免税品小売りの世界市場規模調査&予測、製品タイプ別(香水・化粧品、エレクトロニクス、ワイン&スピリッツ、食品・菓子・ケータリング、タバコ、高級品、その他)、販売チャネル別(空港、クルーズライナー、鉄道駅、国境、ダウンタウン&ホテルショップ)、地域分析 2022-2029Global Duty-Free Retailing Market Size study & Forecast, by Product Type (Perfume & Cosmetics, Electronics, Wine & Spirits, Food, Confectionery & Catering, Tobacco, Luxury Goods, Others), by Sales Channel (Airports, Cruise Liners, Railway Stations, Border, Down-Town & Hotel Shop) and Regional Analysis, 2022-2029 世界の免税店市場は、2021年に約337億米ドルと評価され、2022年から2029年にかけて10.6%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。免税店とは、空港やクルーズ、フェリーなどにある店舗で商品を販売する... もっと見る
サマリー世界の免税店市場は、2021年に約337億米ドルと評価され、2022年から2029年にかけて10.6%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。免税店とは、空港やクルーズ、フェリーなどにある店舗で商品を販売する小売業の一種で、購入した商品には税金がかかりません。また、これらの商品は主に外国人旅行者に販売され、地方税や国税、関税が免除される。国際的な観光活動の増加や個人消費の拡大が、市場の成長を促進する主な要因となっています。可処分所得の増加や収益性の向上による国際的な観光活動の増加は、世界の免税品小売市場の成長に寄与しています。例えば、Statistaによると、2023年現在、世界の旅行・観光市場の売上は8548億米ドルと推定され、2023年から2027年にかけて4.41%の年間成長率を示し、2027年には1兆160億米ドルの市場規模になると予測されている。また、2020年にはパンデミックの影響により、世界の国際観光客の到着数は4億950万人と推定されましたが、2021年には約9%増加し、約4億4600万人に達しました。また、グリーンフィールド空港の開発の増加や海洋観光への投資の増加は、予測期間中、市場に有利な成長見通しを生み出すでしょう。しかし、パンデミックによる航空輸送量の減少は、2022年から2029年の予測期間を通じて市場の成長を阻害する。 免税品小売りの世界市場調査において考慮した主要地域は、アジア太平洋地域、北米、欧州、中南米、およびその他の地域です。アジア太平洋地域は、国際的な観光活動の増加や新しい国際路線の増加により、収益面で市場を支配しています。一方、アジア太平洋地域は、既存空港の近代化や新規空港の開発増加などの要因により、予測期間中に最も高いCAGRで成長すると予想されます。 本レポートに含まれる主な市場プレイヤーは以下の通りです: Dufry AG ロッテ免税店 新羅免税店(The Shilla Duty Free 中国免税店集団有限公司 ラガルデール トラベルリテール デューティーフリー・アメリカズ DFSグループ KING POWERインターナショナル ドバイ免税店 ゲブラ・ハイネマンSE & Co.KG 市場における最近の動向 2022年9月、スイスに本拠を置くDufry AGは、中国西部の重慶国際空港の免税店契約を落札した。この5年間の契約により、Dufry AGは同空港のターミナル3Aで5つのデューティペイド・ブティックストアを運営することになります。 2022年12月、スペインの空港管理のリーダーであるスペインの公営企業GAenaは、ネットワーク内の27空港で86の免税店の入札を展開しました。 世界の免税店市場レポートスコープ: 過去データ 2019年~2020年~2021年 推計基準年 2021年 予測期間2022年〜2029年 レポート対象 売上高予測、企業ランキング、競合環境、成長要因、トレンド カバーするセグメント 製品タイプ、販売チャネル、地域 地域範囲 北米、欧州、アジア太平洋、中南米、その他の地域 カスタマイズ範囲 レポート購入時に無料カスタマイズ(アナリストの作業時間8時間相当まで)。国別、地域別、セグメント別スコープの追加・変更*。 本調査の目的は、近年における様々なセグメントおよび国の市場規模を定義し、今後数年間の値を予測することである。本レポートは、調査対象国において、業界の質的・量的な側面を取り入れるよう設計されています。 また、市場の将来的な成長を規定する推進要因や課題など、重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競争環境と製品提供の詳細な分析とともに、関係者が投資するためのミクロ市場での潜在的な機会も組み込んでいます。市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明します: 製品タイプ別 香水・化粧品 エレクトロニクス ワイン&スピリッツ 食品 菓子・ケータリング タバコ ラグジュアリーグッズ その他 販売チャネル別 空港 クルーズライナー 鉄道駅 国境 繁華街・ホテルショップ 地域別で見る 北アメリカ 米国 カナダ 欧州 英国 ドイツ フランス スペイン イタリア ROE アジア・パシフィック 中国 インド 日本 オーストラリア 韓国 ロアパック ラテンアメリカ ブラジル メキシコ RoLA その他の地域(Rest of the World 目次Chapter 1. Executive Summary1.1. Market Snapshot 1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2019-2029 (USD Billion) 1.2.1. Duty-Free Retailing Market, by Region, 2019-2029 (USD Billion) 1.2.2. Duty-Free Retailing Market, by Product Type, 2019-2029 (USD Billion) 1.2.3. Duty-Free Retailing Market, by Sales Channel, 2019-2029 (USD Billion) 1.3. Key Trends 1.4. Estimation Methodology 1.5. Research Assumption Chapter 2. Global Duty-Free Retailing Market Definition and Scope 2.1. Objective of the Study 2.2. Market Definition & Scope 2.2.1. Scope of the Study 2.2.2. Industry Evolution 2.3. Years Considered for the Study 2.4. Currency Conversion Rates Chapter 3. Global Duty-Free Retailing Market Dynamics 3.1. Duty-Free Retailing Market Impact Analysis (2019-2029) 3.1.1. Market Drivers 3.1.1.1. Increasing growth of international tourism activities 3.1.1.2. Growing consumer spending 3.1.2. Market Challenges 3.1.2.1. Decline in air traffic due to pandemic 3.1.3. Market Opportunities 3.1.3.1. Increasing development of greenfield airports 3.1.3.2. Growing investment in ocean tourism Chapter 4. Global Duty-Free Retailing Market Industry Analysis 4.1. Porter’s 5 Force Model 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers 4.1.2. Bargaining Power of Buyers 4.1.3. Threat of New Entrants 4.1.4. Threat of Substitutes 4.1.5. Competitive Rivalry 4.2. Futuristic Approach to Porter’s 5 Force Model (2019-2029) 4.3. PEST Analysis 4.3.1. Political 4.3.2. Economical 4.3.3. Social 4.3.4. Technological 4.4. Top investment opportunity 4.5. Top winning strategies 4.6. Industry Experts Prospective 4.7. Analyst Recommendation & Conclusion Chapter 5. Risk Assessment: COVID-19 Impact 5.1. Assessment of the overall impact of COVID-19 on the industry 5.2. Pre COVID-19 and post COVID-19 Market scenario Chapter 6. Global Duty-Free Retailing Market, by Product Type 6.1. Market Snapshot 6.2. Global Duty-Free Retailing Market by Product Type, Performance - Potential Analysis 6.3. Global Duty-Free Retailing Market Estimates & Forecasts by Product Type 2019-2029 (USD Billion) 6.4. Duty-Free Retailing Market, Sub Segment Analysis 6.4.1. Perfume & Cosmetics 6.4.2. Electronics 6.4.3. Wine & Spirits 6.4.4. Food 6.4.5. Confectionery & Catering 6.4.6. Tobacco 6.4.7. Luxury Goods 6.4.8. Others Chapter 7. Global Duty-Free Retailing Market, by Sales Channel 7.1. Market Snapshot 7.2. Global Duty-Free Retailing Market by Sales Channel, Performance - Potential Analysis 7.3. Global Duty-Free Retailing Market Estimates & Forecasts by Sales Channel 2019-2029 (USD Billion) 7.4. Duty-Free Retailing Market, Sub Segment Analysis 7.4.1. Airports 7.4.2. Cruise Liners 7.4.3. Railway Stations 7.4.4. Border 7.4.5. Down-Town & Hotel Shop Chapter 8. Global Duty-Free Retailing Market, Regional Analysis 8.1. Duty-Free Retailing Market, Regional Market Snapshot 8.2. North America Duty-Free Retailing Market 8.2.1. U.S. Duty-Free Retailing Market 8.2.1.1. Product Type breakdown estimates & forecasts, 2019-2029 8.2.1.2. Sales Channel breakdown estimates & forecasts, 2019-2029 8.2.2. Canada Duty-Free Retailing Market 8.3. Europe Duty-Free Retailing Market Snapshot 8.3.1. U.K. Duty-Free Retailing Market 8.3.2. Germany Duty-Free Retailing Market 8.3.3. France Duty-Free Retailing Market 8.3.4. Spain Duty-Free Retailing Market 8.3.5. Italy Duty-Free Retailing Market 8.3.6. Rest of Europe Duty-Free Retailing Market 8.4. Asia-Pacific Duty-Free Retailing Market Snapshot 8.4.1. China Duty-Free Retailing Market 8.4.2. India Duty-Free Retailing Market 8.4.3. Japan Duty-Free Retailing Market 8.4.4. Australia Duty-Free Retailing Market 8.4.5. South Korea Duty-Free Retailing Market 8.4.6. Rest of Asia Pacific Duty-Free Retailing Market 8.5. Latin America Duty-Free Retailing Market Snapshot 8.5.1. Brazil Duty-Free Retailing Market 8.5.2. Mexico Duty-Free Retailing Market 8.5.3. Rest of Latin America Duty-Free Retailing Market 8.6. Rest of The World Duty-Free Retailing Market Chapter 9. Competitive Intelligence 9.1. Top Market Strategies 9.2. Company Profiles 9.2.1. Dufry AG 9.2.1.1. Key Information 9.2.1.2. Overview 9.2.1.3. Financial (Subject to Data Availability) 9.2.1.4. Product Summary 9.2.1.5. Recent Developments 9.2.2. Lotte Duty Free 9.2.3. The Shilla Duty Free 9.2.4. China Duty Free Group Co., Ltd 9.2.5. Lagardère Travel Retail 9.2.6. Duty Free Americas 9.2.7. DFS Group 9.2.8. KING POWER International 9.2.9. Dubai Duty Free 9.2.10. Gebr. Heinemann SE & Co. KG Chapter 10. Research Process 10.1. Research Process 10.1.1. Data Mining 10.1.2. Analysis 10.1.3. Market Estimation 10.1.4. Validation 10.1.5. Publishing 10.2. Research Attributes 10.3. Research Assumption
SummaryGlobal Duty-Free Retailing Market is valued approximately USD 33.7 billion in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 10.6% over the forecast period 2022-2029. Duty-Free Retailing is a type of retailing setup in which products are sold at shops present at airports, cruise, and ferries where no tax is levied on the purchased products. Moreover, these products are largely sold to international travelers and are exempted from local and national taxes as well as tariffs. The increasing growth of international tourism activities and growing consumer spending are key factors driving the market growth. Table of ContentsChapter 1. Executive Summary1.1. Market Snapshot 1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2019-2029 (USD Billion) 1.2.1. Duty-Free Retailing Market, by Region, 2019-2029 (USD Billion) 1.2.2. Duty-Free Retailing Market, by Product Type, 2019-2029 (USD Billion) 1.2.3. Duty-Free Retailing Market, by Sales Channel, 2019-2029 (USD Billion) 1.3. Key Trends 1.4. Estimation Methodology 1.5. Research Assumption Chapter 2. Global Duty-Free Retailing Market Definition and Scope 2.1. Objective of the Study 2.2. Market Definition & Scope 2.2.1. Scope of the Study 2.2.2. Industry Evolution 2.3. Years Considered for the Study 2.4. Currency Conversion Rates Chapter 3. Global Duty-Free Retailing Market Dynamics 3.1. Duty-Free Retailing Market Impact Analysis (2019-2029) 3.1.1. Market Drivers 3.1.1.1. Increasing growth of international tourism activities 3.1.1.2. Growing consumer spending 3.1.2. Market Challenges 3.1.2.1. Decline in air traffic due to pandemic 3.1.3. Market Opportunities 3.1.3.1. Increasing development of greenfield airports 3.1.3.2. Growing investment in ocean tourism Chapter 4. Global Duty-Free Retailing Market Industry Analysis 4.1. Porter’s 5 Force Model 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers 4.1.2. Bargaining Power of Buyers 4.1.3. Threat of New Entrants 4.1.4. Threat of Substitutes 4.1.5. Competitive Rivalry 4.2. Futuristic Approach to Porter’s 5 Force Model (2019-2029) 4.3. PEST Analysis 4.3.1. Political 4.3.2. Economical 4.3.3. Social 4.3.4. Technological 4.4. Top investment opportunity 4.5. Top winning strategies 4.6. Industry Experts Prospective 4.7. Analyst Recommendation & Conclusion Chapter 5. Risk Assessment: COVID-19 Impact 5.1. Assessment of the overall impact of COVID-19 on the industry 5.2. Pre COVID-19 and post COVID-19 Market scenario Chapter 6. Global Duty-Free Retailing Market, by Product Type 6.1. Market Snapshot 6.2. Global Duty-Free Retailing Market by Product Type, Performance - Potential Analysis 6.3. Global Duty-Free Retailing Market Estimates & Forecasts by Product Type 2019-2029 (USD Billion) 6.4. Duty-Free Retailing Market, Sub Segment Analysis 6.4.1. Perfume & Cosmetics 6.4.2. Electronics 6.4.3. Wine & Spirits 6.4.4. Food 6.4.5. Confectionery & Catering 6.4.6. Tobacco 6.4.7. Luxury Goods 6.4.8. Others Chapter 7. Global Duty-Free Retailing Market, by Sales Channel 7.1. Market Snapshot 7.2. Global Duty-Free Retailing Market by Sales Channel, Performance - Potential Analysis 7.3. Global Duty-Free Retailing Market Estimates & Forecasts by Sales Channel 2019-2029 (USD Billion) 7.4. Duty-Free Retailing Market, Sub Segment Analysis 7.4.1. Airports 7.4.2. Cruise Liners 7.4.3. Railway Stations 7.4.4. Border 7.4.5. Down-Town & Hotel Shop Chapter 8. Global Duty-Free Retailing Market, Regional Analysis 8.1. Duty-Free Retailing Market, Regional Market Snapshot 8.2. North America Duty-Free Retailing Market 8.2.1. U.S. Duty-Free Retailing Market 8.2.1.1. Product Type breakdown estimates & forecasts, 2019-2029 8.2.1.2. Sales Channel breakdown estimates & forecasts, 2019-2029 8.2.2. Canada Duty-Free Retailing Market 8.3. Europe Duty-Free Retailing Market Snapshot 8.3.1. U.K. Duty-Free Retailing Market 8.3.2. Germany Duty-Free Retailing Market 8.3.3. France Duty-Free Retailing Market 8.3.4. Spain Duty-Free Retailing Market 8.3.5. Italy Duty-Free Retailing Market 8.3.6. Rest of Europe Duty-Free Retailing Market 8.4. Asia-Pacific Duty-Free Retailing Market Snapshot 8.4.1. China Duty-Free Retailing Market 8.4.2. India Duty-Free Retailing Market 8.4.3. Japan Duty-Free Retailing Market 8.4.4. Australia Duty-Free Retailing Market 8.4.5. South Korea Duty-Free Retailing Market 8.4.6. Rest of Asia Pacific Duty-Free Retailing Market 8.5. Latin America Duty-Free Retailing Market Snapshot 8.5.1. Brazil Duty-Free Retailing Market 8.5.2. Mexico Duty-Free Retailing Market 8.5.3. Rest of Latin America Duty-Free Retailing Market 8.6. Rest of The World Duty-Free Retailing Market Chapter 9. Competitive Intelligence 9.1. Top Market Strategies 9.2. Company Profiles 9.2.1. Dufry AG 9.2.1.1. Key Information 9.2.1.2. Overview 9.2.1.3. Financial (Subject to Data Availability) 9.2.1.4. Product Summary 9.2.1.5. Recent Developments 9.2.2. Lotte Duty Free 9.2.3. The Shilla Duty Free 9.2.4. China Duty Free Group Co., Ltd 9.2.5. Lagardère Travel Retail 9.2.6. Duty Free Americas 9.2.7. DFS Group 9.2.8. KING POWER International 9.2.9. Dubai Duty Free 9.2.10. Gebr. Heinemann SE & Co. KG Chapter 10. Research Process 10.1. Research Process 10.1.1. Data Mining 10.1.2. Analysis 10.1.3. Market Estimation 10.1.4. Validation 10.1.5. Publishing 10.2. Research Attributes 10.3. Research Assumption
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