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ソーシャルメディア分析の世界市場規模調査&予測:導入形態別(クラウド、オンプレミス)、企業タイプ別(中小企業、大企業)、機能別(センチメント分析、競合分析、ハッシュタグ分析、ダッシュボード&可視化、その他)、用途別(セールス&マーケティング管理、顧客体験管理、リスク管理&不正検知、その他)、エンドユーザー別(BFSI、メディア&エンターテイメント、小売、IT&通信、ヘルスケア、政府、その他)、地域別分析:2023年~2030年


Global Social Media Analytics Market Size Study & Forecast, by Deployment (Cloud and On-premise), By Enterprise Type (Small and Medium-sized Enterprises and Large Enterprises), By Function (Sentiment Analysis, Competitive Analysis, Hashtag Analysis, Dashboard & Visualization, and Others), By Application (Sales & Marketing Management, Customer Experience Management, Risk Management & Fraud Detection, and Others), By End User (BFSI, Media & Entertainment, Retail, IT & Telecom, Healthcare, Government, and Others), and Regional Analysis, 2023-2030

世界のソーシャルメディア分析市場は、2022年に約89億7000万米ドルと評価され、予測期間2023-2030年には22.9%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。ソーシャルメディア分析は、ビジネスとマーケティン... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bizwit Research & Consulting LLP
ビズウィットリサーチ&コンサルティング
2024年4月13日 US$4,950
シングルユーザライセンス(印刷不可)
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200 英語

 

サマリー

世界のソーシャルメディア分析市場は、2022年に約89億7000万米ドルと評価され、予測期間2023-2030年には22.9%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。ソーシャルメディア分析は、ビジネスとマーケティングの両方の目的で重要なツールとして浮上している。
これは、パフォーマンスを評価し、視聴者の行動を理解し、戦略を最適化するために、ソーシャルメディアプラットフォームからのデータを分析することを含む。ソーシャルメディア・アナリティクスは、エンゲージメント、リーチ、センチメントなどの指標を追跡し、キャンペーン効果の評価、コンテンツの改良、評判の管理を可能にする。したがって、企業はソーシャルメディア分析を活用して、消費者の認識に関する実用的な洞察を収集し、サービスや製品の提供を強化している。ソーシャルメディア・アナリティクス市場の拡大は、ソーシャルメディア・プラットフォーム利用者の継続的な急増に加え、インターネットへのアクセスの増加、市場・競合情報への注目の高まりが後押ししている。フェイスブックの報告によると、2022年第2四半期までに29億3,000万人の月間アクティブユーザーを誇り、ツイッターは毎日8億件以上のツイートが送信されていると公表しており、ソーシャルメディアネットワークが世界中に浸透していることを裏付けている。

加えて、スマートフォンとタブレットの普及により、より多くの人々がソーシャルメディア・プラットフォームにアクセスするようになり、データ生成量が増加し、このデータの意味を理解するための分析ツールの必要性が高まっている。スマートフォンとタブレットは、多様なソーシャルメディア・プラットフォームへのアクセスを提供し、データ・ソースのプールを充実させ、異なるプラットフォームにわたるユーザー行動の包括的なビューを提供する。Statistaによると、2021年には、スマートフォンの総契約数は世界で62億5,900万件に達すると推定されている。また、この数字は常に上昇し、2027年には76億9,000万件のスマートフォン契約に達すると予想されている。さらに、これらのデバイスに組み込まれたGPS技術により、位置情報に基づくデータの収集が可能になり、地理的位置に基づくユーザーの属性や嗜好に関する洞察が得られる。スマートフォンやタブレットの携帯性とアクセスのしやすさは、ソーシャルメディア・プラットフォームへの常時接続を保証し、ソーシャルメディア分析の潜在的利用者を拡大する。このため、この傾向は世界中でソーシャルメディア分析市場の持続的成長を促進すると予想される。さらに、SaaSモデルや人工知能(AI)ベースのソーシャル・メディア・アナリティクスの利用が増加し、クラウドベースのソリューションの採用が増加していることから、予測期間中にさまざまな有利な機会がもたらされる。しかし、増加する非構造化データを管理する単一のソリューションがないことや、データセキュリティに関する懸念の高まりが、2023~2030年の予測期間を通じて市場の成長を妨げている。

ソーシャル・メディア・アナリティクスの世界市場調査において考慮した主要地域は、アジア太平洋、北米、欧州、中南米、中東・アフリカである。スマートフォンの利用が急増し、自然言語処理、人工知能、機械学習、拡張現実などの最先端技術の統合が増加しているため、2022年には北米が市場を支配した。さらに、一般データ保護規則(GDPR)やカリフォルニア州消費者プライバシー法(CCPA)などのプライバシー規制が進化する中、ソーシャルメディア分析の領域でコンプライアンスの確保とユーザーデータの保護が重視されるようになっている。この地域の企業は、強固なデータセキュリティ対策を提供し、ユーザーのプライバシー権を維持することを目指し、厳格なプライバシー法に準拠するソリューションに積極的に投資している。一方、アジア太平洋地域は予測期間中、最も高いCAGRで成長すると予想されている。インド、中国、インドネシア、日本などの国々でソーシャルメディアの利用が急増し、データ量の大幅な増加につながっており、ソーシャルメディア分析ソリューションの需要を促進している。アジア太平洋地域の企業がデータ主導の意思決定の価値をますます認識するようになり、顧客行動、センチメント分析、市場動向に関する洞察を得るためにソーシャルメディア分析を活用することが重視されるようになっている。この傾向は、様々な分野でのソーシャルメディア分析ソリューションの導入に拍車をかけ、情報に基づいた意思決定と戦略立案を促進し、地域全体の市場需要を大きく押し上げている。

本レポートに含まれる主な市場プレイヤーは以下の通り:
IBM Corporation(米国)
オラクル・コーポレーション(米国)
Sprout Social社(米国)
Meltwater(オランダ)
Hootsuite Inc.(カナダ)
NetBase Quid社(米国)
Brandwatch (Cision US Inc.) (イギリス)
Digimind(フランス)
Qualtrics (オーストラリア)
トークウォーカー(ルクセンブルク)

市場における最近の動き
 2022年6月、ルイビル陸上競技部は消費者インテリジェンス・プラットフォームのTalkwalkerと複数年のパートナーシップを締結した。この提携を通じて、Talkwalker はカーディナル・アスレチックスがファン、インフルエンサー、有名人、世界的なニュース出版物/ブログからのソーシャル・インプットの影響力を効果的に測定し、対応し、理解することを可能にする貴重な洞察を提供する。このような洞察は、運動部内の戦略的意思決定を強化し、スポーツのダイナミックな状況に適応し、成功する能力を高めます。
 2022年4月、DigimindはFaceliftと協力し、ソーシャルメディアの拡大を促進するための重要なリソースを提供する。ソーシャルメディア管理ツールで有名なFaceliftは、Digimindと協力し、ブランドイメージを監視し、様々なソーシャルネットワークを効率的に監督することで、両分野に利益をもたらす。この協業により、企業はオンラインでの存在感を高め、ソーシャルメディア・プラットフォームを効果的に管理するための包括的なツールを手に入れることができる。
 2022年3月、Sprout Social, Inc.とSalesforceは提携し、Sproutのソーシャル・スイートを通じてSalesforceのユーザーにソーシャルメディア・プレゼンス管理の支援を提供する。Salesforceの顧客は、プラットフォームの統合、リスニング、エンゲージメント、アナリティクス、パブリッシング&スケジューリング、アドボカシーなどのタスクを処理できる。

世界のソーシャルメディア分析市場レポートスコープ:
 過去データ - 2020 - 2021
 推計基準年 - 2022年
 予測期間 - 2023年〜2030年
 レポート対象 - 売上予測、企業ランキング、競合環境、成長要因、動向
 対象セグメント - 展開、企業タイプ、機能、用途、エンドユーザー、地域
 対象地域 - 北米; 欧州; アジア太平洋; 中南米; 中東およびアフリカ
 カスタマイズ範囲 - レポートのカスタマイズは無料(アナリストの作業時間8時間分まで)。国、地域、セグメントスコープの追加または変更*。

本調査の目的は、近年における様々なセグメントおよび国の市場規模を定義し、今後数年間の値を予測することです。本レポートは、調査対象国における産業の質的・量的側面の両方を盛り込むよう設計されています。

また、市場の将来的な成長を規定する推進要因や課題など、重要な側面に関する詳細情報も掲載しています。さらに、主要企業の競争環境と製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場における潜在的な機会も組み込んでいます。市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明する:

デプロイメント別
クラウド
オンプレミス

企業タイプ別
大企業
中小企業

機能別
センチメント分析
競合分析
ハッシュタグ分析
ダッシュボード&ビジュアライゼーション
その他

アプリケーション別
セールス&マーケティング管理
顧客経験管理
リスク管理・不正検知
その他

エンドユーザー別
BFSI
メディア&エンターテイメント
小売
IT&テレコム
ヘルスケア
政府機関
その他

地域別

北米
米国
カナダ

ヨーロッパ
英国
ドイツ
フランス
スペイン
イタリア
ROE

アジア太平洋
中国
インド
日本
オーストラリア
韓国
RoAPAC

ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ

中東・アフリカ
サウジアラビア
南アフリカ
その他の中東・アフリカ



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目次

第1章.要旨
1.1.市場概要
1.2.世界市場およびセグメント別市場予測、2020~2030年 (億米ドル)
1.2.1.ソーシャルメディア分析市場、地域別、2020年〜2030年(USD Billion)
1.2.2.ソーシャルメディア分析市場、展開別、2020年〜2030年(USD Billion)
1.2.3.ソーシャルメディア分析市場、企業タイプ別、2020〜2030年(USD Billion)
1.2.4.ソーシャルメディア分析市場、機能別、2020年〜2030年(USD Billion)
1.2.5.ソーシャルメディア分析市場、用途別、2020年〜2030年(USD Billion)
1.2.6.ソーシャルメディア分析市場:エンドユーザー別、2020〜2030年(10億米ドル)
1.3.主要動向
1.4.推計方法
1.5.調査の前提
第2章.世界のソーシャルメディア分析市場の定義と範囲
2.1.調査の目的
2.2.市場の定義と範囲
2.2.1.業界の進化
2.2.2.調査範囲
2.3.調査対象年
2.4.通貨換算レート
第3章.ソーシャルメディア分析の世界市場ダイナミクス
3.1.ソーシャルメディア分析市場のインパクト分析(2020年~2030年)
3.1.1.市場促進要因
3.1.1.1.ソーシャルメディア・プラットフォーム利用者の急増
3.1.1.2.スマートフォンやタブレットの普及
3.1.2.市場の課題
3.1.2.1.増加する非構造化データを管理する単一ソリューションの欠如
3.1.2.2.データ・セキュリティに関する懸念の高まり
3.1.3.市場機会
3.1.3.1.SaaSモデルと人工知能(AI)ベースのソーシャルメディア分析の利用の増加
3.1.3.2.クラウドベースのソリューション採用の増加
第4章.世界のソーシャルメディア分析市場産業分析
4.1.ポーターの5フォースモデル
4.1.1.サプライヤーの交渉力
4.1.2.買い手の交渉力
4.1.3.新規参入者の脅威
4.1.4.代替品の脅威
4.1.5.競争上のライバル
4.2.ポーターの5フォース影響分析
4.3.PEST分析
4.3.1.政治的
4.3.2.経済的
4.3.3.社会
4.3.4.技術
4.3.5.環境
4.3.6.法律
4.4.最高の投資機会
4.5.トップ勝ち組戦略
4.6.COVID-19インパクト分析
4.7.破壊的トレンド
4.8.業界専門家の視点
4.9.アナリストの推奨と結論
第5章.ソーシャルメディア分析の世界市場、デプロイメント別
5.1.市場スナップショット
5.2.ソーシャル・メディア・アナリティクスの世界市場(デプロイメント別、パフォーマンス別)-ポテンシャル分析
5.3.ソーシャルメディア分析の世界市場:デプロイメント別推計・予測 2020-2030年 (億米ドル)
5.4.ソーシャルメディア分析市場、サブセグメント分析
5.4.1.クラウド
5.4.2.オンプレミス
第6章.ソーシャルメディア分析の世界市場、企業タイプ別
6.1.市場スナップショット
6.2.ソーシャルメディア分析の世界市場:企業タイプ別、業績-潜在能力分析
6.3.ソーシャルメディア分析の世界市場:企業タイプ別 2020-2030年予測 (億米ドル)
6.4.ソーシャルメディア分析市場、サブセグメント分析
6.4.1.大企業
6.4.2.中小企業
第7章.ソーシャルメディア分析の世界市場、機能別
7.1.市場スナップショット
7.2.ソーシャルメディア分析の世界市場(機能別)、パフォーマンス - ポテンシャル分析
7.3.ソーシャルメディア分析の世界市場:機能別推計・予測 2020〜2030年 (億米ドル)
7.4.ソーシャルメディア分析市場、サブセグメント分析
7.4.1.センチメント分析
7.4.2.競合分析
7.4.3.ハッシュタグ分析
7.4.4.ダッシュボードと可視化
7.4.5.その他
第8章.ソーシャルメディア分析の世界市場、用途別
8.1.市場スナップショット
8.2.ソーシャルメディア分析の世界市場、用途別、業績-潜在能力分析
8.3.ソーシャルメディア分析の世界市場:用途別 2020-2030年予測 (億米ドル)
8.4.ソーシャルメディア分析市場、サブセグメント分析
8.4.1.セールス&マーケティング管理
8.4.2.顧客経験管理
8.4.3.リスク管理と不正検知
8.4.4.その他
第9章 ソーシャルメディア分析市場ソーシャルメディア分析市場、エンドユーザー別
9.1.市場スナップショット
9.2.ソーシャルメディア分析の世界市場:エンドユーザー別、業績-潜在能力分析
9.3.ソーシャルメディア分析の世界市場:エンドユーザー別 2020-2030年予測 (億米ドル)
9.4.ソーシャルメディア分析市場、サブセグメント分析
9.4.1.BFSI
9.4.2.メディア&エンターテイメント
9.4.3.小売
9.4.4.IT・通信
9.4.5.ヘルスケア
9.4.6.政府機関
9.4.7.その他
第10章.ソーシャルメディア分析の世界市場、地域分析
10.1.上位主要国
10.2.新興国トップ
10.3.ソーシャルメディア分析市場、地域別市場スナップショット
10.4.北米のソーシャルメディア分析市場
10.4.1.米国のソーシャルメディア分析市場
10.4.1.1.展開の内訳の推計と予測、2020年~2030年
10.4.1.2.企業タイプの内訳の推定と予測、2020-2030年
10.4.1.3.機能の内訳の見積もりと予測、2020-2030年
10.4.1.4.アプリケーションの内訳の推定と予測、2020-2030年
10.4.1.5.エンドユーザー内訳の推定と予測、2020-2030年
10.4.2.カナダのソーシャルメディア分析市場
10.5.欧州ソーシャルメディア分析市場スナップショット
10.5.1.イギリスのソーシャルメディア分析市場
10.5.2.ドイツのソーシャルメディア分析市場
10.5.3.フランスのソーシャルメディア分析市場
10.5.4.スペインのソーシャルメディア分析市場
10.5.5.イタリアのソーシャルメディア分析市場
10.5.6.その他のヨーロッパのソーシャルメディア分析市場
10.6.アジア太平洋地域のソーシャルメディア分析市場スナップショット
10.6.1.中国ソーシャルメディア分析市場
10.6.2.インドのソーシャルメディア分析市場
10.6.3.日本のソーシャルメディア分析市場
10.6.4.オーストラリアのソーシャルメディア分析市場
10.6.5.韓国のソーシャルメディア分析市場
10.6.6.その他のアジア太平洋地域のソーシャルメディア分析市場
10.7.ラテンアメリカのソーシャルメディア分析市場スナップショット
10.7.1.ブラジルのソーシャルメディア分析市場
10.7.2.メキシコのソーシャルメディア分析市場
10.8.中東・アフリカのソーシャルメディア分析市場
10.8.1.サウジアラビアのソーシャルメディア分析市場
10.8.2.南アフリカのソーシャルメディア分析市場
10.8.3.その他の中東・アフリカ地域のソーシャルメディア分析市場

第11章.競合情報
11.1.主要企業のSWOT分析
11.1.1.企業1
11.1.2.企業2
11.1.3.会社3
11.2.トップ市場戦略
11.3.企業プロフィール
11.3.1.IBMコーポレーション(米国)
11.3.1.1.主要情報
11.3.1.2.概要
11.3.1.3.財務(データの入手可能性による)
11.3.1.4.製品概要
11.3.1.5.最近の動向
11.3.2.米国オラクル社
11.3.3.スプラウト・ソーシャル社(米国)
11.3.4.Meltwater(オランダ)
11.3.5.Hootsuite Inc.(カナダ)
11.3.6.NetBase Quid, Inc.(米国)
11.3.7.Brandwatch (Cision US Inc.) (イギリス)
11.3.8.デジマインド(フランス)
11.3.9.クオルトリクス(オーストラリア)
11.3.10.トークウォーカー社(ルクセンブルク)
第12章.調査プロセス
12.1.研究プロセス
12.1.1.データマイニング
12.1.2.分析
12.1.3.市場推定
12.1.4.バリデーション
12.1.5.出版
12.2.研究属性
12.3.研究の前提

 

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Summary

Global Social Media Analytics Market is valued at approximately USD 8.97 billion in 2022 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 22.9% over the forecast period 2023-2030. Social media analytics emerges as a crucial tool for both business and marketing purposes.
It involves analyzing data from social media platforms to evaluate performance, understand audience behaviour, and optimize strategies. It assists businesses track metrics like engagement, reach, and sentiment, enabling them to assess campaign effectiveness, refine content, and manage reputation. Accordingly, businesses leverage social media analytics to gather actionable insights into consumer perceptions, enhancing their services and product offerings. The expansion of the social media analytics market is propelled by the rise in access to internet, growing focus on market and competitive intelligence, alongside the continuous surge in social media platform users. According to Facebook's reports, it boasted 2.93 billion active monthly users by the second quarter of 2022, while Twitter disclosed that over 800 million tweets are sent daily, underlining the pervasive reach of social media networks worldwide.

In addition, the widespread adoption of smartphones and tablets facilitates more people to access social media platforms, which leads to increased data generation and the need for analytics tools to make sense of this data. smartphones and tablets offer access to a diverse array of social media platforms, enriching the pool of data sources and providing a comprehensive view of user behaviour across different platforms. According to Statista, in 2021, the total number of smartphone subscriptions was estimated to be recorded at 6,259 million globally. Also, it is anticipated that the figure constantly rise and reach 7,690 million smartphone subscriptions by the year 2027. Additionally, the GPS technology embedded in these devices enables the collection of location-based data, offering insights into user demographics and preferences based on geographical location. The portability and accessibility of smartphones and tablets ensure constant connectivity to social media platforms, expanding the potential audience for social media analytics. Thus, this trend is expected to drive sustained growth in the social media analytics market across the globe. Moreover, the rise in the use of SaaS models and Artificial Intelligence (AI) based social media analytics, as well as the increasing adoption of cloud-based solutions presents various lucrative opportunities over the forecast period. However, the lack of a single solution to manage increasing unstructured data and growing concern regarding data security are hindering the market growth throughout the forecast period of 2023-2030.

The key regions considered for the Global Social Media Analytics Market study include Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Middle East & Africa. North America dominated the market in 2022 owing to the surge in smartphone usage, and the rise in integration of cutting-edge technologies such as natural language processing, artificial intelligence, machine learning, and augmented reality. Additionally, there is an increasing emphasis on ensuring compliance and safeguarding user data within the realm of social media analytics with the evolving landscape of privacy regulations such as the General Data Protection Regulation (GDPR) and the California Consumer Privacy Act (CCPA). The regional companies are actively investing in solutions that adhere to stringent privacy laws, aiming to deliver robust data security measures and uphold user privacy rights. Whereas Asia Pacific is expected to grow at the highest CAGR over the forecast years. Social media usage has surged in countries like India, China, Indonesia, and Japan, leading to a substantial increase in data volume and driving the demand for social media analytics solutions. There is a growing emphasis on leveraging social media analytics to gain insights into customer behaviour, sentiment analysis, and market trends as businesses in the Asia Pacific region increasingly recognize the value of data-driven decision-making. This trend is fueling the adoption of social media analytics solutions across various sectors, facilitating informed decision-making and strategic planning, which are significantly propelling the market demand across the region.

Major market players included in this report are:
IBM Corporation (U.S.)
Oracle Corporation (U.S.)
Sprout Social, Inc. (U.S.)
Meltwater (Netherlands)
Hootsuite Inc. (Canada)
NetBase Quid, Inc. (U.S.)
Brandwatch (Cision US Inc.) (U.K.)
Digimind (France)
Qualtrics (Australia)
Talkwalker Inc. (Luxembourg)

Recent Developments in the Market:
 In June 2022, the Louisville Athletics Department entered a multi-year partnership with Talkwalker, a consumer intelligence platform. Through this collaboration, Talkwalker provides valuable insights that enable Cardinal Athletics to effectively gauge, respond to, and comprehend the influence of social input from fans, influencers, celebrities, and global news publications/blogs. These insights empower strategic decision-making within the athletic department, enhancing their ability to adapt and thrive in the dynamic landscape of sports.
 In April 2022, Digimind collaborated with Facelift to offer vital resources for fostering social media expansion. Facelift, renowned for its social media management tools, collaborated with Digimind to benefit both sectors in monitoring brand image and proficiently overseeing various social networks. This collaboration equips businesses with comprehensive tools for enhancing their online presence and managing their social media platforms effectively.
 In March 2022, Sprout Social, Inc. and Salesforce partnered to provide Salesforce users with assistance in managing their social media presence via Sprout's social suite. Customers of Salesforce can handle tasks including platform integrations, listening, engagement, analytics, publishing & scheduling, and advocacy.

Global Social Media Analytics Market Report Scope:
 Historical Data – 2020 - 2021
 Base Year for Estimation – 2022
 Forecast period - 2023-2030
 Report Coverage - Revenue forecast, Company Ranking, Competitive Landscape, Growth factors, and Trends
 Segments Covered - Deployment, Enterprise Type, Function, Application, End-user, Region
 Regional Scope - North America; Europe; Asia Pacific; Latin America; Middle East & Africa
 Customization Scope - Free report customization (equivalent to up to 8 analysts’ working hours) with purchase. Addition or alteration to country, regional & segment scope*

The objective of the study is to define the market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values for the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.

The report also caters to detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges that will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with a detailed analysis of the competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:

By Deployment:
Cloud
On-premise

By Enterprise Type:
Large Enterprises
Small and Medium-sized Enterprises

By Function:
Sentiment Analysis
Competitive Analysis
Hashtag Analysis
Dashboard & Visualization
Others

By Application:
Sales & Marketing Management
Customer Experience Management
Risk Management & Fraud Detection
Others

By End-user:
BFSI
Media & Entertainment
Retail
IT & Telecom
Healthcare
Government
Others

By Region:

North America
U.S.
Canada

Europe
UK
Germany
France
Spain
Italy
ROE

Asia Pacific
China
India
Japan
Australia
South Korea
RoAPAC

Latin America
Brazil
Mexico

Middle East & Africa
Saudi Arabia
South Africa
Rest of Middle East & Africa



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Table of Contents

Chapter 1. Executive Summary
1.1. Market Snapshot
1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.1. Social Media Analytics Market, by Region, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.2. Social Media Analytics Market, by Deployment, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.3. Social Media Analytics Market, by Enterprise Type, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.4. Social Media Analytics Market, by Function, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.5. Social Media Analytics Market, by Application, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.6. Social Media Analytics Market, by End-user, 2020-2030 (USD Billion)
1.3. Key Trends
1.4. Estimation Methodology
1.5. Research Assumption
Chapter 2. Global Social Media Analytics Market Definition and Scope
2.1. Objective of the Study
2.2. Market Definition & Scope
2.2.1. Industry Evolution
2.2.2. Scope of the Study
2.3. Years Considered for the Study
2.4. Currency Conversion Rates
Chapter 3. Global Social Media Analytics Market Dynamics
3.1. Social Media Analytics Market Impact Analysis (2020-2030)
3.1.1. Market Drivers
3.1.1.1. Surge in social media platform users
3.1.1.2. Rising adoption of smartphones and tablets
3.1.2. Market Challenges
3.1.2.1. Lack of a single solution to manage increasing unstructured data
3.1.2.2. Growing concern regarding data security
3.1.3. Market Opportunities
3.1.3.1. Rise in use of SaaS model and Artificial Intelligence (AI) based social media analytics
3.1.3.2. Increasing adoption of cloud-based solutions
Chapter 4. Global Social Media Analytics Market Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.2. Porter’s 5 Force Impact Analysis
4.3. PEST Analysis
4.3.1. Political
4.3.2. Economical
4.3.3. Social
4.3.4. Technological
4.3.5. Environmental
4.3.6. Legal
4.4. Top investment opportunity
4.5. Top winning strategies
4.6. COVID-19 Impact Analysis
4.7. Disruptive Trends
4.8. Industry Expert Perspective
4.9. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 5. Global Social Media Analytics Market, by Deployment
5.1. Market Snapshot
5.2. Global Social Media Analytics Market by Deployment, Performance - Potential Analysis
5.3. Global Social Media Analytics Market Estimates & Forecasts by Deployment 2020-2030 (USD Billion)
5.4. Social Media Analytics Market, Sub Segment Analysis
5.4.1. Cloud
5.4.2. On-premise
Chapter 6. Global Social Media Analytics Market, by Enterprise Type
6.1. Market Snapshot
6.2. Global Social Media Analytics Market by Enterprise Type, Performance - Potential Analysis
6.3. Global Social Media Analytics Market Estimates & Forecasts by Enterprise Type 2020-2030 (USD Billion)
6.4. Social Media Analytics Market, Sub Segment Analysis
6.4.1. Large Enterprises
6.4.2. Small and Medium-sized Enterprises
Chapter 7. Global Social Media Analytics Market, by Function
7.1. Market Snapshot
7.2. Global Social Media Analytics Market by Function, Performance - Potential Analysis
7.3. Global Social Media Analytics Market Estimates & Forecasts by Function 2020-2030 (USD Billion)
7.4. Social Media Analytics Market, Sub Segment Analysis
7.4.1. Sentiment Analysis
7.4.2. Competitive Analysis
7.4.3. Hashtag Analysis
7.4.4. Dashboard & Visualization
7.4.5. Others
Chapter 8. Global Social Media Analytics Market, by Application
8.1. Market Snapshot
8.2. Global Social Media Analytics Market by Application, Performance - Potential Analysis
8.3. Global Social Media Analytics Market Estimates & Forecasts by Application 2020-2030 (USD Billion)
8.4. Social Media Analytics Market, Sub Segment Analysis
8.4.1. Sales & Marketing Management
8.4.2. Customer Experience Management
8.4.3. Risk Management & Fraud Detection
8.4.4. Others
Chapter 9. Social Media Analytics Market, by End-user
9.1. Market Snapshot
9.2. Global Social Media Analytics Market by End-user, Performance - Potential Analysis
9.3. Global Social Media Analytics Market Estimates & Forecasts by End-user 2020-2030 (USD Billion)
9.4. Social Media Analytics Market, Sub Segment Analysis
9.4.1. BFSI
9.4.2. Media & Entertainment
9.4.3. Retail
9.4.4. IT & Telecom
9.4.5. Healthcare
9.4.6. Government
9.4.7. Others
Chapter 10. Global Social Media Analytics Market, Regional Analysis
10.1. Top Leading Countries
10.2. Top Emerging Countries
10.3. Social Media Analytics Market, Regional Market Snapshot
10.4. North America Social Media Analytics Market
10.4.1. U.S. Social Media Analytics Market
10.4.1.1. Deployment breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
10.4.1.2. Enterprise Type breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
10.4.1.3. Function breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
10.4.1.4. Application breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
10.4.1.5. End-user breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
10.4.2. Canada Social Media Analytics Market
10.5. Europe Social Media Analytics Market Snapshot
10.5.1. U.K. Social Media Analytics Market
10.5.2. Germany Social Media Analytics Market
10.5.3. France Social Media Analytics Market
10.5.4. Spain Social Media Analytics Market
10.5.5. Italy Social Media Analytics Market
10.5.6. Rest of Europe Social Media Analytics Market
10.6. Asia-Pacific Social Media Analytics Market Snapshot
10.6.1. China Social Media Analytics Market
10.6.2. India Social Media Analytics Market
10.6.3. Japan Social Media Analytics Market
10.6.4. Australia Social Media Analytics Market
10.6.5. South Korea Social Media Analytics Market
10.6.6. Rest of Asia Pacific Social Media Analytics Market
10.7. Latin America Social Media Analytics Market Snapshot
10.7.1. Brazil Social Media Analytics Market
10.7.2. Mexico Social Media Analytics Market
10.8. Middle East & Africa Social Media Analytics Market
10.8.1. Saudi Arabia Social Media Analytics Market
10.8.2. South Africa Social Media Analytics Market
10.8.3. Rest of Middle East & Africa Social Media Analytics Market

Chapter 11. Competitive Intelligence
11.1. Key Company SWOT Analysis
11.1.1. Company 1
11.1.2. Company 2
11.1.3. Company 3
11.2. Top Market Strategies
11.3. Company Profiles
11.3.1. IBM Corporation (U.S.)
11.3.1.1. Key Information
11.3.1.2. Overview
11.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
11.3.1.4. Product Summary
11.3.1.5. Recent Developments
11.3.2. Oracle Corporation (U.S.)
11.3.3. Sprout Social, Inc. (U.S.)
11.3.4. Meltwater (Netherlands)
11.3.5. Hootsuite Inc. (Canada)
11.3.6. NetBase Quid, Inc. (U.S.)
11.3.7. Brandwatch (Cision US Inc.) (U.K.)
11.3.8. Digimind (France)
11.3.9. Qualtrics (Australia)
11.3.10. Talkwalker Inc. (Luxembourg)
Chapter 12. Research Process
12.1. Research Process
12.1.1. Data Mining
12.1.2. Analysis
12.1.3. Market Estimation
12.1.4. Validation
12.1.5. Publishing
12.2. Research Attributes
12.3. Research Assumption

 

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