気管支内超音波生検の世界市場 - 2023-2030Global Endobronchial Ultrasound Biopsy Market - 2023-2030 市場概要 世界の気管支内超音波生検市場は、2022年に5億7670万米ドルに達し、2030年には8億3270万米ドルに達し、有利な成長が予測されている。予測期間中(2023~2030年)のCAGRは4.8%である。肺末梢病変の診断... もっと見る
サマリー市場概要世界の気管支内超音波生検市場は、2022年に5億7670万米ドルに達し、2030年には8億3270万米ドルに達し、有利な成長が予測されている。予測期間中(2023~2030年)のCAGRは4.8%である。肺末梢病変の診断には、ラジアルプローブ気管支内超音波生検(RP-endobronchial ultrasound biopsy)やガイドシース(GS)ベースの生検法が頻繁に利用されている。 クライオ生検、電磁誘導気管支鏡検査、超薄膜気管支鏡検査は、肺疾患の正確な診断を助けるために最近開発された。縦隔リンパ節のサンプリングである縦隔鏡検査は、気管支内超音波生検-TBNAよりも侵襲が少なく、肺門リンパ節のサンプリングにも使用でき、軽い鎮静剤を用いて外来患者処置として行うことができる。 気管支内超音波生検市場では、ここ数年、技術が飛躍的に進歩し、より正確で迅速な結果をもたらす新しいツールや方法が生み出されている。こうした発展により、気管支内超音波生検は現在、肺がんやその他の呼吸器疾患を特定するために選択される方法となっている。超音波生検は放射線を使わず痛みもないため、市場は高い成長を遂げるだろう。 気管支内超音波生検市場の成長率が高いのは、開腹手術に比べて痛みが少なく、回復が早く、合併症が少ないなど多くの利点があるため、低侵襲手術の需要が高まっているなどの様々な要因によるものである。気管支内超音波生検のトレンドは、侵襲の少ない手技であるため、患者と医療従事者の双方にとって望ましいものとなっている。患者の予後を改善し死亡率を下げるためには、肺がんを早期に発見する必要がある。 市場ダイナミクス 肺がんの有病率の増加と研究開発が気管支内超音波生検市場の成長を牽引している。 気管支内超音波生検の世界市場は、肺がんの有病率の上昇に伴って拡大している。State of Lung Cancer 2022 Reportによると、5年生存率が大幅に高い(61%)にもかかわらず、早期段階で発見される肺がん症例は26%に過ぎない。しかし、44%の症例は発見があまりにも遅く、生存率はわずか7%である。肺がん発症の最大90%はタバコの使用に起因しており、長期にわたる使用は、特に中国、ロシア、インドなどの発展途上国において、世界中でがんの発症率を高めると予想されている。 主要企業は、経気管支吸引針のような技術的に先進的な製品の研究開発努力を拡大している。これは、肺に関連する感染症や癌を適切に検出するための診断ツールに対する需要の高まりの結果として起こっている。現在、複数の企業が診断目的のためにより優れた超音波生検製品の開発に投資し、力を入れている。 医療への投資の増加は、メーカーにとって有利な成長見通しを生み出す。 気管支内超音波生検は呼吸器疾患の診断に広く受け入れられつつあり、肺感染症の有病率が全体的に上昇しているため、大きな市場機会がある。診断用の経気管支吸引針や生検鉗子のような製品の需要が求められるため、メーカーは成長に向けて有益な選択肢を持つことになる。 肺疾患の正確な発見を支援するために、クライオ生検、極細気管支鏡、電磁誘導気管支鏡などの新技術が最近誕生したばかりである。気管支内超音波生検(TBNA)は、肺門リンパ節のサンプリングにも利用され、軽い鎮静を伴う外来手術として行うことができるが、縦隔内で行われる縦隔鏡検査よりも侵襲的である。したがって、投資や医療インフラ支出の増加が市場の成長に寄与している。 気管支内超音波生検の高コスト 気管支内超音波生検は高額になる可能性があり、地域、医療機関、保険適用によって価格が変わることがある。特に医療費の少ない発展途上国では、患者が気管支内超音波生検の費用を法外に感じる場合もある。 超音波内気管支生検の料金は、使用する器具、治療そのもの、必要なアフターケアなど、さまざまな費用に分けることができる。医療制度や国によっては、治療費の全額または一部が保険で支払われることもある。 COVID-19影響分析 COVID-19の分析には、COVID前シナリオ、COVIDシナリオ、COVID後シナリオが含まれ、価格ダイナミクス(COVID前シナリオと比較したパンデミック中およびパンデミック後の価格変動を含む)、需給スペクトル(取引制限、封鎖、およびその後の問題による需要と供給の変化)、政府の取り組み(政府機関による市場、セクター、産業を復興させる取り組み)、メーカーの戦略的取り組み(COVID問題を緩和するためにメーカーが行ったことをここで取り上げる)が含まれる。 ロシア・ウクライナ紛争分析 ロシアはウクライナへの不法かついわれのない全面侵攻を開始し、米国や国連などから対ロ制裁を受ける結果となった。今回の危機を受け、多くの企業がロシアでの事業を停止し始めている。この制裁は、企業がロシア市場から撤退し始めることで、世界市場に大きな影響を与えることは間違いない。金融規制の悪化により、露・ウクライナ戦争はロシアの医療機器産業に悪影響を及ぼすだろう。 セグメント分析 世界の気管支内超音波生検市場は、製品タイプ、用途、エンドユーザー、地域によって区分される。 肺がん罹患率の上昇により、肺がん診断セグメントが市場シェアの63.7%を占める 肺がん診断セグメントは、肺がん患者の増加により、予測期間中、世界の気管支内超音波生検市場を支配する。肺がん、感染症、胸部のリンパ節腫大に影響を及ぼすその他の疾患はすべて、低侵襲だが極めて効率的な方法である気管支内超音波検査(EBUS)で特定できる。 EBUSにより、医師は経気管支針吸引(TBNA)として知られる方法で、従来の手術を必要とせずに肺と隣接リンパ節から組織または液体のサンプルを採取することができる。このサンプルは、リンパ腫のような腫瘍の同定、肺癌の診断と病期分類、感染症の発見、サルコイドーシスのような肺を損傷する炎症性疾患の診断に使用できる。 例えば、オリンパスは、21G、22G、25Gの針に加えて、19GのEBUS-TBNA針を提供しており、これは業界で比類のないものである。ViziShot2 FLEX 19Gは第2世代のEBUS針で、リンパ腫やサルコイドーシスが疑われる症例の組織学的サンプリングを支援すると同時に、標的肺がん治療を可能にする最先端の分子解析により多くの組織を供給する。 地理的分析 北米は、大手企業の強い存在感と医療インフラ投資の増加により、市場シェアの39.8%を占めている。 北米では肺感染症の診断ツールの需要が高まっているため、メーカーはこの地域で事業を拡大するチャンスがある。この地域には多くの生産者やサプライヤーが存在し、急速な経済発展により気管支内超音波生検の工業生産が高まり、需要が増加している。 技術的に進歩した生検ツールを推進する政府の施策も成長を後押ししている。もう一つの問題は、肺がん患者の人口が急速に拡大していることであり、これが最先端の診断・治療ツールに対する需要を高めている。この地域は、医療従事者が気管支内超音波生検ツールについて十分な知識を持っており、肺に関連する問題の診断に多く採用されていることから成長している。 競争状況 気管支内超音波生検市場における世界の主要企業には、Olympus Corporation、CLINODEVICE、Medtronic、CONMED Corporation、Boston Scientific Corporation、Medi-Globe GmbH、Serpex Medical、MICRO-TECH (Nanjing) Co., Ltd.、Cook Group Incorporated、ACE Medical Devices Pvt. Ltd.などがあります。 レポートを購入する理由 - 製品タイプ、用途、エンドユーザー、地域に基づく世界の気管支内超音波生検市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレイヤーを理解するため。 - トレンドと共同開発の分析による商機の特定。 - すべてのセグメントを含む内気管支超音波生検市場レベルの多数のデータポイントを記載したExcelデータシート。 - 徹底的な定性的インタビューと綿密な調査後の包括的分析からなるPDFレポート。 - 主要企業の主要製品からなる製品マッピングをエクセルで提供。 世界の気管支内超音波生検市場レポートは約53表、54図、195ページを提供します。 対象読者 - メーカー/バイヤー - 業界投資家/投資銀行家 - 研究専門家 - 新興企業 目次1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Product Type 3.2. Snippet by Application 3.3. Snippet by End User 3.4. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Increasing benefits of endobronchial ultrasound biopsy devices 4.1.1.2. Increasing prevalence of lung cancer and research and development 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. High cost of an endobronchial ultrasound biopsy 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Forces Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Before COVID-19 Scenario 6.1.2. Present COVID-19 Scenario 6.1.3. Post COVID-19 or Future Scenario 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Product Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Product Type 7.2. Transbronchial Aspiration Needles * 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Biopsy Needles 7.4. Biopsy Forceps 7.5. Other 8. By Application 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Application 8.2. Lung Cancer Diagnosis * 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Lung Infection Diagnosis 9. By End User 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 9.1.2. Market Attractiveness Index, By End User 9.2. Hospitals * 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Diagnostics Laboratories 9.4. Cancer Specialty Centers 9.5. Ambulatory Surgical Centers 9.6. Academic and Research centers 10. By Region 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 10.2. North America 10.2.1. Introduction 10.2.2. Key Region-Specific Dynamics 10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.2.6.1. The U.S. 10.2.6.2. Canada 10.2.6.3. Mexico 10.3. Europe 10.3.1. Introduction 10.3.2. Key Region-Specific Dynamics 10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.3.6.1. Germany 10.3.6.2. The U.K. 10.3.6.3. France 10.3.6.4. Italy 10.3.6.5. Spain 10.3.6.6. Rest of Europe 10.4. South America 10.4.1. Introduction 10.4.2. Key Region-Specific Dynamics 10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.4.6.1. Brazil 10.4.6.2. Argentina 10.4.6.3. Rest of South America 10.5. Asia-Pacific 10.5.1. Introduction 10.5.2. Key Region-Specific Dynamics 10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.5.6.1. China 10.5.6.2. India 10.5.6.3. Japan Australia 10.5.6.4. Rest of Asia-Pacific 10.6. Middle East and Africa 10.6.1. Introduction 10.6.2. Key Region-Specific Dynamics 10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 11. Competitive Landscape 11.1. Competitive Scenario 11.2. Market Positioning/Share Analysis 11.3. Mergers and Acquisitions Analysis 12. Company Profiles 12.1. Olympus Corporation * 12.1.1. Company Overview 12.1.2. Product Type Portfolio and Description 12.1.3. Financial Overview 12.1.4. Key Developments 12.2. Medtronic plc 12.3. CLINODEVICE 12.4. CONMED Corporation 12.5. Medi-Globe Corporation 12.6. Boston Scientific Corporation 12.7. Serpex Medical 12.8. Cook Group Incorporated 12.9. MICRO-TECH (Nanjing) Co., Ltd. 12.10. ACE Medical Devices Pvt. Ltd. LIST NOT EXHAUSTIVE 13. Appendix 13.1. About Us and Services 13.2. Contact Us
SummaryMarket Overview Table of Contents1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Product Type 3.2. Snippet by Application 3.3. Snippet by End User 3.4. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Increasing benefits of endobronchial ultrasound biopsy devices 4.1.1.2. Increasing prevalence of lung cancer and research and development 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. High cost of an endobronchial ultrasound biopsy 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Forces Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Before COVID-19 Scenario 6.1.2. Present COVID-19 Scenario 6.1.3. Post COVID-19 or Future Scenario 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Product Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Product Type 7.2. Transbronchial Aspiration Needles * 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Biopsy Needles 7.4. Biopsy Forceps 7.5. Other 8. By Application 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Application 8.2. Lung Cancer Diagnosis * 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Lung Infection Diagnosis 9. By End User 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 9.1.2. Market Attractiveness Index, By End User 9.2. Hospitals * 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Diagnostics Laboratories 9.4. Cancer Specialty Centers 9.5. Ambulatory Surgical Centers 9.6. Academic and Research centers 10. By Region 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 10.2. North America 10.2.1. Introduction 10.2.2. Key Region-Specific Dynamics 10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.2.6.1. The U.S. 10.2.6.2. Canada 10.2.6.3. Mexico 10.3. Europe 10.3.1. Introduction 10.3.2. Key Region-Specific Dynamics 10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.3.6.1. Germany 10.3.6.2. The U.K. 10.3.6.3. France 10.3.6.4. Italy 10.3.6.5. Spain 10.3.6.6. Rest of Europe 10.4. South America 10.4.1. Introduction 10.4.2. Key Region-Specific Dynamics 10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.4.6.1. Brazil 10.4.6.2. Argentina 10.4.6.3. Rest of South America 10.5. Asia-Pacific 10.5.1. Introduction 10.5.2. Key Region-Specific Dynamics 10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.5.6.1. China 10.5.6.2. India 10.5.6.3. Japan Australia 10.5.6.4. Rest of Asia-Pacific 10.6. Middle East and Africa 10.6.1. Introduction 10.6.2. Key Region-Specific Dynamics 10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 11. Competitive Landscape 11.1. Competitive Scenario 11.2. Market Positioning/Share Analysis 11.3. Mergers and Acquisitions Analysis 12. Company Profiles 12.1. Olympus Corporation * 12.1.1. Company Overview 12.1.2. Product Type Portfolio and Description 12.1.3. Financial Overview 12.1.4. Key Developments 12.2. Medtronic plc 12.3. CLINODEVICE 12.4. CONMED Corporation 12.5. Medi-Globe Corporation 12.6. Boston Scientific Corporation 12.7. Serpex Medical 12.8. Cook Group Incorporated 12.9. MICRO-TECH (Nanjing) Co., Ltd. 12.10. ACE Medical Devices Pvt. Ltd. LIST NOT EXHAUSTIVE 13. Appendix 13.1. About Us and Services 13.2. Contact Us
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