世界のクルーズ市場規模調査&予測、タイプ別(オーシャンクルーズ、リバークルーズ)、地域別分析、2023-2030年Global Cruise Market Size study & Forecast, by Type (Ocean Cruises, River Cruises) and Regional Analysis, 2023-2030 世界のクルーズ市場は2022年に約76.7億米ドルと評価され、予測期間2023-2030年には11.5%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。世界のクルーズ市場は、多くの場合、様々な寄港地を含む航海用に設計され... もっと見る
サマリー世界のクルーズ市場は2022年に約76.7億米ドルと評価され、予測期間2023-2030年には11.5%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。世界のクルーズ市場は、多くの場合、様々な寄港地を含む航海用に設計された大型客船であるクルーズ船でレジャー旅行サービスを提供している。クルーズ船の乗客は、さまざまな目的地を巡りながら、移動、宿泊、食事、娯楽、レクリエーション活動を組み合わせて楽しむことができる。世界のクルーズ市場は、その成長とダイナミクスを形成するいくつかの重要な要因によって牽引されている。第一に、ユニークで体験的な旅行への欲求の高まりがクルーズ・バケーションの需要を煽り、乗客は船内のアメニティを楽しみながら一度の旅行で複数の目的地を巡る機会を得ることができる。さらに、可処分所得の増加や体験型消費への傾向から、家族連れから高級志向の旅行者まで、多様な層がクルーズに関心を寄せている。コロナウイルス(COVID-19)パンデミックの最初の2年間の急激な落ち込みを受け、2022年には世界中で外航クルーズの乗客数が前年比で劇的に増加した。毎年の大幅な増加にもかかわらず、2022年に2,040万人に達した世界のクルーズ旅客数は、パンデミック前の水準を下回ったままであった。2023年には、この数は3,150万人に増加し、2019年に記録したピークを上回ると予測された。先進技術、テーマに沿った体験、環境に優しい取り組みを取り入れた業界の絶え間ない革新は、利便性と持続可能性を求める現代の旅行者にアピールしている。さらに、クルーズ会社と人気の寄港地とのパートナーシップは、特定の関心に応えるキュレーションされた旅程を作成することで、市場をさらに拡大している。クルーズ業界は健康上の懸念から困難に直面してきたが、クルーズ会社の厳格な健康・安全対策と旅行需要の高まりが回復の原動力となっている。しかし、旅行者が環境に配慮した選択肢を重視する傾向が強まっているため、持続可能な慣行と環境への影響への対応は引き続き極めて重要である。しかし、外洋クルーズによる環境汚染への懸念の高まりが、2023~2030年の予測期間中の市場成長を阻害している。 クルーズの世界市場調査において考慮した主要地域は、アジア太平洋、北米、欧州、中南米、中東・アフリカである。北米は2022年に市場を支配した。この地域の世界市場における優位性は、海外からの重要な企業の実質的な存在と、最も発達した産業に起因している。より大きな市場収益シェアに貢献する変数には、より高い可処分所得、消費者支出、発展途上の観光部門が含まれる。予測期間中、アジア太平洋地域が最も高い成長率を示すと予想される。クルーズ事業は最近、北米やヨーロッパからアジア太平洋地域に移ってきている。観光セクターは、経済生産を促進するために政府によって開発されており、これがアジア太平洋地域のクルーズ市場の成長を後押ししている。例えば、クルーズ観光を増加させるため、インド政府は2020年8月19日、バースフィーを70.0%引き下げる可能性があると表明した。 本レポートに含まれる主な市場プレイヤーは以下の通り: カーニバル・コーポレーション ロイヤル・カリビアン・グループ MSC Cruises S.A. ノルウェージャン・クルーズ・ライン・ホールディングス ディズニー・クルーズ・ライン ゲンティン香港リミテッド Fred.オルセン クルーズライン クルーズアウェイ社 アイランド・クイーン・クルーズ&ツアー ラグジュアリークルーズコネクションズ 市場における最近の動き カーニバル・コーポレーション&plcは2023年3月、今後5年間に新造船とターミナルに150億米ドルを投資すると発表した。この投資は、クルーズ業界の将来に対する同社の自信の表れである。 ロイヤル・カリビアン・クルーズ社は2023年4月、フロリダ州マイアミに新しいクルーズ・ターミナルを建設すると発表した。ターミナルは2025年に完成予定で、一度に最大6隻のクルーズ船を収容できる可能性がある。 世界のクルーズ市場レポートスコープ: 過去データ - 2020 - 2021 推計基準年 - 2022年 予測期間 - 2023-2030 レポート対象 - 売上予測、企業ランキング、競合環境、成長要因、動向 対象セグメント - タイプ, 地域 地域範囲 - 北米; 欧州; アジア太平洋; 中南米; 中東・アフリカ カスタマイズ範囲 - レポートのカスタマイズは無料(アナリストの作業時間8時間分まで)。国、地域、セグメントスコープの追加または変更*。 本調査の目的は、近年における様々なセグメントおよび国の市場規模を定義し、今後数年間の市場価値を予測することです。本レポートは、調査対象国における産業の質的・量的側面の両方を盛り込むよう設計されています。 また、市場の将来的な成長を規定する推進要因や課題などの重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競争環境と製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場における潜在的な機会も組み込んでいます。市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明する: タイプ別 オーシャンクルーズ リバークルーズ 地域別 北米 アメリカ カナダ ヨーロッパ 英国 ドイツ フランス スペイン イタリア ROE アジア太平洋 中国 インド 日本 オーストラリア 韓国 RoAPAC ラテンアメリカ ブラジル メキシコ 中東・アフリカ サウジアラビア 南アフリカ その他の中東・アフリカ 目次Chapter 1. Executive Summary1.1. Market Snapshot 1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.1. Cruise Market, by Region, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.2. Cruise Market, by Type, 2020-2030 (USD Billion) 1.3. Key Trends 1.4. Estimation Methodology 1.5. Research Assumption Chapter 2. Global Cruise Market Definition and Scope 2.1. Objective of the Study 2.2. Market Definition & Scope 2.2.1. Industry Evolution 2.2.2. Scope of the Study 2.3. Years Considered for the Study 2.4. Currency Conversion Rates Chapter 3. Global Cruise Market Dynamics 3.1. Cruise Market Impact Analysis (2020-2030) 3.1.1. Market Drivers 3.1.1.1. Increasing desire for unique and experiential travel 3.1.1.2. Growing disposable incomes 3.1.2. Market Challenges 3.1.2.1. Increasing concerns regarding the environmental pollution, caused by ocean cruising 3.1.3. Market Opportunities 3.1.3.1. Growing partnerships between cruise lines and popular destinations Chapter 4. Global Cruise Market Industry Analysis 4.1. Porter’s 5 Force Model 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers 4.1.2. Bargaining Power of Buyers 4.1.3. Threat of New Entrants 4.1.4. Threat of Substitutes 4.1.5. Competitive Rivalry 4.2. Porter’s 5 Force Impact Analysis 4.3. PEST Analysis 4.3.1. Political 4.3.2. Economical 4.3.3. Social 4.3.4. Technological 4.3.5. Environmental 4.3.6. Legal 4.4. Top investment opportunity 4.5. Top winning strategies 4.6. COVID-19 Impact Analysis 4.7. Disruptive Trends 4.8. Industry Expert Perspective 4.9. Analyst Recommendation & Conclusion Chapter 5. Global Cruise Market, by Type 5.1. Market Snapshot 5.2. Global Cruise Market by Type, Performance - Potential Analysis 5.3. Global Cruise Market Estimates & Forecasts by Type 2020-2030 (USD Billion) 5.4. Cruise Market, Sub Segment Analysis 5.4.1. Ocean Cruises 5.4.2. River Cruises Chapter 6. Global Cruise Market, Regional Analysis 6.1. Top Leading Countries 6.2. Top Emerging Countries 6.3. Cruise Market, Regional Market Snapshot 6.4. North America Cruise Market 6.4.1. U.S. Cruise Market 6.4.1.1. Type breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 6.4.2. Canada Cruise Market 6.5. Europe Cruise Market Snapshot 6.5.1. U.K. Cruise Market 6.5.2. Germany Cruise Market 6.5.3. France Cruise Market 6.5.4. Spain Cruise Market 6.5.5. Italy Cruise Market 6.5.6. Rest of Europe Cruise Market 6.6. Asia-Pacific Cruise Market Snapshot 6.6.1. China Cruise Market 6.6.2. India Cruise Market 6.6.3. Japan Cruise Market 6.6.4. Australia Cruise Market 6.6.5. South Korea Cruise Market 6.6.6. Rest of Asia Pacific Cruise Market 6.7. Latin America Cruise Market Snapshot 6.7.1. Brazil Cruise Market 6.7.2. Mexico Cruise Market 6.8. Middle East & Africa Cruise Market 6.8.1. Saudi Arabia Cruise Market 6.8.2. South Africa Cruise Market 6.8.3. Rest of Middle East & Africa Cruise Market Chapter 7. Competitive Intelligence 7.1. Key Company SWOT Analysis 7.1.1. Company 1 7.1.2. Company 2 7.1.3. Company 3 7.2. Top Market Strategies 7.3. Company Profiles 7.3.1. Carnival Corporation & Plc 7.3.1.1. Key Information 7.3.1.2. Overview 7.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability) 7.3.1.4. Product Summary 7.3.1.5. Recent Developments 7.3.2. Royal Caribbean Group 7.3.3. MSC Cruises S.A. 7.3.4. Norwegian Cruise Line Holdings Ltd. 7.3.5. Disney Cruise Line 7.3.6. Genting Hong Kong Limited 7.3.7. Fred. Olsen Cruise Lines 7.3.8. Cruiseaway Pty Ltd 7.3.9. Island Queen Cruises & Tours 7.3.10. Luxury Cruise Connections Chapter 8. Research Process 8.1. Research Process 8.1.1. Data Mining 8.1.2. Analysis 8.1.3. Market Estimation 8.1.4. Validation 8.1.5. Publishing 8.2. Research Attributes 8.3. Research Assumption
SummaryGlobal Cruise Market is valued at approximately USD 7.67 billion in 2022 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 11.5% over the forecast period 2023-2030. The global cruise market provides leisure travel services on cruise ships, which are large passenger vessels designed for voyages that often include various ports of call. Passengers on cruise ships enjoy a combination of transportation, accommodation, dining, entertainment, and recreational activities while traveling to different destinations. The global cruise market is driven by several key factors that shape its growth and dynamics. Firstly, an increasing desire for unique and experiential travel has fueled the demand for cruise vacations, offering passengers the opportunity to explore multiple destinations in a single trip while enjoying onboard amenities. Additionally, growing disposable incomes and a trend towards experiential spending have drawn diverse demographics, from families to luxury travelers, towards cruise offerings. Following a sharp fall in the first two years of the coronavirus (COVID-19) pandemic, the number of passengers taking ocean cruises increased dramatically around the world in 2022 compared to the previous year. Despite the significant annual growth, the number of cruise passengers worldwide, which reached 20.4 million in 2022, remained below pre-pandemic levels. In 2023, this number was predicted to increase to 31.5 million, exceeding the peak recorded in 2019. Table of ContentsChapter 1. Executive Summary1.1. Market Snapshot 1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.1. Cruise Market, by Region, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.2. Cruise Market, by Type, 2020-2030 (USD Billion) 1.3. Key Trends 1.4. Estimation Methodology 1.5. Research Assumption Chapter 2. Global Cruise Market Definition and Scope 2.1. Objective of the Study 2.2. Market Definition & Scope 2.2.1. Industry Evolution 2.2.2. Scope of the Study 2.3. Years Considered for the Study 2.4. Currency Conversion Rates Chapter 3. Global Cruise Market Dynamics 3.1. Cruise Market Impact Analysis (2020-2030) 3.1.1. Market Drivers 3.1.1.1. Increasing desire for unique and experiential travel 3.1.1.2. Growing disposable incomes 3.1.2. Market Challenges 3.1.2.1. Increasing concerns regarding the environmental pollution, caused by ocean cruising 3.1.3. Market Opportunities 3.1.3.1. Growing partnerships between cruise lines and popular destinations Chapter 4. Global Cruise Market Industry Analysis 4.1. Porter’s 5 Force Model 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers 4.1.2. Bargaining Power of Buyers 4.1.3. Threat of New Entrants 4.1.4. Threat of Substitutes 4.1.5. Competitive Rivalry 4.2. Porter’s 5 Force Impact Analysis 4.3. PEST Analysis 4.3.1. Political 4.3.2. Economical 4.3.3. Social 4.3.4. Technological 4.3.5. Environmental 4.3.6. Legal 4.4. Top investment opportunity 4.5. Top winning strategies 4.6. COVID-19 Impact Analysis 4.7. Disruptive Trends 4.8. Industry Expert Perspective 4.9. Analyst Recommendation & Conclusion Chapter 5. Global Cruise Market, by Type 5.1. Market Snapshot 5.2. Global Cruise Market by Type, Performance - Potential Analysis 5.3. Global Cruise Market Estimates & Forecasts by Type 2020-2030 (USD Billion) 5.4. Cruise Market, Sub Segment Analysis 5.4.1. Ocean Cruises 5.4.2. River Cruises Chapter 6. Global Cruise Market, Regional Analysis 6.1. Top Leading Countries 6.2. Top Emerging Countries 6.3. Cruise Market, Regional Market Snapshot 6.4. North America Cruise Market 6.4.1. U.S. Cruise Market 6.4.1.1. Type breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 6.4.2. Canada Cruise Market 6.5. Europe Cruise Market Snapshot 6.5.1. U.K. Cruise Market 6.5.2. Germany Cruise Market 6.5.3. France Cruise Market 6.5.4. Spain Cruise Market 6.5.5. Italy Cruise Market 6.5.6. Rest of Europe Cruise Market 6.6. Asia-Pacific Cruise Market Snapshot 6.6.1. China Cruise Market 6.6.2. India Cruise Market 6.6.3. Japan Cruise Market 6.6.4. Australia Cruise Market 6.6.5. South Korea Cruise Market 6.6.6. Rest of Asia Pacific Cruise Market 6.7. Latin America Cruise Market Snapshot 6.7.1. Brazil Cruise Market 6.7.2. Mexico Cruise Market 6.8. Middle East & Africa Cruise Market 6.8.1. Saudi Arabia Cruise Market 6.8.2. South Africa Cruise Market 6.8.3. Rest of Middle East & Africa Cruise Market Chapter 7. Competitive Intelligence 7.1. Key Company SWOT Analysis 7.1.1. Company 1 7.1.2. Company 2 7.1.3. Company 3 7.2. Top Market Strategies 7.3. Company Profiles 7.3.1. Carnival Corporation & Plc 7.3.1.1. Key Information 7.3.1.2. Overview 7.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability) 7.3.1.4. Product Summary 7.3.1.5. Recent Developments 7.3.2. Royal Caribbean Group 7.3.3. MSC Cruises S.A. 7.3.4. Norwegian Cruise Line Holdings Ltd. 7.3.5. Disney Cruise Line 7.3.6. Genting Hong Kong Limited 7.3.7. Fred. Olsen Cruise Lines 7.3.8. Cruiseaway Pty Ltd 7.3.9. Island Queen Cruises & Tours 7.3.10. Luxury Cruise Connections Chapter 8. Research Process 8.1. Research Process 8.1.1. Data Mining 8.1.2. Analysis 8.1.3. Market Estimation 8.1.4. Validation 8.1.5. Publishing 8.2. Research Attributes 8.3. Research Assumption
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(運輸)の最新刊レポート
Bizwit Research & Consulting LLP社の航空輸送・水上輸送分野での最新刊レポート
本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート
よくあるご質問Bizwit Research & Consulting LLP社はどのような調査会社ですか?Bizwit Research & Consulting (Bizwit Research & Consulting LLP)は世界の多様なマクロおよびマイクロ経済の動向を継続的に調査しています。 ... もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
|