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ソーシャルメディアにおけるAIの世界市場規模調査&予測、技術別(機械学習、深層学習、NLP)、用途別(顧客体験管理、営業・マーケティング、リスク予測評価)、地域分析、2023-2030年


Global AI in Social Media Market Size study & Forecast, by Technology (Machine Learning, Deep Learning, NLP), by Application (Customer Experience Management, Sales and Marketing, Predictive Risk Assessment) and Regional Analysis, 2023-2030

世界のAI in Social Media市場は、2022年に約1億2,800万米ドルと評価され、予測期間2023-2030年には28.70%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。ソーシャルメディアにおけるAIとは、さまざまなタイプ... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bizwit Research & Consulting LLP
ビズウィットリサーチ&コンサルティング
2023年6月10日 US$4,950
シングルユーザライセンス(印刷不可)
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200 英語

 

サマリー

世界のAI in Social Media市場は、2022年に約1億2,800万米ドルと評価され、予測期間2023-2030年には28.70%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。ソーシャルメディアにおけるAIとは、さまざまなタイプのソーシャルメディアプラットフォームにおけるAI技術の活用と統合を意味します。市場の成長を促進する要因は、ソーシャルメディア上のユーザー数の増加であり、それが企業がソーシャルメディアにAIサービスを採用することを後押ししています。Statistaによると、ソーシャルメディアのユーザー数は2021年に約42億6000万人であり、ソーシャルメディアのユーザー数の増加がソーシャルメディア市場におけるAIの成長を促進すると予想されます。市場の成長を促進するもう一つの要因は、効果的な広告のためのソーシャルメディアにおけるAIの統合の増加です。これらのプラットフォームには多くのユーザーが存在し、ソーシャルメディアにおけるAIの成長を促進するAIと統合されているため、これらのプラットフォームは広告のための効果的な方法として機能するからです。しかし、人工知能の専門家の数は限られており、ソーシャルメディアにおけるAI市場の成長を阻害しています。

市場の成長機会要因は、AIを使用してソーシャルメディア投稿の心情を理解することができるため、リアルタイムの心情の分析です。複数の企業が、一般市民に対するソーシャルメディアの投稿の心情をモニターする良い機会があります。インフルエンサーマーケティングは増加傾向にあり、AIツールは企業が自社のビジネスに適したインフルエンサーを見つけるのに役立つため、市場のもう一つのチャンスは、ソーシャルメディアのインフルエンサーの分析です。Statistaによると、2022年のインフルエンサーマーケティングの世界市場は約164億米ドルで、市場の成長機会として機能することができる前年比ベースで増加することが予想されます。

ソーシャルメディアにおけるAIの世界市場調査において考慮された主要地域は、アジア太平洋、北米、ヨーロッパ、ラテンアメリカ、中東・アフリカです。北米は、規制との同意のための政府支援の上昇や、AIにおけるソーシャルメディアソリューションプロバイダーの存在の拡大があるなどの理由により、2022年に市場を支配した。アジア太平洋地域は、ソーシャルメディアのためにあるAIを搭載した通行料の需要の増加を可能にした地域の電子商取引産業の急速な成長などの要因のために、予測期間中に大幅に成長すると予想される。



本レポートに含まれる主な市場プレイヤーは以下の通りです:
マイクロソフト株式会社
グーグル合同会社
アマゾン ウェブ サービス株式会社
アドビ株式会社
Meta Platforms Inc.
インターナショナル・ビジネス・マシーンズ・コーポレーション
株式会社スナップ(Snap Inc.
株式会社セールスフォース
Hootsuite Inc.
Twitter Inc.

市場の最近の動向
 2022年10月、メタはマイクロソフトとの提携を宣言し、ゲームや仕事の未来など、さまざまな業界で特徴あるサービスを顧客に提供する。このパートナーシップの一環として、マイクロソフトはMeta Questデバイス向けにMicrosoft 365アプリをリリースする見込みで、そのユーザーは仮想現実(VR)内でExcel、Word、Outlook、PowerPoint、SharePointなどのワークプレイスアプリケーションの資料に関わることができるようになります。
 2022年8月、超拡大型企業向け人工知能(AI)プラットフォーム「aiWARE」のメーカーである株式会社ベリトーンは、メディア&エンターテインメント(M&E)顧客のサービス向上のため、アマゾン ウェブ サービス(AWS)とのパートナーシップを延長すると発表した。

世界のソーシャルメディアバッテリーにおけるAI市場レポートスコープ:
 過去データ - 2020年 - 2021年
 推計の基準年 - 2022年
 予測期間 - 2023年~2030年
 レポート対象 - 収益予測、企業ランキング、競合状況、成長要因、トレンド
 対象となるセグメント - テクノロジー、アプリケーション、地域
 地域範囲 - 北米、欧州、アジア太平洋、中南米、中東・アフリカ
 カスタマイズ範囲 - 購入時にレポートのカスタマイズ(アナリストの作業時間8時間分まで)を無料で提供。国別、地域別、セグメント別スコープの追加・変更*。

本調査の目的は、近年における様々なセグメントおよび国の市場規模を定義し、今後数年間の値を予測することである。本レポートは、調査対象国において、業界の質的・量的な側面を取り入れるよう設計されています。

また、市場の将来的な成長を規定する推進要因や課題など、重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競争環境と製品提供の詳細な分析とともに、関係者が投資するためのミクロ市場での潜在的な機会も組み込んでいます。市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明します:

テクノロジー別
技術別:機械学習
ディープラーニング
NLP

アプリケーション別
カスタマーエクスペリエンスマネジメント
セールス&マーケティング
予測的リスクアセスメント

地域別で見る

北アメリカ
米国
カナダ

欧州
英国
ドイツ
フランス
スペイン
イタリア
ROE

アジア・パシフィック
中国
インド
日本
オーストラリア
韓国
ロアパック

ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ

中近東・アフリカ
サウジアラビア
南アフリカ共和国
その他の中東・アフリカ

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目次

Chapter 1. Executive Summary
1.1. Market Snapshot
1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2030 (USD Million)
1.2.1. AI in Social Media Market, by Region, 2020-2030 (USD Million)
1.2.2. AI in Social Media Market, by Technology, 2020-2030 (USD Million)
1.2.3. AI in Social Media Market, by Application, 2020-2030 (USD Million)
1.3. Key Trends
1.4. Estimation Methodology
1.5. Research Assumption
Chapter 2. Global AI in Social Media Market Definition and Scope
2.1. Objective of the Study
2.2. Market Definition & Scope
2.2.1. Application Evolution
2.2.2. Scope of the Study
2.3. Years Considered for the Study
2.4. Currency Conversion Rates
Chapter 3. Global AI in Social Media Market Dynamics
3.1. AI in Social Media Market Impact Analysis (2020-2030)
3.1.1. Market Drivers
3.1.1.1. Increase in number of users on social media
3.1.1.2. Increase in integration of AI in social media for effective advertising
3.1.2. Market Challenges
3.1.2.1. Limited number of experts in AI
3.1.3. Market Opportunities
3.1.3.1. Analysis of real-time sentiments
3.1.3.2. Analysis of social media influencers for influencer marketing
Chapter 4. Global AI in Social Media Market Application Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.2. Porter’s 5 Force Impact Analysis
4.3. PEST Analysis
4.3.1. Political
4.3.2. Economical
4.3.3. Social
4.3.4. Technological
4.3.5. Environmental
4.3.6. Legal
4.4. Top investment opportunity
4.5. Top winning strategies
4.6. COVID-19 Impact Analysis
4.7. Disruptive Trends
4.8. Application Expert Perspective
4.9. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 5. Global AI in Social Media Market, by Technology
5.1. Market Snapshot
5.2. Global AI in Social Media Market by Technology, Performance - Potential Analysis
5.3. Global AI in Social Media Market Estimates & Forecasts by Technology 2020-2030 (USD Million)
5.4. AI in Social Media Market, Sub Segment Analysis
5.4.1. Machine Learning
5.4.2. Deep Learning
5.4.3. NLP
Chapter 6. Global AI in Social Media Market, by Application
6.1. Market Snapshot
6.2. Global AI in Social Media Market by Application, Performance - Potential Analysis
6.3. Global AI in Social Media Market Estimates & Forecasts by Application 2020-2030 (USD Million)
6.4. AI in Social Media Market, Sub Segment Analysis
6.4.1. Customer Experience Management
6.4.2. Sales and Marketing
6.4.3. Predictive Risk Assessment
Chapter 7. Global AI in Social Media Market, Regional Analysis
7.1. Top Leading Countries
7.2. Top Emerging Countries
7.3. AI in Social Media Market, Regional Market Snapshot
7.4. North America AI in Social Media Market
7.4.1. U.S. AI in Social Media Market
7.4.1.1. Technology breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
7.4.1.2. Application breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
7.4.2. Canada AI in Social Media Market
7.5. Europe AI in Social Media Market Snapshot
7.5.1. U.K. AI in Social Media Market
7.5.2. Germany AI in Social Media Market
7.5.3. France AI in Social Media Market
7.5.4. Spain AI in Social Media Market
7.5.5. Italy AI in Social Media Market
7.5.6. Rest of Europe AI in Social Media Market
7.6. Asia-Pacific AI in Social Media Market Snapshot
7.6.1. China AI in Social Media Market
7.6.2. India AI in Social Media Market
7.6.3. Japan AI in Social Media Market
7.6.4. Australia AI in Social Media Market
7.6.5. South Korea AI in Social Media Market
7.6.6. Rest of Asia Pacific AI in Social Media Market
7.7. Latin America AI in Social Media Market Snapshot
7.7.1. Brazil AI in Social Media Market
7.7.2. Mexico AI in Social Media Market
7.8. Middle East & Africa AI in Social Media Market
7.8.1. Saudi Arabia AI in Social Media Market
7.8.2. South Africa AI in Social Media Market
7.8.3. Rest of Middle East & Africa AI in Social Media Market

Chapter 8. Competitive Intelligence
8.1. Key Company SWOT Analysis
8.1.1. Company 1
8.1.2. Company 2
8.1.3. Company 3
8.2. Top Market Strategies
8.3. Company Profiles
8.3.1. Microsoft Corporation
8.3.1.1. Key Information
8.3.1.2. Overview
8.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
8.3.1.4. Product Summary
8.3.1.5. Recent Developments
8.3.2. Google LLC
8.3.3. Amazon Web Services Inc.
8.3.4. Adobe Inc.
8.3.5. Meta Platforms Inc.
8.3.6. International Business Machines Corporation
8.3.7. Snap Inc.
8.3.8. Salesforce Inc.
8.3.9. Hootsuite Inc.
8.3.10. Twitter Inc.
Chapter 9. Research Process
9.1. Research Process
9.1.1. Data Mining
9.1.2. Analysis
9.1.3. Market Estimation
9.1.4. Validation
9.1.5. Publishing
9.2. Research Attributes
9.3. Research Assumption

 

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Summary

Global AI in Social Media Market is valued at approximately USD 1278 million in 2022 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 28.70% over the forecast period 2023-2030. AI in Social Media means the utilization and integration of AI technology in different types of social media platforms. The factor that drives the growth of the market is an increase in the number of users on social media as it propels companies to employ their AI services in social media. As per Statista, the number of users on social media was around 4.26 billion in 2021 and an increase in the number of users on social media is expected to drive the growth of AI in the Social Media Market. The other factor that drives the growth of the market is an increase in the integration of AI in social media for effective advertising as there are a lot of users on these platforms and these platforms act as the effective way for advertising as they are integrated with AI which propels the growth of AI in social media. However, the limited number of experts in Artificial Intelligence stifles the growth of the AI in Social Media Market.

The growth opportunity factor for the market is the analysis of real-time sentiments as AI can be used to understand the sentiments of social media posts. There is a good opportunity for several companies to monitor the sentiments of social media posts towards the public. The other opportunity for the market is an analysis of social media influencers as influencer marketing is on the rise and AI tools can help businesses to find suitable influencers for their business. As per Statista, the global market for influencer marketing in 2022 was around USD 16.4 billion and it is expected to increase on a YoY basis which can act as a growth opportunity for the market.

The key regions considered for the Global AI in Social Media Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Middle East & Africa. North America dominated the market in 2022 owing to reasons such as a rise in government support for consent with regulations and there is an expansion of the presence of social media solution providers in AI. Asia Pacific is expected to grow significantly during the forecast period, owing to factors such as the rapid growth of the e-commerce industry in the region which enabled the increase in demand of AI-powered tolls which are there for social media.



Major market player included in this report are:
Microsoft Corporation
Google LLC
Amazon Web Services Inc.
Adobe Inc.
Meta Platforms Inc.
International Business Machines Corporation
Snap Inc.
Salesforce Inc.
Hootsuite Inc.
Twitter Inc.

Recent Developments in the Market:
 In October 2022, Meta declared a partnership with Microsoft to offer customers distinctive services in a range of industries, such as gaming and the future of work. As part of this partnership, Microsoft is expected to release Microsoft 365 apps for Meta Quest devices, which can enable its users to engage with material from workplace applications such as Excel, Word, Outlook, PowerPoint, and SharePoint in virtual reality (VR).
 In Aug 2022, Veritone, Inc., the maker of the hyper-extensive corporate artificial intelligence (AI) platform aiWARE, announced an extension of its partnership with Amazon Web Services (AWS) to improve the service of its Media & Entertainment (M&E) clients.

Global AI in Social Media Battery Market Report Scope:
 Historical Data – 2020 - 2021
 Base Year for Estimation – 2022
 Forecast period - 2023-2030
 Report Coverage - Revenue forecast, Company Ranking, Competitive Landscape, Growth factors, and Trends
 Segments Covered – Technology, Application, Region
 Regional Scope - North America; Europe; Asia Pacific; Latin America; Middle East & Africa
 Customization Scope - Free report customization (equivalent up to 8 analyst’s working hours) with purchase. Addition or alteration to country, regional & segment scope*

The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.

The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:

By Technology:
Machine Learning
Deep Learning
NLP

By Application:
Customer Experience Management
Sales and Marketing
Predictive Risk Assessment

By Region:

North America
U.S.
Canada

Europe
UK
Germany
France
Spain
Italy
ROE

Asia Pacific
China
India
Japan
Australia
South Korea
RoAPAC

Latin America
Brazil
Mexico

Middle East & Africa
Saudi Arabia
South Africa
Rest of Middle East & Africa



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Table of Contents

Chapter 1. Executive Summary
1.1. Market Snapshot
1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2030 (USD Million)
1.2.1. AI in Social Media Market, by Region, 2020-2030 (USD Million)
1.2.2. AI in Social Media Market, by Technology, 2020-2030 (USD Million)
1.2.3. AI in Social Media Market, by Application, 2020-2030 (USD Million)
1.3. Key Trends
1.4. Estimation Methodology
1.5. Research Assumption
Chapter 2. Global AI in Social Media Market Definition and Scope
2.1. Objective of the Study
2.2. Market Definition & Scope
2.2.1. Application Evolution
2.2.2. Scope of the Study
2.3. Years Considered for the Study
2.4. Currency Conversion Rates
Chapter 3. Global AI in Social Media Market Dynamics
3.1. AI in Social Media Market Impact Analysis (2020-2030)
3.1.1. Market Drivers
3.1.1.1. Increase in number of users on social media
3.1.1.2. Increase in integration of AI in social media for effective advertising
3.1.2. Market Challenges
3.1.2.1. Limited number of experts in AI
3.1.3. Market Opportunities
3.1.3.1. Analysis of real-time sentiments
3.1.3.2. Analysis of social media influencers for influencer marketing
Chapter 4. Global AI in Social Media Market Application Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.2. Porter’s 5 Force Impact Analysis
4.3. PEST Analysis
4.3.1. Political
4.3.2. Economical
4.3.3. Social
4.3.4. Technological
4.3.5. Environmental
4.3.6. Legal
4.4. Top investment opportunity
4.5. Top winning strategies
4.6. COVID-19 Impact Analysis
4.7. Disruptive Trends
4.8. Application Expert Perspective
4.9. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 5. Global AI in Social Media Market, by Technology
5.1. Market Snapshot
5.2. Global AI in Social Media Market by Technology, Performance - Potential Analysis
5.3. Global AI in Social Media Market Estimates & Forecasts by Technology 2020-2030 (USD Million)
5.4. AI in Social Media Market, Sub Segment Analysis
5.4.1. Machine Learning
5.4.2. Deep Learning
5.4.3. NLP
Chapter 6. Global AI in Social Media Market, by Application
6.1. Market Snapshot
6.2. Global AI in Social Media Market by Application, Performance - Potential Analysis
6.3. Global AI in Social Media Market Estimates & Forecasts by Application 2020-2030 (USD Million)
6.4. AI in Social Media Market, Sub Segment Analysis
6.4.1. Customer Experience Management
6.4.2. Sales and Marketing
6.4.3. Predictive Risk Assessment
Chapter 7. Global AI in Social Media Market, Regional Analysis
7.1. Top Leading Countries
7.2. Top Emerging Countries
7.3. AI in Social Media Market, Regional Market Snapshot
7.4. North America AI in Social Media Market
7.4.1. U.S. AI in Social Media Market
7.4.1.1. Technology breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
7.4.1.2. Application breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
7.4.2. Canada AI in Social Media Market
7.5. Europe AI in Social Media Market Snapshot
7.5.1. U.K. AI in Social Media Market
7.5.2. Germany AI in Social Media Market
7.5.3. France AI in Social Media Market
7.5.4. Spain AI in Social Media Market
7.5.5. Italy AI in Social Media Market
7.5.6. Rest of Europe AI in Social Media Market
7.6. Asia-Pacific AI in Social Media Market Snapshot
7.6.1. China AI in Social Media Market
7.6.2. India AI in Social Media Market
7.6.3. Japan AI in Social Media Market
7.6.4. Australia AI in Social Media Market
7.6.5. South Korea AI in Social Media Market
7.6.6. Rest of Asia Pacific AI in Social Media Market
7.7. Latin America AI in Social Media Market Snapshot
7.7.1. Brazil AI in Social Media Market
7.7.2. Mexico AI in Social Media Market
7.8. Middle East & Africa AI in Social Media Market
7.8.1. Saudi Arabia AI in Social Media Market
7.8.2. South Africa AI in Social Media Market
7.8.3. Rest of Middle East & Africa AI in Social Media Market

Chapter 8. Competitive Intelligence
8.1. Key Company SWOT Analysis
8.1.1. Company 1
8.1.2. Company 2
8.1.3. Company 3
8.2. Top Market Strategies
8.3. Company Profiles
8.3.1. Microsoft Corporation
8.3.1.1. Key Information
8.3.1.2. Overview
8.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
8.3.1.4. Product Summary
8.3.1.5. Recent Developments
8.3.2. Google LLC
8.3.3. Amazon Web Services Inc.
8.3.4. Adobe Inc.
8.3.5. Meta Platforms Inc.
8.3.6. International Business Machines Corporation
8.3.7. Snap Inc.
8.3.8. Salesforce Inc.
8.3.9. Hootsuite Inc.
8.3.10. Twitter Inc.
Chapter 9. Research Process
9.1. Research Process
9.1.1. Data Mining
9.1.2. Analysis
9.1.3. Market Estimation
9.1.4. Validation
9.1.5. Publishing
9.2. Research Attributes
9.3. Research Assumption

 

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