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免税品小売りの世界市場規模調査&予測、製品タイプ別(香水・化粧品、エレクトロニクス、ワイン&スピリッツ、食品・菓子・ケータリング、タバコ、高級品、その他)、販売チャネル別(空港、クルーズライナー、鉄道駅、国境、ダウンタウン&ホテルショップ)、地域分析 2022-2029


Global Duty-Free Retailing Market Size study & Forecast, by Product Type (Perfume & Cosmetics, Electronics, Wine & Spirits, Food, Confectionery & Catering, Tobacco, Luxury Goods, Others), by Sales Channel (Airports, Cruise Liners, Railway Stations, Border, Down-Town & Hotel Shop) and Regional Analysis, 2022-2029

世界の免税店市場は、2021年に約337億米ドルと評価され、2022年から2029年にかけて10.6%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。免税店とは、空港やクルーズ、フェリーなどにある店舗で商品を販売する... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bizwit Research & Consulting LLP
ビズウィットリサーチ&コンサルティング
2023年2月27日 US$4,950
シングルユーザライセンス(印刷不可)
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200 英語

 

サマリー

世界の免税店市場は、2021年に約337億米ドルと評価され、2022年から2029年にかけて10.6%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。免税店とは、空港やクルーズ、フェリーなどにある店舗で商品を販売する小売業の一種で、購入した商品には税金がかかりません。また、これらの商品は主に外国人旅行者に販売され、地方税や国税、関税が免除される。国際的な観光活動の増加や個人消費の拡大が、市場の成長を促進する主な要因となっています。

可処分所得の増加や収益性の向上による国際的な観光活動の増加は、世界の免税品小売市場の成長に寄与しています。例えば、Statistaによると、2023年現在、世界の旅行・観光市場の売上は8548億米ドルと推定され、2023年から2027年にかけて4.41%の年間成長率を示し、2027年には1兆160億米ドルの市場規模になると予測されている。また、2020年にはパンデミックの影響により、世界の国際観光客の到着数は4億950万人と推定されましたが、2021年には約9%増加し、約4億4600万人に達しました。また、グリーンフィールド空港の開発の増加や海洋観光への投資の増加は、予測期間中、市場に有利な成長見通しを生み出すでしょう。しかし、パンデミックによる航空輸送量の減少は、2022年から2029年の予測期間を通じて市場の成長を阻害する。

免税品小売りの世界市場調査において考慮した主要地域は、アジア太平洋地域、北米、欧州、中南米、およびその他の地域です。アジア太平洋地域は、国際的な観光活動の増加や新しい国際路線の増加により、収益面で市場を支配しています。一方、アジア太平洋地域は、既存空港の近代化や新規空港の開発増加などの要因により、予測期間中に最も高いCAGRで成長すると予想されます。

本レポートに含まれる主な市場プレイヤーは以下の通りです:
Dufry AG
ロッテ免税店
新羅免税店(The Shilla Duty Free
中国免税店集団有限公司
ラガルデール トラベルリテール
デューティーフリー・アメリカズ
DFSグループ
KING POWERインターナショナル
ドバイ免税店
ゲブラ・ハイネマンSE & Co.KG

市場における最近の動向
 2022年9月、スイスに本拠を置くDufry AGは、中国西部の重慶国際空港の免税店契約を落札した。この5年間の契約により、Dufry AGは同空港のターミナル3Aで5つのデューティペイド・ブティックストアを運営することになります。

 2022年12月、スペインの空港管理のリーダーであるスペインの公営企業GAenaは、ネットワーク内の27空港で86の免税店の入札を展開しました。




世界の免税店市場レポートスコープ:
過去データ 2019年~2020年~2021年
推計基準年 2021年
予測期間2022年〜2029年
レポート対象 売上高予測、企業ランキング、競合環境、成長要因、トレンド
カバーするセグメント 製品タイプ、販売チャネル、地域
地域範囲 北米、欧州、アジア太平洋、中南米、その他の地域
カスタマイズ範囲 レポート購入時に無料カスタマイズ(アナリストの作業時間8時間相当まで)。国別、地域別、セグメント別スコープの追加・変更*。




本調査の目的は、近年における様々なセグメントおよび国の市場規模を定義し、今後数年間の値を予測することである。本レポートは、調査対象国において、業界の質的・量的な側面を取り入れるよう設計されています。

また、市場の将来的な成長を規定する推進要因や課題など、重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競争環境と製品提供の詳細な分析とともに、関係者が投資するためのミクロ市場での潜在的な機会も組み込んでいます。市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明します:

製品タイプ別
香水・化粧品
エレクトロニクス
ワイン&スピリッツ
食品
菓子・ケータリング
タバコ
ラグジュアリーグッズ
その他
販売チャネル別
空港
クルーズライナー
鉄道駅
国境
繁華街・ホテルショップ



地域別で見る
北アメリカ
米国
カナダ
欧州
英国
ドイツ
フランス
スペイン
イタリア
ROE
アジア・パシフィック
中国
インド
日本
オーストラリア
韓国
ロアパック
ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ
RoLA
その他の地域(Rest of the World

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目次

Chapter 1. Executive Summary
1.1. Market Snapshot
1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.1. Duty-Free Retailing Market, by Region, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.2. Duty-Free Retailing Market, by Product Type, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.3. Duty-Free Retailing Market, by Sales Channel, 2019-2029 (USD Billion)
1.3. Key Trends
1.4. Estimation Methodology
1.5. Research Assumption
Chapter 2. Global Duty-Free Retailing Market Definition and Scope
2.1. Objective of the Study
2.2. Market Definition & Scope
2.2.1. Scope of the Study
2.2.2. Industry Evolution
2.3. Years Considered for the Study
2.4. Currency Conversion Rates
Chapter 3. Global Duty-Free Retailing Market Dynamics
3.1. Duty-Free Retailing Market Impact Analysis (2019-2029)
3.1.1. Market Drivers
3.1.1.1. Increasing growth of international tourism activities
3.1.1.2. Growing consumer spending
3.1.2. Market Challenges
3.1.2.1. Decline in air traffic due to pandemic
3.1.3. Market Opportunities
3.1.3.1. Increasing development of greenfield airports
3.1.3.2. Growing investment in ocean tourism
Chapter 4. Global Duty-Free Retailing Market Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.2. Futuristic Approach to Porter’s 5 Force Model (2019-2029)
4.3. PEST Analysis
4.3.1. Political
4.3.2. Economical
4.3.3. Social
4.3.4. Technological
4.4. Top investment opportunity
4.5. Top winning strategies
4.6. Industry Experts Prospective
4.7. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 5. Risk Assessment: COVID-19 Impact
5.1. Assessment of the overall impact of COVID-19 on the industry
5.2. Pre COVID-19 and post COVID-19 Market scenario
Chapter 6. Global Duty-Free Retailing Market, by Product Type
6.1. Market Snapshot
6.2. Global Duty-Free Retailing Market by Product Type, Performance - Potential Analysis
6.3. Global Duty-Free Retailing Market Estimates & Forecasts by Product Type 2019-2029 (USD Billion)
6.4. Duty-Free Retailing Market, Sub Segment Analysis
6.4.1. Perfume & Cosmetics
6.4.2. Electronics
6.4.3. Wine & Spirits
6.4.4. Food
6.4.5. Confectionery & Catering
6.4.6. Tobacco
6.4.7. Luxury Goods
6.4.8. Others
Chapter 7. Global Duty-Free Retailing Market, by Sales Channel
7.1. Market Snapshot
7.2. Global Duty-Free Retailing Market by Sales Channel, Performance - Potential Analysis
7.3. Global Duty-Free Retailing Market Estimates & Forecasts by Sales Channel 2019-2029 (USD Billion)
7.4. Duty-Free Retailing Market, Sub Segment Analysis
7.4.1. Airports
7.4.2. Cruise Liners
7.4.3. Railway Stations
7.4.4. Border
7.4.5. Down-Town & Hotel Shop
Chapter 8. Global Duty-Free Retailing Market, Regional Analysis
8.1. Duty-Free Retailing Market, Regional Market Snapshot
8.2. North America Duty-Free Retailing Market
8.2.1. U.S. Duty-Free Retailing Market
8.2.1.1. Product Type breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
8.2.1.2. Sales Channel breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
8.2.2. Canada Duty-Free Retailing Market
8.3. Europe Duty-Free Retailing Market Snapshot
8.3.1. U.K. Duty-Free Retailing Market
8.3.2. Germany Duty-Free Retailing Market
8.3.3. France Duty-Free Retailing Market
8.3.4. Spain Duty-Free Retailing Market
8.3.5. Italy Duty-Free Retailing Market
8.3.6. Rest of Europe Duty-Free Retailing Market
8.4. Asia-Pacific Duty-Free Retailing Market Snapshot
8.4.1. China Duty-Free Retailing Market
8.4.2. India Duty-Free Retailing Market
8.4.3. Japan Duty-Free Retailing Market
8.4.4. Australia Duty-Free Retailing Market
8.4.5. South Korea Duty-Free Retailing Market
8.4.6. Rest of Asia Pacific Duty-Free Retailing Market
8.5. Latin America Duty-Free Retailing Market Snapshot
8.5.1. Brazil Duty-Free Retailing Market
8.5.2. Mexico Duty-Free Retailing Market
8.5.3. Rest of Latin America Duty-Free Retailing Market
8.6. Rest of The World Duty-Free Retailing Market

Chapter 9. Competitive Intelligence
9.1. Top Market Strategies
9.2. Company Profiles
9.2.1. Dufry AG
9.2.1.1. Key Information
9.2.1.2. Overview
9.2.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
9.2.1.4. Product Summary
9.2.1.5. Recent Developments
9.2.2. Lotte Duty Free
9.2.3. The Shilla Duty Free
9.2.4. China Duty Free Group Co., Ltd
9.2.5. Lagardère Travel Retail
9.2.6. Duty Free Americas
9.2.7. DFS Group
9.2.8. KING POWER International
9.2.9. Dubai Duty Free
9.2.10. Gebr. Heinemann SE & Co. KG
Chapter 10. Research Process
10.1. Research Process
10.1.1. Data Mining
10.1.2. Analysis
10.1.3. Market Estimation
10.1.4. Validation
10.1.5. Publishing
10.2. Research Attributes
10.3. Research Assumption

 

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Summary

Global Duty-Free Retailing Market is valued approximately USD 33.7 billion in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 10.6% over the forecast period 2022-2029. Duty-Free Retailing is a type of retailing setup in which products are sold at shops present at airports, cruise, and ferries where no tax is levied on the purchased products. Moreover, these products are largely sold to international travelers and are exempted from local and national taxes as well as tariffs. The increasing growth of international tourism activities and growing consumer spending are key factors driving the market growth.

The increasing growth of international tourism activities due to rise in disposable income & increased profitability is contributing towards the growth of the Global Duty-Free Retailing Market. For instance – according to Statista – as of 2023, revenue in in the worldwide Travel & Tourism market is estimated at USD 854.8 billion, and as per estimation the revenue is expected to show an annual growth rate of 4.41%, between 2023 and 2027, resulting in a projected market volume of USD 1,016 billion by 2027. Additionally, in 2020, the international tourism arrival worldwide was estimated at 409.5 million, due to pandemic, further the volume of international tourism arrivals increased by around nine percent in 2021 and reached at approximately 446 million. Also, increasing development of greenfield airports and growing investment in ocean tourism would create lucrative growth prospectus for the market over the forecast period. However, the decline in air traffic due to pandemic stifles market growth throughout the forecast period of 2022-2029.

The key regions considered for the Global Duty-Free Retailing Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Rest of the World. Asia Pacific dominated the market in terms of revenue, owing to the growing number of international tourism activities and increasing number of new international routes in the region. Whereas Asia Pacific is expected to grow with a highest CAGR during the forecast period, owing to factors such as rising modernization of existing airports and increasing development of new greenfield airports in the region.

Major market player included in this report are:
Dufry AG
Lotte Duty Free
The Shilla Duty Free
China Duty Free Group Co., Ltd
Lagardère Travel Retail
Duty Free Americas
DFS Group
KING POWER International
Dubai Duty Free
Gebr. Heinemann SE & Co. KG

Recent Developments in the Market:
 In September 2022, Switzerland based Dufry AG has won the tender for a duty-paid contract at Chongqing International Airport in Western China. Under this five-year contract Dufry AG would operate five duty-paid boutique stores in the airport’s Terminal 3A.

 In December 2022, GAena, the Spanish public company, a leader in management of airports in Spain, has rolled out tenders for 86 duty-free outlets at 27 airports in its network.




Global Duty-Free Retailing Market Report Scope:
Historical Data 2019-2020-2021
Base Year for Estimation 2021
Forecast period 2022-2029
Report Coverage Revenue forecast, Company Ranking, Competitive Landscape, Growth factors, and Trends
Segments Covered Product Type, Sales Channel, Region
Regional Scope North America; Europe; Asia Pacific; Latin America; Rest of the World
Customization Scope Free report customization (equivalent up to 8 analyst’s working hours) with purchase. Addition or alteration to country, regional & segment scope*




The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.

The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:

By Product Type
Perfume & Cosmetics
Electronics
Wine & Spirits
Food
Confectionery & Catering
Tobacco
Luxury Goods
Others
By Sales Channel
Airports
Cruise Liners
Railway Stations
Border
Down-Town & Hotel Shop



By Region:
North America
U.S.
Canada
Europe
UK
Germany
France
Spain
Italy
ROE
Asia Pacific
China
India
Japan
Australia
South Korea
RoAPAC
Latin America
Brazil
Mexico
RoLA
Rest of the World



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Table of Contents

Chapter 1. Executive Summary
1.1. Market Snapshot
1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.1. Duty-Free Retailing Market, by Region, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.2. Duty-Free Retailing Market, by Product Type, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.3. Duty-Free Retailing Market, by Sales Channel, 2019-2029 (USD Billion)
1.3. Key Trends
1.4. Estimation Methodology
1.5. Research Assumption
Chapter 2. Global Duty-Free Retailing Market Definition and Scope
2.1. Objective of the Study
2.2. Market Definition & Scope
2.2.1. Scope of the Study
2.2.2. Industry Evolution
2.3. Years Considered for the Study
2.4. Currency Conversion Rates
Chapter 3. Global Duty-Free Retailing Market Dynamics
3.1. Duty-Free Retailing Market Impact Analysis (2019-2029)
3.1.1. Market Drivers
3.1.1.1. Increasing growth of international tourism activities
3.1.1.2. Growing consumer spending
3.1.2. Market Challenges
3.1.2.1. Decline in air traffic due to pandemic
3.1.3. Market Opportunities
3.1.3.1. Increasing development of greenfield airports
3.1.3.2. Growing investment in ocean tourism
Chapter 4. Global Duty-Free Retailing Market Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.2. Futuristic Approach to Porter’s 5 Force Model (2019-2029)
4.3. PEST Analysis
4.3.1. Political
4.3.2. Economical
4.3.3. Social
4.3.4. Technological
4.4. Top investment opportunity
4.5. Top winning strategies
4.6. Industry Experts Prospective
4.7. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 5. Risk Assessment: COVID-19 Impact
5.1. Assessment of the overall impact of COVID-19 on the industry
5.2. Pre COVID-19 and post COVID-19 Market scenario
Chapter 6. Global Duty-Free Retailing Market, by Product Type
6.1. Market Snapshot
6.2. Global Duty-Free Retailing Market by Product Type, Performance - Potential Analysis
6.3. Global Duty-Free Retailing Market Estimates & Forecasts by Product Type 2019-2029 (USD Billion)
6.4. Duty-Free Retailing Market, Sub Segment Analysis
6.4.1. Perfume & Cosmetics
6.4.2. Electronics
6.4.3. Wine & Spirits
6.4.4. Food
6.4.5. Confectionery & Catering
6.4.6. Tobacco
6.4.7. Luxury Goods
6.4.8. Others
Chapter 7. Global Duty-Free Retailing Market, by Sales Channel
7.1. Market Snapshot
7.2. Global Duty-Free Retailing Market by Sales Channel, Performance - Potential Analysis
7.3. Global Duty-Free Retailing Market Estimates & Forecasts by Sales Channel 2019-2029 (USD Billion)
7.4. Duty-Free Retailing Market, Sub Segment Analysis
7.4.1. Airports
7.4.2. Cruise Liners
7.4.3. Railway Stations
7.4.4. Border
7.4.5. Down-Town & Hotel Shop
Chapter 8. Global Duty-Free Retailing Market, Regional Analysis
8.1. Duty-Free Retailing Market, Regional Market Snapshot
8.2. North America Duty-Free Retailing Market
8.2.1. U.S. Duty-Free Retailing Market
8.2.1.1. Product Type breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
8.2.1.2. Sales Channel breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
8.2.2. Canada Duty-Free Retailing Market
8.3. Europe Duty-Free Retailing Market Snapshot
8.3.1. U.K. Duty-Free Retailing Market
8.3.2. Germany Duty-Free Retailing Market
8.3.3. France Duty-Free Retailing Market
8.3.4. Spain Duty-Free Retailing Market
8.3.5. Italy Duty-Free Retailing Market
8.3.6. Rest of Europe Duty-Free Retailing Market
8.4. Asia-Pacific Duty-Free Retailing Market Snapshot
8.4.1. China Duty-Free Retailing Market
8.4.2. India Duty-Free Retailing Market
8.4.3. Japan Duty-Free Retailing Market
8.4.4. Australia Duty-Free Retailing Market
8.4.5. South Korea Duty-Free Retailing Market
8.4.6. Rest of Asia Pacific Duty-Free Retailing Market
8.5. Latin America Duty-Free Retailing Market Snapshot
8.5.1. Brazil Duty-Free Retailing Market
8.5.2. Mexico Duty-Free Retailing Market
8.5.3. Rest of Latin America Duty-Free Retailing Market
8.6. Rest of The World Duty-Free Retailing Market

Chapter 9. Competitive Intelligence
9.1. Top Market Strategies
9.2. Company Profiles
9.2.1. Dufry AG
9.2.1.1. Key Information
9.2.1.2. Overview
9.2.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
9.2.1.4. Product Summary
9.2.1.5. Recent Developments
9.2.2. Lotte Duty Free
9.2.3. The Shilla Duty Free
9.2.4. China Duty Free Group Co., Ltd
9.2.5. Lagardère Travel Retail
9.2.6. Duty Free Americas
9.2.7. DFS Group
9.2.8. KING POWER International
9.2.9. Dubai Duty Free
9.2.10. Gebr. Heinemann SE & Co. KG
Chapter 10. Research Process
10.1. Research Process
10.1.1. Data Mining
10.1.2. Analysis
10.1.3. Market Estimation
10.1.4. Validation
10.1.5. Publishing
10.2. Research Attributes
10.3. Research Assumption

 

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