スマート・トランスポーテーションの世界市場規模調査・予測、ソリューション別(発券管理システム、駐車場管理・誘導システム、統合監視システム、交通管理システム)、サービス別(ビジネス、プロフェッショナル、クラウドサービス)、交通タイプ別(道路、鉄道、航空、海運)、地域別分析、2023-2030年Global Smart Transportation Market Size study & Forecast, by Solution (Ticketing Management System, Parking Management and Guidance System, Integrated Supervision System, Traffic Management System), by Services (Business, Professional, Cloud Services), by Transportation Type (Roadways, Railways, Airways, Maritime) and Regional Analysis, 2023-2030 世界のスマート交通市場は、2022年に約1,105億3,000万米ドルと評価され、予測期間2023-2030年には13%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。高度道路交通システムに基づくアプリケーションはスマート交... もっと見る
サマリー世界のスマート交通市場は、2022年に約1,105億3,000万米ドルと評価され、予測期間2023-2030年には13%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。高度道路交通システムに基づくアプリケーションはスマート交通と呼ばれる。これはモノのインターネット(Internet of Things)垂直技術とワイヤレスで接続されている。この技術の主な目的は、リアルタイムデータの収集と制御を行いながら、パフォーマンスを向上させることである。スマート・トランスポーテーション市場は、コネクテッド・ビークルの需要拡大やIoT技術の採用増加などの要因により拡大している。さらに、コネクテッドカーの採用拡大がスマート輸送市場に大きな影響を与えている。デジタル化が進み、コネクテッドカー技術の人気が高まっている。その重要性は、2023-2030年の予測期間中に徐々に高まっている。Statistaによると、2021年には約2億3,700万台しかなかったコネクテッド自動車が、2025年には4億台以上になると予想されている。スマート輸送市場におけるIoTと自動化技術の採用は、効率を促進し、接続性を向上させ、輸送管理全体を強化する。これは、業務の最適化、リアルタイムのデータ洞察、乗客体験の向上につながる。Statistaによると、2020年には世界全体で97億台のモノのインターネット(IoT)デバイスが存在し、2030年には約3倍の290億台以上のIoTデバイスが存在すると予想されている。消費者向けデバイスが50億台近くある中国は、2030年までにモノのインターネット(IoT)ガジェットを最も多く保有する国になるかもしれない。IoTデバイスはあらゆるビジネス部門と消費者市場全体で採用されており、2020年までに消費者市場がIoT関連デバイス全体の60%以上を占めると予想されている。加えて、スマート交通における分析ソリューションの採用拡大や自律走行車の台頭の高まりは、有利な成長機会を生み出すだろう。しかし、スマート交通の高コストと厳しい交通規制政策が、2023~2030年の予測期間を通じて市場の成長を阻害する。 スマート・トランスポーテーションの世界市場調査において考慮した主要地域は、アジア太平洋、北米、欧州、中南米、中東・アフリカである。欧州は、先端技術の急速な採用と効率的な輸送に対する需要の高まりにより、予測期間中、支配的な地域となっている。さらに、半自律走行車や自律走行車の著しい進歩により、スマート交通市場の拡大が見込まれている。アジア太平洋地域は、スマート交通インフラの急速な進歩、スマートシティ構想への公的資金の増加、同地域でのIoTデバイス数の増加などの要因により、予測期間中に最も急速に成長する地域である。 本レポートに含まれる主な市場プレイヤーは以下の通り: アクセンチュアPLC アルストム シスコシステム キュービック・コーポレーション ゼネラル・エレクトリック社 インドラ・システマS.A. インターナショナル・ビジネス・マシーンズ・コーポレーション ゼロックス・ホールディングス・コーポレーション トムトム・インターナショナルBV. BASS Software Ltd. 市場における最近の動き 2021年6月、TomTomとGreenMileが新たな複数年提携を発表。TomTom MapsのAPIをGreenMileの製品に統合することで、顧客のリアルタイムのルートプランニングと車両追跡を向上させる。 2023年1月、BASSはいくつかの新機能を導入したBASSnet 2.11サービスパックを発表した。これには、炭素原単位計算機、勤務・休憩時間の電子署名機能、危険物インベントリ申告の自動化による効率化などが含まれます。 世界のスマート輸送市場レポート範囲: 過去データ - 2020 - 2021 推計基準年 - 2022年 予測期間 - 2023-2030 レポート対象 - 売上予測、企業ランキング、競合環境、成長要因、動向 対象セグメント - ソリューション、サービス、輸送タイプ、地域 地域範囲 - 北米; 欧州; アジア太平洋; 中南米; 中東 & アフリカ カスタマイズ範囲 - レポートのカスタマイズは無料(アナリストの作業時間8時間分まで)。国、地域、セグメントスコープ*の追加または変更 本調査の目的は、近年における様々なセグメントおよび国の市場規模を定義し、今後数年間の市場価値を予測することです。本レポートは、調査対象国における産業の質的・量的側面の両方を盛り込むよう設計されています。 また、市場の将来的な成長を規定する推進要因や課題などの重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競争環境と製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場における潜在的な機会も組み込んでいます。市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明する: ソリューション別 発券管理システム 駐車場管理・誘導システム 統合監視システム 交通管理システム サービス別 ビジネス プロフェッショナル クラウドサービス 輸送タイプ別 道路 鉄道 航空 海運 地域別 北米 米国 カナダ ヨーロッパ 英国 ドイツ フランス スペイン イタリア ROE アジア太平洋 中国 インド 日本 オーストラリア 韓国 RoAPAC ラテンアメリカ ブラジル メキシコ 中東・アフリカ サウジアラビア 南アフリカ その他の中東・アフリカ 目次Chapter 1. Executive Summary1.1. Market Snapshot 1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.1. Smart Transportation Market, by Region, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.2. Smart Transportation Market, by Solution, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.3. Smart Transportation Market, by Services, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.4. Smart Transportation Market, by Transportation Type, 2020-2030 (USD Billion) 1.3. Key Trends 1.4. Estimation Methodology 1.5. Research Assumption Chapter 2. Global Smart Transportation Market Definition and Scope 2.1. Objective of the Study 2.2. Market Definition & Scope 2.2.1. Industry Evolution 2.2.2. Scope of the Study 2.3. Years Considered for the Study 2.4. Currency Conversion Rates Chapter 3. Global Smart Transportation Market Dynamics 3.1. Smart Transportation Market Impact Analysis (2020-2030) 3.1.1. Market Drivers 3.1.1.1. Growing demand of connected vehicles 3.1.1.2. Rising adoption of IoT technology 3.1.2. Market Challenges 3.1.2.1. High cost of Smart Transportation 3.1.2.2. Stringent transportation regulatory policies 3.1.3. Market Opportunities 3.1.3.1. Growing adoption of analytical solutions 3.1.3.2. Rising emergence of autonomous vehicles Chapter 4. Global Smart Transportation Market Industry Analysis 4.1. Porter’s 5 Force Model 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers 4.1.2. Bargaining Power of Buyers 4.1.3. Threat of New Entrants 4.1.4. Threat of Substitutes 4.1.5. Competitive Rivalry 4.2. Porter’s 5 Force Impact Analysis 4.3. PEST Analysis 4.3.1. Political 4.3.2. Economical 4.3.3. Social 4.3.4. Technological 4.3.5. Environmental 4.3.6. Legal 4.4. Top investment opportunity 4.5. Top winning strategies 4.6. COVID-19 Impact Analysis 4.7. Disruptive Trends 4.8. Industry Expert Perspective 4.9. Analyst Recommendation & Conclusion Chapter 5. Global Smart Transportation Market, by Solution 5.1. Market Snapshot 5.2. Global Smart Transportation Market by Solution, Performance - Potential Analysis 5.3. Global Smart Transportation Market Estimates & Forecasts by Solution 2020-2030 (USD Billion) 5.4. Smart Transportation Market, Sub Segment Analysis 5.4.1. Ticketing Management System 5.4.2. Parking Management and Guidance System 5.4.3. Integrated Supervision System 5.4.4. Traffic Management System Chapter 6. Global Smart Transportation Market, by Services 6.1. Market Snapshot 6.2. Global Smart Transportation Market by Services, Performance - Potential Analysis 6.3. Global Smart Transportation Market Estimates & Forecasts by Services 2020-2030 (USD Billion) 6.4. Smart Transportation Market, Sub Segment Analysis 6.4.1. Business 6.4.2. Professional 6.4.3. Cloud Services Chapter 7. Global Smart Transportation Market, by Transportation Type 7.1. Market Snapshot 7.2. Global Smart Transportation Market by Transportation Type, Performance - Potential Analysis 7.3. Global Smart Transportation Market Estimates & Forecasts by Transportation Type 2020-2030 (USD Billion) 7.4. Smart Transportation Market, Sub Segment Analysis 7.4.1. Roadways 7.4.2. Railways 7.4.3. Airways 7.4.4. Maritime Chapter 8. Global Smart Transportation Market, Regional Analysis 8.1. Top Leading Countries 8.2. Top Emerging Countries 8.3. Smart Transportation Market, Regional Market Snapshot 8.4. North America Smart Transportation Market 8.4.1. U.S. Smart Transportation Market 8.4.1.1. Solution breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 8.4.1.2. Services breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 8.4.1.3. Transportation Type breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 8.4.2. Canada Smart Transportation Market 8.5. Europe Smart Transportation Market Snapshot 8.5.1. U.K. Smart Transportation Market 8.5.2. Germany Smart Transportation Market 8.5.3. France Smart Transportation Market 8.5.4. Spain Smart Transportation Market 8.5.5. Italy Smart Transportation Market 8.5.6. Rest of Europe Smart Transportation Market 8.6. Asia-Pacific Smart Transportation Market Snapshot 8.6.1. China Smart Transportation Market 8.6.2. India Smart Transportation Market 8.6.3. Japan Smart Transportation Market 8.6.4. Australia Smart Transportation Market 8.6.5. South Korea Smart Transportation Market 8.6.6. Rest of Asia Pacific Smart Transportation Market 8.7. Latin America Smart Transportation Market Snapshot 8.7.1. Brazil Smart Transportation Market 8.7.2. Mexico Smart Transportation Market 8.8. Middle East & Africa Smart Transportation Market 8.8.1. Saudi Arabia Smart Transportation Market 8.8.2. South Africa Smart Transportation Market 8.8.3. Rest of Middle East & Africa Smart Transportation Market Chapter 9. Competitive Intelligence 9.1. Key Company SWOT Analysis 9.1.1. Company 1 9.1.2. Company 2 9.1.3. Company 3 9.2. Top Market Strategies 9.3. Company Profiles 9.3.1. Accenture PLC 9.3.1.1. Key Information 9.3.1.2. Overview 9.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability) 9.3.1.4. Product Summary 9.3.1.5. Recent Developments 9.3.2. Alstom, SA 9.3.3. Cisco System, Inc. 9.3.4. Cubic Corporation 9.3.5. General Electric Company 9.3.6. Indra Sistema S.A. 9.3.7. International Business Machines Corporation 9.3.8. Xerox Holdings Corporation 9.3.9. TomTom International BV. 9.3.10. BASS Software Ltd Chapter 10. Research Process 10.1. Research Process 10.1.1. Data Mining 10.1.2. Analysis 10.1.3. Market Estimation 10.1.4. Validation 10.1.5. Publishing 10.2. Research Attributes 10.3. Research Assumption
SummaryGlobal Smart Transportation Market is valued at approximately USD 110.53 billion in 2022 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 13% over the forecast period 2023-2030. Intelligent Transportation System based applications are referred to as smart transportation. It is wirelessly connected with Internet of Things vertical technology. The main objective of the technology is to improve performance while also collecting and controlling real-time data. The Smart Transportation Market is expanding because of factors such as the growing demand of connected vehicles and rising adoption of IoT technologies. Moreover, the growing adoption of connected vehicles is having a significant impact on the smart transportation market. Increasing digitization, the rising popularity of connected car technology. Its importance has progressively increased during the forecast period of 2023-2030. Table of ContentsChapter 1. Executive Summary1.1. Market Snapshot 1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.1. Smart Transportation Market, by Region, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.2. Smart Transportation Market, by Solution, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.3. Smart Transportation Market, by Services, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.4. Smart Transportation Market, by Transportation Type, 2020-2030 (USD Billion) 1.3. Key Trends 1.4. Estimation Methodology 1.5. Research Assumption Chapter 2. Global Smart Transportation Market Definition and Scope 2.1. Objective of the Study 2.2. Market Definition & Scope 2.2.1. Industry Evolution 2.2.2. Scope of the Study 2.3. Years Considered for the Study 2.4. Currency Conversion Rates Chapter 3. Global Smart Transportation Market Dynamics 3.1. Smart Transportation Market Impact Analysis (2020-2030) 3.1.1. Market Drivers 3.1.1.1. Growing demand of connected vehicles 3.1.1.2. Rising adoption of IoT technology 3.1.2. Market Challenges 3.1.2.1. High cost of Smart Transportation 3.1.2.2. Stringent transportation regulatory policies 3.1.3. Market Opportunities 3.1.3.1. Growing adoption of analytical solutions 3.1.3.2. Rising emergence of autonomous vehicles Chapter 4. Global Smart Transportation Market Industry Analysis 4.1. Porter’s 5 Force Model 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers 4.1.2. Bargaining Power of Buyers 4.1.3. Threat of New Entrants 4.1.4. Threat of Substitutes 4.1.5. Competitive Rivalry 4.2. Porter’s 5 Force Impact Analysis 4.3. PEST Analysis 4.3.1. Political 4.3.2. Economical 4.3.3. Social 4.3.4. Technological 4.3.5. Environmental 4.3.6. Legal 4.4. Top investment opportunity 4.5. Top winning strategies 4.6. COVID-19 Impact Analysis 4.7. Disruptive Trends 4.8. Industry Expert Perspective 4.9. Analyst Recommendation & Conclusion Chapter 5. Global Smart Transportation Market, by Solution 5.1. Market Snapshot 5.2. Global Smart Transportation Market by Solution, Performance - Potential Analysis 5.3. Global Smart Transportation Market Estimates & Forecasts by Solution 2020-2030 (USD Billion) 5.4. Smart Transportation Market, Sub Segment Analysis 5.4.1. Ticketing Management System 5.4.2. Parking Management and Guidance System 5.4.3. Integrated Supervision System 5.4.4. Traffic Management System Chapter 6. Global Smart Transportation Market, by Services 6.1. Market Snapshot 6.2. Global Smart Transportation Market by Services, Performance - Potential Analysis 6.3. Global Smart Transportation Market Estimates & Forecasts by Services 2020-2030 (USD Billion) 6.4. Smart Transportation Market, Sub Segment Analysis 6.4.1. Business 6.4.2. Professional 6.4.3. Cloud Services Chapter 7. Global Smart Transportation Market, by Transportation Type 7.1. Market Snapshot 7.2. Global Smart Transportation Market by Transportation Type, Performance - Potential Analysis 7.3. Global Smart Transportation Market Estimates & Forecasts by Transportation Type 2020-2030 (USD Billion) 7.4. Smart Transportation Market, Sub Segment Analysis 7.4.1. Roadways 7.4.2. Railways 7.4.3. Airways 7.4.4. Maritime Chapter 8. Global Smart Transportation Market, Regional Analysis 8.1. Top Leading Countries 8.2. Top Emerging Countries 8.3. Smart Transportation Market, Regional Market Snapshot 8.4. North America Smart Transportation Market 8.4.1. U.S. Smart Transportation Market 8.4.1.1. Solution breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 8.4.1.2. Services breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 8.4.1.3. Transportation Type breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 8.4.2. Canada Smart Transportation Market 8.5. Europe Smart Transportation Market Snapshot 8.5.1. U.K. Smart Transportation Market 8.5.2. Germany Smart Transportation Market 8.5.3. France Smart Transportation Market 8.5.4. Spain Smart Transportation Market 8.5.5. Italy Smart Transportation Market 8.5.6. Rest of Europe Smart Transportation Market 8.6. Asia-Pacific Smart Transportation Market Snapshot 8.6.1. China Smart Transportation Market 8.6.2. India Smart Transportation Market 8.6.3. Japan Smart Transportation Market 8.6.4. Australia Smart Transportation Market 8.6.5. South Korea Smart Transportation Market 8.6.6. Rest of Asia Pacific Smart Transportation Market 8.7. Latin America Smart Transportation Market Snapshot 8.7.1. Brazil Smart Transportation Market 8.7.2. Mexico Smart Transportation Market 8.8. Middle East & Africa Smart Transportation Market 8.8.1. Saudi Arabia Smart Transportation Market 8.8.2. South Africa Smart Transportation Market 8.8.3. Rest of Middle East & Africa Smart Transportation Market Chapter 9. Competitive Intelligence 9.1. Key Company SWOT Analysis 9.1.1. Company 1 9.1.2. Company 2 9.1.3. Company 3 9.2. Top Market Strategies 9.3. Company Profiles 9.3.1. Accenture PLC 9.3.1.1. Key Information 9.3.1.2. Overview 9.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability) 9.3.1.4. Product Summary 9.3.1.5. Recent Developments 9.3.2. Alstom, SA 9.3.3. Cisco System, Inc. 9.3.4. Cubic Corporation 9.3.5. General Electric Company 9.3.6. Indra Sistema S.A. 9.3.7. International Business Machines Corporation 9.3.8. Xerox Holdings Corporation 9.3.9. TomTom International BV. 9.3.10. BASS Software Ltd Chapter 10. Research Process 10.1. Research Process 10.1.1. Data Mining 10.1.2. Analysis 10.1.3. Market Estimation 10.1.4. Validation 10.1.5. Publishing 10.2. Research Attributes 10.3. Research Assumption
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