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サービスとしてのアイデンティティの世界市場規模調査:コンポーネント別(プロビジョニング、シングルサインオン、多要素認証、監査、コンプライアンス、ガバナンス、ディレクトリサービス、パスワード管理)、導入タイプ別(パブリッククラウド、プライベートクラウド、ハイブリッドクラウド)、企業規模別(大企業、中小企業)、産業分野別(BFSI、IT・通信、製造、政府・公共機関、エネルギー・公益事業、ヘルスケア、その他)、地域別予測:2022年~2032年


Global Identity as a Service Market Size study, by Component (Provisioning, Single-Sign-On, Multi-Factor Authentication, Audit, Compliance and Governance, Directory Services, Password Management), by Deployment Type (Public Cloud, Private Cloud, Hybrid Cloud), by Enterprise Size (Large Enterprise, Small and Medium-sized Enterprise), by Industry Vertical (BFSI, IT and Telecom, Manufacturing, Government and Public Sector, Energy and Utilities, Healthcare, Others), and Regional Forecasts 2022-2032

世界のIDaaS市場は、2023年に約62億米ドルと評価され、予測期間2024年から2032年にかけて27.5%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。IDaaSは、サブスクリプションを通じて提供されるクラウドベースのID... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bizwit Research & Consulting LLP
ビズウィットリサーチ&コンサルティング
2024年7月17日 US$4,950
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200 英語

 

サマリー

世界のIDaaS市場は、2023年に約62億米ドルと評価され、予測期間2024年から2032年にかけて27.5%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。IDaaSは、サブスクリプションを通じて提供されるクラウドベースのID・アクセス管理(IAM)サービスを包含する。IDaaSは、ID、認証、権限管理の重要なコンポーネントを標準化することで、さまざまなユーザーアカウント関連業務の自動化、企業リスクの低減、時間とコストの節約といった大きなメリットを提供する。同市場は、主にサイバーセキュリティ侵害やID関連の不正行為の増加によって、力強い成長を遂げている。COVID-19の流行により、日常的な活動やビジネスのオンライン・プラットフォームへの移行が加速し、デジタル・メディアや通信ネットワークへの依存度が高まっている。サイバー犯罪者はこのシフトを悪用し、広範な被害を引き起こし、IDaaS ソリューションの採用を促している。クラウド・コンピューティングとコネクテッド・テクノロジーの統合は、市場の拡大をさらに後押ししている。
しかし、市場は、特に中小企業におけるIAMソリューションに関する認識不足などの課題に直面している。さらに、熟練した専門家の不足と高度な脅威の複雑さが、市場成長の大きな障害となっている。また、コンプライアンスの問題や規制環境の変動も、IDaaSソリューションの幅広い採用の妨げとなっている。こうした課題にもかかわらず、クラウドベースのIAMソリューションの人気の高まりや、AI、バイオメトリクスなどの新興技術の採用の高まりは、市場成長の有利な機会を提示している。AIと機械学習技術の統合はIDaaSソリューションの効率を高め、さまざまな分野での採用を促進している。
世界のIDaaS市場調査において考慮された主要地域には、アジア太平洋地域、北米、欧州、中南米、その他の地域が含まれる。北米は、Identity as a Service市場において収益面で支配的な地域である。同地域の市場成長は、先進技術の普及や堅牢なインフラなどの要因によるものである。一方、アジア太平洋地域の市場は予測期間中に最も速い速度で成長すると予測されている。同地域のデジタル化需要の高まりとインターネット普及率の高さが、大きな成長機会をもたらすと予測されている。
本レポートに含まれる主な市場プレイヤーは以下の通り:
IBM Corporation
マイクロソフト株式会社
オラクル株式会社
Ping Identity Corporation
Okta, Inc.
セイルポイント・テクノロジーズ・ホールディングス
OneLogin, Inc.
セントリファイ株式会社
ブロードコム
ジェムアルトNV
Idaptive, LLC
Auth0, Inc.
SecureAuth Corporation
HIDグローバル株式会社
アバティア株式会社
市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明する:
コンポーネント別
- プロビジョニング
- シングルサインオン(SSO)
- 多要素認証(MFA)
- 監査、コンプライアンス、ガバナンス
- ディレクトリサービス
- パスワード管理
導入タイプ別
- パブリッククラウド
- プライベートクラウド
- ハイブリッドクラウド
企業規模別
- 大企業
- 中小企業
業種別
- BFSI
- IT・通信
- 製造業
- 政府・公共部門
- エネルギー・公益事業
- ヘルスケア
- その他
地域別
北米
- 米国
- カナダ
欧州
- 英国
- ドイツ
- フランス
- スペイン
- イタリア
- ROE
アジア太平洋
- 中国
- インド
- 日本
- オーストラリア
- 韓国
- ロサンゼルス
ラテンアメリカ
- ブラジル
- メキシコ
中東・アフリカ
- サウジアラビア
- 南アフリカ
- RoMEA
調査対象年は以下の通り:
- 過去2022年
- 基準年 - 2023年
- 予測期間 - 2024年から2032年
主な内容
- 2022年から2032年までの10年間の市場推定と予測。
- 各市場セグメントの年換算収益と地域レベル分析。
- 主要地域の国レベル分析による地理的展望の詳細分析。
- 市場の主要プレーヤーに関する情報を含む競争状況。
- 主要事業戦略の分析と今後の市場アプローチに関する提言。
- 市場の競争構造の分析
- 市場の需要サイドと供給サイドの分析

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目次

第1章.世界のIDaaS(Identity as a Service)市場エグゼクティブサマリー
1.1.IDaaSの世界市場規模・予測(2022年~2032年)
1.2.地域別概要
1.3.セグメント別概要
1.3.1.コンポーネント別
1.3.2.展開タイプ別
1.3.3.企業規模別
1.3.4.業種別
1.4.主要動向
1.5.不況の影響
1.6.アナリストの推奨と結論

第2章.世界のサービスとしてのアイデンティティ市場の定義と調査前提
2.1.調査目的
2.2.市場の定義
2.3.調査の前提
2.3.1.包含と除外
2.3.2.限界
2.3.3.供給サイドの分析
2.3.3.1.入手可能性
2.3.3.2.インフラ
2.3.3.3.規制環境
2.3.3.4.市場競争
2.3.3.5.経済性(消費者の視点)
2.3.4.需要サイド分析
2.3.4.1.規制の枠組み
2.3.4.2.技術の進歩
2.3.4.3.環境への配慮
2.3.4.4.消費者の意識と受容
2.4.推定方法
2.5.調査対象年
2.6.通貨換算レート

第3章.サービスとしてのアイデンティティの世界市場ダイナミクス
3.1.市場促進要因
3.1.1.ID詐欺の増加
3.1.2.クラウド・コンピューティングとコネクテッド・テクノロジーの採用拡大
3.1.3.政府の支援政策とセキュリティ基準への投資
3.2.市場の課題
3.2.1.IAM ソリューションに対する認識と熟練した専門家の不足
3.2.2.高度な脅威と規制の複雑さ
3.2.3.クラウド移行に伴うセキュリティとコンプライアンスの問題
3.3.市場機会
3.3.1.AIとML技術の統合
3.3.2.新興市場におけるデジタル化需要の高まり
3.3.3.セキュリティ事業拡大への戦略的投資

第4章.サービスとしてのアイデンティティ市場の世界産業分析
4.1.ポーターの 5 フォース・モデル
4.1.1.サプライヤーの交渉力
4.1.2.買い手の交渉力
4.1.3.新規参入者の脅威
4.1.4.代替品の脅威
4.1.5.競合他社との競争
4.1.6.ポーターの5フォースモデルへの未来的アプローチ
4.1.7.ポーター5フォースの影響分析
4.2.PESTEL分析
4.2.1.政治的要因
4.2.2.経済的
4.2.3.社会
4.2.4.技術的
4.2.5.環境
4.2.6.法律
4.3.最高の投資機会
4.4.トップ勝ち組戦略
4.5.破壊的トレンド
4.6.業界専門家の視点
4.7.アナリストの推奨と結論

第5章.サービスとしてのアイデンティティ世界市場:2022-2032年 コンポーネント別市場規模・予測
5.1.セグメントダッシュボード
5.2.サービスとしてのアイデンティティ世界市場コンポーネント別売上動向分析、2022 年と 2032 年(10 億米ドル)
5.2.1.プロビジョニング
5.2.2.シングルサインオン(SSO)
5.2.3.多要素認証(MFA)
5.2.4.監査、コンプライアンス、ガバナンス
5.2.5.ディレクトリ・サービス
5.2.6.パスワード管理

第6章.サービスとしてのアイデンティティの世界市場規模&予測:展開タイプ別 2022-2032
6.1.セグメントダッシュボード
6.2.サービスとしてのアイデンティティの世界市場2022 年と 2032 年のデプロイメントタイプ別収益動向分析(億米ドル)
6.2.1.パブリッククラウド
6.2.2.プライベート・クラウド
6.2.3.ハイブリッド・クラウド

第7章.サービスとしてのアイデンティティの世界市場規模・予測(企業規模別) 2022年~2032年
7.1.セグメントダッシュボード
7.2.サービスとしてのアイデンティティ世界市場企業規模別売上動向分析、2022年および2032年(10億米ドル)
7.2.1.大企業
7.2.2.中小企業

第8章.サービスとしてのアイデンティティの世界市場規模・産業分野別予測 2022-2032
8.1.セグメントダッシュボード
8.2.サービスとしてのアイデンティティの世界市場産業別売上動向分析、2022年および2032年 (億米ドル)
8.2.1.BFSI
8.2.2.IT・通信
8.2.3.製造業
8.2.4.政府・公共部門
8.2.5.エネルギー・公益事業
8.2.6.ヘルスケア
8.2.7.その他

第9章.サービスとしてのアイデンティティの世界市場規模・地域別予測 2022-2032
9.1.北米のサービスとしてのアイデンティティ市場
9.1.1.米国のサービスとしてのアイデンティティ市場
9.1.1.1.コンポーネントの内訳規模と予測、2022年~2032年
9.1.1.2.展開タイプの内訳サイズと予測、2022年~2032年
9.1.1.3.企業規模の内訳と予測、2022-2032年
9.1.1.4.業種別内訳サイズと予測、2022-2032年
9.1.2.カナダのサービスとしてのアイデンティティ市場
9.1.3.メキシコのサービスとしてのアイデンティティ市場
9.2.欧州のサービスとしてのアイデンティティ市場
9.2.1.イギリスのサービスとしてのアイデンティティ市場
9.2.2.ドイツのサービスとしてのアイデンティティ市場
9.2.3.フランスのサービスとしてのアイデンティティ市場
9.2.4.スペインのサービスとしてのアイデンティティ市場
9.2.5.イタリアのサービスとしてのアイデンティティ市場
9.2.6.その他のヨーロッパのサービスとしてのアイデンティティ市場
9.3.アジア太平洋地域のサービスとしてのアイデンティティ市場
9.3.1.中国のサービスとしてのアイデンティティ市場
9.3.2.インドのサービスとしてのアイデンティティ市場
9.3.3.日本のサービスとしてのアイデンティティ市場
9.3.4.オーストラリアのサービスとしてのアイデンティティ市場
9.3.5.韓国のサービスとしてのアイデンティティ市場
9.3.6.その他のアジア太平洋地域のサービスとしてのアイデンティティ市場
9.4.ラテンアメリカのサービスとしてのアイデンティティ市場
9.4.1.ブラジルのサービスとしてのアイデンティティ市場
9.4.2.メキシコのサービスとしてのアイデンティティ市場
9.4.3.その他のラテンアメリカのサービスとしてのアイデンティティ市場
9.5.中東・アフリカのサービスとしてのアイデンティティ市場
9.5.1.サウジアラビアのサービスとしてのアイデンティティ市場
9.5.2.南アフリカのサービスとしてのアイデンティティ市場
9.5.3.サービスとしてのアイデンティティ市場

第10章.競合他社の動向
10.1.主要企業のSWOT分析
10.1.1.企業1
10.1.2.企業2
10.1.3.会社3
10.2.トップ市場戦略
10.3.企業プロフィール
10.3.1.IBMコーポレーション
10.3.1.1.主要情報
10.3.1.2.概要
10.3.1.3.財務(データの入手可能性による)
10.3.1.4.製品概要
10.3.1.5.市場戦略
10.3.2.マイクロソフト株式会社
10.3.3.オラクル
10.3.4.オクタ社
10.3.5.Ping Identity株式会社
10.3.6.セイルポイント・テクノロジーズ・ホールディングス
10.3.7.OneLogin, Inc.
10.3.8.セントリファイ
10.3.9.ブロードコム
10.3.10.Auth0, Inc.
10.3.11.ジェムアルトNV
10.3.12.HID グローバル・コーポレーション
10.3.13.イダプティブ社
10.3.14.セキュア・オース・コーポレーション
10.3.15.アバティア株式会社

第11章.研究プロセス
11.1.研究プロセス
11.1.1.データマイニング
11.1.2.分析
11.1.3.市場推定
11.1.4.バリデーション
11.1.5.出版
11.2.研究属性

 

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Summary

Global Identity as a Service Market is valued approximately at USD 6.2 billion in 2023 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 27.5% over the forecast period 2024-2032. IDaaS encompasses cloud-based identity and access management (IAM) services provided via subscription. It offers significant benefits such as automating various user account-related operations, reducing company risk, and saving time and money by standardizing crucial identity, authentication, and permission management components. The market is witnessing robust growth, primarily driven by the increasing incidence of cybersecurity breaches and identity-related fraud. The COVID-19 pandemic has accelerated the shift of routine activities and businesses to online platforms, leading to a heightened reliance on digital media and communication networks. Cybercriminals have exploited this shift, causing widespread damage and prompting the adoption of IDaaS solutions. The integration of cloud computing and connected technologies further fuels market expansion.
However, the market faces challenges such as a lack of awareness regarding IAM solutions, especially among small and medium-sized enterprises. Additionally, the shortage of skilled professionals and the complexity of advanced threats pose significant obstacles to market growth. Compliance issues and the fluctuating regulatory landscape also hinder the broader adoption of IDaaS solutions. Despite these challenges, the growing popularity of cloud-based IAM solutions and the rising adoption of emerging technologies such as AI, biometrics, and others present lucrative opportunities for market growth. The integration of AI and machine learning technologies enhances the efficiency of IDaaS solutions, driving their adoption across various sectors.
The key regions considered for the global Identity as a Service Market study include Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Rest of the World. North America is a dominating region in the Identity as a Service Market in terms of revenue. The market growth in the region is being attributed to factors including widespread adoption of advanced technologies and robust infrastructure. Whereas, the market in Asia Pacific is anticipated to grow at the fastest rate over the forecast period. The region's increasing demand for digitalization and high internet penetration are anticipated to provide significant growth opportunities.
Major market players included in this report are:
IBM Corporation
Microsoft Corporation
Oracle Corporation
Ping Identity Corporation
Okta, Inc.
SailPoint Technologies Holdings, Inc.
OneLogin, Inc.
Centrify Corporation
Broadcom Inc.
Gemalto NV
Idaptive, LLC
Auth0, Inc.
SecureAuth Corporation
HID Global Corporation
Avatier Corporation
The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:
By Component:
• Provisioning
• Single-Sign-On (SSO)
• Multi-Factor Authentication (MFA)
• Audit, Compliance and Governance
• Directory Services
• Password Management
By Deployment Type:
• Public Cloud
• Private Cloud
• Hybrid Cloud
By Enterprise Size:
• Large Enterprise
• Small and Medium-sized Enterprise
By Industry Vertical:
• BFSI
• IT and Telecom
• Manufacturing
• Government and Public Sector
• Energy and Utilities
• Healthcare
• Others
By Region:
North America
• U.S.
• Canada
Europe
• UK
• Germany
• France
• Spain
• Italy
• ROE
Asia Pacific
• China
• India
• Japan
• Australia
• South Korea
• RoAPAC
Latin America
• Brazil
• Mexico
Middle East & Africa
• Saudi Arabia
• South Africa
• RoMEA
Years considered for the study are as follows:
• Historical year – 2022
• Base year – 2023
• Forecast period – 2024 to 2032
Key Takeaways:
• Market Estimates & Forecast for 10 years from 2022 to 2032.
• Annualized revenues and regional level analysis for each market segment.
• Detailed analysis of geographical landscape with Country level analysis of major regions.
• Competitive landscape with information on major players in the market.
• Analysis of key business strategies and recommendations on future market approach.
• Analysis of competitive structure of the market.
• Demand side and supply side analysis of the market.



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Table of Contents

Chapter 1. Global Identity as a Service (IDaaS) Market Executive Summary
1.1. Global Identity as a Service Market Size & Forecast (2022-2032)
1.2. Regional Summary
1.3. Segmental Summary
1.3.1. By Component
1.3.2. By Deployment Type
1.3.3. By Enterprise Size
1.3.4. By Industry Vertical
1.4. Key Trends
1.5. Recession Impact
1.6. Analyst Recommendation & Conclusion

Chapter 2. Global Identity as a Service Market Definition and Research Assumptions
2.1. Research Objective
2.2. Market Definition
2.3. Research Assumptions
2.3.1. Inclusion & Exclusion
2.3.2. Limitations
2.3.3. Supply Side Analysis
2.3.3.1. Availability
2.3.3.2. Infrastructure
2.3.3.3. Regulatory Environment
2.3.3.4. Market Competition
2.3.3.5. Economic Viability (Consumer’s Perspective)
2.3.4. Demand Side Analysis
2.3.4.1. Regulatory frameworks
2.3.4.2. Technological Advancements
2.3.4.3. Environmental Considerations
2.3.4.4. Consumer Awareness & Acceptance
2.4. Estimation Methodology
2.5. Years Considered for the Study
2.6. Currency Conversion Rates

Chapter 3. Global Identity as a Service Market Dynamics
3.1. Market Drivers
3.1.1. Increase in the number of identity frauds
3.1.2. Growing adoption of cloud computing and connected technologies
3.1.3. Supportive government policies and investments in security standards
3.2. Market Challenges
3.2.1. Lack of awareness and skilled professionals for IAM solutions
3.2.2. Complexity of advanced threats and regulatory landscape
3.2.3. Security and compliance issues with cloud migration
3.3. Market Opportunities
3.3.1. Integration of AI and ML technologies
3.3.2. Rising demand for digitalization in emerging markets
3.3.3. Strategic investments in expanding security operations

Chapter 4. Global Identity as a Service Market Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.1.6. Futuristic Approach to Porter’s 5 Force Model
4.1.7. Porter’s 5 Force Impact Analysis
4.2. PESTEL Analysis
4.2.1. Political
4.2.2. Economical
4.2.3. Social
4.2.4. Technological
4.2.5. Environmental
4.2.6. Legal
4.3. Top investment opportunity
4.4. Top winning strategies
4.5. Disruptive Trends
4.6. Industry Expert Perspective
4.7. Analyst Recommendation & Conclusion

Chapter 5. Global Identity as a Service Market Size & Forecasts by Component 2022-2032
5.1. Segment Dashboard
5.2. Global Identity as a Service Market: Component Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Billion)
5.2.1. Provisioning
5.2.2. Single-Sign-On (SSO)
5.2.3. Multi-Factor Authentication (MFA)
5.2.4. Audit, Compliance and Governance
5.2.5. Directory Services
5.2.6. Password Management

Chapter 6. Global Identity as a Service Market Size & Forecasts by Deployment Type 2022-2032
6.1. Segment Dashboard
6.2. Global Identity as a Service Market: Deployment Type Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Billion)
6.2.1. Public Cloud
6.2.2. Private Cloud
6.2.3. Hybrid Cloud

Chapter 7. Global Identity as a Service Market Size & Forecasts by Enterprise Size 2022-2032
7.1. Segment Dashboard
7.2. Global Identity as a Service Market: Enterprise Size Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Billion)
7.2.1. Large Enterprise
7.2.2. Small and Medium-sized Enterprise

Chapter 8. Global Identity as a Service Market Size & Forecasts by Industry Vertical 2022-2032
8.1. Segment Dashboard
8.2. Global Identity as a Service Market: Industry Vertical Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Billion)
8.2.1. BFSI
8.2.2. IT and Telecom
8.2.3. Manufacturing
8.2.4. Government and Public Sector
8.2.5. Energy and Utilities
8.2.6. Healthcare
8.2.7. Others

Chapter 9. Global Identity as a Service Market Size & Forecasts by Region 2022-2032
9.1. North America Identity as a Service Market
9.1.1. U.S. Identity as a Service Market
9.1.1.1. Component breakdown size & forecasts, 2022-2032
9.1.1.2. Deployment Type breakdown size & forecasts, 2022-2032
9.1.1.3. Enterprise Size breakdown size & forecasts, 2022-2032
9.1.1.4. Industry Vertical breakdown size & forecasts, 2022-2032
9.1.2. Canada Identity as a Service Market
9.1.3. Mexico Identity as a Service Market
9.2. Europe Identity as a Service Market
9.2.1. UK Identity as a Service Market
9.2.2. Germany Identity as a Service Market
9.2.3. France Identity as a Service Market
9.2.4. Spain Identity as a Service Market
9.2.5. Italy Identity as a Service Market
9.2.6. Rest of Europe Identity as a Service Market
9.3. Asia-Pacific Identity as a Service Market
9.3.1. China Identity as a Service Market
9.3.2. India Identity as a Service Market
9.3.3. Japan Identity as a Service Market
9.3.4. Australia Identity as a Service Market
9.3.5. South Korea Identity as a Service Market
9.3.6. Rest of Asia Pacific Identity as a Service Market
9.4. Latin America Identity as a Service Market
9.4.1. Brazil Identity as a Service Market
9.4.2. Mexico Identity as a Service Market
9.4.3. Rest of Latin America Identity as a Service Market
9.5. Middle East & Africa Identity as a Service Market
9.5.1. Saudi Arabia Identity as a Service Market
9.5.2. South Africa Identity as a Service Market
9.5.3. Rest of Middle East & Africa Identity as a Service Market

Chapter 10. Competitive Intelligence
10.1. Key Company SWOT Analysis
10.1.1. Company 1
10.1.2. Company 2
10.1.3. Company 3
10.2. Top Market Strategies
10.3. Company Profiles
10.3.1. IBM Corporation
10.3.1.1. Key Information
10.3.1.2. Overview
10.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
10.3.1.4. Product Summary
10.3.1.5. Market Strategies
10.3.2. Microsoft Corporation
10.3.3. Oracle Corporation
10.3.4. Okta, Inc.
10.3.5. Ping Identity Corporation
10.3.6. SailPoint Technologies Holdings, Inc.
10.3.7. OneLogin, Inc.
10.3.8. Centrify Corporation
10.3.9. Broadcom Inc.
10.3.10. Auth0, Inc.
10.3.11. Gemalto NV
10.3.12. HID Global Corporation
10.3.13. Idaptive, LLC
10.3.14. SecureAuth Corporation
10.3.15. Avatier Corporation

Chapter 11. Research Process
11.1. Research Process
11.1.1. Data Mining
11.1.2. Analysis
11.1.3. Market Estimation
11.1.4. Validation
11.1.5. Publishing
11.2. Research Attributes

 

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