マヌカハニーの世界市場 - 2023-2030Global Manuka Honey Market - 2023-2030 市場概要 世界のマヌカハニー市場は、2022年に5億4600万米ドルに達し、2030年には8億3800万米ドルに達し、有利な成長が予測されている。同市場は予測期間2023-2030年に5.5%のCAGRを示すと予想されている。 マヌ... もっと見る
サマリー市場概要世界のマヌカハニー市場は、2022年に5億4600万米ドルに達し、2030年には8億3800万米ドルに達し、有利な成長が予測されている。同市場は予測期間2023-2030年に5.5%のCAGRを示すと予想されている。 マヌカハニーは、フェノール酸とフラボノイドを豊富に含む典型的な細胞補強剤として機能し、果糖、ミネラル、栄養素、ほこり、タンパク質などのサプリメントの製造にも利用されている。マヌカハニーに基づく治療法は、宿主と生体材料の融合を改善し、移植部位における瘢痕組織の形成を軽減し、生体材料の移植に伴う患者の不快感を軽減する可能性がある。したがって、マヌカハニーの実現可能な使用は、マヌカハニー市場の成長を支援するはずである。 マヌカハニーはまた、食品、化粧品、パーソナルケアなど幅広い用途に使用することができる。マヌカハニーはまた、ビタミン、ミネラル、アミノ酸、皮膚の栄養補給と再生を助ける栄養素の豊富な供給源でもある。ローション、クリーム、ファンデーション、マスカラなどの化粧品の製造に使用され、これがマヌカハニー市場成長の大きな要因となっている。 市場ダイナミクス マヌカハニー市場は、その健康効果によるマヌカハニー需要の高まりによって成長している。 マヌカハニーには、傷の治りを早めたり、消化を促進したり、のどの痛みを和らげたり、胃潰瘍を予防したり、にきびを治療したりするなど、数多くの健康上の利点がある。マヌカハニーにはこのような利点があるため、マヌカハニーを購入する人が増え、2023-2030年の予測期間中のマヌカハニー市場の成長を後押ししている。 例えば、世界のトップ輸出業者によると、天然蜂蜜の売上高は2020年から2021年の間に23.8億米ドルから26.5億米ドルに上昇した。したがって、マヌカハニーを含む天然ハチミツの需要と消費の増加は、その生産を増加させ、市場の拡大に貢献し、予想される期間中にマヌカハニー市場の成長を促進する。 マヌカハニーの限られた入手可能性が市場の成長を抑制している。 マヌカハニーの蜜は、ニュージーランドに唯一自生するレプトスペルマム・スコパリウムから採れる。マヌカハニー協会は、マヌカという植物自体が非常に珍しいものだと主張している。マヌカは収穫が難しく、花は12日間しか咲かないため、マヌカハニー製造業者はヘリコプターを使ってマヌカを採取しなければならない。そのため、マヌカは希少であり、さまざまなビジネスで大きな需要があるため、マヌカハニー市場の拡大を妨げている。 COVID-19影響分析 COVID-19分析には、COVID前シナリオ、COVIDシナリオ、COVID後シナリオに加え、価格ダイナミクス(COVID前シナリオと比較したパンデミック中およびパンデミック後の価格変動を含む)、需給スペクトラム(取引制限、封鎖、およびその後の問題による需要と供給のシフト)、政府の取り組み(政府機関による市場、セクター、産業を活性化させる取り組み)、メーカーの戦略的取り組み(COVID問題を緩和するためにメーカーが行ったことをここで取り上げる)が含まれる。 セグメント分析 マヌカハニーの世界市場は、種類、性質、製品タイプ、用途、流通チャネル、地域によって区分される。 マヌカハニーの世界市場では、UMF5+のマクナハニー製品タイプが最大の市場シェアを占めている。 マヌカハニーの世界市場は、製品タイプ別にUMF5+マクナハニー、UMF10+マクナハニー、UMF15+マクナハニー、その他に区分される。マヌカハニー市場分析レポートでは、UMF5+マクナハニーセグメントが2022年に64.6%と最大のマヌカハニー市場シェアを占めた。 これは、この種のマヌカハニーが市場で最も人気のある品種の一つであり、どの国でも毎日使用されているという事実によるものである。マヌカハニーには、より強い治癒力や自然免疫力の向上など、多くの利点があり、毎日安全に過ごすことができます。 米国農務省によると、マヌカハニーを定期的に摂取することで、IBSの兆候や症状が軽減される可能性があることが分かっています。さらに、この種の蜂蜜は抗酸化レベルを高め、IBDや過敏性腸疾患の一種である炎症を抑えるので、IBSや潰瘍性大腸炎に悩む人はマヌカハニーを使用することで得られるかもしれません。 地理的分析 北米はマヌカハニー市場で最大のシェアを占めている。 2022年のマヌカハニー市場分析では、北米のマヌカハニー市場が45.4%の最大シェアを占めた。栄養価の高い純粋食品に対するアメリカの消費者の嗜好がマヌカハニー市場の成長に大きく寄与している。 また、家庭用アプリケーションの大半はマヌカハニーを原料として採用している。その結果、食品・飲料、化粧品などいくつかの用途でマヌカハニーの使用が増加した結果、この地域の市場は成長しており、これがこの地域のマヌカハニー市場の成長を促進する重要な要因となっている。 競争状況 マヌカハニー市場の主な世界的プレーヤーには、コンビタ社、ワトソン&サン社、マヌカヘルス社、ピュアハニーニュージーランド社、アラタキハニー社、ストリームランド社、オラハニー社、キャピラノ社、ネイチャーズウェイ社、トリニトンオーストラリア社が含まれる。 世界不況/ウクライナ・ロシア戦争/COVID-19と人工知能の影響分析: COVID-19の影響: COVID-19の発生はマヌカハニーの販売に利益をもたらした。顧客の健康に対する意識が高まったからだ。商業活動、工業活動、輸送活動が減少し、コビッドの流行によって一般的な閉鎖がもたらされたため、大気の質も大幅に改善され、その結果、ミツバチやマヌカハニーで作られた商品の生活の質も向上した。 しかし、COVID-19の大流行は、免疫増強剤や抗ウイルス剤としてのミツバチ製品の価値や、人間の活動がミツバチの幸福と生存に及ぼす悪影響など、養蜂産業のあらゆる欠点を明るみに出した。この間、マヌカハニーも消費者の免疫システムを高めることでサポートしている。 レポートを購入する理由 - 種類、性質、製品タイプ、用途、流通チャネル、地域に基づく世界のマヌカハニー市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレーヤーを理解するため。 - トレンドと共同開発を分析することで、市場における商機を特定する。 - マヌカハニー市場レベルの数多くのデータを全セグメントでまとめたエクセルデータシート。 - このPDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な市場調査を経て、冷静にまとめられた市場分析で構成されています。 - 製品マッピングは、すべての主要市場プレーヤーの主要製品で構成されるエクセルとして利用可能です。 マヌカハニーの世界市場レポートは、約93の表、109の図、190ページを提供します。 2023年ターゲットオーディエンス - メーカー/バイヤー - 業界投資家/投資銀行家 - 研究専門家 - 新興企業 目次1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Market Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Market Snippet, by Type 3.2. Market Snippet, by Nature 3.3. Market Snippet, by Product Type 3.4. Market Snippet, by Application 3.5. Market Snippet, by Distribution Channel 3.6. Market Snippet, by Region 4. Market Dynamics 4.1. Market Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.2. Restraints 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 on the Market 6.1.1. Market Scenario Before COVID-19 6.1.2. Market Scenario During COVID-19 6.1.3. Market Scenario After COVID-19 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During the Pandemic 6.5. Manufacturers’ Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type 7.2. Raw Manuka Honey* 7.2.1.1. Introduction 7.2.1.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Processed Manuka Honey 8. By Product Type 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Product Type 8.2. UMF 5+ Manuka Honey* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. UMF 10+ Manuka Honey 8.4. UMF 15+ Manuka Honey 8.5. Others 9. By Nature 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Nature 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Nature 9.2. Organic* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Conventional 10. By Application 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Application 10.2. Food and Beverages* 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Feed 10.4. Nutritional Supplements 10.5. Others 11. By Distribution Channel 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel 11.2. Supermarkets and Hypermarkets* 11.2.1. Introduction 11.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 11.3. Convenience Stores 11.4. Online Stores 11.5. Others 12. By Region 12.1. Introduction 12.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 12.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 12.2. North America 12.2.1. Introduction 12.2.2. Key Region-Specific Dynamics 12.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 12.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Nature 12.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 12.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 12.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12.2.8. 12.2.9. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.2.9.1. The U.S. 12.2.9.2. Canada 12.2.9.3. Mexico 12.3. Europe 12.3.1. Introduction 12.3.2. Key Region-Specific Dynamics 12.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 12.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Nature 12.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 12.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 12.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12.3.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.3.8.1. Germany 12.3.8.2. The U.K. 12.3.8.3. France 12.3.8.4. Italy 12.3.8.5. Spain 12.3.8.6. Rest of Europe 12.4. South America 12.4.1. Introduction 12.4.2. Key Region-Specific Dynamics 12.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 12.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Nature 12.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 12.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 12.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12.4.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.4.8.1. Brazil 12.4.8.2. Argentina 12.4.8.3. Rest of South America 12.5. Asia-Pacific 12.5.1. Introduction 12.5.2. Key Region-Specific Dynamics 12.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 12.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Nature 12.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 12.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 12.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12.5.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.5.8.1. China 12.5.8.2. India 12.5.8.3. Japan 12.5.8.4. Australia 12.5.8.5. Rest of Asia-Pacific 12.6. Middle East and Africa 12.6.1. Introduction 12.6.2. Key Region-Specific Dynamics 12.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 12.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Nature 12.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 12.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 12.6.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 13. Competitive Landscape 13.1. Competitive Scenario 13.2. Market Positioning/Share Analysis 13.3. Mergers and Acquisitions Analysis 14. Company Profiles 14.1. Comvita 14.1.1. Company Overview 14.1.2. Product Portfolio and Description 14.1.3. Financial Overview 14.1.4. Key Developments 14.2. Watson & Son 14.3. Manuka Health 14.4. Pure Honey New Zealand 14.5. Arataki Honey 14.6. Streamland 14.7. Ora Honey 14.8. Capilano 14.9. Nature’s Way 14.10. Triniton Australia PTY LTD LIST NOT EXHAUSTIVE 15. Appendix 15.1. About Us and Services 15.2. Contact Us
SummaryMarket Overview Table of Contents1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Market Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Market Snippet, by Type 3.2. Market Snippet, by Nature 3.3. Market Snippet, by Product Type 3.4. Market Snippet, by Application 3.5. Market Snippet, by Distribution Channel 3.6. Market Snippet, by Region 4. Market Dynamics 4.1. Market Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.2. Restraints 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 on the Market 6.1.1. Market Scenario Before COVID-19 6.1.2. Market Scenario During COVID-19 6.1.3. Market Scenario After COVID-19 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During the Pandemic 6.5. Manufacturers’ Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type 7.2. Raw Manuka Honey* 7.2.1.1. Introduction 7.2.1.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Processed Manuka Honey 8. By Product Type 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Product Type 8.2. UMF 5+ Manuka Honey* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. UMF 10+ Manuka Honey 8.4. UMF 15+ Manuka Honey 8.5. Others 9. By Nature 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Nature 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Nature 9.2. Organic* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Conventional 10. By Application 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Application 10.2. Food and Beverages* 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Feed 10.4. Nutritional Supplements 10.5. Others 11. By Distribution Channel 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel 11.2. Supermarkets and Hypermarkets* 11.2.1. Introduction 11.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 11.3. Convenience Stores 11.4. Online Stores 11.5. Others 12. By Region 12.1. Introduction 12.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 12.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 12.2. North America 12.2.1. Introduction 12.2.2. Key Region-Specific Dynamics 12.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 12.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Nature 12.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 12.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 12.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12.2.8. 12.2.9. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.2.9.1. The U.S. 12.2.9.2. Canada 12.2.9.3. Mexico 12.3. Europe 12.3.1. Introduction 12.3.2. Key Region-Specific Dynamics 12.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 12.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Nature 12.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 12.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 12.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12.3.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.3.8.1. Germany 12.3.8.2. The U.K. 12.3.8.3. France 12.3.8.4. Italy 12.3.8.5. Spain 12.3.8.6. Rest of Europe 12.4. South America 12.4.1. Introduction 12.4.2. Key Region-Specific Dynamics 12.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 12.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Nature 12.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 12.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 12.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12.4.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.4.8.1. Brazil 12.4.8.2. Argentina 12.4.8.3. Rest of South America 12.5. Asia-Pacific 12.5.1. Introduction 12.5.2. Key Region-Specific Dynamics 12.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 12.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Nature 12.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 12.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 12.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12.5.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.5.8.1. China 12.5.8.2. India 12.5.8.3. Japan 12.5.8.4. Australia 12.5.8.5. Rest of Asia-Pacific 12.6. Middle East and Africa 12.6.1. Introduction 12.6.2. Key Region-Specific Dynamics 12.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 12.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Nature 12.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 12.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 12.6.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 13. Competitive Landscape 13.1. Competitive Scenario 13.2. Market Positioning/Share Analysis 13.3. Mergers and Acquisitions Analysis 14. Company Profiles 14.1. Comvita 14.1.1. Company Overview 14.1.2. Product Portfolio and Description 14.1.3. Financial Overview 14.1.4. Key Developments 14.2. Watson & Son 14.3. Manuka Health 14.4. Pure Honey New Zealand 14.5. Arataki Honey 14.6. Streamland 14.7. Ora Honey 14.8. Capilano 14.9. Nature’s Way 14.10. Triniton Australia PTY LTD LIST NOT EXHAUSTIVE 15. Appendix 15.1. About Us and Services 15.2. Contact Us
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