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北米オンライン食料品市場の展望、2028年


North America Online Grocery Market Outlook, 2028

北米は、大規模な卸売店を所有し、オンライン食料品ショッピングサービスを提供する大規模小売業者の存在により、世界のオンライン食料品ショッピング市場で大きな市場シェアを占めると予想される。北米には、ウ... もっと見る

 

 

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Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.
ボナファイドリサーチ
2023年4月30日 US$2,950
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サマリー

北米は、大規模な卸売店を所有し、オンライン食料品ショッピングサービスを提供する大規模小売業者の存在により、世界のオンライン食料品ショッピング市場で大きな市場シェアを占めると予想される。北米には、ウォルマート(Walmart)、インスタカート(Instacart)、アマゾン・ドット・コム(Amazon.com, Inc.)、ターゲット(Target)、クローガー(The Kroger Co.)などの主要企業がある。オンライン食料雑貨ショッピングアプリの使用方法に関する消費者の高い認識とともに、先進的な技術とサービスの早期導入が、北米のオンライン食料雑貨ショッピング市場の成長に拍車をかけている。オンライン食料品ショッピングが提供する手軽さと利便性は、この地域での需要をさらに高めている。人口の増加、技術の進歩、都市化の進行、消費者の購買行動におけるパラダイムシフトが、オンラインアプリケーションやウェブサイトを通じた食料品ショッピングの需要を押し上げ、市場の成長機会を促進している。2021年1月、ウォルマートはピック・アンド・パックの買い物客向けに食料品のオンライン注文の自動化システムを拡張した。同社は、オンライン食料品注文のピッキングと梱包を行うハイテク・システムを拡張した。コロナウイルスの大流行の結果、同社のオンライン食料品注文は急増した。加えて、北米の消費者は環境への意識が高まり、食料品を購入する際に持続可能な選択肢を求めるようになっている。その結果、多くの小売業者がより環境に優しい包装オプションを提供したり、持続可能性を優先するサプライヤーと提携したりしている。InstacartやShiptのような宅配サービスは、近年大きな成長を遂げており、消費者にお気に入りの食料品店から即日配達または受け取りという利便性を提供している。

Bonafide Research社の調査レポート「北米オンライン食料品市場の展望、2028年」によると、2022年の市場規模は593億1,000万米ドルであった。今後5年間で、政府と民間のイニシアティブがオンライン食料品配達事業の拡大を促進すると思われる。例えば、ウォルマート・カナダは、今後5年間で35億米ドルの投資計画を立てており、ウォルマートの顧客にとってオンラインと店舗での買い物体験をより簡単、迅速、便利にし、大きな成長を生み出すことを目的としている。また、先進技術の助けを借りて、宅配オプションは、今後5年間でオンライン食料品配達市場に新たな成長機会をもたらすと予想されている。例えば、Amazon.com Inc.は、食料品の注文が150米ドル未満の場合、オンライン購入者に手数料を課す意向であり、食品を顧客の玄関先まで届けるという困難な経済性を浮き彫りにしている。COVID-19の流行の結果、消費者の購買習慣が変化した。消費者はオンライン食料品配達サービスの利用を増やし、今後5年間にさまざまな市場成長機会をもたらしている。例えば、ウーバーはオンライン食料品配達サービスを導入し、まずラテンアメリカとカナダの19カ所でサービスを利用できるようにした。トロントとモントリオールの顧客は、ウーバーのアプリを使って、ウォルマート、メトロ、コストコ、レクソールなどの店舗パートナーに注文することができる。アマゾン・フレッシュやウォルマートなどの主要な市場プレーヤーは、超高速配達サービスの急速な普及に重要な役割を果たしている。例えば、カナダの食料品・薬局会社であるメトロは、インスタカートとの提携を拡大した。顧客は、小売業者のアドニス(Adonis)バナーやバーゲン形式のスーパーC(Super C)やフード・ベーシック(Food Basics)から注文し、1時間以内に配達サービスを受けることができる。

報告書によると、北米市場は米国、カナダ、メキシコの3カ国に区分される。その中で、2022年の市場を支配しているのは米国である。特に米国では、eコマースの売上が着実に伸びている。しかし、規制緩和に伴う店舗やオフラインでの買い物の回復が、オンライン販売の数字の潜在的な成長に挑戦する可能性がある。eコマース・プラットフォームの普及は、国全体のデジタル化の進展とともに、米国のオンライン食料品事業の成長を後押しすると予想される。コロナウイルスの流行は、この地域におけるオンライン食料品購入の大幅な急増をもたらした。このパターンは予測期間を通じて継続すると予測される。市場の主な原動力は、可処分所得の増加と快適さを好む人々の増加である。オンライン食料品店は、食料品を注文する簡単で便利な方法を提供する。時間の節約になるほか、食料品だけでなく食料品以外の商品も豊富に揃う。ミレニアル世代の人口増加とEコマース市場の成長も、市場の成長に拍車をかけている。さらに、有力企業によるビジネスモデルの開発と音声技術の組み合わせが、市場の成長をさらに後押しするだろう。スマートフォンは、モバイル・アプリケーションで商品を購入できるため、操作が簡単であることから、オンライン・ショッピングに広く利用されている。したがって、スマートフォンユーザーの増加も、予測期間中の市場成長を促進すると予想される。さらに、COVID-19の混乱は、百貨店に行くことを避け、社会的なつながりを制限するために、食料品をオンラインで購入する顧客の数の拡大を指示した。コロナウイルスの影響により、全国的に食料品のオンライン・ショッピングが急増したのはごく最近のことだが、消費者の購買行動が改善され、長期的には市場にプラスの影響を与えると予想される。しかし、オンライン食料品を購入する際に商品の具体的な証拠がないことは、米国のオンライン食料品ビジネスの拡大を妨げると予測される大きな問題である。さらに、商品の鮮度に対する信頼の欠如は、同国でオンライン食料品ショッピングに移行する個人の大きな障壁となっている。また、やりとりや配送詐欺のような他の障害も、米国のオンライン食料品ビジネスの成長を制限する可能性がある。

クリック&コレクトだけでなく、即日配達や迅速配達などの食料品配達オプションは、市場成長のために明確なままである。米国では、オンライン食料品宅配サービスが非接触型で翌日または当日の配達を提供している。この傾向は、Instacartのような第三者サービス・プロバイダーと提携することで、小規模食料品店の事業参入を促すかもしれない。例えば、ODPコーポレーションの100%出資会社であるインスタカートは、全米1,000以上のオフィス・デポとオフィスマックスの店舗から当日配達を行っている。また、ウォルマートは、顧客基盤の近さと現在の実店舗を活用することで、オンライン食料品市場に継続的に顧客を集めている。この大流行期に売上を伸ばすため、ウォルマートをはじめとする小売大手は、BOPIS(Buy Online Pick-up in Store)戦略を重視している。食料品をオンラインで購入する人の数は、ここ数年で2倍以上に増えている。アマゾンは、アマゾン・フレッシュ・サービスを提供することで、米国のオンライン食料品市場を独占している。アマゾンの画期的な食料品店戦略には、コレクト・アンド・クリック・オプションがあり、顧客はオンライン食料品ショッピングを15時間から2時間以内に受け取ることができる。このEコマース企業は、プライベートブランド商品や、Amazon Goを通じたレジ不要の食料品ショッピングも提供している。配送タイプ別に見ると、クリック・アンド・コレクト分野は2023年から28年にかけて、より高い複合年間成長率で成長している。

同市場の主要企業は、全米でオンライン食料品配達サービスを提供するために小売店舗を拡大している。例えば、Instacartは世界最大のコンビニエンスストアであるセブン-イレブンと提携し、全米に4,000以上の新規店舗をオープンした。この拡大により、インスタカートは現在6,000以上のセブン-イレブン店舗に配達し、約6,000万世帯にリーチしている。オンライン食料品販売業者によるクーポンや独自の割引サービスが提供され、全米で新たなビジネスチャンスが生まれる。インスタカートは「プライオリティ・デリバリー」を開始し、米国とカナダの顧客がよりスピーディーな食料品配達を受けられるようにした。同国の大都市の顧客は、最短30分で食料品を配達してもらえるようになった。機能性食品や飲料は急速に発展しており、その健康上の利点から北米のオンライン食料品配達ビジネスを牽引している。例えば、Instacartはケベック州でのプレゼンスを拡大し、カナダの世帯の90%に当日配達の可能性を広げた。市場は製品タイプ別に、主食・調理必需品、スナック・飲料、朝食・乳製品、生鮮食品、肉・魚介類、その他に区分される。なかでも、主食・調理必需品部門が2022年の市場シェアの40%以上を占めている。主食・調理必需品は大量生産品であり、頻繁に大量に購入される。そのため、小売業者にとっては、大きな収益を生み出すことができる魅力的なセグメントである。また、一般的に腐敗しにくく、保管や発送が容易なため、オンライン販売に適している。輸送中に腐敗する心配がないため、消費者はこれらの商品をオンラインで購入する可能性が高い。

主な進展
- 2023年1月 - SPARはラトビアでの事業を拡大し、Rzekneに新店舗をオープン。265平方メートルの近隣店舗には、ベーカリーや精肉販売コーナーなど、日常生活に必要なものがすべて揃っている。
- 2022年1月 - Instacartはアート・クラフト小売最大手のMichaelsとの提携を拡大し、カナダ全土のMichaelsの100店舗以上から即日配達を開始。2022年5月、北米における小売イネーブルメント事業の第一人者であるインスタカートは、食品・薬局大手のメトロ社、ディスカウントストアのジャイアント・タイガー、専門食料品店のギャレリア・スーパーマーケットなど、さらに10社以上の小売業者と提携し、即日配達を全米に拡大した。メトロとの提携に続き、インスタカートはコストコ、ロブローズ、ウォルマートを含むカナダの食料品店トップ5と提携している。インスタカートは、カナダの全10州で90%以上の世帯に当日配達を提供している。2022年9月、北米で重要な食料品テクノロジー事業者であるインスタカートは、コネクテッド・ストアーズを発表した。コネクテッド・ストアーズは、現行製品の上に積み重ねられる6つの新しいインスタカート・プラットフォーム・テクノロジーの集合体であり、食料品店が消費者のためにオンライン注文と店舗での買い物の長所を組み合わせるのを支援する。
- 2022年3月-ウォルマート・カナダは、カルガリー郊外のアルバータ州ロッキー・ビュー郡に新しいハイテク仕分けフルフィルメント・センターを建設するため、1億1,800万米ドル以上を投資すると発表した。この投資は、ウォルマートの消費者のオンラインおよび店舗でのショッピング体験を、よりアクセスしやすく、より速く、より便利にすることを目的としている。同社は、アルバータ州およびカナダ全土での継続的な成長に向けた投資を行う意向だ。
- 2022年5月-ドローン配送サービスの拡大開始により、小売業の巨人ウォルマートは、DroneUpとの空中協力関係を新たな高みへと着実に引き上げつつある。これにより、米国6州に広がる約400万世帯の潜在顧客にサービスを提供できるようになる。
- 2021年4月 - 純粋なオンライン食料品店であるFreshDirectが、Ahold Delhaizeとプライベート・エクイティ会社のCenterbridge Partnersに買収される。
- 2021年3月 - 自動物流のエキスパートであるトータスとの提携により、アルバートソンズ・コスのスーパーマーケットチェーン、セーフウェイが北カリフォルニアで遠隔操作の食料品配送カートを試験導入。
- 2021年11月 - 電子商取引の巨人アマゾンが、食品事業のフレッシュとパントリーの統合を完了し、アマゾンフレッシュと呼ばれる単一の統合店舗にしたと発表。

市場に存在する主要企業
Amazon、Alibaba、Walmart Inc、Koninklijke Ahold Delhaize N.V.、楽天グループInc.、Supermarket Grocery Supplies Private Limited、Target Brands, Inc.、Costco Wholesale Corporation、Albertsons Companies, Inc.、Wegmans Food Markets, Inc.

本レポートの対象
- 地域北米
- 歴史的な年2017
- 基準年2022
- 推定年2023
- 予測年2028

本レポートの対象分野
- 北米オンライン食料品市場の価値と予測、セグメントとともに
- 国別のオンライン食料品市場分析
- 様々な促進要因と課題
- 進行中のトレンドと開発
- 注目企業
- 戦略的提言

レポート対象国
- 米国
- カナダ
- メキシコ

製品タイプ別
- 主食・調理必需品
- スナック&飲料
- 朝食&乳製品
- 生鮮食品
- 肉・シーフード
- その他

宅配タイプ別
- 宅配
- クリック&コレクト

レポートのアプローチ
本レポートは、一次調査と二次調査を組み合わせたアプローチで構成されている。当初は、市場を理解し、そこに存在する企業をリストアップするために二次調査が用いられた。二次調査は、プレスリリース、企業の年次報告書、政府が作成した報告書やデータベースなどの第三者情報源から成る。二次情報源からデータを収集した後、一次調査は、市場がどのように機能しているかについて主要プレーヤーに電話インタビューを行い、市場のディーラーやディストリビューターと取引コールを行うことによって実施した。その後、消費者を地域別、階層別、年齢層別、性別に均等にセグメンテーションし、一次調査を開始した。一次データを入手したら、二次ソースから得た詳細の検証を開始することができる。

対象読者
本レポートは、業界コンサルタント、メーカー、サプライヤー、団体、人工芝業界に関連する組織、政府機関、その他のステークホルダーが、市場中心の戦略を調整するのに役立ちます。マーケティングやプレゼンテーションに加え、業界に関する競合知識を高めることもできます。






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目次

Table of Contents

1. Executive Summary
2. Research Methodology
2.1. Secondary Research
2.2. Primary Data Collection
2.3. Market Formation & Validation
2.4. Report Writing, Quality Check & Delivery
3. Market Structure
3.1. Market Considerate
3.2. Assumptions
3.3. Limitations
3.4. Abbreviations
3.5. Sources
3.6. Definitions
4. Economic /Demographic Snapshot
5. Competitive Landscape
5.1. Competitive Dashboard
5.2. Business Strategies Adopted by Key Players
5.3. Key Players Market Positioning Matrix
5.4. Consolidated SWOT Analysis of Key Players
5.5. Porter's Five Forces
6. Global Online Grocery Market Outlook
6.1. Market Size By Value
6.2. Market Size and Forecast, By Geography
6.3. Market Size and Forecast, By Product Type
6.4. Market Size and Forecast, By Delivery Type
7. North America Online Grocery Market Outlook
7.1. Market Size By Value
7.2. Market Share By Country
7.3. Market Size and Forecast By Product Type
7.4. Market Size and Forecast By Delivery Type
7.5. US Online Grocery Market Outlook
7.5.1. Market Size By Value
7.5.2. Market Size and Forecast By Product Type
7.5.3. Market Size and Forecast By Delivery Type
7.6. Canada Online Grocery Market Outlook
7.6.1. Market Size By Value
7.6.2. Market Size and Forecast By Product Type
7.6.3. Market Size and Forecast By Delivery Type
7.7. Mexico Online Grocery Market Outlook
7.7.1. Market Size By Value
7.7.2. Market Size and Forecast By Product Type
7.7.3. Market Size and Forecast By Delivery Type
8. Market Dynamics
8.1. Market Drivers
8.2. Challenges
8.3. Opportunity
8.4. Restraints
8.5. Market Trends
8.6. Covid-19 Effect
8.7. Supply chain Analysis
8.8. Policy & Regulatory Framework
8.9. Industry Experts Views
9. Company Profile
9.1. Amazon
9.1.1. Company Snapshot
9.1.2. Company Overview
9.1.3. Financial Highlights
9.1.4. Geographic Insights
9.1.5. Business Segment & Performance
9.1.6. Product Portfolio
9.1.7. Key Executives
9.1.8. Strategic Moves & Developments
9.2. Alibaba
9.3. Walmart Inc
9.4. Koninklijke Ahold Delhaize N.V
9.5. Rakuten Group Inc.
9.6. Zomato
9.7. Target Brands, Inc.
9.8. Costco Wholesale Corporation
9.9. Albertsons Companies, Inc
9.10. Wegmans Food Markets, Inc
10. Strategic Recommendations
11. Annexure
11.1. FAQ`s
11.2. Notes
11.3. Related Reports
12. Disclaimer

List of Figures

Figure 1: Global Online Grocery Market Size (USD Billion) By Region, 2022 & 2028
Figure 2: Market attractiveness Index, By Region 2028
Figure 3: Market attractiveness Index, By Segment 2028
Figure 4: Competitive Dashboard of top 5 players, 2022
Figure 5: Porter's Five Forces of Global Online Grocery Market
Figure 6: Global Online Grocery Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 7: Global Online Grocery Market Share By Region (2022)
Figure 8: North America Online Grocery Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 9: North America Online Grocery Market Share By Country (2022)
Figure 10: US Online Grocery Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 11: Canada Online Grocery Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 12: Mexico Online Grocery Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)

List of Tables

Table 1: Global Online Grocery Market Snapshot, By Segmentation (2022 & 2028) (in USD Billion)
Table 2: Top 10 Counties Economic Snapshot 2020
Table 3: Economic Snapshot of Other Prominent Countries 2020
Table 4: Average Exchange Rates for Converting Foreign Currencies into U.S. Dollars
Table 5: Global Online Grocery Market Size and Forecast, By Geography (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 6: Global Online Grocery Market Size and Forecast, By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 7: Global Online Grocery Market Size and Forecast, By Delivery Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 8: North America Online Grocery Market Size and Forecast By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 9: North America Online Grocery Market Size and Forecast By Delivery Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 10: US Online Grocery Market Size and Forecast By Product Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 11: US Online Grocery Market Size and Forecast By Delivery Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 12: Canada Online Grocery Market Size and Forecast By Product Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 13: Canada Online Grocery Market Size and Forecast By Delivery Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 14: Mexico Online Grocery Market Size and Forecast By Product Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 15: Mexico Online Grocery Market Size and Forecast By Delivery Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 16: Influencing Factors for Global Online Grocery Market, 2022

 

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Summary

North America is expected to have a significant market share in the global online grocery shopping market due to the presence of large retailers who own big wholesale shops and provide online grocery shopping services. North America is home to several key players, including Walmart; Instacart; Amazon.com, Inc.; Target; and The Kroger Co.; among others. The early adoption of advanced technology and services along with high awareness among consumers on how to use online grocery shopping apps is spurring the market growth of online grocery shopping in North America. The ease and convenience provided by online grocery shopping further increase the demand in the region. The growing population, technological advancements, on-going urbanization, and a paradigm shift in consumer purchasing behaviours are pushing the demand for grocery shopping via online applications and websites, driving growth opportunities in the market. In January 2021, Walmart expanded its automated systems for online grocery orders for pick-and-pack shoppers. The company extended its high-tech systems that pick and pack online grocery orders. As a result of the Coronavirus pandemic, the company's online grocery orders spiked. In addition to that, consumers in North America are becoming more environmentally conscious and are seeking out sustainable options when shopping for groceries. As a result, many retailers are offering more eco-friendly packaging options and partnering with suppliers who prioritize sustainability. Delivery services such as Instacart and Shipt have experienced significant growth in recent years, providing consumers with the convenience of same-day delivery or pickup from their favourite grocery stores.

According to the research report, “North America Online Groceries Market Outlook, 2028” published by Bonafide Research, the market was valued at USD 59.31 Billion in 2022. Over the next five years, government and private initiatives are likely to promote the expansion of the online grocery delivery business. Walmart Canada, for example, has a USD 3.5 billion investment plan over the next five years aimed at producing significant growth and improving the online and in-store shopping experiences easier, faster, and more convenient for Walmart customers. Also, with the help of advanced technology, the home delivery option is expected to bring new growth opportunities for the online grocery delivery market over the next five years. For instance, Amazon.com Inc. intends to impose fees on online buyers for grocery orders less than USD 150, highlighting the challenging economics of delivering food to customers' doorsteps. As a result of the COVID-19 epidemic, consumer purchasing habits have changed. Consumers have increased their use of online grocery delivery services, providing a variety of market growth opportunities over the next five years. For instance, Uber introduced online groceries, first making the service available in 19 locations across Latin America and Canada. Customers in Toronto and Montreal may use the Uber app to order from store partners such as Walmart, Metro, Costco, and Rexall. Key market players, such as Amazon Fresh and Walmart Inc., play a significant role in the rapid adoption of super-fast delivery services. For instance, Metro, a Canadian grocery and pharmacy company, expanded its collaboration with Instacart. Customers may order from the retailer's Adonis banner and bargain formats Super C and Food Basics with delivery service in an hour.

Based on the report, the North America market is segmented into three countries including United States, Canada and Mexico. Among them, United States is dominating the market in 2022. The US is particularly witnessing steady growth in e-commerce sales. However, the recovery of in-store or offline shopping in line with the easing restrictions could challenge any potential growth in online sales figures. The increased proliferation of e-commerce platforms, together with rising digitization across the country, is expected to boost the growth of the US online grocery business. The Coronavirus outbreak has resulted in a significant surge in online grocery purchases in the region. This pattern is predicted to continue throughout the forecast period. The market is primarily driven by rising disposable income and an increase in people's preference for comfort. Online grocery provides an easy and convenient way of ordering groceries. It saves time, and other resources also provide an extensive range of groceries as well as non-grocery products. The rising millennial population and growing e-commerce market have also added fuel to the growth of the market. Moreover, the development of business models by dominant players and a combination of voice technology will further drive the growth of the market. Smartphones is widely used for online shopping owing to their ease of operation as they allow users to buy products over mobile applications. Thus, the growing number of Smartphone users also is anticipated to propel the market growth over the forecast period. Furthermore, the disruption of COVID-19 has directed an expansion in the number of customers purchasing grocery online in order to avoid going to department stores and restrict their social connections. Although the impact of coronavirus has caused an upsurge in online grocery shopping across the country only recently, it is anticipated to improve the consumers’ buying behaviour and positively influence the market over the long term. However, the lack of tangible evidence of the products while purchasing online groceries is a big problem that is projected to stymie the expansion of the US online grocery business. Furthermore, a lack of trust in the freshness of items is a big barrier to individuals transitioning to online grocery shopping in the country. Other obstacles, like as interaction and delivery fraud, can also limit the growth of the US online grocery business.

Grocery delivery options such as same-day or rapid delivery, as well as click and collect, remain distinct for market growth. In the United States, online grocery delivery services offer contactless and next-day or same-day deliveries. This trend may encourage small-scale grocers to enter the business by collaborating with third-party service providers such as Instacart. For example, Instacart, an ODP Corporation fully owned company, provides same-day delivery from over 1,000 Office Depot and OfficeMax locations in the United States. In addition, Walmart is continually drawing customers for its online grocery market by leveraging its proximity to its client base and current brick-and-mortar footprint. To boost sales during this pandemic, Walmart and other retail behemoths are emphasising the Buy Online Pick-up in Store (BOPIS) strategy. The number of people who shop for groceries online has more than doubled in the last few years. Amazon has dominated the US online grocery market by offering the Amazon Fresh service. Amazon's revolutionary grocery store strategy includes a collect-and-click option, which allows customers to pick up online grocery shopping within 15 to 2 hours. The e-commerce company also provides private-label products and checkout-free grocery shopping through Amazon Go. Based on the delivery type, click and collect segment is growing at higher compound annual growth rate by 2023-28.

Key players in the market are expanding their retail stores to offer online grocery delivery services across the United States. For example, Instacart partnered with 7-Eleven, the world's largest convenience retailer, to open over 4,000 new locations across the country. As a result of this expansion, Instacart now delivers to over 6,000 7-Eleven outlets, reaching nearly 60 million US households. Coupons and unique savings are being offered by online grocery sellers, which will create new business opportunities across the United States. Instacart has launched "Priority Delivery," a new experience that allows customers in the United States and Canada to receive speedier grocery delivery. Customers in the country's biggest cities may now get groceries delivered in as little as 30 minutes. Functional foods and beverages are fast developing and driving the North American online grocery delivery business due to their health benefits. For example, Instacart expanded its presence in Quebec, expanding the possibility of same-day delivery availability to 90% of Canadian households. Based on the product type, the market is segmented into staples & cooking essentials, snacks & beverages, breakfast & dairy, fresh produce, meat & seafood and others. Among them, staples & cooking essentials segment dominated with more than 40% market share in 2022. Staples and cooking essentials are high volume items, which mean that they are purchased frequently and in large quantities. This makes them an attractive segment for retailers since they can generate significant revenue. They are typically non-perishable items that are easy to store and ship, making them ideal for online sales. Consumers are more likely to purchase these items online because they don't have to worry about them spoiling during transit.

Key Devleopments
• January 2023 - SPAR extended its operations in Latvia by launching a new store in Rzekne. The 265 sq. m neighbourhood shop has everything required for everyday living, including a bakery and a fresh meat sales section.
• January 2022 - Instacart expanded its partnership with Michaels, the largest arts and crafts retailer, to launch same-day delivery from more than 100 Michaels stores across Canada. In May 2022, Instacart, a premier retail enablement business in North America, collaborated with over 10 additional retailers to expand same-day delivery across the country, including food and pharmacy major Metro Inc., discount retailer Giant Tiger, specialty grocer Galleria Supermarket, and others. Following its partnership with Metro, Instacart is working with Canada's top five groceries, including Costco, Loblaws, and Walmart. Instacart offers same-day delivery to over 90% of Canadian households across all ten provinces. In September 2022, Instacart, a significant grocery technology business in North America, announced Connected Stores, a collection of six new Instacart Platform technologies that stack on top of current products, assisting grocers in combining the best of online ordering with in-store shopping for consumers.
• March 2022 -Walmart Canada announced an investment of over USD118 million in constructing a new high-tech sortable fulfilment centre in Rocky View County, Alberta, just outside of Calgary. The company's investment is intended to enhance Walmart consumers' online and in-store shopping experience to be more accessible, faster, and more convenient. The retailer intends to invest in continued growth in Alberta and across Canada.
• May 2022 - With the launch of extended drone delivery services, the retailing behemoth Walmart is now steadily elevating its aerial cooperation with DroneUp to new heights. They would be able to service potential clients in around 4 million homes spread across six US states thanks to this.
• April 2021 - FreshDirect, a pure-play online grocer, was acquired by Ahold Delhaize and private equity firm Centerbridge Partners.
• March 2021 - In collaboration with automated logistics expert Tortoise, Albertsons Cos. supermarket chain Safeway is testing a remote-controlled grocery delivery cart in Northern California.
• November 2021 - The e-commerce behemoth Amazon announced that the merger of its food businesses Fresh and Pantry into a single, consolidated store called Amazon Fresh was complete.

Major Companies present in the market:
Amazon, Alibaba, Walmart Inc, Koninklijke Ahold Delhaize N.V., Rakuten Group Inc., Supermarket Grocery Supplies Private Limited, Target Brands, Inc., Costco Wholesale Corporation, Albertsons Companies, Inc, Wegmans Food Markets, Inc

Considered in this report
• Geography: North America
• Historic year: 2017
• Base year: 2022
• Estimated year: 2023
• Forecast year: 2028

Aspects covered in this report
• North America Online Groceries market with its value and forecast along with its segments
• Country-wise Online Groceries market analysis
• Various drivers and challenges
• On-going trends and developments
• Top profiled companies
• Strategic recommendation

Countries covered in the report:
• United States
• Canada
• Mexico

By Product Type
• Staples & Cooking Essentials
• Snacks & Beverages
• Breakfast & Dairy
• Fresh Produce
• Meat & Seafood
• Others

By Delivery Type
• Home delivery
• Click and collect

The approach of the report:
This report consists of a combined approach of primary and secondary research. Initially, secondary research was used to get an understanding of the market and list the companies that are present in it. The secondary research consists of third-party sources such as press releases, annual reports of companies, and government-generated reports and databases. After gathering the data from secondary sources, primary research was conducted by conducting telephone interviews with the leading players about how the market is functioning and then conducting trade calls with dealers and distributors of the market. Post this; we have started making primary calls to consumers by equally segmenting them in regional aspects, tier aspects, age group, and gender. Once we have primary data with us, we can start verifying the details obtained from secondary sources.

Intended audience
This report can be useful to industry consultants, manufacturers, suppliers, associations, and organisations related to the artificial lawn industry, government bodies, and other stakeholders to align their market-centric strategies. In addition to marketing and presentations, it will also increase competitive knowledge about the industry.






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Table of Contents

Table of Contents

1. Executive Summary
2. Research Methodology
2.1. Secondary Research
2.2. Primary Data Collection
2.3. Market Formation & Validation
2.4. Report Writing, Quality Check & Delivery
3. Market Structure
3.1. Market Considerate
3.2. Assumptions
3.3. Limitations
3.4. Abbreviations
3.5. Sources
3.6. Definitions
4. Economic /Demographic Snapshot
5. Competitive Landscape
5.1. Competitive Dashboard
5.2. Business Strategies Adopted by Key Players
5.3. Key Players Market Positioning Matrix
5.4. Consolidated SWOT Analysis of Key Players
5.5. Porter's Five Forces
6. Global Online Grocery Market Outlook
6.1. Market Size By Value
6.2. Market Size and Forecast, By Geography
6.3. Market Size and Forecast, By Product Type
6.4. Market Size and Forecast, By Delivery Type
7. North America Online Grocery Market Outlook
7.1. Market Size By Value
7.2. Market Share By Country
7.3. Market Size and Forecast By Product Type
7.4. Market Size and Forecast By Delivery Type
7.5. US Online Grocery Market Outlook
7.5.1. Market Size By Value
7.5.2. Market Size and Forecast By Product Type
7.5.3. Market Size and Forecast By Delivery Type
7.6. Canada Online Grocery Market Outlook
7.6.1. Market Size By Value
7.6.2. Market Size and Forecast By Product Type
7.6.3. Market Size and Forecast By Delivery Type
7.7. Mexico Online Grocery Market Outlook
7.7.1. Market Size By Value
7.7.2. Market Size and Forecast By Product Type
7.7.3. Market Size and Forecast By Delivery Type
8. Market Dynamics
8.1. Market Drivers
8.2. Challenges
8.3. Opportunity
8.4. Restraints
8.5. Market Trends
8.6. Covid-19 Effect
8.7. Supply chain Analysis
8.8. Policy & Regulatory Framework
8.9. Industry Experts Views
9. Company Profile
9.1. Amazon
9.1.1. Company Snapshot
9.1.2. Company Overview
9.1.3. Financial Highlights
9.1.4. Geographic Insights
9.1.5. Business Segment & Performance
9.1.6. Product Portfolio
9.1.7. Key Executives
9.1.8. Strategic Moves & Developments
9.2. Alibaba
9.3. Walmart Inc
9.4. Koninklijke Ahold Delhaize N.V
9.5. Rakuten Group Inc.
9.6. Zomato
9.7. Target Brands, Inc.
9.8. Costco Wholesale Corporation
9.9. Albertsons Companies, Inc
9.10. Wegmans Food Markets, Inc
10. Strategic Recommendations
11. Annexure
11.1. FAQ`s
11.2. Notes
11.3. Related Reports
12. Disclaimer

List of Figures

Figure 1: Global Online Grocery Market Size (USD Billion) By Region, 2022 & 2028
Figure 2: Market attractiveness Index, By Region 2028
Figure 3: Market attractiveness Index, By Segment 2028
Figure 4: Competitive Dashboard of top 5 players, 2022
Figure 5: Porter's Five Forces of Global Online Grocery Market
Figure 6: Global Online Grocery Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 7: Global Online Grocery Market Share By Region (2022)
Figure 8: North America Online Grocery Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 9: North America Online Grocery Market Share By Country (2022)
Figure 10: US Online Grocery Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 11: Canada Online Grocery Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 12: Mexico Online Grocery Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)

List of Tables

Table 1: Global Online Grocery Market Snapshot, By Segmentation (2022 & 2028) (in USD Billion)
Table 2: Top 10 Counties Economic Snapshot 2020
Table 3: Economic Snapshot of Other Prominent Countries 2020
Table 4: Average Exchange Rates for Converting Foreign Currencies into U.S. Dollars
Table 5: Global Online Grocery Market Size and Forecast, By Geography (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 6: Global Online Grocery Market Size and Forecast, By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 7: Global Online Grocery Market Size and Forecast, By Delivery Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 8: North America Online Grocery Market Size and Forecast By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 9: North America Online Grocery Market Size and Forecast By Delivery Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 10: US Online Grocery Market Size and Forecast By Product Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 11: US Online Grocery Market Size and Forecast By Delivery Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 12: Canada Online Grocery Market Size and Forecast By Product Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 13: Canada Online Grocery Market Size and Forecast By Delivery Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 14: Mexico Online Grocery Market Size and Forecast By Product Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 15: Mexico Online Grocery Market Size and Forecast By Delivery Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 16: Influencing Factors for Global Online Grocery Market, 2022

 

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