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ウェブスクレーパーソフトウェアの世界市場規模調査、製品タイプ別(汎用ウェブクローラ、フォーカスドウェブクローラ、インクリメンタルウェブクローラ、ディープウェブクローラ)、用途別(金融企業、広告会社、その他)、地域別予測:2022年~2032年


Global Web Scraper Software Market Size Study, by Product Type (General Purpose Web Crawlers, Focused Web Crawlers, Incremental Web Crawlers, Deep Web Crawlers), by Application (Financial Enterprise, Advertising Company, Others) and Regional Forecasts 2022-2032

ウェブスクレイパーソフトウェアの世界市場は、2023年に約9億10071万米ドルと評価され、予測期間2024年から2032年にかけて12.01%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。Webスクレイピングツールは、オ... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bizwit Research & Consulting LLP
ビズウィットリサーチ&コンサルティング
2024年7月30日 US$4,950
シングルユーザライセンス(印刷不可)
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200 英語

 

サマリー

ウェブスクレイパーソフトウェアの世界市場は、2023年に約9億10071万米ドルと評価され、予測期間2024年から2032年にかけて12.01%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。Webスクレイピングツールは、オンラインソースから貴重な情報を抽出するために設計された専用ソフトウェアです。これらのツールは、ウェブからデータを収集する必要があるユーザーにとって不可欠である。データ駆動型戦略の重要性が高まるにつれ、顧客、市場、競合他社に対するより深い洞察を求める企業にとって、ウェブスクレイピングは競争上の優位性を提供するために不可欠なものとなっている。ウェブサイトの制限を克服し、IPブロックを回避するために、ウェブスクレイパーはしばしばモバイルプロキシを使っています。多くの評判の良いキャリアは、モバイルデバイス用にユニークなIPアドレスを提供しており、ユーザーは匿名性を保ちながら、スクレイピング用に個別のIPを生成することができます。電子商取引分野からの需要の増加と、様々なエンドユーザーによるソフトウェアの採用拡大が、市場成長を促進する主要な市場ドライバーである。ウェブスクレーパー・ソフトウェア市場は、戦略的意思決定や市場把握のために膨大な量のデータを処理・分析する必要性が不可欠であることが市場を牽引している。
ウェブスクレーパー・ソフトウェアの採用拡大が市場拡大に大きく貢献している。電子商取引が盛んになるにつれ、効率的なデータ収集・分析ツールの必要性が最も高まっている。企業は、消費者行動、市場動向、競合分析を理解するのに役立つデータを収集するために、ウェブスクレイピングソフトウェアに大きく依存している。このソフトウェアにより、企業はデータ収集プロセスを自動化することで業務を合理化し、運用コストの削減と効率の向上を図ることができる。ヘルスケア部門も、ウェブスクレイパー・ソフトウェアを利用してヘルスケア製品やサービスに関連する情報を監視・収集することで、その恩恵を受けている。さらに、ビジネスインテリジェンスとリードジェネレーションの需要が高まっており、特に人材紹介業界では、ウェブスクレイピングを使用して求人情報サイト、人事コンサルティング会社、アグリゲーターからデータを収集している。このデータは、組織と適切な求職者を結びつけるために極めて重要である。しかし、競争が激化しているため多くの企業がソフトウェアの無料版を提供しており、中小企業はコストを最小限に抑えるために無料のツールを選ぶようになっているため、市場は課題に直面している。
ウェブスクレーパー・ソフトウェアの世界市場調査において考慮した主な地域は、北米、欧州、アジア太平洋、中南米、中東・アフリカである。2023年には、北米が市場を支配する。これは、データセキュリティへの懸念の高まりと、さまざまな部門にわたる膨大な量の非構造化データを管理する必要性によるものである。さらに同地域は、データ主導型戦略の高い採用率、イノベーションへの多額の投資、強固なデジタル・エコシステムの恩恵を受けている。市場情報、競合分析、顧客洞察のニーズの高まりが、Webスクレイピング・ソリューションの需要を促進している。さらに、北米の良好な規制環境と熟練したIT専門家の普及は、ウェブスクレイパー・ソフトウェアの開発と展開を強化している。これらの要因を総合すると、北米は世界のウェブスクレイパー・ソフトウェア市場のリーダーであると言える。欧州は、小売ビジネス、金融サービスプロバイダー、広告代理店によるウェブスクレーパーソフトウェアの広範な使用により、大きな市場シェアを占めている。さらに、アジア太平洋地域は、電子商取引部門からの需要の高まりと技術の進歩のペースが速いため、急成長が見込まれている。

本レポートに含まれる主な市場プレイヤー
UiPath
アイソルブ・テクノロジーズ
ウェブスパイダーズグループ
データハット
ウェブホスト
オクトパスデータ
アピファイ
インテリスウィフト
ファントムバスター
株式会社モゼンダ

市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明する:
製品タイプ別
汎用ウェブクローラ
フォーカス型ウェブクローラ
インクリメンタルWebクローラ
ディープ・ウェブ・クローラー

アプリケーション別
金融企業
広告会社
その他

地域別
北米
米国
カナダ

欧州
英国
ドイツ
フランス
スペイン
イタリア
その他のヨーロッパ

アジア太平洋
中国
インド
日本
オーストラリア
韓国
その他のアジア太平洋地域

ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ
その他のラテンアメリカ

中東・アフリカ
サウジアラビア
南アフリカ
その他の中東・アフリカ

調査対象年は以下の通り:
過去年 - 2022年
基準年 - 2023年
予測期間 - 2024年から2032年

主な要点
2022年から2032年までの10年間の市場推定と予測。
各市場セグメントの年換算収益と地域レベル分析。
主要地域の国レベル分析による地理的展望の詳細分析。
市場の主要プレーヤーに関する情報を含む競争状況。
主要事業戦略の分析と今後の市場アプローチに関する提言。
市場の競争構造の分析
市場の需要サイドと供給サイドの分析

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目次

第1章.ウェブスクレーパーソフトウェアの世界市場
1.1.ウェブスクレーパーソフトウェアの世界市場規模・予測(2022年~2032年)
1.2.地域別概要
1.3.セグメント別概要
1.3.1.製品タイプ別
1.3.2.用途別
1.4.主要動向
1.5.不況の影響
1.6.アナリストの推奨と結論

第2章.世界のウェブスクレーパーソフトウェア市場の定義と調査前提
2.1.調査目的
2.2.市場の定義
2.3.調査の前提
2.3.1.包含と除外
2.3.2.限界
2.3.3.供給サイドの分析
2.3.3.1.入手可能性
2.3.3.2.インフラ
2.3.3.3.規制環境
2.3.3.4.市場競争
2.3.3.5.経済性(消費者の視点)
2.3.4.需要サイド分析
2.3.4.1.規制の枠組み
2.3.4.2.技術の進歩
2.3.4.3.環境への配慮
2.3.4.4.消費者の意識と受容
2.4.推定方法
2.5.調査対象年
2.6.通貨換算レート

第3章.ウェブスクレーパーソフトウェアの世界市場ダイナミクス
3.1.市場促進要因
3.1.1.ウェブスクレーパーソフトウェアの採用拡大
3.1.2.電子商取引分野からの需要の増加
3.2.市場の課題
3.2.1.競争の激化とフリーソフトの提供
3.2.2.中小企業が有償ツールに投資することに消極的であること
3.3.市場機会
3.3.1.ヘルスケア分野での拡大
3.3.2.ビジネスインテリジェンスとリードジェネレーションのニーズの高まり

第4章.ウェブスクレーパーソフトウェアの世界市場産業分析
4.1.ポーターの5フォースモデル
4.1.1.サプライヤーの交渉力
4.1.2.買い手の交渉力
4.1.3.新規参入者の脅威
4.1.4.代替品の脅威
4.1.5.競合他社との競争
4.1.6.ポーターの5フォースモデルへの未来的アプローチ
4.1.7.ポーター5フォースの影響分析
4.2.PESTEL分析
4.2.1.政治的要因
4.2.2.経済的
4.2.3.社会
4.2.4.技術的
4.2.5.環境
4.2.6.法律
4.3.最高の投資機会
4.4.トップ勝ち組戦略
4.5.破壊的トレンド
4.6.業界専門家の視点
4.7.アナリストの推奨と結論

第5章.ウェブスクレーパーソフトウェアの世界市場:製品タイプ別市場規模・予測 2022-2032
5.1.セグメントダッシュボード
5.2.ウェブスクレーパーソフトウェアの世界市場製品タイプ別収益動向分析、2022年・2032年 (百万米ドル)
5.2.1.汎用ウェブクローラ
5.2.2.フォーカスド・ウェブ・クローラー
5.2.3.インクリメンタルWebクローラー
5.2.4.ディープ・ウェブ・クローラー

第6章.ウェブスクレーパーソフトウェアの世界市場規模・用途別予測 2022-2032
6.1.セグメントダッシュボード
6.2.ウェブスクレーパーソフトウェアの世界市場アプリケーション別売上動向分析、2022年・2032年(百万米ドル)
6.2.1.金融企業
6.2.2.広告会社
6.2.3.その他

第7章.ウェブスクレーパーソフトウェアの世界市場規模・地域別予測 2022-2032
7.1.北米ウェブスクレーパーソフトウェア市場
7.1.1.米国ウェブスクレーパーソフトウェア市場
7.1.1.1.製品タイプの内訳サイズと予測、2022年~2032年
7.1.1.2.アプリケーションの内訳サイズと予測、2022-2032年
7.1.2.カナダのウェブスクレーパーソフトウェア市場
7.2.ヨーロッパウェブスクレーパーソフトウェア市場
7.2.1.イギリスのウェブスクレーパーソフト市場
7.2.2.ドイツのウェブスクレーパーソフト市場
7.2.3.フランスのウェブスクレーパーソフト市場
7.2.4.スペインのウェブスクレーパーソフト市場
7.2.5.イタリアのウェブスクレーパーソフト市場
7.2.6.その他のヨーロッパのウェブスクレーパーソフトウェア市場
7.3.アジア太平洋地域のウェブスクレーパーソフトウェア市場
7.3.1.中国ウェブスクレーパーソフトウェア市場
7.3.2.インドのウェブスクレーパーソフト市場
7.3.3.日本のウェブスクレーパーソフト市場
7.3.4.オーストラリアWebスクレーパーソフト市場
7.3.5.韓国のウェブスクレーパーソフト市場
7.3.6.その他のアジア太平洋地域のウェブスクレーパーソフトウェア市場
7.4.ラテンアメリカのウェブスクレーパーソフトウェア市場
7.4.1.ブラジルのウェブスクレーパーソフトウェア市場
7.4.2.メキシコのウェブスクレーパーソフト市場
7.4.3.その他のラテンアメリカのウェブスクレーパーソフトウェア市場
7.5.中東・アフリカのウェブスクレーパーソフト市場
7.5.1.サウジアラビアのウェブスクレーパーソフト市場
7.5.2.南アフリカのウェブスクレーパーソフト市場
7.5.3.その他の中東・アフリカ地域のウェブスクレーパーソフトウェア市場

第8章.競合情報
8.1.主要企業のSWOT分析
8.1.1.企業1
8.1.2.企業2
8.1.3.会社3
8.2.トップ市場戦略
8.3.企業プロフィール
8.3.1.データハット
8.3.1.1.主要情報
8.3.1.2.概要
8.3.1.3.財務(データの入手可能性による)
8.3.1.4.製品概要
8.3.1.5.市場戦略
8.3.2.ウェブホスト
8.3.3.オクトパスデータ
8.3.4.アピファイ
8.3.5.インテリスウィフト
8.3.6.ファントムバスター
8.3.7.モゼンダ
8.3.8.UiPath
8.3.9. アイソルブ・テクノロジーズ
8.3.10.ウェブスパイダーズグループ

第9章.研究プロセス
9.1.研究プロセス
9.1.1.データマイニング
9.1.2.分析
9.1.3.市場推定
9.1.4.バリデーション
9.1.5.出版
9.2.研究属性

 

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Summary

Global Web Scraper Software Market is valued at approximately USD 901.71 Million in 2023 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 12.01% over the forecast period 2024-2032. A web scraping tool is a specialized software designed to extract valuable information from online sources. These tools are essential for users who need to collect data from the web. As the importance of data-driven strategies increases, web scraping becomes crucial for businesses seeking deeper insights into their customers, markets, and competitors, offering a competitive advantage. To overcome website restrictions and bypass IP blocks, web scrapers often use mobile proxies. Many reputable carriers offer unique IP addresses for mobile devices, allowing users to generate distinct IPs for scraping while preserving their anonymity. The increased demand from the e-commerce sector and growing adoption of the software by various end users are the key market drivers enhancing market growth. The web scraper software market is driven by the essential need to process and analyze vast amounts of data for strategic decision-making and market understanding.
The growing adoption of web scraper software is significantly contributing to market expansion. As e-commerce continues to flourish, the need for efficient data collection and analysis tools has become paramount. Companies rely heavily on web scraping software to gather data that aids in understanding consumer behavior, market trends, and competitive analysis. This software enables businesses to streamline their operations by automating the data collection process, thereby reducing operational costs and enhancing efficiency. The healthcare sector also benefits from web scraper software by using it to monitor and collect information related to healthcare products and services. Furthermore, the demand for business intelligence and lead generation is rising, particularly within the recruitment industry, which uses web scraping to gather data from job boards, HR consulting firms, and aggregators. This data is crucial for connecting organizations with the right pool of job seekers. However, the market faces challenges as many companies offer free versions of their software due to intense competition, leading SMEs to opt for complimentary tools to minimize costs.
Key regions considered for the global Web Scraper Software market study include North America, Europe, Asia-Pacific, Latin America, and Middle East & Africa. In 2023, North America dominates the market, driven by increasing data security concerns and the need to manage vast amounts of unstructured data across various sectors. Moreover, the region benefits from a high adoption rate of data-driven strategies, significant investment in innovation, and a robust digital ecosystem. The increasing need for market intelligence, competitive analysis, and customer insights drives demand for web scraping solutions. Additionally, North America's favorable regulatory environment and the prevalence of skilled IT professionals enhance the development and deployment of web scraper software. These factors collectively position North America as a leader in the global web scraper software market. Europe holds a significant market share, with extensive use of web scraper software by retail businesses, financial service providers, and advertising agencies. Furthermore, the Asia-Pacific region is expected to grow at a rapid pace due to the rising demand from the e-commerce sector and fast-paced technological advancements.

Major market players included in this report are:
UiPath
iSolve Technologies
Web Spiders Group
Datahut
Web Host
Octopus Data Inc
Apify
Intelliswift
Phantom Buster
Mozenda Inc.

The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:
By Product Type:
General Purpose Web Crawlers
Focused Web Crawlers
Incremental Web Crawlers
Deep Web Crawlers

By Application:
Financial Enterprise
Advertising Company
Others

By Region:
North America
U.S.
Canada

Europe
UK
Germany
France
Spain
Italy
Rest of Europe

Asia Pacific
China
India
Japan
Australia
South Korea
Rest of Asia Pacific

Latin America
Brazil
Mexico
Rest of Latin America

Middle East & Africa
Saudi Arabia
South Africa
Rest of Middle East & Africa

Years considered for the study are as follows:
Historical year – 2022
Base year – 2023
Forecast period – 2024 to 2032

Key Takeaways:
Market Estimates & Forecast for 10 years from 2022 to 2032.
Annualized revenues and regional level analysis for each market segment.
Detailed analysis of geographical landscape with Country level analysis of major regions.
Competitive landscape with information on major players in the market.
Analysis of key business strategies and recommendations on future market approach.
Analysis of competitive structure of the market.
Demand side and supply side analysis of the market.



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Table of Contents

Chapter 1. Global Web Scraper Software Market Executive Summary
1.1. Global Web Scraper Software Market Size & Forecast (2022-2032)
1.2. Regional Summary
1.3. Segmental Summary
1.3.1. By Product Type
1.3.2. By Application
1.4. Key Trends
1.5. Recession Impact
1.6. Analyst Recommendation & Conclusion

Chapter 2. Global Web Scraper Software Market Definition and Research Assumptions
2.1. Research Objective
2.2. Market Definition
2.3. Research Assumptions
2.3.1. Inclusion & Exclusion
2.3.2. Limitations
2.3.3. Supply Side Analysis
2.3.3.1. Availability
2.3.3.2. Infrastructure
2.3.3.3. Regulatory Environment
2.3.3.4. Market Competition
2.3.3.5. Economic Viability (Consumer’s Perspective)
2.3.4. Demand Side Analysis
2.3.4.1. Regulatory frameworks
2.3.4.2. Technological Advancements
2.3.4.3. Environmental Considerations
2.3.4.4. Consumer Awareness & Acceptance
2.4. Estimation Methodology
2.5. Years Considered for the Study
2.6. Currency Conversion Rates

Chapter 3. Global Web Scraper Software Market Dynamics
3.1. Market Drivers
3.1.1. Growing adoption of web scraper software
3.1.2. Increased demand from e-commerce sector
3.2. Market Challenges
3.2.1. High competition and free software offerings
3.2.2. Reluctance of SMEs to invest in paid tools
3.3. Market Opportunities
3.3.1. Expansion in the healthcare sector
3.3.2. Rise in business intelligence and lead generation needs

Chapter 4. Global Web Scraper Software Market Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.1.6. Futuristic Approach to Porter’s 5 Force Model
4.1.7. Porter’s 5 Force Impact Analysis
4.2. PESTEL Analysis
4.2.1. Political
4.2.2. Economical
4.2.3. Social
4.2.4. Technological
4.2.5. Environmental
4.2.6. Legal
4.3. Top investment opportunity
4.4. Top winning strategies
4.5. Disruptive Trends
4.6. Industry Expert Perspective
4.7. Analyst Recommendation & Conclusion

Chapter 5. Global Web Scraper Software Market Size & Forecasts by Product Type 2022-2032
5.1. Segment Dashboard
5.2. Global Web Scraper Software Market: Product Type Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Million)
5.2.1. General Purpose Web Crawlers
5.2.2. Focused Web Crawlers
5.2.3. Incremental Web Crawlers
5.2.4. Deep Web Crawlers

Chapter 6. Global Web Scraper Software Market Size & Forecasts by Application 2022-2032
6.1. Segment Dashboard
6.2. Global Web Scraper Software Market: Application Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Million)
6.2.1. Financial Enterprise
6.2.2. Advertising Company
6.2.3. Others

Chapter 7. Global Web Scraper Software Market Size & Forecasts by Region 2022-2032
7.1. North America Web Scraper Software Market
7.1.1. U.S. Web Scraper Software Market
7.1.1.1. Product Type breakdown size & forecasts, 2022-2032
7.1.1.2. Application breakdown size & forecasts, 2022-2032
7.1.2. Canada Web Scraper Software Market
7.2. Europe Web Scraper Software Market
7.2.1. U.K. Web Scraper Software Market
7.2.2. Germany Web Scraper Software Market
7.2.3. France Web Scraper Software Market
7.2.4. Spain Web Scraper Software Market
7.2.5. Italy Web Scraper Software Market
7.2.6. Rest of Europe Web Scraper Software Market
7.3. Asia-Pacific Web Scraper Software Market
7.3.1. China Web Scraper Software Market
7.3.2. India Web Scraper Software Market
7.3.3. Japan Web Scraper Software Market
7.3.4. Australia Web Scraper Software Market
7.3.5. South Korea Web Scraper Software Market
7.3.6. Rest of Asia Pacific Web Scraper Software Market
7.4. Latin America Web Scraper Software Market
7.4.1. Brazil Web Scraper Software Market
7.4.2. Mexico Web Scraper Software Market
7.4.3. Rest of Latin America Web Scraper Software Market
7.5. Middle East & Africa Web Scraper Software Market
7.5.1. Saudi Arabia Web Scraper Software Market
7.5.2. South Africa Web Scraper Software Market
7.5.3. Rest of Middle East & Africa Web Scraper Software Market

Chapter 8. Competitive Intelligence
8.1. Key Company SWOT Analysis
8.1.1. Company 1
8.1.2. Company 2
8.1.3. Company 3
8.2. Top Market Strategies
8.3. Company Profiles
8.3.1. Datahut
8.3.1.1. Key Information
8.3.1.2. Overview
8.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
8.3.1.4. Product Summary
8.3.1.5. Market Strategies
8.3.2. Web Host
8.3.3. Octopus Data Inc
8.3.4. Apify
8.3.5. Intelliswift
8.3.6. Phantom Buster
8.3.7. Mozenda Inc.
8.3.8. UiPath
8.3.9. iSolve Technologies
8.3.10. Web Spiders Group

Chapter 9. Research Process
9.1. Research Process
9.1.1. Data Mining
9.1.2. Analysis
9.1.3. Market Estimation
9.1.4. Validation
9.1.5. Publishing
9.2. Research Attributes

 

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