世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

拡張現実の世界市場規模調査&予測、コンポーネント別(ハードウェア、ソフトウェア)、ディスプレイ別(HMD&スマートグラス、HUD、携帯端末)、アプリケーション別(航空宇宙・防衛、自動車、教育、Eコマース・小売、ゲーム・エンターテインメント、ヘルスケア、産業・製造、その他)、地域分析、2022-2029年


Global Augmented Reality Market Size study&Forecast, by Component (Hardware, Software) by Display (HMD & smart glass, HUD, Handheld devices), by Application (Aerospace & Defense, Automotive, Education, E-Commerce & Retail, Gaming & Entertainment, Healthcare, Industrial & Manufacturing, Others) and Regional Analysis, 2022-2029

世界の拡張現実市場は、2021年に約253億3000万米ドルと評価され、予測期間2022-2029年には40.9%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。拡張現実は、音、効果、グラフィックスを追加することによって、... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bizwit Research & Consulting LLP
ビズウィットリサーチ&コンサルティング
2023年3月20日 US$4,950
シングルユーザライセンス(印刷不可)
ライセンス・価格情報・注文方法はこちら
200 英語

 

サマリー

世界の拡張現実市場は、2021年に約253億3000万米ドルと評価され、予測期間2022-2029年には40.9%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。拡張現実は、音、効果、グラフィックスを追加することによって、現実世界のユーザーの仮想体験を強化する技術である。多くのアプリケーションで幅広く使用されているため、成長トレンドとなっています。ARは、物理的な世界と仮想的な世界を組み合わせることで、ユーザーに優れた体験を提供します。現実と仮想のオブジェクトを3Dで識別することで、正確なインタラクションをリアルタイムで行うことができます。さらに、COVID-19は拡張現実(AR)市場に好影響を与え、いくつかの産業でARが広く使用されていることが需要を後押ししています。

拡張現実(AR)は、2D/3Dモデル、ARブック、ARゲームなど、さまざまなアプリケーションで利用されています。最も需要が高いのはヘルスケア産業で、3Dイメージング技術の採用が拡張現実の需要を牽引しています。2017年、3Dイメージング産業の総市場シェアは約8億米ドルを占めています。2020年には、いくつかの病院が患者を支援するためにARデバイスを採用すると予測されています。建設、建築、消費者向けアプリケーションにおけるAR技術は、急速に進化している。不確実なパンデミックは、拡張現実の市場成長に好影響を与えた。企業は遠隔地やオンラインでの作業を行うようになり、ARの需要がさらに高まった。例えば、パンデミック時には、在宅勤務をする米国人従業員の数が44%に増加しました。さらに、拡張現実への投資の増加、継続的な進歩や策定が、市場の需要を押し上げています。しかし、拡張現実の過度な使用による弊害が、2022-2029年の予測期間を通じて市場成長を阻害しています。

Augmented Realityの世界市場調査において考慮した主要地域は、アジア太平洋地域、北米、欧州、中南米、およびその他の地域です。この地域は、ゲームやエンターテインメントのアプリケーションで新技術を採用するのが早い地域です。AR(拡張現実)体験に対する個人の関心の高まりが、大きな役割を果たしています。アジア太平洋地域は、AR技術やARベースのソリューションの採用が増加しているため、最も成長率の高い地域になると予想されています。パンデミックの際、医療専門家は患者を追跡して支援するためにAR技術に移行しました。ライブビデオストリーミングやフェイスタイムを通じて、患者の監視を向上させました。

本レポートに含まれる主な市場プレイヤーは以下の通りです:
マイクロソフト株式会社
グーグル合同会社
Apple, Inc.
ソニー株式会社
ブリッパー・リミテッド BLIPPAR COM INDIA PRIVATE LIMITED
インフィニティ オーグメンテッド リアリティ リミテッド
ナイアンティック社(Niantic, Inc.
ザッパー・リミテッド
クアルコム・テクノロジーズ・インク
ウィキテュードGmbH

市場の最近の動向
 2022年2月、マイクロソフトはクアルコムと提携し、民間組織がプライベート5Gネットワークをグローバルに容易に導入できるよう、業界初のチップtoクラウドソリューションを製作した。
 2021年3月、マイクロソフトは新製品「Microsoft Mesh」を発表した。これにより、ユーザーはARミーティングスペースでどこからでも交流し、体験を共有することができる。
世界の拡張現実市場レポートスコープ:
ヒストリカルデータ2019-2020-2021
推計基準年 2021年
予測期間 2022-2029
レポート対象 売上高予測、企業ランキング、競合状況、成長要因、トレンド
対象セグメント:コンポーネント、ディスプレイ、アプリケーション、地域
地域区分 北米、欧州、アジア太平洋、中南米、その他の地域
カスタマイズ範囲 レポート購入時に無料カスタマイズ(アナリストの作業時間8時間分まで)。国別、地域別、セグメント別スコープの追加・変更*。

本調査の目的は、近年における様々なセグメントおよび国の市場規模を定義し、今後数年間の値を予測することです。本レポートは、調査対象国において、業界の質的・量的な側面を取り入れるよう設計されています。

また、市場の将来的な成長を規定する推進要因や課題など、重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競争環境とコンポーネントの詳細な分析とともに、関係者が投資するためのミクロ市場の潜在的な機会も組み込んでいます。市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明します:
コンポーネント別
ハードウェア
ソフトウェア
ディスプレイで
HMD&スマートグラス
HUD
ハンドヘルドデバイス
アプリケーション別
航空宇宙・防衛
オートモーティブ
教育
Eコマース&リテール
ゲーミング&エンタテインメント
ヘルスケア
産業・製造業
その他
地域別
北アメリカ
U.S.
カナダ
ヨーロッパ
連邦王国
ドイツ
フランス
スペイン
イタリア
ROE
アジア太平洋
中国
インド
日本
オーストラリア
南朝鮮
ロアパック
ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ
その他の地域

ページTOPに戻る


目次

Chapter 1. Executive Summary
1.1. Market Snapshot
1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.1. Augmented Reality Market, by Region, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.2. Augmented Reality Market, by Component,2019-2029 (USD Billion)
1.2.3. Augmented Reality Market, by Display, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.4. Augmented Reality Market, by Application, 2019-2029 (USD Billion)
1.3. Key Trends
1.4. Estimation Methodology
1.5. Research Assumption
Chapter 2. Global Augmented Reality Market Definition and Scope
2.1. Objective of the Study
2.2. Market Definition & Scope
2.2.1. Scope of the Study
2.2.2. Industry Evolution
2.3. Years Considered for the Study
2.4. Currency Conversion Rates
Chapter 3. Global Augmented Reality Market Dynamics
3.1. Augmented Reality Market Impact Analysis (2019-2029)
3.1.1. Market Drivers
3.1.1.1. Growing use in several applications.
3.1.1.2. Positive effect of COVID-19.
3.1.2. Market Challenges
3.1.2.1. Harmful effects of excessive use of Augmented Reality.
3.1.3. Market Opportunities
3.1.3.1. Increasing investment in Augmented Reality.
3.1.3.2. Advancements and Formulation.
Chapter 4. Global Augmented Reality MarketIndustry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.2. Futuristic Approach to Porter’s 5 Force Model (2019-2029)
4.3. PEST Analysis
4.3.1. Political
4.3.2. Economical
4.3.3. Social
4.3.4. Technological
4.4. Investment Adoption Model
4.5. Analyst Recommendation & Conclusion
4.6. Top investment opportunity
4.7. Top winning strategies
Chapter 5. Risk Assessment: COVID-19 Impact
5.1. Assessment of the overall impact of COVID-19 on the industry
5.2. Pre COVID-19 and post COVID-19 Market scenario
Chapter 6. Global Augmented Reality Market, by Component
6.1. Market Snapshot
6.2. Global Augmented Reality Market by Component, Performance - Potential Analysis
6.3. Global Augmented Reality Market Estimates & Forecasts by Component 2019-2029 (USD Billion)
6.4. Augmented Reality Market, Sub Segment Analysis
6.4.1. Hardware
6.4.2. Software
Chapter 7. Global Augmented Reality Market, by Display
7.1. Market Snapshot
7.2. Global Augmented Reality Market by Display, Performance - Potential Analysis
7.3. Global Augmented Reality Market Estimates & Forecasts by Display2019-2029 (USD Billion)
7.4. Augmented Reality Market, Sub Segment Analysis
7.4.1. HMD & smart glass
7.4.2. HUD
7.4.3. Handheld devices
Chapter 8. Global Augmented Reality Market, byApplication
8.1. Market Snapshot
8.2. Global Augmented Reality Market by Application, Performance - Potential Analysis
8.3. Global Augmented Reality Market Estimates & Forecasts by Application 2019-2029 (USD Billion)
8.4. Augmented Reality Market, Sub Segment Analysis
8.4.1. Aerospace & Defense
8.4.2. Automotive
8.4.3. Education
8.4.4. E-Commerce & Retail
8.4.5. Gaming & Entertainment
8.4.6. Healthcare
8.4.7. Industrial & Manufacturing
8.4.8. Others
Chapter 9. Global Augmented Reality Market, Regional Analysis
9.1. Augmented Reality Market, Regional Market Snapshot
9.2. North America Augmented Reality Market
9.2.1. U.S.Augmented Reality Market
9.2.1.1. Componentbreakdown estimates & forecasts, 2019-2029
9.2.1.2. Display breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
9.2.1.3. Application breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
9.2.2. Canada Augmented Reality Market
9.3. Europe Augmented Reality Market Snapshot
9.3.1. U.K. Augmented Reality Market
9.3.2. Germany Augmented Reality Market
9.3.3. France Augmented Reality Market
9.3.4. Spain Augmented Reality Market
9.3.5. Italy Augmented Reality Market
9.3.6. Rest of EuropeAugmented Reality Market
9.4. Asia-PacificAugmented Reality Market Snapshot
9.4.1. China Augmented Reality Market
9.4.2. India Augmented Reality Market
9.4.3. JapanAugmented Reality Market
9.4.4. Australia Augmented Reality Market
9.4.5. South Korea Augmented Reality Market
9.4.6. Rest of Asia PacificAugmented Reality Market
9.5. Latin America Augmented Reality Market Snapshot
9.5.1. Brazil Augmented Reality Market
9.5.2. MexicoAugmented Reality Market
9.6. Rest of The World Augmented Reality Market

Chapter 10. Competitive Intelligence
10.1. Top Market Strategies
10.2. Company Profiles
10.2.1. Microsoft Corporation
10.2.1.1. Key Information
10.2.1.2. Overview
10.2.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
10.2.1.4. ProductSummary
10.2.1.5. Recent Developments
10.2.2. Google LLC
10.2.3. Apple, Inc.
10.2.4. Sony Corporation
10.2.5. Blippar Limited BLIPPAR COM INDIA PRIVATE LIMITED
10.2.6. Infinity Augmented Reality Limited
10.2.7. Niantic, Inc.
10.2.8. Zappar Limited.
10.2.9. Qualcomm Technologies, Inc.
10.2.10. Wikitude GmbH
Chapter 11. Research Process
11.1. Research Process
11.1.1. Data Mining
11.1.2. Analysis
11.1.3. Market Estimation
11.1.4. Validation
11.1.5. Publishing
11.2. Research Attributes
11.3. Research Assumption

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Global Augmented Reality Market is valued at approximately USD25.33 billion in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 40.9% over the forecast period 2022-2029. Augmented Reality is a technology that enhances the users virtual experience of real world through adding sound, effects and graphics. It is a growing trend due to its wider use in a number of applications. AR gives an excellent experience to its user through the combination of the physical and virtual world. Accurate interactions are made in real-time with 3D identification of real and virtual objects. Additionally, COVID-19 laid a positive impact on the augmented reality (AR) market and the wider use of AR in several industries is driving the demand.

The growthof augmented reality (AR) is seen in several applications by providingexperience using 2D/3D models, AR books, and AR games. The highest demand is witnessed by the healthcare industry, the adoption of 3D imaging technology is driving the demand for augmented reality. In 2017 the total market share for the 3D imaging industry accounted to be around USD 800 million. In 2020 it was projected that several hospitals adopted AR Devices for aiding patients. AR Technology in construction, architectural and consumer application is evolving rapidly. The uncertain pandemic led to a positive effect on the market growth of augmented reality. The businesses turned to remote and online work further creating a demand for AR. For instance, during the pandemic, the U.S. employee number working from home increased to 44%. Moreover, increasing investments in augmented reality and continuous advancements and formulation are boosting the market demand. However, the harmful effects of excessive use ofAugmented Reality stifle market growth throughout the forecast period of 2022-2029.

The key regions considered for the Global Augmented Reality Marketstudy includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Rest of the World.North America dominated the market with a market share of 33.9%. This region is a fast adopter of new technologies in gaming and entertainment applications. The rising interest of individuals in augmented reality (AR) experience is playing a major role. Asia-Pacific is anticipated to be the fastest-growing region due to the increasing adoption of AR technologies and AR-based solutions. During the pandemic,healthcare experts shifted to AR technologies in order to trace and aid patients. It improved the patients’ surveillance through live video streaming and face time.

Major market player included in this report are:
Microsoft Corporation
Google LLC
Apple, Inc.
Sony Corporation
Blippar Limited BLIPPAR COM INDIA PRIVATE LIMITED
Infinity Augmented Reality Limited
Niantic, Inc.
Zappar Limited.
Qualcomm Technologies, Inc.
Wikitude GmbH

Recent Developments in the Market:
 In February 2022, Microsoft partnered with Qualcomm to produce industry-first chip to cloud solutions for private organizations to easily implement private 5G networks globally.
 In March 2021, a new product was launched ‘Microsoft Mesh’ by Microsoft. This allows its user to interact and share experiencesfrom anywhere across an AR meeting space.
Global Augmented Reality Market Report Scope:
Historical Data 2019-2020-2021
Base Year for Estimation 2021
Forecast period 2022-2029
Report Coverage Revenue forecast, Company Ranking, Competitive Landscape, Growth factors, and Trends
Segments Covered Component, Display, Application, Region
Regional Scope North America; Europe; Asia Pacific; Latin America; Rest of the World
Customization Scope Free report customization (equivalent up to 8 analyst’s working hours) with purchase. Addition or alteration to country, regional & segment scope*

The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.

The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and Component offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:
By Component:
Hardware
Software
By Display:
HMD & smart glass
HUD
Handheld devices
By Application:
Aerospace & Defense
Automotive
Education
E-Commerce & Retail
Gaming & Entertainment
Healthcare
Industrial & Manufacturing
Others
By Region:
North America
U.S.
Canada
Europe
UK
Germany
France
Spain
Italy
ROE
Asia Pacific
China
India
Japan
Australia
South Korea
RoAPAC
Latin America
Brazil
Mexico
Rest of the World



ページTOPに戻る


Table of Contents

Chapter 1. Executive Summary
1.1. Market Snapshot
1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.1. Augmented Reality Market, by Region, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.2. Augmented Reality Market, by Component,2019-2029 (USD Billion)
1.2.3. Augmented Reality Market, by Display, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.4. Augmented Reality Market, by Application, 2019-2029 (USD Billion)
1.3. Key Trends
1.4. Estimation Methodology
1.5. Research Assumption
Chapter 2. Global Augmented Reality Market Definition and Scope
2.1. Objective of the Study
2.2. Market Definition & Scope
2.2.1. Scope of the Study
2.2.2. Industry Evolution
2.3. Years Considered for the Study
2.4. Currency Conversion Rates
Chapter 3. Global Augmented Reality Market Dynamics
3.1. Augmented Reality Market Impact Analysis (2019-2029)
3.1.1. Market Drivers
3.1.1.1. Growing use in several applications.
3.1.1.2. Positive effect of COVID-19.
3.1.2. Market Challenges
3.1.2.1. Harmful effects of excessive use of Augmented Reality.
3.1.3. Market Opportunities
3.1.3.1. Increasing investment in Augmented Reality.
3.1.3.2. Advancements and Formulation.
Chapter 4. Global Augmented Reality MarketIndustry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.2. Futuristic Approach to Porter’s 5 Force Model (2019-2029)
4.3. PEST Analysis
4.3.1. Political
4.3.2. Economical
4.3.3. Social
4.3.4. Technological
4.4. Investment Adoption Model
4.5. Analyst Recommendation & Conclusion
4.6. Top investment opportunity
4.7. Top winning strategies
Chapter 5. Risk Assessment: COVID-19 Impact
5.1. Assessment of the overall impact of COVID-19 on the industry
5.2. Pre COVID-19 and post COVID-19 Market scenario
Chapter 6. Global Augmented Reality Market, by Component
6.1. Market Snapshot
6.2. Global Augmented Reality Market by Component, Performance - Potential Analysis
6.3. Global Augmented Reality Market Estimates & Forecasts by Component 2019-2029 (USD Billion)
6.4. Augmented Reality Market, Sub Segment Analysis
6.4.1. Hardware
6.4.2. Software
Chapter 7. Global Augmented Reality Market, by Display
7.1. Market Snapshot
7.2. Global Augmented Reality Market by Display, Performance - Potential Analysis
7.3. Global Augmented Reality Market Estimates & Forecasts by Display2019-2029 (USD Billion)
7.4. Augmented Reality Market, Sub Segment Analysis
7.4.1. HMD & smart glass
7.4.2. HUD
7.4.3. Handheld devices
Chapter 8. Global Augmented Reality Market, byApplication
8.1. Market Snapshot
8.2. Global Augmented Reality Market by Application, Performance - Potential Analysis
8.3. Global Augmented Reality Market Estimates & Forecasts by Application 2019-2029 (USD Billion)
8.4. Augmented Reality Market, Sub Segment Analysis
8.4.1. Aerospace & Defense
8.4.2. Automotive
8.4.3. Education
8.4.4. E-Commerce & Retail
8.4.5. Gaming & Entertainment
8.4.6. Healthcare
8.4.7. Industrial & Manufacturing
8.4.8. Others
Chapter 9. Global Augmented Reality Market, Regional Analysis
9.1. Augmented Reality Market, Regional Market Snapshot
9.2. North America Augmented Reality Market
9.2.1. U.S.Augmented Reality Market
9.2.1.1. Componentbreakdown estimates & forecasts, 2019-2029
9.2.1.2. Display breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
9.2.1.3. Application breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
9.2.2. Canada Augmented Reality Market
9.3. Europe Augmented Reality Market Snapshot
9.3.1. U.K. Augmented Reality Market
9.3.2. Germany Augmented Reality Market
9.3.3. France Augmented Reality Market
9.3.4. Spain Augmented Reality Market
9.3.5. Italy Augmented Reality Market
9.3.6. Rest of EuropeAugmented Reality Market
9.4. Asia-PacificAugmented Reality Market Snapshot
9.4.1. China Augmented Reality Market
9.4.2. India Augmented Reality Market
9.4.3. JapanAugmented Reality Market
9.4.4. Australia Augmented Reality Market
9.4.5. South Korea Augmented Reality Market
9.4.6. Rest of Asia PacificAugmented Reality Market
9.5. Latin America Augmented Reality Market Snapshot
9.5.1. Brazil Augmented Reality Market
9.5.2. MexicoAugmented Reality Market
9.6. Rest of The World Augmented Reality Market

Chapter 10. Competitive Intelligence
10.1. Top Market Strategies
10.2. Company Profiles
10.2.1. Microsoft Corporation
10.2.1.1. Key Information
10.2.1.2. Overview
10.2.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
10.2.1.4. ProductSummary
10.2.1.5. Recent Developments
10.2.2. Google LLC
10.2.3. Apple, Inc.
10.2.4. Sony Corporation
10.2.5. Blippar Limited BLIPPAR COM INDIA PRIVATE LIMITED
10.2.6. Infinity Augmented Reality Limited
10.2.7. Niantic, Inc.
10.2.8. Zappar Limited.
10.2.9. Qualcomm Technologies, Inc.
10.2.10. Wikitude GmbH
Chapter 11. Research Process
11.1. Research Process
11.1.1. Data Mining
11.1.2. Analysis
11.1.3. Market Estimation
11.1.4. Validation
11.1.5. Publishing
11.2. Research Attributes
11.3. Research Assumption

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

Bizwit Research & Consulting LLP 社の最新刊レポート

本レポートと同じKEY WORD(augmented reality)の最新刊レポート


よくあるご質問


Bizwit Research & Consulting LLP社はどのような調査会社ですか?


Bizwit Research & Consulting (Bizwit Research & Consulting LLP)は世界の多様なマクロおよびマイクロ経済の動向を継続的に調査しています。 ... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/09/09 10:27

143.78 円

159.73 円

191.51 円

ページTOPに戻る