臨床試験市場Clinical Trials Market 世界の臨床試験市場は2022年に566億4,070万米ドルに達し、2030年には992億1,200万米ドルに達するなど、有利な成長が予測されている。臨床試験市場は予測期間中(2023-2030年)に7.4%のCAGRを示すと予測されている... もっと見る
サマリー世界の臨床試験市場は2022年に566億4,070万米ドルに達し、2030年には992億1,200万米ドルに達するなど、有利な成長が予測されている。臨床試験市場は予測期間中(2023-2030年)に7.4%のCAGRを示すと予測されている。臨床試験市場は、新薬、医療機器、治療法の安全性と有効性を評価するための臨床試験を実施するヘルスケア産業に不可欠な市場である。この市場には、臨床試験のデザイン、実施、分析など様々な段階が含まれる。 臨床試験においては、患者を試験デザインに関与させ、参加に関してより多くのコントロールを与える、患者中心のアプローチが重視されるようになってきている。このアプローチは、患者の満足度を向上させ、患者の継続率を高め、より正確なデータを作成するのに役立つ。 分散型臨床試験とは、臨床試験実施施設ではなく、患者の自宅や地域社会で臨床試験を実施することである。このアプローチにより、患者の募集を改善し、コストを削減し、患者の参加を増やすことができる。 臨床試験市場のダイナミクスとトレンド 研究開発費の増加が世界の臨床試験市場の成長を牽引している。 大手バイオ医薬品企業による研究開発費の増加が、世界の臨床試験市場の成長を牽引している。また、大手バイオ医薬品企業は、長期的な成長努力を行うことが予想される上市成果や研究開発課題を維持するために、2023年に強力な累積投資を行う予定である。例えば、ファイザーは2023年の研究開発費ガイダンスを124億ドルから134億ドルとしており、2022年の研究開発費は36億1,500万ドルであった。 臨床試験の高い費用と低い成功率が世界の臨床試験市場の成長を妨げている。 米国保健福祉省に提出された報告書によると、治療領域全体における第1相、第2相、第3相臨床試験にかかる中程度の費用は、それぞれ約400万ドル、1300万ドル、2000万ドルである。さらに、American Council on Science and Healthによると、成功率は治療領域によって大きく異なる。 本レポートの詳細について - サンプル請求 臨床試験市場のセグメント分析 世界の臨床試験市場は、フェーズ、デザイン、適応症、サービス、地域に基づいてセグメント化される。 予測期間中、オンコロジーセグメントが市場で優位な地位を占めると予測される。 がん治療を目的とした臨床試験の数が増加していることから、がん領域は世界の臨床試験市場の約28.8%を占めている。 例えば、clinicaltrials.govによると、2022年には、がん治療のための初期フェーズI介入試験が約106件、フェーズI介入試験が2478件、フェーズII介入試験が4219件、フェーズIII介入試験が2031件、フェーズIV介入試験が585件実施されている。 臨床試験市場の地理的分布 北米が世界の臨床試験市場で最大のシェアを占めている。 北米では臨床試験の登録件数が増加しており、2022年の臨床試験市場シェアは約40.3%で最も高く、2030年には40.7%に増加すると予測されている。さらに、臨床研究のための様々な当局からの資金提供の増加も、この地域の市場成長に寄与している。例えば、食品医薬品局(FDA)は米国国立がん研究所(NCI)の臨床試験を規制している。この連邦機関は、米国のほとんどのがん臨床試験に資金を提供している。2022年6月にも、カナダ政府は臨床試験基金(CTF)を発足させ、カナダ保健研究機構(CIHR)に対する3年間で2億5,000万米ドルの2021年予算案に支えられている。 臨床試験企業と競争環境 同市場の世界的な主要企業には、Iqvia Holdings Inc. (Q2 Solutions)、Parexel International Corporation、Charles River Laboratories International, Inc.、Syneos Health, Inc.、WuXi AppTec Co.(WuXi Clinical)、ICON plc、Thermo Fisher Scientific(Pharmaceutical Product Development LLC)、Azelix、Pharmaron Beijing Co. COVID-19 臨床試験市場への影響 ロシア・ウクライナ戦争の影響分析 ウクライナとロシアはともに国際的な臨床試験活動の広範な拠点である。ウクライナへの攻撃は、両国の有望な募集場所の失敗により、世界的な臨床試験の成果の低下を引き起こす可能性がある。軍事的対立によって引き起こされる混乱と無秩序は、臨床試験やがん治療を含む医療に大きな影響を与える。 世界不況の影響分析 景気低迷が続く中、多くの専門家が多くの国が景気後退の危機に瀕していると懸念している。どの企業もその影響を注視しているが、バイオファーマ関係者は特にその影響を懸念している。景気後退は、複数の企業がそのアプローチを変更する必然的な原因となることが予想される。とはいえ、いくつかのバイオテクノロジー企業にとっては、より健全な結果をもたらす可能性がある。バイオテクノロジー企業は、資金不足を補うためにテクノロジーに目を向けると予想され、その結果、効率性の向上、成果の迅速化、バイオテクノロジー研究者の働き方の転換が期待される。 人工知能の影響分析 人工知能は臨床試験市場にプラスの影響を与える。なぜなら、AI対応技術を採用することで、治験責任医師は先行試験や最近の試験からの理解を分析し、膨大なデータを調査し、将来の試験デザインに必要な調整を報告することができるからである。さらなる臨床試験において、AIは障害の診断や治療への応用においても大きな可能性を秘めている。 主要開発 - 2022年10月、多国籍臨床試験ラボのトップ支援機関であるQ2 Solutions LLC.は、世界有数の臨床試験ラボによる米国臨床試験参加者向けの初の自己収集型安全性ラボパネルを発表した。臨床グレードの採血ソリューションのリーダーであるTasso Inc.と共同で開発されたこのユニークなサービスは、業界をリードする検査サービス、患者中心のロジスティクス、最先端の自己採血技術を組み合わせたものです。 - 2022年6月、米国のバイオ医薬品サービスプロバイダーであるパレクセル社は、患者により良いサービスを提供し、ひいては臨床試験の多様性を高める機会を創出するため、臨床研究を地域医療環境に統合する斬新なプログラムであるコミュニティ・アライアンス・ネットワークを開始した。ヘルスケアソリューションのリーディングカンパニーであるCVSヘルスと、統合研究機関のリーディングカンパニーであるJavaraがこのネットワークに初期メンバーとして加わり、地域に根ざした研究施設への門戸が開かれ、パレクセル社のバイオ医薬品顧客の臨床試験実施をサポートする新たな患者集団へのアクセスが増加します。 - 2022年4月、米国の製薬会社で、医療機器、バイオテクノロジー、製薬業界向けの前臨床および臨床試験室、遺伝子治療、細胞治療支援に精通しているCharles River Laboratories International, Inc.は、生体試料研究受託サービスのトッププロバイダーであるExplora BioLabs Holdings, Inc.を買収した。 レポートを購入する理由 - フェーズ、デザイン、地域に基づく世界の臨床試験市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレイヤーを理解する。 - トレンドと共同開発を分析することにより、商機を特定します。 - 臨床試験市場レベルの数多くのデータを全セグメントでまとめたエクセルデータシート。 - PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な調査による包括的な分析で構成されています。 - 全主要企業の主要製品からなる製品マッピングをエクセルで提供。 世界の臨床試験市場レポートは、約53の表、54の図、195ページを提供します。 対象読者 - メーカー/バイヤー - 業界投資家/投資銀行家 - 研究専門家 - 新興企業 目次1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Phase 3.2. Snippet by Design 3.3. Snippet by Indication 3.4. Snippet by Service 3.5. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Increasing R&D Spending. 4.1.1.2. Favorable Regulatory Guidelines. 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. High Cost and Low Success Probability. 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Government Initiatives 4.1.5. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Forces Analysis 5.2. PEST Analysis 5.3. Regulatory Analysis 5.4. Pricing Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Before COVID-19 Scenario 6.1.2. Present COVID-19 Scenario 6.1.3. Post COVID-19 or Future Scenario 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During the Pandemic 6.5. Manufacturers’ Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. Russia-Ukraine War Analysis 8. Global Recession Analysis 9. Artificial Intelligence Impact Analysis 10. By Phase 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Phase 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Phase 10.2. Phase III 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Phase II 10.4. Phase I 10.5. Phase IV 11. By Design 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Design 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Design 11.2. Treatment Studies* 11.2.1. Introduction 11.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 11.2.3. Randomized Control Trial 11.2.3.1. Double-Blind Randomized Trial 11.2.3.2. Single Blind Randomized Trial 11.2.3.3. Non-Blind Randomized Trial 11.2.4. Adaptive Clinical Trial 11.2.5. Non-Randomized Control Trial 11.3. Observational Studies 11.3.1. Prospective Cohort 11.3.1.1. Retrospective Cohort 11.3.1.2. Time Series Cohort 11.3.2. Case-Control Study 11.3.3. Cohort Study 11.3.4. Cross-Sectional Study 11.3.5. Ecological Study 12. By Indication 12.1. Introduction 12.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Indication 12.1.2. Market Attractiveness Index, By Indication 12.2. Oncology 12.2.1. Introduction 12.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 12.3. Immunological Diseases 12.4. Diabetes 12.5. Infectious diseases 12.6. Others 13. By Services 13.1. Introduction 13.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Services 13.1.2. Market Attractiveness Index, By Services 13.2. Laboratory Services 13.2.1. Introduction 13.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 13.3. Medical Device Testing Services 13.4. Clinical Trial Data Management Services 13.5. Bioanalytical Testing Services 13.6. Others 14. By Region 14.1. Introduction 14.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 14.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 14.2. North America 14.2.1. Introduction 14.2.2. Key Region-Specific Dynamics 14.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Phase 14.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Design 14.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Indication 14.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Services 14.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 14.2.7.1. The U.S. 14.2.7.2. Canada 14.2.7.3. Mexico 14.3. Europe 14.3.1. Introduction 14.3.2. Key Region-Specific Dynamics 14.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Phase 14.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Design 14.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Indication 14.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Services 14.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 14.3.7.1. Germany 14.3.7.2. The U.K. 14.3.7.3. France 14.3.7.4. Italy 14.3.7.5. Spain 14.3.7.6. Rest of Europe 14.4. South America 14.4.1. Introduction 14.4.2. Key Region-Specific Dynamics 14.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Phase 14.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Design 14.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Indication 14.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Services 14.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 14.4.7.1. Brazil 14.4.7.2. Argentina 14.4.7.3. Rest of South America 14.5. Asia-Pacific 14.5.1. Introduction 14.5.2. Key Region-Specific Dynamics 14.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Phase 14.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Design 14.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Indication 14.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Services 14.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 14.5.7.1. China 14.5.7.2. India 14.5.7.3. Japan 14.5.7.4. Australia 14.5.7.5. Rest of Asia-Pacific 14.6. Middle East and Africa 14.6.1. Introduction 14.6.2. Key Region-Specific Dynamics 14.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Phase 14.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Design 14.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Indication 14.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Services 15. Competitive Landscape 15.1. Competitive Scenario 15.2. Market Share Analysis 15.3. Mergers and Acquisitions Analysis 16. Company Profiles 16.1. Iqvia Holdings Inc. (Q2 Solutions) 16.1.1. Company Overview 16.1.2. Product Portfolio and Description 16.1.3. Financial Overview 16.1.4. Key Developments 16.2. Parexel International Corporation 16.3. Charles River Laboratories International, Inc. 16.4. Syneos Health, Inc. 16.5. WuXi AppTec Co., Ltd. (WuXi Clinical) 16.6. ICON plc 16.7. Thermo Fisher Scientific (Pharmaceutical Product Development LLC) 16.8. Azelix 16.9. Pharmaron Beijing Co., Ltd. 16.10. Celerion(*LIST NOT EXHAUSTIVE) 17. Appendix 17.1. About Us and Services 17.2. Contact Us
SummaryThe global clinical trials market reached USD 56,640.7 million in 2022 and is projected to witness lucrative growth by reaching up to USD 99,212.0 million by 2030. The clinical trials market is expected to exhibit a CAGR of 7.4% during the forecast period (2023-2030). The clinical trials market is an essential part of the healthcare industry that involves conducting clinical studies to evaluate the safety and efficacy of new drugs, medical devices, and treatments. Table of Contents1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Phase 3.2. Snippet by Design 3.3. Snippet by Indication 3.4. Snippet by Service 3.5. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Increasing R&D Spending. 4.1.1.2. Favorable Regulatory Guidelines. 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. High Cost and Low Success Probability. 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Government Initiatives 4.1.5. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Forces Analysis 5.2. PEST Analysis 5.3. Regulatory Analysis 5.4. Pricing Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Before COVID-19 Scenario 6.1.2. Present COVID-19 Scenario 6.1.3. Post COVID-19 or Future Scenario 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During the Pandemic 6.5. Manufacturers’ Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. Russia-Ukraine War Analysis 8. Global Recession Analysis 9. Artificial Intelligence Impact Analysis 10. By Phase 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Phase 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Phase 10.2. Phase III 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Phase II 10.4. Phase I 10.5. Phase IV 11. By Design 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Design 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Design 11.2. Treatment Studies* 11.2.1. Introduction 11.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 11.2.3. Randomized Control Trial 11.2.3.1. Double-Blind Randomized Trial 11.2.3.2. Single Blind Randomized Trial 11.2.3.3. Non-Blind Randomized Trial 11.2.4. Adaptive Clinical Trial 11.2.5. Non-Randomized Control Trial 11.3. Observational Studies 11.3.1. Prospective Cohort 11.3.1.1. Retrospective Cohort 11.3.1.2. Time Series Cohort 11.3.2. Case-Control Study 11.3.3. Cohort Study 11.3.4. Cross-Sectional Study 11.3.5. Ecological Study 12. By Indication 12.1. Introduction 12.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Indication 12.1.2. Market Attractiveness Index, By Indication 12.2. Oncology 12.2.1. Introduction 12.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 12.3. Immunological Diseases 12.4. Diabetes 12.5. Infectious diseases 12.6. Others 13. By Services 13.1. Introduction 13.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Services 13.1.2. Market Attractiveness Index, By Services 13.2. Laboratory Services 13.2.1. Introduction 13.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 13.3. Medical Device Testing Services 13.4. Clinical Trial Data Management Services 13.5. Bioanalytical Testing Services 13.6. Others 14. By Region 14.1. Introduction 14.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 14.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 14.2. North America 14.2.1. Introduction 14.2.2. Key Region-Specific Dynamics 14.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Phase 14.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Design 14.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Indication 14.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Services 14.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 14.2.7.1. The U.S. 14.2.7.2. Canada 14.2.7.3. Mexico 14.3. Europe 14.3.1. Introduction 14.3.2. Key Region-Specific Dynamics 14.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Phase 14.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Design 14.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Indication 14.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Services 14.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 14.3.7.1. Germany 14.3.7.2. The U.K. 14.3.7.3. France 14.3.7.4. Italy 14.3.7.5. Spain 14.3.7.6. Rest of Europe 14.4. South America 14.4.1. Introduction 14.4.2. Key Region-Specific Dynamics 14.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Phase 14.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Design 14.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Indication 14.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Services 14.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 14.4.7.1. Brazil 14.4.7.2. Argentina 14.4.7.3. Rest of South America 14.5. Asia-Pacific 14.5.1. Introduction 14.5.2. Key Region-Specific Dynamics 14.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Phase 14.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Design 14.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Indication 14.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Services 14.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 14.5.7.1. China 14.5.7.2. India 14.5.7.3. Japan 14.5.7.4. Australia 14.5.7.5. Rest of Asia-Pacific 14.6. Middle East and Africa 14.6.1. Introduction 14.6.2. Key Region-Specific Dynamics 14.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Phase 14.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Design 14.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Indication 14.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Services 15. Competitive Landscape 15.1. Competitive Scenario 15.2. Market Share Analysis 15.3. Mergers and Acquisitions Analysis 16. Company Profiles 16.1. Iqvia Holdings Inc. (Q2 Solutions) 16.1.1. Company Overview 16.1.2. Product Portfolio and Description 16.1.3. Financial Overview 16.1.4. Key Developments 16.2. Parexel International Corporation 16.3. Charles River Laboratories International, Inc. 16.4. Syneos Health, Inc. 16.5. WuXi AppTec Co., Ltd. (WuXi Clinical) 16.6. ICON plc 16.7. Thermo Fisher Scientific (Pharmaceutical Product Development LLC) 16.8. Azelix 16.9. Pharmaron Beijing Co., Ltd. 16.10. Celerion(*LIST NOT EXHAUSTIVE) 17. Appendix 17.1. About Us and Services 17.2. Contact Us
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