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スマートホームとホームオートメーション - 第11版


Smart Homes and Home Automation - 11th Edition

商品説明 モバイル業界は、コネクテッド・スマートホームの膨大なビジネスチャンスにどう対処すべきか?Berg Insight社は、欧州と北米におけるホームオートメーションシステムの出荷額とサービス料に... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Berg Insight
ベルグインサイト社
2024年10月23日 Eur1,500
シングルユーザライセンス(PDF)
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240 英語

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実際のレポートは英文のみでご納品いたします。


 

サマリー

商品説明

モバイル業界は、コネクテッド・スマートホームの膨大なビジネスチャンスにどう対処すべきか?Berg Insight社は、欧州と北米におけるホームオートメーションシステムの出荷額とサービス料による収益が、2023年の872億米ドルから2028年には1,451億米ドルまで、年平均成長率10.7%で成長すると予測している。ホームオートメーション市場の急速な進化に関する360度の展望を、240ページの包括的な戦略レポートでご覧ください。

 


 

スマートホームとホームオートメーションは、Berg Insightの11年連続レポートであり、欧州と北米のスマートホーム市場の最新動向とトレンドを分析している。この戦略的調査レポートは、5年間の業界予測や専門家による解説など、ビジネス上の意思決定に役立つ独自のビジネスインテリジェンスを240ページにわたって提供しています。

本レポートのハイライト

  • 市場をリードする30社のエグゼクティブ・インタビューからの洞察
  • スマートホーム&ホームオートメーションエコシステムの360度概観
  • 主要な垂直市場セグメントにおける業界動向の概要
  • 欧州と北米におけるスマートホームシステムの普及に関する統計データ
  • 2028年までの新たな市場予測
  • 業界各社が開始した最新のイニシアチブの詳細レビュー
  • この市場の主要ベンダーのプロファイルを更新

2023年末には欧州と北米で1億2600万戸がスマート化

スマートホームとホームオートメーションシステムには、家庭内の機能を制御、監視、自動化するための幅広いソリューションが含まれる。ベルグインサイトのスマートホームシステムの定義は、遠隔地からアクセス可能で、スマートフォンアプリやウェブポータルのユーザーインターフェイスを含むものである。従って、スイッチ、タイマー、センサー、リモコンなど、ローカルにしか制御・自動化できないデバイスは、この調査の範囲には含まれない。スマートホームシステムは、セキュリティと入退室管理システム、エネルギー管理と空調管理システム、オーディオビジュアルとエンターテイメントシステム、照明と窓の制御システム、家電製品、サービスロボット、灌漑と水管理システムの7つの主要カテゴリーに分類することができる。

ポイントソリューションは、多くの場合、消費者がスマートホームを購入する最初のきっかけとなる。これまでに販売台数で最も人気のあるポイントソリューションには、スマート・サーモスタット、スマート電球、スマートプラグ、コネクテッドセキュリティ・カメラ、音声制御スマートスピーカー、床掃除ロボットなどがある。これらの製品は、Signify、Resideo、Danfoss、Belkin、Chamberlain、Schlage、Assa Abloy、iRobotなどの既存OEMや、Ecobee、Sonos、Arlo、Nuki、Mysa、IKEA、Wyze Labs、SharkNinjaなどの新規参入企業によって販売されている。ホールホームシステム市場では、Crestron Electronics、Control4、Savant Systems、eQ-3、Shelly、Loxoneといった従来のホームオートメーションベンダーが、隣接業界からの参入により新たな競争に直面している。Verisure、ADT、Vivint、Comcast、SimpliSafe、Telusなどの通信・セキュリティサービスプロバイダーは、ホームセキュリティサービスとスマートホーム機能を組み合わせることで、北米および欧州で最大のホールホームソリューションベンダーの地位を確立している。

北米のスマートホーム市場は成長を続けている。スマートホームシステムの設置台数は、2023年末時点で2億7,940万台に達する。このうち推定4,040万台は多機能または全家庭用システムであり、一方2億3,940万台はある特定の機能向けに設計されたポイントソリューションである。複数のスマートシステムを使用している家庭もあるため、年末時点の設置ベースは推定6,080万戸となった。これは全世帯の41.3%に相当し、北米は世界で最も進んだスマートホーム市場である。2023年から2028年にかけて、スマートホームシステムを導入する世帯数は年平均成長率(CAGR)6.6%で増加し、スマートホーム数は8,380万世帯になると予測されている。市場収益は2023年に481億米ドル(445億ユーロ)に達する。市場は2023年から2028年にかけてCAGR 9.2%で成長し、予測期間終了時には年間収益748億米ドル(691億ユーロ)に達すると予測される。

欧州のスマートホームシステム市場は、市場の浸透度や成熟度という点で、北米市場にまだ遅れをとっている。しかし、現在では北米市場とほぼ同規模にまで成長している。2023年末には、EU27+3カ国で合計2億1820万台のスマートホームシステムが使用されている。このうち約2,890万台が多機能システムまたはホールホームシステムであるのに対し、1億8,930万台がポイントソリューションである。これは、重複を考慮すると約6,550万世帯のスマートホームに相当し、年末時点で欧州の全世帯の27.8%がスマートホームであったことを意味する。スマートホームシステムを採用する欧州の世帯数は、今後5年間に年平均成長率(CAGR)9.1%で増加し、2028年には1億120万世帯に達すると予測されている。市場収益は2023年に362億ユーロ(391億米ドル)に達する。同市場は、2023年から2028年にかけて年平均成長率12.5%で成長し、予測期間終了時には650億ユーロ(703億米ドル)に達すると予測される。

2023年には減速するものの、今後数年間のスマートホーム市場の見通しは明るい。コネクティビティは、ホームセキュリティシステム、ドアロック、室内空調制御機器、照明、灌漑システム、家電製品、エンターテインメント・ソリューションなど、家庭内で最も一般的に使用されている製品やシステムにいくつかの利点を付加する。遠隔地から家庭の情報を見たり、さまざまな設定を管理したりできるため、エネルギーやコストの節約、セキュリティや安全性の向上、住宅所有者の利便性向上が可能になる。いくつかの製品カテゴリーでは、コネクティビティは今や標準機能になりつつあり、消費者は新製品がスマートでコネクティッドであることをますます期待するようになっている。

本レポートでは以下の質問に答えます

  • スマートホームとホームオートメーションの主な用途は?
  • 欧州と北米における成長の主な原動力は何か?
  • スマートホームソリューションのビジネスモデルと販路は?
  • 欧州と北米におけるホールホームシステムの主要ベンダーは?
  • 製品OEMとホールホーム・ソリューション・ベンダーはどのようなポジショニングをとっているのか?
  • 新規格Matterは市場の起爆剤となるか?
  • ホームオートメーションにおけるセルラーIoTの潜在的な市場規模は?
  • スマートホーム市場は今後5年間でどのように進化するのか?


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目次

目次

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図表の一覧

エグゼクティブサマリー

1 スマートホームとホームオートメーション

1.1 概要
1.2 ホームオートメーションの種類
1.2.1 セキュリティと入退室管理システム    
1.2.2 エネルギー管理と空調システム
1.2.3 視聴覚・娯楽システム
1.2.4 照明と窓の制御システム
1.2.5 灌漑・水管理システム
1.2.6 家電製品
1.2.7 サービス・ロボット
1.2.8 多機能ホームオートメーションシステム
1.3 ホームオートメーション市場セグメント
1.3.1 一般住宅と集合住宅
1.3.2 注文住宅(高級住宅)セグメント
1.3.3 新築住宅と中古住宅
1.4 販売チャネル
1.4.1 専門業者による設置
1.4.2 小売
1.4.3 サービス・プロバイダー

2 ネットワークと通信技術

2.1 概要
2.1.1 相互運用性を確立するためのさまざまなアプローチ
2.1.2 製品OEMの技術選択
2.1.3 ホールホーム・ソリューション・ベンダーの技術選択
2.2 スマートホームネットワーキング技術と標準規格
2.2.1 Bluetooth
2.2.2 DECT ULE
2.2.3 EnOcean
2.2.4 ホーム・コネクティビティ・アライアンス(HCA)
2.2.5 KNX
2.2.6 LPWA
2.2.7 Matter
2.2.8 オープンコネクティビティ財団
2.2.9 OpenTherm
2.2.10 スレッド
2.2.11 Wi-Fi
2.2.12 Zigbee
2.2.13 Z-Wave
2.3 スマートホームのエコシステムとハブ
2.3.1 Amazon Alexa
2.3.2 Apple HomeKitとSiri
2.3.3 Flic(ショートカット・ラボ)
2.3.4 Google HomeとGoogleアシスタント
2.3.5 Homey(LGエレクトロニクス)
2.3.6 IFTTT
2.3.7 LGエレクトロニクス
2.3.8 メディオラ
2.3.9 オリスト
2.3.10 サムスンSmartThings
2.4 スマートホームプラットフォーム
2.4.1 Alarm.com
2.4.2 アイラ・ネットワークス
2.4.3 Essence Group
2.4.4 OBLOリビング
2.4.5 ThroughTek
2.4.6 ツヤ
2.4.7 よのみ(アレジオン)

3 技術プロバイダーとOEM

3.1 市場概要
3.1.1 ポイント・ソリューション - スマートホームへの参入
3.1.2 製品OEMのスマートホーム戦略
3.1.3 新規参入企業はコネクテッド製品で既存企業に挑戦する
3.2 セキュリティ・入退室管理システムベンダー
3.2.1 Arlo Technologies
3.2.2 Assa Abloy
3.2.3 Canary (Smartfrog Group)
3.2.4 Chamberlain Group
3.2.5 Ezviz Network (Hikvision)
3.2.6 Minut
3.2.7 Nuki Home Solutions
3.2.8 Reolink
3.2.9 Schlage
3.2.10 Wyze Labs
3.2.11 YI Technology
3.3 エネルギー管理・空調システムベンダー
3.3.1 Centrica
3.3.2 Danfoss
3.3.3 Ecobee (Generac)
3.3.4 Eve Systems (ABB)
3.3.5 Google Nest
3.3.6 Mysa
3.3.7 Netatmo (Legrand)
3.3.8 Sensibo
3.3.9 Tado
3.3.10 Toon (Eneco)
3.4 AV・エンタテインメント・システム・ベンダー
3.4.1 Bose
3.4.2 Harman (Samsung Electronics)
3.4.3 Kaleidescape
3.4.4 Naim Audio
3.4.5 Sonos
3.4.6 Sound United (Masimo)
3.5 照明・窓制御システムベンダー
3.5.1 Acuity Brands
3.5.2 Belkin
3.5.3 IKEA
3.5.4 Ledvance (MLS)
3.5.5 Leviton
3.5.6 LIFX (Feit Electric)
3.5.7 Merkury Innovations
3.5.8 Plejd
3.5.9 Signify
3.5.10 Velux
3.6 灌漑・水管理システムベンダー
3.6.1 Hozelock
3.6.2 Flume
3.6.3 Gardena and Orbit Irrigation (Husqvarna)
3.6.4 Moen (Fortune Brands Innovations)
3.6.5 Rachio
3.7 家電ベンダー
3.7.1 BSH Hausgeräte (Bosch)
3.7.2 Electrolux
3.7.3 GE Appliances (Haier)
3.7.4 Haier
3.7.5 Whirlpool
3.8 サービスロボットベンダー
3.8.1 Ambrogio Robot (Zucchetti Centro Sistemi)
3.8.2 Dyson
3.8.3 Ecovacs
3.8.4 Husqvarna
3.8.5 iRobot
3.8.6 Labrador Systems
3.8.7 Robomow (Stanley Black & Decker)
3.8.8 Roborock
3.8.9 SharkNinja Operating
3.8.10 Worx Landroid (Positec)

4 サービスプロバイダーとホールホームシステムベンダー

4.1 市場概要
4.2 市場セグメントと市場参入戦略
4.2.1 従来のホームオートメーション
4.2.2 DIYシステム
4.2.3 専門家が監視するセキュリティ
4.3 ホールホームシステムOEM
4.3.1 ABB
4.3.2 Bosch
4.3.3 Control4 (Resideo)
4.3.4 Crestron Electronics
4.3.5 Delta Dore
4.3.6 Deutsche Telekom
4.3.7 D-Link
4.3.8 Eltako
4.3.9 Ezlo Innovation
4.3.10 Futurehome
4.3.11 Gira
4.3.12 Grenton
4.3.13 HomeMatic (eQ-3)
4.3.14 Leedarson IoT Technology
4.3.15 Legrand
4.3.16 Loxone Electronics
4.3.17 Lutron Electronics
4.3.18 myGEKKO (Ekon)
4.3.19 Nice Group
4.3.20 Resideo Technologies
4.3.21 Savant Systems
4.3.22 Schneider Electric
4.3.23 Shelly Group
4.3.24 Somfy
4.3.25 ThinKnx (Pulsar Engineering)
4.3.26 TP-Link
4.3.27 Universal Electronics
4.3.28 Xiaomi
4.4 スマートホームサービスプロバイダー
4.4.1 ADT
4.4.2 Altice France
4.4.3 Brinks Home (Monitronics)
4.4.4 Comcast
4.4.5 Cox Communications
4.4.6 Frontpoint
4.4.7 Prosegur
4.4.8 Ring (Amazon)
4.4.9 Sector Alarm
4.4.10 Simplisafe
4.4.11 Telus
4.4.12 Verisure
4.4.13 Vivint Smart Home (NRG Energy)

5 市場予測と結論

5.1 欧州
5.1.1 売上高
5.1.2 出荷台数
5.1.3 設置ベース
5.2 北米
5.2.1 売上高
5.2.2 出荷台数
5.2.3 設置ベース
5.3 人気のスマートホーム製品カテゴリー
5.3.1 スマートスピーカーとディスプレイ
5.3.2 スマートサーモスタットとラジエーターバルブ
5.3.3 スマート照明
5.3.4 床拭きロボット
5.4 市場動向と分析
5.4.1 新たな大手プラットフォーム・プレーヤーが既存プレーヤーに挑戦中
5.4.2 スマートスピーカーと音声アシスタントサービスの台頭と衰退の可能性
5.4.3 マターはスマートホーム業界の相互運用性問題を解決するか?
5.4.4 エネルギー価格の高騰がスマートエネルギー効率化ソリューションの需要を生み出す
5.4.5 接続性 - まもなく家電製品セグメントの標準機能に
5.4.6 低価格化が大衆市場への扉を開く
5.4.7 スマートホームとホームセキュリティ市場におけるセルラーIoT
5.4.8 オープンなスマートホーム・エコシステムとクローズドなスマートホーム・エコシステム
5.4.9 製品ライフサイクルの短さが消費者の信頼を損なう
5.4.10 スマートホーム企業の有料サービス導入
5.4.11 コネクテッド・ホーム向けスマート保険
5.4.12 スマートホーム業界におけるM&A

用語解説

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プレスリリース

2024-10-23 プレスリリース
2028年までに欧州と北米の住宅の約50%がスマート化される

IoTアナリスト企業Berg Insightの新しい調査報告書によると、欧州と北米のスマートホーム数は2023年に1億2620万戸に達する。普及率では北米がトップで、同地域の全世帯の41%が年末時点で少なくとも1つのスマートホーム製品やシステムを導入しており、これは6,080万軒のスマートホームに相当する。市場の成長は今後5年間も続くと予想される。2028年までには、北米の約8380万戸がスマートホームになるとベルグインサイトは予測しており、これは同地域の全世帯の55%に相当する。欧州市場は、市場普及の点ではまだ北米にやや遅れをとっている。2023年末時点の欧州のスマートホーム数は6,550万戸で、市場普及率は28%に相当する。同地域のスマートホーム数は、2028年末には約1億120万戸に達し、市場普及率は42%近くになると予測されている。

最も人気のあるスマートホーム製品には、スマートサーモスタット、スマート電球、スマートセキュリティカメラ、スマートドアロック、スマートスピーカー、床掃除ロボットなどがある。これらの製品は数億台販売されており、Signify、Resideo、Danfoss、Belkin、Chamberlain、Schlage、Assa Abloy、iRobotなどの既存OEMや、Ecobee、Sonos、Arlo、Nuki、Mysa、IKEA、Wyze Labs、SharkNinjaなどの新規参入企業によって販売されている。ホールホームシステム市場は、従来のホームオートメーション専門業者、ホームセキュリティー・プロバイダー、通信事業者、DIYソリューション・プロバイダーがサービスを提供している。北米市場では、対話型ホーム・セキュリティ・システムが、最も一般的なスマート・ホーム・システムの1つとなっている。最大のホームセキュリティー・プロバイダーには、ADT、Vivint、SimpliSafe、Comcast、Telusなどがある。この地域の大手ホームオートメーション企業には、Control4、Crestron、Savant Systemsなどがある。欧州では、従来のホームオートメーションシステムやDIYソリューションがホールホームシステムとしてより一般的であるが、同地域の大手ホームセキュリティプロバイダーが占めるシェアは拡大している。同地域のホールホームシステムの主要プロバイダーは、eQ-3、Shelly、Verisure、Somfy、Loxoneと推定される。2023年末時点のホールホームシステムの設置台数は、欧州が2,890万台、北米が4,000万台である。

スマートホーム市場の成長は、インフレ率の上昇と欧州・北米全域の生活コスト上昇を背景に、2023年に失速した。市場は2024年に回復し、今後数年間は成長軌道を維持すると予想される。「家庭内のスマートでコネクテッドな製品やサービスは、安心感をもたらし、コスト削減やセキュリティ強化を可能にする」と、Berg Insight社の主席アナリスト、Martin Apelgren氏は言う。これらは、消費者が喜んでお金を払う価値ある機能です。現在、シームレスに連携し、消費者の購入・設定プロセスを容易にするスマートホーム・デバイスの開発に多くの努力が払われている。Matter規格は、最初に明らかにされて以来、多くの課題を抱えており、その展開は遅々としている。やがて、この規格はスマートホーム市場で大きな求心力を持つようになると期待されている。「今後、住宅がますます接続され、高度化することは間違いありません」とApelgren氏は結論づける。

 

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Summary

Description

How should the mobile industry address the vast business opportunity in connected smart homes? Berg Insight estimates that revenues from home automation system shipments and service fees in Europe and North America will grow at a compound annual growth rate of 10.7 percent from US$ 87.2 billion in 2023 to US$ 145.1 billion in 2028. Get a 360-degree perspective on the rapid evolution of the home automation market in this comprehensive 240-page strategy report.

 


 

Smart Home and Home Automation is the eleventh consecutive report from Berg Insight analysing the latest developments and trends on the smart home markets in Europe and North America. This strategic research report provides you with 240 pages of unique bussiness intelligence including 5-year industry forecasts and expert commentary on which to base your business decisions.

Highlights from this report:

  • Insights from 30 executive interviews with market leading companies.
  • 360-degree overview of the smart homes & home automation ecosystem.
  • Summary of industry trends in key vertical market segments.
  • Statistical data on adoption of smart home systems in Europe and North America.
  • New market forecasts lasting until 2028.
  • Detailed reviews of the latest initiatives launched by industry players.
  • Updated profiles of the key vendors on this market.

126 million homes in Europe and North America were smart at the end of 2023

Smart home and home automation systems include a wide range of solutions for controlling, monitoring and automating functions in the home. Berg Insight’s definition of a smart home system is one that is accessible from remote and includes a smartphone app or a web portal user interface. Devices that only can be controlled and automated locally, through switches, timers, sensors and remote controls, are thus not included in the scope of this study. Smart home systems can be grouped into seven primary categories: security and access control systems; energy management and climate control systems; audio-visual and entertainment systems; lighting and window control systems; home appliances; service robotics and irrigation and water management systems.

A point solution will in many cases constitute a consumer’s first smart home purchase. The most popular point solutions to date, in terms of sold units, include smart thermostats, smart light bulbs, smart plugs, connected security cameras, voice-controlled smart speakers and floor cleaning robots. These products are marketed by incumbent OEMs such as Signify, Resideo, Danfoss, Belkin, Chamberlain, Schlage, Assa Abloy and iRobot and newer entrants such as Ecobee, Sonos, Arlo, Nuki, Mysa, IKEA, Wyze Labs and SharkNinja. In the whole-home system market, traditional home automation vendors such as Crestron Electronics, Control4, Savant Systems, eQ-3, Shelly and Loxone are facing new competition as companies from adjacent industries have entered the market. Communications and security service providers such as Verisure, ADT, Vivint, Comcast, SimpliSafe and Telus have established themselves among the largest whole-home solution vendors in North America and Europe by combining home security services with smart home features.

The North American smart home market continues to grow. The installed base of smart home systems reached 279.4 million at the end of 2023. An estimated 40.0 million of these were multifunction or whole-home systems whereas 239.4 million were point solutions designed for one specific function. As some homes have more than one smart system in use, the installed base totalled an estimated 60.8 million smart homes at the end of the year. This corresponds to 41.3 percent of all households, placing North America as the most advanced smart home market in the world. Between 2023 and 2028, the number of households that adopt smart home systems is forecasted to grow at a compound annual growth rate (CAGR) of 6.6 percent, resulting in 83.8 million smart homes. Market revenues reached US$ 48.1 billion (€ 44.5 billion) in 2023. The market is expected to grow at a CAGR of 9.2 percent between 2023 and 2028, reaching US$ 74.8 billion (€ 69.1 billion) in yearly revenues at the end of the forecast period.

The European market for smart home systems is still behind the North American market in terms of market penetration and maturity. However, the market has now grown to become almost as large as the North American market. At the end of 2023, there were a total of 218.2 million smart home systems in use in the EU27+3 countries. Around 28.9 million of these systems were multifunction or whole-home systems whereas 189.3 million were point solutions. This corresponds to around 65.5 million smart homes when overlaps are taken into account, meaning that 27.8 percent of all households in Europe were smart at the end of the year. The number of European households to adopt smart home systems is forecasted to grow at a compound annual growth rate (CAGR) of 9.1 percent during the next five years, resulting in 101.2 million smart homes by 2028. Market revenues reached € 36.2 billion (US$ 39.1 billion) in 2023. The market is forecasted to grow at a CAGR of 12.5 percent between 2023 and 2028 to reach € 65.0 billion (US$ 70.3 billion) at the end of the forecast period.

Despite a slowdown in 2023, the outlook for the smart home market in the coming years is positive. Connectivity adds several benefits to the most commonly used products and systems in the home, including home security systems, door locks, indoor climate control devices, lights, irrigation systems, home appliances and entertainment solutions. The ability to view information and manage various settings of the home from remote enables energy and cost savings, enhances security and safety, and provides convenience for homeowners. In several product categories connectivity is now becoming a standard feature and consumers are increasingly expecting new products to be smart and connected.

This report answers the following questions:

  • Which are the main applications within smart homes and home automation?
  • What are the main drivers behind growth in Europe and North America?
  • What are the business models and channels-to-market for smart home solutions?
  • Which are the leading whole-home system vendors in Europe and North America?
  • How are product OEMs and whole home solution vendors positioning themselves?
  • Will the new Matter standard become a market catalyst?
  • What is the potential market size for cellular IoT in home automation?
  • How will the smart home market evolve in the next five years?


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Table of Contents

Table of Contents

Table of Contents
List of Figures

Executive summary

1    Smart Homes and Home Automation

1.1    Introduction
1.2    Types of home automation
1.2.1    Security and access control systems
1.2.2    Energy management and climate control systems
1.2.3    Audio-visual and entertainment systems
1.2.4    Lighting and window control systems
1.2.5    Irrigation and water management systems
1.2.6    Home appliances
1.2.7    Service robotics
1.2.8    Multifunction and whole-home automation systems
1.3    Home automation market segments
1.3.1    Mainstream houses and multi-family dwellings
1.3.2    The custom (luxury) segment
1.3.3    New homes versus existing homes
1.4    Channels to market
1.4.1    Professional installation
1.4.2    Retail
1.4.3    Service providers

2    Networks and Communications Technologies

2.1    Overview
2.1.1    Different approaches to establishing interoperability
2.1.2    Technology choices of product OEMs
2.1.3    Technology choices of whole-home solution vendors
2.2    Smart home networking technologies and standards
2.2.1    Bluetooth
2.2.2    DECT ULE
2.2.3    EnOcean
2.2.4    Home Connectivity Alliance (HCA)
2.2.5    KNX
2.2.6    LPWA
2.2.7    Matter
2.2.8    Open Connectivity Foundation
2.2.9    OpenTherm
2.2.10    Thread
2.2.11    Wi-Fi
2.2.12    Zigbee
2.2.13    Z-Wave
2.3    Smart home ecosystems and hubs
2.3.1    Amazon Alexa
2.3.2    Apple HomeKit and Siri
2.3.3    Flic (Shortcut Labs)
2.3.4    Google Home and Google Assistant
2.3.5    Homey (LG Electronics)
2.3.6    IFTTT
2.3.7    LG Electronics
2.3.8    Mediola
2.3.9    Olisto
2.3.10    Samsung SmartThings
2.4    Smart home platforms
2.4.1    Alarm.com
2.4.2    Ayla Networks
2.4.3    Essence Group
2.4.4    OBLO Living
2.4.5    ThroughTek
2.4.6    Tuya
2.4.7    Yonomi (Allegion)

3    Technology Providers and OEMs

3.1    Market overview
3.1.1    Point solutions – an entry into the smart home
3.1.2    Smart home strategies for product OEMs
3.1.3    New entrants challenge incumbents with connected products
3.2    Security and access control system vendors
3.2.1    Arlo Technologies
3.2.2    Assa Abloy
3.2.3    Canary (Smartfrog Group)
3.2.4    Chamberlain Group
3.2.5    Ezviz Network (Hikvision)
3.2.6    Minut
3.2.7    Nuki Home Solutions
3.2.8    Reolink
3.2.9    Schlage
3.2.10    Wyze Labs
3.2.11    YI Technology
3.3    Energy management and climate control system vendors
3.3.1    Centrica
3.3.2    Danfoss
3.3.3    Ecobee (Generac)
3.3.4    Eve Systems (ABB)
3.3.5    Google Nest
3.3.6    Mysa
3.3.7    Netatmo (Legrand)
3.3.8    Sensibo
3.3.9    Tado
3.3.10    Toon (Eneco)
3.4    Audio-visual and entertainment system vendors
3.4.1    Bose
3.4.2    Harman (Samsung Electronics)
3.4.3    Kaleidescape
3.4.4    Naim Audio
3.4.5    Sonos
3.4.6    Sound United (Masimo)
3.5    Lighting and window control system vendors
3.5.1    Acuity Brands
3.5.2    Belkin
3.5.3    IKEA
3.5.4    Ledvance (MLS)
3.5.5    Leviton
3.5.6    LIFX (Feit Electric)
3.5.7    Merkury Innovations
3.5.8    Plejd
3.5.9    Signify
3.5.10    Velux
3.6    Irrigation and water management system vendors
3.6.1    Hozelock
3.6.2    Flume
3.6.3    Gardena and Orbit Irrigation (Husqvarna)
3.6.4    Moen (Fortune Brands Innovations)
3.6.5    Rachio
3.7    Home appliances vendors
3.7.1    BSH Hausgeräte (Bosch)
3.7.2    Electrolux
3.7.3    GE Appliances (Haier)
3.7.4    Haier
3.7.5    Whirlpool
3.8    Service robotics vendors
3.8.1    Ambrogio Robot (Zucchetti Centro Sistemi)
3.8.2    Dyson
3.8.3    Ecovacs
3.8.4    Husqvarna
3.8.5    iRobot
3.8.6    Labrador Systems
3.8.7    Robomow (Stanley Black & Decker)
3.8.8    Roborock
3.8.9    SharkNinja Operating
3.8.10    Worx Landroid (Positec)

4    Service Providers and Whole-Home System Vendors

4.1    Market overview
4.2    Market segments and go-to-market strategies
4.2.1    Traditional home automation
4.2.2    DIY systems
4.2.3    Professionally monitored security
4.3    Whole-home system OEMs
4.3.1    ABB
4.3.2    Bosch
4.3.3    Control4 (Resideo)
4.3.4    Crestron Electronics
4.3.5    Delta Dore
4.3.6    Deutsche Telekom
4.3.7    D-Link
4.3.8    Eltako
4.3.9    Ezlo Innovation
4.3.10    Futurehome
4.3.11    Gira
4.3.12    Grenton
4.3.13    HomeMatic (eQ-3)
4.3.14    Leedarson IoT Technology
4.3.15    Legrand
4.3.16    Loxone Electronics
4.3.17    Lutron Electronics
4.3.18    myGEKKO (Ekon)
4.3.19    Nice Group
4.3.20    Resideo Technologies
4.3.21    Savant Systems
4.3.22    Schneider Electric
4.3.23    Shelly Group
4.3.24    Somfy
4.3.25    ThinKnx (Pulsar Engineering)
4.3.26    TP-Link
4.3.27    Universal Electronics
4.3.28    Xiaomi
4.4    Smart home service providers
4.4.1    ADT
4.4.2    Altice France
4.4.3    Brinks Home (Monitronics)
4.4.4    Comcast
4.4.5    Cox Communications
4.4.6    Frontpoint
4.4.7    Prosegur
4.4.8    Ring (Amazon)
4.4.9    Sector Alarm
4.4.10    Simplisafe
4.4.11    Telus
4.4.12    Verisure
4.4.13    Vivint Smart Home (NRG Energy)

5    Market Forecasts and Conclusions

5.1    Europe
5.1.1    Revenues
5.1.2    Shipments
5.1.3    Installed base
5.2    North America
5.2.1    Revenues
5.2.2    Shipments
5.2.3    Installed base
5.3    Popular smart home product categories
5.3.1    Smart speakers and displays
5.3.2    Smart thermostats and radiator valves
5.3.3    Smart lighting
5.3.4    Floor cleaning robots
5.4    Market trends and analysis
5.4.1    A new major platform player is challenging the incumbents
5.4.2    The rise and potential fall of smart speakers and voice assistant services
5.4.3    Will Matter solve the interoperability problems in the smart home industry?
5.4.4    Surging energy prices create demand for smart energy efficiency solutions
5.4.5    Connectivity – soon a standard feature in the home appliances segment
5.4.6    Lower price points opens the doors to the mass market
5.4.7    Cellular IoT in the smart home and home security markets
5.4.8    Open versus closed smart home ecosystems
5.4.9    Short product lifecycles damage consumer trust
5.4.10    Smart home companies introduce paid services
5.4.11    Smart insurance for the connected home
5.4.12    Mergers and acquisitions in the smart home industry

Glossary

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Press Release

2024-10-23 Press releases
Close to 50 percent of European and North American homes will be smart by 2028

According to a new research report from the IoT analyst firm Berg Insight, the number of smart homes in Europe and North America reached 126.2 million in 2023. North America is the leading market in terms of penetration and 41 percent of all households in the region had at least one smart home product or system at the end of the year which equals 60.8 million smart homes. Market growth is expected to continue in the next five years. By 2028, Berg Insight estimates that about 83.8 million homes in North America will be smart, equal to 55 percent of all homes in the region. The European market is still somewhat behind the North American, in terms of market penetration. There was a total of 65.5 million smart homes in Europe at the end of 2023, equaling a market penetration of 28 percent. The number of smart homes in the region is forecasted to reach about 101.2 million at the end of 2028, representing a market penetration of close to 42 percent.

The most popular smart home products include smart thermostats, smart light bulbs, smart security cameras, smart door locks, smart speakers and floor cleaning robots. These products have sold in the hundreds of millions and are marketed by incumbent OEMs such as Signify, Resideo, Danfoss, Belkin, Chamberlain, Schlage, Assa Abloy and iRobot and newer entrants such as Ecobee, Sonos, Arlo, Nuki, Mysa, IKEA, Wyze Labs and SharkNinja. The market for whole-home systems is served by traditional home automation specialists, home security providers, telecom operators and DIY solution providers. In the North American market, interactive home security systems have emerged as one of the most common types of smart home systems. The largest home security providers include ADT, Vivint, SimpliSafe, Comcast and Telus. Leading home automation companies in the region include Control4, Crestron and Savant Systems. In Europe, traditional home automation systems and DIY solutions are more common as whole-home systems, although large home security providers in the region account for an increasing share of the market. eQ-3, Shelly, Verisure, Somfy and Loxone are estimated to be the leading providers of whole-home systems in the region. The installed base of whole-home systems in Europe and North America amounted to 28.9 million systems and 40.0 million systems respectively at the end of 2023.

The smart home market growth stalled in 2023 amid higher inflation rates and increasing cost of living across Europe and North America. The market is expected to rebound in 2024 and continue its growth trajectory in the next years. “Smart and connected products and services in the home provide peace of mind and enable cost-savings and enhanced security”, says Martin Apelgren, Principal Analyst at Berg Insight. These are valuable features that consumers are willing to pay for. Much effort is now being put into developing smart home devices that work seamlessly together and facilitate the buying and setup process for consumers. The Matter standard has had a number of challenges since first being revealed and the rollout has been slow. In time, the standard is expected to have a great unifying force in the smart home market. “There is no doubt that homes will become increasingly connected and advanced in the years ahead”, concludes Mr. Apelgren.

 

 

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