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製造業におけるビッグデータ分析の世界市場規模調査&予測、コンポーネント別(ソフトウェア、サービス)、アプリケーション別(予知保全、予算モニタリング、製品ライフサイクル管理、現場活動管理、その他)、導入形態別(クラウド、オンプレミス)、地域分析、2022-2029年


Global Big Data Analytics in Manufacturing Market Size study & Forecast, by Component (Software and Service), by Application (Predictive Maintenance, Budget Monitoring, Product Lifecycle Management, Field Activity Management, and Others), by Deployment Mode (Cloud and On-premise) and Regional Analysis, 2022-2029

製造業におけるビッグデータ分析の世界市場は、2021年に約11億8000万米ドルと評価され、予測期間2022-2029年には30.9%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。製造業におけるビッグデータ分析は、サプ... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bizwit Research & Consulting LLP
ビズウィットリサーチ&コンサルティング
2023年4月24日 US$4,950
シングルユーザライセンス(印刷不可)
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200 英語

 

サマリー

製造業におけるビッグデータ分析の世界市場は、2021年に約11億8000万米ドルと評価され、予測期間2022-2029年には30.9%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。製造業におけるビッグデータ分析は、サプライチェーンプランニング、プロセス欠陥追跡、コンポーネント欠陥追跡の改善において企業を支援する。ビッグデータ分析の最も重要なアプリケーションの1つは予測分析で、データから情報を抽出し、トレンドや行動パターンを予測するために使用されます。業界全体で自動化が進み、サプライチェーン最適化におけるビッグデータ解析の需要が高まっていることが、市場成長を促す主な要因となっています。

長年にわたり、自動車を含むさまざまな産業で自動化への支出が大幅に増加し、世界のビッグデータ解析市場に対する強い需要が生まれています。例えば、Statistaによると、2020年、世界の産業用オートメーション市場は1750億米ドルの規模になると予想されています。この市場は、2025年まで約9%の年間平均成長率(CAGR)で成長すると予測されています。世界の産業用オートメーション市場は、2025年には2650億米ドルに達すると予想されています。また、予測分析ツールの使用率の上昇や、IIoT(Industrial Internet of Things)ソリューションの台頭は、予測期間中、市場に有利な成長機会をもたらすと考えられます。しかし、データプライバシーに関する限られた認識と懸念が、2022-2029年の予測期間を通じて市場の成長を阻害しています。

製造業におけるビッグデータ分析の世界市場調査において考慮された主要地域は、アジア太平洋、北米、欧州、中南米、およびその他の地域です。北米は、ブランド製品の優位性と、同地域の主要な市場プレイヤー間の戦略的な共同イニシアティブの増加により、収益面で市場を支配しています。一方、アジア太平洋地域は、スマートマニュファクチャリングの普及や自動車製造の主要拠点の1つであるなどの要因により、予測期間中に最も高いCAGRで成長すると予想され、市場にとって有利な機会を提供しています。

本レポートに含まれる主な市場関係者は以下の通りです:
IBM Corporation
SAP SE
マイクロソフト株式会社
オラクル株式会社
SAS Institute Inc.
オープンテキスト株式会社
マイクロストラテジー
インフォメーションビルダーズ
Tableau Software Inc.
Qlik Technologies Inc.

市場の最近の動向
 2020年6月、東南アジア、日本、北米の産業・物流分野におけるプロセスオートメーションと予知保全の需要拡大に対応するため、マイクロソフト株式会社は日立製作所と提携した。両社は、この協業の適用をさらに他の産業にも広げていく予定です。

 2019年10月、Erbessd Instrumentsは、温度、電流、回転数、速度などの追加メトリクスを単一の診断システムに統合したワイヤレス振動モニタリングデバイス「Phantom」の発売を発表しました。ローカルデータベースとクラウドベースのシステムの両方が、そこからデータを受け取ることができます。スマートフォン、コンピューター、タブレットなど、どんなガジェットでも、ユーザーは常に自分の機器を監視することができます。




製造業における世界のビッグデータ解析の市場レポートスコープ:
過去データ 2019年~2020年~2021年
推計基準年 2021年
予測期間2022年〜2029年
レポート対象 売上高予測、企業ランキング、競合環境、成長要因、トレンド
対象セグメント コンポーネント、アプリケーション、デプロイメントモード、地域
地域範囲 北米、欧州、アジア太平洋、中南米、その他の地域
カスタマイズ範囲 レポート購入時に無料カスタマイズ(アナリストの作業時間8時間相当まで)。国、地域、セグメントスコープの追加・変更*。




本調査の目的は、近年における様々なセグメントおよび国の市場規模を定義し、今後数年間の値を予測することである。本レポートは、調査対象国において、業界の質的・量的な側面を取り入れるよう設計されています。

また、市場の将来的な成長を規定する推進要因や課題など、重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競争環境と製品提供の詳細な分析とともに、関係者が投資するためのミクロ市場での潜在的な機会も組み込んでいます。市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明します:

コンポーネント別
ソフトウェア
サービス

アプリケーション別
予知保全
予算管理
製品ライフサイクル管理
現場活動管理
その他
導入形態別
クラウド
オンプレミス

地域別
北アメリカ
米国
カナダ
欧州
英国
ドイツ
フランス
スペイン
イタリア
ROE
アジア・パシフィック
中国
インド
日本
オーストラリア
韓国
ロアパック
ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ
RoLA
その他の地域(Rest of the World

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目次

Chapter 1. Executive Summary
1.1. Market Snapshot
1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.1. Big Data Analytics in Manufacturing Market, by Region, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.2. Big Data Analytics in Manufacturing Market, by Component, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.3. Big Data Analytics in Manufacturing Market, by Application, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.4. Big Data Analytics in Manufacturing Market, by Deployment Mode, 2019-2029 (USD Billion)
1.3. Key Trends
1.4. Estimation Methodology
1.5. Research Assumption
Chapter 2. Global Big Data Analytics in Manufacturing Market Definition and Scope
2.1. Objective of the Study
2.2. Market Definition & Scope
2.2.1. Scope of the Study
2.2.2. Industry Evolution
2.3. Years Considered for the Study
2.4. Currency Conversion Rates
Chapter 3. Global Big Data Analytics in Manufacturing Market Dynamics
3.1. Big Data Analytics in Manufacturing Market Impact Analysis (2019-2029)
3.1.1. Market Drivers
3.1.1.1. Increasing automation across the industries
3.1.1.2. Growing demand for big data analytics in supply chain optimization
3.1.2. Market Challenges
3.1.2.1. Limited awareness & security concerns
3.1.3. Market Opportunities
3.1.3.1. Rising usage of Predictive Analytics Tools
3.1.3.2. Growing emergence of IIoT solutions
Chapter 4. Global Big Data Analytics in Manufacturing Market Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.2. Futuristic Approach to Porter’s 5 Force Model (2019-2029)
4.3. PEST Analysis
4.3.1. Political
4.3.2. Economical
4.3.3. Social
4.3.4. Technological
4.4. Top investment opportunity
4.5. Top winning strategies
4.6. Industry Experts Prospective
4.7. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 5. Risk Assessment: COVID-19 Impact
5.1. Assessment of the overall impact of COVID-19 on the industry
5.2. Pre COVID-19 and post COVID-19 Market scenario
Chapter 6. Global Big Data Analytics in Manufacturing Market, by Component
6.1. Market Snapshot
6.2. Global Big Data Analytics in Manufacturing Market by Component, Performance - Potential Analysis
6.3. Global Big Data Analytics in Manufacturing Market Estimates & Forecasts by Component 2019-2029 (USD Billion)
6.4. Big Data Analytics in Manufacturing Market, Sub Segment Analysis
6.4.1. Software
6.4.2. Services
Chapter 7. Global Big Data Analytics in Manufacturing Market, by Application
7.1. Market Snapshot
7.2. Global Big Data Analytics in Manufacturing Market by Application, Performance - Potential Analysis
7.3. Global Big Data Analytics in Manufacturing Market Estimates & Forecasts by Application 2019-2029 (USD Billion)
7.4. Big Data Analytics in Manufacturing Market, Sub Segment Analysis
7.4.1. Predictive Maintenance
7.4.2. Budget Monitoring
7.4.3. Product Lifecycle Management
7.4.4. Field Activity Management
7.4.5. Others
Chapter 8. Global Big Data Analytics in Manufacturing Market, by Deployment Mode
8.1. Market Snapshot
8.2. Global Big Data Analytics in Manufacturing Market by Deployment Mode, Performance - Potential Analysis
8.3. Global Big Data Analytics in Manufacturing Market Estimates & Forecasts by Deployment Mode 2019-2029 (USD Billion)
8.4. Big Data Analytics in Manufacturing Market, Sub Segment Analysis
8.4.1. Cloud
8.4.2. On premises
Chapter 9. Global Big Data Analytics in Manufacturing Market, Regional Analysis
9.1. Big Data Analytics in Manufacturing Market, Regional Market Snapshot
9.2. North America Big Data Analytics in Manufacturing Market
9.2.1. U.S. Big Data Analytics in Manufacturing Market
9.2.1.1. Component breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
9.2.1.2. Application breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
9.2.1.3. Deployment Mode breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
9.2.2. Canada Big Data Analytics in Manufacturing Market
9.3. Europe Big Data Analytics in Manufacturing Market Snapshot
9.3.1. U.K. Big Data Analytics in Manufacturing Market
9.3.2. Germany Big Data Analytics in Manufacturing Market
9.3.3. France Big Data Analytics in Manufacturing Market
9.3.4. Spain Big Data Analytics in Manufacturing Market
9.3.5. Italy Big Data Analytics in Manufacturing Market
9.3.6. Rest of Europe Big Data Analytics in Manufacturing Market
9.4. Asia-Pacific Big Data Analytics in Manufacturing Market Snapshot
9.4.1. China Big Data Analytics in Manufacturing Market
9.4.2. India Big Data Analytics in Manufacturing Market
9.4.3. Japan Big Data Analytics in Manufacturing Market
9.4.4. Australia Big Data Analytics in Manufacturing Market
9.4.5. South Korea Big Data Analytics in Manufacturing Market
9.4.6. Rest of Asia Pacific Big Data Analytics in Manufacturing Market
9.5. Latin America Big Data Analytics in Manufacturing Market Snapshot
9.5.1. Brazil Big Data Analytics in Manufacturing Market
9.5.2. Mexico Big Data Analytics in Manufacturing Market
9.5.3. Rest of Latin America Big Data Analytics in Manufacturing Market
9.6. Rest of The World Big Data Analytics in Manufacturing Market

Chapter 10. Competitive Intelligence
10.1. Top Market Strategies
10.2. Company Profiles
10.2.1. IBM Corporation
10.2.1.1. Key Information
10.2.1.2. Overview
10.2.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
10.2.1.4. Product Summary
10.2.1.5. Recent Developments
10.2.2. SAP SE
10.2.3. Microsoft Corporation
10.2.4. Oracle Corporation
10.2.5. SAS Institute Inc.
10.2.6. OpenText Corporation
10.2.7. Microstrategy
10.2.8. Information Builders
10.2.9. Tableau Software Inc.
10.2.10. Qlik Technologies Inc.
Chapter 11. Research Process
11.1. Research Process
11.1.1. Data Mining
11.1.2. Analysis
11.1.3. Market Estimation
11.1.4. Validation
11.1.5. Publishing
11.2. Research Attributes
11.3. Research Assumption

 

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Summary

Global Big Data Analytics in Manufacturing Market is valued at approximately USD 1.18 billion in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 30.9 % over the forecast period 2022-2029. Big data analytics in manufacturing assists businesses in improving supply chain planning, process defect tracking, and component defect tracking. One of the most important applications of big data analytics is predictive analytics, which is used to extract information from data and predict trends and behaviour patterns. The increasing automation across industries and growing demand for big data analytics in supply chain optimization are key factors driving market growth.

Over the years the spending on automation from different industries including automobiles has significantly increased creating strong demand for Global Big Data Analytics Market. For instance – according to Statista - In 2020, the global industrial automation market is expected to be worth USD 175 billion. The market is projected to grow at a compound annual growth rate (CAGR) of around nine percent until 2025. The global industrial automation market is expected to reach USD 265 billion by 2025. Also, rising usage of Predictive Analytics Tools as well as growing emergence of (Industrial Internet of Things) IIoT solutions would create lucrative growth opportunities for the market over the projected period. However, limited awareness and concern over data privacy hinder the market growth throughout the forecast period of 2022-2029.

The key regions considered for the Global Big Data Analytics in Manufacturing Market study include Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Rest of the World. North America dominated the market in terms of revenue, owing to the dominance of branded products and the increasing number of strategic collaborative initiatives between leading market players in the region. Whereas Asia Pacific is expected to grow with the highest CAGR during the forecast period, owing to factors such as increasing penetration of smart manufacturing as well as the region being one of the leading hubs for automotive manufacturing would offer lucrative opportunities for the market over the projected period.

Major market players included in this report are:
IBM Corporation
SAP SE
Microsoft Corporation
Oracle Corporation
SAS Institute Inc.
OpenText Corporation
Microstrategy
Information Builders
Tableau Software Inc.
Qlik Technologies Inc.

Recent Developments in the Market:
 In June 2020, in order to fulfil the expanding demand for process automation and predictive maintenance in the industrial and logistics sectors across Southeast Asia, Japan, and North America, Microsoft Corporation teamed up with Hitachi. Both businesses intend to broaden the collaboration's application to additional industries.

 In October 2019, Erbessd Instruments announced the launch of Phantom, a wireless vibration monitoring device that combines additional metrics including temperature, current, RPM, and speed into a single diagnosis system. Both a local database and a cloud-based system can receive data from it. With any gadget, whether a smartphone, computer, or tablet, the user can always keep tabs on their equipment.




Global Big Data Analytics in Manufacturing Market Report Scope:
Historical Data 2019-2020-2021
Base Year for Estimation 2021
Forecast period 2022-2029
Report Coverage Revenue forecast, Company Ranking, Competitive Landscape, Growth factors, and Trends
Segments Covered Component, Application, Deployment Mode, Region
Regional Scope North America; Europe; Asia Pacific; Latin America; Rest of the World
Customization Scope Free report customization (equivalent up to 8 analyst’s working hours) with purchase. Addition or alteration to country, regional & segment scope*




The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.

The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:

By Component
Software
Service

By Application
Predictive Maintenance
Budget Monitoring
Product Lifecycle Management
Field Activity Management
Others
By Deployment Mode
Cloud
On-premise

By Region:
North America
U.S.
Canada
Europe
UK
Germany
France
Spain
Italy
ROE
Asia Pacific
China
India
Japan
Australia
South Korea
RoAPAC
Latin America
Brazil
Mexico
RoLA
Rest of the World



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Table of Contents

Chapter 1. Executive Summary
1.1. Market Snapshot
1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.1. Big Data Analytics in Manufacturing Market, by Region, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.2. Big Data Analytics in Manufacturing Market, by Component, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.3. Big Data Analytics in Manufacturing Market, by Application, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.4. Big Data Analytics in Manufacturing Market, by Deployment Mode, 2019-2029 (USD Billion)
1.3. Key Trends
1.4. Estimation Methodology
1.5. Research Assumption
Chapter 2. Global Big Data Analytics in Manufacturing Market Definition and Scope
2.1. Objective of the Study
2.2. Market Definition & Scope
2.2.1. Scope of the Study
2.2.2. Industry Evolution
2.3. Years Considered for the Study
2.4. Currency Conversion Rates
Chapter 3. Global Big Data Analytics in Manufacturing Market Dynamics
3.1. Big Data Analytics in Manufacturing Market Impact Analysis (2019-2029)
3.1.1. Market Drivers
3.1.1.1. Increasing automation across the industries
3.1.1.2. Growing demand for big data analytics in supply chain optimization
3.1.2. Market Challenges
3.1.2.1. Limited awareness & security concerns
3.1.3. Market Opportunities
3.1.3.1. Rising usage of Predictive Analytics Tools
3.1.3.2. Growing emergence of IIoT solutions
Chapter 4. Global Big Data Analytics in Manufacturing Market Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.2. Futuristic Approach to Porter’s 5 Force Model (2019-2029)
4.3. PEST Analysis
4.3.1. Political
4.3.2. Economical
4.3.3. Social
4.3.4. Technological
4.4. Top investment opportunity
4.5. Top winning strategies
4.6. Industry Experts Prospective
4.7. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 5. Risk Assessment: COVID-19 Impact
5.1. Assessment of the overall impact of COVID-19 on the industry
5.2. Pre COVID-19 and post COVID-19 Market scenario
Chapter 6. Global Big Data Analytics in Manufacturing Market, by Component
6.1. Market Snapshot
6.2. Global Big Data Analytics in Manufacturing Market by Component, Performance - Potential Analysis
6.3. Global Big Data Analytics in Manufacturing Market Estimates & Forecasts by Component 2019-2029 (USD Billion)
6.4. Big Data Analytics in Manufacturing Market, Sub Segment Analysis
6.4.1. Software
6.4.2. Services
Chapter 7. Global Big Data Analytics in Manufacturing Market, by Application
7.1. Market Snapshot
7.2. Global Big Data Analytics in Manufacturing Market by Application, Performance - Potential Analysis
7.3. Global Big Data Analytics in Manufacturing Market Estimates & Forecasts by Application 2019-2029 (USD Billion)
7.4. Big Data Analytics in Manufacturing Market, Sub Segment Analysis
7.4.1. Predictive Maintenance
7.4.2. Budget Monitoring
7.4.3. Product Lifecycle Management
7.4.4. Field Activity Management
7.4.5. Others
Chapter 8. Global Big Data Analytics in Manufacturing Market, by Deployment Mode
8.1. Market Snapshot
8.2. Global Big Data Analytics in Manufacturing Market by Deployment Mode, Performance - Potential Analysis
8.3. Global Big Data Analytics in Manufacturing Market Estimates & Forecasts by Deployment Mode 2019-2029 (USD Billion)
8.4. Big Data Analytics in Manufacturing Market, Sub Segment Analysis
8.4.1. Cloud
8.4.2. On premises
Chapter 9. Global Big Data Analytics in Manufacturing Market, Regional Analysis
9.1. Big Data Analytics in Manufacturing Market, Regional Market Snapshot
9.2. North America Big Data Analytics in Manufacturing Market
9.2.1. U.S. Big Data Analytics in Manufacturing Market
9.2.1.1. Component breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
9.2.1.2. Application breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
9.2.1.3. Deployment Mode breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
9.2.2. Canada Big Data Analytics in Manufacturing Market
9.3. Europe Big Data Analytics in Manufacturing Market Snapshot
9.3.1. U.K. Big Data Analytics in Manufacturing Market
9.3.2. Germany Big Data Analytics in Manufacturing Market
9.3.3. France Big Data Analytics in Manufacturing Market
9.3.4. Spain Big Data Analytics in Manufacturing Market
9.3.5. Italy Big Data Analytics in Manufacturing Market
9.3.6. Rest of Europe Big Data Analytics in Manufacturing Market
9.4. Asia-Pacific Big Data Analytics in Manufacturing Market Snapshot
9.4.1. China Big Data Analytics in Manufacturing Market
9.4.2. India Big Data Analytics in Manufacturing Market
9.4.3. Japan Big Data Analytics in Manufacturing Market
9.4.4. Australia Big Data Analytics in Manufacturing Market
9.4.5. South Korea Big Data Analytics in Manufacturing Market
9.4.6. Rest of Asia Pacific Big Data Analytics in Manufacturing Market
9.5. Latin America Big Data Analytics in Manufacturing Market Snapshot
9.5.1. Brazil Big Data Analytics in Manufacturing Market
9.5.2. Mexico Big Data Analytics in Manufacturing Market
9.5.3. Rest of Latin America Big Data Analytics in Manufacturing Market
9.6. Rest of The World Big Data Analytics in Manufacturing Market

Chapter 10. Competitive Intelligence
10.1. Top Market Strategies
10.2. Company Profiles
10.2.1. IBM Corporation
10.2.1.1. Key Information
10.2.1.2. Overview
10.2.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
10.2.1.4. Product Summary
10.2.1.5. Recent Developments
10.2.2. SAP SE
10.2.3. Microsoft Corporation
10.2.4. Oracle Corporation
10.2.5. SAS Institute Inc.
10.2.6. OpenText Corporation
10.2.7. Microstrategy
10.2.8. Information Builders
10.2.9. Tableau Software Inc.
10.2.10. Qlik Technologies Inc.
Chapter 11. Research Process
11.1. Research Process
11.1.1. Data Mining
11.1.2. Analysis
11.1.3. Market Estimation
11.1.4. Validation
11.1.5. Publishing
11.2. Research Attributes
11.3. Research Assumption

 

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