages*
10.2.1. Introduction
10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
10.3. Feed
10.4. Nutritional Supplements
10.5. Others
11. By Distribution Channel
11.1. Introduction
11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
11.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel
11.2. Supermarkets and Hypermarkets*
11.2.1. Introduction
11.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
11.3. Convenience Stores
11.4. Online Stores
11.5. Others
12. By Region
12.1. Introduction
12.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
12.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
12.2. North America
12.2.1. Introduction
12.2.2. Key Region-Specific Dynamics
12.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
12.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Nature
12.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type
12.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
12.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
12.2.8.
12.2.9. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.2.9.1. The U.S.
12.2.9.2. Canada
12.2.9.3. Mexico
12.3. Europe
12.3.1. Introduction
12.3.2. Key Region-Specific Dynamics
12.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
12.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Nature
12.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type
12.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
12.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
12.3.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.3.8.1. Germany
12.3.8.2. The U.K.
12.3.8.3. France
12.3.8.4. Italy
12.3.8.5. Spain
12.3.8.6. Rest of Europe
12.4. South America
12.4.1. Introduction
12.4.2. Key Region-Specific Dynamics
12.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
12.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Nature
12.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type
12.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
12.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
12.4.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.4.8.1. Brazil
12.4.8.2. Argentina
12.4.8.3. Rest of South America
12.5. Asia-Pacific
12.5.1. Introduction
12.5.2. Key Region-Specific Dynamics
12.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
12.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Nature
12.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type
12.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
12.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
12.5.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.5.8.1. China
12.5.8.2. India
12.5.8.3. Japan
12.5.8.4. Australia
12.5.8.5. Rest of Asia-Pacific
12.6. Middle East and Africa
12.6.1. Introduction
12.6.2. Key Region-Specific Dynamics
12.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
12.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Nature
12.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type
12.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
12.6.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
13. Competitive Landscape
13.1. Competitive Scenario
13.2. Market Positioning/Share Analysis
13.3. Mergers and Acquisitions Analysis
14. Company Profiles
14.1. Comvita
14.1.1. Company Overview
14.1.2. Product Portfolio and Description
14.1.3. Financial Overview
14.1.4. Key Developments
14.2. Watson & Son
14.3. Manuka Health
14.4. Pure Honey New Zealand
14.5. Arataki Honey
14.6. Streamland
14.7. Ora Honey
14.8. Capilano
14.9. Nature’s Way
14.10. Triniton Australia PTY LTD
LIST NOT EXHAUSTIVE
15. Appendix
15.1. About Us and Services
15.2. Contact Us

 

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Summary

Market Overview
The global manuka honey market reached US$ 546 million in 2022 and is projected to witness lucrative growth by reaching up to US$ 838 million by 2030. The market is expected to exhibit a CAGR of 5.5% during the forecast period 2023-2030.
Makuna honey serves as a typical cell reinforcement that is rich in phenolic acids and flavonoids and is also utilized in the creation of supplements like fructose, minerals, nutrients, dust and proteins. Manuka honey-based treatments have the potential to improve host-biomaterial fusion, lessen scar tissue formation at the site of implantation, and lessen patient discomfort associated with biomaterial implantation. Hence, the feasible use of manuka honey ought to assist in the manuka honey market growth.
Manuka honey can also be used in a wide range of applications, including food, cosmetics, and personal care. Manuka honey is also a rich source of vitamins, minerals, amino acids, and nutrients that aid in nourishing and regenerating the skin. It is used to manufacture cosmetic products including lotions, creams, foundations, mascara and other cosmetics, which has been a significant factor in manuka honey market growth.
Market Dynamics
The Manuka Honey Market is Growing as a Result of Rising Demand for Manuka Honey Due to its Health Benefits.
The numerous health advantages of manuka honey, including its ability to speed up wound healing, enhance digestion, soothe sore throats, prevent gastric ulcers, and treat acne. Because of the advantages linked with manuka honey, more people are buying it, which boosts the manuka honey market growth during the forecast period of 2023-2030.
For instance, natural honey sales climbed from 2.38 USD billion to 2.65 USD billion between 2020 and 2021, according to the top exporters in the globe. Therefore, the rising demand for and consumption of natural honey—which includes manuka honey—increases its production, which in turn contributes to the market's expansion and drives manuka honey market growth during the anticipated period.
The Limited Availability of Manuka Honey is Restraining the Market Growth.
The nectar for manuka honey comes from Leptospermum scoparium, the only native plant to New Zealand. The Manuka Factor Honey Association claims that the manuka plant itself is quite uncommon. Manufacturers must utilize helicopters to collect this manuka since it is tough to harvest and the bloom only lasts for 12 days. Manuka is therefore scarce and in great demand across a range of businesses, which is impeding the expansion of the manuka honey market.
COVID-19 Impact Analysis
The COVID-19 Analysis includes Pre-COVID Scenario, COVID Scenario and Post-COVID Scenario along with Pricing Dynamics (Including pricing change during and post-pandemic comparing it with pre-COVID scenarios), Demand-Supply Spectrum (Shift in demand and supply owing to trading restrictions, lockdown, and subsequent issues), Government Initiatives (Initiatives to revive market, sector or Industry by Government Bodies) and Manufacturers Strategic Initiatives (What manufacturers did to mitigate the COVID issues will be covered here).
Segment Analysis
The global manuka honey market is segmented based on type, nature, product type, application, distribution channel and region.
In the Global Market of Manuka Honey, the UMF 5+ Makuna Honey Product Type Holds the Largest Market Share.
The global manuka honey market has been segmented by product type into umf 5+ makuna honey, umf 10+ makuna honey, umf 15+ makuna honey and others . The UMF 5+ makuna honey segment held the largest manuka honey market share of 64.6% in 2022 in the manuka honey market analysis report.
This is due to the fact this kind is one of the most popular varieties of manuka honey on the market and is used every day in every country. It offers many benefits, including stronger healing abilities and an improvement in natural immunity so you can stay safe every day.
According to USDA, it is found that regular manuka honey consumption may lessen the signs and symptoms of IBS. Additionally, since this kind of honey increases antioxidant levels and lowers inflammation, a form of IBD or irritable bowel disease, those who suffer from IBS and ulcerative colitis may gain from using it.
Geographical Analysis
The North America Held the Largest Share of Manuka Honey Market.
The North American manuka honey market held the largest market share of 45.4% in 2022 in the manuka honey market analysis. The preference of American consumers for pure foods with a high nutritional value significantly contributes to the manuka honey market growth.
In addition, the majority of home applications employ manuka honey as an ingredient. As a result, the market in this region has been growing as a result of the increased use of manuka honey in several applications such as food and beverage, cosmetics and so on, which is a key factor in driving the manuka honey market growth in the region.
Competitive Landscape
The major global players in the market include Comvita, Watson & Son, Manuka Health, Pure Honey New Zealand, Arataki Honey, Streamland, Ora Honey, Capilano, Nature’s Way and Triniton Australia PTY LTD.
Global Recession/Ukraine-Russia War/COVID-19 and Artificial Intelligence Impact Analysis:
Covid-19 Impact:
The COVID-19 outbreak benefited the sale of manuka honey. This came about when customers became more conscious about their health. Because of the reduction in commercial, industrial and transportation activity as well as the general lockdown brought about by the Covid epidemic, the air quality also significantly improved, which in turn improved the quality of life for honeybees and goods created with manuka honey.
However, the COVID-19 pandemic has brought to light every shortcoming in the beekeeping industry, including the value of bee products as immune boosters and antiviral drugs and the negative effects that human activity has on the well-being and survival of bees. During this time, manuka honey also supports consumers' immune systems by boosting them.
Why Purchase the Report?
• To visualize the global manuka honey market segmentation based on type, nature, product type, application, distribution channel and region, as well as understand key commercial assets and players.
• Identify commercial opportunities in the market by analyzing trends and co-development.
• Excel data sheet with numerous data points of manuka honey market-level with all segments.
• The PDF report consists of a cogently put-together market analysis after exhaustive qualitative interviews and an in-depth market study.
• Product mapping is available as Excel consists of key products of all the major market players.
The Global Manuka Honey Market Report Would Provide Approximately 93 Tables, 109 Figures and 190 Pages.
Target Audience 2023
• Manufacturers / Buyers
• Industry Investors/Investment Bankers
• Research Professionals
• Emerging Companies



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Table of Contents

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Market Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Market Snippet, by Type
3.2. Market Snippet, by Nature
3.3. Market Snippet, by Product Type
3.4. Market Snippet, by Application
3.5. Market Snippet, by Distribution Channel
3.6. Market Snippet, by Region
4. Market Dynamics
4.1. Market Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.2. Restraints
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19 on the Market
6.1.1. Market Scenario Before COVID-19
6.1.2. Market Scenario During COVID-19
6.1.3. Market Scenario After COVID-19
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During the Pandemic
6.5. Manufacturers’ Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Type
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type
7.2. Raw Manuka Honey*
7.2.1.1. Introduction
7.2.1.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Processed Manuka Honey
8. By Product Type
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Product Type
8.2. UMF 5+ Manuka Honey*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. UMF 10+ Manuka Honey
8.4. UMF 15+ Manuka Honey
8.5. Others
9. By Nature
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Nature
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Nature
9.2. Organic*
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Conventional
10. By Application
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Application
10.2. Food and Beverages*
10.2.1. Introduction
10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
10.3. Feed
10.4. Nutritional Supplements
10.5. Others
11. By Distribution Channel
11.1. Introduction
11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
11.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel
11.2. Supermarkets and Hypermarkets*
11.2.1. Introduction
11.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
11.3. Convenience Stores
11.4. Online Stores
11.5. Others
12. By Region
12.1. Introduction
12.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
12.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
12.2. North America
12.2.1. Introduction
12.2.2. Key Region-Specific Dynamics
12.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
12.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Nature
12.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type
12.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
12.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
12.2.8.
12.2.9. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.2.9.1. The U.S.
12.2.9.2. Canada
12.2.9.3. Mexico
12.3. Europe
12.3.1. Introduction
12.3.2. Key Region-Specific Dynamics
12.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
12.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Nature
12.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type
12.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
12.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
12.3.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.3.8.1. Germany
12.3.8.2. The U.K.
12.3.8.3. France
12.3.8.4. Italy
12.3.8.5. Spain
12.3.8.6. Rest of Europe
12.4. South America
12.4.1. Introduction
12.4.2. Key Region-Specific Dynamics
12.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
12.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Nature
12.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type
12.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
12.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
12.4.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.4.8.1. Brazil
12.4.8.2. Argentina
12.4.8.3. Rest of South America
12.5. Asia-Pacific
12.5.1. Introduction
12.5.2. Key Region-Specific Dynamics
12.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
12.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Nature
12.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type
12.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
12.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
12.5.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.5.8.1. China
12.5.8.2. India
12.5.8.3. Japan
12.5.8.4. Australia
12.5.8.5. Rest of Asia-Pacific
12.6. Middle East and Africa
12.6.1. Introduction
12.6.2. Key Region-Specific Dynamics
12.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
12.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Nature
12.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type
12.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
12.6.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
13. Competitive Landscape
13.1. Competitive Scenario
13.2. Market Positioning/Share Analysis
13.3. Mergers and Acquisitions Analysis
14. Company Profiles
14.1. Comvita
14.1.1. Company Overview
14.1.2. Product Portfolio and Description
14.1.3. Financial Overview
14.1.4. Key Developments
14.2. Watson & Son
14.3. Manuka Health
14.4. Pure Honey New Zealand
14.5. Arataki Honey
14.6. Streamland
14.7. Ora Honey
14.8. Capilano
14.9. Nature’s Way
14.10. Triniton Australia PTY LTD
LIST NOT EXHAUSTIVE
15. Appendix
15.1. About Us and Services
15.2. Contact Us

 

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