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写真機材の世界市場規模調査&予測、製品タイプ別(カメラ、レンズ、その他写真機材)、流通チャネル別(オンラインチャネル、オフラインチャネル)、地域別分析、2023-2030年


Global Photography Equipment Market Size study & Forecast, by by product type (Camera, Lens, Other photography equipment), by distribution channel (Online channel and Offline channel), and Regional Analysis, 2023-2030

世界の写真機材市場は2022年に約XX億米ドルと評価され、予測期間2023-2030年には5.78%以上の成長率で成長すると予測されている。カメラ、レンズ、三脚スタンドなどの写真機材は、従来はプロや専門家だけのもので... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bizwit Research & Consulting LLP
ビズウィットリサーチ&コンサルティング
2024年2月29日 US$4,950
シングルユーザライセンス(印刷不可)
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200 英語

 

サマリー

世界の写真機材市場は2022年に約XX億米ドルと評価され、予測期間2023-2030年には5.78%以上の成長率で成長すると予測されている。カメラ、レンズ、三脚スタンドなどの写真機材は、従来はプロや専門家だけのものであった。しかし、ソーシャルメディア・プラットフォームの人気急上昇と普及により、若年層にも写真機材が普及し、これらの製品の採用が世界的に増加している。市場成長の原動力となっているのは、オンライン小売の人気の高まり、高品質カメラへの需要の増加、SNSの人気の高まりといった主な要因である。

オンライン小売の増加傾向は、プロとアマチュアの両方の写真家がオンラインプラットフォームから多様な写真機器を探索し、取得するためのプロセスを簡素化している。消費者は、特定のニーズに合致し、デジタルカメラと互換性のある機材を柔軟に選択できるようになった。さらに、オンライン小売は全体的なショッピング体験を合理化しており、インターネット上でこれらの製品をマーケティング・販売する機能は、製品の入手可能性とアクセシビリティの面で、多くのベンダーがビジネスを拡大する新たな機会を生み出している。Statistaによると、オンライン小売の迅速な拡大は、電子商取引市場の規模が拡大していること、電子商取引への100%の外国直接投資(FDI)流入を許可する有利な政府政策、インドにおけるデジタルバイヤーの基盤が拡大していることに起因している。Eコマース業界の市場規模は、2027年までに2,000億ドルに急増すると予測されており、2014年から大幅に増加している。また、インドのデジタル購買者数は2014年以降増加傾向にある。特にリライアンスのJioが提供するモバイル・インターネット・サービスが手頃な価格で利用できるようになったことが変革の起爆剤となり、2020年のモバイル小売Eコマース額の大幅な成長につながった。しかし、スマートフォンの高い普及率が、2023~2030年の予測期間を通じて市場の成長を抑制している。

写真機材の世界市場調査において考慮した主要地域は、アジア太平洋、北米、欧州、中南米、中東・アフリカである。アジア太平洋地域が優位を占めており、予測期間中に最も急成長する地域となる見込みである。この優位性は、同地域における主要市場プレイヤーの存在と、同地域各国の消費者の可処分所得の増加に起因している。予測によると、この傾向は予測期間中も続くとみられ、日本、韓国、インド、中国が写真機材の世界的な主要メーカーとして台頭してくると予想される。さらに、北米市場は、アジア太平洋地域の国々で先進技術が広く採用されていることから、今後数年間はアジア太平洋地域の市場に密接に追随すると予想されている。

本レポートに含まれる主な市場プレイヤーは以下の通り:
SZ DJI Technology Co.Ltd.
RRI AG
ライカカメラAG
パナソニックホールディングス株式会社
カシオ計算機パナソニック
ブロンエレクトロニクス
カールツァイス
イーストマン・コダック
富士フイルム株式会社
(株)ケンコー・トキナー日本

世界の写真機材市場レポートスコープ:
 過去データ - 2020 - 2021
 推計基準年 - 2022年
 予測期間 - 2023-2030
 レポート対象 - 売上予測、企業ランキング、競合環境、成長要因、動向
 対象セグメント - 製品タイプ、流通チャネル、地域
 対象地域 - 北米; 欧州; アジア太平洋; 中南米; 中東・アフリカ
 カスタマイズ範囲 - レポートのカスタマイズは無料(アナリストの作業時間8時間分まで)。国、地域、セグメントスコープの追加または変更*。

本調査の目的は、近年における様々なセグメントおよび国の市場規模を定義し、今後数年間の市場価値を予測することです。本レポートは、調査対象国における産業の質的・量的側面の両方を盛り込むよう設計されています。

また、市場の将来的な成長を規定する推進要因や課題などの重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競争環境と製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場における潜在的な機会も組み込んでいます。市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明する:

製品タイプ別
カメラ
レンズ
その他


流通チャネル別
オンライン
オフライン

地域別

北米
米国
カナダ

ヨーロッパ
英国
ドイツ
フランス
スペイン
イタリア
ROE

アジア太平洋
中国
インド
日本
オーストラリア
韓国
RoAPAC

ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ

中東・アフリカ
サウジアラビア
南アフリカ
その他の中東・アフリカ

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目次

Chapter 1. Executive Summary
1.1. Market Snapshot
1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.1. Photography Equipment Market, by region, 2020-2030 (USD billion)
1.2.2. Photography Equipment Market, by Product Type, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.3. Photography Equipment Market, by Distribution Channel, 2020-2030 (USD Billion)
1.3. Key Trends
1.4. Estimation Methodology
1.5. Research Assumption
Chapter 2. Global Photography Equipment Market Definition and Scope
2.1. Objective of the Study
2.2. Market Definition & Scope
2.2.1. Industry Evolution
2.2.2. Scope of the Study
2.3. Years Considered for the Study
2.4. Currency Conversion Rates
Chapter 3. Global Photography Equipment Market Dynamics
3.1. Photography Equipment Market Impact Analysis (2020-2030)
3.1.1. Market Drivers
3.1.1.1. Growing popularity of online retailing
3.1.1.2. Increasing demand for high-quality cameras
3.1.1.3. Growing popularity of social networking sites
3.1.2. Market Challenges
3.1.2.1. High adoption of smartphones
3.1.3. Market Opportunities
3.1.3.1. Recent trend of photo-shoots in the millennial generation
3.1.3.2. Growing interest of individuals in photography
Chapter 4. Global Photography Equipment Market: Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.2. Porter’s 5 Force Impact Analysis
4.3. PEST Analysis
4.3.1. Political
4.3.2. Economic
4.3.3. Social
4.3.4. Technological
4.3.5. Environmental
4.3.6. Legal
4.4. Top investment opportunity
4.5. Top winning strategies
4.6. COVID-19 Impact Analysis
4.7. Disruptive Trends
4.8. Industry Expert Perspective
4.9. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 5. Global Photography Equipment Market, by Product Type
5.1. Market Snapshot
5.2. Global Photography Equipment Market by Product Type, Performance - Potential Analysis
5.3. Global Photography Equipment Market Estimates & Forecasts by Product Type 2020-2030 (USD Billion)
5.4. Photography Equipment Market, Sub Segment Analysis
5.4.1. Camera
5.4.2. Lens
5.4.3. Others
Chapter 6. Global Photography Equipment Market, by Distribution Channel
6.1. Market Snapshot
6.2. Global Photography Equipment Market by Distribution Channel, Performance - Potential Analysis
6.3. Global Photography Equipment Market Estimates & Forecasts by Distribution Channel 2020-2030 (USD Billion)
6.4. Photography Equipment Market, Sub Segment Analysis
6.4.1. Online
6.4.2. Offline
Chapter 7. Global Photography Equipment Market, Regional Analysis
7.1. Top Leading Countries
7.2. Top Emerging Countries
7.3. Photography Equipment Market, Regional Market Snapshot
7.4. North America Photography Equipment Market
7.4.1. U.S. Photography Equipment Market
7.4.1.1. Product Type breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
7.4.1.2. Distribution Channel breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
7.4.2. Canada Photography Equipment Market
7.5. Europe Photography Equipment Market Snapshot
7.5.1. U.K. Photography Equipment Market
7.5.2. Germany Photography Equipment Market
7.5.3. France Photography Equipment Market
7.5.4. Spain Photography Equipment Market
7.5.5. Italy Photography Equipment Market
7.5.6. Rest of Europe Photography Equipment Market
7.6. Asia-Pacific Photography Equipment Market Snapshot
7.6.1. China Photography Equipment Market
7.6.2. India Photography Equipment Market
7.6.3. Japan Photography Equipment Market
7.6.4. Australia Photography Equipment Market
7.6.5. South Korea Photography Equipment Market
7.6.6. Rest of Asia Pacific Photography Equipment Market
7.7. Latin America Photography Equipment Market Snapshot
7.7.1. Brazil Photography Equipment Market
7.7.2. Mexico Photography Equipment Market
7.8. Middle East & Africa Photography Equipment Market
7.8.1. Saudi Arabia Photography Equipment Market
7.8.2. South Africa Photography Equipment Market
7.8.3. Rest of Middle East & Africa Photography Equipment Market

Chapter 8. Competitive Intelligence
8.1. Key Company SWOT Analysis
8.1.1. Company 1
8.1.2. Company 2
8.1.3. Company 3
8.2. Top Market Strategies
8.3. Company Profiles
8.3.1. SZ DJI Technology Co. Ltd.
8.3.1.1. Key Information
8.3.1.2. Overview
8.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
8.3.1.4. Product Summary
8.3.1.5. Recent Developments
8.3.2. RRI AG
8.3.3. Leica Camera AG
8.3.4. Panasonic Holdings Corp.
8.3.5. CASIO Computer Co. Ltd.
8.3.6. Bron Elektronik AG
8.3.7. Carl Zeiss AG
8.3.8. Eastman Kodak Co.
8.3.9. FUJIFILM Corp.
8.3.10. Kenko Tokina Co. Ltd
Chapter 9. Research Process
9.1. Research Process
9.1.1. Data Mining
9.1.2. Analysis
9.1.3. Market Estimation
9.1.4. Validation
9.1.5. Publishing
9.2. Research Attributes
9.3. Research Assumption

 

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Summary

Global Photography Equipment Market is valued approximately at USD XX billion in 2022 and is anticipated to grow with a growth rate of more than 5.78% over the forecast period 2023-2030. Photography equipment, such as cameras, lenses, and tripod stands, was traditionally exclusive to professionals and experts. However, the surge in popularity and widespread use of social media platforms has introduced younger individuals to photography equipment, resulting in a global increase in the adoption of these products. The market growth is driven by key factors such as growing popularity of online retailing, increase in demand for high-quality cameras, and increased popularity of social networking sites.

The rising trend of online retailing is simplifying the process for both professional and amateur photographers to explore and acquire a diverse array of photography equipment from online platforms. Consumers now have the flexibility to select equipment that aligns with their specific needs and is compatible with their digital cameras. Additionally, online retailing is streamlining the overall shopping experience, and the capability to market and sell these products on the internet creates new opportunities for numerous vendors to broaden their business in terms of product availability and accessibility.as per Statista, The swift expansion of online retail can be attributed to the increasing size of the e-commerce market, favorable government policies allowing 100 percent Foreign Direct Investment (FDI) inflows into e-commerce, and a growing base of digital buyers in India. The e-commerce industry's market size is projected to soar to $200 billion by 2027, marking a substantial increase from 2014. Moreover, the number of digital buyers in the country has exhibited an upward trajectory since 2014. The affordability of mobile internet services, particularly from Reliance's Jio, has acted as a catalyst for transformative change, leading to significant growth in the value of mobile retail e-commerce in 2020. However, high adoption of smartphones stifles market growth throughout the forecast period of 2023-2030.

The key regions considered for the Global Photography Equipment Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Middle East & Africa. Asia Pacific region is dominating and is expected to be the fastest growing region during the forecast period. This dominance can be attributed to the presence of key market players in the region and the growing disposable income of consumers across its countries. Projections indicate that this trend will endure throughout the forecast period, with Japan, South Korea, India, and China expected to emerge as primary global manufacturers of photography equipment. Additionally, the North American market is anticipated to closely follow the Asia Pacific market in coming years, driven by the widespread adoption of advanced technologies in countries within the region.

Major market player included in this report are:
SZ DJI Technology Co. Ltd.
RRI AG
Leica Camera AG
Panasonic Holdings Corp.
CASIO Computer Co. Ltd.
Bron Elektronik AG
Carl Zeiss AG
Eastman Kodak Co.
FUJIFILM Corp.
Kenko Tokina Co. Ltd

Global Photography Equipment Market Report Scope:
 Historical Data – 2020 - 2021
 Base Year for Estimation – 2022
 Forecast period - 2023-2030
 Report Coverage - Revenue forecast, Company Ranking, Competitive Landscape, Growth factors, and Trends
 Segments Covered – Product Type, Distribution Channel, Region
 Regional Scope - North America; Europe; Asia Pacific; Latin America; Middle East & Africa
 Customization Scope - Free report customization (equivalent up to 8 analyst’s working hours) with purchase. Addition or alteration to country, regional & segment scope*

The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.

The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:

By Product Type:
Camera
Lens
Others


By Distribution Channel:
Online
Offline

By Region:

North America
U.S.
Canada

Europe
UK
Germany
France
Spain
Italy
ROE

Asia Pacific
China
India
Japan
Australia
South Korea
RoAPAC

Latin America
Brazil
Mexico

Middle East & Africa
Saudi Arabia
South Africa
Rest of Middle East & Africa



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Table of Contents

Chapter 1. Executive Summary
1.1. Market Snapshot
1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.1. Photography Equipment Market, by region, 2020-2030 (USD billion)
1.2.2. Photography Equipment Market, by Product Type, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.3. Photography Equipment Market, by Distribution Channel, 2020-2030 (USD Billion)
1.3. Key Trends
1.4. Estimation Methodology
1.5. Research Assumption
Chapter 2. Global Photography Equipment Market Definition and Scope
2.1. Objective of the Study
2.2. Market Definition & Scope
2.2.1. Industry Evolution
2.2.2. Scope of the Study
2.3. Years Considered for the Study
2.4. Currency Conversion Rates
Chapter 3. Global Photography Equipment Market Dynamics
3.1. Photography Equipment Market Impact Analysis (2020-2030)
3.1.1. Market Drivers
3.1.1.1. Growing popularity of online retailing
3.1.1.2. Increasing demand for high-quality cameras
3.1.1.3. Growing popularity of social networking sites
3.1.2. Market Challenges
3.1.2.1. High adoption of smartphones
3.1.3. Market Opportunities
3.1.3.1. Recent trend of photo-shoots in the millennial generation
3.1.3.2. Growing interest of individuals in photography
Chapter 4. Global Photography Equipment Market: Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.2. Porter’s 5 Force Impact Analysis
4.3. PEST Analysis
4.3.1. Political
4.3.2. Economic
4.3.3. Social
4.3.4. Technological
4.3.5. Environmental
4.3.6. Legal
4.4. Top investment opportunity
4.5. Top winning strategies
4.6. COVID-19 Impact Analysis
4.7. Disruptive Trends
4.8. Industry Expert Perspective
4.9. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 5. Global Photography Equipment Market, by Product Type
5.1. Market Snapshot
5.2. Global Photography Equipment Market by Product Type, Performance - Potential Analysis
5.3. Global Photography Equipment Market Estimates & Forecasts by Product Type 2020-2030 (USD Billion)
5.4. Photography Equipment Market, Sub Segment Analysis
5.4.1. Camera
5.4.2. Lens
5.4.3. Others
Chapter 6. Global Photography Equipment Market, by Distribution Channel
6.1. Market Snapshot
6.2. Global Photography Equipment Market by Distribution Channel, Performance - Potential Analysis
6.3. Global Photography Equipment Market Estimates & Forecasts by Distribution Channel 2020-2030 (USD Billion)
6.4. Photography Equipment Market, Sub Segment Analysis
6.4.1. Online
6.4.2. Offline
Chapter 7. Global Photography Equipment Market, Regional Analysis
7.1. Top Leading Countries
7.2. Top Emerging Countries
7.3. Photography Equipment Market, Regional Market Snapshot
7.4. North America Photography Equipment Market
7.4.1. U.S. Photography Equipment Market
7.4.1.1. Product Type breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
7.4.1.2. Distribution Channel breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
7.4.2. Canada Photography Equipment Market
7.5. Europe Photography Equipment Market Snapshot
7.5.1. U.K. Photography Equipment Market
7.5.2. Germany Photography Equipment Market
7.5.3. France Photography Equipment Market
7.5.4. Spain Photography Equipment Market
7.5.5. Italy Photography Equipment Market
7.5.6. Rest of Europe Photography Equipment Market
7.6. Asia-Pacific Photography Equipment Market Snapshot
7.6.1. China Photography Equipment Market
7.6.2. India Photography Equipment Market
7.6.3. Japan Photography Equipment Market
7.6.4. Australia Photography Equipment Market
7.6.5. South Korea Photography Equipment Market
7.6.6. Rest of Asia Pacific Photography Equipment Market
7.7. Latin America Photography Equipment Market Snapshot
7.7.1. Brazil Photography Equipment Market
7.7.2. Mexico Photography Equipment Market
7.8. Middle East & Africa Photography Equipment Market
7.8.1. Saudi Arabia Photography Equipment Market
7.8.2. South Africa Photography Equipment Market
7.8.3. Rest of Middle East & Africa Photography Equipment Market

Chapter 8. Competitive Intelligence
8.1. Key Company SWOT Analysis
8.1.1. Company 1
8.1.2. Company 2
8.1.3. Company 3
8.2. Top Market Strategies
8.3. Company Profiles
8.3.1. SZ DJI Technology Co. Ltd.
8.3.1.1. Key Information
8.3.1.2. Overview
8.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
8.3.1.4. Product Summary
8.3.1.5. Recent Developments
8.3.2. RRI AG
8.3.3. Leica Camera AG
8.3.4. Panasonic Holdings Corp.
8.3.5. CASIO Computer Co. Ltd.
8.3.6. Bron Elektronik AG
8.3.7. Carl Zeiss AG
8.3.8. Eastman Kodak Co.
8.3.9. FUJIFILM Corp.
8.3.10. Kenko Tokina Co. Ltd
Chapter 9. Research Process
9.1. Research Process
9.1.1. Data Mining
9.1.2. Analysis
9.1.3. Market Estimation
9.1.4. Validation
9.1.5. Publishing
9.2. Research Attributes
9.3. Research Assumption

 

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