モバイル3Dの世界市場規模調査&予測、タイプ別(スマートフォン、ノートブック、タブレット、その他)、用途別(モバイルゲーム、アニメーション、広告、地図とナビゲーション、その他)、地域別分析、2023-2030年Global Mobile 3D Market Size study & Forecast, by Type (Smartphones, Notebooks, Tablets, Others), by Application (Mobile Gaming, Animation, Advertisement, Map and Navigation, Others) and Regional Analysis, 2023-2030 世界のモバイル3D市場は、2022年に約648億米ドルと評価され、予測期間2023-2030年には20.4%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。モバイル3D市場は、スマートフォンやタブレットなどのモバイル機器での... もっと見る
サマリー世界のモバイル3D市場は、2022年に約648億米ドルと評価され、予測期間2023-2030年には20.4%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。モバイル3D市場は、スマートフォンやタブレットなどのモバイル機器での3Dコンテンツの作成、配信、消費に集中しています。この市場には、さまざまな側面をカバーする幅広いコンポーネントが含まれる。3Dグラフィックス、拡張現実(AR)、仮想現実(VR)などの没入型技術は、モバイル機器での視覚体験を高めることを目的としています。モバイル3D市場は、スマートフォンの普及拡大や3Dアニメーションの需要増加などの要因により拡大している。さらに、モバイル3D市場は、スマートフォンの普及率の増加によって大きな影響を受けている。このようなスマートフォンの利用急増により、インターネット普及率の同時上昇に牽引され、モバイル3Dアプリケーションに関心を示すユーザーベースが拡大しています。その重要性は、過去数十年の間に徐々に高まっている。2022年のStatistaによると、世界のスマートフォン普及率は68%と推定されている。予測によると、2023年から2028年にかけて世界のスマートフォンユーザーは着実に増加し、合計9億1,030万人(成長率17.33%)に達する可能性がある。5年連続の成長の後、この期間の終わりには、世界のスマートフォンユーザー数は62億人に達し、2028年に新たなピークを迎える可能性があると推定されている。3Dアニメーションの需要の増加は、モバイル3D市場の形成に重要な役割を果たしている。これは、映画産業における視覚効果技術の採用が増加していることに加え、3Dモバイル・アプリケーションやゲームの需要が拡大していることに起因している。Statistaによると、世界の3Dアニメーション市場は2022年に約180億米ドルに達すると推定され、前年の162億米ドルに比べ10.8%の成長を反映している。同市場は増加傾向を維持し、2026年には270億米ドルを超えると予測されている。さらに、モバイル3Dにおける技術進歩の高まりとゲーム産業の拡大が、有利な成長機会を生み出すだろう。しかし、高い技術コストと高い消費電力が、2023~2030年の予測期間を通じて市場の成長を阻害する。 モバイル3Dの世界市場調査において考慮された主要地域は、アジア太平洋、北米、ヨーロッパ、ラテンアメリカ、中東・アフリカです。アジア太平洋地域は、人口増加、モバイル機器への高い需要、同地域におけるモバイル3D技術の採用増加により、予測期間中に市場を支配している。また、アジア太平洋地域は、スマートフォンの採用増加、ゲーム産業の成長、急速なデジタル化、先端技術の採用増加などの要因により、予測期間中に最も急速に成長している地域です。 本レポートに含まれる主な市場プレイヤー サムスン電子 エヌビディア・コーポレーション シャープ株式会社 アップル株式会社 ハイテクコンピュータ株式会社 ミネソタ・マイニング・アンド・マニュファクチャリング アマゾン・ドット・コム 株式会社東芝 日立製作所 ノキア株式会社 市場における最近の動き 2023年3月、ZTEはガラスを使わない3Dビジュアルをユーザーに提供するタブレット、nubia pad 3Dを発表した。この製品はZTEとLeia Inc.のコラボレーションの成果である。このタブレットはネイティブの3Dコンテンツを見せることができ、2Dコンテンツをリアルタイムで3Dに変換することができる。さらに、Leia社はプリインストールされた3Dゲームや教育用アプリケーションを提供することもできる。nubia pad 3DはAndroid 13オペレーティングシステムで動作し、Snapdragon 888 SoCを利用して処理速度が向上している。 2023年1月、AsusはSpatial Visionをサポートする新しいガラスレス3D OLED技術を発表した。この製品のユニークなセールスポイントの一つは、Asusパネルを2人で同時に使用できることである。ASUS Spatial Vision Hubは、このグラスレス3D有機EL技術と専用アプリを組み合わせ、ユーザーに3Dビデオや映画の視聴、3Dゲームのプレイ、3Dモデルのビジュアライゼーションやコンテンツ作成などの機能を提供する。さらに、開発者が独自のエコシステムを構築するための無限の可能性を開きます。 世界のモバイル3D市場レポート範囲: 過去データ - 2020 - 2021 推計基準年 - 2022年 予測期間 - 2023-2030 レポート対象 - 売上予測、企業ランキング、競合環境、成長要因、動向 対象セグメント - タイプ、用途、地域 地域範囲 - 北米; 欧州; アジア太平洋; 中南米; 中東 & アフリカ カスタマイズ範囲 - レポートのカスタマイズは無料(アナリストの作業時間8時間分まで)。国、地域、セグメントスコープ*の追加または変更 本調査の目的は、近年における様々なセグメントおよび国の市場規模を定義し、今後数年間の市場価値を予測することです。本レポートは、調査対象国における産業の質的・量的側面の両方を盛り込むよう設計されています。 また、市場の将来的な成長を規定する推進要因や課題などの重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競争環境と製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場における潜在的な機会も組み込んでいます。市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明する: タイプ別 スマートフォン ノートブック タブレット その他 アプリケーション別 モバイルゲーム アニメーション 広告 地図とナビゲーション その他 地域別 北米 米国 カナダ ヨーロッパ 英国 ドイツ フランス スペイン イタリア ROE アジア太平洋 中国 インド 日本 オーストラリア 韓国 RoAPAC ラテンアメリカ ブラジル メキシコ 中東・アフリカ サウジアラビア 南アフリカ その他の中東・アフリカ 目次Chapter 1. Executive Summary1.1. Market Snapshot 1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.1. Mobile 3D Market, by Region, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.2. Mobile 3D Market, by Type , 2020-2030 (USD Billion) 1.2.3. Mobile 3D Market, by Applications, 2020-2030 (USD Billion) 1.3. Key Trends 1.4. Estimation Methodology 1.5. Research Assumption Chapter 2. Global Mobile 3D Market Definition and Scope 2.1. Objective of the Study 2.2. Market Definition & Scope 2.2.1. Industry Evolution 2.2.2. Scope of the Study 2.3. Years Considered for the Study 2.4. Currency Conversion Rates Chapter 3. Global Mobile 3D Market Dynamics 3.1. Mobile 3D Market Impact Analysis (2020-2030) 3.1.1. Market Drivers 3.1.1.1. Increasing penetration of smartphone 3.1.1.2. Rising demand of 3D animation 3.1.2. Market Challenges 3.1.2.1. High technology costs 3.1.2.2. High-power consumption 3.1.3. Market Opportunities 3.1.3.1. Rising technological advancements in mobile 3D 3.1.3.2. Expansion of gaming industry Chapter 4. Global Mobile 3D Market Industry Analysis 4.1. Porter’s 5 Force Model 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers 4.1.2. Bargaining Power of Buyers 4.1.3. Threat of New Entrants 4.1.4. Threat of Substitutes 4.1.5. Competitive Rivalry 4.2. Porter’s 5 Force Impact Analysis 4.3. PEST Analysis 4.3.1. Political 4.3.2. Economical 4.3.3. Social 4.3.4. Technological 4.3.5. Environmental 4.3.6. Legal 4.4. Top investment opportunity 4.5. Top winning strategies 4.6. COVID-19 Impact Analysis 4.7. Disruptive Trends 4.8. Industry Expert Perspective 4.9. Analyst Recommendation & Conclusion Chapter 5. Global Mobile 3D Market, by Type 5.1. Market Snapshot 5.2. Global Mobile 3D Market by Type, Performance - Potential Analysis 5.3. Global Mobile 3D Market Estimates & Forecasts by Type 2020-2030 (USD Billion ) 5.4. Mobile 3D Market, Sub Segment Analysis 5.4.1. Smartphones 5.4.2. Notebooks 5.4.3. Tablets 5.4.4. Others Chapter 6. Global Mobile 3D Market, by Applications 6.1. Market Snapshot 6.2. Global Mobile 3D Market by Applications, Performance - Potential Analysis 6.3. Global Mobile 3D Market Estimates & Forecasts by Applications 2020-2030 (USD Billion) 6.4. Mobile 3D Market, Sub Segment Analysis 6.4.1. Mobile Gaming 6.4.2. Animation 6.4.3. Advertisement 6.4.4. Map and Navigation 6.4.5. Others Chapter 7. Global Mobile 3D Market, Regional Analysis 7.1. Top Leading Countries 7.2. Top Emerging Countries 7.3. Mobile 3D Market, Regional Market Snapshot 7.4. North America Mobile 3D Market 7.4.1. U.S. Mobile 3D Market 7.4.1.1. Type breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 7.4.1.2. Application breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 7.4.2. Canada Mobile 3D Market 7.5. Europe Mobile 3D Market Snapshot 7.5.1. U.K. Mobile 3D Market 7.5.2. Germany Mobile 3D Market 7.5.3. France Mobile 3D Market 7.5.4. Spain Mobile 3D Market 7.5.5. Italy Mobile 3D Market 7.5.6. Rest of Europe Mobile 3D Market 7.6. Asia-Pacific Mobile 3D Market Snapshot 7.6.1. China Mobile 3D Market 7.6.2. India Mobile 3D Market 7.6.3. Japan Mobile 3D Market 7.6.4. Australia Mobile 3D Market 7.6.5. South Korea Mobile 3D Market 7.6.6. Rest of Asia Pacific Mobile 3D Market 7.7. Latin America Mobile 3D Market Snapshot 7.7.1. Brazil Mobile 3D Market 7.7.2. Mexico Mobile 3D Market 7.8. Middle East & Africa Mobile 3D Market 7.8.1. Saudi Arabia Mobile 3D Market 7.8.2. South Africa Mobile 3D Market 7.8.3. Rest of Middle East & Africa Mobile 3D Market Chapter 8. Competitive Intelligence 8.1. Key Company SWOT Analysis 8.1.1. Company 1 8.1.2. Company 2 8.1.3. Company 3 8.2. Top Market Strategies 8.3. Company Profiles 8.3.1. Samsung Electronics Co Ltd 8.3.1.1. Key Information 8.3.1.2. Overview 8.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability) 8.3.1.4. Product Summary 8.3.1.5. Recent Developments 8.3.2. NVidia Corporation 8.3.3. Sharp Corporation 8.3.4. Apple Inc. 8.3.5. High Tech Computer Corporation 8.3.6. Minnesota Mining and Manufacturing (3M company) 8.3.7. Amazon.Com, Inc. 8.3.8. Toshiba Corporation 8.3.9. Hitachi, Ltd. 8.3.10. Nokia Corporation Chapter 9. Research Process 9.1. Research Process 9.1.1. Data Mining 9.1.2. Analysis 9.1.3. Market Estimation 9.1.4. Validation 9.1.5. Publishing 9.2. Research Attributes 9.3. Research Assumption
SummaryGlobal Mobile 3D Market is valued at approximately USD 64.8 billion in 2022 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 20.4 % over the forecast period 2023-2030. The mobile 3D market pertains to concentrating on the creation, distribution, and consumption of 3D content on mobile devices such as smartphones and tablets. This market includes a wide range of components, covering various aspects. 3D graphics, augmented reality, virtual reality, and other immersive technologies aimed at enhancing the visual experience on mobile devices. The Mobile 3D Market is expanding because of factors such as, increasing penetration of smartphones and rising demand for 3D animation. Moreover, the mobile 3D market has been greatly influenced by the growing penetration of smartphones. This surge in smartphone usage has resulted in a larger user base showing interest in mobile 3D applications, driven by the simultaneous increase in internet penetration. Its importance has progressively increased during the last few decades. Table of ContentsChapter 1. Executive Summary1.1. Market Snapshot 1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.1. Mobile 3D Market, by Region, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.2. Mobile 3D Market, by Type , 2020-2030 (USD Billion) 1.2.3. Mobile 3D Market, by Applications, 2020-2030 (USD Billion) 1.3. Key Trends 1.4. Estimation Methodology 1.5. Research Assumption Chapter 2. Global Mobile 3D Market Definition and Scope 2.1. Objective of the Study 2.2. Market Definition & Scope 2.2.1. Industry Evolution 2.2.2. Scope of the Study 2.3. Years Considered for the Study 2.4. Currency Conversion Rates Chapter 3. Global Mobile 3D Market Dynamics 3.1. Mobile 3D Market Impact Analysis (2020-2030) 3.1.1. Market Drivers 3.1.1.1. Increasing penetration of smartphone 3.1.1.2. Rising demand of 3D animation 3.1.2. Market Challenges 3.1.2.1. High technology costs 3.1.2.2. High-power consumption 3.1.3. Market Opportunities 3.1.3.1. Rising technological advancements in mobile 3D 3.1.3.2. Expansion of gaming industry Chapter 4. Global Mobile 3D Market Industry Analysis 4.1. Porter’s 5 Force Model 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers 4.1.2. Bargaining Power of Buyers 4.1.3. Threat of New Entrants 4.1.4. Threat of Substitutes 4.1.5. Competitive Rivalry 4.2. Porter’s 5 Force Impact Analysis 4.3. PEST Analysis 4.3.1. Political 4.3.2. Economical 4.3.3. Social 4.3.4. Technological 4.3.5. Environmental 4.3.6. Legal 4.4. Top investment opportunity 4.5. Top winning strategies 4.6. COVID-19 Impact Analysis 4.7. Disruptive Trends 4.8. Industry Expert Perspective 4.9. Analyst Recommendation & Conclusion Chapter 5. Global Mobile 3D Market, by Type 5.1. Market Snapshot 5.2. Global Mobile 3D Market by Type, Performance - Potential Analysis 5.3. Global Mobile 3D Market Estimates & Forecasts by Type 2020-2030 (USD Billion ) 5.4. Mobile 3D Market, Sub Segment Analysis 5.4.1. Smartphones 5.4.2. Notebooks 5.4.3. Tablets 5.4.4. Others Chapter 6. Global Mobile 3D Market, by Applications 6.1. Market Snapshot 6.2. Global Mobile 3D Market by Applications, Performance - Potential Analysis 6.3. Global Mobile 3D Market Estimates & Forecasts by Applications 2020-2030 (USD Billion) 6.4. Mobile 3D Market, Sub Segment Analysis 6.4.1. Mobile Gaming 6.4.2. Animation 6.4.3. Advertisement 6.4.4. Map and Navigation 6.4.5. Others Chapter 7. Global Mobile 3D Market, Regional Analysis 7.1. Top Leading Countries 7.2. Top Emerging Countries 7.3. Mobile 3D Market, Regional Market Snapshot 7.4. North America Mobile 3D Market 7.4.1. U.S. Mobile 3D Market 7.4.1.1. Type breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 7.4.1.2. Application breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 7.4.2. Canada Mobile 3D Market 7.5. Europe Mobile 3D Market Snapshot 7.5.1. U.K. Mobile 3D Market 7.5.2. Germany Mobile 3D Market 7.5.3. France Mobile 3D Market 7.5.4. Spain Mobile 3D Market 7.5.5. Italy Mobile 3D Market 7.5.6. Rest of Europe Mobile 3D Market 7.6. Asia-Pacific Mobile 3D Market Snapshot 7.6.1. China Mobile 3D Market 7.6.2. India Mobile 3D Market 7.6.3. Japan Mobile 3D Market 7.6.4. Australia Mobile 3D Market 7.6.5. South Korea Mobile 3D Market 7.6.6. Rest of Asia Pacific Mobile 3D Market 7.7. Latin America Mobile 3D Market Snapshot 7.7.1. Brazil Mobile 3D Market 7.7.2. Mexico Mobile 3D Market 7.8. Middle East & Africa Mobile 3D Market 7.8.1. Saudi Arabia Mobile 3D Market 7.8.2. South Africa Mobile 3D Market 7.8.3. Rest of Middle East & Africa Mobile 3D Market Chapter 8. Competitive Intelligence 8.1. Key Company SWOT Analysis 8.1.1. Company 1 8.1.2. Company 2 8.1.3. Company 3 8.2. Top Market Strategies 8.3. Company Profiles 8.3.1. Samsung Electronics Co Ltd 8.3.1.1. Key Information 8.3.1.2. Overview 8.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability) 8.3.1.4. Product Summary 8.3.1.5. Recent Developments 8.3.2. NVidia Corporation 8.3.3. Sharp Corporation 8.3.4. Apple Inc. 8.3.5. High Tech Computer Corporation 8.3.6. Minnesota Mining and Manufacturing (3M company) 8.3.7. Amazon.Com, Inc. 8.3.8. Toshiba Corporation 8.3.9. Hitachi, Ltd. 8.3.10. Nokia Corporation Chapter 9. Research Process 9.1. Research Process 9.1.1. Data Mining 9.1.2. Analysis 9.1.3. Market Estimation 9.1.4. Validation 9.1.5. Publishing 9.2. Research Attributes 9.3. Research Assumption
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