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食品包装フィルムの世界市場調査&予測、タイプ別(フレキシブル包装フィルム、リジッド包装フィルム)、素材別(ポリエチレン、ポリプロピレン、ポリエチレンテレフタレート、ポリアミド)、用途別(果物・野菜、パン・菓子、肉・鶏肉・魚介、簡便食品、乳製品)、地域分析、2022-2029年


Global Food Packaging Films Market Size study & Forecast, by Type (Flexible Packaging Films, Rigid Packaging Films) by Material (Polyethylene, Polypropylene, Polyethylene Terephthalate, Polyamide), by Application (Fruits & Vegetables, Bakery & Confectionery, Meat, Poultry & Seafood, Convenience Foods, Dairy Products) and Regional Analysis, 2022-2029

食品包装用フィルムの世界市場は、2021年に約XXX億米ドルと評価され、予測期間2022-2029年にはXX%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。薄い高分子材料の包装フィルムは、様々な食品を有害なバクテリ... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bizwit Research & Consulting LLP
ビズウィットリサーチ&コンサルティング
2023年4月10日 US$4,950
シングルユーザライセンス(印刷不可)
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200 英語

 

サマリー

食品包装用フィルムの世界市場は、2021年に約XXX億米ドルと評価され、予測期間2022-2029年にはXX%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。薄い高分子材料の包装フィルムは、様々な食品を有害なバクテリアから保護し、保存するために使用されます。食品包装に使用されるフィルムは、風味、色、香り、栄養素の損失を防ぎつつ、製品の機能的品質を保持します。チーズ、スナック菓子、クッキー、乳製品、液体および半固体食品、ベーカリーアイテム、肉、その他の乾燥食品などの食品は、それらが包装に使用される製品の一つです。食品包装には、ポリエチレン、ポリプロピレン、ポリエチレンテレフタレート、ポリ塩化ビニル、ポリアミド、エチレンビニルアルコールなどからなるプラスチックシートが多く使われています。市場を牽引する主な要因は、コンビニエンス食品への需要の高まり、生鮮食品の保存期間を延ばすための革新的なパッケージングソリューション、配向性フィルムへの需要の高まりです。一人当たりの可処分所得の増加や人口の増加に伴い、市場の拡大が予想されます。パッケージングされた食品は、漏れやバリアから保護されます。さらに、包装は食品の品質を保ちながら、感染症や汚染物質を防ぐことができます。これらの利点が市場の成長を促進しています。また、保存期間が長いため、フィンガーフード、チョコレート、スナック、飲料などのコンビニエンスフードの人気が高まっていることも、この業界の成長を後押ししている理由です。また、座りがちなライフスタイルのため、すぐに食べられるスナックの需要が高まっており、食品包装用フィルム市場の成長に好影響を与えると予測されます。

コンビニエンスフードは、持ち運びに便利で賞味期限が長く、すぐに食べられることから人気があります。スナック菓子、フィンガーフード、チョコレート、飲料などがこれにあたります。これらの食品は、すぐに食べられる包装で温かい状態で提供されることが多いため、準備にかかる時間は最小限に抑えられます。すぐに食べられるスナックの需要の増加は、コンビニエンス・フードの人気の上昇につながります。したがって、コンビニエンスフードの需要の高まりは、市場に有利な需要を生み出すと予想されます。Statistaによると、2019年のコンビニエンスフード市場は82億4000万米ドル、2022年には202億8000万米ドルに達し、2025年には398億1000万米ドルに達すると予測されています。さらに、環境に優しいパッケージングソリューションの技術革新の高まりは、予測期間中に市場に有利な機会を生み出すと予測されています。しかし、代替品の入手が可能であるため、2022-2029年の予測期間中、市場の成長を抑制する可能性があります。

食品包装用フィルムの世界市場調査において考慮した主要地域は、アジア太平洋地域、北米、欧州、中南米、およびその他の地域です。北米は、READY TO EAT食品への需要の高まりと、同地域におけるパッケージ食品市場の拡大により、市場シェアにおいて世界的に優位な地域となっています。一方、アジア太平洋地域は、人口の多さ、コンビニエンス食品の需要の増加、包装食品の需要の増加、包装用の安価な原材料の入手などの要因によって、アジア太平洋地域の食品包装フィルム市場に有利な成長見通しを創出し、予測期間中に最高の成長率を示すと予測されています。

本レポートに含まれる主な市場プレイヤーは以下の通りです:
アムコアピーエルシー(オーストラリア)
ベリーグローバル(米国)
コベリス(オーストリア)
DSスミス(英国)
シールドエアー社(米国)
グラフィック・パッケージング・ホールディング・カンパニー(米国)
チャーター・ネクスト・ジェネレーション(米国)
モンディグループ(英国)
デュポン帝人フィルム(日本)
ウエストロック(US)

市場における最近の動向:
 2022年5月、Innovia FilmsはポーランドのPockの施設に6.2メートルの真新しい多層共押出セクションを立ち上げました。低密度ポリオレフィン圧縮フィルムは、シュリンクスリーブタグやその他の一般的な用途に特化した先進的な設備で生産されることになる。

世界の食品包装用フィルム市場レポートスコープ:
過去データ2019-2020-2021
推計基準年 2021年
予測期間 2022-2029
レポート対象 売上高予測、企業ランキング、競合状況、成長要因、トレンド
対象セグメント タイプ、素材、用途、地域
地域区分 北米、欧州、アジア太平洋、中南米、その他の地域
カスタマイズ範囲 レポート購入時に無料カスタマイズ(アナリストの作業時間8時間分まで)。国別、地域別、セグメント別スコープの追加・変更*。




本調査の目的は、近年における様々なセグメントおよび国の市場規模を定義し、今後数年間の値を予測することです。本レポートは、調査対象国において、業界の質的・量的な側面を取り入れるよう設計されています。

また、市場の将来的な成長を規定する推進要因や課題など、重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競争環境と製品提供の詳細な分析とともに、関係者が投資するためのミクロ市場の潜在的な機会も組み込んでいます。市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明します:



タイプ別
軟包装フィルム
リジッドパッケージングフィルム

素材別で見る
ポリエチレン
ポリプロピレン
ポリエチレンテレフタレート
ポリアミド
アプリケーション別
フルーツ&ベジタブル
ベーカリー&コンフェクショナリー
肉類、鶏肉、魚介類
コンビニエンスフーズ
乳製品

地域別
北アメリカ
U.S.
カナダ
ヨーロッパ
連邦王国
ドイツ
フランス
スペイン
イタリア
ROE
アジア太平洋
中国
インド
日本
オーストラリア
南朝鮮
ロアパック
ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ
RoLA(ロラ
その他の地域

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目次

Chapter 1. Executive Summary
1.1. Market Snapshot
1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.1. Food Packaging Films Market, by Region, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.2. Food Packaging Films Market, by Type, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.3. Food Packaging Films Market, by Material, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.4. Food Packaging Films Market, by Application, 2019-2029 (USD Billion)
1.3. Key Trends
1.4. Estimation Methodology
1.5. Research Assumption
Chapter 2. Global Food Packaging Films Market Definition and Scope
2.1. Objective of the Study
2.2. Market Definition & Scope
2.2.1. Scope of the Study
2.2.2. Industry Evolution
2.3. Years Considered for the Study
2.4. Currency Conversion Rates
Chapter 3. Global Food Packaging Films Market Dynamics
3.1. Food Packaging Films Market Impact Analysis (2019-2029)
3.1.1. Market Drivers
3.1.1.1. Rising demand for convenience food products
3.1.1.2. Rising demand for oriented films
3.1.2. Market Challenges
3.1.2.1. Availability of substitute
3.1.3. Market Opportunities
3.1.3.1. Growing innovations in eco-friendly packaging solution
Chapter 4. Global Food Packaging Films Market Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.2. Futuristic Approach to Porter’s 5 Force Model (2019-2029)
4.3. PEST Analysis
4.3.1. Political
4.3.2. Economical
4.3.3. Social
4.3.4. Technological
4.4. Top investment opportunity
4.5. Top winning strategies
4.6. Industry Experts Prospective
4.7. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 5. Risk Assessment: COVID-19 Impact
5.1. Assessment of the overall impact of COVID-19 on the industry
5.2. Pre COVID-19 and post COVID-19 Market scenario
Chapter 6. Global Food Packaging Films Market, by Type
6.1. Market Snapshot
6.2. Global Food Packaging Films Market by Type, Performance - Potential Analysis
6.3. Global Food Packaging Films Market Estimates & Forecasts by Type 2019-2029 (USD Billion)
6.4. Food Packaging Films Market, Sub Segment Analysis
6.4.1. Flexible Packaging Films
6.4.2. Rigid Packaging Films
Chapter 7. Global Food Packaging Films Market, by Material
7.1. Market Snapshot
7.2. Global Food Packaging Films Market by Material, Performance - Potential Analysis
7.3. Global Food Packaging Films Market Estimates & Forecasts by Material 2019-2029 (USD Billion)
7.4. Food Packaging Films Market, Sub Segment Analysis
7.4.1. Polyethylene
7.4.2. Polypropylene
7.4.3. Polyethylene Terephthalate
7.4.4. Polyamide
Chapter 8. Global Food Packaging Films Market, by Application
8.1. Market Snapshot
8.2. Global Food Packaging Films Market by Application, Performance - Potential Analysis
8.3. Global Food Packaging Films Market Estimates & Forecasts by Application 2019-2029 (USD Billion)
8.4. Food Packaging Films Market, Sub Segment Analysis
8.4.1. Fruits & Vegetables
8.4.2. Bakery & Confectionery
8.4.3. Meat, Poultry & Seafood
8.4.4. Convenience Foods
8.4.5. Dairy Products
Chapter 9. Global Food Packaging Films Market, Regional Analysis
9.1. Food Packaging Films Market, Regional Market Snapshot
9.2. North America Food Packaging Films Market
9.2.1. U.S. Food Packaging Films Market
9.2.1.1. Type breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
9.2.1.2. Material breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
9.2.1.3. Application breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
9.2.2. Canada Food Packaging Films Market
9.3. Europe Food Packaging Films Market Snapshot
9.3.1. U.K. Food Packaging Films Market
9.3.2. Germany Food Packaging Films Market
9.3.3. France Food Packaging Films Market
9.3.4. Spain Food Packaging Films Market
9.3.5. Italy Food Packaging Films Market
9.3.6. Rest of Europe Food Packaging Films Market
9.4. Asia-Pacific Food Packaging Films Market Snapshot
9.4.1. China Food Packaging Films Market
9.4.2. India Food Packaging Films Market
9.4.3. Japan Food Packaging Films Market
9.4.4. Australia Food Packaging Films Market
9.4.5. South Korea Food Packaging Films Market
9.4.6. Rest of Asia Pacific Food Packaging Films Market
9.5. Latin America Food Packaging Films Market Snapshot
9.5.1. Brazil Food Packaging Films Market
9.5.2. Mexico Food Packaging Films Market
9.5.3. Rest of Latin America Food Packaging Films Market
9.6. Rest of The World Food Packaging Films Market

Chapter 10. Competitive Intelligence
10.1. Top Market Strategies
10.2. Company Profiles
10.2.1. Amcor plc (Australia)
10.2.1.1. Key Information
10.2.1.2. Overview
10.2.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
10.2.1.4. Product Summary
10.2.1.5. Recent Developments
10.2.2. Berry Global (US)
10.2.3. Coveris (Austria)
10.2.4. DS Smith (UK)
10.2.5. Sealed Air Corporation (US)
10.2.6. Graphic Packaging Holding Company (US)
10.2.7. Charter Next Generation (US)
10.2.8. Mondi Group (UK)
10.2.9. DuPont Teijin Films (Japan)
10.2.10. WestRock (US)
Chapter 11. Research Process
11.1. Research Process
11.1.1. Data Mining
11.1.2. Analysis
11.1.3. Market Estimation
11.1.4. Validation
11.1.5. Publishing
11.2. Research Attributes
11.3. Research Assumption

 

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Summary

Global Food Packaging Films Market is valued approximately USD XXX billion in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than XX% over the forecast period 2022-2029. A thin polymeric material packaging film is used to protect various foods from hazardous bacteria and preserve it. Films used in food packaging preserve the product's functional qualities while preventing the loss of flavor, color, aroma, and nutrients. Food items like cheese, snacks, cookies, dairy products, liquid and semi-solid foods, bakery items, meat, and other dry foods are among the products they are used to package. Food packaging often uses plastic sheets composed of polyethylene, polypropylene, polyethylene terephthalate, polyvinylchloride, polyamide, and ethylene vinyl alcohol. The key factor driving market is rising demand for convenience food products, innovative packaging solutions for extended shelf life of fresh food and growing demand for oriented films. The market is anticipated to increase in response to rising per-capita disposable income and rising population. Food that is packaged is protected from leaks and barriers. Additionally, packaging preserves food quality while preventing infections and contaminants. These advantages are promoting market growth. Another reason boosting the industry's growth is the rising popularity of convenience foods such finger food, chocolate, snacks, and beverages because of their longer shelf lives. In addition, ready-to-eat snacks are in high demand due to sedentary lifestyles, which is projected to have a positive impact on the growth of the food packaging films market.

Convenience food is popular as it is convenient to carry, has a long shelf life, and is therefore ready to eat. Snacks, finger foods, chocolate, beverages, etc. are among these products. These foods require minimal preparation time because they are frequently served hot in ready-to-eat packaging. Increasing demand for ready-to-eat snacks will lead to an increase in the popularity of convenience food. Thus, the rising demand for convenience food is anticipated to create the lucrative demand for the market. According to Statista, in 2019 the convenience food market is valued USD 8.24 billion; in 2022 the number reached USD 20.28 billion and it is anticipated to reach USD 39.81 billion by 2025. Additionally, growing innovations in eco-friendly packaging solution is anticipated to create the lucrative opportunity for the market during forecast period. However, availability of substitute may stifle market growth throughout the forecast period of 2022-2029.

The key regions considered for the Global Food Packaging Films Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Rest of the World. North America is the dominating region across the world in terms of market share, owing to the rising demand for ready to eat food and rising packaged food market in the region. Whereas, Asia Pacific is also anticipated to exhibit highest growth rate over the forecast period, owing to factors such as large population, rising demand for convenience food products, growing packaged food demand, and availability of cheap raw materials for packaging would create lucrative growth prospects for the Food Packaging Films market across Asia Pacific region.

Major market player included in this report are:
Amcor plc (Australia)
Berry Global (US)
Coveris (Austria)
DS Smith (UK)
Sealed Air Corporation (US)
Graphic Packaging Holding Company (US)
Charter Next Generation (US)
Mondi Group (UK)
DuPont Teijin Films (Japan)
WestRock (US)

Recent Developments in the Market:
 In May 2022, Innovia Films launched a brand-new 6.2-meter multi-layer co-extrusion section at its Pock, Poland, facility. Low-density polyolefin compress film would be produced on the advanced equipment specifically for shrink sleeve tags or other common applications.

Global Food Packaging Films Market Report Scope:
Historical Data 2019-2020-2021
Base Year for Estimation 2021
Forecast period 2022-2029
Report Coverage Revenue forecast, Company Ranking, Competitive Landscape, Growth factors, and Trends
Segments Covered Type, Material, Application, Region
Regional Scope North America; Europe; Asia Pacific; Latin America; Rest of the World
Customization Scope Free report customization (equivalent up to 8 analyst’s working hours) with purchase. Addition or alteration to country, regional & segment scope*




The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.

The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:



By Type:
Flexible Packaging Films
Rigid Packaging Films

By Material:
Polyethylene
Polypropylene
Polyethylene Terephthalate
Polyamide
By Application:
Fruits & Vegetables
Bakery & Confectionery
Meat, Poultry & Seafood
Convenience Foods
Dairy Products

By Region:
North America
U.S.
Canada
Europe
UK
Germany
France
Spain
Italy
ROE
Asia Pacific
China
India
Japan
Australia
South Korea
RoAPAC
Latin America
Brazil
Mexico
RoLA
Rest of the World



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Table of Contents

Chapter 1. Executive Summary
1.1. Market Snapshot
1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.1. Food Packaging Films Market, by Region, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.2. Food Packaging Films Market, by Type, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.3. Food Packaging Films Market, by Material, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.4. Food Packaging Films Market, by Application, 2019-2029 (USD Billion)
1.3. Key Trends
1.4. Estimation Methodology
1.5. Research Assumption
Chapter 2. Global Food Packaging Films Market Definition and Scope
2.1. Objective of the Study
2.2. Market Definition & Scope
2.2.1. Scope of the Study
2.2.2. Industry Evolution
2.3. Years Considered for the Study
2.4. Currency Conversion Rates
Chapter 3. Global Food Packaging Films Market Dynamics
3.1. Food Packaging Films Market Impact Analysis (2019-2029)
3.1.1. Market Drivers
3.1.1.1. Rising demand for convenience food products
3.1.1.2. Rising demand for oriented films
3.1.2. Market Challenges
3.1.2.1. Availability of substitute
3.1.3. Market Opportunities
3.1.3.1. Growing innovations in eco-friendly packaging solution
Chapter 4. Global Food Packaging Films Market Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.2. Futuristic Approach to Porter’s 5 Force Model (2019-2029)
4.3. PEST Analysis
4.3.1. Political
4.3.2. Economical
4.3.3. Social
4.3.4. Technological
4.4. Top investment opportunity
4.5. Top winning strategies
4.6. Industry Experts Prospective
4.7. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 5. Risk Assessment: COVID-19 Impact
5.1. Assessment of the overall impact of COVID-19 on the industry
5.2. Pre COVID-19 and post COVID-19 Market scenario
Chapter 6. Global Food Packaging Films Market, by Type
6.1. Market Snapshot
6.2. Global Food Packaging Films Market by Type, Performance - Potential Analysis
6.3. Global Food Packaging Films Market Estimates & Forecasts by Type 2019-2029 (USD Billion)
6.4. Food Packaging Films Market, Sub Segment Analysis
6.4.1. Flexible Packaging Films
6.4.2. Rigid Packaging Films
Chapter 7. Global Food Packaging Films Market, by Material
7.1. Market Snapshot
7.2. Global Food Packaging Films Market by Material, Performance - Potential Analysis
7.3. Global Food Packaging Films Market Estimates & Forecasts by Material 2019-2029 (USD Billion)
7.4. Food Packaging Films Market, Sub Segment Analysis
7.4.1. Polyethylene
7.4.2. Polypropylene
7.4.3. Polyethylene Terephthalate
7.4.4. Polyamide
Chapter 8. Global Food Packaging Films Market, by Application
8.1. Market Snapshot
8.2. Global Food Packaging Films Market by Application, Performance - Potential Analysis
8.3. Global Food Packaging Films Market Estimates & Forecasts by Application 2019-2029 (USD Billion)
8.4. Food Packaging Films Market, Sub Segment Analysis
8.4.1. Fruits & Vegetables
8.4.2. Bakery & Confectionery
8.4.3. Meat, Poultry & Seafood
8.4.4. Convenience Foods
8.4.5. Dairy Products
Chapter 9. Global Food Packaging Films Market, Regional Analysis
9.1. Food Packaging Films Market, Regional Market Snapshot
9.2. North America Food Packaging Films Market
9.2.1. U.S. Food Packaging Films Market
9.2.1.1. Type breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
9.2.1.2. Material breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
9.2.1.3. Application breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
9.2.2. Canada Food Packaging Films Market
9.3. Europe Food Packaging Films Market Snapshot
9.3.1. U.K. Food Packaging Films Market
9.3.2. Germany Food Packaging Films Market
9.3.3. France Food Packaging Films Market
9.3.4. Spain Food Packaging Films Market
9.3.5. Italy Food Packaging Films Market
9.3.6. Rest of Europe Food Packaging Films Market
9.4. Asia-Pacific Food Packaging Films Market Snapshot
9.4.1. China Food Packaging Films Market
9.4.2. India Food Packaging Films Market
9.4.3. Japan Food Packaging Films Market
9.4.4. Australia Food Packaging Films Market
9.4.5. South Korea Food Packaging Films Market
9.4.6. Rest of Asia Pacific Food Packaging Films Market
9.5. Latin America Food Packaging Films Market Snapshot
9.5.1. Brazil Food Packaging Films Market
9.5.2. Mexico Food Packaging Films Market
9.5.3. Rest of Latin America Food Packaging Films Market
9.6. Rest of The World Food Packaging Films Market

Chapter 10. Competitive Intelligence
10.1. Top Market Strategies
10.2. Company Profiles
10.2.1. Amcor plc (Australia)
10.2.1.1. Key Information
10.2.1.2. Overview
10.2.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
10.2.1.4. Product Summary
10.2.1.5. Recent Developments
10.2.2. Berry Global (US)
10.2.3. Coveris (Austria)
10.2.4. DS Smith (UK)
10.2.5. Sealed Air Corporation (US)
10.2.6. Graphic Packaging Holding Company (US)
10.2.7. Charter Next Generation (US)
10.2.8. Mondi Group (UK)
10.2.9. DuPont Teijin Films (Japan)
10.2.10. WestRock (US)
Chapter 11. Research Process
11.1. Research Process
11.1.1. Data Mining
11.1.2. Analysis
11.1.3. Market Estimation
11.1.4. Validation
11.1.5. Publishing
11.2. Research Attributes
11.3. Research Assumption

 

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