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格安航空会社の世界市場規模調査・予測、航空機タイプ別(ナローボディ、ワイドボディ、その他)、就航都市別(国内、国際)、輸送距離別(長距離、短距離)、地域別分析、2023-2030年


Global Low-Cost Carrier Market Size Study & Forecast, by Aircraft Type (Narrow Body, Wide Body, Others) By Destination (Domestic, International) By Haul (Long Haul, Short Haul) and Regional Analysis, 2023-2030

世界の格安航空会社市場は、2022年に約xx億米ドルと評価され、予測期間2023-2030年には10%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。格安航空会社とは、運航コストの削減に焦点を当てた簡素なビジネスモデ... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bizwit Research & Consulting LLP
ビズウィットリサーチ&コンサルティング
2024年4月13日 US$4,950
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200 英語

 

サマリー

世界の格安航空会社市場は、2022年に約xx億米ドルと評価され、予測期間2023-2030年には10%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。格安航空会社とは、運航コストの削減に焦点を当てた簡素なビジネスモデルを採用することで、格安航空券を提供する航空会社のことである。これらの航空会社は通常、ノーフィル・サービスを提供し、受託手荷物、機内食、座席指定などの付加的なアメニティに対して乗客から料金を徴収する。格安航空会社市場は、航空旅客数の増加や都市化の進展などの要因により拡大している。LCCはハブ・アンド・スポークのネットワークではなく、ポイント・トゥ・ポイントのルートを運航することが多く、迅速なターンアラウンドタイムと航空機の利用率の向上を可能にしている。その結果、2023-2030年の予測期間中、格安航空会社の需要は世界市場で徐々に増加している。

格安航空会社は通常、予算重視の旅行者に手頃な価格の航空券を提供することに重点を置いており、航空便数の増加により、格安航空会社は路線網を拡大してより多くの目的地に就航するようになり、これにより主要地域をカバーできるようになり、市場全体の存在感が増している。Statistaによると、航空業界による世界の定期旅客数は2021年に2億1,800万人、2022年には3億7,800万人に達する。さらに、LCCは多くの場合、航空旅行をより幅広い層に利用しやすくする手頃な運賃を提供することで需要を喚起している。格安航空会社市場を牽引するもう一つの重要な要因は、都市化の急速な進展である。都市化は空港などの交通インフラの整備を促進するため、LCCは新たな路線を開設してネットワークを拡大し、低価格航空券に対する需要の高まりに応えることができる。また、Statistaによると、2022年の世界の都市化率は57%だった。北米は最も都市化が進んでおり、人口の5分の4以上が都市に住んでいる。さらに、格安航空会社と国際航空路線の拡大に伴う技術の進歩は、予測期間中、市場に有利な成長機会をもたらすと予想される。しかし、価格競争が激しく、限界利益が低いため、2023~2030年の予測期間を通じて市場全体の成長が阻害されるとみられる。

格安航空会社の世界市場調査において考慮した主要地域は、アジア太平洋、北米、欧州、中南米、中東・アフリカなどである。北米は、同地域の都市化率の高まりにより、2022年の市場を支配した。都市化は空港を含むインフラ整備の必要性を高める。政府や民間投資家は、旅客数の増加に対応するため、既存の空港の拡張や新空港の建設に投資することが多い。このような拡大は、LCCが路線網を拡大し、より多くの空港から就航する機会を生み出し、都市人口へのアクセス性を高める。この地域の圧倒的な実績は、格安航空会社全体の需要を促進すると予想される。さらに、アジア太平洋地域は予測期間中に最も急成長すると予想されるが、これは同地域における航空旅客輸送量の増加などの要因によるものである。旅客数の増加は航空会社間の競争を刺激し、運賃競争やキャンペーンを引き起こす可能性がある。LCCはコスト効率に優れた運航で知られ、こうした機会を利用し、価格に敏感な旅行者を惹きつけるのに有利な立場にあることが多い。

本レポートに含まれる主な市場プレイヤー
エアアジア・インディア・リミテッド
ライアンエアー・ホールディングス
インターグローブ・アビエーション・リミテッド
スクート
サウスウエスト航空
ユーロウィングス
ヴァージン・オーストラリア航空
ジェットブルー航空
ウィズ・エア・ハンガリー
スピリット航空
市場における最近の動き
 2023年5月、シンガポール航空のスクートは、格安航空会社として、エンブラエルのE190-E2を採用し、機材を増強することで合意した。東南アジアでの地位拡大を目指す。スクートは、アゾラ社とのリース契約締結後、貸主企業の既存のエンブラエル・バックログから9機の新型E2旅客機を運航する最初のシンガポールの航空会社となった。

世界の格安航空会社市場レポートスコープ:
 過去データ - 2020 - 2021
 推計基準年 - 2022年
 予測期間 - 2023-2030
 レポート対象 - 売上予測、企業ランキング、競合環境、成長要因、動向
 対象セグメント - 航空機タイプ、目的地、輸送距離、地域
 地域範囲 - 北米; 欧州; アジア太平洋; 中南米; 中東 & アフリカ
 カスタマイズ範囲 - レポート購入時に無料カスタマイズ(アナリストの作業時間8時間分まで)。国、地域、セグメントスコープの追加または変更*。

本調査の目的は、近年における様々なセグメントおよび国の市場規模を定義し、今後数年間の値を予測することです。本レポートは、調査対象国における産業の質的・量的側面の両方を盛り込むよう設計されています。

また、市場の将来的な成長を規定する推進要因や課題など、重要な側面に関する詳細情報も掲載しています。さらに、主要企業の競争環境と製品提供の詳細な分析とともに、関係者が投資するためのミクロ市場における潜在的な機会も組み込んでいます。市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明する:

航空機タイプ別
ナローボディ
ワイドボディ
その他

目的地別
国内
国際線

長距離
長距離
短距離

地域別

北米
米国
カナダ

ヨーロッパ
英国
ドイツ
フランス
スペイン
イタリア
ROE

アジア太平洋
中国
インド
日本
オーストラリア
韓国
RoAPAC

ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ

中東・アフリカ
サウジアラビア
南アフリカ
その他の中東・アフリカ

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目次

第1章.要旨
1.1.市場概要
1.2.世界市場およびセグメント別市場予測、2020~2030年 (億米ドル)
1.2.1.格安航空会社市場、地域別、2020年〜2030年(USD Billion)
1.2.2.格安航空会社市場、航空機タイプ別、2020〜2030年 (億米ドル)
1.2.3.格安航空会社市場:就航都市別、2020〜2030年(10億米ドル)
1.2.4.格安航空会社市場、輸送距離別、2020年〜2030年(10億米ドル)
1.3.主要動向
1.4.推計方法
1.5.調査の前提
第2章.世界の格安航空会社市場の定義と範囲
2.1.調査の目的
2.2.市場の定義と範囲
2.2.1.業界の進化
2.2.2.調査範囲
2.3.調査対象年
2.4.通貨換算レート
第3章.格安航空会社の世界市場ダイナミクス
3.1.格安航空会社市場のインパクト分析(2020年~2030年)
3.1.1.市場促進要因
3.1.1.1.航空旅客数の増加
3.1.1.2.急速な都市化
3.1.2.市場の課題
3.1.2.1.価格競争の激しさ
3.1.2.2.低い限界利益
3.1.3.市場機会
3.1.3.1.格安航空会社の技術進歩
3.1.3.2.国際航空路線の拡大
第4章.格安航空会社の世界市場産業分析
4.1.ポーターの5フォースモデル
4.1.1.サプライヤーの交渉力
4.1.2.買い手の交渉力
4.1.3.新規参入者の脅威
4.1.4.代替品の脅威
4.1.5.競争上のライバル
4.2.ポーターの5フォース影響分析
4.3.PEST分析
4.3.1.政治的
4.3.2.経済的
4.3.3.社会
4.3.4.技術
4.3.5.環境
4.3.6.法律
4.4.最高の投資機会
4.5.トップ勝ち組戦略
4.6.COVID-19インパクト分析
4.7.破壊的トレンド
4.8.業界専門家の視点
4.9.アナリストの推奨と結論
第5章 航空機タイプ別格安航空会社の世界市場、航空機タイプ別
5.1.市場スナップショット
5.2.格安航空会社の世界市場、航空機タイプ別、性能 - ポテンシャル分析
5.3.格安航空会社の世界市場:航空機タイプ別 2020〜2030年予測・予測 (億米ドル)
5.4.格安航空会社市場、サブセグメント分析
5.4.1.ナローボディ
5.4.2.ワイドボディ
5.4.3.その他
第6章.格安航空会社の世界市場、就航都市別
6.1.市場スナップショット
6.2.格安航空会社の世界市場、就航都市別、業績-潜在能力分析
6.3.格安航空会社の世界市場 2020-2030年就航都市別推計・予測 (億米ドル)
6.4.格安航空会社市場、サブセグメント分析
6.4.1.国内
6.4.2.国際線
第7章.格安航空会社の世界市場、輸送距離別
7.1.市場スナップショット
7.2.格安航空会社の世界市場(輸送距離別)、パフォーマンス - ポテンシャル分析
7.3.格安航空会社の世界市場:輸送距離別 2020-2030年予測・予測 (億米ドル)
7.4.格安航空会社市場、サブセグメント別分析
7.4.1.長距離輸送
7.4.2.短距離輸送
第8章.格安航空会社の世界市場、地域別分析
8.1.上位主要国
8.2.上位新興国
8.3.格安航空会社市場、地域別市場スナップショット
8.4.北米の格安航空会社市場
8.4.1.米国の格安航空会社市場
8.4.1.1.航空機タイプの内訳推計と予測、2020〜2030年
8.4.1.2.就航都市内訳の推計および予測、2020~2030年
8.4.1.3.輸送距離の内訳の推定と予測、2020-2030年
8.4.2.カナダの格安航空会社市場
8.5.ヨーロッパの格安航空会社市場スナップショット
8.5.1.イギリスの格安航空会社市場
8.5.2.ドイツの格安航空会社市場
8.5.3.フランスの格安航空会社市場
8.5.4.スペインの格安航空会社市場
8.5.5.イタリアの格安航空会社市場
8.5.6.その他のヨーロッパの格安航空会社市場
8.6.アジア太平洋地域の格安航空会社市場スナップショット
8.6.1.中国の格安航空会社市場
8.6.2.インドの格安航空会社市場
8.6.3.日本の格安航空会社市場
8.6.4.オーストラリアの格安航空会社市場
8.6.5.韓国の格安航空会社市場
8.6.6.その他のアジア太平洋地域の格安航空会社市場
8.7.中南米の格安航空会社市場スナップショット
8.7.1.ブラジルの格安航空会社市場
8.7.2.メキシコ格安航空会社市場
8.8.中東・アフリカの格安航空会社市場
8.8.1.サウジアラビアの格安航空会社市場
8.8.2.南アフリカの格安航空会社市場
8.8.3.その他の中東・アフリカの格安航空会社市場

第9章.競合他社の動向
9.1.主要企業のSWOT分析
9.1.1.企業1
9.1.2.企業2
9.1.3.会社3
9.2.トップ市場戦略
9.3.企業プロフィール
9.3.1.エアアジア・インディア・リミテッド
9.3.1.1.主要情報
9.3.1.2.概要
9.3.1.3.財務(データの入手可能性による)
9.3.1.4.製品概要
9.3.1.5.最近の動向
9.3.2.ライアンエアー・ホールディングス
9.3.3.インターグローブ・アビエーション・リミテッド
9.3.4.スクート
9.3.5.サウスウエスト航空
9.3.6.ユーロウィングス
9.3.7.ヴァージン・オーストラリア航空
9.3.8.ジェットブルー航空
9.3.9.ウィズ・エア・ハンガリー
9.3.10.スピリット航空
第10章.調査プロセス
10.1.研究プロセス
10.1.1.データマイニング
10.1.2.分析
10.1.3.市場推定
10.1.4.バリデーション
10.1.5.出版
10.2.研究属性
10.3.研究の前提

 

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Summary

Global Low-Cost Carrier Market is valued at approximately USD xx billion in 2022 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 10% over the forecast period 2023-2030. Low-Cost Carrier is an airline that offers budget-friendly air travel by employing a simplified business model focused on reducing operational costs. These airlines typically provide no-frills services, charging passengers for additional amenities such as checked baggage, in-flight meals, and seat selection. The Low-Cost Carrier market is expanding because of factors such as the rising air passenger traffic and the growing rate of urbanization. LCCs often operate point-to-point routes rather than hub-and-spoke networks, allowing for quicker turnaround times and increased aircraft utilization. As a result, the demand of Low-Cost Carrier has progressively increased in the global market during the forecast period 2023-2030.

Low-Cost Carrier typically focus on providing affordable air travel options for budget-conscious travelers and the growing number of air traffic encourages low-cost carrier to expand their route networks to serve more destinations, which allows them to cover major regions, thereby increasing their overall market presence. According to Statista, the global number of scheduled passengers boarded by the airline industry accounted for 2185 million in 2021 and reached up to 3781 million in 2022. Furthermore, LCCs often stimulate demand by offering affordable fares that make air travel accessible to a broader demographic. Another important factor that drives the Low-Cost Carrier market is the rapid rate of urbanization. Urbanization promotes the development of transportation infrastructure, such as airports and similar facilities, which allows LCCs to open new routes and expand their network, meeting the growing demand for low-cost air travel. In addition, as per Statista, the global urbanization rate was 57% in 2022. North America has the highest amount of urbanization, with more than four-fifths of the population living in cities. Moreover, technological advancements associated with low-cost carriers and the expansion of international airline routes are anticipated to create a lucrative growth opportunity for the market over the forecast period. However, highly competitive pricing and low marginal profit are going to impede overall market growth throughout the forecast period of 2023-2030.

The key regions considered for the Global Low-Cost Carrier Market study include Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Middle East & Africa. North America dominated the market in 2022 owing to the growing rate of urbanization in the region. Urbanization drives the need for infrastructure development, including airports. Governments and private investors often invest in expanding existing airports or building new ones to accommodate the growing number of passengers. This expansion creates opportunities for LCCs to increase their route networks and operate from more airports, enhancing their accessibility to urban populations. The region’s dominant performance is anticipated to propel the overall demand of Low-Cost Carrier. Furthermore, Asia Pacific is expected to grow fastest during the forecast period, owing to factors such as increasing air passenger traffic in the region. Increased passenger traffic could stimulate competition among airlines, leading to fare wars and promotional offers. LCCs, known for their cost-efficient operations, are often well-positioned to capitalize on such opportunities and attract price-sensitive travelers.

Major market players included in this report are:
AirAsia India Limited
Ryanair Holdings plc
InterGlobe Aviation Limited
Scoot Pte Ltd.
Southwest Airlines Co.
Eurowings GmbH
Virgin Australia Airlines Pty Ltd.
JetBlue Airways Corporation
Wizz Air Hungary Ltd.
Spirit Airlines, Inc.
Recent Developments in the Market:
 In May 2023, Singapore Airlines' Scoot has agreed to employ Embraer's E190-E2 to extend its fleet, as the low-cost carrier. It aims to expand its position in Southeast Asia. Scoot has become the first Singaporean airline to operate nine new E2 commercial jets from the lessor company's existing Embraer backlog after signing a lease agreement with Azorra.

Global Low-Cost Carrier Market Report Scope:
 Historical Data – 2020 - 2021
 Base Year for Estimation – 2022
 Forecast period - 2023-2030
 Report Coverage - Revenue forecast, Company Ranking, Competitive Landscape, Growth factors, and Trends
 Segments Covered - Aircraft Type, Destination, Haul, Region
 Regional Scope - North America; Europe; Asia Pacific; Latin America; Middle East & Africa
 Customization Scope - Free report customization (equivalent to up to 8 analysts’ working hours) with purchase. Addition or alteration to country, regional & segment scope*

The objective of the study is to define the market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values for the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.

The report also caters to detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges that will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with a detailed analysis of the competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:

By Aircraft Type
Narrow Body
Wide Body
Others

By Destination
Domestic
International

By Haul
Long Haul
Short Haul

By Region:

North America
U.S.
Canada

Europe
UK
Germany
France
Spain
Italy
ROE

Asia Pacific
China
India
Japan
Australia
South Korea
RoAPAC

Latin America
Brazil
Mexico

Middle East & Africa
Saudi Arabia
South Africa
Rest of Middle East & Africa



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Table of Contents

Chapter 1. Executive Summary
1.1. Market Snapshot
1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.1. Low-Cost Carrier Market, by Region, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.2. Low-Cost Carrier Market, by Aircraft Type, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.3. Low-Cost Carrier Market, by Destination, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.4. Low-Cost Carrier Market, by Haul, 2020-2030 (USD Billion)
1.3. Key Trends
1.4. Estimation Methodology
1.5. Research Assumption
Chapter 2. Global Low-Cost Carrier Market Definition and Scope
2.1. Objective of the Study
2.2. Market Definition & Scope
2.2.1. Industry Evolution
2.2.2. Scope of the Study
2.3. Years Considered for the Study
2.4. Currency Conversion Rates
Chapter 3. Global Low-Cost Carrier Market Dynamics
3.1. Low-Cost Carrier Market Impact Analysis (2020-2030)
3.1.1. Market Drivers
3.1.1.1. Rising Air Passenger Traffic
3.1.1.2. Rapid Rate of Urbanization
3.1.2. Market Challenges
3.1.2.1. Highly Competitive Pricing
3.1.2.2. Low Marginal Profit
3.1.3. Market Opportunities
3.1.3.1. Technological Advancements Associated with Low-Cost Carrier
3.1.3.2. Expansion of International Airline Routes
Chapter 4. Global Low-Cost Carrier Market Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.2. Porter’s 5 Force Impact Analysis
4.3. PEST Analysis
4.3.1. Political
4.3.2. Economical
4.3.3. Social
4.3.4. Technological
4.3.5. Environmental
4.3.6. Legal
4.4. Top investment opportunity
4.5. Top winning strategies
4.6. COVID-19 Impact Analysis
4.7. Disruptive Trends
4.8. Industry Expert Perspective
4.9. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 5. Global Low-Cost Carrier Market, by Aircraft Type
5.1. Market Snapshot
5.2. Global Low-Cost Carrier Market by Aircraft Type, Performance - Potential Analysis
5.3. Global Low-Cost Carrier Market Estimates & Forecasts by Aircraft Type 2020-2030 (USD Billion)
5.4. Low-Cost Carrier Market, Sub Segment Analysis
5.4.1. Narrow Body
5.4.2. Wide Body
5.4.3. Others
Chapter 6. Global Low-Cost Carrier Market, by Destination
6.1. Market Snapshot
6.2. Global Low-Cost Carrier Market by Destination, Performance - Potential Analysis
6.3. Global Low-Cost Carrier Market Estimates & Forecasts by Destination 2020-2030 (USD Billion)
6.4. Low-Cost Carrier Market, Sub Segment Analysis
6.4.1. Domestic
6.4.2. International
Chapter 7. Global Low-Cost Carrier Market, by Haul
7.1. Market Snapshot
7.2. Global Low-Cost Carrier Market by Haul, Performance - Potential Analysis
7.3. Global Low-Cost Carrier Market Estimates & Forecasts by Haul 2020-2030 (USD Billion)
7.4. Low-Cost Carrier Market, Sub Segment Analysis
7.4.1. Long Haul
7.4.2. Short Haul
Chapter 8. Global Low-Cost Carrier Market, Regional Analysis
8.1. Top Leading Countries
8.2. Top Emerging Countries
8.3. Low-Cost Carrier Market, Regional Market Snapshot
8.4. North America Low-Cost Carrier Market
8.4.1. U.S. Low-Cost Carrier Market
8.4.1.1. Aircraft Type breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
8.4.1.2. Destination breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
8.4.1.3. Haul breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
8.4.2. Canada Low-Cost Carrier Market
8.5. Europe Low-Cost Carrier Market Snapshot
8.5.1. U.K. Low-Cost Carrier Market
8.5.2. Germany Low-Cost Carrier Market
8.5.3. France Low-Cost Carrier Market
8.5.4. Spain Low-Cost Carrier Market
8.5.5. Italy Low-Cost Carrier Market
8.5.6. Rest of Europe Low-Cost Carrier Market
8.6. Asia-Pacific Low-Cost Carrier Market Snapshot
8.6.1. China Low-Cost Carrier Market
8.6.2. India Low-Cost Carrier Market
8.6.3. Japan Low-Cost Carrier Market
8.6.4. Australia Low-Cost Carrier Market
8.6.5. South Korea Low-Cost Carrier Market
8.6.6. Rest of Asia Pacific Low-Cost Carrier Market
8.7. Latin America Low-Cost Carrier Market Snapshot
8.7.1. Brazil Low-Cost Carrier Market
8.7.2. Mexico Low-Cost Carrier Market
8.8. Middle East & Africa Low-Cost Carrier Market
8.8.1. Saudi Arabia Low-Cost Carrier Market
8.8.2. South Africa Low-Cost Carrier Market
8.8.3. Rest of Middle East & Africa Low-Cost Carrier Market

Chapter 9. Competitive Intelligence
9.1. Key Company SWOT Analysis
9.1.1. Company 1
9.1.2. Company 2
9.1.3. Company 3
9.2. Top Market Strategies
9.3. Company Profiles
9.3.1. AirAsia India Limited
9.3.1.1. Key Information
9.3.1.2. Overview
9.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
9.3.1.4. Product Summary
9.3.1.5. Recent Developments
9.3.2. Ryanair Holdings plc
9.3.3. InterGlobe Aviation Limited
9.3.4. Scoot Pte Ltd
9.3.5. Southwest Airlines Co.
9.3.6. Eurowings GmbH
9.3.7. Virgin Australia Airlines Pty Ltd
9.3.8. JetBlue Airways Corporation
9.3.9. Wizz Air Hungary Ltd
9.3.10. Spirit Airlines, Inc
Chapter 10. Research Process
10.1. Research Process
10.1.1. Data Mining
10.1.2. Analysis
10.1.3. Market Estimation
10.1.4. Validation
10.1.5. Publishing
10.2. Research Attributes
10.3. Research Assumption

 

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