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使い捨てカトラリーの世界市場規模調査:タイプ別(スプーン、フォーク、ナイフ)、素材別(プラスチック、木製)、流通チャネル別(B2B、スーパーマーケットとハイパーマーケット、コンビニエンスストア、オンライン小売、その他)、エンドユーザー別(商業、家庭)、地域別予測:2022-2032年


Global Disposable Cutlery Market Size study, by Type (Spoon, Fork, Knife) by Material (Plastic, Wood), by Distribution Channel (B2B, Supermarkets and Hypermarkets, Convenience Stores, Online Retail, Others), by End User (Commercial, Households) and Regional Forecasts 2022-2032

世界の使い捨てカトラリー市場は、2023年に約105.3億米ドルと評価され、予測期間2024-2032年には4.80%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。使い捨てカトラリーは、プラスチック、竹、木などの材料で作... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bizwit Research & Consulting LLP
ビズウィットリサーチ&コンサルティング
2024年6月15日 US$4,950
シングルユーザライセンス(印刷不可)
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200 英語

 

サマリー

世界の使い捨てカトラリー市場は、2023年に約105.3億米ドルと評価され、予測期間2024-2032年には4.80%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。使い捨てカトラリーは、プラスチック、竹、木などの材料で作られたフォーク、ナイフ、スプーンなどの使い捨て食器類で構成されている。使い捨てカトラリーは、ピクニック、パーティー、ケータリングなどのイベントや、ファーストフードや持ち帰りサービスで一般的に使用されている。使い捨てカトラリーは、利便性と衛生を優先し、従来のカトラリーに関連する労力と時間を削減すると同時に、食中毒の可能性を最小限に抑える。木材や紙製のディスポーザーのような環境に優しい素材や持続可能な代替品へのシフトが、世界の使い捨てカトラリー市場で注目を集めている。

世界の使い捨てカトラリー市場は、利便性と衛生、環境への懸念、革新と製品の多様性など、いくつかの要因によって牽引されている。プラスチック汚染に対する高い意識が消費者に持続可能な代替品を求めるよう促しているため、環境への懸念が使い捨てカトラリーにおける環境に優しい素材への世界的なシフトを後押ししている。政府の規制や使い捨てプラスチックの禁止、企業の持続可能性への取り組みや消費者の圧力が、企業に生分解性や堆肥化可能な素材の採用を促している。これらの要因が、市場における環境に優しい使い捨てカトラリーの需要を促進している。しかし、コストと製品の品質のバランスが、予測期間における市場成長の妨げになる可能性がある。

使い捨てカトラリーの世界市場調査において考慮された主要地域は、アジア太平洋、北米、ヨーロッパ、中南米、その他の地域である。2023年、アジア太平洋地域は最大の地域市場である。人口が多く、急速に都市化しているため、便利な食事ソリューションに対する需要が大きい。経済成長により可処分所得が増加し、中産階級が拡大し、使い捨てカトラリーの需要をさらに促進している。調理済み食品や持ち帰り食品を好むなど、消費者の嗜好の変化も市場の優位性に寄与している。さらに、この地域ではレストランや配食サービスなどの外食産業が増加しており、使い捨てカトラリーへの依存度が高い。使い捨てプラスチックに関する規制が厳しくないアジア太平洋地域の一部では、環境問題への懸念から使い捨てカトラリーの使用量が増えている。一方、北米の市場は予測期間中に最も速い速度で発展すると予想されている。

本レポートに含まれる主な市場プレイヤーは以下の通り:
アンカー・パッケージング社
アポロファンド
バイオパック
D&WファインパックLLC
ダートコンテナーコーポレーション
DOpla S.p.A.
レイノルズ・グループ・ホールディングス
ゴールドプラストインターナショナルプライベートリミテッド
Hotpack Packaging Industries Pvt.
フタマキ・インディア・リミテッド

市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明する:

タイプ別
スプーン
フォーク
ナイフ

素材別
プラスチック
木製

流通チャネル別
B2B
スーパーマーケットおよびハイパーマーケット
コンビニエンスストア
オンライン小売
その他

エンドユーザー別
商業
一般家庭
地域別
北米
米国
カナダ
ヨーロッパ
英国
ドイツ
フランス
スペイン
イタリア
ROE
アジア太平洋
中国
インド
日本
オーストラリア
韓国
ロサンゼルス
ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ
中東・アフリカ
サウジアラビア
南アフリカ
RoMEA

調査対象年は以下の通り:
過去年-2022年
基準年 - 2023年
予測期間 - 2024年から2032年

主な要点
2022年から2032年までの10年間の市場推定と予測。
各市場セグメントの年換算収益と地域レベル分析。
主要地域の国レベル分析による地理的展望の詳細分析。
市場の主要プレーヤーに関する情報を含む競争状況。
主要事業戦略の分析と今後の市場アプローチに関する提言。
市場の競争構造の分析
市場の需要サイドと供給サイドの分析

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目次

第1章.世界の使い捨てカトラリー市場の定義と調査前提
1.1.調査目的
1.2.市場の定義
1.3.調査の前提
1.3.1.包含と除外
1.3.2.限界
1.3.3.供給サイドの分析
1.3.3.1.入手可能性
1.3.3.2.インフラ
1.3.3.3.規制環境
1.3.3.4.市場競争
1.3.3.5.経済性(消費者の視点)
1.3.4.需要サイド分析
1.3.4.1.規制の枠組み
1.3.4.2.技術の進歩
1.3.4.3.環境への配慮
1.3.4.4.消費者の意識と受容
1.4.推定方法
1.5.調査対象年
1.6.通貨換算レート

第2章.要旨
2.1.使い捨て刃物の世界市場規模・予測(2022年~2032年)
2.2.地域別概要
2.3.セグメント別概要
2.3.1.タイプ別
2.3.2.素材別
2.3.3.流通チャネル別
2.3.4.エンドユーザー別
2.4.主要動向
2.5.不況の影響
2.6.アナリストの推奨と結論
第3章.使い捨て刃物の世界市場ダイナミクス
3.1.市場促進要因
3.2.市場の課題
3.3.市場機会
第4章.使い捨て刃物の世界市場産業分析
4.1.ポーターの5フォースモデル
4.1.1.サプライヤーの交渉力
4.1.2.買い手の交渉力
4.1.3.新規参入者の脅威
4.1.4.代替品の脅威
4.1.5.競合他社との競争
4.1.6.ポーターの5フォースモデルへの未来的アプローチ
4.1.7.ポーター5フォースの影響分析
4.2.PESTEL分析
4.2.1.政治的要因
4.2.2.経済的
4.2.3.社会
4.2.4.技術的
4.2.5.環境
4.2.6.法律
4.3.最高の投資機会
4.4.トップ勝ち組戦略
4.5.破壊的トレンド
4.6.業界専門家の視点
4.7.アナリストの推奨と結論
第5章.使い捨てカトラリーの世界市場規模・タイプ別予測 2022-2032
5.1.スプーン
5.2.フォーク
5.3.ナイフ
第6章.使い捨てカトラリーの世界市場規模・素材別予測 2022-2032
6.1.プラスチック
6.2.木材
第7章 使い捨てカトラリーの世界市場使い捨てカトラリーの世界市場規模・予測:流通チャネル別 2022-2032
7.1.B2B
7.2.スーパーマーケットとハイパーマーケット
7.3.コンビニエンスストア
7.4.オンライン小売
7.5.その他
第8章.使い捨て刃物の世界市場規模・予測:エンドユーザー別 2022-2032
8.1.業務用
8.2.家庭用
第9章.使い捨てカトラリーの世界市場規模・地域別予測 2022-2032
9.1.北米の使い捨てカトラリー市場
9.1.1.アメリカの使い捨てカトラリー市場
9.1.1.1.タイプ別内訳サイズと予測、2022-2032年
9.1.1.2.素材の内訳サイズと予測、2022-2032年
9.1.1.3.流通チャネルの内訳:市場規模&予測、2022-2032年
9.1.1.4.エンドユーザーの内訳:市場規模&予測、2022-2032年
9.1.2.カナダの使い捨てカトラリー市場
9.2.ヨーロッパの使い捨てカトラリー市場
9.2.1.イギリスの使い捨てカトラリー市場
9.2.2.ドイツの使い捨て刃物市場
9.2.3.フランスの使い捨て刃物市場
9.2.4.スペインの使い捨て刃物市場
9.2.5.イタリアの使い捨てカトラリー市場
9.2.6.その他のヨーロッパの使い捨て刃物市場
9.3.アジア太平洋の使い捨て刃物市場
9.3.1.中国の使い捨て刃物市場
9.3.2.インドの使い捨て刃物市場
9.3.3.日本の使い捨て刃物市場
9.3.4.オーストラリアの使い捨て刃物市場
9.3.5.韓国の使い捨て刃物市場
9.3.6.その他のアジア太平洋地域の使い捨て刃物市場
9.4.中南米の使い捨て刃物市場
9.4.1.ブラジルの使い捨て刃物市場
9.4.2.メキシコの使い捨て刃物市場
9.4.3.その他のラテンアメリカの使い捨て刃物市場
9.5.中東・アフリカの使い捨て刃物市場
9.5.1.サウジアラビアの使い捨て刃物市場
9.5.2.南アフリカの使い捨て刃物市場
9.5.3.その他の中東・アフリカの使い捨て刃物市場
第10章.競争情報
10.1.主要企業のSWOT分析
10.1.1.企業1
10.1.2.企業2
10.1.3.会社3
10.2.トップ市場戦略
10.3.企業プロフィール
10.3.1.アンカー・パッケージング
10.3.1.1.主要情報
10.3.1.2.概要
10.3.1.3.財務(データの入手可能性による)
10.3.1.4.製品概要
10.3.1.5.市場戦略
10.3.2.アポロファンド
10.3.3.バイオパック
10.3.4.D&WファインパックLLC
10.3.5.ダートコンテナーコーポレーション
10.3.6.DOpla S.p.A.
10.3.7.レイノルズ・グループ・ホールディングス
10.3.8.ゴールドプラスト・インターナショナル・プライベート・リミテッド
10.3.9.ホットパック・パッケージング・インダストリーズ社
10.3.10.ハフタマキ・インディア
第11章.研究プロセス
11.1.研究プロセス
11.1.1.データマイニング
11.1.2.分析
11.1.3.市場推定
11.1.4.バリデーション
11.1.5.出版
11.2.研究属性

 

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Summary

Global Disposable Cutlery Market is valued at approximately USD 10.53 billion in 2023 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 4.80% over the forecast period 2024-2032. Disposable cutlery consists of single-use eating utensils, such as forks, knives, and spoons, crafted from materials such as plastic, bamboo, or wood. Disposable Cutleries are commonly used in events such as picnics, parties, and catered functions, as well as in fast food and takeaway services, disposable cutlery prioritizes convenience and hygiene, reducing the labor and time associated with traditional cutlery while minimizing the potential for foodborne illnesses. Shift towards eco-friendly materials and sustainable alternatives such as wood and paper made disposals are gaining attention in the Global Disposable Cutlery Market.

Global Disposable Cutlery Market is driven by several factors such as Convenience and Hygiene, Environmental Concerns, and Innovation and Product Diversity. Environmental concerns drive the global shift towards eco-friendly materials in disposable cutlery, as high awareness of plastic pollution prompts consumers to seek sustainable alternatives. Government regulations and bans on single-use plastics, along with corporate sustainability initiatives and consumer pressure are encouraging businesses to adopt biodegradable or compostable materials. These factors are driving the demand for eco-friendly disposable cutleries in the market. However, balancing cost and product quality can hinder the market growth in the forecasts period.

The key regions considered for The Global Disposable Cutlery Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Rest of the World. In 2023, Asia Pacific was the largest regional market. Its large and rapidly urbanizing population drives significant demand for convenient dining solutions. Economic growth has led to rising disposable incomes and an expanding middle class, further fueling demand for disposable cutlery. Changing consumer preferences, such as a preference for ready-to-eat and takeaway food options, also contribute to market dominance. Additionally, the region's increasing food service industry, including restaurants and food delivery services, relies heavily on disposable cutlery. In certain areas of the Asia-Pacific region, where regulations on single-use plastics are not strict, there is a higher amount of disposable cutlery being used in other regions due to environmental worries. The market in North America, on the other hand, is expected to develop at the fastest rate over the forecast period.

Major market player included in this report are:
Anchor Packaging Inc.
Apollo Funds
Biopak
D&W Fine Pack LLC
Dart Container Corporation
DOpla S.p.A.
Reynolds Group Holdings Limited
Gold Plast International Private Limited
Hotpack Packaging Industries Pvt. Ltd.
Huhtamaki India Ltd.

The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:

By Type
Spoon
Fork
Knife

By Material
Plastic
Wood

By Distribution Channel
B2B
Supermarkets and Hypermarkets
Convenience Stores
Online Retail
Others

By End User
Commercial
Households
By Region:
North America
U.S.
Canada
Europe
UK
Germany
France
Spain
Italy
ROE
Asia Pacific
China
India
Japan
Australia
South Korea
RoAPAC
Latin America
Brazil
Mexico
Middle East & Africa
Saudi Arabia
South Africa
RoMEA

Years considered for the study are as follows:
Historical year – 2022
Base year – 2023
Forecast period – 2024 to 2032

Key Takeaways:
Market Estimates & Forecast for 10 years from 2022 to 2032.
Annualized revenues and regional level analysis for each market segment.
Detailed analysis of geographical landscape with Country level analysis of major regions.
Competitive landscape with information on major players in the market.
Analysis of key business strategies and recommendations on future market approach.
Analysis of competitive structure of the market.
Demand side and supply side analysis of the market.



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Table of Contents

Chapter 1. Global Disposable Cutlery Market Definition and Research Assumptions
1.1. Research Objective
1.2. Market Definition
1.3. Research Assumptions
1.3.1. Inclusion & Exclusion
1.3.2. Limitations
1.3.3. Supply Side Analysis
1.3.3.1. Availability
1.3.3.2. Infrastructure
1.3.3.3. Regulatory Environment
1.3.3.4. Market Competition
1.3.3.5. Economic Viability (Consumer’s Perspective)
1.3.4. Demand Side Analysis
1.3.4.1. Regulatory frameworks
1.3.4.2. Technological Advancements
1.3.4.3. Environmental Considerations
1.3.4.4. Consumer Awareness & Acceptance
1.4. Estimation Methodology
1.5. Years Considered for the Study
1.6. Currency Conversion Rates

Chapter 2. Executive Summary
2.1. Global Disposable Cutlery Market Size & Forecast (2022- 2032)
2.2. Regional Summary
2.3. Segmental Summary
2.3.1. By Type
2.3.2. By Material
2.3.3. By Distribution Channel
2.3.4. By End User
2.4. Key Trends
2.5. Recession Impact
2.6. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 3. Global Disposable Cutlery Market Dynamics
3.1. Market Drivers
3.2. Market Challenges
3.3. Market Opportunities
Chapter 4. Global Disposable Cutlery Market Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.1.6. Futuristic Approach to Porter’s 5 Force Model
4.1.7. Porter’s 5 Force Impact Analysis
4.2. PESTEL Analysis
4.2.1. Political
4.2.2. Economical
4.2.3. Social
4.2.4. Technological
4.2.5. Environmental
4.2.6. Legal
4.3. Top investment opportunity
4.4. Top winning strategies
4.5. Disruptive Trends
4.6. Industry Expert Perspective
4.7. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 5. Global Disposable Cutlery Market Size & Forecasts by Type 2022-2032
5.1. Spoon
5.2. Fork
5.3. Knife
Chapter 6. Global Disposable Cutlery Market Size & Forecasts by Material 2022-2032
6.1. Plastic
6.2. Wood
Chapter 7. Global Disposable Cutlery Market Size & Forecasts by Distribution Channel 2022-2032
7.1. B2B
7.2. Supermarkets and Hypermarkets
7.3. Convenience Store
7.4. Online Retail
7.5. Others
Chapter 8. Global Disposable Cutlery Market Size & Forecasts by End User 2022-2032
8.1. Commercial
8.2. Households
Chapter 9. Global Disposable Cutlery Market Size & Forecasts by Region 2022-2032
9.1. North America Disposable Cutlery Market
9.1.1. U.S. Disposable Cutlery Market
9.1.1.1. Type breakdown size & forecasts, 2022-2032
9.1.1.2. Material breakdown size & forecasts, 2022-2032
9.1.1.3. Distribution Channel breakdown size & forecasts, 2022-2032
9.1.1.4. End User breakdown size & forecasts, 2022-2032
9.1.2. Canada Disposable Cutlery Market
9.2. Europe Disposable Cutlery Market
9.2.1. U.K. Disposable Cutlery Market
9.2.2. Germany Disposable Cutlery Market
9.2.3. France Disposable Cutlery Market
9.2.4. Spain Disposable Cutlery Market
9.2.5. Italy Disposable Cutlery Market
9.2.6. Rest of Europe Disposable Cutlery Market
9.3. Asia-Pacific Disposable Cutlery Market
9.3.1. China Disposable Cutlery Market
9.3.2. India Disposable Cutlery Market
9.3.3. Japan Disposable Cutlery Market
9.3.4. Australia Disposable Cutlery Market
9.3.5. South Korea Disposable Cutlery Market
9.3.6. Rest of Asia Pacific Disposable Cutlery Market
9.4. Latin America Disposable Cutlery Market
9.4.1. Brazil Disposable Cutlery Market
9.4.2. Mexico Disposable Cutlery Market
9.4.3. Rest of Latin America Disposable Cutlery Market
9.5. Middle East & Africa Disposable Cutlery Market
9.5.1. Saudi Arabia Disposable Cutlery Market
9.5.2. South Africa Disposable Cutlery Market
9.5.3. Rest of Middle East & Africa Disposable Cutlery Market
Chapter 10. Competitive Intelligence
10.1. Key Company SWOT Analysis
10.1.1. Company 1
10.1.2. Company 2
10.1.3. Company 3
10.2. Top Market Strategies
10.3. Company Profiles
10.3.1. Anchor Packaging Inc.
10.3.1.1. Key Information
10.3.1.2. Overview
10.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
10.3.1.4. Product Summary
10.3.1.5. Market Strategies
10.3.2. Apollo Funds
10.3.3. Biopak
10.3.4. D&W Fine Pack LLC
10.3.5. Dart Container Corporation
10.3.6. DOpla S.p.A.
10.3.7. Reynolds Group Holdings Limited
10.3.8. Gold Plast International Private Limited
10.3.9. Hotpack Packaging Industries Pvt. Ltd.
10.3.10. Huhtamaki India Ltd.
Chapter 11. Research Process
11.1. Research Process
11.1.1. Data Mining
11.1.2. Analysis
11.1.3. Market Estimation
11.1.4. Validation
11.1.5. Publishing
11.2. Research Attributes

 

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