土壌改良剤の世界市場 - 2023-2030Global Soil Conditioners Market - 2023-2030 市場概要 世界の土壌改良剤市場は、2022年にXX百万米ドルに達し、2030年にはXX百万米ドルに達することで有利な成長を目撃すると予測されている。予測期間中(2023-2030年)の年平均成長率は3.76%である。 土壌... もっと見る
サマリー市場概要世界の土壌改良剤市場は、2022年にXX百万米ドルに達し、2030年にはXX百万米ドルに達することで有利な成長を目撃すると予測されている。予測期間中(2023-2030年)の年平均成長率は3.76%である。 土壌改良剤を使用することで、土壌の質と肥沃度を高めることができる。さらに、これらは劣化した土壌の質を改善するために採用される。土壌のpHをコントロールし、土壌改良剤によって土壌の保水性を高めることもできる。土壌改良剤には,有機肥料と非有機肥料がある。土壌改良剤の需要は、農業セクターの拡大によって直接的に好影響を受けるだろう。天然および有機土壌改良剤の利点に関する知識の増加は、これらの製品に対する需要の増加につながる。土壌改良剤市場は、土壌の質を改善する製品に対するニーズと需要が高まる結果、有利な機会を持つことになる。 市場ダイナミクス 土壌構造と状態の悪化が市場拡大の原動力となる。 国連食糧農業機関(FAO)は、2050年までに灌漑地が17.0%増加し、灌漑用地が3,200万ヘクタール増加すると予測している。こうしたシナリオは発展途上国で起こると予想され、農作物の栄養素の供給不足につながる。国連の推計によれば、世界中で20億人が土地の劣化の影響を受けており、約19億ヘクタールの土地が生産性を失っている。このまま土地の劣化が進めば、2050年までに地球上の土地の95%が劣化する。その結果、作物の収量が減少し、最終製品の品質が劣化する。世界人口の増加に伴い、食糧生産に充てられる耕地面積は減少している。そのため、劣悪な土壌での栽培が求められている。土壌侵食の増加、過放牧、森林伐採、鉱業、工業開発などの人為的な活動により、土壌の劣化は農業生産性や水質に直接的・間接的な影響を及ぼしている。土壌改良剤の市場は近年、土壌状態を改善するための投入資材の必要性によって牽引されている。土壌改良剤と灌漑利用効率の向上がこのニーズに対応している。 天然有機土壌改良剤の利点に対する意識の高まりが市場拡大の原動力となっている。 土壌改良剤の文脈で「有機」という用語は、かつて生きていた炭素ベースの物質を指す。一般的に、有機土壌改良剤はあらゆる種類の土壌を様々な方法で改良し、これが市場拡大をさらに後押しする。例えば、リッチグロは有機土壌改良材を提供している。有機土壌改良材の主な機能は植物に栄養を与えることであるため、どのような庭でも有機土壌改良材を使用することで利益を得ることができる。有機土壌改良剤は肥料と同じカテゴリーに属し、その種類と組成によって、肥沃な土壌を蘇らせるために使用することも、不耕起の土壌を変えるために使用することもできる。 COVID-19影響分析 COVID-19分析には、COVID前シナリオ、COVIDシナリオ、COVID後シナリオに加え、価格ダイナミクス(COVID前シナリオと比較したパンデミック中およびパンデミック後の価格変動を含む)、需給スペクトラム(取引制限、封鎖、およびその後の問題による需要と供給のシフト)、政府の取り組み(政府機関による市場、セクター、産業を復興させる取り組み)、メーカーの戦略的取り組み(COVID問題を緩和するためにメーカーが行ったことをここで取り上げる)が含まれる。 セグメント分析 世界の土壌改良剤市場は、タイプ、製品、溶解度、土壌タイプ、作物タイプ、地域によって区分される。 水溶性セグメントは世界の土壌改良剤市場で大きなシェアを占めている。 予測期間中のCAGRが最も高いセグメントは水溶性であると予想される。土壌改良剤と殺虫剤、殺菌剤、またはアジュバントとの組み合わせという多様な選択肢を作物生産者に提供することから、その形成要因となっている。農家は乾燥剤よりも液体土壌改良剤を好むが、それは乾燥剤に比べて少量の製品でより広い作物面積を隠蔽できるためである。 地理的分析 アジア太平洋地域が土壌改良剤の世界市場で最も高いシェアを占めている。 広大な肥沃な土地と有利な気候条件により、アジア太平洋地域は農産物の最大市場のひとつとみなされている。こうした有利な状況にもかかわらず、この地域では食糧需要を満たすために頻繁に作付けを行った結果、土壌の劣化が深刻化している。このような状況において、化学肥料に代わる、あるいは化学肥料を追加するものとして、堆肥のような土壌改良剤は、栄養分が枯渇した土壌に栄養分を補給する上で極めて重要である。植物に栄養分を補給する最も古く、かつ最も一般的な方法は有機肥料であり、インドのような国々では農家の堆肥や緑肥がこれにあたる。国連食糧農業機関(FAO)の報告書によると、インドでは動物の飼育数が多いため、農地堆肥が最も人気のある有機堆肥であり、インド全体の堆肥生産量の90%を牛が生産している。 競争環境 同市場の主な世界的プレーヤーは以下の通り。BASF SE、Solvay S.A.、Syngenta AG、Nufarm、AkzoNobel、UPL Limited、Saint-Gobain Group、Omnia Holdings Limited、Sanoway GmbH、Evonik Industries AGなど。 レポートを購入する理由 - タイプ、土壌タイプ、製品、溶解度、作物タイプ、地域に基づく世界の土壌改良剤市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレーヤーを理解するため。 - トレンドと共同開発の分析による商機の特定。 - 土壌改良剤市場レベルの多数のデータを全セグメントで収録したエクセルデータシート。 - PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な調査の後の包括的な分析で構成されています。 - すべての主要企業の主要製品で構成されるエクセルで利用可能な製品マッピング。 土壌改良剤の世界市場レポートは、約53の表、54の図と195ページを提供します。 2023年のターゲットオーディエンス - メーカー/バイヤー - 業界投資家/投資銀行 - 新興企業 目次1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Type 3.2. Snippet by Product 3.3. Snippet by Solubility 3.4. Snippet by Soil Type 3.5. Snippet by Crop Type 3.6. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Degradation of soil structure and condition drives the market expansion 4.1.1.2. Rising awareness about the benefits of natural and organic soil conditioners drives the maeket expansion 4.1.1.3. XX 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. High costs of inorganic soil conditioners hampers the market. 4.1.2.2. XX 4.1.3. Opportunity 4.1.3.1. XX 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Forces Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Before COVID-19 Scenario 6.1.2. Present COVID-19 Scenario 6.1.3. Post COVID-19 or Future Scenario 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type 7.2. Gypsum * 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Surfactants 7.4. Super absorbent polymers 7.5. Others 8. By Product 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Product 8.2. Synthetic * 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Natural 9. By Solubility 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Solubility 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Solubility 9.2. Water Soluble * 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Hydrogels 10. By Soil Type 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Soil Type 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Soil Type 10.2. Loam* 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Sand 10.4. Peat 10.5. Silt 10.6. Clay 11. By Crop Type 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Crop Type 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Crop Type 11.2. Cereals & Grains* 11.2.1. Introduction 11.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 11.3. Oilseeds & Pulses 11.4. Fruits & Vegetables 11.5. Silt 11.6. Others 12. By Region 12.1. Introduction 12.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 12.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 12.2. North America 12.2.1. Introduction 12.2.2. Key Region-Specific Dynamics 12.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 12.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 12.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Solubility 12.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Crop Type 12.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.2.7.1. U.S. 12.2.7.2. Canada 12.2.7.3. Mexico 12.3. Europe 12.3.1. Introduction 12.3.2. Key Region-Specific Dynamics 12.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 12.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 12.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Solubility 12.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Crop Type 12.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.3.7.1. Germany 12.3.7.2. UK 12.3.7.3. France 12.3.7.4. Italy 12.3.7.5. Russia 12.3.7.6. Rest of Europe 12.4. South America 12.4.1. Introduction 12.4.2. Key Region-Specific Dynamics 12.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 12.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 12.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Solubility 12.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Crop Type 12.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.4.7.1. Brazil 12.4.7.2. Argentina 12.4.7.3. Rest of South America 12.5. Asia-Pacific 12.5.1. Introduction 12.5.2. Key Region-Specific Dynamics 12.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 12.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 12.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Solubility 12.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Crop Type 12.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.5.7.1. China 12.5.7.2. India 12.5.7.3. Japan 12.5.7.4. Australia 12.5.7.5. Rest of Asia-Pacific 12.6. Middle East and Africa 12.6.1. Introduction 12.6.2. Key Region-Specific Dynamics 12.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 12.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 12.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Solubility 12.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Crop Type 13. Competitive Landscape 13.1. Competitive Scenario 13.2. Market Positioning/Share Analysis 13.3. Mergers and Acquisitions Analysis 14. Company Profiles 14.1. BASF SE* 14.1.1. Company Overview 14.1.2. Product Portfolio and Description 14.1.3. Financial Overview 14.1.4. Key Developments 14.2. Solvay S.A. 14.3. Syngenta AG 14.4. Nufarm 14.5. AkzoNobel 14.6. UPL Limited 14.7. Saint-Gobain Group 14.8. Omnia Holdings Limited 14.9. Sanoway GmbH 14.10. Evonik Industries AG. LIST NOT EXHAUSTIVE 15. Appendix 15.1. About Us and Services 15.2. Contact Us
SummaryMarket Overview Table of Contents1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Type 3.2. Snippet by Product 3.3. Snippet by Solubility 3.4. Snippet by Soil Type 3.5. Snippet by Crop Type 3.6. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Degradation of soil structure and condition drives the market expansion 4.1.1.2. Rising awareness about the benefits of natural and organic soil conditioners drives the maeket expansion 4.1.1.3. XX 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. High costs of inorganic soil conditioners hampers the market. 4.1.2.2. XX 4.1.3. Opportunity 4.1.3.1. XX 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Forces Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Before COVID-19 Scenario 6.1.2. Present COVID-19 Scenario 6.1.3. Post COVID-19 or Future Scenario 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type 7.2. Gypsum * 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Surfactants 7.4. Super absorbent polymers 7.5. Others 8. By Product 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Product 8.2. Synthetic * 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Natural 9. By Solubility 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Solubility 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Solubility 9.2. Water Soluble * 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Hydrogels 10. By Soil Type 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Soil Type 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Soil Type 10.2. Loam* 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Sand 10.4. Peat 10.5. Silt 10.6. Clay 11. By Crop Type 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Crop Type 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Crop Type 11.2. Cereals & Grains* 11.2.1. Introduction 11.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 11.3. Oilseeds & Pulses 11.4. Fruits & Vegetables 11.5. Silt 11.6. Others 12. By Region 12.1. Introduction 12.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 12.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 12.2. North America 12.2.1. Introduction 12.2.2. Key Region-Specific Dynamics 12.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 12.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 12.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Solubility 12.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Crop Type 12.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.2.7.1. U.S. 12.2.7.2. Canada 12.2.7.3. Mexico 12.3. Europe 12.3.1. Introduction 12.3.2. Key Region-Specific Dynamics 12.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 12.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 12.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Solubility 12.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Crop Type 12.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.3.7.1. Germany 12.3.7.2. UK 12.3.7.3. France 12.3.7.4. Italy 12.3.7.5. Russia 12.3.7.6. Rest of Europe 12.4. South America 12.4.1. Introduction 12.4.2. Key Region-Specific Dynamics 12.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 12.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 12.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Solubility 12.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Crop Type 12.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.4.7.1. Brazil 12.4.7.2. Argentina 12.4.7.3. Rest of South America 12.5. Asia-Pacific 12.5.1. Introduction 12.5.2. Key Region-Specific Dynamics 12.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 12.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 12.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Solubility 12.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Crop Type 12.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.5.7.1. China 12.5.7.2. India 12.5.7.3. Japan 12.5.7.4. Australia 12.5.7.5. Rest of Asia-Pacific 12.6. Middle East and Africa 12.6.1. Introduction 12.6.2. Key Region-Specific Dynamics 12.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 12.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 12.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Solubility 12.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Crop Type 13. Competitive Landscape 13.1. Competitive Scenario 13.2. Market Positioning/Share Analysis 13.3. Mergers and Acquisitions Analysis 14. Company Profiles 14.1. BASF SE* 14.1.1. Company Overview 14.1.2. Product Portfolio and Description 14.1.3. Financial Overview 14.1.4. Key Developments 14.2. Solvay S.A. 14.3. Syngenta AG 14.4. Nufarm 14.5. AkzoNobel 14.6. UPL Limited 14.7. Saint-Gobain Group 14.8. Omnia Holdings Limited 14.9. Sanoway GmbH 14.10. Evonik Industries AG. LIST NOT EXHAUSTIVE 15. Appendix 15.1. About Us and Services 15.2. Contact Us
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(ケミカル)の最新刊レポート
DataM Intelligence社の農業分野での最新刊レポート本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート
よくあるご質問DataM Intelligence社はどのような調査会社ですか?DataM Intelligenceは世界および主要地域の広範な市場に関する調査レポートを出版しています。 もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/11/21 10:26 156.13 円 165.08 円 200.38 円 |