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スポーツテクノロジーの世界市場調査&予測:テクノロジー別(デバイス、スマートスタジアム、エスポーツ、スポーツ分析)、スポーツ別(サッカー、バスケットボール、アイスホッケー、テニス、クリケット、エスポーツ、その他)、地域別分析、2023-2030年


Global Sports Technology Market Size study & Forecast, by Technology (Device, Smart Stadium, Esports, Sports Analytics), by Sports (Soccer, Basketball, Ice Hockey, Tennis, Cricket, Esports, Others) and Regional Analysis, 2023-2030

世界のスポーツテクノロジー市場は、2022年にはおよそ133.3億米ドルと評価され、予測期間2023-2030年には19.73%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。スポーツ・テクノロジー部門は、研究を支援するた... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bizwit Research & Consulting LLP
ビズウィットリサーチ&コンサルティング
2023年7月1日 US$4,950
シングルユーザライセンス(印刷不可)
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200 英語

 

サマリー

世界のスポーツテクノロジー市場は、2022年にはおよそ133.3億米ドルと評価され、予測期間2023-2030年には19.73%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。スポーツ・テクノロジー部門は、研究を支援するための斬新なアプリケーションやテクノロジーの設計、競技パフォーマンスを向上させる介入技術の開発、スポーツ分析、ファンエンゲージメント、放送・メディア報道、スポーツ会場管理などに関係している。近年、スポーツテクノロジーとデータは、スポーツの発展とパフォーマンスの重要な要素として台頭してきている。様々なスポーツにおいて、モノのインターネット(IoT)やデータ分析、ソーシャルメディアとの統合といった新技術の利用が増加していることが市場を牽引している。

さらに、eスポーツ・テクノロジーの採用が進むにつれて、スポーツ・テクノロジー市場はより急速に拡大する。Republic of Estonia E-Residencyによると、2022年のesports市場規模は13.8億米ドルを超え、2025年には18.7億米ドルにまで成長すると推定されている。esports産業における収益の増加は、2022年に世界で5億3200万人がesportsを観戦し、2025年には6億4000万人に達すると予測される理由のひとつである。また、選手のパフォーマンスを追跡し、ファンを魅了するための最新技術を導入するための多くの組織による投資の増加により、業界はパラダイムシフトを迎えており、市場の成長を支えている。さらに、AIとML技術の開発は、今後数年間のスポーツテクノロジー産業の拡大に大きな展望をもたらすと予測されている。しかし、立ち上げコストの上昇と財政的な制約が、予想される期間を通じてスポーツテクノロジー市場の拡大をさらに抑制すると予測される。しかし、労働力におけるアナリストの不足は、予測期間2023-2030におけるスポーツテクノロジー事業の発展にさらなる困難をもたらす可能性がある。

スポーツテクノロジーの世界市場調査において考慮された主要地域は、アジア太平洋、北米、ヨーロッパ、ラテンアメリカ、中東&アフリカです。ヨーロッパはスポーツテクノロジー市場を支配しており、2020年には世界の業界売上の30%以上を占めており、予測期間中もこの支配は続くと予測されている。欧州の数多くのサッカーリーグが同地域の主要な市場牽引役であり、その大半は、より良い選手、リーグ、観客管理のためにスマートデバイスの統合を含んでいる。インド、日本、中国などの国々ではスポーツ産業が拡大しているため、アジア太平洋地域は今後数年間、スポーツ・テクノロジー分野で最も速い成長が見込まれている。インドでは、多くのスポーツリーグが若者の間で人気を集めており、地域大会がこの分野の成長に大きな影響を与えている。

本レポートに含まれる主な市場プレイヤーは以下の通り:
シスコシステムズ社
アップル社
モダンタイムズグループMTG
パナソニック株式会社
SAP SE
ソニー株式会社
オラクル・システムズ株式会社
HCLテクノロジーズ・リミテッド
IBM株式会社
インフォシス株式会社

市場における最近の動き
 2022年2月、BioconはViatrisのバイオシミラー製品ポートフォリオを33億3500万米ドルで買収したと発表した。この買収によりバイオコンのバイオシミラー製品ポートフォリオが強化され、収益が向上した。
 2021年8月、米国食品医薬品局(FDA)は、イーライリリー・アンド・カンパニーの速効型インスリン製剤「リュ ムジェブ®(スポーツテクノロジー リスプロ-AABC注射剤)100単位/mL」の効能・効果に、1型および2型糖尿病の成人における血糖コントロール改善 を適応とし、スポーツテクノロジーポンプを用いたスポーツテクノロジー持続皮下注(CSII)による投与を追加することを承認した。
 2021年7月、インドのBiocon社が製造する世界初のSports Technology製品であるSemgleeが米国で承認を取得。ベンガルールの製薬会社Biocon Biologicsが製造するSemgleeは、米国で既に承認されている長時間作用型スポーツ・テクノロジー製品であるランタスと互換性があり、バイオシミラーでもある。

スポーツテクノロジーの世界市場レポートスコープ:
 過去データ - 2020 - 2021
 推計基準年 - 2022年
 予測期間 - 2023-2030
 レポート対象 - 売上予測、企業ランキング、競合環境、成長要因、動向
 対象セグメント -テクノロジー, スポーツ, 地域
 地域範囲 - 北米; 欧州; アジア太平洋; 中南米; 中東 & アフリカ
 カスタマイズ範囲 - レポートのカスタマイズは無料(アナリストの作業時間8時間分まで)。国、地域、セグメントスコープの追加または変更*。

本調査の目的は、近年における様々なセグメントおよび国の市場規模を定義し、今後数年間の市場価値を予測することです。本レポートは、調査対象国における産業の質的・量的側面の両方を盛り込むよう設計されています。

また、市場の将来的な成長を規定する推進要因や課題などの重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競争環境と製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場における潜在的な機会も組み込んでいます。市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明する:

技術別
デバイス
スマートスタジアム
エスポーツ
スポーツ分析

スポーツ別
サッカー
バスケットボール
アイスホッケー
テニス
クリケット
エスポーツ
その他

地域別

北米
米国
カナダ

ヨーロッパ
英国
ドイツ
フランス
スペイン
イタリア
ROE

アジア太平洋
中国
インド
日本
オーストラリア
韓国
RoAPAC

ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ

中東・アフリカ
サウジアラビア
南アフリカ
その他の中東・アフリカ

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目次

Chapter 1. Executive Summary
1.1. Market Snapshot
1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.1. Sports Technology Market, by region, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.2. Sports Technology Market, by Technology , 2020-2030 (USD Billion)
1.2.3. Sports Technology Market, by Sport, 2020-2030 (USD Billion)
1.3. Key Trends
1.4. Estimation Methodology
1.5. Research Assumption
Chapter 2. Global Sports Technology Market Definition and Scope
2.1. Objective of the Study
2.2. Market Definition & Scope
2.2.1. Industry Evolution
2.2.2. Scope of the Study
2.3. Years Considered for the Study
2.4. Currency Conversion Rates
Chapter 3. Global Sports Technology Market Dynamics
3.1. Sports Technology Market Impact Analysis (2020-2030)
3.1.1. Market Drivers
3.1.1.1. Increasing in use of new technologies like the internet of things (IoT) and data analytics
3.1.1.2. Increasing e-sport Technology
3.1.2. Market Challenges
3.1.2.1. High Installation and Investment Cost of Sports Technology
3.1.2.2. Lack of analysts in the workforce
3.1.3. Market Opportunities
3.1.3.1. Development of AI and ML technologies
3.1.3.2. Increased investment by key players
Chapter 4. Global Sports Technology Market: Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.2. Porter’s 5 Force Impact Analysis
4.3. PEST Analysis
4.3.1. Political
4.3.2. Economic
4.3.3. Social
4.3.4. Technological
4.3.5. Environmental
4.3.6. Legal
4.4. Top investment opportunity
4.5. Top winning strategies
4.6. COVID-19 Impact Analysis
4.7. Disruptive Trends
4.8. Industry Expert Perspective
4.9. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 5. Global Sports Technology Market, by Technology
5.1. Market Snapshot
5.2. Global Sports Technology Market by Technology , Performance - Potential Analysis
5.3. Global Sports Technology Market Estimates & Forecasts by Technology 2020-2030 (USD Billion)
5.4. Sports Technology Market, Sub Segment Analysis
5.4.1. Device
5.4.2. Smart Stadium
5.4.3. Esports
5.4.4. Sports Analytics
Chapter 6. Global Sports Technology Market, by Sport
6.1. Market Snapshot
6.2. Global Sports Technology Market by Sport, Performance - Potential Analysis
6.3. Global Sports Technology Market Estimates & Forecasts by Sport 2020-2030 (USD Billion)
6.4. Sports Technology Market, Sub Segment Analysis
6.4.1. Soccer
6.4.2. Basketball
6.4.3. Ice Hockey
6.4.4. Tennis
6.4.5. Cricket
6.4.6. Esports
6.4.7. Others
Chapter 7. Global Sports Technology Market, Regional Analysis
7.1. Top Leading Countries
7.2. Top Emerging Countries
7.3. Sports Technology Market, Regional Market Snapshot
7.4. North America Sports Technology Market
7.4.1. U.S. Sports Technology Market
7.4.1.1. Technology breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
7.4.1.2. Sport breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
7.4.2. Canada Sports Technology Market
7.5. Europe Sports Technology Market Snapshot
7.5.1. U.K. Sports Technology Market
7.5.2. Germany Sports Technology Market
7.5.3. France Sports Technology Market
7.5.4. Spain Sports Technology Market
7.5.5. Italy Sports Technology Market
7.5.6. Rest of Europe Sports Technology Market
7.6. Asia-Pacific Sports Technology Market Snapshot
7.6.1. China Sports Technology Market
7.6.2. India Sports Technology Market
7.6.3. Japan Sports Technology Market
7.6.4. Australia Sports Technology Market
7.6.5. South Korea Sports Technology Market
7.6.6. Rest of Asia Pacific Sports Technology Market
7.7. Latin America Sports Technology Market Snapshot
7.7.1. Brazil Sports Technology Market
7.7.2. Mexico Sports Technology Market
7.8. Middle East & Africa Sports Technology Market
7.8.1. Saudi Arabia Sports Technology Market
7.8.2. South Africa Sports Technology Market
7.8.3. Rest of Middle East & Africa Sports Technology Market

Chapter 8. Competitive Intelligence
8.1. Key Company SWOT Analysis
8.1.1. Company 1
8.1.2. Company 2
8.1.3. Company 3
8.2. Top Market Strategies
8.3. Company Profiles
8.3.1. Cisco Systems, Inc.
8.3.1.1. Key Information
8.3.1.2. Overview
8.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
8.3.1.4. Product Summary
8.3.1.5. Recent Developments
8.3.2. Apple Inc.
8.3.3. Modern Times Group MTG
8.3.4. Panasonic Corporation
8.3.5. SAP SE
8.3.6. Sony Corporation
8.3.7. Oracle Systems Corporation
8.3.8. HCL Technologies Limited
8.3.9. IBM Corporation
8.3.10. Infosys Limited
Chapter 9. Research Process
9.1. Research Process
9.1.1. Data Mining
9.1.2. Analysis
9.1.3. Market Estimation
9.1.4. Validation
9.1.5. Publishing
9.2. Research Attributes
9.3. Research Assumption

 

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Summary

Global Sports Technology Market is valued approximately at USD 13.33 billion in 2022 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 19.73% over the forecast period 2023-2030. The sport technology department is concerned with the design of novel applications and technologies to support research and the development of intervention techniques to enhance athletic performance, sports analytics, fan engagement, broadcasting and media coverage, and sports venue management. In recent years, Sports Technology and data have emerged as critical components of athletic development and performance. The market is driven by the increasing use of new technologies such as the internet of things (IoT) and data analytics, as well as social media integration, across a variety of sports.

Additionally, the market for Sports Technology will expand more quickly as eSports Technology is increasingly adopted. According to Republic of Estonia E-Residency, in 2022, the esports market valued over USD 1.38 billion and is estimated grow as high as USD 1.87 billion by 2025. The higher revenue in the esports industry is one of the reasons for 2022, that worldwide 532 million people watched esports, and projected to reach up to 640 million by 2025. In addition, due to the increased investments by many organizations in implementing the most recent technologies for tracking players' performances and engaging fans, the industry is undergoing a paradigm shift will support market growth. Additionally, it is predicted that the development of AI and ML technologies will present significant prospects for the expansion of the Sports Technology industry in the upcoming years. However, it is anticipated that the rise in startup costs and financial limitations would further restrain the expansion of the Sports Technology market throughout the anticipated time frame. The lack of analysts in the workforce, however, could pose additional difficulties for the development of the Sports Technology business in the forecasted period 2023-2030.

The key regions considered for the Global Sports Technology Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Middle East & Africa. Europe dominated the Sports Technology market, with over 30% of the global industry's sales in 2020 and it is anticipated that this dominance will persist throughout the forecast period. Numerous football leagues from Europe are a major market driver in the region, and the majority of them include smart device integration for better player, league, and audience management. Because of the expanding sports industries in countries like India, Japan, and China, the Asia Pacific region is expected to witness the fastest growth in the Sports Technology sector over the coming years. In India, a number of sports leagues are becoming more and more popular among young people, and regional competitions have a significant impact on the growth of the sector.

Major market player included in this report are:
Cisco Systems, Inc.
Apple Inc.
Modern Times Group MTG
Panasonic Corporation
SAP SE
Sony Corporation
Oracle Systems Corporation
HCL Technologies Limited
IBM Corporation
Infosys Limited

Recent Developments in the Market:
 In February 2022, Biocon announced the acquisition of Viatris’ biosimilar portfolio for USD 3.335 billion. This acquisition strengthened Biocon’s biosimilar product portfolio and improved its revenue generation.
 In Aug 2021, The U.S. Food and Drug Administration (FDA) approved an expanded label for Eli Lilly and Company's rapid-acting insulin, Lyumjev® (Sports Technology lispro-AABC injection) 100 units/mL indicated to improve glycaemic control in adults with type 1 and type 2 diabetes, to include administration via continuous subcutaneous Sports Technology infusion (CSII) with an Sports Technology pump.
 In July 2021, Semglee, a first-of-its-kind Sports Technology product made by India’s Biocon, gets United States approval. Semglee, manufactured by Biocon Biologics, a Bengaluru-based pharmaceutical company, is both interchangeable with and biosimilar to Lantus, a long-acting Sports Technology product already approved in the United States.

Global Sports Technology Market Report Scope:
 Historical Data – 2020 - 2021
 Base Year for Estimation – 2022
 Forecast period - 2023-2030
 Report Coverage - Revenue forecast, Company Ranking, Competitive Landscape, Growth factors, and Trends
 Segments Covered -Technology, Sports, Region
 Regional Scope - North America; Europe; Asia Pacific; Latin America; Middle East & Africa
 Customization Scope - Free report customization (equivalent up to 8 analyst’s working hours) with purchase. Addition or alteration to country, regional & segment scope*

The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.

The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:

By Technology:
Device
Smart Stadium
Esports
Sports Analytics

By Sports:
Soccer
Basketball
Ice Hockey
Tennis
Cricket
Esports
Others

By Region:

North America
U.S.
Canada

Europe
UK
Germany
France
Spain
Italy
ROE

Asia Pacific
China
India
Japan
Australia
South Korea
RoAPAC

Latin America
Brazil
Mexico

Middle East & Africa
Saudi Arabia
South Africa
Rest of Middle East & Africa



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Table of Contents

Chapter 1. Executive Summary
1.1. Market Snapshot
1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.1. Sports Technology Market, by region, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.2. Sports Technology Market, by Technology , 2020-2030 (USD Billion)
1.2.3. Sports Technology Market, by Sport, 2020-2030 (USD Billion)
1.3. Key Trends
1.4. Estimation Methodology
1.5. Research Assumption
Chapter 2. Global Sports Technology Market Definition and Scope
2.1. Objective of the Study
2.2. Market Definition & Scope
2.2.1. Industry Evolution
2.2.2. Scope of the Study
2.3. Years Considered for the Study
2.4. Currency Conversion Rates
Chapter 3. Global Sports Technology Market Dynamics
3.1. Sports Technology Market Impact Analysis (2020-2030)
3.1.1. Market Drivers
3.1.1.1. Increasing in use of new technologies like the internet of things (IoT) and data analytics
3.1.1.2. Increasing e-sport Technology
3.1.2. Market Challenges
3.1.2.1. High Installation and Investment Cost of Sports Technology
3.1.2.2. Lack of analysts in the workforce
3.1.3. Market Opportunities
3.1.3.1. Development of AI and ML technologies
3.1.3.2. Increased investment by key players
Chapter 4. Global Sports Technology Market: Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.2. Porter’s 5 Force Impact Analysis
4.3. PEST Analysis
4.3.1. Political
4.3.2. Economic
4.3.3. Social
4.3.4. Technological
4.3.5. Environmental
4.3.6. Legal
4.4. Top investment opportunity
4.5. Top winning strategies
4.6. COVID-19 Impact Analysis
4.7. Disruptive Trends
4.8. Industry Expert Perspective
4.9. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 5. Global Sports Technology Market, by Technology
5.1. Market Snapshot
5.2. Global Sports Technology Market by Technology , Performance - Potential Analysis
5.3. Global Sports Technology Market Estimates & Forecasts by Technology 2020-2030 (USD Billion)
5.4. Sports Technology Market, Sub Segment Analysis
5.4.1. Device
5.4.2. Smart Stadium
5.4.3. Esports
5.4.4. Sports Analytics
Chapter 6. Global Sports Technology Market, by Sport
6.1. Market Snapshot
6.2. Global Sports Technology Market by Sport, Performance - Potential Analysis
6.3. Global Sports Technology Market Estimates & Forecasts by Sport 2020-2030 (USD Billion)
6.4. Sports Technology Market, Sub Segment Analysis
6.4.1. Soccer
6.4.2. Basketball
6.4.3. Ice Hockey
6.4.4. Tennis
6.4.5. Cricket
6.4.6. Esports
6.4.7. Others
Chapter 7. Global Sports Technology Market, Regional Analysis
7.1. Top Leading Countries
7.2. Top Emerging Countries
7.3. Sports Technology Market, Regional Market Snapshot
7.4. North America Sports Technology Market
7.4.1. U.S. Sports Technology Market
7.4.1.1. Technology breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
7.4.1.2. Sport breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
7.4.2. Canada Sports Technology Market
7.5. Europe Sports Technology Market Snapshot
7.5.1. U.K. Sports Technology Market
7.5.2. Germany Sports Technology Market
7.5.3. France Sports Technology Market
7.5.4. Spain Sports Technology Market
7.5.5. Italy Sports Technology Market
7.5.6. Rest of Europe Sports Technology Market
7.6. Asia-Pacific Sports Technology Market Snapshot
7.6.1. China Sports Technology Market
7.6.2. India Sports Technology Market
7.6.3. Japan Sports Technology Market
7.6.4. Australia Sports Technology Market
7.6.5. South Korea Sports Technology Market
7.6.6. Rest of Asia Pacific Sports Technology Market
7.7. Latin America Sports Technology Market Snapshot
7.7.1. Brazil Sports Technology Market
7.7.2. Mexico Sports Technology Market
7.8. Middle East & Africa Sports Technology Market
7.8.1. Saudi Arabia Sports Technology Market
7.8.2. South Africa Sports Technology Market
7.8.3. Rest of Middle East & Africa Sports Technology Market

Chapter 8. Competitive Intelligence
8.1. Key Company SWOT Analysis
8.1.1. Company 1
8.1.2. Company 2
8.1.3. Company 3
8.2. Top Market Strategies
8.3. Company Profiles
8.3.1. Cisco Systems, Inc.
8.3.1.1. Key Information
8.3.1.2. Overview
8.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
8.3.1.4. Product Summary
8.3.1.5. Recent Developments
8.3.2. Apple Inc.
8.3.3. Modern Times Group MTG
8.3.4. Panasonic Corporation
8.3.5. SAP SE
8.3.6. Sony Corporation
8.3.7. Oracle Systems Corporation
8.3.8. HCL Technologies Limited
8.3.9. IBM Corporation
8.3.10. Infosys Limited
Chapter 9. Research Process
9.1. Research Process
9.1.1. Data Mining
9.1.2. Analysis
9.1.3. Market Estimation
9.1.4. Validation
9.1.5. Publishing
9.2. Research Attributes
9.3. Research Assumption

 

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