サファリツーリズムの世界市場規模調査&予測、タイプ別(アドベンチャーサファリ、プライベートサファリ、その他)、グループ別(友人、家族、カップル、単独)、予約モード別(直接予約、代理店・アフィリエイトアカウント、マーケットプレイス予約)、地域別分析、2023-2030年Global Safari Tourism Market Size study & Forecast, by Type (Adventure Safari, Private Safari, Others), by Group (Friends, Families, Couples, Solos), by Booking Mode (Direct Booking, Agents and Affiliates Account, Marketplace Booking) and Regional Analysis, 2023-2030 世界のサファリツーリズム市場は2022年に333.7億米ドルと評価され、予測期間2023-2030年には年平均成長率5.60%以上で成長すると予測されている。サファリツーリズムは、アフリカを中心に他の地域でも自然の生息地... もっと見る
サマリー世界のサファリツーリズム市場は2022年に333.7億米ドルと評価され、予測期間2023-2030年には年平均成長率5.60%以上で成長すると予測されている。サファリツーリズムは、アフリカを中心に他の地域でも自然の生息地を訪れ、自然環境の中で野生動物を観察・体験するものである。サファリ・ツーリズムは、野生動物の多様な種を目撃し、鑑賞する機会を提供する。サファリツアーでは通常、ガイド付きのゲームドライブやウォーキングサファリ、時には指定された場所でキャンプをすることもある。野生動物との出会いだけでなく、サファリ・ツーリズムには文化的な交流、風光明媚な景観、自然保護教育などが含まれることも多い。サファリ・ツーリズムは、自然愛好家や野生動物愛好家にユニークで没入感のある体験を提供し、自然とのつながりを深め、地域社会を支援し、絶滅危惧種やその生息地の保護に貢献する。さらに、国際的な観光客の増加と家計の可処分所得の増加が、予想される市場促進要因である。さらに、都市化の進展と国境を越えた接続性の増加が、2023-2030年の予測期間中に市場の成長機会として浮上した。2022年の世界観光機関(UNWTO)によると、世界の観光産業は国際観光客数の減少に見舞われ、2020年には4億689万人まで落ち込んだ。しかし、徐々に回復し、2021年には4億5,570万人まで増加した。特筆すべきは2022年の大幅な回復で、国際観光客数は約9億6,300万人に達し、目覚ましい急増を見せた。このような国際観光の回復は、サファリ観光を含む様々なセクターにプラスの影響を与えている。2023年のStatistaによると、2021年のOECD加盟国の中で、一人当たりの家計可処分所得が最も高いのは米国で、次いでルクセンブルク、オーストラリアとなっている。こうした経済的繁栄は、サファリ・ツーリズムを含むレジャー活動に従事する手段をこれらの国の個人に提供している。裁量所得が増えれば、野生動物サファリのようなユニークで冒険的な体験をする余裕も生まれる。しかし、国境を越えてのアクセスが限られていることや、政情不安と安全保障上の懸念が市場成長の妨げになる可能性がある。 サファリツーリズムの世界市場調査の主要地域はアジア太平洋、北米、ヨーロッパ、ラテンアメリカ、中東・アフリカである。中東・アフリカ地域は、多様な野生生物、豊かな文化遺産、魅力的なサファリ観光地があるため、世界のサファリ観光市場で支配的な地域である。同地域は、インフラや観光施設への投資、政府の支援やマーケティング努力により、その優位性をさらに高めている。また、主要な旅行元市場への地理的近接性や便利な旅行オプションも、この地域の魅力に貢献している。全体として、中東・アフリカ地域はユニークで充実したサファリ体験を提供し、世界中の観光客に好まれている。アジア太平洋地域は、いくつかの重要な要因により、サファリ観光市場で急速な成長を遂げている。この地域には多様な野生生物が生息していること、可処分所得と中流階級の人口が増加していること、観光インフラが整備されていること、政府の積極的な取り組みなどが挙げられる。ユニークなサファリ・デスティネーションの存在と野生動物体験への関心の高まりが、国内外からの観光客を惹きつけている。マーケティング・キャンペーンやツアー・オペレーターとのコラボレーションに力を入れていることも、この地域の魅力をさらに高めている。 本レポートに含まれる主な市場プレイヤーは以下の通り: ウィルダネス・グループ トーマス・クック・グループ シンギタ・マネジメント・カンパニー(Singita Management Company (Pty) Ltd. スコット・ダン社 ロスチャイルド・サファリ トラベル・アンド・ビヨンド・プライベート・リミテッド アバクロンビー&ケントUSA LLC. Gamewatchers Safaris Ltd. バックロード TUIトラベルPLC 市場における最近の動き 2023年5月、トラベル&ビヨンドは南アフリカのクワズールー・ナタール州にある&Beyond Phinda Private Game Reserve内にあるPhinda Forest Lodgeの改装計画を明らかにした。全面的な建て替えではなく、既存のロッジと客室の構造を生かし、環境への影響を最小限に抑えることに重点を置いた改装となる。そうすることで、このロッジはオリジナルの「ズールー禅」のコンセプトを維持しながら、現代的な建築の特徴を統合し、より充実したゲスト体験を提供することができる。 2023年4月、ウィルダネスはボツワナのマベベ租界にウィルダネス・モケテ・テント・キャンプを導入した。オカバンゴ・デルタとチョベ国立公園に挟まれた124,000エーカーの広大なエリアに位置する人里離れたこの隠れ家では、ゾウ、バッファロー、ライオン、ハイエナなど、豊富な野生動物を観察する絶好の機会を提供しています。この地域での最初のキャンプとして、訪問者にユニークで比類のない体験を提供している。 世界のサファリツーリズム市場レポートスコープ: 過去データ - 2020 - 2021 推計基準年 - 2022年 予測期間 - 2023-2030 レポート対象 - 売上予測、企業ランキング、競合環境、成長要因、動向 対象セグメント - タイプ, グループ, 予約モード, 地域 地域範囲 - 北米; 欧州; アジア太平洋; 中南米; 中東およびアフリカ カスタマイズ範囲 - レポートのカスタマイズは無料(アナリストの作業時間8時間分まで)。国、地域、セグメントスコープの追加または変更*。 本調査の目的は、近年における様々なセグメントおよび国の市場規模を定義し、今後数年間の市場価値を予測することです。本レポートは、調査対象国における産業の質的・量的側面の両方を盛り込むよう設計されています。 また、市場の将来的な成長を規定する推進要因や課題などの重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競争環境と製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場における潜在的な機会も組み込んでいます。市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明する: タイプ別 アドベンチャーサファリ プライベートサファリ その他 グループ別 友達同士 家族連れ カップル ソロ 予約モード別 直接予約 代理店とアフィリエイトアカウント マーケットプレイス予約 地域別 北米 アメリカ カナダ ヨーロッパ 英国 ドイツ フランス スペイン イタリア ROE アジア太平洋 中国 インド 日本 オーストラリア 韓国 RoAPAC ラテンアメリカ ブラジル メキシコ 中東・アフリカ サウジアラビア 南アフリカ その他の中東・アフリカ 目次Chapter 1. Executive Summary1.1. Market Snapshot 1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.1. Safari Tourism Market, by region, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.2. Safari Tourism Market, by Type, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.3. Safari Tourism Market, by Group, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.4. Safari Tourism Market, by Booking Mode, 2020-2030 (USD Billion) 1.3. Key Trends 1.4. Estimation Methodology 1.5. Research Assumption Chapter 2. Global Safari Tourism Market Definition and Scope 2.1. Objective of the Study 2.2. Market Definition & Scope 2.2.1. Industry Evolution 2.2.2. Scope of the Study 2.3. Years Considered for the Study 2.4. Currency Conversion Rates Chapter 3. Global Safari Tourism Market Dynamics 3.1. Safari Tourism Market Impact Analysis (2020-2030) 3.1.1. Market Drivers 3.1.1.1. Growing International Tourism 3.1.1.2. Rising Household Disposable Income 3.1.2. Market Challenges 3.1.2.1. Limited Cross Border Accessibility 3.1.2.2. Political Instability & Security Concerns. 3.1.3. Market Opportunities 3.1.3.1. Growing Urbanization 3.1.3.2. Increasing Cross Border Connectivity Chapter 4. Global Safari Tourism Market: Industry Analysis 4.1. Porter’s 5 Force Model 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers 4.1.2. Bargaining Power of Buyers 4.1.3. Threat of New Entrants 4.1.4. Threat of Substitutes 4.1.5. Competitive Rivalry 4.2. Porter’s 5 Force Impact Analysis 4.3. PEST Analysis 4.3.1. Political 4.3.2. Economic 4.3.3. Social 4.3.4. Technological 4.3.5. Environmental 4.3.6. Legal 4.4. Top investment opportunity 4.5. Top winning strategies 4.6. COVID-19 Impact Analysis 4.7. Disruptive Trends 4.8. Industry Expert Perspective 4.9. Analyst Recommendation & Conclusion Chapter 5. Global Safari Tourism Market, by Type 5.1. Market Snapshot 5.2. Global Safari Tourism Market by Type, Performance - Potential Analysis 5.3. Global Safari Tourism Market Estimates & Forecasts by Type 2020-2030 (USD Billion) 5.4. Safari Tourism Market, Sub Segment Analysis 5.4.1. Adventure Safari 5.4.2. Private Safari 5.4.3. Others Chapter 6. Global Safari Tourism Market, by Group 6.1. Market Snapshot 6.2. Global Safari Tourism Market by Group, Performance - Potential Analysis 6.3. Global Safari Tourism Market Estimates & Forecasts by Group 2020-2030 (USD Billion) 6.4. Safari Tourism Market, Sub Segment Analysis 6.4.1. Friends 6.4.2. Families 6.4.3. Couples 6.4.4. Solos Chapter 7. Global Safari Tourism Market, by Booking Mode 7.1. Market Snapshot 7.2. Global Safari Tourism Market by Booking Mode, Performance - Potential Analysis 7.3. Global Safari Tourism Market Estimates & Forecasts by Booking Mode 2020-2030 (USD Billion) 7.4. Safari Tourism Market, Sub Segment Analysis 7.4.1. Direct Booking 7.4.2. Agents And Affiliates Account 7.4.3. Marketplace Booking Chapter 8. Global Safari Tourism Market, Regional Analysis 8.1. Top Leading Countries 8.2. Top Emerging Countries 8.3. Safari Tourism Market, Regional Market Snapshot 8.4. North America Safari Tourism Market 8.4.1. U.S. Safari Tourism Market 8.4.1.1. Type breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 8.4.1.2. Group breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 8.4.1.3. Booking Mode breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 8.4.2. Canada Safari Tourism Market 8.5. Europe Safari Tourism Market Snapshot 8.5.1. U.K. Safari Tourism Market 8.5.2. Germany Safari Tourism Market 8.5.3. France Safari Tourism Market 8.5.4. Spain Safari Tourism Market 8.5.5. Italy Safari Tourism Market 8.5.6. Rest of Europe Safari Tourism Market 8.6. Asia-Pacific Safari Tourism Market Snapshot 8.6.1. China Safari Tourism Market 8.6.2. India Safari Tourism Market 8.6.3. Japan Safari Tourism Market 8.6.4. Australia Safari Tourism Market 8.6.5. South Korea Safari Tourism Market 8.6.6. Rest of Asia Pacific Safari Tourism Market 8.7. Latin America Safari Tourism Market Snapshot 8.7.1. Brazil Safari Tourism Market 8.7.2. Mexico Safari Tourism Market 8.8. Middle East & Africa Safari Tourism Market 8.8.1. Saudi Arabia Safari Tourism Market 8.8.2. South Africa Safari Tourism Market 8.8.3. Rest of Middle East & Africa Safari Tourism Market Chapter 9. Competitive Intelligence 9.1. Key Company SWOT Analysis 9.1.1. Company 1 9.1.2. Company 2 9.1.3. Company 3 9.2. Top Market Strategies 9.3. Company Profiles 9.3.1. Wilderness Group Ltd. 9.3.1.1. Key Information 9.3.1.2. Overview 9.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability) 9.3.1.4. Product Summary 9.3.1.5. Recent Developments 9.3.2. Thomas Cook Group 9.3.3. Singita Management Company (Pty) Ltd. 9.3.4. Scott Dunn Limited 9.3.5. Rothschild Safaris 9.3.6. Travel And Beyond Private Limited 9.3.7. Abercrombie & Kent USA LLC. 9.3.8. Gamewatchers Safaris Ltd. 9.3.9. Backroads 9.3.10. TUI Travel PLC Chapter 10. Research Process 10.1. Research Process 10.1.1. Data Mining 10.1.2. Analysis 10.1.3. Market Estimation 10.1.4. Validation 10.1.5. Publishing 10.2. Research Attributes 10.3. Research Assumption
SummaryGlobal Safari Tourism Market is valued approximately at USD 33.37 billion in 2022 and is anticipated to grow with a CAGR of more than 5.60% over the forecast period 2023-2030. Safari tourism involves traveling to natural habitats, primarily in Africa but also in other regions, to observe and experience wildlife in their natural environment. It offers an opportunity to witness and appreciate the diverse range of wildlife species. Safari tours typically involve guided game drives, walking safaris and sometimes even camping in designated areas. Besides wildlife encounters, safari tourism often encompasses cultural interactions, scenic landscapes, and conservation education. It provides a unique and immersive experience for nature enthusiasts and wildlife lovers, allowing them to connect with nature, support local communities, and contribute to the preservation of endangered species and their habitats. Moreover, growing international tourism and rising household disposable income are anticipated market drivers. Furthermore, growing urbanization and increasing cross border connectivity emerged as the growth opportunities in the market during the forecast period of 2023-2030. Table of ContentsChapter 1. Executive Summary1.1. Market Snapshot 1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.1. Safari Tourism Market, by region, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.2. Safari Tourism Market, by Type, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.3. Safari Tourism Market, by Group, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.4. Safari Tourism Market, by Booking Mode, 2020-2030 (USD Billion) 1.3. Key Trends 1.4. Estimation Methodology 1.5. Research Assumption Chapter 2. Global Safari Tourism Market Definition and Scope 2.1. Objective of the Study 2.2. Market Definition & Scope 2.2.1. Industry Evolution 2.2.2. Scope of the Study 2.3. Years Considered for the Study 2.4. Currency Conversion Rates Chapter 3. Global Safari Tourism Market Dynamics 3.1. Safari Tourism Market Impact Analysis (2020-2030) 3.1.1. Market Drivers 3.1.1.1. Growing International Tourism 3.1.1.2. Rising Household Disposable Income 3.1.2. Market Challenges 3.1.2.1. Limited Cross Border Accessibility 3.1.2.2. Political Instability & Security Concerns. 3.1.3. Market Opportunities 3.1.3.1. Growing Urbanization 3.1.3.2. Increasing Cross Border Connectivity Chapter 4. Global Safari Tourism Market: Industry Analysis 4.1. Porter’s 5 Force Model 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers 4.1.2. Bargaining Power of Buyers 4.1.3. Threat of New Entrants 4.1.4. Threat of Substitutes 4.1.5. Competitive Rivalry 4.2. Porter’s 5 Force Impact Analysis 4.3. PEST Analysis 4.3.1. Political 4.3.2. Economic 4.3.3. Social 4.3.4. Technological 4.3.5. Environmental 4.3.6. Legal 4.4. Top investment opportunity 4.5. Top winning strategies 4.6. COVID-19 Impact Analysis 4.7. Disruptive Trends 4.8. Industry Expert Perspective 4.9. Analyst Recommendation & Conclusion Chapter 5. Global Safari Tourism Market, by Type 5.1. Market Snapshot 5.2. Global Safari Tourism Market by Type, Performance - Potential Analysis 5.3. Global Safari Tourism Market Estimates & Forecasts by Type 2020-2030 (USD Billion) 5.4. Safari Tourism Market, Sub Segment Analysis 5.4.1. Adventure Safari 5.4.2. Private Safari 5.4.3. Others Chapter 6. Global Safari Tourism Market, by Group 6.1. Market Snapshot 6.2. Global Safari Tourism Market by Group, Performance - Potential Analysis 6.3. Global Safari Tourism Market Estimates & Forecasts by Group 2020-2030 (USD Billion) 6.4. Safari Tourism Market, Sub Segment Analysis 6.4.1. Friends 6.4.2. Families 6.4.3. Couples 6.4.4. Solos Chapter 7. Global Safari Tourism Market, by Booking Mode 7.1. Market Snapshot 7.2. Global Safari Tourism Market by Booking Mode, Performance - Potential Analysis 7.3. Global Safari Tourism Market Estimates & Forecasts by Booking Mode 2020-2030 (USD Billion) 7.4. Safari Tourism Market, Sub Segment Analysis 7.4.1. Direct Booking 7.4.2. Agents And Affiliates Account 7.4.3. Marketplace Booking Chapter 8. Global Safari Tourism Market, Regional Analysis 8.1. Top Leading Countries 8.2. Top Emerging Countries 8.3. Safari Tourism Market, Regional Market Snapshot 8.4. North America Safari Tourism Market 8.4.1. U.S. Safari Tourism Market 8.4.1.1. Type breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 8.4.1.2. Group breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 8.4.1.3. Booking Mode breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 8.4.2. Canada Safari Tourism Market 8.5. Europe Safari Tourism Market Snapshot 8.5.1. U.K. Safari Tourism Market 8.5.2. Germany Safari Tourism Market 8.5.3. France Safari Tourism Market 8.5.4. Spain Safari Tourism Market 8.5.5. Italy Safari Tourism Market 8.5.6. Rest of Europe Safari Tourism Market 8.6. Asia-Pacific Safari Tourism Market Snapshot 8.6.1. China Safari Tourism Market 8.6.2. India Safari Tourism Market 8.6.3. Japan Safari Tourism Market 8.6.4. Australia Safari Tourism Market 8.6.5. South Korea Safari Tourism Market 8.6.6. Rest of Asia Pacific Safari Tourism Market 8.7. Latin America Safari Tourism Market Snapshot 8.7.1. Brazil Safari Tourism Market 8.7.2. Mexico Safari Tourism Market 8.8. Middle East & Africa Safari Tourism Market 8.8.1. Saudi Arabia Safari Tourism Market 8.8.2. South Africa Safari Tourism Market 8.8.3. Rest of Middle East & Africa Safari Tourism Market Chapter 9. Competitive Intelligence 9.1. Key Company SWOT Analysis 9.1.1. Company 1 9.1.2. Company 2 9.1.3. Company 3 9.2. Top Market Strategies 9.3. Company Profiles 9.3.1. Wilderness Group Ltd. 9.3.1.1. Key Information 9.3.1.2. Overview 9.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability) 9.3.1.4. Product Summary 9.3.1.5. Recent Developments 9.3.2. Thomas Cook Group 9.3.3. Singita Management Company (Pty) Ltd. 9.3.4. Scott Dunn Limited 9.3.5. Rothschild Safaris 9.3.6. Travel And Beyond Private Limited 9.3.7. Abercrombie & Kent USA LLC. 9.3.8. Gamewatchers Safaris Ltd. 9.3.9. Backroads 9.3.10. TUI Travel PLC Chapter 10. Research Process 10.1. Research Process 10.1.1. Data Mining 10.1.2. Analysis 10.1.3. Market Estimation 10.1.4. Validation 10.1.5. Publishing 10.2. Research Attributes 10.3. Research Assumption
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野の最新刊レポート
Bizwit Research & Consulting LLP社のその他分野での最新刊レポート
本レポートと同じKEY WORD(tourism)の最新刊レポートよくあるご質問Bizwit Research & Consulting LLP社はどのような調査会社ですか?Bizwit Research & Consulting (Bizwit Research & Consulting LLP)は世界の多様なマクロおよびマイクロ経済の動向を継続的に調査しています。 ... もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/12/18 10:27 154.74 円 162.88 円 199.42 円 |