世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

スナック食品包装の世界市場規模調査&予測、素材タイプ別(プラスチック、紙・板紙、金属、ガラス)、包装タイプ別(フレキシブル包装、硬質包装、その他)、用途別(ベーカリースナック、キャンディ・菓子、セボリースナック、ナッツ・ドライフルーツ、その他)、地域分析、2023-2030年


Global Snack Food Packaging Market Size Study & Forecast, by Material Type (Plastic, Paper/Paperboard, Metal, Glass), By Packaging Type (Flexible Packaging, Rigid Packaging, Others), By Application (Bakery Snacks, Candy & confections, Savory Snacks, Nuts & Dried Fruits, Others), and Regional Analysis, 2023-2030

世界のスナック食品包装市場は、2022年に約172億米ドルと評価され、予測期間2023-2030年には4.2%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。スナック食品包装は、さまざまな種類のスナック食品を包装する... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bizwit Research & Consulting LLP
ビズウィットリサーチ&コンサルティング
2023年5月20日 US$4,950
シングルユーザライセンス(印刷不可)
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
200 英語

 

サマリー

世界のスナック食品包装市場は、2022年に約172億米ドルと評価され、予測期間2023-2030年には4.2%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。スナック食品包装は、さまざまな種類のスナック食品を包装するために使用される材料とデザインです。スナック食品包装の主な目的は、製品の腐敗や風味・品質の劣化につながる湿気、光、空気などの外的影響から内容物を保護することです。さらに、スナック菓子のパッケージは、印象的なグラフィック、鮮やかな色、目を引くデザインを使って、製品の宣伝や消費者へのアピール力を高めるために作られます。消費者の嗜好の変化、可処分所得の増加、すぐに食べられる食品の消費の急増、利便性、持続可能性、クリーンラベル食品への志向の高まりなどの要因が、全世界の市場成長に重要な役割を果たしています。

また、電子商取引の急速な普及により、スナック菓子メーカーがオンラインで製品を販売する新たな機会が生まれました。このため、真空パックや丈夫な段ボール箱など、輸送や取り扱いの際に内容物を保護するように設計されたパッケージの需要が高まっています。Statistaによると、2022年、スナックフードのオンライン販売は世界で6.8%を占め、今後上昇し、全体の9.5%に達する可能性が高いと予測されています。したがって、さまざまな電子商取引プラットフォームでスナックフードを入手できるようになったことが、かなりの割合で市場の成長を増大させているのです。さらに、パッケージングソリューションの研究開発活動が活発化し、革新的なパッケージングデザインが導入されることで、予測期間中にさまざまな有利な機会がもたらされるでしょう。しかし、原材料の価格変動や政府の厳しい規則・規制が、2023-2030年の予測期間を通じて市場成長の妨げとなっています。

スナック食品包装の世界市場調査において考慮された主要地域は、アジア太平洋、北米、欧州、中南米、中東・アフリカです。北米は、人々の健康的なスナック食品への志向の高まり、革新的なパッケージデザインの入手、技術の進歩、コンビニエンスストアや自動販売機の存在などにより、2022年に市場を支配しました。一方、アジア太平洋地域は、予測期間中、最も高いCAGRで成長すると予想されています。消費者の嗜好の変化、可処分所得の増加、食品安全規制、さまざまな電子商取引プラットフォームにおけるスナックフードの利用可能性の増加が、この地域全体の市場需要を大きく促進しています。

本レポートに含まれる主な市場プレイヤーは以下の通りです:
Amcor Plc
ハタマキOYJ
ベリーグローバルグループ(Berry Global Group Inc.
コンスタンチア・フレキシブル・グループGmbH
ソノコプロダクツ(Sonoco Products Co.
Winpak Ltd.
プロアンパックエルエルシー
パクチーLLC
スイスパックPvt Ltd.
オーエンス・イリノイ・インク

市場における最近の動向
 2021年4月、AmcorはNestleとパートナーシップ契約を締結し、棚に持続可能なパッケージを導入すると発表した。この斬新なパッケージは、持続可能な方法で調達された熱成形可能な紙から製造され、フレキソ印刷またはグラビア技術で印刷され、ヒートシールまたはコールドシール接着剤で仕上げられる。
 2020年12月、株式会社ベリーグローバルは、食品およびヘルスケアパッケージに使用される再生ポリプロピレンの取得について、Repsol S.A.と合意に至ったことを発表しました。


世界のスナック食品包装の市場レポートスコープ:
 過去データ - 2020年 - 2021年
 推計の基準年 - 2022年
 予測期間 - 2023年~2030年
 レポート対象 - 収益予測、企業ランキング、競争環境、成長要因、トレンド
 対象となるセグメント - 素材タイプ、パッケージタイプ、アプリケーション、地域
 地域範囲 - 北米、欧州、アジア太平洋、中南米、中東・アフリカ
 カスタマイズ範囲 - 購入時にレポートのカスタマイズ(アナリストの作業時間8時間分まで)を無料で提供。国別、地域別、セグメント別スコープの追加・変更*。

本調査の目的は、近年における様々なセグメントおよび国の市場規模を定義し、今後数年間の値を予測することです。本レポートは、調査対象国において、業界の質的・量的な側面を取り入れるよう設計されています。

また、市場の将来的な成長を規定する推進要因や課題など、重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競争環境と製品提供の詳細な分析とともに、関係者が投資するためのミクロ市場での潜在的な機会も組み込んでいます。市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明します:

素材タイプ別
プラスチック
紙/板紙
金属
ガラス

パッケージングタイプ別
フレキシブルパッケージ
硬質包装
その他

用途別
ベーカリースナック
キャンディ&コンフェクション
セイボリースナック
ナッツ・ドライフルーツ
その他

地域別

北アメリカ
米国
カナダ

欧州
英国
ドイツ
フランス
スペイン
イタリア
ROE

アジア・パシフィック
中国
インド
日本
オーストラリア
韓国
ロアパック

ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ

中近東・アフリカ
サウジアラビア
南アフリカ共和国
その他の中東・アフリカ

ページTOPに戻る


目次

Chapter 1. Executive Summary
1.1. Market Snapshot
1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.1. Snack Food Packaging Market, by Region, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.2. Snack Food Packaging Market, by Material Type, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.3. Snack Food Packaging Market, by Packaging Type, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.4. Snack Food Packaging Market, by Application, 2020-2030 (USD Billion)
1.3. Key Trends
1.4. Estimation Methodology
1.5. Research Assumption
Chapter 2. Global Snack Food Packaging Market Definition and Scope
2.1. Objective of the Study
2.2. Market Definition & Scope
2.2.1. Industry Evolution
2.2.2. Scope of the Study
2.3. Years Considered for the Study
2.4. Currency Conversion Rates
Chapter 3. Global Snack Food Packaging Market Dynamics
3.1. Snack Food Packaging Market Impact Analysis (2020-2030)
3.1.1. Market Drivers
3.1.1.1. Surge in consumption of ready-to-eat food
3.1.1.2. Rapid proliferation of the e-commerce industry
3.1.2. Market Challenges
3.1.2.1. Volatile prices of raw materials
3.1.2.2. Stringent government rules & regulations
3.1.3. Market Opportunities
3.1.3.1. Growing R&D activities in the packaging solutions
3.1.3.2. Introduction of innovative packaging designs
Chapter 4. Global Snack Food Packaging Market Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.2. Porter’s 5 Force Impact Analysis
4.3. PEST Analysis
4.3.1. Political
4.3.2. Economical
4.3.3. Social
4.3.4. Technological
4.3.5. Environmental
4.3.6. Legal
4.4. Top investment opportunity
4.5. Top winning strategies
4.6. COVID-19 Impact Analysis
4.7. Disruptive Trends
4.8. Industry Expert Perspective
4.9. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 5. Global Snack Food Packaging Market, by Material Type
5.1. Market Snapshot
5.2. Global Snack Food Packaging Market by Material Type, Performance - Potential Analysis
5.3. Global Snack Food Packaging Market Estimates & Forecasts by Material Type 2020-2030 (USD Billion)
5.4. Snack Food Packaging Market, Sub Segment Analysis
5.4.1. Plastic
5.4.2. Paper/Paperboard
5.4.3. Metal
5.4.4. Glass
Chapter 6. Global Snack Food Packaging Market, by Packaging Type
6.1. Market Snapshot
6.2. Global Snack Food Packaging Market by Packaging Type, Performance - Potential Analysis
6.3. Global Snack Food Packaging Market Estimates & Forecasts by Packaging Type 2020-2030 (USD Billion)
6.4. Snack Food Packaging Market, Sub Segment Analysis
6.4.1. Flexible Packaging
6.4.2. Rigid Packaging
6.4.3. Others
Chapter 7. Global Snack Food Packaging Market, by Application
7.1. Market Snapshot
7.2. Global Snack Food Packaging Market by Application, Performance - Potential Analysis
7.3. Global Snack Food Packaging Market Estimates & Forecasts by Application 2020-2030 (USD Billion)
7.4. Snack Food Packaging Market, Sub Segment Analysis
7.4.1. Bakery Snacks
7.4.2. Candy & confections
7.4.3. Savory Snacks
7.4.4. Nuts & Dried Fruits
7.4.5. Others
Chapter 8. Global Snack Food Packaging Market, Regional Analysis
8.1. Top Leading Countries
8.2. Top Emerging Countries
8.3. Snack Food Packaging Market, Regional Market Snapshot
8.4. North America Snack Food Packaging Market
8.4.1. U.S. Snack Food Packaging Market
8.4.1.1. Type breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
8.4.1.2. Packaging Type breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
8.4.1.3. Application breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
8.4.2. Canada Snack Food Packaging Market
8.5. Europe Snack Food Packaging Market Snapshot
8.5.1. U.K. Snack Food Packaging Market
8.5.2. Germany Snack Food Packaging Market
8.5.3. France Snack Food Packaging Market
8.5.4. Spain Snack Food Packaging Market
8.5.5. Italy Snack Food Packaging Market
8.5.6. Rest of Europe Snack Food Packaging Market
8.6. Asia-Pacific Snack Food Packaging Market Snapshot
8.6.1. China Snack Food Packaging Market
8.6.2. India Snack Food Packaging Market
8.6.3. Japan Snack Food Packaging Market
8.6.4. Australia Snack Food Packaging Market
8.6.5. South Korea Snack Food Packaging Market
8.6.6. Rest of Asia Pacific Snack Food Packaging Market
8.7. Latin America Snack Food Packaging Market Snapshot
8.7.1. Brazil Snack Food Packaging Market
8.7.2. Mexico Snack Food Packaging Market
8.8. Middle East & Africa Snack Food Packaging Market
8.8.1. Saudi Arabia Snack Food Packaging Market
8.8.2. South Africa Snack Food Packaging Market
8.8.3. Rest of Middle East & Africa Snack Food Packaging Market

Chapter 9. Competitive Intelligence
9.1. Key Company SWOT Analysis
9.1.1. Company 1
9.1.2. Company 2
9.1.3. Company 3
9.2. Top Market Strategies
9.3. Company Profiles
9.3.1. Amcor Plc
9.3.1.1. Key Information
9.3.1.2. Overview
9.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
9.3.1.4. Product Summary
9.3.1.5. Recent Developments
9.3.2. Huhtamaki OYJ
9.3.3. Berry Global Group Inc.
9.3.4. Constantia Flexibles Group GmbH
9.3.5. Sonoco Products Co
9.3.6. Winpak Ltd
9.3.7. ProAMPAC LLC
9.3.8. Pactiv LLC
9.3.9. Swiss Pac Pvt Ltd.
9.3.10. Owens-Illinois Inc
Chapter 10. Research Process
10.1. Research Process
10.1.1. Data Mining
10.1.2. Analysis
10.1.3. Market Estimation
10.1.4. Validation
10.1.5. Publishing
10.2. Research Attributes
10.3. Research Assumption

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Global Snack Food Packaging Market is valued at approximately USD 17.2 billion in 2022 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 4.2% over the forecast period 2023-2030. Snack food packaging is the materials and designs used to package different kinds of snack foods. The main objective of snack food packaging is to protect the contents from outside influences including moisture, light, and air, which can lead to spoiling and degrade the product's flavor and quality. Additionally, snack food packaging is created to advertise the product and increase consumer appeal using striking graphics, vivid colors, and eye-catching designs. Factors such as changing consumer preferences, increasing disposable incomes, surge in consumption of ready-to-eat food coupled with the rising inclination towards convenience, sustainability and clean-label food products are playing a vital role in market growth across the globe.

In addition, the rapid proliferation of the e-commerce industry has created new opportunities for snack food companies to sell their products online. This has led to an increased demand for packaging that is designed to protect the contents during shipping and handling, such as vacuum-sealed bags and sturdy cardboard boxes. According to Statista, in 2022, the online sales of snack food accounted for 6.8% globally, which is projected to rise and likely to reach 9.5% of the overall sales. Therefore, the rising availability of snack food on various e-commerce platforms is augmenting the market growth at a considerable rate. Moreover, the growing R&D activities in packaging solutions, as well as introduction of innovative packaging designs presents various lucrative opportunities over the forecasting years. However, the volatile prices of raw materials and stringent government rules & regulations are hindering the market growth throughout the forecast period of 2023-2030.

The key regions considered for the Global Snack Food Packaging Market study include Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Middle East & Africa. North America dominated the market in 2022 owing to the rising inclination towards healthier snack food products among the population, availability of the innovative packaging designs, technological advancements, and presence of convenience stores and vending machines. Whereas, Asia Pacific is expected to grow at the highest CAGR over the forecasting years. The changing consumer preferences, rising disposable incomes, food safety regulations, and rising availability of snack food on various e-commerce platforms are significantly propelling the market demand across the region.

Major market players included in this report are:
Amcor Plc
Huhtamaki OYJ
Berry Global Group Inc.
Constantia Flexibles Group GmbH
Sonoco Products Co
Winpak Ltd
ProAMPAC LLC
Pactiv LLC
Swiss Pac Pvt Ltd.
Owens-Illinois Inc

Recent Developments in the Market:
 In April 2021, Amcor announced that the company entered into a partnership agreement with Nestle to introduce sustainable packaging on shelves. This novel packaging is produced from sustainably sourced thermoformable paper and is printed on flexographic or gravure technology and finished with a heat or cold-seal adhesive.
 In December 2020, Berry Global, Inc. stated that it has reached an agreement with Repsol S.A. for the acquisition of recycled polypropylene, which is used in food and healthcare packaging.


Global Snack Food Packaging Market Report Scope:
 Historical Data – 2020 - 2021
 Base Year for Estimation – 2022
 Forecast period - 2023-2030
 Report Coverage - Revenue forecast, Company Ranking, Competitive Landscape, Growth factors, and Trends
 Segments Covered - Material Type, Packaging Type, Application, Region
 Regional Scope - North America; Europe; Asia Pacific; Latin America; Middle East & Africa
 Customization Scope - Free report customization (equivalent up to 8 analyst’s working hours) with purchase. Addition or alteration to country, regional & segment scope*

The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.

The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:

By Material Type:
Plastic
Paper/Paperboard
Metal
Glass

By Packaging Type:
Flexible Packaging
Rigid Packaging
Others

By Application:
Bakery Snacks
Candy & confections
Savory Snacks
Nuts & Dried Fruits
Others

By Region:

North America
U.S.
Canada

Europe
UK
Germany
France
Spain
Italy
ROE

Asia Pacific
China
India
Japan
Australia
South Korea
RoAPAC

Latin America
Brazil
Mexico

Middle East & Africa
Saudi Arabia
South Africa
Rest of Middle East & Africa



ページTOPに戻る


Table of Contents

Chapter 1. Executive Summary
1.1. Market Snapshot
1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.1. Snack Food Packaging Market, by Region, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.2. Snack Food Packaging Market, by Material Type, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.3. Snack Food Packaging Market, by Packaging Type, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.4. Snack Food Packaging Market, by Application, 2020-2030 (USD Billion)
1.3. Key Trends
1.4. Estimation Methodology
1.5. Research Assumption
Chapter 2. Global Snack Food Packaging Market Definition and Scope
2.1. Objective of the Study
2.2. Market Definition & Scope
2.2.1. Industry Evolution
2.2.2. Scope of the Study
2.3. Years Considered for the Study
2.4. Currency Conversion Rates
Chapter 3. Global Snack Food Packaging Market Dynamics
3.1. Snack Food Packaging Market Impact Analysis (2020-2030)
3.1.1. Market Drivers
3.1.1.1. Surge in consumption of ready-to-eat food
3.1.1.2. Rapid proliferation of the e-commerce industry
3.1.2. Market Challenges
3.1.2.1. Volatile prices of raw materials
3.1.2.2. Stringent government rules & regulations
3.1.3. Market Opportunities
3.1.3.1. Growing R&D activities in the packaging solutions
3.1.3.2. Introduction of innovative packaging designs
Chapter 4. Global Snack Food Packaging Market Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.2. Porter’s 5 Force Impact Analysis
4.3. PEST Analysis
4.3.1. Political
4.3.2. Economical
4.3.3. Social
4.3.4. Technological
4.3.5. Environmental
4.3.6. Legal
4.4. Top investment opportunity
4.5. Top winning strategies
4.6. COVID-19 Impact Analysis
4.7. Disruptive Trends
4.8. Industry Expert Perspective
4.9. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 5. Global Snack Food Packaging Market, by Material Type
5.1. Market Snapshot
5.2. Global Snack Food Packaging Market by Material Type, Performance - Potential Analysis
5.3. Global Snack Food Packaging Market Estimates & Forecasts by Material Type 2020-2030 (USD Billion)
5.4. Snack Food Packaging Market, Sub Segment Analysis
5.4.1. Plastic
5.4.2. Paper/Paperboard
5.4.3. Metal
5.4.4. Glass
Chapter 6. Global Snack Food Packaging Market, by Packaging Type
6.1. Market Snapshot
6.2. Global Snack Food Packaging Market by Packaging Type, Performance - Potential Analysis
6.3. Global Snack Food Packaging Market Estimates & Forecasts by Packaging Type 2020-2030 (USD Billion)
6.4. Snack Food Packaging Market, Sub Segment Analysis
6.4.1. Flexible Packaging
6.4.2. Rigid Packaging
6.4.3. Others
Chapter 7. Global Snack Food Packaging Market, by Application
7.1. Market Snapshot
7.2. Global Snack Food Packaging Market by Application, Performance - Potential Analysis
7.3. Global Snack Food Packaging Market Estimates & Forecasts by Application 2020-2030 (USD Billion)
7.4. Snack Food Packaging Market, Sub Segment Analysis
7.4.1. Bakery Snacks
7.4.2. Candy & confections
7.4.3. Savory Snacks
7.4.4. Nuts & Dried Fruits
7.4.5. Others
Chapter 8. Global Snack Food Packaging Market, Regional Analysis
8.1. Top Leading Countries
8.2. Top Emerging Countries
8.3. Snack Food Packaging Market, Regional Market Snapshot
8.4. North America Snack Food Packaging Market
8.4.1. U.S. Snack Food Packaging Market
8.4.1.1. Type breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
8.4.1.2. Packaging Type breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
8.4.1.3. Application breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
8.4.2. Canada Snack Food Packaging Market
8.5. Europe Snack Food Packaging Market Snapshot
8.5.1. U.K. Snack Food Packaging Market
8.5.2. Germany Snack Food Packaging Market
8.5.3. France Snack Food Packaging Market
8.5.4. Spain Snack Food Packaging Market
8.5.5. Italy Snack Food Packaging Market
8.5.6. Rest of Europe Snack Food Packaging Market
8.6. Asia-Pacific Snack Food Packaging Market Snapshot
8.6.1. China Snack Food Packaging Market
8.6.2. India Snack Food Packaging Market
8.6.3. Japan Snack Food Packaging Market
8.6.4. Australia Snack Food Packaging Market
8.6.5. South Korea Snack Food Packaging Market
8.6.6. Rest of Asia Pacific Snack Food Packaging Market
8.7. Latin America Snack Food Packaging Market Snapshot
8.7.1. Brazil Snack Food Packaging Market
8.7.2. Mexico Snack Food Packaging Market
8.8. Middle East & Africa Snack Food Packaging Market
8.8.1. Saudi Arabia Snack Food Packaging Market
8.8.2. South Africa Snack Food Packaging Market
8.8.3. Rest of Middle East & Africa Snack Food Packaging Market

Chapter 9. Competitive Intelligence
9.1. Key Company SWOT Analysis
9.1.1. Company 1
9.1.2. Company 2
9.1.3. Company 3
9.2. Top Market Strategies
9.3. Company Profiles
9.3.1. Amcor Plc
9.3.1.1. Key Information
9.3.1.2. Overview
9.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
9.3.1.4. Product Summary
9.3.1.5. Recent Developments
9.3.2. Huhtamaki OYJ
9.3.3. Berry Global Group Inc.
9.3.4. Constantia Flexibles Group GmbH
9.3.5. Sonoco Products Co
9.3.6. Winpak Ltd
9.3.7. ProAMPAC LLC
9.3.8. Pactiv LLC
9.3.9. Swiss Pac Pvt Ltd.
9.3.10. Owens-Illinois Inc
Chapter 10. Research Process
10.1. Research Process
10.1.1. Data Mining
10.1.2. Analysis
10.1.3. Market Estimation
10.1.4. Validation
10.1.5. Publishing
10.2. Research Attributes
10.3. Research Assumption

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(3G)の最新刊レポート

Bizwit Research & Consulting LLP社のパッケージング分野での最新刊レポート

本レポートと同じKEY WORD(snack)の最新刊レポート

  • 本レポートと同じKEY WORDの最新刊レポートはありません。

よくあるご質問


Bizwit Research & Consulting LLP社はどのような調査会社ですか?


Bizwit Research & Consulting (Bizwit Research & Consulting LLP)は世界の多様なマクロおよびマイクロ経済の動向を継続的に調査しています。 ... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/12/20 10:28

158.95 円

165.20 円

201.28 円

ページTOPに戻る