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世界のM2M/IoT通信市場 (第8版)


The Global M2M/IoT Communications Market - 8th Edition

概要 Berg Insightは、世界のセルラーIoT加入者数は2022年中に27%増加し、年末には27億人に達すると予測している。2027年まで、セルラーIoT加入者数は年平均成長率(CAGR)15.4%で成長し、期間終了... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Berg Insight
ベルグインサイト社
2023年7月19日 Eur1,800
シングルユーザライセンス
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220 英語

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
実際のレポートは英文のみでご納品いたします。


 

サマリー

概要

Berg Insightは、世界のセルラーIoT加入者数は2022年中に27%増加し、年末には27億人に達すると予測している。2027年まで、セルラーIoT加入者数は年平均成長率(CAGR)15.4%で成長し、期間終了時には54億人に達すると予測される。本レポートでは、世界のM2M/IoT通信市場について、モバイル事業者の視点から詳しく解説しています。220ページにわたるユニークな本レポートで、すべての主要地域および垂直市場の最新動向をご確認ください。

 


 

世界のM2M/IoT通信市場は、セルラーIoTと低電力無線ネットワーキングの最新動向と発展を分析しています。Berg Insight社のこの戦略的調査レポートは、5年間の業界予測や専門家による解説など、ビジネス上の意思決定に役立つ独自のビジネスインテリジェンスを220ページにわたって提供しています。

本レポートのハイライト

  • セルラーIoT通信エコシステムの360度の概要
  • IoTネットワーキングのための5GとLPWA標準の採用に関する最新情報
  • 主要モバイル事業者のIoT戦略のレビュー
  • 世界各地域の業界動向
  • 世界の主要モバイル事業者のIoTビジネスKPI
  • 世界各地域の携帯電話IoT加入者に関する統計データ
  • 2027年までの広範な世界および地域市場予測

世界のセルラーIoT接続数は2022年に27億に到達

Berg Insightは、世界のセルラーIoT加入者数は2022年中に27%増加し、年末には27億に達し、これは全モバイル加入者の約24%に相当すると予測している。2027年まで、セルラーIoT加入者数は年平均成長率(CAGR)15.4%で成長し、期間末には54億人に達すると予測される。同期間中、セルラーIoT接続収入は2022年の108億ユーロからCAGR 14.6%で成長し、2027年には約214億ユーロに達すると予測される。一方、月間ARPUは0.35ユーロに低下すると予想される。

中国は、セルラーIoT接続サービスの市場規模では世界最大である。国内通信規制当局のデータによると、同国の設置ベースは前年比32%増で、2022年末には18億のIoT接続に達する。これは世界の設置ベースの約70%に相当する。Berg Insightは、中国政府の役割が、中国がIoTの導入で他国をリードしている主な理由だと考えている。犯罪、火災安全、省エネ、交通管理など、社会に影響を与える問題に対処する方法として、当局は大規模なIoT導入を積極的に支持している。民間セクターも同じことをするよう指示され、奨励されている。

北米と西欧は、IoTソリューションの第2位と第3位の市場であり、2022年末のIoT加入者数はそれぞれ2億4,000万人と2億1,800万人である。中国とは対照的に、これらの地域の開発は主に商業的利益によって推進されている。コネクテッド・カーは現在最も強力なトレンドの1つで、これらの地域では販売される新車の90%近くがセルラー接続を内蔵している。その他の主なアプリケーション分野は、商用車の車両管理、スマート・ユーティリティ・メーター、監視アラーム・システムである。中南米、中東欧、南アジアのIoT加入者数は4,400万~6,200万、中東、アフリカ、東南アジアはそれぞれ約3,000万であった。オーストラリアとオセアニアは、約1100万接続で最小の地域だった。

チャイナ・モバイルはセルラーIoT接続サービスの世界最大のプロバイダーである。2022年末時点で、同社は10億6,000万件のセルラーIoT接続を報告し、前年比成長率は32%だった。チャイナテレコムとチャイナユニコムはそれぞれ4億700万接続で2位、3億9000万接続で3位だった。欧米の通信事業者ではボーダフォンが1億6,000万接続で1位、全体では4位、5位はAT&Tの1億700万接続だった。ベライゾン、ドイツテレコム、テレフォニカのセルラーIoT接続数は3,600万~5,700万であった。KDDIとオレンジは、それぞれ約3,000万で、トップ10の最後のプレーヤーであった。これらの事業者の前年比成長率は1~37%であった。

世界のARPUの持続的な低下は2022年に減速するものの、IoT接続収入は接続数よりも遅いペースで増加している。Berg Insightが世界各地の携帯通信事業者が発表したIoTビジネスKPIを分析したところ、2022年の世界のIoT接続収入は約24%増加し、月間APRUは1%減少した。平均して、IoT接続収入は最大手の携帯電話事業者グループの総収入の約2%を占める。IoTの価値は接続性よりもむしろ付加価値サービスにあるため、携帯電話事業者は市場シェアを拡大するため、接続性サービスの上にクラウドサービスやセキュリティ機能を追加してIoTポートフォリオを強化することにますます注力している。いくつかの事業者は、垂直統合戦略に着手しており、典型的な例として、車両や資産の追跡などのアプリケーション分野で現地のソリューション・プロバイダーを買収している。プライベートLTE/5Gは新たな注力分野であり、多くの事業者がマネージド・サービス・プロバイダーとして活動している。

チャイナ・モバイルの2022年のIoT接続売上は22億ユーロと最も高かったが、月間ARPUは0.19ユーロと最も低かった。チャイナ・ユニコムは、2022年のIoT売上高を12億ユーロと報告し、成長率は42%と最も高かった。AT&Tとボーダフォンは、それぞれ11億ユーロと9億ユーロのIoTコネクティビティ売上を計上したと見られている。ベライゾンの年間IoT収益は15億米ドル(14億ユーロ)以上で、ほぼ60%がベライゾン・コネクトの車両管理およびテレマティクス事業によるものである。IoTコネクティビティの年間収益は7億~7億5,000万ユーロの範囲にあると見られている。

本レポートは以下の質問に答えます

  • 世界のセルラーIoT市場は今後5年間でどのように進化するのか?
  • 中国が世界最大のセルラーIoT市場になった理由は?
  • 欧州と北米の主な市場動向は?
  • 新興市場におけるセルラーIoTの状況は?
  • 5GはIoT市場にどのような影響を与えるか?
  • 世界の主要携帯通信事業者のIoT市場戦略は?
  • 2022年、主要携帯通信事業者のIoTからの収益は?
  • 新たな低消費電力無線ネットワーキング技術の見通しは?


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目次

目次

目次
図表の一覧

エグゼクティブサマリー

1 モノのインターネットのための広域ネットワーク

1.1 3GPPセルラー技術ファミリー
1.1.1 3GPPリリース13 - LTE-MとNB-IoTの導入
1.1.2 3GPPリリース14 - IoTの拡張とC-V2X
1.1.3 3GPPリリース15 - 5G仕様の第1フェーズ
1.1.4 3GPPリリース16 - URLLC機能強化、IIoT機能、5G NR C-V2X
1.1.5 3GPPリリース17 - レッドキャップと非地上ネットワーク通信
1.1.6 ネットワーク・フットプリント
1.1.7 2G/3Gモバイル・ネットワーク
1.1.8 4Gモバイル・ネットワーク
1.1.9 4G/5GモバイルIoTネットワーク(LTE-MとNB-IoT)
1.1.10 5Gモバイル・ネットワーク
1.2 LPWAと衛星技術
1.2.1 LoRa
1.2.2 Sigfox
1.2.3 衛星ネットワーク
1.3 IoTネットワーキング・プラットフォーム
1.3.1 IoT接続管理プラットフォーム
1.3.2 SIMソリューションと組み込みUICC
1.4 国際カバレッジとアライアンス
1.4.1 ローミングと国際カバレッジ
1.4.2 モバイル事業者との提携

2 欧州

2.1 地域別市場動向
2.1.1 西欧
2.1.2 中欧・東欧
2.2 モバイル事業者
2.2.1  A1 Telekom Austria
2.2.2  Altice Group
2.2.3  Bouygues Telecom
2.2.4  BT Group
2.2.5  CK Hutchison Group Telecom
2.2.6  Deutsche Telekom
2.2.7  KPN
2.2.8  MegaFon
2.2.9  MTS
2.2.10  Orange
2.2.11  Manx Telecom
2.2.12  POST Luxembourg
2.2.13  Proximus
2.2.14  Tele2
2.2.15  Telecom Italia
2.2.16  Telefónica
2.2.17  Telenor
2.2.18  Telia Company
2.2.19  Vodafone
2.3  IoTマネージドサービスプロバイダー
2.3.1  1NCE
2.3.2  1oT
2.3.3  Airnity
2.3.4  BICS
2.3.5  Caburn Group (CSL Group)
2.3.6  Com4 (Wireless Logic)
2.3.7  Cubic Telecom
2.3.8  CSL Group
2.3.9  EMnify
2.3.10  Eseye
2.3.11  floLIVE
2.3.12  Freeeway
2.3.13  iBASIS
2.3.14  Onomondo
2.3.15  Pelion
2.3.16  Pod Group (Giesecke+Devrient)
2.3.17  Transatel
2.3.18  Truphone
2.3.19  Velos IoT
2.3.20  Wireless Logic
2.4  LPWAネットワーク
2.4.1  LoRa networks
2.4.2  Sigfox and network partners

3 米国

3.1 地域別市場動向
3.1.1 アメリカとカナダ
3.1.2 ブラジル
3.1.3 その他のラテンアメリカ
3.2 モバイル事業者
3.2.1  AT&T
3.2.2  Bell
3.2.3  Verizon
3.2.4  T-Mobile USA
3.2.5  Rogers Communications
3.2.6  TELUS
3.2.7  América Móvil
3.2.8  Vivo and Telefónica Hispam
3.2.9  Other mobile operators in Latin America
3.3  IoTマネージドサービスプロバイダー
3.3.1  Aeris
3.3.2  Blues Wireless
3.3.3  Hologram
3.3.4  KORE Wireless
3.3.5  Sierra Wireless (Semtech)
3.3.6  Telit Cinterion
3.4  LPWAネットワーク
3.4.1 LoRaWANネットワーク
3.4.2 Sigfoxとネットワーク・パートナー

4 アジア太平洋

4.1 地域別市場動向
4.1.1 中国
4.1.2 日本と韓国
4.1.3 オーストラリアとニュージーランド
4.1.4 インド
4.1.5 東南アジア
4.2 モバイル事業者
4.2.1  China Mobile
4.2.2  China Unicom
4.2.3  China Telecom
4.2.4  KDDI
4.2.5  KT
4.2.6  NTT Docomo
4.2.7  Singtel
4.2.8  SK Telecom
4.2.9  SoftBank
4.2.10  Telstra
4.2.11  Vodafone Idea
4.3  IoTマネージドサービスプロバイダー
4.3.1  Plintron
4.3.2  Quectel
4.3.3  Soracom
4.3.4  Tata Communications
4.4 LPWAネットワーク
4.4.1 LoRaネットワーク
4.4.2 Sigfox ネットワーク

5 中東・アフリカ

5.1 地域別市場動向
5.1.1 中東
5.1.2 アフリカ
5.2 モバイル事業者
5.2.1  e&
5.2.2  MTN
5.2.3  Ooredoo
5.2.4  Turkcell
5.2.5  Vodacom
5.2.6 Zain
5.3  IoTマネージドサービスプロバイダー
5.3.1  Flickswitch
5.4 LPWAネットワーク
5.4.1 LoRaネットワーク
5.4.2 Sigfoxネットワーク

6 衛星IoT通信

6.1 衛星IoTネットワークの紹介
6.2 市場分析
6.3 衛星IoT事業者の市場シェア
6.4 欧州の衛星通信事業者
6.4.1  Astrocast
6.4.2  Eutelsat
6.4.3  Inmarsat
6.4.4  Kineis
6.4.5  Lacuna Space
6.4.6 その他の衛星接続プロバイダー
6.5 北米の衛星事業者
6.5.1  Globalstar
6.5.2  Iridium
6.5.3  Kepler Communications
6.5.4  Ligado Networks
6.5.5  Orbcomm
6.5.6  Swarm Technologies
6.5.7 その他の衛星接続プロバイダー
6.6 中国の衛星事業者
6.6.1  CASC and CASIC
6.6.2  Commsat
6.6.3  Galaxy Space
6.6.4  Head Aerospac
6.6.5 その他の衛星接続事業者
6.7 その他の地域の衛星事業者
6.7.1    Fleet Space Technologies
6.7.2    Innova Space
6.7.3    Myriota
6.7.4    Sky and Space Company
6.7.5    Thuraya
6.7.6 その他の衛星接続プロバイダー

7 市場予測と動向

7.1 業界動向
7.1.1 モバイル事業者上位10社は23億のセルラーIoT加入者を管理
7.1.2 IoT収益の伸びは接続者数を下回り続けている
7.1.3 IoTマネージドサービスプロバイダーは1億5,000万台以上の携帯端末を接続
7.1.4 国際通信事業者がセルラーIoT市場に参入
7.1.5 新規参入企業は流通チャネルを破壊する
7.1.6 IoT MVNOがIoT接続市場の統合を推進
7.2 地理的市場
7.2.1 世界市場概要
7.2.2 欧州
7.2.3 北米
7.2.4 ラテンアメリカ
7.2.5 アジア太平洋
7.2.6 中東・アフリカ
7.3 垂直市場
7.3.1 台頭するコネクテッド・カー
7.3.2 テレマティクス大手が車両管理業界を支配しつつある
7.3.3 よりスマートで安全な都市を作るチャンス
7.3.4 2020年代にはスマートメーターがLPWAの新しい選択肢に変わる
7.3.5 LPWA導入の第二波を牽引する資産追跡
7.3.6 消費者グレードのトラッキング・ソリューションは大量市場の可能性を秘めている
7.3.7 コネクテッド・ヘルスケアが大衆に普及する
7.3.8 ホームエネルギーとEV充電ソリューションが新たなボリュームセグメントとなる
7.4 技術動向
7.4.1 セルラー技術がワイヤレスIoTを支配する
7.4.2 NB-IoTの導入は依然として中国に集中
7.4.3 レッドキャップがIoTにおける5Gの採用を加速する
7.4.4 分散コアネットワークがグローバルIoT接続サービスを促進
7.4.5 プライベート・セルラーはニッチから実質的な市場に成長する
7.4.6 eSIMの採用が加速する
7.4.7 モバイル事業者は衛星IoTプレーヤーと提携し、カバレッジを拡大する

用語解説

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プレスリリース

2023-07-19 プレスリリース
セルラーIoTコネクティビティの収益が2022年に100億ユーロを突破

IoT市場調査会社Berg Insightの新しいレポートによると、世界のIoTコネクティビティの収益は24%増加し、2022年には108億ユーロに達し、世界のARPUの減少が減速した。ARPUはわずか1%減の0.38ユーロだった。IoTコネクティビティ収入は、最大手携帯電話事業者グループの総収入の平均約2%を占める。Berg Insightは、2027年までに携帯電話ネットワークに接続されるIoT機器は世界で53億台となり、年間接続料収入は214億ユーロに達すると予測している。

上位10社の携帯電話事業者は、2022年末時点で合計23億のセルラーIoT接続のアクティブベースを報告しており、27億接続の87%を占めている。China Mobileは世界最大のセルラーIoT接続サービスプロバイダーで、セルラーIoT接続数は10.6億。China TelecomとChina Unicomは、それぞれ4億700万接続で2位、3億9000万接続で3位となった。

Vodafoneは1億6,000万接続で欧米の通信事業者の中で1位、全体では4位、次いでAT&Tが1億700万接続で5位だった。Verizon、Deutsche Telekom、TelefónicaのセルラーIoT接続数は3,600万~5,700万であった。KDDIとOrangeは、それぞれ約3,000万で、トップ10の最後のプレーヤーであった。大手通信事業者の前年比成長率は1~37%となっている。

欧米市場では、IoTマネージドサービスプロバイダーがエコシステムで重要な役割を果たしている。ほとんどの事業者は完全なMVNOとして事業を展開しており、通常、ローミング契約とローカルアクセス契約を組み合わせたIoT接続サービスを提供し、時には垂直セグメントをターゲットとした付加価値サービスも提供している。代表的な例としては、Velos IoT、Aeris、KORE Wireless、1NCE、Wireless Logicなどがある。IoTマネージドサービスプロバイダーは、2022年末時点で1億5,000万以上のセルラーIoT接続を管理しており、年間売上は約15億ユーロに達している。

 

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Summary

Description

Berg Insight estimates that the global number of cellular IoT subscribers increased by 27 percent during 2022 to reach 2.7 billion at the end of the year. Until 2027, the number of cellular IoT subscribers is forecasted to grow at a compound annual growth rate (CAGR) of 15.4 percent to reach 5.4 billion at the end of the period. This report covers in-depth the mobile operator perspective on the global M2M/IoT communications market. Get up to date with the latest trends from all main regions and vertical markets with this unique 220-page report.

 


 

The Global M2M/IoT Communications Market analyses the latest trends and developments in cellular IoT and low power wireless networking. This strategic research report from Berg Insight provides you with 220 pages of unique business intelligence including 5-year industry forecasts and expert commentary on which to base your business decisions.

Highlights from this report:

  • 360-degree overview of the cellular IoT communications ecosystem.
  • Update on the adoption of 5G and LPWA standards for IoT networking.
  • Reviews of the IoT strategies of leading mobile operators.
  • Summary of industry trends in all world regions.
  • IoT business KPIs for leading global mobile operators.
  • Statistical data on cellular IoT subscribers in all world regions.
  • Extensive global and regional market forecasts lasting until 2027.

Global cellular IoT connections reached 2.7 billion in 2022

Berg Insight estimates that the global number of cellular IoT subscribers increased by 27 percent during 2022 to reach 2.7 billion at the end of the year – corresponding to around 24 percent of all mobile subscribers. Until 2027, the number of cellular IoT subscribers is forecasted to grow at a compound annual growth rate (CAGR) of 15.4 percent to reach 5.4 billion at the end of the period. During the same period, cellular IoT connectivity revenues are forecasted to grow at a CAGR of 14.6 percent from € 10.8 billion in 2022 to approximately € 21.4 billion in 2027. Meanwhile the monthly ARPU is expected to drop to € 0.35.

China is the world’s largest market for cellular IoT connectivity services by volume. According to data from the national telecom regulator, the installed base in the country grew by 32 percent year-on-year to reach 1.8 billion IoT connections at the end of 2022. This corresponded to about 70 percent of the global installed base. Berg Insight believes that the role of the Chinese government is the main explanation for why China is ahead of the rest of the world in the adoption of IoT. Authorities actively endorse large-scale IoT deployments as a method for addressing problems affecting the society, whether it is crime, fire safety, energy conservation or traffic management. The private sector is directed and encouraged to do the same.

North America and Western Europe ranks as the second and third largest markets for IoT solutions with 240 million and 218 million IoT subscribers respectively at the end of 2022. In contrast to China, developments in these regions are largely driven by commercial interests. The connected car is currently one of the strongest trends with close to 90 percent of new cars sold featuring embedded cellular connectivity in the regions. Other key application areas are fleet management of commercial vehicles, smart utility metering and monitored alarm systems. Latin America, Central & Eastern Europe and South Asia had in the range of 44–62 million IoT subscribers, while Middle East, Africa and Southeast Asia had around 30 million each. Australia & Oceania was the smallest region with approximately 11 million connections.

China Mobile is the world’s largest provider of cellular IoT connectivity services. At the end of 2022, the operator reported 1.06 billion cellular IoT connections and a year-on-year growth rate of 32 percent. China Telecom and China Unicom ranked second and third with 407 million and 390 million connections respectively. Vodafone ranked first among the Western operators and fourth overall with 160 million connections, followed by AT&T with 107 million in fifth place. Verizon, Deutsche Telekom and Telefónica had in the range of 36–57 million cellular IoT connections. KDDI and Orange were the last players in the top ten with about 30 million each. The year-on-year growth rates for the mentioned operators were in the span of 1–37 percent.

IoT connectivity revenues are growing at a slower rate than the number of connections, though the sustained decline in the global ARPU decelerated in 2022. Berg Insight’s analysis of the IoT business KPIs released by mobile operators in different parts of the world suggests that global IoT connectivity revenues increased by around 24 percent during 2022, while the monthly APRU dropped by 1 percent. On average, IoT connectivity revenues account for around 2 percent of total revenues for the largest mobile operator groups. As the value in IoT lies in value-added services rather than connectivity, mobile operators increasingly focus on boosting their IoT portfolios by adding cloud services and security capabilities on top of their connectivity offering to capture a larger share of the market. Several players have embarked on vertical integration strategies, typically by acquiring local solution providers in application areas like fleet and asset tracking. Private LTE/5G is an emerging focus area, where many operators act as managed service providers.

China Mobile reported the highest IoT connectivity revenues of € 2.2 billion in 2022 but had one of the lowest monthly ARPUs of € 0.19. China Unicom reported € 1.2 billion in IoT sales for the year, and the highest growth rate of 42 percent. AT&T and Vodafone are believed to have generated IoT connectivity revenues in the range of € 1.1 billion and € 0.9 billion respectively. Verizon generates annual IoT revenues of more than US$ 1.5 billion (€ 1.4 billion) with almost 60 percent coming from the Verizon Connect fleet management and telematics business. Annual IoT connectivity revenues are believed to be in the range of € 700–750 million.

This report answers the following questions:

  • How will the global cellular IoT market evolve over the next five years?
  • Why has China become the world’s largest market for cellular IoT?
  • Which are the main market trends in Europe and North America?
  • What is the status of cellular IoT in emerging markets?
  • What impact will 5G have on the IoT market?
  • What are the leading global mobile operators’ strategies for the IoT market?
  • How much revenues from IoT were generated by major mobile operators in 2022?
  • What is the outlook for emerging low power wireless networking technologies?


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Table of Contents

Table of Contents

Table of Contents
List of Figures

Executive summary

1    Wide Area Networks for the Internet of Things

1.1    3GPP family of cellular technologies
1.1.1    3GPP Release 13 – Introducing LTE-M and NB-IoT
1.1.2    3GPP Release 14 – IoT enhancements and C-V2X
1.1.3    3GPP Release 15 – The first phase of 5G specifications
1.1.4    3GPP Release 16 – URLLC enhancements, IIoT features and 5G NR C-V2X
1.1.5    3GPP Release 17 – RedCap and non-terrestrial network communications
1.1.6    Network footprint
1.1.7    2G/3G mobile networks
1.1.8    4G mobile networks
1.1.9    4G/5G mobile IoT networks (LTE-M and NB-IoT)
1.1.10    5G mobile networks
1.2    LPWA and satellite technologies
1.2.1    LoRa
1.2.2    Sigfox
1.2.3    Satellite networks
1.3    IoT networking platforms
1.3.1    IoT connectivity management platforms
1.3.2    SIM solutions and embedded UICC
1.4    International coverage and alliances
1.4.1    Roaming and international coverage
1.4.2    Mobile operator alliances

2    Europe

2.1    Regional market trends
2.1.1    Western Europe
2.1.2    Central and Eastern Europe
2.2    Mobile operators
2.2.1    A1 Telekom Austria
2.2.2    Altice Group
2.2.3    Bouygues Telecom
2.2.4    BT Group
2.2.5    CK Hutchison Group Telecom
2.2.6    Deutsche Telekom
2.2.7    KPN
2.2.8    MegaFon
2.2.9    MTS
2.2.10    Orange
2.2.11    Manx Telecom
2.2.12    POST Luxembourg
2.2.13    Proximus
2.2.14    Tele2
2.2.15    Telecom Italia
2.2.16    Telefónica
2.2.17    Telenor
2.2.18    Telia Company
2.2.19    Vodafone
2.3    IoT managed service providers
2.3.1    1NCE
2.3.2    1oT
2.3.3    Airnity
2.3.4    BICS
2.3.5    Caburn Group (CSL Group)
2.3.6    Com4 (Wireless Logic)
2.3.7    Cubic Telecom
2.3.8    CSL Group
2.3.9    EMnify
2.3.10    Eseye
2.3.11    floLIVE
2.3.12    Freeeway
2.3.13    iBASIS
2.3.14    Onomondo
2.3.15    Pelion
2.3.16    Pod Group (Giesecke+Devrient)
2.3.17    Transatel
2.3.18    Truphone
2.3.19    Velos IoT
2.3.20    Wireless Logic
2.4    LPWA networks
2.4.1    LoRa networks
2.4.2    Sigfox and network partners

3    The Americas

3.1    Regional market trends
3.1.1    United States and Canada
3.1.2    Brazil
3.1.3    Rest of Latin America
3.2    Mobile operators
3.2.1    AT&T
3.2.2    Bell
3.2.3    Verizon
3.2.4    T-Mobile USA
3.2.5    Rogers Communications
3.2.6    TELUS
3.2.7    América Móvil
3.2.8    Vivo and Telefónica Hispam
3.2.9    Other mobile operators in Latin America
3.3    IoT managed service providers
3.3.1    Aeris
3.3.2    Blues Wireless
3.3.3    Hologram
3.3.4    KORE Wireless
3.3.5    Sierra Wireless (Semtech)
3.3.6    Telit Cinterion
3.4    LPWA networks
3.4.1    LoRaWAN networks
3.4.2    Sigfox and network partners

4    Asia-Pacific

4.1    Regional market trends
4.1.1    China
4.1.2    Japan and South Korea
4.1.3    Australia and New Zealand
4.1.4    India
4.1.5    Southeast Asia
4.2    Mobile operators
4.2.1    China Mobile
4.2.2    China Unicom
4.2.3    China Telecom
4.2.4    KDDI
4.2.5    KT
4.2.6    NTT Docomo
4.2.7    Singtel
4.2.8    SK Telecom
4.2.9    SoftBank
4.2.10    Telstra
4.2.11    Vodafone Idea
4.3    IoT managed service providers
4.3.1    Plintron
4.3.2    Quectel
4.3.3    Soracom
4.3.4    Tata Communications
4.4    LPWA networks
4.4.1    LoRa networks
4.4.2    Sigfox networks

5    Middle East & Africa

5.1    Regional market trends
5.1.1    Middle East
5.1.2    Africa
5.2    Mobile operators
5.2.1    e&
5.2.2    MTN
5.2.3    Ooredoo
5.2.4    Turkcell
5.2.5    Vodacom
5.2.6    Zain
5.3    IoT managed service providers
5.3.1    Flickswitch
5.4    LPWA networks
5.4.1    LoRa networks
5.4.2    Sigfox networks

6    Satellite IoT Communications

6.1    Introduction to satellite IoT networks
6.2    Market analysis
6.3    Satellite IoT operator market shares
6.4    European satellite operators
6.4.1    Astrocast
6.4.2    Eutelsat
6.4.3    Inmarsat
6.4.4    Kineis
6.4.5    Lacuna Space
6.4.6    Additional satellite connectivity providers
6.5    North American satellite operators
6.5.1    Globalstar
6.5.2    Iridium
6.5.3    Kepler Communications
6.5.4    Ligado Networks
6.5.5    Orbcomm
6.5.6    Swarm Technologies
6.5.7    Additional satellite connectivity providers
6.6    Chinese satellite operators
6.6.1    CASC and CASIC
6.6.2    Commsat
6.6.3    Galaxy Space
6.6.4    Head Aerospac
6.6.5    Additional satellite connectivity providers
6.7    Rest of World satellite operators
6.7.1    Fleet Space Technologies
6.7.2    Innova Space
6.7.3    Myriota
6.7.4    Sky and Space Company
6.7.5    Thuraya
6.7.6    Additional satellite connectivity providers

7    Market Forecasts and Trends

7.1    Industry trends
7.1.1    Top ten mobile operators manage 2.3 billion cellular IoT subscribers
7.1.2    IoT revenues continue to grow slower than connections
7.1.3    IoT managed service providers connect 150+ million cellular devices
7.1.4    International carriers enter the cellular IoT market
7.1.5    New entrants disrupt distribution channels
7.1.6    IoT MVNOs are driving consolidation in the IoT connectivity market
7.2    Geographic markets
7.2.1    Global market summary
7.2.2    Europe
7.2.3    North America
7.2.4    Latin America
7.2.5    Asia-Pacific
7.2.6    Middle East & Africa
7.3    Vertical markets
7.3.1    Connected cars on the rise
7.3.2    Telematics giants increasingly dominate the fleet management industry
7.3.3    The opportunity to create smarter and safer cities
7.3.4    Smart metering turns to new LPWA options for deployments in the 2020s
7.3.5    Asset tracking to drive the second wave of LPWA deployments
7.3.6    Consumer-grade tracking solutions have mass-market potential
7.3.7    Connected healthcare reaches the masses
7.3.8    Home energy and EV charging solutions to become new volume segments
7.4    Technology trends
7.4.1    Cellular technologies dominate wireless IoT
7.4.2    NB-IoT deployments remain concentrated to China
7.4.3    RedCap will accelerate the adoption of 5G in IoT
7.4.4    Distributed core networks facilitate global IoT connectivity services
7.4.5    Private cellular to grow from a niche into a substantial market
7.4.6    eSIM adoption is gathering pace
7.4.7    Mobile operators partner with satellite IoT players to extend coverage

Glossary

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Press Release

2023-07-19 Press releases
Cellular IoT connectivity revenues surpassed € 10 billion in 2022

A new report from the IoT market research firm Berg Insight says that global IoT connectivity revenues increased 24 percent to reach € 10.8 billion in 2022 as the decline in the global ARPU decelerated. The ARPU dropped just 1 percent to € 0.38. On average, IoT connectivity revenues account for about 2 percent of total revenues for the largest mobile operator groups. By 2027, Berg Insight projects that there will be 5.3 billion IoT devices connected to cellular networks worldwide, generating annual connectivity revenues of € 21.4 billion.

The top ten mobile operators reported a combined active base of 2.3 billion cellular IoT connections at the end of 2022, accounting for 87 percent of the total 2.7 billion connections. China Mobile is the world’s largest provider of cellular IoT connectivity services with 1.06 billion cellular IoT connections. China Telecom and China Unicom ranked second and third with 407 million and 390 million connections respectively.

Vodafone ranked first among the Western operators and fourth overall with 160 million connections, followed by AT&T with 107 million in fifth place. Verizon, Deutsche Telekom and Telefónica had in the range of 36–57 million cellular IoT connections. KDDI and Orange were the last players in the top ten with about 30 million each. The year-on-year growth rates for the largest operators were in the span of 1–37 percent.

In Western markets, IoT managed service providers play a key role in the ecosystem. Most players operate as full MVNOs, typically offering IoT connectivity services based on a mix of roaming and local access agreements and sometimes also value-added services targeted at vertical segments. Notable examples include Velos IoT, Aeris, KORE Wireless, 1NCE and Wireless Logic. Altogether, IoT managed service providers had more than 150 million cellular IoT connections under management at the end of 2022 and around € 1.5 billion in annual revenues.

 

 

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