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インドアボカド市場の概要、2029年

インドアボカド市場の概要、2029年


India Avocado Market Overview, 2029

インドでは、アボカドは栄養価の高さと様々な用途から人気があり、「バターの実」や「ワニナシ」とも呼ばれている。そのクリーミーな食感と豊かな風味は、料理界でも健康志向の界隈でも、非常に好まれる食材とな... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 納期 ページ数 言語
Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.
ボナファイドリサーチ
2024年9月2日 US$2,750
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サマリー

インドでは、アボカドは栄養価の高さと様々な用途から人気があり、「バターの実」や「ワニナシ」とも呼ばれている。そのクリーミーな食感と豊かな風味は、料理界でも健康志向の界隈でも、非常に好まれる食材となっている。その魅力はインドの消費者の間で急速に高まっている。アボカドはインドで栽培されているが、気候条件が最も適しているため、主にカルナータカ州、タミル・ナードゥ州、マハラシュトラ州の一部で栽培されている。しかし、インド国内での生産が伸びている割には、メキシコ、米国、ペルーからの輸入に頼っているのが現状である。流通経路としては、スーパーマーケット、オンライン食料品店、健康食品専門店などがターゲットとなり、アボカドの販路が広がるだろう。インドにおけるアボカドの主要消費者は、健康と健康食品に熱心な人々である。都会の若い専門家やミレニアル世代は、さまざまなタイプの食事や新しい外国料理に関してより実験的であり、重要な消費者となっている。エキゾチックな高級食材にお金を惜しまない高級家庭も、重要な消費者である。健康とウェルネスに対する消費者の関心の高まりが、アボカド市場が成長した主な理由である。アボカドは心臓の健康、体重管理、美肌に関連している。加えて、アボカドをベースにしたスプレッド、オイル、スナック菓子の新製品が市場に登場した。さらに、水の消費量を減らし、環境への影響を減らすことに重点を置いた、より持続可能な農業が行われている。輸入規制は、農産物・加工食品輸出開発局(Agricultural and Processed Food Products Export Development Authority)を通じて行われている。例えば、メキシコから輸入されるアボカドは厳しくチェックされ、インドの基準に適合している。主なプレーヤーは、地元の生産者と世界的な輸入業者である。その一例がFreshToHomeで、品質と効率的なサプライチェーンを信条に、アボカドで圧倒的な市場を作り上げている。地元の生産者と国際的なサプライヤーとのコラボレーションは、市場へのリーチと経営効率の向上に役立っている。

Bonafide Research社の調査レポート「インドのアボカド市場概要、2029年」によると、インドのアボカド市場は2024年から29年までに1300万米ドル以上に拡大すると予測されている。サプライチェーンの混乱は、農場から食卓までのアボカドの鮮度において非常に重要である。このような重要な点から、ロジスティクスと低温貯蔵施設への投資は最重要でなければならない。需給の不均衡から生じる価格変動については、先渡契約やより効率的なサプライチェーン管理戦略によって緩和することができる。アボカドの用途と利点に関する消費者教育の向上は、アボカド需要の増加と果実の幅広い受容を促進する可能性があり、これらは市場が直面している課題のいくつかを均衡させる重要な要因の一部となり得る。これとは別に、アボカド・インディアのような投資家がマーケティングを行い、消費者の意識を高めるために健康上の利点を宣伝することで、生産の拡大とより良い農業慣行が必要である。この国内栽培は、成長の大きな可能性を秘めている。アボカドの生産面積を拡大するために、生産者の投資が増加する。消費者教育が進めば、より多くの人々に受け入れられるようになり、インド園芸協会のような組織によるアボカド認知度向上キャンペーンのようなプログラムが、果実の健康上の利点を宣伝している。例えば、ムンバイのThe NutcrackerやデリーのGreenr Cafeのような都市型健康食品カフェでは、アボカドトーストやスムージーのようなアボカド料理が人気を博しており、このフルーツが料理シーンで急速に浸透しつつあることを改めて証明している。

ハスは、国際的な需要と一年中入手可能なことから、インドでは他のすべての品種に続いて、最も見分けやすい品種となっている。ハス種のアボカドは主にメキシコ、チリ、ペルーなどから輸入されている。メキシコは世界最大のアボカド生産国であり、貿易使節団やマーケティング・キャンペーンを通じてインドでハス種アボカドを確実に広めている。アボカドの主要品種は、インド市場では非常にマイナーな存在である。そのため、消費者はこれらの品種を知らず、一部の高級スーパーや専門店、高級レストランで提供される国際的な味覚の高級品でしか入手できない。例えば、リードアボカドは独特の味と大きさを持っており、ムンバイやデリーのような大都市で、多様な美食体験を求める顧客層にサービスを提供するグルメショップを通じて供給されている。アボカドはインド全土で栽培されているが、商業的価値はごく最近の作物である。タミル・ナードゥ州、ケララ州、カルナータカ州などはアボカド栽培に適した気候である。アボカド・ローカル」や「アボカド・インディア」は地元で栽培されている品種で、地元の市場や様々なオンライン・プラットフォームで入手できる。カルナータカ州のクーグは、農家がアボカドを生産している地区であり、日に日に増加する地元の都市部の需要に応えている。しかし、国内生産は、認識不足、高品質の植え付け材料へのアクセス、ポストハーベストのインフラ不足に悩まされている。国際的な料理や中流階級の人口増加に加え、健康やフィットネスへの関心の高まりが、インドのアボカド市場を支えている。アボカドは良質な脂肪、ビタミン、ミネラルを多く含むスーパーフードとして主流になっているからだ。さらに注目すべきは、外食産業の成長だ。カフェ、レストラン、ホテルがアボカドを取り入れている。例えば、アボカドトースト、ワカモレ、アボカドを使ったスムージーなど、流行のアボカドを使った料理は、都市部の飲食店の様々な店舗で日に日に一般的になっており、消費者の間でのこのような需要の増加と関連している。

食品・飲料部門は、アボカドを多くの製品に統合し、健康志向の高まる消費者層の中に進出するために、そのポートフォリオを増やしている。例えば、国内ブランドのVeeba Foodsは、都市部の健康志向の高い消費者向けに、ワカモレやアボカドフムスなど、アボカドをベースにしたディップやスプレッドのシリーズを発売している。また、インドの大人気飲料ブランドであるペーパーボート(Paperboat)は、アボカドベースのスムージーを発売した。これは、アボカドの栄養価の高さに着目し、ヘルシーな外出用飲料を求めるミレニアル世代や若い社会人にアピールすることを目的としている。フューチャー・グループのビッグ・バザールやリライアンス・リテールのような大手スーパーマーケット・チェーンは、ハスからフエルテのようなあまり知られていない品種まで、数多くのアボカドを店頭に並べている。インドの小売店におけるアボカドの露出度が高まったことで、家庭料理でアボカドを試す家庭が増えている。また、消費者がアボカドの多用途性を理解できるよう、小売業者がレシピのアイデアや調理法のヒントを提供している。アボカドのトレンドは、インドの化粧品・パーソナルケア業界にも活用されている。BiotiqueやLotus Herbalsなどの主要ブランドは、アボカドエキスを配合した製品を作り、アボカドフェイスマスク、保湿剤、ヘアケア製品などの形で市場に送り出している。こうした植物由来のナチュラルな製品は、クリーンで持続可能な美に対するインドの消費者の需要を満たすだろう。インドの外食産業は、こうした主要分野の枠を超えている。例えば、ムンバイにあるSequel Bistro and Juice Barのような専門レストランも、アボカドを使った料理をメニューに載せ、この動きに加わっている。

インドのアボカド市場は生鮮品と加工品に区分される。アボカドはインドで生鮮食品として徐々に人気を集め始めており、主に健康志向の高い都市部の消費者がこの果物を食生活に取り入れている。アボカドの需要は、健康的な脂肪やビタミン、ミネラルといった健康上の利点から後押しされている。例えば、ムンバイやバンガロールのような都市では、スーパーマーケットや専門店の棚に新鮮なアボカドの供給が急増している。アボカドは、BigBasketやAmazon Pantryのようなオンライン小売業者にも紹介されている。とはいえ、アボカド市場はまだ発展途上の段階にあり、国内生産の限界や輸入量の多さといった問題を抱え、価格や入手性に影響を及ぼしながら懐を圧迫している。加工品分野でも、アボカドオイル、ワカモレ、スナック菓子など、アボカドを使った製品のシェアが拡大している。例えば、アボカドオイル・インディアは、アボカドオイルに存在する健康上の利点を鋭く観察し、料理やスキンケアに利用できるようにする数少ない企業のひとつである。Tiffin TalkやThe Green Snack Co.などのブランドは、ワカモレやその他のアボカドを使ったスナックをインド市場に投入し、健康志向と食事時の利便性を求める人々の味覚メーカーに急成長している。国際的な提携や投資がインドのアボカド市場に参入している。例えば、インド企業はアボカドの輸入や流通網の強化のため、メキシコや米国などのサプライヤーと提携している。

インド亜大陸のアボカド市場は継続的に勃興しており、アボカドの販売に関しては、オンラインまたはオフラインの適切な流通経路がある。オンライン流通チャネルはここ数年増加しており、eコマース・プラットフォームがAmazonやFlipkartなど消費者の食料品や生鮮品の需要に応えている。これは、消費者による食料品や生鮮品のオンラインショッピングの増加により、さらに進んだ。ほとんどの形態で、アボカドはオンライン小売業者から日本全国で手に入れることができ、利便性、競争力のある価格、ハス、フエルテ、いくつかの地方品種を含む幅広い品揃えを提供している。オンライン食料品配達サービスの台頭により、アボカドはインド全土の消費者にとってより身近なものとなった。スーパーマーケット、ハイパーマーケット、地元市場などが、インドにおけるアボカドの主要な販売形態であることに変わりはない。インドの消費者は、農産物を店頭で実物を見てから購入する傾向があるため、このような販売形態でのアボカド販売が強化されている。Big Bazaar、More、Spencersなどの小売大手も、健康的で栄養価の高い食品への需要の高まりに応えるため、アボカドを積極的に仕入れている。また、アボカドの幅広い利点について顧客を教育するために、店内プロモーション、試食、啓蒙キャンペーンを実施する機会もある。このことは、アボカドおよびアボカドから派生した製品の小売のみを専門とする専門店の出現によって正当化される。こうした専門店では、アボカドオイル、ワカモレ、アボカド入りスナック菓子など、さまざまなアボカドやその関連商品の在庫を割くことができる。こうした専門店は、インド料理におけるアボカドの人気の高まりと相まって、インドのアボカド市場の成長を牽引している。



本レポートの考察
- 歴史的な年2018
- 基準年2023
- 推定年2024
- 予測年2029

本レポートの対象分野
- アボカド市場の展望とその価値とセグメント別予測
- 様々な促進要因と課題
- 進行中のトレンドと開発
- 注目企業
- 戦略的提言

タイプ別
- ハス
- リード
- フエルテ
- その他

エンドユーザー別
- 食品・飲料
- 小売
- 化粧品・パーソナルケア
- その他

形態別
- フレッシュ
- 加工品

流通別
- オンライン
- オフライン

レポートのアプローチ
本レポートは、一次調査と二次調査を組み合わせたアプローチで構成されている。当初は、市場を理解し、そこに存在する企業をリストアップするために二次調査を行った。二次調査は、プレスリリース、企業の年次報告書、政府が作成した報告書やデータベースなどの第三者情報源からなる。二次情報源からデータを収集した後、一次調査は、市場がどのように機能しているかについて主要プレーヤーに電話インタビューを行い、市場のディーラーや流通業者と取引コールを行うことによって実施した。その後、消費者を地域、階層、年齢層、性別で均等にセグメンテーションし、一次調査を開始した。一次データが揃えば、二次ソースから得た詳細の検証を開始することができる。

対象読者
本レポートは、アボカド産業に関連する業界コンサルタント、メーカー、サプライヤー、団体、組織、政府機関、その他のステークホルダーが市場中心の戦略を調整する際に役立ちます。マーケティングやプレゼンテーションに加え、この業界に関する競合知識を高めることもできます。
キーワード
アボカド, ハス, リード, フエルテ, 食品&飲料, 小売, 化粧品&パーソナルケア, 生鮮, 加工, オンライン, オフライン

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目次

目次

1.要旨
2.市場構造
2.1.市場考察
2.2.前提条件
2.3.制限事項
2.4.略語
2.5.出典
2.6.定義
2.7.地理
3.研究方法
3.1.二次調査
3.2.一次データ収集
3.3.市場形成と検証
3.4.レポート作成、品質チェック、納品
4.インドのマクロ経済指標
5.市場ダイナミクス
5.1.市場促進要因と機会
5.2.市場の阻害要因と課題
5.3.市場動向
5.3.1.XXXX
5.3.2.XXXX
5.3.3.XXXX
5.3.4.XXXX
5.3.5.XXXX
5.4.コビッド19効果
5.5.サプライチェーン分析
5.6.政策と規制の枠組み
5.7.業界専門家の見解
6.インドアボカド市場の概要
6.1.市場規模(金額ベース
6.2.市場規模および予測, タイプ別
6.3.市場規模・予測:エンドユーザー別
6.4.市場規模・予測:形態別
6.5.市場規模・予測:流通別
6.6.市場規模・予測:地域別
7.インドのアボカド市場セグメント
7.1.インドのアボカド市場:タイプ別
7.1.1.インドのアボカド市場規模:ハス別、2018年~2029年
7.1.2.インドアボカド市場規模:リード別、2018年~2029年
7.1.3.インドアボカド市場規模:フエルテ別、2018年-2029年
7.1.4.インドアボカド市場規模:その他(2018~2029年
7.2.インドアボカド市場:エンドユーザー別
7.2.1.インドアボカド市場規模:食品・飲料別、2018年~2029年
7.2.2.インドアボカド市場規模:小売業別、2018年~2029年
7.2.3.インドアボカド市場規模:化粧品・パーソナルケア別、2018年-2029年
7.2.4.インドアボカド市場規模:その他:2018-2029年
7.3.インドのアボカド市場規模:形態別
7.3.1.インドアボカド市場規模:生鮮食品別、2018年~2029年
7.3.2.インドアボカド市場規模:加工品別、2018年~2029年
7.4.インドアボカド市場規模:流通別
7.4.1.インドアボカド市場規模:オンライン別、2018年~2029年
7.4.2.インドアボカド市場規模:オフライン別、2018年~2029年
7.5.インドアボカド市場:地域別
7.5.1.インドアボカド市場規模:北部別、2018年~2029年
7.5.2.インドアボカド市場規模:東部別、2018年~2029年
7.5.3.インドアボカド市場規模:西部別、2018年~2029年
7.5.4.インドアボカドの市場規模, 南部別, 2018-2029
8.インドアボカド市場の機会評価
8.1.タイプ別、2024年~2029年
8.2.エンドユーザー別、2024~2029年
8.3.形態別、2024~2029年
8.4.流通別、2024~2029年
8.5.地域別、2024~2029年
9.競争環境
9.1.ポーターの5つの力
9.2.会社概要
9.2.1.企業1
9.2.1.1.会社概要
9.2.1.2.会社概要
9.2.1.3.財務ハイライト
9.2.1.4.地理的洞察
9.2.1.5.事業セグメントと業績
9.2.1.6.製品ポートフォリオ
9.2.1.7.主要役員
9.2.1.8.戦略的な動きと展開
9.2.2.会社概要
9.2.3.会社3
9.2.4.4社目
9.2.5.5社目
9.2.6.6社
9.2.7.7社
9.2.8.8社
10.戦略的提言
11.免責事項

図表一覧

図1:インドのアボカド市場規模:金額ベース(2018年、2023年、2029年)(単位:百万米ドル)
図2:市場魅力度指数(タイプ別
図3:市場魅力度指数(エンドユーザー別
図4:市場魅力度指数(形態別
図5:市場魅力度指数:流通別
図6: 市場魅力度指数, 地域別
図7:インドアボカド市場のポーターの5つの力

表一覧

表1:アボカド市場の影響要因(2023年
表2:インドアボカド市場規模・予測:タイプ別(2018~2029F)(単位:百万米ドル)
表3:インドのアボカド市場規模・予測:エンドユーザー別(2018~2029F)(単位:百万米ドル)
表4:インドのアボカド市場規模・予測:形態別(2018~2029F)(単位:USD Million)
表5:インドのアボカド市場規模・予測:流通別(2018~2029F)(単位:百万米ドル)
表6:インドのアボカド市場規模・予測:地域別(2018~2029F)(単位:百万米ドル)
表7:インド アボカドのハス市場規模(2018年~2029年)(単位:百万米ドル
表8:インド アボカドのリード市場規模(2018~2029年)(単位:百万米ドル
表9:インド アボカドのフエルテ市場規模(2018年~2029年)(百万米ドル
表10:インドアボカドのその他市場規模(2018年~2029年)(百万米ドル
表11:インド アボカドの食品・飲料市場規模(2018年~2029年)(百万米ドル
表12:インド アボカドの小売市場規模(2018年~2029年)(百万米ドル
表13:インド アボカドの化粧品・パーソナルケア市場規模(2018~2029年)(百万米ドル
表14:インド アボカドのその他市場規模(2018年~2029年)(百万米ドル
表15:インド アボカドの生鮮食品市場規模(2018年~2029年)(百万米ドル
表16:インド アボカドの加工市場規模(2018年~2029年)(百万米ドル
表17:インド アボカドのオンライン市場規模(2018年~2029年)(百万米ドル
表18:インド アボカドのオフライン市場規模(2018年~2029年)(百万米ドル
表19:インド アボカドの北の市場規模(2018年~2029年)(百万米ドル
表20:インド アボカドの東の市場規模(2018年~2029年)(百万米ドル
表21:インド アボカドの西の市場規模(2018年~2029年)(百万米ドル
表22:インドのアボカド市場規模(2018年~2029年)(百万米ドル

 

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Summary

With the many parts of India, avocado becomes popular for reasons of nutrition and varieties of uses; it is also called the "butter fruit" or "alligator pear." Its creamy texture and rich flavor make it a highly sort-after ingredient in both the culinary and the health-conscious circles. Its appeal is growing fast among Indian consumers. Avocado is being cultivated in India, but primarily in Karnataka, Tamil Nadu, and some of Maharashtra because of the most congenial climatic conditions. But the country still depends on imports from Mexico, the USA, and Peru to its growing domestic production. Target channels of distribution will include supermarkets, online grocery platforms, and specialty health food stores, which will extent the reach of avocados. Key avocado consumers in India entail persons who are keen on their health and healthy foods. Young urban professionals and millennials are the more experimental lot when it comes to different types of diets and new foreign cuisines, which makes them important consumers. High-end households that are willing to spend on good exotic produce are some other key consumers. Growing consumer concerns with health and wellness are the prime reasons the avocado market has grown. It has been associated with heart health, weight management, and good skin. In addition, new product lines for avocado-based spreads, oils, and snacks have commenced in the market. Besides, more sustainable farming practices are taken into place with a focus on decreased water consumption and reduced impact on the environment. Import regulations are through the Agricultural and Processed Food Products Export Development Authority. Meeting the quality checks is paramount; for example, imported avocados from Mexico are rigorously checked and matched with Indian standards. The main players are local growers and global importers. An example is FreshToHome, which has created a dominant market in avocado with beliefs in quality and efficient supply chains. Collaborations between the local producers and international suppliers help improve the market reach and operational effectiveness.

According to the research report "India Avocado Market Overview, 2029," published by Bonafide Research, the India Avocado Market is anticipated to add to more than USD 13 Million by 2024–29. Supply chain disruptions are very instrumental in the freshness of the avocados from the farm to the table. In these critical regards, investments in logistics and cold storage facilities have to be paramount. For price fluctuations emanating from supply-demand imbalances, these can be tempered through forward contracts and more-efficient supply chain management strategies. Higher consumer education on the uses and benefits of avocados could drive higher demand and broader acceptance of the fruit, where these could be some of the key factors to balance some of the challenges that the market is facing. Apart from this, it requires expansion of production and better agricultural practices, marketing done by the investors such as Avocado India, which is now advertising the health benefits to increase consumer awareness. This domestic cultivation has enormous potential for growth. An increase in grower investment in enlarging the area under avocado production. More consumer education can drive more acceptance, and programs such as Avocado Awareness Campaigns from organizations like Indian Horticulture Society are promoting the health benefits of the fruit. For example, the urban health food cafes—the likes of The Nutcracker in Mumbai and Greenr Cafe in Delhi—are propelling avocado dishes such as avocado toast as well as smoothies, which proves once more that the fruit is rapidly gaining ground in the culinary scene.

Hass is the most identifiable variety in India, following with all other varieties, thanks to international demand and the availability all through the year. The imports of the Hass avocados are majorly supplied from countries like Mexico, Chile, and Peru. Mexico, being the largest avocado-producing country globally, ensures it promotes Hass avocados in India through trade missions and marketing campaigns. The major varieties of avocados have a very minor representation in the Indian market. Consumers, as such, are unaware of these varieties, and they are available in only some upscale supermarkets, specialty stores, and high-end international tastes catered to in fine restaurants. For instance, the Reed avocado has a distinctive taste and size, and it is supplied through gourmet shops in metropolitan cities like Mumbai and Delhi which serve their client base in search of diversified gastronomic experiences. Avocado is grown in all parts of India but is a crop of very recent commercial value. Sates like Tamil Nadu, Kerala, and Karnataka have a suitable climate for growing Avocados. 'Avocados Local' and 'Avocados India' are the varieties that are grown locally, and they are available across local markets and various online platforms. Coorg in Karnataka is a district where farmers are producing Avocados to cater to the local urban demand, which is increasing day by day. But domestic production is riddled with a lack of awareness, access to quality planting material, and post-harvest infrastructure. Exposures toward international cuisines and expanding middle-class populations, combined with growing attention toward health and fitness, prop up the Indian avocado market. This is so because avocados have been mainstreamed as a superfood with elevated levels of good fats, vitamins, and minerals. More notably, this is entrenched by growth in the foodservice industry. There is incorporation of avocados by cafes, restaurants, and hotels. For example, the fashionable avocado-inclusive dishes, like the avocado toast, guacamole, and avocado-based smoothies that are becoming common day by day in various outlets in urban eateries, are associated with this increase in demand among consumers.

The food and beverage segment has been increasing its portfolio to integrate avocados into a host of products and make their foray amidst an increasingly health-conscious consumer base. For instance, domestic brand Veeba Foods has introduced a range of avocado-based dips and spreads that include guacamole and avocado hummus for urban, health-conscious consumers. Paperboat, another extremely popular Indian beverage brand, introduced an avocado-based smoothie with the idea of riding on the nutritional character of this fruit to appeal to millennials and young professionals reaching out for healthy on-the-go solutions. Large supermarket chains, like Big Bazaar of the Future Group and Reliance Retail, have been displaying a host of avocado cultivars on their shelves, from the Hass to some lesser-known ones like Fuerte. Greater exposure in Indian retail is allowing more households to experiment with the fruit in home cooking. One is also seeing retailers coming up with recipe ideas and preparation tips so that consumers could be educated about the versatility of the fruit. The avocado trend has been harnessed by the Indian cosmetics and personal care industry. Key brands such as Biotique and Lotus Herbals formulate products with avocado extracts and bring them to the market in the form of avocado face masks, moisturizers, and hair care products. On account of these plant-based and natural offerings, they would serve to quench Indian consumers' demand for clean and sustainable beauty. The food service industry in India, has gone beyond these major sectors. Specialty restaurants, for instance, Sequel Bistro and Juice Bar, based in Mumbai, have also joined the move by placing on the menu avocado-based dishes.

The avocado market in India is segmented into fresh and processed segments. Avocados have slowly started gaining traction as fresh produce in India, largely among health-conscious urban consumers who are incorporating this fruit into their diet. Avocado demand gets a boost from its health benefits such as healthy fats and vitamins and minerals. For example, cities like Mumbai and Bangalore are witnessing a fresh avocado supply surging up the racks of supermarkets and specialty stores. Avocados have been introduced by online retailers like BigBasket and Amazon Pantry. Still, the market is in the nascent stage of its development, beset with problems like limited domestic production and high imports that pinches the pocket, impacting pricing and availability. The processed segment, too, is getting its share of products in the form of avocado oil, guacamole, and snacks based on this fruit. For example, Avocado Oil India is one of the very few who have keenly observed the health benefits that exist in avocado oil and will be making it available for cooking and skin care. Brands such as Tiffin Talk and The Green Snack Co. bring guacamole and other avocado-based snacks into the Indian market, fast becoming tastemakers for health and meal-time convenience seekers alike. International partnerships and investments are entering the avocado market of India. For instance, Indian companies collaborate with suppliers from countries like Mexico and the U.S. for the importation of avocados and enhancing distribution networks.

The Avocado Market of the Indian sub-continent is emerging continuously and, concerning the sales of avocados, it has appropriate distribution channels, either online or offline. Online distribution channels have increased in the past few years, with the e-commerce platforms catering to consumers' grocery and fresh product demands, e.g., Amazon and Flipkart. This has been furthered because of the rise in online grocery and fresh produce shopping by consumers. With most forms, the avocado can be had throughout the entire country from online retailers, offering convenience, competitive prices, and a wide range of products, including Hass, Fuerte, and several local varieties. With the rise of online grocery delivery services, the avocado is made much more accessible to consumers across India. Supermarkets, hypermarkets, local markets, etc., remain the dominant mode of sale for avocados in India. Indian consumers often tend to buy their farm produce after having had a personal physical assessment of the same at the stores, thus strengthening the sale of avocados in this mode of sale. Retail majors like Big Bazaar, More, and Spencers are also aggressively stocking avocados to cater to the growing demand for healthy and nutritious food. There are also opportunities in these businesses to run in-store promotions, tastings, and awareness campaigns to educate customers about the wide-ranging benefits of avocados. This is justified by the emergence of specialty stores only dedicated to the retailing of avocados and products derived from them. These stores can devote stock to a variety of avocados and their allied products, such as avocado oil, guacamole, and avocado-containing snacks. These specialty stores, combined with the growing popularity of avocados in Indian cuisine, have driven the growth of the avocado market in India.



Considered in this report
• Historic year: 2018
• Base year: 2023
• Estimated year: 2024
• Forecast year: 2029

Aspects covered in this report
• Avocado market Outlook with its value and forecast along with its segments
• Various drivers and challenges
• On-going trends and developments
• Top profiled companies
• Strategic recommendation

By Type
• Hass
• Reed
• Fuerte
• Others

By End User
• Food & Beverages
• Retail
• Cosmetics & Personal Care
• Others

By Form
• Fresh
• Processed

By Distribution
• Online
• Offline

The approach of the report:
This report consists of a combined approach of primary and secondary research. Initially, secondary research was used to get an understanding of the market and list the companies that are present in it. The secondary research consists of third-party sources such as press releases, annual reports of companies, and government-generated reports and databases. After gathering the data from secondary sources, primary research was conducted by conducting telephone interviews with the leading players about how the market is functioning and then conducting trade calls with dealers and distributors of the market. Post this; we have started making primary calls to consumers by equally segmenting them in regional aspects, tier aspects, age group, and gender. Once we have primary data with us, we can start verifying the details obtained from secondary sources.

Intended audience
This report can be useful to industry consultants, manufacturers, suppliers, associations, and organizations related to the Avocado industry, government bodies, and other stakeholders to align their market-centric strategies. In addition to marketing and presentations, it will also increase competitive knowledge about the industry.
Keywords:
Avocado, Hass, Reed, Fuerte, Food & Beverages, Retail, Cosmetics & Personal Care, Fresh, Processed, Online, Offline



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Table of Contents

Table of Contents

1. Executive Summary
2. Market Structure
2.1. Market Considerate
2.2. Assumptions
2.3. Limitations
2.4. Abbreviations
2.5. Sources
2.6. Definitions
2.7. Geography
3. Research Methodology
3.1. Secondary Research
3.2. Primary Data Collection
3.3. Market Formation & Validation
3.4. Report Writing, Quality Check & Delivery
4. India Macro Economic Indicators
5. Market Dynamics
5.1. Market Drivers & Opportunities
5.2. Market Restraints & Challenges
5.3. Market Trends
5.3.1. XXXX
5.3.2. XXXX
5.3.3. XXXX
5.3.4. XXXX
5.3.5. XXXX
5.4. Covid-19 Effect
5.5. Supply chain Analysis
5.6. Policy & Regulatory Framework
5.7. Industry Experts Views
6. India Avocado Market Overview
6.1. Market Size By Value
6.2. Market Size and Forecast, By Type
6.3. Market Size and Forecast, By End user
6.4. Market Size and Forecast, By Form
6.5. Market Size and Forecast, By Distribution
6.6. Market Size and Forecast, By Region
7. India Avocado Market Segmentations
7.1. India Avocado Market, By Type
7.1.1. India Avocado Market Size, By Hass, 2018-2029
7.1.2. India Avocado Market Size, By Reed, 2018-2029
7.1.3. India Avocado Market Size, By Fuerte, 2018-2029
7.1.4. India Avocado Market Size, By Others, 2018-2029
7.2. India Avocado Market, By End user
7.2.1. India Avocado Market Size, By Food & Beverages, 2018-2029
7.2.2. India Avocado Market Size, By Retail, 2018-2029
7.2.3. India Avocado Market Size, By Cosmetics & Personal care, 2018-2029
7.2.4. India Avocado Market Size, By Others, 2018-2029
7.3. India Avocado Market, By Form
7.3.1. India Avocado Market Size, By Fresh, 2018-2029
7.3.2. India Avocado Market Size, By Processed, 2018-2029
7.4. India Avocado Market, By Distribution
7.4.1. India Avocado Market Size, By Online, 2018-2029
7.4.2. India Avocado Market Size, By Offline, 2018-2029
7.5. India Avocado Market, By Region
7.5.1. India Avocado Market Size, By North, 2018-2029
7.5.2. India Avocado Market Size, By East, 2018-2029
7.5.3. India Avocado Market Size, By West, 2018-2029
7.5.4. India Avocado Market Size, By South, 2018-2029
8. India Avocado Market Opportunity Assessment
8.1. By Type, 2024 to 2029
8.2. By End user, 2024 to 2029
8.3. By Form, 2024 to 2029
8.4. By Distribution, 2024 to 2029
8.5. By Region, 2024 to 2029
9. Competitive Landscape
9.1. Porter's Five Forces
9.2. Company Profile
9.2.1. Company 1
9.2.1.1. Company Snapshot
9.2.1.2. Company Overview
9.2.1.3. Financial Highlights
9.2.1.4. Geographic Insights
9.2.1.5. Business Segment & Performance
9.2.1.6. Product Portfolio
9.2.1.7. Key Executives
9.2.1.8. Strategic Moves & Developments
9.2.2. Company 2
9.2.3. Company 3
9.2.4. Company 4
9.2.5. Company 5
9.2.6. Company 6
9.2.7. Company 7
9.2.8. Company 8
10. Strategic Recommendations
11. Disclaimer

List of Figures

Figure 1: India Avocado Market Size By Value (2018, 2023 & 2029F) (in USD Million)
Figure 2: Market Attractiveness Index, By Type
Figure 3: Market Attractiveness Index, By End user
Figure 4: Market Attractiveness Index, By Form
Figure 5: Market Attractiveness Index, By Distribution
Figure 6: Market Attractiveness Index, By Region
Figure 7: Porter's Five Forces of India Avocado Market

List of Tables

Table 1: Influencing Factors for Avocado Market, 2023
Table 2: India Avocado Market Size and Forecast, By Type (2018 to 2029F) (In USD Million)
Table 3: India Avocado Market Size and Forecast, By End user (2018 to 2029F) (In USD Million)
Table 4: India Avocado Market Size and Forecast, By Form (2018 to 2029F) (In USD Million)
Table 5: India Avocado Market Size and Forecast, By Distribution (2018 to 2029F) (In USD Million)
Table 6: India Avocado Market Size and Forecast, By Region (2018 to 2029F) (In USD Million)
Table 7: India Avocado Market Size of Hass (2018 to 2029) in USD Million
Table 8: India Avocado Market Size of Reed (2018 to 2029) in USD Million
Table 9: India Avocado Market Size of Fuerte (2018 to 2029) in USD Million
Table 10: India Avocado Market Size of Others (2018 to 2029) in USD Million
Table 11: India Avocado Market Size of Food & Beverages (2018 to 2029) in USD Million
Table 12: India Avocado Market Size of Retail (2018 to 2029) in USD Million
Table 13: India Avocado Market Size of Cosmetics & Personal care (2018 to 2029) in USD Million
Table 14: India Avocado Market Size of Others (2018 to 2029) in USD Million
Table 15: India Avocado Market Size of Fresh (2018 to 2029) in USD Million
Table 16: India Avocado Market Size of Processed (2018 to 2029) in USD Million
Table 17: India Avocado Market Size of Online (2018 to 2029) in USD Million
Table 18: India Avocado Market Size of Offline (2018 to 2029) in USD Million
Table 19: India Avocado Market Size of North (2018 to 2029) in USD Million
Table 20: India Avocado Market Size of East (2018 to 2029) in USD Million
Table 21: India Avocado Market Size of West (2018 to 2029) in USD Million
Table 22: India Avocado Market Size of South (2018 to 2029) in USD Million

 

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