モーターホーム車の世界市場規模調査・予測、タイプ別(タイプA、タイプB、タイプC)、用途別(個人、商用)、地域別分析、2023-2030年Global Motorhome Vehicle Market Size study & Forecast, by Type (Type A, Type B, Type C) By Application (Personal, Commercial) and Regional Analysis, 2023-2030 モーターホームの世界市場規模は2022年に約317億米ドルとなり、予測期間2023-2030年には8.20%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。モーターホームは、居住空間と電動車両を組み合わせたレクリエーショ... もっと見る
サマリーモーターホームの世界市場規模は2022年に約317億米ドルとなり、予測期間2023-2030年には8.20%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。モーターホームは、居住空間と電動車両を組み合わせたレクリエーション車両の一種である。旅行やキャンプを目的とした宿泊施設や設備を提供するように設計されている。モーターホームには通常、就寝エリア、キッチン、バスルーム、リビングまたはダイニングエリアが含まれる。モーターホーム市場は、富裕層の増加やレジャー活動の増加などの要因により拡大している。モーターホームには、コンパクトなキャンピングカーから大型のクラスAモーターホームまで、さまざまなサイズとスタイルがあり、エアコン、暖房、エンターテインメント・システム、収納コンパートメントなどの機能を装備することができる。モーターホームは便利で快適な旅行方法を提供し、さまざまな目的地を探索しながら宿泊施設を持ち運ぶことができる。その重要性は、ここ数十年の間に徐々に高まっている。スタティスタによると、2021年、北米では約23万3,590人が少なくとも3,000万米ドルの純資産を持っていた。同年、アジアでは16万9,889人のUHNWIが登録された。さらに、2021年には、北米には約790万人のHNWIが住んでおり、多くの富裕層を占めている。アジア太平洋地域では、同年に720万人のHNWIが登録された。スペースの増加を促進するもう一つの重要な要素は、レジャー活動の数である。Statistaによると、2022年には、レジャー旅行が世界の旅行・観光支出の大半を占める。同年の同部門の世界支出の81%に寄与している。さらに、2021年の世界のレジャー観光支出はおよそ25%増加した。また、旅行・観光産業の発展や遠隔操作可能なモバイルオフィスの需要の高まりは、予測期間中に市場に有利な成長見通しを生み出すだろう。しかし、モーターホーム車のコストが高いため、2023~2030年の予測期間を通じて市場の成長が阻害される。 Motorhome Vehicleの世界市場調査において考慮した主要地域は、アジア太平洋、北米、ヨーロッパ、中南米、中東・アフリカなどである。北米は、ミレニアル世代の間でモーターホームを購入する世帯数の増加とレンタルモーターホームの需要の増加により、2022年の市場を支配した。Statistaによると、メーカーからディーラーへのモーターホームの卸売出荷台数は、2022年に約5.84万台となった。アジア太平洋地域は予測期間中に大きく成長すると予想されているが、これはこの地域におけるモーターホームの利用増加が、市場空間における斬新な技術の導入や低コストでの先進設備の組み込みに起因しているなどの要因によるものである。 本レポートに含まれる主な市場プレイヤーは以下の通り: Airstream Inc、 Coachmen Recreational Vehicle Company, LLC、 Bürstner GmbH & Co.KG、Entegra Coach, Inc、 Entegra Coach, Inc、 フォレストリバー社 ガルフストリームコーチ社 ニューマーコーポレーション ハイマーGmbH & Co.KG、 ソー・インダストリーズ社 ウィネベーゴ・インダストリーズ社 市場の最近の動向 2022年7月、REI Co-opとAirstreamはAirstream Basecampモデルをベースとした独自モデルを共同開発し、トラベルトレーラーに様々な持続可能性機能を導入した。この提携は、REIが車でのキャンプに興味を持つ消費者層の拡大に対応するため、投資とソリューションの拡充を図るものである。REI生協の会員は、ベースキャンプトラベルトレーラーのREI生協スペシャルエディションを購入することができる。価格は52,900ドルからで、Airstreamの正規販売店で注文することができる。 世界のモーターホーム車市場レポート範囲: 過去データ - 2020 - 2021 推計基準年 - 2022年 予測期間 - 2023-2030 レポート対象 - 売上予測、企業ランキング、競合環境、成長要因、動向 対象セグメント - アプリケーション、タイプ、地域 地域範囲 - 北米; 欧州; アジア太平洋; 中南米; 中東 & アフリカ カスタマイズ範囲 - レポートのカスタマイズは無料(アナリストの作業時間8時間分まで)。国、地域、セグメントスコープ*の追加または変更 本調査の目的は、近年における様々なセグメントおよび国の市場規模を定義し、今後数年間の市場価値を予測することです。本レポートは、調査対象国における産業の質的・量的側面の両方を盛り込むよう設計されています。 また、市場の将来的な成長を規定する推進要因や課題などの重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競争環境と製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場における潜在的な機会も組み込んでいます。市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明する: タイプ別 タイプA タイプB タイプC 用途別 個人 商業用 地域別 北米 米国 カナダ ヨーロッパ 英国 ドイツ フランス スペイン イタリア ROE アジア太平洋 中国 インド 日本 オーストラリア 韓国 RoAPAC ラテンアメリカ ブラジル メキシコ 中東・アフリカ サウジアラビア 南アフリカ その他の中東・アフリカ 目次Chapter 1. Executive Summary1.1. Market Snapshot 1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.1. Motorhome Vehicle Market, by Region, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.2. Motorhome Vehicle Market, by Type, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.3. Motorhome Vehicle Market, by Application, 2020-2030 (USD Billion) 1.3. Key Trends 1.4. Estimation Methodology 1.5. Research Assumption Chapter 2. Global Motorhome Vehicle Market Definition and Scope 2.1. Objective of the Study 2.2. Market Definition & Scope 2.2.1. Industry Evolution 2.2.2. Scope of the Study 2.3. Years Considered for the Study 2.4. Currency Conversion Rates Chapter 3. Global Motorhome Vehicle Market Dynamics 3.1. Motorhome Vehicle Market Impact Analysis (2020-2030) 3.1.1. Market Drivers 3.1.1.1. Increasing number of High-net-worth individual 3.1.1.2. Growing number of Leisure Activities. 3.1.2. Market Challenges 3.1.2.1. High Cost of Motorhome Vehicle 3.1.3. Market Opportunities 3.1.3.1. Increase in development of travel and tourism industry 3.1.3.2. Rising demand of remotely operated mobile offices Chapter 4. Global Motorhome Vehicle Market Industry Analysis 4.1. Porter’s 5 Force Model 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers 4.1.2. Bargaining Power of Buyers 4.1.3. Threat of New Entrants 4.1.4. Threat of Substitutes 4.1.5. Competitive Rivalry 4.2. Porter’s 5 Force Impact Analysis 4.3. PEST Analysis 4.3.1. Political 4.3.2. Economical 4.3.3. Social 4.3.4. Technological 4.3.5. Environmental 4.3.6. Legal 4.4. Top investment opportunity 4.5. Top winning strategies 4.6. COVID-19 Impact Analysis 4.7. Disruptive Trends 4.8. Industry Expert Perspective 4.9. Analyst Recommendation & Conclusion Chapter 5. Global Motorhome Vehicle Market, by Type 5.1. Market Snapshot 5.2. Global Motorhome Vehicle Market by Type, Performance - Potential Analysis 5.3. Global Motorhome Vehicle Market Estimates & Forecasts by Type 2020-2030 (USD Billion) 5.4. Motorhome Vehicle Market, Sub Segment Analysis 5.4.1. Type A 5.4.2. Type B 5.4.3. Type C Chapter 6. Global Motorhome Vehicle Market, by Application 6.1. Market Snapshot 6.2. Global Motorhome Vehicle Market by Application, Performance - Potential Analysis 6.3. Global Motorhome Vehicle Market Estimates & Forecasts by Application 2020-2030 (USD Billion) 6.4. Motorhome Vehicle Market, Sub Segment Analysis 6.4.1. Personal 6.4.2. Commercial Chapter 7. Global Motorhome Vehicle Market, Regional Analysis 7.1. Top Leading Countries 7.2. Top Emerging Countries 7.3. Motorhome Vehicle Market, Regional Market Snapshot 7.4. North America Motorhome Vehicle Market 7.4.1. U.S. Motorhome Vehicle Market 7.4.1.1. Type breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 7.4.1.2. Application breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 7.4.2. Canada Motorhome Vehicle Market 7.5. Europe Motorhome Vehicle Market Snapshot 7.5.1. U.K. Motorhome Vehicle Market 7.5.2. Germany Motorhome Vehicle Market 7.5.3. France Motorhome Vehicle Market 7.5.4. Spain Motorhome Vehicle Market 7.5.5. Italy Motorhome Vehicle Market 7.5.6. Rest of Europe Motorhome Vehicle Market 7.6. Asia-Pacific Motorhome Vehicle Market Snapshot 7.6.1. China Motorhome Vehicle Market 7.6.2. India Motorhome Vehicle Market 7.6.3. Japan Motorhome Vehicle Market 7.6.4. Australia Motorhome Vehicle Market 7.6.5. South Korea Motorhome Vehicle Market 7.6.6. Rest of Asia Pacific Motorhome Vehicle Market 7.7. Latin America Motorhome Vehicle Market Snapshot 7.7.1. Brazil Motorhome Vehicle Market 7.7.2. Mexico Motorhome Vehicle Market 7.8. Middle East & Africa Motorhome Vehicle Market 7.8.1. Saudi Arabia Motorhome Vehicle Market 7.8.2. South Africa Motorhome Vehicle Market 7.8.3. Rest of Middle East & Africa Motorhome Vehicle Market Chapter 8. Competitive Intelligence 8.1. Key Company SWOT Analysis 8.1.1. Company 1 8.1.2. Company 2 8.1.3. Company 3 8.2. Top Market Strategies 8.3. Company Profiles 8.3.1. Airstream Inc 8.3.1.1. Key Information 8.3.1.2. Overview 8.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability) 8.3.1.4. Product Summary 8.3.1.5. Recent Developments 8.3.2. Coachmen Recreational Vehicle Company, LLC, 8.3.3. Bürstner GmbH & Co. KG, 8.3.4. Entegra Coach, Inc, 8.3.5. Forest River Inc., 8.3.6. Gulf Stream Coach Inc., 8.3.7. Newmar Corporation, 8.3.8. Hymer GmbH & Co. KG, 8.3.9. Thor Industries, Inc., 8.3.10. Winnebago Industries, Inc Chapter 9. Research Process 9.1. Research Process 9.1.1. Data Mining 9.1.2. Analysis 9.1.3. Market Estimation 9.1.4. Validation 9.1.5. Publishing 9.2. Research Attributes 9.3. Research Assumption
SummaryGlobal Motorhome Vehicle Market is valued approximately at USD 31.70 billion in 2022 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 8.20% over the forecast period 2023-2030. A motorhome is a type of recreational vehicle that combines a living space with a motorized vehicle. It is designed to provide accommodation and amenities for travel and camping purposes. Motorhomes typically include sleeping areas, a kitchen, a bathroom, and a living or dining area. The Motorhome Vehicle market is expanding because of factors such as increasing number of High-net-worth individual and growing number of leisure activities. They come in various sizes and styles, ranging from compact campervans to larger Class A motorhomes, and can be equipped with features such as air conditioning, heating, entertainment systems, and storage compartments. Motorhomes offer a convenient and comfortable way to travel, allowing people to bring their accommodations with them while exploring different destinations. Its importance has progressively increased during the last few decades. Table of ContentsChapter 1. Executive Summary1.1. Market Snapshot 1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.1. Motorhome Vehicle Market, by Region, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.2. Motorhome Vehicle Market, by Type, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.3. Motorhome Vehicle Market, by Application, 2020-2030 (USD Billion) 1.3. Key Trends 1.4. Estimation Methodology 1.5. Research Assumption Chapter 2. Global Motorhome Vehicle Market Definition and Scope 2.1. Objective of the Study 2.2. Market Definition & Scope 2.2.1. Industry Evolution 2.2.2. Scope of the Study 2.3. Years Considered for the Study 2.4. Currency Conversion Rates Chapter 3. Global Motorhome Vehicle Market Dynamics 3.1. Motorhome Vehicle Market Impact Analysis (2020-2030) 3.1.1. Market Drivers 3.1.1.1. Increasing number of High-net-worth individual 3.1.1.2. Growing number of Leisure Activities. 3.1.2. Market Challenges 3.1.2.1. High Cost of Motorhome Vehicle 3.1.3. Market Opportunities 3.1.3.1. Increase in development of travel and tourism industry 3.1.3.2. Rising demand of remotely operated mobile offices Chapter 4. Global Motorhome Vehicle Market Industry Analysis 4.1. Porter’s 5 Force Model 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers 4.1.2. Bargaining Power of Buyers 4.1.3. Threat of New Entrants 4.1.4. Threat of Substitutes 4.1.5. Competitive Rivalry 4.2. Porter’s 5 Force Impact Analysis 4.3. PEST Analysis 4.3.1. Political 4.3.2. Economical 4.3.3. Social 4.3.4. Technological 4.3.5. Environmental 4.3.6. Legal 4.4. Top investment opportunity 4.5. Top winning strategies 4.6. COVID-19 Impact Analysis 4.7. Disruptive Trends 4.8. Industry Expert Perspective 4.9. Analyst Recommendation & Conclusion Chapter 5. Global Motorhome Vehicle Market, by Type 5.1. Market Snapshot 5.2. Global Motorhome Vehicle Market by Type, Performance - Potential Analysis 5.3. Global Motorhome Vehicle Market Estimates & Forecasts by Type 2020-2030 (USD Billion) 5.4. Motorhome Vehicle Market, Sub Segment Analysis 5.4.1. Type A 5.4.2. Type B 5.4.3. Type C Chapter 6. Global Motorhome Vehicle Market, by Application 6.1. Market Snapshot 6.2. Global Motorhome Vehicle Market by Application, Performance - Potential Analysis 6.3. Global Motorhome Vehicle Market Estimates & Forecasts by Application 2020-2030 (USD Billion) 6.4. Motorhome Vehicle Market, Sub Segment Analysis 6.4.1. Personal 6.4.2. Commercial Chapter 7. Global Motorhome Vehicle Market, Regional Analysis 7.1. Top Leading Countries 7.2. Top Emerging Countries 7.3. Motorhome Vehicle Market, Regional Market Snapshot 7.4. North America Motorhome Vehicle Market 7.4.1. U.S. Motorhome Vehicle Market 7.4.1.1. Type breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 7.4.1.2. Application breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 7.4.2. Canada Motorhome Vehicle Market 7.5. Europe Motorhome Vehicle Market Snapshot 7.5.1. U.K. Motorhome Vehicle Market 7.5.2. Germany Motorhome Vehicle Market 7.5.3. France Motorhome Vehicle Market 7.5.4. Spain Motorhome Vehicle Market 7.5.5. Italy Motorhome Vehicle Market 7.5.6. Rest of Europe Motorhome Vehicle Market 7.6. Asia-Pacific Motorhome Vehicle Market Snapshot 7.6.1. China Motorhome Vehicle Market 7.6.2. India Motorhome Vehicle Market 7.6.3. Japan Motorhome Vehicle Market 7.6.4. Australia Motorhome Vehicle Market 7.6.5. South Korea Motorhome Vehicle Market 7.6.6. Rest of Asia Pacific Motorhome Vehicle Market 7.7. Latin America Motorhome Vehicle Market Snapshot 7.7.1. Brazil Motorhome Vehicle Market 7.7.2. Mexico Motorhome Vehicle Market 7.8. Middle East & Africa Motorhome Vehicle Market 7.8.1. Saudi Arabia Motorhome Vehicle Market 7.8.2. South Africa Motorhome Vehicle Market 7.8.3. Rest of Middle East & Africa Motorhome Vehicle Market Chapter 8. Competitive Intelligence 8.1. Key Company SWOT Analysis 8.1.1. Company 1 8.1.2. Company 2 8.1.3. Company 3 8.2. Top Market Strategies 8.3. Company Profiles 8.3.1. Airstream Inc 8.3.1.1. Key Information 8.3.1.2. Overview 8.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability) 8.3.1.4. Product Summary 8.3.1.5. Recent Developments 8.3.2. Coachmen Recreational Vehicle Company, LLC, 8.3.3. Bürstner GmbH & Co. KG, 8.3.4. Entegra Coach, Inc, 8.3.5. Forest River Inc., 8.3.6. Gulf Stream Coach Inc., 8.3.7. Newmar Corporation, 8.3.8. Hymer GmbH & Co. KG, 8.3.9. Thor Industries, Inc., 8.3.10. Winnebago Industries, Inc Chapter 9. Research Process 9.1. Research Process 9.1.1. Data Mining 9.1.2. Analysis 9.1.3. Market Estimation 9.1.4. Validation 9.1.5. Publishing 9.2. Research Attributes 9.3. Research Assumption
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(自動車部品)の最新刊レポート
Bizwit Research & Consulting LLP社の自動車・ロジスティクス・交通分野での最新刊レポート
本レポートと同じKEY WORD(vehicle)の最新刊レポート
よくあるご質問Bizwit Research & Consulting LLP社はどのような調査会社ですか?Bizwit Research & Consulting (Bizwit Research & Consulting LLP)は世界の多様なマクロおよびマイクロ経済の動向を継続的に調査しています。 ... もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/11/18 10:26 155.35 円 164.28 円 199.02 円 |