ソーシャルメディアにおけるAIの世界市場規模調査&予測、技術別(機械学習、深層学習、NLP)、用途別(顧客体験管理、営業・マーケティング、リスク予測評価)、地域分析、2023-2030年Global AI in Social Media Market Size study & Forecast, by Technology (Machine Learning, Deep Learning, NLP), by Application (Customer Experience Management, Sales and Marketing, Predictive Risk Assessment) and Regional Analysis, 2023-2030 世界のAI in Social Media市場は、2022年に約1億2,800万米ドルと評価され、予測期間2023-2030年には28.70%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。ソーシャルメディアにおけるAIとは、さまざまなタイプ... もっと見る
サマリー世界のAI in Social Media市場は、2022年に約1億2,800万米ドルと評価され、予測期間2023-2030年には28.70%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。ソーシャルメディアにおけるAIとは、さまざまなタイプのソーシャルメディアプラットフォームにおけるAI技術の活用と統合を意味します。市場の成長を促進する要因は、ソーシャルメディア上のユーザー数の増加であり、それが企業がソーシャルメディアにAIサービスを採用することを後押ししています。Statistaによると、ソーシャルメディアのユーザー数は2021年に約42億6000万人であり、ソーシャルメディアのユーザー数の増加がソーシャルメディア市場におけるAIの成長を促進すると予想されます。市場の成長を促進するもう一つの要因は、効果的な広告のためのソーシャルメディアにおけるAIの統合の増加です。これらのプラットフォームには多くのユーザーが存在し、ソーシャルメディアにおけるAIの成長を促進するAIと統合されているため、これらのプラットフォームは広告のための効果的な方法として機能するからです。しかし、人工知能の専門家の数は限られており、ソーシャルメディアにおけるAI市場の成長を阻害しています。市場の成長機会要因は、AIを使用してソーシャルメディア投稿の心情を理解することができるため、リアルタイムの心情の分析です。複数の企業が、一般市民に対するソーシャルメディアの投稿の心情をモニターする良い機会があります。インフルエンサーマーケティングは増加傾向にあり、AIツールは企業が自社のビジネスに適したインフルエンサーを見つけるのに役立つため、市場のもう一つのチャンスは、ソーシャルメディアのインフルエンサーの分析です。Statistaによると、2022年のインフルエンサーマーケティングの世界市場は約164億米ドルで、市場の成長機会として機能することができる前年比ベースで増加することが予想されます。 ソーシャルメディアにおけるAIの世界市場調査において考慮された主要地域は、アジア太平洋、北米、ヨーロッパ、ラテンアメリカ、中東・アフリカです。北米は、規制との同意のための政府支援の上昇や、AIにおけるソーシャルメディアソリューションプロバイダーの存在の拡大があるなどの理由により、2022年に市場を支配した。アジア太平洋地域は、ソーシャルメディアのためにあるAIを搭載した通行料の需要の増加を可能にした地域の電子商取引産業の急速な成長などの要因のために、予測期間中に大幅に成長すると予想される。 本レポートに含まれる主な市場プレイヤーは以下の通りです: マイクロソフト株式会社 グーグル合同会社 アマゾン ウェブ サービス株式会社 アドビ株式会社 Meta Platforms Inc. インターナショナル・ビジネス・マシーンズ・コーポレーション 株式会社スナップ(Snap Inc. 株式会社セールスフォース Hootsuite Inc. Twitter Inc. 市場の最近の動向 2022年10月、メタはマイクロソフトとの提携を宣言し、ゲームや仕事の未来など、さまざまな業界で特徴あるサービスを顧客に提供する。このパートナーシップの一環として、マイクロソフトはMeta Questデバイス向けにMicrosoft 365アプリをリリースする見込みで、そのユーザーは仮想現実(VR)内でExcel、Word、Outlook、PowerPoint、SharePointなどのワークプレイスアプリケーションの資料に関わることができるようになります。 2022年8月、超拡大型企業向け人工知能(AI)プラットフォーム「aiWARE」のメーカーである株式会社ベリトーンは、メディア&エンターテインメント(M&E)顧客のサービス向上のため、アマゾン ウェブ サービス(AWS)とのパートナーシップを延長すると発表した。 世界のソーシャルメディアバッテリーにおけるAI市場レポートスコープ: 過去データ - 2020年 - 2021年 推計の基準年 - 2022年 予測期間 - 2023年~2030年 レポート対象 - 収益予測、企業ランキング、競合状況、成長要因、トレンド 対象となるセグメント - テクノロジー、アプリケーション、地域 地域範囲 - 北米、欧州、アジア太平洋、中南米、中東・アフリカ カスタマイズ範囲 - 購入時にレポートのカスタマイズ(アナリストの作業時間8時間分まで)を無料で提供。国別、地域別、セグメント別スコープの追加・変更*。 本調査の目的は、近年における様々なセグメントおよび国の市場規模を定義し、今後数年間の値を予測することである。本レポートは、調査対象国において、業界の質的・量的な側面を取り入れるよう設計されています。 また、市場の将来的な成長を規定する推進要因や課題など、重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競争環境と製品提供の詳細な分析とともに、関係者が投資するためのミクロ市場での潜在的な機会も組み込んでいます。市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明します: テクノロジー別 技術別:機械学習 ディープラーニング NLP アプリケーション別 カスタマーエクスペリエンスマネジメント セールス&マーケティング 予測的リスクアセスメント 地域別で見る 北アメリカ 米国 カナダ 欧州 英国 ドイツ フランス スペイン イタリア ROE アジア・パシフィック 中国 インド 日本 オーストラリア 韓国 ロアパック ラテンアメリカ ブラジル メキシコ 中近東・アフリカ サウジアラビア 南アフリカ共和国 その他の中東・アフリカ 目次Chapter 1. Executive Summary1.1. Market Snapshot 1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2030 (USD Million) 1.2.1. AI in Social Media Market, by Region, 2020-2030 (USD Million) 1.2.2. AI in Social Media Market, by Technology, 2020-2030 (USD Million) 1.2.3. AI in Social Media Market, by Application, 2020-2030 (USD Million) 1.3. Key Trends 1.4. Estimation Methodology 1.5. Research Assumption Chapter 2. Global AI in Social Media Market Definition and Scope 2.1. Objective of the Study 2.2. Market Definition & Scope 2.2.1. Application Evolution 2.2.2. Scope of the Study 2.3. Years Considered for the Study 2.4. Currency Conversion Rates Chapter 3. Global AI in Social Media Market Dynamics 3.1. AI in Social Media Market Impact Analysis (2020-2030) 3.1.1. Market Drivers 3.1.1.1. Increase in number of users on social media 3.1.1.2. Increase in integration of AI in social media for effective advertising 3.1.2. Market Challenges 3.1.2.1. Limited number of experts in AI 3.1.3. Market Opportunities 3.1.3.1. Analysis of real-time sentiments 3.1.3.2. Analysis of social media influencers for influencer marketing Chapter 4. Global AI in Social Media Market Application Analysis 4.1. Porter’s 5 Force Model 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers 4.1.2. Bargaining Power of Buyers 4.1.3. Threat of New Entrants 4.1.4. Threat of Substitutes 4.1.5. Competitive Rivalry 4.2. Porter’s 5 Force Impact Analysis 4.3. PEST Analysis 4.3.1. Political 4.3.2. Economical 4.3.3. Social 4.3.4. Technological 4.3.5. Environmental 4.3.6. Legal 4.4. Top investment opportunity 4.5. Top winning strategies 4.6. COVID-19 Impact Analysis 4.7. Disruptive Trends 4.8. Application Expert Perspective 4.9. Analyst Recommendation & Conclusion Chapter 5. Global AI in Social Media Market, by Technology 5.1. Market Snapshot 5.2. Global AI in Social Media Market by Technology, Performance - Potential Analysis 5.3. Global AI in Social Media Market Estimates & Forecasts by Technology 2020-2030 (USD Million) 5.4. AI in Social Media Market, Sub Segment Analysis 5.4.1. Machine Learning 5.4.2. Deep Learning 5.4.3. NLP Chapter 6. Global AI in Social Media Market, by Application 6.1. Market Snapshot 6.2. Global AI in Social Media Market by Application, Performance - Potential Analysis 6.3. Global AI in Social Media Market Estimates & Forecasts by Application 2020-2030 (USD Million) 6.4. AI in Social Media Market, Sub Segment Analysis 6.4.1. Customer Experience Management 6.4.2. Sales and Marketing 6.4.3. Predictive Risk Assessment Chapter 7. Global AI in Social Media Market, Regional Analysis 7.1. Top Leading Countries 7.2. Top Emerging Countries 7.3. AI in Social Media Market, Regional Market Snapshot 7.4. North America AI in Social Media Market 7.4.1. U.S. AI in Social Media Market 7.4.1.1. Technology breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 7.4.1.2. Application breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 7.4.2. Canada AI in Social Media Market 7.5. Europe AI in Social Media Market Snapshot 7.5.1. U.K. AI in Social Media Market 7.5.2. Germany AI in Social Media Market 7.5.3. France AI in Social Media Market 7.5.4. Spain AI in Social Media Market 7.5.5. Italy AI in Social Media Market 7.5.6. Rest of Europe AI in Social Media Market 7.6. Asia-Pacific AI in Social Media Market Snapshot 7.6.1. China AI in Social Media Market 7.6.2. India AI in Social Media Market 7.6.3. Japan AI in Social Media Market 7.6.4. Australia AI in Social Media Market 7.6.5. South Korea AI in Social Media Market 7.6.6. Rest of Asia Pacific AI in Social Media Market 7.7. Latin America AI in Social Media Market Snapshot 7.7.1. Brazil AI in Social Media Market 7.7.2. Mexico AI in Social Media Market 7.8. Middle East & Africa AI in Social Media Market 7.8.1. Saudi Arabia AI in Social Media Market 7.8.2. South Africa AI in Social Media Market 7.8.3. Rest of Middle East & Africa AI in Social Media Market Chapter 8. Competitive Intelligence 8.1. Key Company SWOT Analysis 8.1.1. Company 1 8.1.2. Company 2 8.1.3. Company 3 8.2. Top Market Strategies 8.3. Company Profiles 8.3.1. Microsoft Corporation 8.3.1.1. Key Information 8.3.1.2. Overview 8.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability) 8.3.1.4. Product Summary 8.3.1.5. Recent Developments 8.3.2. Google LLC 8.3.3. Amazon Web Services Inc. 8.3.4. Adobe Inc. 8.3.5. Meta Platforms Inc. 8.3.6. International Business Machines Corporation 8.3.7. Snap Inc. 8.3.8. Salesforce Inc. 8.3.9. Hootsuite Inc. 8.3.10. Twitter Inc. Chapter 9. Research Process 9.1. Research Process 9.1.1. Data Mining 9.1.2. Analysis 9.1.3. Market Estimation 9.1.4. Validation 9.1.5. Publishing 9.2. Research Attributes 9.3. Research Assumption
SummaryGlobal AI in Social Media Market is valued at approximately USD 1278 million in 2022 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 28.70% over the forecast period 2023-2030. AI in Social Media means the utilization and integration of AI technology in different types of social media platforms. The factor that drives the growth of the market is an increase in the number of users on social media as it propels companies to employ their AI services in social media. As per Statista, the number of users on social media was around 4.26 billion in 2021 and an increase in the number of users on social media is expected to drive the growth of AI in the Social Media Market. The other factor that drives the growth of the market is an increase in the integration of AI in social media for effective advertising as there are a lot of users on these platforms and these platforms act as the effective way for advertising as they are integrated with AI which propels the growth of AI in social media. However, the limited number of experts in Artificial Intelligence stifles the growth of the AI in Social Media Market. Table of ContentsChapter 1. Executive Summary1.1. Market Snapshot 1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2030 (USD Million) 1.2.1. AI in Social Media Market, by Region, 2020-2030 (USD Million) 1.2.2. AI in Social Media Market, by Technology, 2020-2030 (USD Million) 1.2.3. AI in Social Media Market, by Application, 2020-2030 (USD Million) 1.3. Key Trends 1.4. Estimation Methodology 1.5. Research Assumption Chapter 2. Global AI in Social Media Market Definition and Scope 2.1. Objective of the Study 2.2. Market Definition & Scope 2.2.1. Application Evolution 2.2.2. Scope of the Study 2.3. Years Considered for the Study 2.4. Currency Conversion Rates Chapter 3. Global AI in Social Media Market Dynamics 3.1. AI in Social Media Market Impact Analysis (2020-2030) 3.1.1. Market Drivers 3.1.1.1. Increase in number of users on social media 3.1.1.2. Increase in integration of AI in social media for effective advertising 3.1.2. Market Challenges 3.1.2.1. Limited number of experts in AI 3.1.3. Market Opportunities 3.1.3.1. Analysis of real-time sentiments 3.1.3.2. Analysis of social media influencers for influencer marketing Chapter 4. Global AI in Social Media Market Application Analysis 4.1. Porter’s 5 Force Model 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers 4.1.2. Bargaining Power of Buyers 4.1.3. Threat of New Entrants 4.1.4. Threat of Substitutes 4.1.5. Competitive Rivalry 4.2. Porter’s 5 Force Impact Analysis 4.3. PEST Analysis 4.3.1. Political 4.3.2. Economical 4.3.3. Social 4.3.4. Technological 4.3.5. Environmental 4.3.6. Legal 4.4. Top investment opportunity 4.5. Top winning strategies 4.6. COVID-19 Impact Analysis 4.7. Disruptive Trends 4.8. Application Expert Perspective 4.9. Analyst Recommendation & Conclusion Chapter 5. Global AI in Social Media Market, by Technology 5.1. Market Snapshot 5.2. Global AI in Social Media Market by Technology, Performance - Potential Analysis 5.3. Global AI in Social Media Market Estimates & Forecasts by Technology 2020-2030 (USD Million) 5.4. AI in Social Media Market, Sub Segment Analysis 5.4.1. Machine Learning 5.4.2. Deep Learning 5.4.3. NLP Chapter 6. Global AI in Social Media Market, by Application 6.1. Market Snapshot 6.2. Global AI in Social Media Market by Application, Performance - Potential Analysis 6.3. Global AI in Social Media Market Estimates & Forecasts by Application 2020-2030 (USD Million) 6.4. AI in Social Media Market, Sub Segment Analysis 6.4.1. Customer Experience Management 6.4.2. Sales and Marketing 6.4.3. Predictive Risk Assessment Chapter 7. Global AI in Social Media Market, Regional Analysis 7.1. Top Leading Countries 7.2. Top Emerging Countries 7.3. AI in Social Media Market, Regional Market Snapshot 7.4. North America AI in Social Media Market 7.4.1. U.S. AI in Social Media Market 7.4.1.1. Technology breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 7.4.1.2. Application breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 7.4.2. Canada AI in Social Media Market 7.5. Europe AI in Social Media Market Snapshot 7.5.1. U.K. AI in Social Media Market 7.5.2. Germany AI in Social Media Market 7.5.3. France AI in Social Media Market 7.5.4. Spain AI in Social Media Market 7.5.5. Italy AI in Social Media Market 7.5.6. Rest of Europe AI in Social Media Market 7.6. Asia-Pacific AI in Social Media Market Snapshot 7.6.1. China AI in Social Media Market 7.6.2. India AI in Social Media Market 7.6.3. Japan AI in Social Media Market 7.6.4. Australia AI in Social Media Market 7.6.5. South Korea AI in Social Media Market 7.6.6. Rest of Asia Pacific AI in Social Media Market 7.7. Latin America AI in Social Media Market Snapshot 7.7.1. Brazil AI in Social Media Market 7.7.2. Mexico AI in Social Media Market 7.8. Middle East & Africa AI in Social Media Market 7.8.1. Saudi Arabia AI in Social Media Market 7.8.2. South Africa AI in Social Media Market 7.8.3. Rest of Middle East & Africa AI in Social Media Market Chapter 8. Competitive Intelligence 8.1. Key Company SWOT Analysis 8.1.1. Company 1 8.1.2. Company 2 8.1.3. Company 3 8.2. Top Market Strategies 8.3. Company Profiles 8.3.1. Microsoft Corporation 8.3.1.1. Key Information 8.3.1.2. Overview 8.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability) 8.3.1.4. Product Summary 8.3.1.5. Recent Developments 8.3.2. Google LLC 8.3.3. Amazon Web Services Inc. 8.3.4. Adobe Inc. 8.3.5. Meta Platforms Inc. 8.3.6. International Business Machines Corporation 8.3.7. Snap Inc. 8.3.8. Salesforce Inc. 8.3.9. Hootsuite Inc. 8.3.10. Twitter Inc. Chapter 9. Research Process 9.1. Research Process 9.1.1. Data Mining 9.1.2. Analysis 9.1.3. Market Estimation 9.1.4. Validation 9.1.5. Publishing 9.2. Research Attributes 9.3. Research Assumption
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(無線・モバイル・ワイヤレス)の最新刊レポート
Bizwit Research & Consulting LLP社のICT分野での最新刊レポート
本レポートと同じKEY WORD(ai)の最新刊レポート
よくあるご質問Bizwit Research & Consulting LLP社はどのような調査会社ですか?Bizwit Research & Consulting (Bizwit Research & Consulting LLP)は世界の多様なマクロおよびマイクロ経済の動向を継続的に調査しています。 ... もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/12/24 10:26 158.45 円 165.22 円 201.28 円 |