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アフターマーケットカーテレマティクス(第4版)


Aftermarket Car Telematics - 4th Edition

概要 アフターマーケットカーテレマティクスの最新動向とビジネスチャンスとは?Berg Insightの予測によると、アフターマーケットカーテレマティクスシステムの総出荷台数は2022年に世界で2,800万台に... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Berg Insight
ベルグインサイト社
2023年7月21日 Eur1,500
シングルユーザライセンス
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200 英語

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実際のレポートは英文のみでご納品いたします。


 

サマリー

概要

アフターマーケットカーテレマティクスの最新動向とビジネスチャンスとは?Berg Insightの予測によると、アフターマーケットカーテレマティクスシステムの総出荷台数は2022年に世界で2,800万台に達した。年平均成長率は11.1%で、2027年の出荷台数は4,730万台に達すると予想される。本レポートでカバーするアフターマーケットカーテレマティクスのアプリケーションには、盗難車追跡、ロードサイドアシスタンス、車両診断、Wi-Fiホットスポット、各種利便性アプリケーションが含まれる。Berg Insightが新たに発行した200ページの戦略レポートで、業界の最新動向をご覧ください。

 


 

アフターマーケットカーテレマティクスは、盗難車追跡(SVT)、車両診断、Wi-Fiホットスポット、ロードサイドアシスタンス、消費者をターゲットとした利便性アプリケーションなど、市場の最新動向を分析したベルグインサイトの4年連続レポートです。ベルグインサイトの戦略的調査レポートでは、5年間の業界予測や専門家による解説など、ビジネス上の意思決定に役立つ独自のビジネスインテリジェンスを200ページにわたって提供しています。

本レポートのハイライト

  • 市場をリードする30社の新規幹部インタビューからの洞察
  • アフターマーケットカーテレマティクスのバリューチェーンと主要アプリケーションの包括的な概要
  • 市場動向と主要開発の詳細分析
  • アフターマーケットカーテレマティクスソリューションプロバイダー104社のプロファイルを新たに掲載
  • 自動車OEMと移動体通信事業者の関与の概要
  • 世界の自動車保有台数と新車登録台数の新データ
  • 2027年までの地域別市場予測

アフターマーケットカーテレマティクス機器の設置台数は2022年に9,220万台に達する

テレマティクスは幅広い自動車接続ソリューションに適用される広範な用語です。本レポートにおけるアフターマーケットカーテレマティクスソリューションの定義には、カーメーカー以外の企業によって作成され、主にOBD-IIを介して自動車に後付けされるテレマティクスデバイスや、セルラー/GNSSとRF技術の両方をベースとするブラックボックスデバイスが含まれる。コネクテッドカーは自動車業界の大きなトレンドであり、世界の大手自動車メーカーのほぼすべてが主要地域で大衆向けサービスを開始している。OEM の取り組みはアフターマーケットソリューションの競争相手とも言えるが、様々な形態のアフターマーケットカーテレマティクスサービスに対する需要は依然として高まっている。アフターマー ケットテレマティクスは、世界の多くの地域で依然として市場を支配している。アフターマーケットカーテレマティクスのアプリケーションには、ロードサイドアシスタンス、盗難車追跡(SVT)、車両診断、利用ベースの保険、ディーラーと在庫管理、Wi-Fi ホットスポット、消費者をターゲットにした利便性の高いアプリケーションなど、いくつかのカテゴリーがある。

アフターマーケットカーテレマティクスソリューションの市場規模は大きいです。2021年末には、世界で13億1,000万台の乗用車と小型トラックが登録されると推定される。アフターマーケットカーテレマティクスサービスはスマートフォン専用ソリューションやOEMソリューションとの競争に直面しているが、アフターマーケットカーテレマティクス市場は成長段階にあるというのがBerg Insightの見解である。Berg Insightは、アフターマーケットカーテレマティクスシステムの総出荷台数は2022年に世界で2,800万台に達すると予測している。年平均成長率11.1%で成長し、2027年の出荷台数は4,730万台に達すると予想される。アフターマーケットカーテレマティクスの普及台数は、2022年の9,220万台から年平均成長率11.7%で増加し、2027年には世界で1億6,070万台になると予測される。同時に、普及率も2022年の6.9%から予測期間末には10.7%に拡大する。

この市場の特徴は、複数の業界にまたがる複雑なバリューチェーンで相互作用する多様なプレーヤーが存在することである。アフターマーケットカーセクターをターゲットとするカーテレマティクス企業には、このアプ リケーション分野のみに特化した専門企業から、例えば商用車のフリート管理など幅広いアプ リケーションに対応する一般的なテレマティクス企業まである。アフターマーケットカーテレマティクスの主要なソリューションプロバイダーは、数百万台規模のインストールベースに達している。大手自動車テレマティクスソリューションベンダーの例としては、Octo Telematics、Spireon、StarLine、Procon Analytics、Targa Telematics、Vodafone Automotive、Ituran、SareKon、PassTime GPS、SVR Tracking、Mojio、CalAmp(LoJack)、Viasat Groupなどがある。最も一般的な市場参入戦略は、保険会社、ディーラー、OEM、MNO、自動車金融会社との提携である。アフターマーケットカーテレマティクス市場にテレマティクスハードウェアと関連サービスを提供する主要企業には、Danlaw、Sensata Insights、Gosuncn、Munic、Jimi (Concox)、Positioning Universal、Queclink、Teltonikaなどがある。

盗難車回収とセキュリティ関連のテレマティクスアプリケーションは成熟したアフターマーケッ トカーテレマティクスアプリケーションであるが、その他の消費者向けカーテレマティクスソリューション は最近出現し始めた。車両犯罪の多さなどの地域的な市場環境は盗難車追跡の需要に影響を与え、SVT ソリューションはブラジル、アルゼンチン、中国、イスラエル、ロシア、南アフリカなどの国々で人気を博している。過去数年間、多くの国で車両盗難が増加している。例えば、全米保険犯罪局(NICB)によると、米国では2022年に100万台の自動車盗難が発生している。世界中で使用されているアクティブアフターマーケット専用SVTユニット数は、2022年末の5,510万台から2027年には8,870万台に達すると予測されている。

テレマティクスは、ディーラーや自動車金融会社のアフターセールス・プログラムの重要な一部となっており、遠隔診断やドライバーとの直接コミュニケーションを可能にしている。CRMソリューションを統合し、自動車からのデータをインテリジェントに利用することで、顧客管理のリアクティブな方法をプロアクティブなプロセスに変える絶好の機会がある。また、販売店にとっても、ロット上の車両からデータを収集することは、例えば、バッテリーの状態だけでなく、欠陥部品やソフトウェアのバグに関する情報を収集するためにも有益である。Bouncie、Mojio、Verizon、CarLock、Net4Things などの企業が、多くの地域で程度の差こそあれ、直接消費者向けの自動車テレマティクスを提供している。直接消費者向け自動車テレマティクス・プロバイダーの多くは、製品ポートフォリオを拡大し、車両管理などのテレマティクスのアプリケーション分野を追加したり、B2B2Cテレマティクス・サービスを強化したりしている。

本レポートでは以下の質問に答えます

  • アフターマーケットカーテレマティクス製品にはどのような種類があるのか?
  • アフターマーケットカーテレマティクス技術の主要プロバイダーは?
  • カーテレマティックスに参入するプレーヤーはどのようなビジネスモデルを利用できるか?
  • どのような要因が有力な技術なのか?
  • 欧州、北米、中南米、アジア太平洋、MEAの市場はどのように発展するか?
  • モバイル事業者はアフターマーケットカーテレマティクス市場にどのようにアプローチしているか?
  • 自動車OEMのテレマティクスソリューションは長期的にはアフターマーケットカーテレマティクスに勝るのか?
  • カーテレマティックス採用の主な推進要因と障壁は何か?
  • この業界の今後の主要動向は?


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目次

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図表の一覧

エグゼクティブサマリー

1 世界の乗用車市場

1.1 概要
1.1.1 地域別乗用車普及台数
1.1.2 新しい乗用車のトレンド
1.1.3 ハイブリッド電気自動車、プラグインハイブリッド電気自動車、全電気自動車
1.2 アフターマーケットカーテレマティクスサービスの概要
1.2.1 欧州におけるアフターマーケットカーテレマティクスサービス
1.2.2 米州におけるアフターマーケットカーテレマティクスサービス
1.2.3 ROW におけるアフターマーケットサービス
1.3 規制対応
1.3.1 車両のセキュリティ、安全性、緊急通報に関する規制
1.3.2 eCall と ERA-GLONASS イニシアチブ
1.3.3 車両追跡に関する保険業界の基準
1.4 車両犯罪

2 カー・テレマティクス・ソリューション

2.1 アフターマーケットのテレマティクスインフラストラクチャ
2.1.1 車両セグメント
2.1.2 追跡セグメント
2.1.3 ネットワークセグメント
2.1.4 サービスセグメント
2.2 アフターマーケットカーテレマティクスアプリケーション
2.2.1 eコールとロードサイドアシスタンス
2.2.2 盗難車両追跡
2.2.3 自動車保険テレマティクス
2.2.4 ディーラーのロット管理
2.2.5 自動車金融テレマティクス
2.2.6 遠隔操作と利便性サービス
2.2.7 車両診断とメンテナンス
2.2.8 電子料金徴収と混雑課金
2.2.9 Wi-Fi ホットスポット
2.2.10 排ガスモニタリング
2.3 ビジネスモデル

3 市場予測と動向

3.1 アフターマーケットカーテレマティクスの市場規模
3.1.1 欧州のアフターマーケットカーテレマティクス
3.1.2 米州のアフターマーケットカーテレマティクス
3.1.3 ROWにおけるアフターマーケットカーテレマティクス
3.1.4 ベンダーの市場シェア
3.2 バリューチェーン分析
3.2.1 自動車業界のプレーヤー
3.2.2 テレマティクス業界のプレーヤー
3.2.3 通信業界プレーヤー
3.2.4 IT業界プレーヤー
3.3 市場促進要因と障壁
3.3.1 マクロ経済環境
3.3.2 規制環境
3.3.3 競争環境
3.3.4 テクノロジー環境
3.4 市場動向と結論
3.4.1 アフターマーケットカーテレマティクスのコンセプトの継続的拡大が期待される
3.4.2 プライバシーへの懸念は和らいでいる
3.4.3 アフターマーケットのSVT/SVRサービスは多くの国でOEMサービスと競合する
3.4.4 ほとんどの国で利用ベースの保険はアフターマーケット・サービスにとどまる
3.4.5 保険会社は多くの市場でテレマティクス業務を外部委託している
3.4.6 スマートフォンベースのテレマティクス・ソリューションはアフターマー ケット・テレマティクスと競合する
3.4.7 CRMソリューションと車両診断が顧客ケアの向上を可能にする
3.4.8 Wi-Fi ホットスポットが乗客の利便性を高める
3.4.9 自動車テレマティクス・サービス・プロバイダーは幅広いパートナー・エコシステムを利用する
3.4.10 アフターマーケット・テレマティクス・ソリューションがOEMのネットワーク停止管理を支援
3.4.11 アフターマーケットカーテレマティクスサービスを簡素化する新しい IoT 技術
3.4.12 消費者向け自動車テレマティクス・プロバイダーがフリート管理サービスを提供開始
3.4.13 ニッチなアフターマーケット・カーテレマティクス・アプリケーションの成功が証明される

4 海外のカーテレマティクスサービスプロバイダー

4.1 CalAmp (LoJack International)
4.2 Connected Cars
4.3 Continental
4.4 Harman International
4.5 Haysquare
4.6 IMS
4.7 Ituran
4.8 Mojio
4.9 Motix Connected
4.10 Octo Telematics
4.11 Powerfleet
4.12 Redtail Telematics
4.13 Scope Technology
4.14 Targa Telematics
4.15 Teletrac Navman Connected Services
4.16 Verizon
4.17 Viasat Group
4.18 Vodafone and Vodafone Automotive

5 企業プロフィールと戦略

5.1 SVT/SVRと関連サービスのプロバイダー
5.1.1 Autoconnex
5.1.2 Autolocator
5.1.3 Cesar Satellite
5.1.4 StarLine
5.1.5 Coyote (Traqueur)
5.1.6 FairConnect
5.1.7 Howden Driving Data (Ingenie Business)
5.1.8 Sherlog Technology
5.1.9 BrickHouse Security
5.1.10 Certified Tracking Solutions
5.1.11 Cox Automotive and Cox2M
5.1.12 Guidepoint Systems
5.1.13 Ikon Technologies
5.1.14 IMETRIK Global
5.1.15 MasTrack
5.1.16 PassTime GPS
5.1.17 Procon Analytics
5.1.18 SareKon
5.1.19 Skypatrol
5.1.20 Spireon
5.1.21 SVR Tracking
5.1.22 Autotrac
5.1.23 Car Security (LoJack Argentina)
5.1.24 Carsystem
5.1.25 CEABS
5.1.26 Maxtrack
5.1.27 Omnilink (Graber)
5.1.28 Pósitron (Stoneridge)
5.1.29 Active Telematics
5.1.30 Katsana
5.1.31 TPL Trakker
5.1.32 Questar Auto Technologies
5.1.33 ACM Track
5.1.34 Bidtrack (Bidvest Group)
5.1.35 Ctrack
5.1.36 Cartrack (Karooooo)
5.1.37 Digicell
5.1.38 Mix Telematics
5.1.39 Netstar
5.1.40 Tracker Connect
5.1.41 AFAQY
5.2 消費者向けテレマティクスソリューションプロバイダー
5.2.1 Air
5.2.2 AutoSense
5.2.3 Grupo Next
5.2.4 Net4Things
5.2.5 Protectus Technologies (CarLock)
5.2.6 Paydrive
5.2.7 The Plan B company (Conneqtech)
5.2.8 AutoAid
5.2.9 Ryd
5.2.10 AccuTracking
5.2.11 Autobrain
5.2.12 Agnik (Vyncs)
5.2.13 LandAirSea
5.2.14 Linxup (MOTOsafety)
5.2.15 Optimus Tracker
5.2.16 Radius Telematics
5.2.17 Tail Light (Bouncie)
5.2.18 Voyomotive
5.2.19 Zubie
5.2.20 Comodif
5.2.21 Beijing Yesway Information Technology
5.2.22 Pateo
5.2.23 Minda iConnect (Carot India)
5.2.24 Varroc Connect (CarIQ)
5.2.25 SenSight Technologies (AutoWiz)
5.2.26 Jooycar
5.3 テクノロジーベンダー
5.3.1 Danlaw
5.3.2 Digital Matter
5.3.3 ERM Advanced Telematics
5.3.4 Gosafe
5.3.5 Gosuncn WeLink
5.3.6 Jimi (Concox)
5.3.7 Kingwo
5.3.8 Meitrack
5.3.9 Meta System
5.3.10 Munic
5.3.11 Neoway
5.3.12 Positioning Universal
5.3.13 Quartix
5.3.14 Queclink Wireless Solutions
5.3.15 Sensata Insights (Xirgo Technologies)
5.3.16 Sinocastel
5.3.17 Teltonika
5.3.18 ThinkRace
5.3.19 Trakm8

用語解説

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プレスリリース

2023-07-21 プレスリリース
アフターマーケットカーテレマティクス機器の設置台数は2022年に9,220万台に到達

IoTアナリスト企業Berg Insightの新しい調査レポートによると、アフターマーケットカーテレマティクスのアクティブユニット数は、2022年末の9,220万台から2027年末には世界で1億6,070万台へと年平均成長率(CAGR)11.7%で増加する。本レポートにおけるアフターマーケットカーテレマティクスソリューションの定義は、セルラー/GNSSとRFベースのソリューションの両方を含んでいる。アフターマーケット・カーテレマティクス・ソリューションは、盗難車追跡・回収(SVT/SVR)、車両診断、Wi-Fi ホットスポット、利便性アプリケーション、利用ベースの保険など、多くのアプリケーション分野で活用されている。車両診断により、ディーラーや整備工場などのサービス・プロバイダーは、自動車所有者へのサービス提供を改善することができる。ディーラーや金融会社はさらに、社内の車両管理にテレマティクスを活用し、顧客生涯価値を管理することができる。アフターマーケットカーテレマティクスサービスは、幅広いプレーヤーによって提供されている。「サードパーティ経由または消費者に直接サービスを販売している大手テレマティクス企業の例としては、Octo Telematics、Spireon、Procon Analytics、StarLine、Targa Telematics、Vodafone Automotive、Ituran、Tracker Connect、SareKon、PassTime GPS、iMetrik、Mojio、CalAmp(LoJack)、Verizon、Viasat Groupなどがあります」と、Berg InsightのIoTアナリスト、Martin Cederqvistは述べている。

アフターマーケットカーテレマティクスソリューションのベンダーにとって、サードパーティを通じてサービスや製品を販売することは、最も一般的な市場参入戦略です。重要な販売チャネルには、保険会社、ディーラー、輸入業者のほか、携帯電話事業者やオンライン小売業者などの消費者直販チャネルがある。特定の顧客グループをターゲットにしたアフターマーケットサービスは、幅広いユースケース向けに開発されたOEMテレマティクスサービスと比較して、専門性においてさらに優位に立つことができる。ディーラーは、テレマティクスサービスを彼らのビジネスニーズに合わせて調整できるため、アフターマーケッ トサービスプロバイダーがうまくサービスを提供している顧客グループの一例である。「OEMのテレマティクスシステムが一般的になりつつあるとはいえ、多くのディーラーは顧客管理やロット管理のためにアフターマーケットのテレマティクスシステムに興味を持っています。アフターマーケットカーテレマティクスのハードウェアにより、ディーラーは車のブランドやトリムレベルを問わず、実用的なフォーマットでデータにアクセスすることができます。テレマティクスサービスのプロバイダーは、データを集約し、実用的な洞察を提供することで、自動車OEMとディーラーの間のギャップを埋めています。」と、Cederqvist氏は付け加えた。

車両犯罪の多さといった地域的な市場環境は盗難車追跡の需要に影響を与え、SVTソリューションはブラジル、アルゼンチン、中国、イスラエル、ロシア、南アフリカといった国々で人気を博している。「アフターマーケットで使用されているアクティブなSVT専用ユニットの数は、2022年末の5,510万台から2027年には8,870万台に達すると予測されています。」とCederqvist氏は述べた。現在、アフターマーケットカーテレマティクスには、専門家が設置するハードワイヤードのブラックボックスから、自分で設置するOBDドングルやバッテリー駆動のデバイスまで、さまざまなフォームファクターがあります。米国のディーラーや自動車金融機関向けのソリューションは主にLTE -Mデバイスを使用しており、LoRaWANはラテンアメリカ、北米、欧州で資産追跡やSVRのための接続オプションとなっています。「アフターマーケットカーテレマティクスサービスは、スマートフォン専用やOEMソリューションとの競争に直面しているとはいえ、世界の多くの地域では依然として市場で支配的な地位を占めている。OEMテレマティクスサービスの普及率が高い市場でも、アフターマーケットのテレマティクスサービスは今後ますます普及すると予想される。」とCederqvist氏は結論づけた。

 

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Summary

Description

What are the latest trends and business opportunities for aftermarket car telematics? Berg Insight estimates that total shipments of aftermarket car telematics systems reached 28.0 million units worldwide in 2022. Growing at a compound annual growth rate of 11.1 percent, shipments are expected to reach 47.3 million units in 2027. The aftermarket car telematics applications covered in the report include stolen vehicle tracking, roadside assistance, vehicle diagnostics, Wi-Fi hotspot and various convenience applications. Get up to date with the latest industry trends in this new 200-page strategy report from Berg Insight.

 


 

Aftermarket Car Telematics is the fourth consecutive report from Berg Insight analysis the latest developments on the market for applications such as stolen vehicle tracking (SVT), vehicle diagnostics, Wi-Fi hotspot, roadside assistance and convenience applications targeting consumers. The strategic research report from Berg Insight provides you with 200 pages of unique business intelligence including 5-year industry forecasts and expert commentary on which to base your business decisions.

Highlights from this report:

  • Insights from 30 new executive interviews with market leading companies.
  • Comprehensive overview of the aftermarket car telematics value chain and key applications.
  • In-depth analysis of market trends and key developments.
  • New profiles of 104 aftermarket car telematics solution providers.
  • Summary of the involvement of vehicle OEMs and mobile operators.
  • New data on car populations and new car registrations worldwide.
  • Market forecasts by region lasting until 2027.

The installed base of aftermarket car telematics devices reached 92.2 million in 2022

Telematics is a broad term that may be applied to a wide range of automotive connectivity solutions. Berg Insight’s definition of an aftermarket car telematics solution in this report includes telematics devices created by a company other than the carmakers and are retrofitted into cars mainly via OBD-II and blackbox devices based on both cellular/GNSS and RF technology. The connected car is a major trend in the automotive industry and virtually all of the world’s leading carmakers have launched mass-market services in key regions. The OEM initiatives can be seen as competition for the aftermarket solutions, but there is still a growing demand for different forms of aftermarket car telematics services. Aftermarket telematics still has a dominant position on the market in many parts of the world. Several categories of aftermarket car telematics applications have become popular including roadside assistance, stolen vehicle tracking (SVT), vehicle diagnostics, usage-based insurance, dealer and inventory management, Wi-Fi hotspot as well as convenience applications targeting consumers.

The addressable market for aftermarket car telematics solutions is significant. At the end of 2021, there were an estimated 1.31 billion passenger cars and light trucks registered worldwide. Even though aftermarket car telematics services face competition from smartphone-only solutions and OEM solutions, Berg Insight is of the opinion that the aftermarket car telematics market is in a growth phase. Berg Insight estimates that total shipments of aftermarket car telematics systems reached 28.0 million units worldwide in 2022. Growing at a compound annual growth rate of 11.1 percent, shipments are expected to reach 47.3 million units in 2027. The number of aftermarket car telematics systems in active use is forecasted to grow at a compound annual growth rate of 11.7 percent from 92.2 million in 2022 to 160.7 million worldwide in 2027. The penetration rate will at the same time grow from 6.9 percent in 2022 to 10.7 percent at the end of the forecast period.

The market is characterised by a great diversity of players interacting in a complex value chain that spans multiple industries. The car telematics companies targeting the aftermarket car sector include specialists focusing on this application area only as well as general telematics players that serve a broad range of applications including also for example fleet management for commercial vehicles. The leading aftermarket car telematics solution providers have reached installed bases in the millions. Examples of leading car telematics solution vendors include Octo Telematics, Spireon, StarLine, Procon Analytics, Targa Telematics, Vodafone Automotive, Ituran, SareKon, PassTime GPS, SVR Tracking, Mojio, CalAmp (LoJack) and Viasat Group. The most common go-to-market strategy is to partner with insurance companies, dealers, OEMs, MNOs and vehicle finance companies. Leading companies delivering telematics hardware and related services to the aftermarket car telematics market include Danlaw, Sensata Insights, Gosuncn, Munic, Jimi (Concox), Positioning Universal, Queclink and Teltonika.

Stolen vehicle recovery and security-related telematics applications are mature aftermarket car telematics applications whereas other direct-to-consumer car telematics solutions have more recently started to emerge. Regional market conditions such as a high level of vehicle crime influence the demand for stolen vehicle tracking and have made SVT solutions popular in countries such as Brazil, Argentina, China, Israel, Russia and South Africa. Vehicle theft has increased in the past years in many countries. For example, there were thefts of 1 million motor vehicles in the US in 2022 according to the National Insurance Crime Bureau (NICB). The number of dedicated active aftermarket SVT units in use worldwide is forecasted to reach 88.7 million in 2027, up from 55.1 million at year-end 2022.

Telematics has become an important part of the aftersales programmes of dealers and vehicle finance companies, enabling remote diagnostics and direct communication with drivers. There is a tremendous opportunity to turn a reactive way of managing customers into a proactive process by integrating CRM solutions, using data from cars intelligently. Collecting data from the fleet on the lot is also valuable for dealers in order to for example collect information about faulty components and software bugs as well as battery status. Direct-to-consumer car telematics offerings are available to a varying degree in many regions by companies such as Bouncie, Mojio, Verizon, CarLock and Net4Things. Many direct-to-consumer car telematics providers have broadened their product portfolios to include additional telematics application areas such as fleet management as well as powering B2B2C telematics services.

This report answers the following questions:

  • What types of aftermarket car telematics products are offered on the market?
  • Which are the leading providers of aftermarket car telematics technology?
  • What business models are available for players entering the car telematics space?
  • Which are the dominant technology from factors?
  • How will the market evolve in Europe, North America, Latin America, Asia-Pacific and MEA?
  • How are mobile operators approaching the aftermarket car telematics market?
  • Will car OEM telematics solutions outcompete aftermarket car telematics in the long term?
  • Which are the major drivers and barriers for car telematics adoption?
  • Which are the key future trends in this industry?


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Table of Contents

Table of Contents

Table of Contents
List of Figures

Executive summary

1    The Global Passenger Car Market

1.1    Introduction
1.1.1    Passenger cars in use by region
1.1.2    New passenger car trends
1.1.3    Hybrid electric, plug-in hybrid electric and all-electric vehicles
1.2    Overview of aftermarket car telematics services
1.2.1    Aftermarket car telematics services in Europe
1.2.2    Aftermarket car telematics services in the Americas
1.2.3    Aftermarket services in ROW
1.3    Regulatory compliance
1.3.1    Vehicle security, safety and emergency call regulations
1.3.2    The eCall and ERA-GLONASS initiatives
1.3.3    Insurance industry standards for vehicle tracking
1.4    Vehicle crime

2    Car Telematics Solutions

2.1    Aftermarket telematics infrastructure
2.1.1    Vehicle segment
2.1.2    Tracking segment
2.1.3    Network segment
2.1.4    Service segment
2.2    Aftermarket car telematics applications
2.2.1    eCall and roadside assistance
2.2.2    Stolen Vehicle Tracking
2.2.3    Motor insurance telematics
2.2.4    Dealer lot management
2.2.5    Vehicle finance telematics
2.2.6    Remote control and convenience services
2.2.7    Vehicle Diagnostics and maintenance
2.2.8    Electronic toll collection and congestion charging
2.2.9    Wi-Fi hotspot
2.2.10    Vehicle emission monitoring
2.3    Business models

3    Market Forecasts and Trends

3.1    Aftermarket car telematics market sizing
3.1.1    Aftermarket car telematics in Europe
3.1.2    Aftermarket car telematics in the Americas
3.1.3    Aftermarket car telematics in ROW
3.1.4    Vendor market shares
3.2    Value chain analysis
3.2.1    Automotive industry players
3.2.2    Telematics industry players
3.2.3    Telecom industry players
3.2.4    IT industry players
3.3    Market drivers and barriers
3.3.1    Macroeconomic environment
3.3.2    Regulatory environment
3.3.3    Competitive environment
3.3.4    Technology environment
3.4    Market trends and conclusions
3.4.1    Continued broadening of the aftermarket car telematics concept is expected
3.4.2    Privacy concerns are softening
3.4.3    Aftermarket SVT/SVR services compete with OEM services in many countries
3.4.4    Usage-based insurance to remain an aftermarket service in most countries
3.4.5    Insurance companies insource telematics activities in many markets
3.4.6    Smartphone-based telematics solutions compete with aftermarket telematics
3.4.7    CRM solutions and vehicle diagnostics enable improved customer care
3.4.8    Wi-Fi hotspots enable convenient connectivity for passengers
3.4.9    Car telematics service providers to use a wide ecosystem of partners
3.4.10    Aftermarket telematics solutions help OEMs to manage network shutdowns
3.4.11    New IoT technologies to simplify aftermarket car telematics services
3.4.12    Consumer car telematics providers now offer fleet management services
3.4.13    Niche aftermarket car telematics applications proven to be successful

4    International Car Telematics Service Providers

4.1    CalAmp (LoJack International)
4.2    Connected Cars
4.3    Continental
4.4    Harman International
4.5    Haysquare
4.6    IMS
4.7    Ituran
4.8    Mojio
4.9    Motix Connected
4.10    Octo Telematics
4.11    Powerfleet
4.12    Redtail Telematics
4.13    Scope Technology
4.14    Targa Telematics
4.15    Teletrac Navman Connected Services
4.16    Verizon
4.17    Viasat Group
4.18    Vodafone and Vodafone Automotive

5    Company Profiles and Strategies

5.1    Providers of SVT/SVR and related services
5.1.1    Autoconnex
5.1.2    Autolocator
5.1.3    Cesar Satellite
5.1.4    StarLine
5.1.5    Coyote (Traqueur)
5.1.6    FairConnect
5.1.7    Howden Driving Data (Ingenie Business)
5.1.8    Sherlog Technology
5.1.9    BrickHouse Security
5.1.10    Certified Tracking Solutions
5.1.11    Cox Automotive and Cox2M
5.1.12    Guidepoint Systems
5.1.13    Ikon Technologies
5.1.14    IMETRIK Global
5.1.15    MasTrack
5.1.16    PassTime GPS
5.1.17    Procon Analytics
5.1.18    SareKon
5.1.19    Skypatrol
5.1.20    Spireon
5.1.21    SVR Tracking
5.1.22    Autotrac
5.1.23    Car Security (LoJack Argentina)
5.1.24    Carsystem
5.1.25    CEABS
5.1.26    Maxtrack
5.1.27    Omnilink (Graber)
5.1.28    Pósitron (Stoneridge)
5.1.29    Active Telematics
5.1.30    Katsana
5.1.31    TPL Trakker
5.1.32    Questar Auto Technologies
5.1.33    ACM Track
5.1.34    Bidtrack (Bidvest Group)
5.1.35    Ctrack
5.1.36    Cartrack (Karooooo)
5.1.37    Digicell
5.1.38    Mix Telematics
5.1.39    Netstar
5.1.40    Tracker Connect
5.1.41    AFAQY
5.2    Consumer telematics solutions providers
5.2.1    Air
5.2.2    AutoSense
5.2.3    Grupo Next
5.2.4    Net4Things
5.2.5    Protectus Technologies (CarLock)
5.2.6    Paydrive
5.2.7    The Plan B company (Conneqtech)
5.2.8    AutoAid
5.2.9    Ryd
5.2.10    AccuTracking
5.2.11    Autobrain
5.2.12    Agnik (Vyncs)
5.2.13    LandAirSea
5.2.14    Linxup (MOTOsafety)
5.2.15    Optimus Tracker
5.2.16    Radius Telematics
5.2.17    Tail Light (Bouncie)
5.2.18    Voyomotive
5.2.19    Zubie
5.2.20    Comodif
5.2.21    Beijing Yesway Information Technology
5.2.22    Pateo
5.2.23    Minda iConnect (Carot India)
5.2.24    Varroc Connect (CarIQ)
5.2.25    SenSight Technologies (AutoWiz)
5.2.26    Jooycar
5.3    Technology vendors
5.3.1    Danlaw
5.3.2    Digital Matter
5.3.3    ERM Advanced Telematics
5.3.4    Gosafe
5.3.5    Gosuncn WeLink
5.3.6    Jimi (Concox)
5.3.7    Kingwo
5.3.8    Meitrack
5.3.9    Meta System
5.3.10    Munic
5.3.11    Neoway
5.3.12    Positioning Universal
5.3.13    Quartix
5.3.14    Queclink Wireless Solutions
5.3.15    Sensata Insights (Xirgo Technologies)
5.3.16    Sinocastel
5.3.17    Teltonika
5.3.18    ThinkRace
5.3.19    Trakm8

Glossary

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Press Release

2023-07-21 Press releases
The installed base of aftermarket car telematics devices reached 92.2 million in 2022

According to a new research report from the IoT analyst firm Berg Insight, the number of active aftermarket car telematics units will grow at a compound annual growth rate (CAGR) of 11.7 percent from 92.2 million at the end of 2022 to 160.7 million worldwide at the end of 2027. Berg Insight’s definition of an aftermarket car telematics solution in this report comprises both cellular/GNSS and RF-based solutions. Aftermarket car telematics solutions are useful in a number of application areas including stolen vehicle tracking and recovery (SVT/SVR), vehicle diagnostics, Wi-Fi hotspot, convenience applications and usage-based insurance. Vehicle diagnostics allow service providers such as dealers and workshops to improve service offerings to car owners. Dealers and finance companies can moreover leverage telematics for internal fleet management and manage the customer lifetime value. Aftermarket car telematics services are offered by a wide range of players. “Examples of leading telematics companies selling services via third parties or directly to consumers include Octo Telematics, Spireon, Procon Analytics, StarLine, Targa Telematics, Vodafone Automotive, Ituran, Tracker Connect, SareKon, PassTime GPS, iMetrik, Mojio, CalAmp (LoJack), Verizon and Viasat Group”, said Martin Cederqvist, IoT Analyst at Berg Insight.

Distributing services and products through third parties is the most common go-to-market strategy for aftermarket car telematics solution vendors. Important sales channels include insurance companies, dealers and importers as well as direct-to-consumer channels such as mobile operators and online retailers. Aftermarket services targeting a specific customer group can furthermore gain an advantage in specialisation compared to OEM telematics services that are developed for a wide range of use cases. Dealers is an example of a customer group that aftermarket service providers serve successfully as the telematics offering can be adjusted to fit their business needs. “Even though OEM telematics systems are becoming more common, many dealers are interested in aftermarket telematics systems for customer management as well as lot management. Aftermarket car telematics hardware enables dealers to access data in an actionable format across car brands and trim levels. Telematics service providers close the gap between automotive OEMs and dealers by aggregating data and providing actionable insights.” continued Mr. Cederqvist.

Regional market conditions such as a high level of vehicle crime influence the demand for stolen vehicle tracking and have made SVT solutions popular in countries such as Brazil, Argentina, China, Israel, Russia and South Africa. “The number of dedicated active aftermarket SVT units in use is forecasted to reach 88.7 million in 2027, up from 55.1 million at year-end 2022”, said Mr. Cederqvist. Today, there are many different form factors applicable for aftermarket car telematics ranging from professionally installed hardwired blackboxes to self-installed OBD dongles and battery-powered devices. Solutions aimed at dealers and vehicle finance institutions in the US mainly use LTE -M devices and LoRaWAN has become a connectivity option for asset tracking and SVR in Latin America, North America and Europe. “Albeit aftermarket car telematics services face competition from smartphone-only and OEM solutions, it still has a dominant position on the market in many parts of the world. Even in markets with high adoption rates of OEM telematics services, aftermarket telematics services are expected to be increasingly popular in the coming years”, concluded Mr. Cederqvist.

 

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