世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

冷凍食品包装の世界市場規模調査&予測:食品タイプ別(果物・野菜、肉・海産物、冷凍デザート・アイスクリーム、焼き菓子)、包装タイプ別(袋、箱、チューブ・カップ、トレイ、ラッパー、パウチ、その他包装タイプ)、地域分析、2022-2029年


Global Frozen Food Packaging Market Size study & forecast, by Type of Food Product (Fruits and Vegetables, Meat and Sea Food, Frozen Desserts and Ice Creams, Baked Goods) by Type of Packaging (Bags, Boxes, Tubs and Cups, Trays, Wrappers, Pouches, Other Types of Packaging) and Regional Analysis, 2022-2029

世界の冷凍食品パッケージング市場は、2021年に約XXX億米ドルと評価され、予測期間2022-2029年にはXX%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。冷凍食品用パッケージは、冷凍食品を調理してから消費され... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bizwit Research & Consulting LLP
ビズウィットリサーチ&コンサルティング
2023年5月5日 US$4,950
シングルユーザライセンス(印刷不可)
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
200 英語

 

サマリー

世界の冷凍食品パッケージング市場は、2021年に約XXX億米ドルと評価され、予測期間2022-2029年にはXX%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。冷凍食品用パッケージは、冷凍食品を調理してから消費されるまでの間、保存することを可能にします。冷凍食品の包装は、製品本来の食感、色、風味、そして通常より多くの栄養素を他の手段よりも維持するのに役立ちます。一般に、肉類、魚介類、冷菓、アイスクリーム、果物、野菜、焼き菓子などの包装には、袋、包装紙、パウチ、箱、桶、カップ、トレイなどが使われます。市場成長の主な要因は、冷凍食品需要の増加、組織化された小売店の拡大、輸出入ビジネスの拡大であり、予測期間中に有利な需要を生み出すと予想される。


冷凍食品の世界的な需要の高まりは、予測期間中の市場成長を支えるパッケージの有利な需要を生み出すと予測されています。Statistaによると、2020年、ドイツにおける冷凍食品の売上は13,850百万米ドル以上となり、2026年には19,464百万米ドルに達すると予測されています。また、同資料によると、2012年のベルギーにおけるアイスクリーム製造の売上は4億5,112万米ドルで、2025年には5億8,273万米ドルに達すると予測されている。その結果、世界的な冷凍食品需要の高まりが、市場の成長を後押しすると予想されています。さらに、電子商取引分野の成長と冷凍食品包装に関連する技術的進歩は、予測期間中に市場に有利な機会を生み出すと予測されています。しかし、政府の規制や介入は、2022年から2029年の予測期間を通じて市場の成長を阻害する。

冷凍食品包装の世界市場調査において考慮された主要地域は、アジア太平洋、北米、欧州、中南米、およびその他の地域です。北米は、冷凍食品の需要および消費の増加、同地域におけるサパーストアやハイパーストアの増加により、市場シェアの面で世界的に支配的な地域となっています。一方、アジア太平洋地域は、食品・飲料産業の成長、コンビニエンス食品への嗜好の高まりなどの要因から、予測期間中に最も高い成長率を示すと予想され、アジア太平洋地域の冷凍食品包装市場に有利な成長見通しを生み出すと思われます。

本レポートに含まれる主な市場プレイヤーは以下の通りです:
モンディグループ
Ampac Holdings, LLC
Amcor Plc
インターナショナル・ペーパー・カンパニー
KOROZO Ambalaj San.ve Tic A.S.
シールストリップ・コーポレーション
ソノコ・プロダクツ・カンパニー
アルト・パッケージング・リミテッド
シールド・エア・コーポレーション
フタマキグループ

市場における最近の動向
 2019年5月、Cascades Inc.とSonoco Products CompanyのコラボレーションによるCascades Sonocoは、アラバマ州バーミンガムの包装施設の拡張の始まりを記念して、高度で持続可能な包装の新しい製造ラインを開設する。リサイクル可能で、堆肥化可能な容器を製造できる水性機能性コーティングソリューションを確立するために、1700万米ドルを投資しています。
世界の冷凍食品パッケージング市場レポートスコープ:
過去データ2019-2020-2021
推計基準年 2021年
予測期間 2022年〜2029年
レポート対象 売上高予測、企業ランキング、競合状況、成長要因、トレンド
対象セグメント 食品の種類、包装の種類、地域
地域範囲 北米、欧州、アジア太平洋、中南米、その他の地域
カスタマイズ範囲 レポート購入時に無料カスタマイズ(アナリストの作業時間8時間相当まで)。国別、地域別、セグメント別スコープの追加・変更*。




本調査の目的は、近年における様々なセグメントおよび国の市場規模を定義し、今後数年間の値を予測することである。本レポートは、調査対象国において、業界の質的・量的な側面を取り入れるよう設計されています。

また、市場の将来的な成長を規定する推進要因や課題など、重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競争環境と製品提供の詳細な分析とともに、関係者が投資するためのミクロ市場での潜在的な機会も組み込んでいます。市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明します:

食品の種類別
フルーツとベジタブル
肉・海産物
フローズンデザートとアイスクリーム
ベイクドグッズ

包装の種類別


チューブ・カップ
トレイ
ラッピング
パウチ
その他パッケージの種類

地域別
北アメリカ
米国
カナダ
欧州
英国
ドイツ
フランス
スペイン
イタリア
ROE
アジア・パシフィック
中国
インド
日本
オーストラリア
韓国
ロアパック
ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ
RoLA
その他の地域(Rest of the World

ページTOPに戻る


目次

Chapter 1. Executive Summary
1.1. Market Snapshot
1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.1. Frozen Food Packaging Market, by Region, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.2. Frozen Food Packaging Market, by Type of Food Product, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.3. Frozen Food Packaging Market, by Type of Packaging, 2019-2029 (USD Billion)
1.3. Key Trends
1.4. Estimation Methodology
1.5. Research Assumption
Chapter 2. Global Frozen Food Packaging Market Definition and Scope
2.1. Objective of the Study
2.2. Market Definition & Scope
2.2.1. Scope of the Study
2.2.2. Industry Evolution
2.3. Years Considered for the Study
2.4. Currency Conversion Rates
Chapter 3. Global Frozen Food Packaging Market Dynamics
3.1. Frozen Food Packaging Market Impact Analysis (2019-2029)
3.1.1. Market Drivers
3.1.1.1. Rising frozen food demand
3.1.1.2. Increasing expansion of organized retail stores
3.1.2. Market Challenges
3.1.2.1. Government regulations and interventions
3.1.3. Market Opportunities
3.1.3.1. Growing e-commerce sector
3.1.3.2. Technological advancements associated with frozen food packaging
Chapter 4. Global Frozen Food Packaging Market Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.2. Futuristic Approach to Porter’s 5 Force Model (2019-2029)
4.3. PEST Analysis
4.3.1. Political
4.3.2. Economical
4.3.3. Social
4.3.4. Technological
4.4. Top investment opportunity
4.5. Top winning strategies
4.6. Industry Experts Prospective
4.7. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 5. Risk Assessment: COVID-19 Impact
5.1. Assessment of the overall impact of COVID-19 on the industry
5.2. Pre COVID-19 and post COVID-19 Market scenario
Chapter 6. Global Frozen Food Packaging Market, by Type of Food Product
6.1. Market Snapshot
6.2. Global Frozen Food Packaging Market by Type of Food Product, Performance - Potential Analysis
6.3. Global Frozen Food Packaging Market Estimates & Forecasts by Type of Food Product 2019-2029 (USD Billion)
6.4. Frozen Food Packaging Market, Sub Segment Analysis
6.4.1. Fruits and Vegetables
6.4.2. Meat and Sea Food
6.4.3. Frozen Desserts and Ice Creams
6.4.4. Baked Goods
Chapter 7. Global Frozen Food Packaging Market, by Type of Packaging
7.1. Market Snapshot
7.2. Global Frozen Food Packaging Market by Type of Packaging, Performance - Potential Analysis
7.3. Global Frozen Food Packaging Market Estimates & Forecasts by Type of Packaging 2019-2029 (USD Billion)
7.4. Frozen Food Packaging Market, Sub Segment Analysis
7.4.1. Bags
7.4.2. Boxes
7.4.3. Tubs and Cups
7.4.4. Trays
7.4.5. Wrappers
7.4.6. Pouches
7.4.7. Other Types of Packaging
Chapter 8. Global Frozen Food Packaging Market, Regional Analysis
8.1. Frozen Food Packaging Market, Regional Market Snapshot
8.2. North America Frozen Food Packaging Market
8.2.1. U.S. Frozen Food Packaging Market
8.2.1.1. Type of Food Product breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
8.2.1.2. Type of Packaging breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
8.2.2. Canada Frozen Food Packaging Market
8.3. Europe Frozen Food Packaging Market Snapshot
8.3.1. U.K. Frozen Food Packaging Market
8.3.2. Germany Frozen Food Packaging Market
8.3.3. France Frozen Food Packaging Market
8.3.4. Spain Frozen Food Packaging Market
8.3.5. Italy Frozen Food Packaging Market
8.3.6. Rest of Europe Frozen Food Packaging Market
8.4. Asia-Pacific Frozen Food Packaging Market Snapshot
8.4.1. China Frozen Food Packaging Market
8.4.2. India Frozen Food Packaging Market
8.4.3. Japan Frozen Food Packaging Market
8.4.4. Australia Frozen Food Packaging Market
8.4.5. South Korea Frozen Food Packaging Market
8.4.6. Rest of Asia Pacific Frozen Food Packaging Market
8.5. Latin America Frozen Food Packaging Market Snapshot
8.5.1. Brazil Frozen Food Packaging Market
8.5.2. Mexico Frozen Food Packaging Market
8.5.3. Rest of Latin America Frozen Food Packaging Market
8.6. Rest of The World Frozen Food Packaging Market

Chapter 9. Competitive Intelligence
9.1. Top Market Strategies
9.2. Company Profiles
9.2.1. Mondi Group
9.2.1.1. Key Information
9.2.1.2. Overview
9.2.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
9.2.1.4. Product Summary
9.2.1.5. Recent Developments
9.2.2. Ampac Holdings, LLC
9.2.3. Amcor Plc
9.2.4. International Paper Company
9.2.5. KOROZO Ambalaj San.ve Tic A.S.
9.2.6. Sealstrip Corporation
9.2.7. Sonoco Products Company
9.2.8. Alto Packaging Ltd
9.2.9. Sealed Air Corporation
9.2.10. Huhtamaki Group
Chapter 10. Research Process
10.1. Research Process
10.1.1. Data Mining
10.1.2. Analysis
10.1.3. Market Estimation
10.1.4. Validation
10.1.5. Publishing
10.2. Research Attributes
10.3. Research Assumption

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Global Frozen Food Packaging Market is valued approximately USD XXX billion in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than XX% over the forecast period 2022-2029. Frozen food packaging allows for the preservation of frozen food products from when it is prepared to the time it is consumed. The packaging for frozen food helps keep the product's original texture, color, flavor, and usually more nutrients maintained than by other means. In general, bags, wrappers, pouches, boxes, tubs and cups, and trays are used to package meat, seafood, frozen desserts, ice creams, fruits and vegetables, and baked products. The key factor driving the market growth is rising frozen food demand, increasing expansion of organized retail stores and growing import and export business that is anticipated to create a lucrative demand for the market during the forecast period.


The rising demand for frozen foods globally is anticipated to create a lucrative demand for packaging which supports the market growth during the forecast period. According to Statista, in 2020, frozen food sales in Germany were valued at over USD 13,850 million and are anticipated to reach USD 19,464 million by 2026. Also, according to the same source, in 2012 the revenue of manufacture of ice cream in Belgium was USD 451.12 million and the revenue is anticipated to reach USD 582.73 million by 2025. As a result, the rising frozen food demand globally is anticipated to support market growth. Additionally, the growing e-commerce sector and technological advancements associated with frozen food packaging are anticipated to create a lucrative opportunity for the market during the forecast period. However, government regulations and interventions stifle market growth throughout the forecast period of 2022-2029.

The key regions considered for the Global Frozen Food Packaging Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Rest of the World. North America is the dominating region across the world in terms of market share, owing to the growing demand and consumption of frozen food products and rising supper and hyper stores in the region. Whereas, Asia Pacific is also anticipated to exhibit the highest growth rate over the forecast period, owing to factors such as the growing food and beverages industry, and rising preferences towards convenience foods will further increase the growth of the market in the region would create lucrative growth prospects for the Frozen Food Packaging market across Asia Pacific region.

Major market player included in this report are:
Mondi Group
Ampac Holdings, LLC
Amcor Plc
International Paper Company
KOROZO Ambalaj San.ve Tic A.S.
Sealstrip Corporation
Sonoco Products Company
Alto Packaging Ltd
Sealed Air Corporation
Huhtamaki Group

Recent Developments in the Market:
 In May 2019, Cascades Sonoco, a collaboration between Cascades Inc. and Sonoco Products Company, to open a new manufacturing line of advanced, sustainable packaging to mark the beginning of the Birmingham, Alabama, packaging facility's expansion. To establish a water-based functional coating solution that can manufacture recyclable, and compostable containers, they have invested USD 17 million.
Global Frozen Food Packaging Market Report Scope:
Historical Data 2019-2020-2021
Base Year for Estimation 2021
Forecast period 2022-2029
Report Coverage Revenue forecast, Company Ranking, Competitive Landscape, Growth factors, and Trends
Segments Covered Type of Food Product, Type of Packaging, Region
Regional Scope North America; Europe; Asia Pacific; Latin America; Rest of the World
Customization Scope Free report customization (equivalent up to 8 analyst’s working hours) with purchase. Addition or alteration to country, regional & segment scope*




The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.

The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:

By Type of Food Product:
Fruits and Vegetables
Meat and Sea Food
Frozen Desserts and Ice Creams
Baked Goods

By Type of Packaging:
Bags
Boxes
Tubs and Cups
Trays
Wrappers
Pouches
Other Types of Packaging

By Region:
North America
U.S.
Canada
Europe
UK
Germany
France
Spain
Italy
ROE
Asia Pacific
China
India
Japan
Australia
South Korea
RoAPAC
Latin America
Brazil
Mexico
RoLA
Rest of the World



ページTOPに戻る


Table of Contents

Chapter 1. Executive Summary
1.1. Market Snapshot
1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.1. Frozen Food Packaging Market, by Region, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.2. Frozen Food Packaging Market, by Type of Food Product, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.3. Frozen Food Packaging Market, by Type of Packaging, 2019-2029 (USD Billion)
1.3. Key Trends
1.4. Estimation Methodology
1.5. Research Assumption
Chapter 2. Global Frozen Food Packaging Market Definition and Scope
2.1. Objective of the Study
2.2. Market Definition & Scope
2.2.1. Scope of the Study
2.2.2. Industry Evolution
2.3. Years Considered for the Study
2.4. Currency Conversion Rates
Chapter 3. Global Frozen Food Packaging Market Dynamics
3.1. Frozen Food Packaging Market Impact Analysis (2019-2029)
3.1.1. Market Drivers
3.1.1.1. Rising frozen food demand
3.1.1.2. Increasing expansion of organized retail stores
3.1.2. Market Challenges
3.1.2.1. Government regulations and interventions
3.1.3. Market Opportunities
3.1.3.1. Growing e-commerce sector
3.1.3.2. Technological advancements associated with frozen food packaging
Chapter 4. Global Frozen Food Packaging Market Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.2. Futuristic Approach to Porter’s 5 Force Model (2019-2029)
4.3. PEST Analysis
4.3.1. Political
4.3.2. Economical
4.3.3. Social
4.3.4. Technological
4.4. Top investment opportunity
4.5. Top winning strategies
4.6. Industry Experts Prospective
4.7. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 5. Risk Assessment: COVID-19 Impact
5.1. Assessment of the overall impact of COVID-19 on the industry
5.2. Pre COVID-19 and post COVID-19 Market scenario
Chapter 6. Global Frozen Food Packaging Market, by Type of Food Product
6.1. Market Snapshot
6.2. Global Frozen Food Packaging Market by Type of Food Product, Performance - Potential Analysis
6.3. Global Frozen Food Packaging Market Estimates & Forecasts by Type of Food Product 2019-2029 (USD Billion)
6.4. Frozen Food Packaging Market, Sub Segment Analysis
6.4.1. Fruits and Vegetables
6.4.2. Meat and Sea Food
6.4.3. Frozen Desserts and Ice Creams
6.4.4. Baked Goods
Chapter 7. Global Frozen Food Packaging Market, by Type of Packaging
7.1. Market Snapshot
7.2. Global Frozen Food Packaging Market by Type of Packaging, Performance - Potential Analysis
7.3. Global Frozen Food Packaging Market Estimates & Forecasts by Type of Packaging 2019-2029 (USD Billion)
7.4. Frozen Food Packaging Market, Sub Segment Analysis
7.4.1. Bags
7.4.2. Boxes
7.4.3. Tubs and Cups
7.4.4. Trays
7.4.5. Wrappers
7.4.6. Pouches
7.4.7. Other Types of Packaging
Chapter 8. Global Frozen Food Packaging Market, Regional Analysis
8.1. Frozen Food Packaging Market, Regional Market Snapshot
8.2. North America Frozen Food Packaging Market
8.2.1. U.S. Frozen Food Packaging Market
8.2.1.1. Type of Food Product breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
8.2.1.2. Type of Packaging breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
8.2.2. Canada Frozen Food Packaging Market
8.3. Europe Frozen Food Packaging Market Snapshot
8.3.1. U.K. Frozen Food Packaging Market
8.3.2. Germany Frozen Food Packaging Market
8.3.3. France Frozen Food Packaging Market
8.3.4. Spain Frozen Food Packaging Market
8.3.5. Italy Frozen Food Packaging Market
8.3.6. Rest of Europe Frozen Food Packaging Market
8.4. Asia-Pacific Frozen Food Packaging Market Snapshot
8.4.1. China Frozen Food Packaging Market
8.4.2. India Frozen Food Packaging Market
8.4.3. Japan Frozen Food Packaging Market
8.4.4. Australia Frozen Food Packaging Market
8.4.5. South Korea Frozen Food Packaging Market
8.4.6. Rest of Asia Pacific Frozen Food Packaging Market
8.5. Latin America Frozen Food Packaging Market Snapshot
8.5.1. Brazil Frozen Food Packaging Market
8.5.2. Mexico Frozen Food Packaging Market
8.5.3. Rest of Latin America Frozen Food Packaging Market
8.6. Rest of The World Frozen Food Packaging Market

Chapter 9. Competitive Intelligence
9.1. Top Market Strategies
9.2. Company Profiles
9.2.1. Mondi Group
9.2.1.1. Key Information
9.2.1.2. Overview
9.2.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
9.2.1.4. Product Summary
9.2.1.5. Recent Developments
9.2.2. Ampac Holdings, LLC
9.2.3. Amcor Plc
9.2.4. International Paper Company
9.2.5. KOROZO Ambalaj San.ve Tic A.S.
9.2.6. Sealstrip Corporation
9.2.7. Sonoco Products Company
9.2.8. Alto Packaging Ltd
9.2.9. Sealed Air Corporation
9.2.10. Huhtamaki Group
Chapter 10. Research Process
10.1. Research Process
10.1.1. Data Mining
10.1.2. Analysis
10.1.3. Market Estimation
10.1.4. Validation
10.1.5. Publishing
10.2. Research Attributes
10.3. Research Assumption

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(3G)の最新刊レポート

Bizwit Research & Consulting LLP社のパッケージング分野での最新刊レポート


よくあるご質問


Bizwit Research & Consulting LLP社はどのような調査会社ですか?


Bizwit Research & Consulting (Bizwit Research & Consulting LLP)は世界の多様なマクロおよびマイクロ経済の動向を継続的に調査しています。 ... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/15 10:26

157.84 円

166.62 円

202.61 円

ページTOPに戻る