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スペースエコノミーの世界市場顧客タイプ別、アプリケーション別、バリューチェーン別、地域別サイズとトレンド、COVID-19の影響と2026年までの予測分析


Global Space Economy Market: Analysis By Client Type, By Application, By Value Chain, By Region Size and Trends with Impact of COVID-19 and Forecast up to 2026

2021年の世界の宇宙経済市場は3,885億米ドルで、2026年には5,407億5,000万米ドルに達すると予測されています。宇宙は、ますます多くの国にとって極めて重要なものとなってきています。宇宙経済はGDP成長率を上回... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Daedal Research
デダルリサーチ
2022年4月13日 US$2,250
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108 英語

 

サマリー

2021年の世界の宇宙経済市場は3,885億米ドルで、2026年には5,407億5,000万米ドルに達すると予測されています。宇宙は、ますます多くの国にとって極めて重要なものとなってきています。宇宙経済はGDP成長率を上回る成長を遂げるだけでなく、宇宙は国防・安全保障、気候変動、コネクティビティなどの戦略的な領域にもなっています。

OCEDによると、宇宙経済市場は「宇宙の探査、研究、理解、管理、活用の過程で、人類に価値と利益を生み出すあらゆる活動と資源の利用」と定義することができる。世界的に見ると、宇宙産業は成長を続けており、宇宙開発に従事する国や企業の数は過去最多となっている。現在、配備された宇宙インフラは新しいサービスの開発を可能にし、その結果、気象、エネルギー、通信、保険、輸送、海事、航空、都市開発などの分野で新しいアプリケーションが実現し、さらなる経済・社会的利益をもたらしています。宇宙経済は、深宇宙探査とこの産業における商業的アクターの増加により、主に人気を博しています。宇宙経済市場は、2022年から2026年の予測期間中に6.84%のCAGRで成長すると予想されています。

市場細分化分析。

クライアントタイプ別。本レポートでは、クライアントのタイプにより、商業宇宙、政府調達、政府機関によるその他の支出の3つにセグメントを分けています。商業宇宙セグメントは、宇宙経済における商業主体の普及により、2021年には76.00%の最高シェアを獲得した。

アプリケーション別。本市場レポートでは、市場を用途別に衛星航法、衛星通信、地球観測、その他の4セグメントに分類しています。衛星通信分野は、遠隔地における通信技術インフラの拡大ニーズの高まりから、2022年~2026年の予測期間においてCAGR7%で最も成長している分野である。

バリューチェーン別。本レポートでは、バリューチェーン別に、地上設備、民生テレビ、非衛星産業、衛星製造、固定衛星サービス、民生ブロードバンド、移動衛星サービス、民生ラジオ、衛星打ち上げ、地球観測サービス、2次影響の11の主要セグメントに分類しています。中断のないインターネットへのアクセスに対する需要の高まりにより、消費者向けブロードバンド分野は、2022年から2026年の予測期間中にCAGR 25%で最も急速に成長している分野である。

地域別では本レポートによると、世界市場は地理的なエリアに基づいて、大きく6つの地域に分けることができます。北米、欧州連合、非欧州連合、アジア太平洋、南米・カリブ海、アフリカ・中東です。北米の地球観測宇宙経済市場は、2021年の世界市場のほぼ半分の最大シェアを享受しており、これは主に同市場で進行中の研究調査や投資の数が最も多いことに起因しています。一方、アフリカ&中東の衛星航法宇宙経済市場は、世界市場の新興地域であり、アフリカとEUの協力により、経済成長に大きくプラスの影響を与える可能性を持つ衛星航法技術の導入が進み、CAGR 11%で成長している。

世界のスペースエコノミー市場のダイナミクス

成長の原動力。世界の宇宙経済市場は、民間企業が価格低下と製造期間の短縮を理由に政府宇宙機関のいくつかの業務に取って代わったため、この産業における商業的アクターの増加によって推進されています。さらに、宇宙開発プログラムへの政府出資の増加、宇宙経済におけるインフラ整備、貨物宇宙船の需要増加、衛星打ち上げ需要の増加、深宇宙探査の急増などの要因から、過去数年間に市場は拡大しています。

課題スペースデブリの増加は、活動中の人工衛星や新しい宇宙船の打ち上げに損害を与える可能性があるため、市場にとって課題となっています。さらに、適切な規制の枠組みを見つけることなども課題となっている。

トレンド宇宙開発の進展に伴い、宇宙旅行という新たなコンセプトが市場に登場し、様々な民間企業がこのコンセプトの実現に向け、積極的な動きを見せています。例えば、インターネット需要の増加、宇宙資源利用(SRU)の導入、小型衛星の急増、超小型打ち上げ、宇宙製造の発展、小惑星採掘の急速な技術進歩、ペイロードおよびテレメトリデータの需要増加、宇宙と気候変動の関係の高まり、地球観測(EO)データの需要増加、惑星間輸送システムの発展などが挙げられる。

COVID-19のインパクト解析と今後の方向性。

COVID-19のパンデミックは、世界の宇宙経済市場に悪影響を及ぼした。パンデミックの結果、打ち上げの中止、運用ミッションの縮小、一部の民間企業の廃業など、民間投資の減少が見られた。今後数年間は、商業化、持続可能な宇宙プロジェクト、宇宙分野の機密産業資産の保護に対する宇宙経済への警戒が強まり、市場は飛躍的に成長すると予測されます。

競合環境と最近の動向。

世界の宇宙経済市場は断片的な市場である。世界市場には、政府機関だけでなく、民間企業も含め、複数のプレイヤーが存在する。今後、民間企業による新たなスタートアップが登場する可能性が高い。宇宙経済分野では、宇宙活動への民間企業の参入が徐々に増えている。

世界の宇宙経済市場の主なプレイヤーは以下の通りです。

スペースエクスプロレーションテクノロジーズ社
ブルーオリジン、LLC
ヴァージン・ギャラクティック・ホールディングス
米国航空宇宙局(National Aeronautics and Space Administration
ボーイング社
相対性宇宙
ノースロップグラマン社(オービタルサイエンス社)
アストラ・スペース社
ファイヤーフライエアロスペース社
ロケットラボ

また、Astra、Blue Origin、Relativity、Rocket Labs、SpaceX、Virgin Orbitといった世界市場の主要新興企業についても、打ち上げ場所、焦点、主要顧客、主要投資家に基づいて比較している。

報告書の範囲

このレポートは「世界のスペースエコノミー市場」と題されています。顧客タイプ別、アプリケーション別、バリューチェーン別、地域別のサイズと傾向、COVID-19の影響と2026年までの予測」と題し、以下を収録しています。

--世界の宇宙経済市場を顧客タイプ別、アプリケーション別、バリューチェーン別、地域別などで詳細に分析。

--宇宙経済市場の地域別分析(以下の地域を含む)。

北米
欧州連合- 27
非ヨーロッパ連合- 27
アジア太平洋地域
南米・カリブ海地域
アフリカ・中東

--地球観測宇宙経済市場と衛星航法宇宙経済市場を地域別に金額で詳細に分析。

--新興市場に関する包括的な情報。本レポートでは、地域別に様々なセグメントの市場を分析しています。

--世界の宇宙経済市場におけるCOVID-19の影響について、COVID後の分析結果を提供します。

--市場の主要な機会を評価し、業界の成長を促進している要因および今後の成長の要因を概説しています。また、これまでの成長パターン、成長ドライバー、現在および将来のトレンドを考慮し、2022年から2026年までの宇宙経済市場全体の成長率を予測しています。

--市場の状況を改善するための宇宙経済サービスの潜在的な役割の評価

--スペースエコノミー市場で起きている新しい技術開発、研究開発活動、製品上市の見極め

--市場における主要企業の事業概要、市場戦略、地域、事業区分の評価など、主要企業の詳細なプロフィールを掲載。

--言及された主要なプレーヤーに関連する最近の開発、合併および買収は、市場レポートで提供されます。

--詳細な分析により、市場の洞察が得られ、成長率やビジネスチャンスが提供されることが強調されています。

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目次

1.エグゼクティブサマリー

2.はじめに

2.1 宇宙経済。概要
2.1.1 スペースエコノミーの定義
2.1.2 スペースエコノミーのセグメント
2.1.3 スペースエコノミーの測定方法
2.1.4 スペースエコノミーの進化
2.1.5 スペースエコノミーの利点

2.2 スペースエコノミー顧客タイプ別セグメンテーション
2.3 スペースエコノミー:用途別セグメント
2.4 宇宙経済:バリューチェーン別セグメント

3.世界市場の分析

3.1 世界のスペースエコノミー市場。分析

3.1.1 スペースエコノミーの世界市場(金額別
3.1.2 スペースエコノミーの世界市場:顧客タイプ別(商業宇宙、政府調達、その他政府機関の支出額)
3.1.3 スペースエコノミーの世界市場:アプリケーション別(衛星航法、衛星通信、地球観測、その他)
3.1.4 バリューチェーン別スペースエコノミーの世界市場(地上設備、民生テレビ、非衛星産業、衛星製造、固定衛星サービス、民生ブロードバンド、移動衛星サービス、民生ラジオ、衛星打ち上げ、地球観測サービス、2次影響力)

3.2 スペースエコノミーの世界市場アプリケーション分析

3.2.1 衛星航法スペースエコノミーの世界市場(金額別
3.2.2 衛星通信スペースエコノミーの世界市場(金額別
3.2.3 地球観測スペースエコノミーの世界市場(金額別
3.2.4 その他のスペースエコノミーの世界市場(金額別

3.3 世界のスペースエコノミー市場バリューチェーン分析

3.3.1 地上機器の世界宇宙経済市場(金額別
3.3.2 民生用テレビ宇宙経済の世界市場(金額別
3.3.3 非衛星産業の宇宙経済の世界市場(金額別
3.3.4 衛星製造スペースエコノミーの世界市場(金額別
3.3.5 世界の固定衛星サービス宇宙経済市場(金額別
3.3.6 消費者向けブロードバンド空間経済の世界市場(金額別
3.3.7 移動体衛星サービス宇宙経済の世界市場(金額別
3.3.8 民生用無線機スペースエコノミーの世界市場(金額別
3.3.9 衛星打ち上げスペースエコノミーの世界市場(金額別
3.3.10 地球観測サービス宇宙経済の世界市場(金額別
3.3.11 世界の二次的衝撃の宇宙経済市場(金額別

4.地域別市場分析

4.1 北米のスペースエコノミー市場。分析
4.1.1 北米地球観測宇宙経済市場(金額別
4.1.2 北米衛星航法スペースエコノミー市場(金額別

4.2 欧州連合-27(EU27)宇宙経済市場。分析
4.2.1 欧州連合-27 (EU27) 地球観測宇宙経済市場(金額別
4.2.2 欧州連合-27 (EU27) 衛星航法スペースエコノミー市場(金額別

4.3 欧州連合以外の宇宙経済市場:分析
4.3.1 非EU-27地球観測宇宙経済市場(金額別
4.3.2 非欧州連合-27衛星航法宇宙経済市場(金額別

4.4 アジア太平洋地域の宇宙経済市場分析
4.4.1 アジア太平洋地域の地球観測宇宙経済市場(金額別
4.4.2 アジア太平洋地域の衛星航法宇宙経済市場(金額別

4.5 南米・カリブ海地域の宇宙経済市場。分析
4.5.1 南米・カリブ海地域の地球観測宇宙経済市場(金額ベース
4.5.2 南米・カリブ海地域の衛星航法宇宙経済市場(金額別

4.6 アフリカ・中東の宇宙経済市場。分析
4.6.1 アフリカ&中東地域 地球観測宇宙経済市場(金額ベース
4.6.2 アフリカ&中東 衛星航法スペースエコノミー市場(金額別

5.COVIDの影響

5.1 COVID-19が世界のスペースエコノミー市場に与えた影響
5.2 ポストCOVID-19の影響

6.マーケットダイナミクス

6.1 成長ドライバー
6.1.1 世界各国における政府宇宙開発計画の進展
6.1.2 宇宙経済におけるインフラ整備
6.1.3 貨物宇宙船の需要
6.1.4 宇宙経済における商業的アクターの増加
6.1.5 人工衛星打ち上げの増加
6.1.6 深宇宙探査
6.1.7 人工衛星の製造コスト低下

6.2 課題
6.2.1 スペースデブリの問題の深刻化
6.2.2 適切な規制の枠組みの必要性

6.3 市場動向
6.3.1 インターネットの需要の高まり
6.3.2 宇宙観光の人気上昇
6.3.3 新規参入企業によるマイクロランチャーシステムの進化
6.3.4 小惑星の採掘
6.3.5 宇宙資源利用(SRU)
6.3.6 イン・スペース・マニュファクチャリング
6.3.7 広がる宇宙と気候変動の関係
6.3.8 地球観測(EO)データの需要の高まり
6.3.9 惑星間輸送
6.3.10 ペイロードとテレメトリーデータ

7.競合他社の状況

7.1 世界のスペースエコノミー市場プレイヤー主な比較
7.2 世界のスペースエコノミー市場商業宇宙企業
比較
7.3 世界のスペースエコノミー市場政府機関の比較

8.企業プロフィール

8.1 スペースエクスプロレーションテクノロジー社
8.1.1 事業概要
8.1.2 事業戦略

8.2 ブルーオリジン社
8.2.1 事業概要
8.2.2 事業戦略

8.3 ヴァージン・ギャラクティック・ホールディングス株式会社
8.3.1 事業概要
8.3.3 事業戦略

8.4 アメリカ航空宇宙局(NASA)
8.4.1 事業概要
8.4.2 事業セグメント
8.4.3 事業戦略

8.5 ボーイング・カンパニー
8.5.1 事業概要
8.5.2 オペレーティング・セグメント
8.5.3 事業戦略

8.6 相対性理論スペース
8.6.1 事業概要
8.6.2 事業戦略

8.7 ノースロップグラマン社(オービタルサイエンス社)
8.7.1 事業概要
8.7.2 オペレーティング・セグメント
8.7.3 事業戦略

8.8 アストラ・スペース社
8.8.1 事業概要
8.8.2 事業戦略

8.9 ホタル・エアロスペース社
8.9.1 事業概要
8.9.2 事業戦略

8.10 ロケットラボ
8.10.1 事業概要
8.10.2 オペレーティング・セグメント
8.10.3 事業戦略

図面一覧

図1:宇宙経済のセグメント
図2:宇宙経済の測定法
図3:宇宙経済の発展
図4:スペースエコノミーの利点
図5:顧客タイプ別宇宙経済区分
図6:アプリケーション別宇宙経済区分
図7:バリューチェーン別スペースエコノミー区分
図8:スペースエコノミーの世界市場(金額別);2017-2021年(10億米ドル
図9:スペースエコノミーの世界市場:金額別; 2022-2026 (億米ドル)
図10:顧客タイプ別スペースエコノミーの世界市場; 2021年(割合, %)。
図11:スペースエコノミーの世界市場:アプリケーション別; 2021年(割合, %)。
図12:バリューチェーン別スペースエコノミーの世界市場;2021年(割合, %)。
図13:衛星航法スペースエコノミーの世界市場(金額ベース); 2021-2026 (US$ Billion)
図 14: 衛星通信スペースエコノミーの世界市場:金額別; 2021-2026 (US$ Billion)
図15:地球観測宇宙経済の世界市場:金額別; 2021-2026 (US$ Billion)
図16:その他の宇宙経済の世界市場:金額ベース; 2021-2026 (US$ Billion)
図17:地上設備宇宙経済の世界市場:金額別; 2021-2026 (億米ドル)
図18:民生用テレビ宇宙経済の世界市場:金額ベース; 2021-2026 (US$ Billion)
図19:非衛星産業の宇宙経済世界市場:金額ベース; 2021-2026 (US$ Billion)
図 20: 衛星製造スペースエコノミーの世界市場:金額別; 2021-2026 (US$ Billion)
図21:固定衛星サービスの世界市場規模; 2021-2026 (億米ドル)
図22:消費者向けブロードバンドの世界市場(金額ベース);2021-2026年(10億米ドル
図23:移動体衛星サービスのスペースエコノミーの世界市場:金額別; 2021-2026 (US$ Billion)
図24:民生用無線機スペースエコノミーの世界市場:金額ベース;2021-2026年(10億米ドル)
図25.衛星打ち上げの世界宇宙経済市場:金額別; 2021-2026 (US$ Billion)
図26:地球観測サービスの世界市場:金額ベース; 2021-2026 (US$ Billion)
図27:二次災害の世界市場:金額ベース; 2021-2026 (US$ Billion)
図28:北米の地球観測宇宙経済市場:金額別; 2021-2026 (US$ Billion)
図29.北米の衛星航法宇宙経済市場:金額別; 2021-2026 (US$ Billion)
図30:欧州連合-27 (EU27) 地球観測宇宙経済市場:金額別; 2021-2026 (US$ Billion)
図31:欧州連合-27 (EU27) 衛星航法スペースエコノミー市場:金額別; 2021-2026 (US$ Billion)
図32:非 EU-27 諸国の地球観測宇宙経済市場:金額ベース;2021-2026 (US$ Billion)
図33:非 EU-27 衛星航法スペースエコノミー市場:金額別; 2021-2026 (US$ Billion)
図34:アジア太平洋地域の地球観測宇宙経済市場:金額別; 2021-2026 (US$ Billion)
図35:アジア太平洋地域の衛星航法スペースエコノミー市場:金額別; 2021-2026 (US$ Billion)
図36:南米・カリブ海地域の地球観測宇宙経済市場:金額ベース; 2021-2026 (US$ Billion)
図37:南米・カリブ海地域の衛星航法宇宙経済市場:金額別; 2021-2026 (US$ Billion)
図38:アフリカ・中東の地球観測宇宙経済市場:金額別; 2021-2026 (US$ Billion)
図39:アフリカ&中東の衛星航法スペースエコノミー市場:金額別; 2021-2026 (US$ Billion)
図40:地域別宇宙活動に対する政府支出; 2020年、2021年 (10億米ドル)
図41:世界の宇宙関連スタートアップ企業への総投資額; 2015-2020 (10億米ドル)
図 42:世界の人工衛星打ち上げ数; 2015-2021 (個)
図43:軌道上宇宙旅行と観光の世界売上予測; 2021-2030 (10億米ドル)
図44:米国航空宇宙局(National Aeronautics and Space Administration)の資金源別総資金; 2021 (パーセント, %)
図45.ボーイング社のセグメント別収益; 2021 (パーセント, %)
図 46:ノースロップグラマン社 セグメント別売上高; 2021 (%, %)
図47.ロケットラボのセグメント別収益; 2021 (パーセント, %)
表1:EUの宇宙開発計画予算
表2:衛星インターネットプロバイダーの現状
表3:世界各国で開発中の超小型ロケットプロジェクト
表4:世界の宇宙経済市場のプレイヤーたち。主な比較
表5:世界のスペースエコノミー市場。商業宇宙企業の比較
表6:世界のスペースエコノミー市場。政府機関比較

 

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Summary

The global space economy market in 2021 is valued at US$388.50 billion, and is likely to reach US$540.75 billion by 2026. Space is increasingly becoming of critical importance for a growing number of countries. Not only is the space economy set to grow at above GDP growth rates but space has also become a strategic domain for national defense and security, climate change and connectivity.

According to the OCED, the space economy market can be defined as “the full range of activities and the use of resources that create value and benefits to human beings in the course of exploring, researching, understanding, managing and utilizing space”. Globally, the space industry is growing, with a record number of countries and commercial enterprises engaging in space programs. At the moment, the deployed space infrastructure enables the development of new services, which in turn enables new applications in sectors such as meteorology, energy, telecommunications, insurance, transport, maritime, aviation, and urban development, resulting in additional economic and societal benefits. The space economy has been gaining its popularity predominantly due to deep space exploration and multiplication of commercial actors in the industry. The space economy market is expected to grow at a CAGR of 6.84% during the forecasted period of 2022-2026.

Market Segmentation Analysis:

By Client Type: The report divides the segments into three different categories based on the type of client: commercial space, government procurement and other spending from government organizations. The commercial space segment held the highest share of 76.00% in 2021, due to the proliferation of commercial actors in the space economy.

By Application: The market report has segmented the market into four segments on the basis of application: satellite navigation, satellite communication, earth observation, and others. Satellite communication segment is the fastest growing segment with a CAGR of 7% during the forecasted period of 2022-2026, due to the growing need for expanding communication technology infrastructure in remote locations.

By Value Chain: In this report, the market is segmented into eleven major segments, on the basis of value chain: ground equipment, consumer TV, non-satellite industry, satellite manufacturing, fixed satellite services, consumer broadband, mobile satellite services, consumer radio, satellite launch, earth observation services, and second order impacts. Due to the rising demand for access to uninterrupted internet, the consumer broadband segment is the fastest growing segment at a CAGR of 25% during the forecasted years of 2022-2026.

By Region: According to this report, the global market can be divided into six major regions, on the basis of geographical areas: North America, European Union- 27, Non-European Union- 27, Asia Pacific, South America & Caribbean and Africa & Middle East. The North America earth observation space economy market enjoyed the largest share of almost half of the global market in 2021, primarily owing to the highest number of ongoing research studies and investments in the market. On the other hand, the Africa & Middle East satellite navigation space economy market is the emerging region in the global market, growing at a CAGR of 11% due to the Africa and the EU collaboration resulting in implementation of satellite navigation technologies that have the potential to significantly positive effect economic growth.

Global Space Economy Market Dynamics:

Growth Drivers: The global space economy market is driven by the multiplication of commercial actors in the industry, as private companies have supplanted several operations of government space agencies because to reduced prices and shorter manufacturing times. Further, the market has been expanding during the past few years, owing to factors such as, increased government funding in Space programs worldwide, infrastructure development in the space economy, rising demand for cargo spacecraft, rising demand for satellite launches, and rapid deep space exploration.

Challenges: The growing number of space debris have been a challenge for the market as they could be a potential threat of damage for active satellites as well as for new space launches. Additionally, the market has been facing some challenges, namely, finding appropriate regulatory framework, etc.

Trends: As more research and exploration in the space has advanced, emerging concept of space tourism has set a positive remark in the market, with various private companies involving themselves to make the concept a reality in coming future. More trends in the market is believed to grow the space economy market during the forecasted period, which may include growing demand for uninterrupted internet, the introduction of space resource utilization (SRU), the rapid increase in small satellites, micro and small launch operations, the development of in-space manufacturing, rapid technological advancement in asteroid mining, climbing demand for payload & telemetry data, the growing relationship between space and climate change, rising demand for earth observer (EO) data, and advancement in the interplanetary transportation system.

Impact Analysis of COVID-19 and Way Forward:

The COVID-19 pandemic had a detrimental impact on the global space economy market. As a result of the pandemic, a decline in private-sector investment was observed, with launches being cancelled, operational missions being downsized, and some private enterprises closing their operations. In coming years, the market is predicts to grow exponentially, with the increased vigilance in the space economy for commercialization, sustainable space projects, and sanctuarization of sensitive industrial assets in the space sector.

Competitive Landscape and Recent Developments:

The global space economy market is fragmented market. The global market has multiple players, both government agencies as well as private enterprises. The market is likely to witness new private startups in coming years. The space economy sector saw a progressively higher participation of private companies in space activities.

The key players of the global space economy market are:

Space Exploration Technologies Corp.
Blue Origin, LLC
Virgin Galactic Holdings, Inc.
National Aeronautics and Space Administration
Boeing Company
Relativity Space
Northrop Grumman Corporation (Orbital Sciences Corporation)
Astra Space, Inc.
Firefly Aerospace Inc.
Rocket Lab

The key emerging players of the global market, such as Astra, Blue Origin, Relativity, Rocket Labs, SpaceX, and Virgin Orbit, has also been compared, on the basis of Launch site, Focus, major customers and key investors.

Scope of the Report

The report titled “Global Space Economy Market: Analysis By client type, By Application, By Value Chain, By Region Size and Trends with Impact of COVID-19 and forecast up to 2026”, includes :

--An in-depth analysis of the global space economy market by client type, by application, by value chain, by region, etc.

--The regional analysis of the space economy market, including the following regions:

North America
European Union- 27
Non-European Union- 27
Asia Pacific
South America & Caribbean
Africa & Middle East

--A detailed analysis of the regional earth observation space economy market and satellite navigation space economy market by value.

--Comprehensive information about emerging markets. This report analyses the market for various segments across geographies.

--Provides an analysis of the COVID-19 impact on the global space economy market, with post COVID impact analysis.

--Assesses the key opportunities in the market and outlines the factors that are and will be driving the growth of the industry. Growth of the overall space economy market has also been forecasted for the period 2022-2026, taking into consideration the previous growth patterns, the growth drivers, and the current and future trends.

--Evaluation of the potential role of space economy services to improve the market status

--Identification of new technological developments, R&D activities, and product launches occurring in the Space Economy market

--In-depth profiling of the key players, including the assessment of the business overview, market strategies, regional and business segments of the leading players in the market.

--The recent developments, mergers and acquisitions related to mentioned key players are provided in the market report.

--The in-depth analysis provides an insight into the Market, underlining the growth rate and opportunities offered in the business.



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Table of Contents

1. Executive Summary

2. Introduction

2.1 Space Economy: An Overview
2.1.1 Definition of Space Economy
2.1.2 Segments of Space Economy
2.1.3 Measuring of Space Economy
2.1.4 Evolution of Space Economy
2.1.5 Advantages of Space Economy

2.2 Space Economy: Segmentation by Client Type
2.3 Space Economy: Segmentation by Application
2.4 Space Economy: Segmentation by Value Chain

3. Global Market Analysis

3.1 Global Space Economy Market: An Analysis

3.1.1 Global Space Economy Market by Value
3.1.2 Global Space Economy Market by Client Type (Commercial Space, Government Procurement and Other Spending from Government Organizations)
3.1.3 Global Space Economy Market by Application (Satellite Navigation, Satellite Communication, Earth Observation, and Others)
3.1.4 Global Space Economy Market by Value Chain (Ground Equipment, Consumer TV, Non Satellite Industry, Satellite Manufacturing, Fixed Satellite Services, Consumer Broadband, Mobile Satellite Services, Consumer Radio, Satellite Launch, Earth Observation Services, and Second Order Impacts)

3.2 Global Space Economy Market: Application Analysis

3.2.1 Global Satellite Navigation Space Economy Market by Value
3.2.2 Global Satellite Communication Space Economy Market by Value
3.2.3 Global Earth Observation Space Economy Market by Value
3.2.4 Global Other Space Economy Market by Value

3.3 Global Space Economy Market: Value Chain Analysis

3.3.1 Global Ground Equipment Space Economy Market by Value
3.3.2 Global Consumer TV Space Economy Market by Value
3.3.3 Global Non Satellite Industry Space Economy Market by Value
3.3.4 Global Satellite Manufacturing Space Economy Market by Value
3.3.5 Global Fixed Satellite Services Space Economy Market by Value
3.3.6 Global Consumer Broadband Space Economy Market by Value
3.3.7 Global Mobile Satellite Services Space Economy Market by Value
3.3.8 Global Consumer Radio Space Economy Market by Value
3.3.9 Global Satellite Launch Space Economy Market by Value
3.3.10 Global Earth Observation Services Space Economy Market by Value
3.3.11 Global Second Order Impacts Space Economy Market by Value

4. Regional Market Analysis

4.1 North America Space Economy Market: An Analysis
4.1.1 North America Earth Observation Space Economy Market by Value
4.1.2 North America Satellite Navigation Space Economy Market by Value

4.2 European Union-27 (EU27) Space Economy Market: An Analysis
4.2.1 European Union-27 (EU27) Earth Observation Space Economy Market by Value
4.2.2 European Union-27 (EU27) Satellite Navigation Space Economy Market by Value

4.3 Non-European Union-27 Space Economy Market: An Analysis
4.3.1 Non-European Union-27 Earth Observation Space Economy Market by Value
4.3.2 Non-European Union-27 Satellite Navigation Space Economy Market by Value

4.4 Asia Pacific Space Economy Market: An Analysis
4.4.1 Asia Pacific Earth Observation Space Economy Market by Value
4.4.2 Asia Pacific Satellite Navigation Space Economy Market by Value

4.5 South America & Caribbean Space Economy Market: An Analysis
4.5.1 South America & Caribbean Earth Observation Space Economy Market by Value
4.5.2 South America & Caribbean Satellite Navigation Space Economy Market by Value

4.6 Africa & Middle East Space Economy Market: An Analysis
4.6.1 Africa & Middle East Earth Observation Space Economy Market by Value
4.6.2 Africa & Middle East Satellite Navigation Space Economy Market by Value

5. Impact of COVID

5.1 Impact of COVID-19 on Global Space Economy Market
5.2 Post-COVID-19 Impact

6. Market Dynamics

6.1 Growth Driver
6.1.1 Development of Governmental Space Programs around the World
6.1.2 Infrastructure Development in the Space Economy
6.1.3 Demand for Cargo Spacecraft
6.1.4 Multiplication of Commercial Actors in Space Economy
6.1.5 Rise in Satellite Launches
6.1.6 Deep Space Exploration
6.1.7 Falling Satellite Manufacturing Costs

6.2 Challenges
6.2.1 Growing Issue of Space Debris
6.2.2 Need for Appropriate Regulatory Framework

6.3 Market Trends
6.3.1 Growing Demand for Uninterrupted Internet
6.3.2 Rising Popularity of Space Tourism
6.3.3 Advancement of Micro-launcher Systems from New Entrants
6.3.4 Asteroid Mining
6.3.5 Space Resource Utilization (SRU)
6.3.6 in- Space Manufacturing
6.3.7 Growing Relationship between Space and Climate Change
6.3.8 Rising Demand for Earth Observer (EO) Data
6.3.9 Interplanetary Transportation
6.3.10 Payload & Telemetry Data

7. Competitive Landscape

7.1 Global Space Economy Market Players: Key Comparison
7.2 Global Space Economy Market: Commercial Space Companies
Comparison
7.3 Global Space Economy Market: Government Agencies Comparison

8. Company Profiles

8.1 Space Exploration Technologies Corp.
8.1.1 Business Overview
8.1.2 Business Strategy

8.2 Blue Origin, LLC
8.2.1 Business Overview
8.2.2 Business Strategy

8.3 Virgin Galactic Holdings, Inc.
8.3.1 Business Overview
8.3.3 Business Strategy

8.4 National Aeronautics and Space Administration (NASA)
8.4.1 Business Overview
8.4.2 Operating Segments
8.4.3 Business Strategy

8.5 Boeing Company.
8.5.1 Business Overview
8.5.2 Operating Segments
8.5.3 Business Strategy

8.6 Relativity Space
8.6.1 Business Overview
8.6.2 Business Strategy

8.7 Northrop Grumman Corporation (Orbital Sciences Corporation)
8.7.1 Business Overview
8.7.2 Operating Segments
8.7.3 Business Strategy

8.8 Astra Space, Inc.
8.8.1 Business Overview
8.8.2 Business Strategy

8.9 Firefly Aerospace Inc.
8.9.1 Business Overview
8.9.2 Business Strategy

8.10 Rocket Lab
8.10.1 Business Overview
8.10.2 Operating Segments
8.10.3 Business Strategy

List of Figures

Figure 1: Segments of Space Economy
Figure 2: Measuring of Space Economy
Figure 3: Evolution of Space Economy
Figure 4: Advantages of Space Economy
Figure 5: Space Economy Segmentation by Client Type
Figure 6: Space Economy Segmentation by Application
Figure 7: Space Economy Segmentation by Value Chain
Figure 8: Global Space Economy Market by Value; 2017-2021 (US$ Billion)
Figure 9: Global Space Economy Market by Value; 2022-2026 (US$ Billion)
Figure 10: Global Space Economy Market by Client Type; 2021 (Percentage, %)
Figure 11: Global Space Economy Market by Application; 2021 (Percentage, %)
Figure 12: Global Space Economy Market by Value Chain; 2021 (Percentage, %)
Figure 13: Global Satellite Navigation Space Economy Market by Value; 2021-2026 (US$ Billion)
Figure 14: Global Satellite Communication Space Economy Market by Value; 2021-2026 (US$ Billion)
Figure 15: Global Earth Observation Space Economy Market by Value; 2021-2026 (US$ Billion)
Figure 16: Global Other Space Economy Market by Value; 2021-2026 (US$ Billion)
Figure 17: Global Ground Equipment Space Economy Market by Value; 2021-2026 (US$ Billion)
Figure 18: Global Consumer TV Space Economy Market by Value; 2021-2026 (US$ Billion)
Figure 19: Global Non Satellite Industry Space Economy Market by Value; 2021-2026 (US$ Billion)
Figure 20: Global Satellite Manufacturing Space Economy Market by Value; 2021-2026 (US$ Billion)
Figure 21: Global Fixed Satellite Services Space Economy Market by Value; 2021-2026 (US$ Billion)
Figure 22: Global Consumer Broadband Space Economy Market by Value; 2021-2026 (US$ Billion)
Figure 23: Global Mobile Satellite Services Space Economy Market by Value; 2021-2026 (US$ Billion)
Figure 24: Global Consumer Radio Space Economy Market by Value; 2021-2026 (US$ Billion)
Figure 25: Global Satellite Launch Space Economy Market by Value; 2021-2026 (US$ Billion)
Figure 26: Global Earth Observation Services Space Economy Market by Value; 2021-2026 (US$ Billion)
Figure 27: Global Second Order Impacts Space Economy Market by Value; 2021-2026 (US$ Billion)
Figure 28: North America Earth Observation Space Economy Market by Value; 2021-2026 (US$ Billion)
Figure 29: North America Satellite Navigation Space Economy Market by Value; 2021-2026 (US$ Billion)
Figure 30: European Union-27 (EU27) Earth Observation Space Economy Market by Value; 2021-2026 (US$ Billion)
Figure 31: European Union-27 (EU27) Satellite Navigation Space Economy Market by Value; 2021-2026 (US$ Billion)
Figure 32: Non-European Union-27 Earth Observation Space Economy Market by Value; 2021-2026 (US$ Billion)
Figure 33: Non-European Union-27 Satellite Navigation Space Economy Market by Value; 2021-2026 (US$ Billion)
Figure 34: Asia Pacific Earth Observation Space Economy Market by Value; 2021-2026 (US$ Billion)
Figure 35: Asia Pacific Satellite Navigation Space Economy Market by Value; 2021-2026 (US$ Billion)
Figure 36: South America & Caribbean Earth Observation Space Economy Market by Value; 2021-2026 (US$ Billion)
Figure 37: South America & Caribbean Satellite Navigation Space Economy Market by Value; 2021-2026 (US$ Billion)
Figure 38: Africa & Middle East Earth Observation Space Economy Market by Value; 2021-2026 (US$ Billion)
Figure 39: Africa & Middle East Satellite Navigation Space Economy Market by Value; 2021-2026 (US$ Billion)
Figure 40: Government Expenditure in Space Activities by Region; 2020 & 2021 (US$ Billion)
Figure 41: Global Total Investments in Space Start-ups; 2015-2020 (US$ Billion)
Figure 42: Global Number of Satellite Launched; 2015-2021 (Number)
Figure 43: Global Forecasted Revenue of Orbital Space Travel and Tourism; 2021-2030 (US$ Billion)
Figure 44: National Aeronautics and Space Administration Total Funding by Source; 2021 (Percentage, %)
Figure 45: Boeing Company Revenue by Segment; 2021 (Percentage, %)
Figure 46: Northrop Grumman Corporation Sales by Segment; 2021 (Percentage, %)
Figure 47: Rocket Lab Revenue by Segment; 2021 (Percentage, %)
Table 1: Budget for the EU Space Programs
Table 2: Present-day Satellite Internet Providers
Table 3: Projects of Micro Launchers in Development across the World
Table 4: Global Space Economy Market Players: Key Comparison
Table 5: Global Space Economy Market: Commercial Space Companies Comparison
Table 6: Global Space Economy Market: Government Agencies Comparison

 

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