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VFXソフトウェアの世界市場規模調査、コンポーネント別(ソフトウェア、サービス)、展開別(オンプレミス、クラウド)、用途別(映画、広告、テレビ、ゲーム)、地域別予測:2022-2032年


Global VFX Software Market Size Study, by Component (Software, Service), by Deployment (On-Premise, Cloud), by Application (Movies, Advertising, Television, Gaming) and Regional Forecasts 2022-2032

世界のVFXソフトウェア市場は、2023年に約10億2,000万米ドルと評価され、予測期間2024年から2032年にかけて12.81%の健全な成長率で成長すると予測されている。視覚効果ソフトウェアとしても知られるVFXソフトウェ... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bizwit Research & Consulting LLP
ビズウィットリサーチ&コンサルティング
2024年7月30日 US$4,950
シングルユーザライセンス(印刷不可)
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200 英語

 

サマリー

世界のVFXソフトウェア市場は、2023年に約10億2,000万米ドルと評価され、予測期間2024年から2032年にかけて12.81%の健全な成長率で成長すると予測されている。視覚効果ソフトウェアとしても知られるVFXソフトウェアは、現実には高価で危険、あるいは不可能なコンピュータ生成画像(CGI)の作成と操作に不可欠である。この技術は、高品質の映像コンテンツの制作を可能にすることで、映画製作、テレビ、広告、ゲームなど、さまざまな業界で重要な役割を果たしている。市場を牽引しているのは、映画における視覚効果の利用の増加、消費者による高品質コンテンツへの需要の高まり、VFXソフトウェアへのクラウド技術の採用の高まりである。さらに、バーチャルリアリティや人工知能のような先進技術とVFXソフトウェアの統合は、市場拡大の有利な機会を提示している。さらに、インドや中国のような新興市場におけるVFXへの支出の増加は、アジア太平洋地域における大きな成長を促進すると予想される。
映画における視覚効果の利用が急増し、映画製作者がVFX技術を活用して実質的に不可能なショットを効率的に実現することが大きなトレンドとなっている。このため、映画制作におけるVFXの予算配分は増加し、予算全体の20%から50%を占めることもある。さらに、高品質な映像体験に対する需要から、映画製作者やスタジオは、より多くのVFXやアニメーションショットを取り入れるようになり、魅力的でリアルなコンテンツを好む消費者の嗜好に応えている。デジタルビデオコンテンツプラットフォームの台頭や、ARやVRのような没入型体験の人気の高まりは、高度なVFXソフトウェアの需要をさらに促進している。しかし、市場は、商用VFXソリューションの採用に脅威をもたらすフリーおよびオープンソースのVFXソフトウェアの存在などの課題に直面している。
世界VFXソフトウェア市場の主要地域には、北米、欧州、アジア太平洋地域、中南米、中東・アフリカが含まれる。2023年には、北米が収益面で市場を支配する。これは、世界最大の映画産業の拠点であるハリウッドを含むエンターテインメントおよびメディア産業が盛んなためである。同地域には大手VFXスタジオやソフトウェア開発会社があり、視覚効果の革新と技術進歩を促進している。映画、テレビ、ビデオゲーム、ストリーミングサービスにおける高品質コンテンツへの高い需要が、洗練されたVFXソフトウェアの採用を加速させている。さらに、研究開発への多額の投資と熟練した専門家の存在が市場成長に寄与している。仮想現実(VR)や拡張現実(AR)技術の台頭も、北米のVFXソフトウェア市場を強化している。教育機関からの強力な支援と政府の取り組みが、このダイナミックな業界におけるこの地域のリーダーシップをさらに強固なものにしている。さらに、アジア太平洋地域は予測期間2024-2032年に最も高いCAGRを目撃すると予想されている。

本レポートに含まれる主な市場プレイヤー
アドビ
オートデスク
SideFX
マクソンコンピュータ
シトニ・サティ
ザ・ファウンドリー・ビジョンマンガーズ・リミテッド
ピクサー
Chaos Software
Blackmagic Design Pty.Ltd.
コーレル株式会社

市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明する:
コンポーネント別
ソフトウェア
サービス

デプロイメント別
オンプレミス
クラウド

アプリケーション別
映画
広告
テレビ
ゲーム

地域別
北米
米国
カナダ

欧州
英国
ドイツ
フランス
スペイン
イタリア
ROE

アジア太平洋
中国
インド
日本
オーストラリア
韓国
RoAPAC

ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ
その他のラテンアメリカ

中東・アフリカ
サウジアラビア
南アフリカ
RoMEA

調査対象年は以下の通り:
過去年-2022年
基準年 - 2023年
予測期間 - 2024年から2032年

主な要点
2022年から2032年までの10年間の市場推定と予測。
各市場セグメントの年換算収益と地域レベル分析。
主要地域の国レベル分析による地理的展望の詳細分析。
市場の主要プレーヤーに関する情報を含む競争状況。
主要事業戦略の分析と今後の市場アプローチに関する提言。
市場の競争構造の分析
市場の需要サイドと供給サイドの分析

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目次

第1章.世界のVFXソフトウェア市場 エグゼクティブサマリー
1.1.VFXソフトウェアの世界市場規模・予測(2022-2032年)
1.2.地域別概要
1.3.セグメント別概要
1.3.1.コンポーネント別
1.3.2.展開別
1.3.3.アプリケーション別
1.4.主要動向
1.5.不況の影響
1.6.アナリストの推奨と結論

第2章.世界のVFXソフトウェア市場の定義と調査前提
2.1.調査目的
2.2.市場の定義
2.3.調査の前提
2.3.1.包含と除外
2.3.2.限界
2.3.3.供給サイドの分析
2.3.3.1.入手可能性
2.3.3.2.インフラ
2.3.3.3.規制環境
2.3.3.4.市場競争
2.3.3.5.経済性(消費者の視点)
2.3.4.需要サイド分析
2.3.4.1.規制の枠組み
2.3.4.2.技術の進歩
2.3.4.3.環境への配慮
2.3.4.4.消費者の意識と受容
2.4.推定方法
2.5.調査対象年
2.6.通貨換算レート

第3章.VFXソフトウェアの世界市場ダイナミクス
3.1.市場促進要因
3.1.1.映画における視覚効果の増加
3.1.2.消費者による高品質コンテンツへの要求の高まり
3.2.市場の課題
3.2.1.フリー&オープンソースVFXソフトウェアの存在
3.2.2.COVID-19パンデミックの影響
3.3.市場機会
3.3.1.VRやAIなどの先端技術の統合
3.3.2.新興市場におけるVFXへの支出の増加

第4章.世界のVFXソフトウェア市場産業分析
4.1.ポーターの5フォースモデル
4.1.1.サプライヤーの交渉力
4.1.2.買い手の交渉力
4.1.3.新規参入者の脅威
4.1.4.代替品の脅威
4.1.5.競合他社との競争
4.1.6.ポーターの5フォースモデルへの未来的アプローチ
4.1.7.ポーター5フォースの影響分析
4.2.PESTEL分析
4.2.1.政治的要因
4.2.2.経済的
4.2.3.社会
4.2.4.技術的
4.2.5.環境
4.2.6.法律
4.3.最高の投資機会
4.4.トップ勝利戦略
4.5.破壊的トレンド
4.6.業界専門家の視点
4.7.アナリストの推奨と結論

第5章.VFXソフトウェアの世界市場 コンポーネント別規模・予測 2022-2032
5.1.セグメントダッシュボード
5.2.VFXソフトウェアの世界市場コンポーネント別売上動向分析、2022年および2032年 (億米ドル)
5.2.1.ソフトウェア
5.2.2.サービス

第6章.VFXソフトウェアの世界市場規模・展開別予測 2022-2032
6.1.セグメントダッシュボード
6.2.VFXソフトウェアの世界市場デプロイメント別売上動向分析、2022年・2032年 (億米ドル)
6.2.1.オンプレミス
6.2.2.クラウド

第7章.VFXソフトウェアの世界市場規模・用途別予測 2022-2032
7.1.セグメントダッシュボード
7.2.VFXソフトウェアの世界市場アプリケーション別売上動向分析、2022年および2032年 (億米ドル)
7.2.1.映画
7.2.2.広告
7.2.3.テレビ
7.2.4.ゲーム

第8章.VFXソフトウェアの世界市場規模・地域別予測 2022-2032
8.1.北米VFXソフトウェア市場
8.1.1.米国VFXソフトウェア市場
8.1.1.1.コンポーネントの内訳規模と予測、2022-2032年
8.1.1.2.デプロイメントの内訳規模・予測、2022-2032年
8.1.1.3.アプリケーションの内訳サイズと予測、2022-2032年
8.1.2.カナダVFXソフトウェア市場
8.2.ヨーロッパVFXソフトウェア市場
8.2.1.イギリスVFXソフトウェア市場
8.2.2.ドイツVFXソフトウェア市場
8.2.3.フランスVFXソフトウェア市場
8.2.4.スペインVFXソフトウェア市場
8.2.5.イタリアVFXソフトウェア市場
8.2.6.その他のヨーロッパVFXソフトウェア市場
8.3.アジア太平洋VFXソフトウェア市場
8.3.1.中国VFXソフトウェア市場
8.3.2.インドVFXソフトウェア市場
8.3.3.日本VFXソフトウェア市場
8.3.4.オーストラリアVFXソフトウェア市場
8.3.5.韓国VFXソフトウェア市場
8.3.6.その他のアジア太平洋地域VFXソフトウェア市場
8.4.ラテンアメリカVFXソフトウェア市場
8.4.1.ブラジルVFXソフトウェア市場
8.4.2.メキシコVFXソフトウェア市場
8.4.3.その他のラテンアメリカVFXソフトウェア市場
8.5.中東・アフリカVFXソフトウェア市場
8.5.1.サウジアラビアVFXソフトウェア市場
8.5.2.南アフリカのVFXソフトウェア市場
8.5.3.その他の中東・アフリカVFXソフトウェア市場

第9章.コンペティティブインテリジェンス
9.1.主要企業のSWOT分析
9.1.1.企業1
9.1.2.企業2
9.1.3.会社3
9.2.トップ市場戦略
9.3.企業プロフィール
9.3.1.マクソンコンピュータ
9.3.1.1.主要情報
9.3.1.2.概要
9.3.1.3.財務(データの入手可能性による)
9.3.1.4.製品概要
9.3.1.5.市場戦略
9.3.2.シトニ・サティ
9.3.3.ファウンドリー・ビジョンマンガーズ・リミテッド
9.3.4.ピクサー
9.3.5.カオス・ソフトウェア
9.3.6.Blackmagic Design Pty.Ltd.
9.3.7.コーレル株式会社
9.3.8.アドビ
9.3.9.オートデスク
9.3.10.サイドエフエックス


第10章.研究プロセス
10.1.研究プロセス
10.1.1.データマイニング
10.1.2.分析
10.1.3.市場推定
10.1.4.バリデーション
10.1.5.出版
10.2.研究属性

 

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Summary

The Global VFX Software Market is valued at approximately USD 1.02 billion in 2023 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of 12.81% over the forecast period 2024-2032. VFX software, also known as visual effects software, is essential for creating and manipulating computer-generated imagery (CGI) that would otherwise be expensive, dangerous, or impossible to produce in real life. This technology plays a critical role in various industries, including film-making, television, advertising, and gaming, by enabling the production of high-quality visual content. The market is driven by the increasing use of visual effects in movies, the growing demand for high-quality content by consumers, and the rising adoption of cloud technology for VFX software. Furthermore, the integration of advanced technologies like virtual reality and artificial intelligence with VFX software presents lucrative opportunities for market expansion. Furthermore, the increased spending on VFX in emerging markets like India and China is expected to drive significant growth in the Asia-Pacific region.
The surge in visual effects usage in movies has become a significant trend, with filmmakers leveraging VFX technology to achieve practically impossible shots efficiently. This has led to an increase in the budget allocation for VFX in film production, sometimes accounting for 20% to 50% of the overall budget. Additionally, the demand for high-quality visual experiences has prompted filmmakers and studios to incorporate more VFX and animation shots, catering to the consumer's preference for engaging and realistic content. The rise of digital video content platforms and the growing popularity of immersive experiences such as AR and VR further fuel the demand for advanced VFX software. However, the market faces challenges such as the presence of free and open-source VFX software, which poses a threat to the adoption of commercial VFX solutions.
The key region in the Global VFX Software Market includes North America, Europe, Asia Pacific, Latin America and Middle East & Africa. In 2023, North America dominates the market in terms of revenue. This is due to the thriving entertainment and media industry, which includes Hollywood, the world's largest film industry hub. The region is home to leading VFX studios and software developers, fostering innovation and technological advancements in visual effects. High demand for high-quality content in movies, television, video games, and streaming services accelerates the adoption of sophisticated VFX software. Additionally, significant investments in R&D and the presence of skilled professionals contribute to market growth. The rise of virtual reality (VR) and augmented reality (AR) technologies also bolsters the VFX software market in North America. Strong support from educational institutions and government initiatives further solidifies the region's leadership in this dynamic industry. Furthermore, Asia Pacific expected to witness highest CAGR during the forecast period 2024-2032.

Major market players included in this report are:
Adobe
Autodesk Inc.
SideFX
Maxon Computer
Sitni Sati
The Foundry Visionmongers Limited
Pixar
Chaos Software
Blackmagic Design Pty. Ltd.
Corel Corporation

The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:
By Component
Software
Service

By Deployment
On-Premise
Cloud

By Application
Movies
Advertising
Television
Gaming

By Region:
North America
U.S.
Canada

Europe
UK
Germany
France
Spain
Italy
ROE

Asia Pacific
China
India
Japan
Australia
South Korea
RoAPAC

Latin America
Brazil
Mexico
Rest of Latin America

Middle East & Africa
Saudi Arabia
South Africa
RoMEA

Years considered for the study are as follows:
Historical year – 2022
Base year – 2023
Forecast period – 2024 to 2032

Key Takeaways:
Market Estimates & Forecast for 10 years from 2022 to 2032.
Annualized revenues and regional level analysis for each market segment.
Detailed analysis of geographical landscape with Country level analysis of major regions.
Competitive landscape with information on major players in the market.
Analysis of key business strategies and recommendations on future market approach.
Analysis of competitive structure of the market.
Demand side and supply side analysis of the market.



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Table of Contents

Chapter 1. Global VFX Software Market Executive Summary
1.1. Global VFX Software Market Size & Forecast (2022-2032)
1.2. Regional Summary
1.3. Segmental Summary
1.3.1. By Component
1.3.2. By Deployment
1.3.3. By Application
1.4. Key Trends
1.5. Recession Impact
1.6. Analyst Recommendation & Conclusion

Chapter 2. Global VFX Software Market Definition and Research Assumptions
2.1. Research Objective
2.2. Market Definition
2.3. Research Assumptions
2.3.1. Inclusion & Exclusion
2.3.2. Limitations
2.3.3. Supply Side Analysis
2.3.3.1. Availability
2.3.3.2. Infrastructure
2.3.3.3. Regulatory Environment
2.3.3.4. Market Competition
2.3.3.5. Economic Viability (Consumer’s Perspective)
2.3.4. Demand Side Analysis
2.3.4.1. Regulatory frameworks
2.3.4.2. Technological Advancements
2.3.4.3. Environmental Considerations
2.3.4.4. Consumer Awareness & Acceptance
2.4. Estimation Methodology
2.5. Years Considered for the Study
2.6. Currency Conversion Rates

Chapter 3. Global VFX Software Market Dynamics
3.1. Market Drivers
3.1.1. Increase in use of visual effects in movies
3.1.2. Rise in demand for high quality content by consumers
3.2. Market Challenges
3.2.1. Presence of free & open-source VFX software
3.2.2. Impact of COVID-19 Pandemic
3.3. Market Opportunities
3.3.1. Integration of advanced technologies such as VR & AI
3.3.2. Increased spending on VFX in emerging markets

Chapter 4. Global VFX Software Market Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.1.6. Futuristic Approach to Porter’s 5 Force Model
4.1.7. Porter’s 5 Force Impact Analysis
4.2. PESTEL Analysis
4.2.1. Political
4.2.2. Economical
4.2.3. Social
4.2.4. Technological
4.2.5. Environmental
4.2.6. Legal
4.3. Top Investment Opportunity
4.4. Top Winning Strategies
4.5. Disruptive Trends
4.6. Industry Expert Perspective
4.7. Analyst Recommendation & Conclusion

Chapter 5. Global VFX Software Market Size & Forecasts by Component 2022-2032
5.1. Segment Dashboard
5.2. Global VFX Software Market: Component Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Billion)
5.2.1. Software
5.2.2. Service

Chapter 6. Global VFX Software Market Size & Forecasts by Deployment 2022-2032
6.1. Segment Dashboard
6.2. Global VFX Software Market: Deployment Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Billion)
6.2.1. On-Premise
6.2.2. Cloud

Chapter 7. Global VFX Software Market Size & Forecasts by Application 2022-2032
7.1. Segment Dashboard
7.2. Global VFX Software Market: Application Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Billion)
7.2.1. Movies
7.2.2. Advertising
7.2.3. Television
7.2.4. Gaming

Chapter 8. Global VFX Software Market Size & Forecasts by Region 2022-2032
8.1. North America VFX Software Market
8.1.1. U.S. VFX Software Market
8.1.1.1. Component breakdown size & forecasts, 2022-2032
8.1.1.2. Deployment breakdown size & forecasts, 2022-2032
8.1.1.3. Application breakdown size & forecasts, 2022-2032
8.1.2. Canada VFX Software Market
8.2. Europe VFX Software Market
8.2.1. U.K. VFX Software Market
8.2.2. Germany VFX Software Market
8.2.3. France VFX Software Market
8.2.4. Spain VFX Software Market
8.2.5. Italy VFX Software Market
8.2.6. Rest of Europe VFX Software Market
8.3. Asia-Pacific VFX Software Market
8.3.1. China VFX Software Market
8.3.2. India VFX Software Market
8.3.3. Japan VFX Software Market
8.3.4. Australia VFX Software Market
8.3.5. South Korea VFX Software Market
8.3.6. Rest of Asia Pacific VFX Software Market
8.4. Latin America VFX Software Market
8.4.1. Brazil VFX Software Market
8.4.2. Mexico VFX Software Market
8.4.3. Rest of Latin America VFX Software Market
8.5. Middle East & Africa VFX Software Market
8.5.1. Saudi Arabia VFX Software Market
8.5.2. South Africa VFX Software Market
8.5.3. Rest of Middle East & Africa VFX Software Market

Chapter 9. Competitive Intelligence
9.1. Key Company SWOT Analysis
9.1.1. Company 1
9.1.2. Company 2
9.1.3. Company 3
9.2. Top Market Strategies
9.3. Company Profiles
9.3.1. Maxon Computer
9.3.1.1. Key Information
9.3.1.2. Overview
9.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
9.3.1.4. Product Summary
9.3.1.5. Market Strategies
9.3.2. Sitni Sati
9.3.3. The Foundry Visionmongers Limited
9.3.4. Pixar
9.3.5. Chaos Software
9.3.6. Blackmagic Design Pty. Ltd.
9.3.7. Corel Corporation
9.3.8. Adobe
9.3.9. Autodesk Inc.
9.3.10. SideFX


Chapter 10. Research Process
10.1. Research Process
10.1.1. Data Mining
10.1.2. Analysis
10.1.3. Market Estimation
10.1.4. Validation
10.1.5. Publishing
10.2. Research Attributes

 

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