オーガニックジュースの世界市場 - 2023-2030Global Organic Juices Market - 2023-2030 市場概要 世界のオーガニックジュース市場は、2022年にXX百万米ドルに達し、2030年にはXX百万米ドルに達することで有利な成長を目撃すると予測されている。予測期間中(2023-2030年)の年平均成長率は10.6%と予... もっと見る
サマリー市場概要世界のオーガニックジュース市場は、2022年にXX百万米ドルに達し、2030年にはXX百万米ドルに達することで有利な成長を目撃すると予測されている。予測期間中(2023-2030年)の年平均成長率は10.6%と予測される。 オーガニック・ジュース市場は、オーガニック・ジュースに関連する健康上の利点が認識されていることから人気を博している。自然食品、有機食品、持続可能な食品に対する消費者の需要の高まりが、世界市場で大きなシェアを占めている主な理由である。オーガニック・ジュースには様々なフレーバー、ブレンド、ボトル、缶、パウチ、カートンなどの包装タイプがある。オーガニック・ジュース製造業者は、加熱殺菌の必要なくジュースの風味、栄養素、鮮度を保つため、高圧処理(HPP)技術を使用することが多い。 市場ダイナミクス オーガニック・ジュースに関連する健康上の利点が市場成長の原動力となっている。 オーガニック・ジュースにはビタミン、ミネラル、抗酸化物質、その他健康維持に不可欠な栄養素が豊富に含まれている。免疫力を高め、消化を改善し、体内を解毒し、全体的な健康を促進するため、健康的な食生活やライフスタイルの一環として消費されることが多い。例えば、2021年には米国で25億ドル相当のオーガニック飲料が飲まれている。その結果、オーガニック・ジュースによってもたらされる恩恵により、オーガニック・ジュース市場は拡大している。 オーガニック・ジュースの賞味期限が短いことがオーガニック・ジュース市場の成長を抑制する オーガニック・ジュースは、オールナチュラル製品やオーガニック製品と同様、保存期間を延ばすために従来製品で一般的に使用されている保存料が使用されていない。そのため、オーガニック・ジュースの賞味期限は短く、鮮度を保つには冷蔵保存が必要となる。これは生産、輸送、保管に関連するコストを増加させるため、市場成長の大きな障壁となりうる。また、品質を損なうことなく長距離輸送することが容易でないため、製品の地理的範囲も制限される。 COVID-19影響分析 COVID-19分析には、COVID前シナリオ、COVIDシナリオ、COVID後シナリオが含まれ、価格ダイナミクス(COVID前シナリオと比較したパンデミック中およびパンデミック後の価格変動を含む)、需給スペクトル(取引制限、封鎖、およびその後の問題による需給の変化)、政府の取り組み(政府機関による市場、セクター、業界を活性化させる取り組み)、メーカーの戦略的取り組み(COVID問題を緩和するためにメーカーが行ったことをここで取り上げる)が含まれる。 オーガニック・ジュースの世界市場は、COVID-19のパンデミックによって小さな後退に見舞われた。商取引の制限と封鎖が市場に影響を与えた。逆に、COVID-19パンデミックの間、健康とウェルネスへの関心が高まり、オーガニック・ジュースを含むオーガニック・ナチュラル製品への需要が増加した。消費者は免疫力を高める方法を探しており、オーガニック・ジュースはそれを実現する方法として注目されている。 ウクライナ・ロシア戦争の影響 ウクライナ戦争が始まり、2022年2月末と3月末に大幅な経済制裁が発動されて以来、ロシア経済の見通しは悪化している。ロシアのGDPの47%に相当する消費支出は、2022年には大幅に減少すると推定された。ロシアやウクライナに対して各国が経済制裁を発動した場合、これらの市場における有機ジュースの需要が減少し、世界的な売上に影響を及ぼす可能性がある。 セグメント分析 世界のオーガニックジュース市場は、製品タイプ、包装タイプ、最終用途、流通チャネル、地域によって区分される。 ボトルはその使いやすさからオーガニックジュース市場で最も高いシェアを占めている。 包装タイプ別に見ると、オーガニックジュース市場ではボトルのシェアが高い。ボトルは、その利便性、携帯性、ジュースの鮮度と品質を保持する能力により、オーガニックジュース市場で人気のある包装オプションである。ガラス瓶は環境にやさしく、高級で高品質な製品であることが多いため、オーガニック・ジュース市場では特に好まれている。PET(ポリエチレンテレフタレート)ボトルは軽量、飛散防止、リサイクル可能という特性から、オーガニックジュース市場で人気を集めている。 地理的分析 欧州諸国における有機農業と生産量の増加が市場成長を牽引すると予想される 欧州には有機農業と有機生産の長い伝統があり、多くの欧州諸国が有機製品に対する厳しい規制と認証を設けている。このことが有機製品に対する消費者の信頼を高め、同地域における有機ジュースの高い需要につながっている。例えば、Eurostatによると、EUでは2020年に1,470万ヘクタールの土地が有機農業に利用された。さらに、欧州にはドイツ、イタリア、スペインなど、主要なオーガニック・ジュース製造業者や輸出業者が数社ある。これらの国々はサプライチェーンと流通網が確立されており、市場の成長を後押しする。 競争状況 同市場における世界の主要企業には、Danone、Suja Life LLC、The Coca-Cola Company、Organic Valley、PS Organic、James White Drinks、Ocean Spray、Evolution Fresh、Hain Celestial Group、Purity Organicなどがある。 レポートを購入する理由 - 製品タイプ、包装タイプ、最終用途、流通チャネル、地域に基づくオーガニックジュース市場のセグメンテーションを視覚化し、主要な商業資産とプレイヤーを理解する。 - トレンドと共同開発の分析による商機の特定。 - オーガニックジュース市場レベルの全セグメントを網羅した多数のデータを収録したエクセルデータシート。 - PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な調査後の包括的分析で構成されています。 - 主要企業の主要製品で構成された製品マッピングをエクセルで提供。 オーガニックジュース市場レポートは、約69の表、72の図、200ページを提供します。 対象読者 - メーカー/バイヤー - 業界投資家/投資銀行家 - 調査専門家 - 新興企業 目次1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Product Type 3.2. Snippet by Packaging Type 3.3. Snippet by End-Use 3.4. Snippet by Distribution Channel 3.5. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Health benefits associated with organic juices 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. Short shelf life of organic juices 4.1.3. Opportunity 4.1.3.1. Innovation and new product development 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Forces Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Before COVID-19 Scenario 6.1.2. Present COVID-19 Scenario 6.1.3. Post COVID-19 or Future Scenario 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Product Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Product Type 7.2. Fruit Juices* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Vegetable Juices 7.4. Mix Juices 8. By Packaging Type 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging Type 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Packaging Type 8.2. Bottles* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Pouches 8.4. Tetra Packs 8.5. Others 9. By End-Use 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-Use 9.1.2. Market Attractiveness Index, By End-Use 9.2. Cafe/Coffee Shops* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Restaurants & Bars 9.4. Hospitals & Clinics 9.5. Household 9.6. Others 10. By Distribution Channel 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel 10.2. Supermarket/Hypermarket* 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Specialty Stores 10.4. Online Sales 10.5. Others 11. By Region 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 11.2. North America 11.2.1. Introduction 11.2.2. Key Region-Specific Dynamics 11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging Type 11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-Use 11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.2.7.1. The U.S. 11.2.7.2. Canada 11.2.7.3. Mexico 11.3. Europe 11.3.1. Introduction 11.3.2. Key Region-Specific Dynamics 11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging Type 11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-Use 11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.3.7.1. Germany 11.3.7.2. The U.K. 11.3.7.3. France 11.3.7.4. Italy 11.3.7.5. Spain 11.3.7.6. Rest of Europe 11.4. South America 11.4.1. Introduction 11.4.2. Key Region-Specific Dynamics 11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging Type 11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-Use 11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.4.7.1. Brazil 11.4.7.2. Argentina 11.4.7.3. Rest of South America 11.5. Asia-Pacific 11.5.1. Introduction 11.5.2. Key Region-Specific Dynamics 11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging Type 11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-Use 11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.5.7.1. China 11.5.7.2. India 11.5.7.3. Japan 11.5.7.4. Australia 11.5.7.5. Rest of Asia-Pacific 11.6. Middle East and Africa 11.6.1. Introduction 11.6.2. Key Region-Specific Dynamics 11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging Type 11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-Use 11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12. Competitive Landscape 12.1. Competitive Scenario 12.2. Market Positioning/Share Analysis 12.3. Mergers and Acquisitions Analysis 13. Competitive Landscape 13.1. Competitive Scenario 13.2. Market Positioning/Share Analysis 13.3. Mergers and Acquisitions Analysis 14. Company Profiles 14.1. Danone* 14.1.1. Company Overview 14.1.2. Product Portfolio and Description 14.1.3. Financial Overview 14.1.4. Key Developments 14.2. Suja Life LLC 14.3. The Coca-Cola Company 14.4. Organic Valley 14.5. PS Organic 14.6. James White Drinks 14.7. Ocean Spray 14.8. Evolution Fresh 14.9. Hain Celestial Group 14.10. Purity Organic LIST NOT EXHAUSTIVE 15. Appendix 15.1. About Us and Services 15.2. Contact Us
SummaryMarket Overview Table of Contents1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Product Type 3.2. Snippet by Packaging Type 3.3. Snippet by End-Use 3.4. Snippet by Distribution Channel 3.5. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Health benefits associated with organic juices 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. Short shelf life of organic juices 4.1.3. Opportunity 4.1.3.1. Innovation and new product development 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Forces Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Before COVID-19 Scenario 6.1.2. Present COVID-19 Scenario 6.1.3. Post COVID-19 or Future Scenario 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Product Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Product Type 7.2. Fruit Juices* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Vegetable Juices 7.4. Mix Juices 8. By Packaging Type 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging Type 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Packaging Type 8.2. Bottles* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Pouches 8.4. Tetra Packs 8.5. Others 9. By End-Use 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-Use 9.1.2. Market Attractiveness Index, By End-Use 9.2. Cafe/Coffee Shops* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Restaurants & Bars 9.4. Hospitals & Clinics 9.5. Household 9.6. Others 10. By Distribution Channel 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel 10.2. Supermarket/Hypermarket* 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Specialty Stores 10.4. Online Sales 10.5. Others 11. By Region 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 11.2. North America 11.2.1. Introduction 11.2.2. Key Region-Specific Dynamics 11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging Type 11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-Use 11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.2.7.1. The U.S. 11.2.7.2. Canada 11.2.7.3. Mexico 11.3. Europe 11.3.1. Introduction 11.3.2. Key Region-Specific Dynamics 11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging Type 11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-Use 11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.3.7.1. Germany 11.3.7.2. The U.K. 11.3.7.3. France 11.3.7.4. Italy 11.3.7.5. Spain 11.3.7.6. Rest of Europe 11.4. South America 11.4.1. Introduction 11.4.2. Key Region-Specific Dynamics 11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging Type 11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-Use 11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.4.7.1. Brazil 11.4.7.2. Argentina 11.4.7.3. Rest of South America 11.5. Asia-Pacific 11.5.1. Introduction 11.5.2. Key Region-Specific Dynamics 11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging Type 11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-Use 11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.5.7.1. China 11.5.7.2. India 11.5.7.3. Japan 11.5.7.4. Australia 11.5.7.5. Rest of Asia-Pacific 11.6. Middle East and Africa 11.6.1. Introduction 11.6.2. Key Region-Specific Dynamics 11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging Type 11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-Use 11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12. Competitive Landscape 12.1. Competitive Scenario 12.2. Market Positioning/Share Analysis 12.3. Mergers and Acquisitions Analysis 13. Competitive Landscape 13.1. Competitive Scenario 13.2. Market Positioning/Share Analysis 13.3. Mergers and Acquisitions Analysis 14. Company Profiles 14.1. Danone* 14.1.1. Company Overview 14.1.2. Product Portfolio and Description 14.1.3. Financial Overview 14.1.4. Key Developments 14.2. Suja Life LLC 14.3. The Coca-Cola Company 14.4. Organic Valley 14.5. PS Organic 14.6. James White Drinks 14.7. Ocean Spray 14.8. Evolution Fresh 14.9. Hain Celestial Group 14.10. Purity Organic LIST NOT EXHAUSTIVE 15. Appendix 15.1. About Us and Services 15.2. Contact Us
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(飲料)の最新刊レポートDataM Intelligence社の食品分野での最新刊レポート本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート
よくあるご質問DataM Intelligence社はどのような調査会社ですか?DataM Intelligenceは世界および主要地域の広範な市場に関する調査レポートを出版しています。 もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/11/25 10:26 155.25 円 163.23 円 198.36 円 |