世界のM2M/IoT通信市場 (第8版)The Global M2M/IoT Communications Market - 8th Edition 概要 Berg Insightは、世界のセルラーIoT加入者数は2022年中に27%増加し、年末には27億人に達すると予測している。2027年まで、セルラーIoT加入者数は年平均成長率(CAGR)15.4%で成長し、期間終了... もっと見る
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サマリー概要 Berg Insightは、世界のセルラーIoT加入者数は2022年中に27%増加し、年末には27億人に達すると予測している。2027年まで、セルラーIoT加入者数は年平均成長率(CAGR)15.4%で成長し、期間終了時には54億人に達すると予測される。本レポートでは、世界のM2M/IoT通信市場について、モバイル事業者の視点から詳しく解説しています。220ページにわたるユニークな本レポートで、すべての主要地域および垂直市場の最新動向をご確認ください。
世界のM2M/IoT通信市場は、セルラーIoTと低電力無線ネットワーキングの最新動向と発展を分析しています。Berg Insight社のこの戦略的調査レポートは、5年間の業界予測や専門家による解説など、ビジネス上の意思決定に役立つ独自のビジネスインテリジェンスを220ページにわたって提供しています。 本レポートのハイライト
世界のセルラーIoT接続数は2022年に27億に到達
Berg Insightは、世界のセルラーIoT加入者数は2022年中に27%増加し、年末には27億に達し、これは全モバイル加入者の約24%に相当すると予測している。2027年まで、セルラーIoT加入者数は年平均成長率(CAGR)15.4%で成長し、期間末には54億人に達すると予測される。同期間中、セルラーIoT接続収入は2022年の108億ユーロからCAGR 14.6%で成長し、2027年には約214億ユーロに達すると予測される。一方、月間ARPUは0.35ユーロに低下すると予想される。 北米と西欧は、IoTソリューションの第2位と第3位の市場であり、2022年末のIoT加入者数はそれぞれ2億4,000万人と2億1,800万人である。中国とは対照的に、これらの地域の開発は主に商業的利益によって推進されている。コネクテッド・カーは現在最も強力なトレンドの1つで、これらの地域では販売される新車の90%近くがセルラー接続を内蔵している。その他の主なアプリケーション分野は、商用車の車両管理、スマート・ユーティリティ・メーター、監視アラーム・システムである。中南米、中東欧、南アジアのIoT加入者数は4,400万~6,200万、中東、アフリカ、東南アジアはそれぞれ約3,000万であった。オーストラリアとオセアニアは、約1100万接続で最小の地域だった。 チャイナ・モバイルはセルラーIoT接続サービスの世界最大のプロバイダーである。2022年末時点で、同社は10億6,000万件のセルラーIoT接続を報告し、前年比成長率は32%だった。チャイナテレコムとチャイナユニコムはそれぞれ4億700万接続で2位、3億9000万接続で3位だった。欧米の通信事業者ではボーダフォンが1億6,000万接続で1位、全体では4位、5位はAT&Tの1億700万接続だった。ベライゾン、ドイツテレコム、テレフォニカのセルラーIoT接続数は3,600万~5,700万であった。KDDIとオレンジは、それぞれ約3,000万で、トップ10の最後のプレーヤーであった。これらの事業者の前年比成長率は1~37%であった。 世界のARPUの持続的な低下は2022年に減速するものの、IoT接続収入は接続数よりも遅いペースで増加している。Berg Insightが世界各地の携帯通信事業者が発表したIoTビジネスKPIを分析したところ、2022年の世界のIoT接続収入は約24%増加し、月間APRUは1%減少した。平均して、IoT接続収入は最大手の携帯電話事業者グループの総収入の約2%を占める。IoTの価値は接続性よりもむしろ付加価値サービスにあるため、携帯電話事業者は市場シェアを拡大するため、接続性サービスの上にクラウドサービスやセキュリティ機能を追加してIoTポートフォリオを強化することにますます注力している。いくつかの事業者は、垂直統合戦略に着手しており、典型的な例として、車両や資産の追跡などのアプリケーション分野で現地のソリューション・プロバイダーを買収している。プライベートLTE/5Gは新たな注力分野であり、多くの事業者がマネージド・サービス・プロバイダーとして活動している。 チャイナ・モバイルの2022年のIoT接続売上は22億ユーロと最も高かったが、月間ARPUは0.19ユーロと最も低かった。チャイナ・ユニコムは、2022年のIoT売上高を12億ユーロと報告し、成長率は42%と最も高かった。AT&Tとボーダフォンは、それぞれ11億ユーロと9億ユーロのIoTコネクティビティ売上を計上したと見られている。ベライゾンの年間IoT収益は15億米ドル(14億ユーロ)以上で、ほぼ60%がベライゾン・コネクトの車両管理およびテレマティクス事業によるものである。IoTコネクティビティの年間収益は7億~7億5,000万ユーロの範囲にあると見られている。 本レポートは以下の質問に答えます
目次目次
目次 エグゼクティブサマリー 1 モノのインターネットのための広域ネットワーク
1.1 3GPPセルラー技術ファミリー 2 欧州
2.1 地域別市場動向 3 米国
3.1 地域別市場動向 4 アジア太平洋
4.1 地域別市場動向 5 中東・アフリカ
5.1 地域別市場動向 6 衛星IoT通信
6.1 衛星IoTネットワークの紹介 7 市場予測と動向
7.1 業界動向 用語解説 プレスリリース
2023-07-19 プレスリリース IoT市場調査会社Berg Insightの新しいレポートによると、世界のIoTコネクティビティの収益は24%増加し、2022年には108億ユーロに達し、世界のARPUの減少が減速した。ARPUはわずか1%減の0.38ユーロだった。IoTコネクティビティ収入は、最大手携帯電話事業者グループの総収入の平均約2%を占める。Berg Insightは、2027年までに携帯電話ネットワークに接続されるIoT機器は世界で53億台となり、年間接続料収入は214億ユーロに達すると予測している。 上位10社の携帯電話事業者は、2022年末時点で合計23億のセルラーIoT接続のアクティブベースを報告しており、27億接続の87%を占めている。China Mobileは世界最大のセルラーIoT接続サービスプロバイダーで、セルラーIoT接続数は10.6億。China TelecomとChina Unicomは、それぞれ4億700万接続で2位、3億9000万接続で3位となった。 Vodafoneは1億6,000万接続で欧米の通信事業者の中で1位、全体では4位、次いでAT&Tが1億700万接続で5位だった。Verizon、Deutsche Telekom、TelefónicaのセルラーIoT接続数は3,600万~5,700万であった。KDDIとOrangeは、それぞれ約3,000万で、トップ10の最後のプレーヤーであった。大手通信事業者の前年比成長率は1~37%となっている。 欧米市場では、IoTマネージドサービスプロバイダーがエコシステムで重要な役割を果たしている。ほとんどの事業者は完全なMVNOとして事業を展開しており、通常、ローミング契約とローカルアクセス契約を組み合わせたIoT接続サービスを提供し、時には垂直セグメントをターゲットとした付加価値サービスも提供している。代表的な例としては、Velos IoT、Aeris、KORE Wireless、1NCE、Wireless Logicなどがある。IoTマネージドサービスプロバイダーは、2022年末時点で1億5,000万以上のセルラーIoT接続を管理しており、年間売上は約15億ユーロに達している。
SummaryDescription Berg Insight estimates that the global number of cellular IoT subscribers increased by 27 percent during 2022 to reach 2.7 billion at the end of the year. Until 2027, the number of cellular IoT subscribers is forecasted to grow at a compound annual growth rate (CAGR) of 15.4 percent to reach 5.4 billion at the end of the period. This report covers in-depth the mobile operator perspective on the global M2M/IoT communications market. Get up to date with the latest trends from all main regions and vertical markets with this unique 220-page report.
The Global M2M/IoT Communications Market analyses the latest trends and developments in cellular IoT and low power wireless networking. This strategic research report from Berg Insight provides you with 220 pages of unique business intelligence including 5-year industry forecasts and expert commentary on which to base your business decisions. Highlights from this report:
Global cellular IoT connections reached 2.7 billion in 2022 Berg Insight estimates that the global number of cellular IoT subscribers increased by 27 percent during 2022 to reach 2.7 billion at the end of the year – corresponding to around 24 percent of all mobile subscribers. Until 2027, the number of cellular IoT subscribers is forecasted to grow at a compound annual growth rate (CAGR) of 15.4 percent to reach 5.4 billion at the end of the period. During the same period, cellular IoT connectivity revenues are forecasted to grow at a CAGR of 14.6 percent from € 10.8 billion in 2022 to approximately € 21.4 billion in 2027. Meanwhile the monthly ARPU is expected to drop to € 0.35. China is the world’s largest market for cellular IoT connectivity services by volume. According to data from the national telecom regulator, the installed base in the country grew by 32 percent year-on-year to reach 1.8 billion IoT connections at the end of 2022. This corresponded to about 70 percent of the global installed base. Berg Insight believes that the role of the Chinese government is the main explanation for why China is ahead of the rest of the world in the adoption of IoT. Authorities actively endorse large-scale IoT deployments as a method for addressing problems affecting the society, whether it is crime, fire safety, energy conservation or traffic management. The private sector is directed and encouraged to do the same. North America and Western Europe ranks as the second and third largest markets for IoT solutions with 240 million and 218 million IoT subscribers respectively at the end of 2022. In contrast to China, developments in these regions are largely driven by commercial interests. The connected car is currently one of the strongest trends with close to 90 percent of new cars sold featuring embedded cellular connectivity in the regions. Other key application areas are fleet management of commercial vehicles, smart utility metering and monitored alarm systems. Latin America, Central & Eastern Europe and South Asia had in the range of 44–62 million IoT subscribers, while Middle East, Africa and Southeast Asia had around 30 million each. Australia & Oceania was the smallest region with approximately 11 million connections. China Mobile is the world’s largest provider of cellular IoT connectivity services. At the end of 2022, the operator reported 1.06 billion cellular IoT connections and a year-on-year growth rate of 32 percent. China Telecom and China Unicom ranked second and third with 407 million and 390 million connections respectively. Vodafone ranked first among the Western operators and fourth overall with 160 million connections, followed by AT&T with 107 million in fifth place. Verizon, Deutsche Telekom and Telefónica had in the range of 36–57 million cellular IoT connections. KDDI and Orange were the last players in the top ten with about 30 million each. The year-on-year growth rates for the mentioned operators were in the span of 1–37 percent. IoT connectivity revenues are growing at a slower rate than the number of connections, though the sustained decline in the global ARPU decelerated in 2022. Berg Insight’s analysis of the IoT business KPIs released by mobile operators in different parts of the world suggests that global IoT connectivity revenues increased by around 24 percent during 2022, while the monthly APRU dropped by 1 percent. On average, IoT connectivity revenues account for around 2 percent of total revenues for the largest mobile operator groups. As the value in IoT lies in value-added services rather than connectivity, mobile operators increasingly focus on boosting their IoT portfolios by adding cloud services and security capabilities on top of their connectivity offering to capture a larger share of the market. Several players have embarked on vertical integration strategies, typically by acquiring local solution providers in application areas like fleet and asset tracking. Private LTE/5G is an emerging focus area, where many operators act as managed service providers. China Mobile reported the highest IoT connectivity revenues of € 2.2 billion in 2022 but had one of the lowest monthly ARPUs of € 0.19. China Unicom reported € 1.2 billion in IoT sales for the year, and the highest growth rate of 42 percent. AT&T and Vodafone are believed to have generated IoT connectivity revenues in the range of € 1.1 billion and € 0.9 billion respectively. Verizon generates annual IoT revenues of more than US$ 1.5 billion (€ 1.4 billion) with almost 60 percent coming from the Verizon Connect fleet management and telematics business. Annual IoT connectivity revenues are believed to be in the range of € 700–750 million. This report answers the following questions:
Table of ContentsTable of Contents
Table of Contents Executive summary 1 Wide Area Networks for the Internet of Things
1.1 3GPP family of cellular technologies 2 Europe
2.1 Regional market trends 3 The Americas
3.1 Regional market trends 4 Asia-Pacific
4.1 Regional market trends 5 Middle East & Africa
5.1 Regional market trends 6 Satellite IoT Communications
6.1 Introduction to satellite IoT networks 7 Market Forecasts and Trends
7.1 Industry trends Glossary Press Release
2023-07-19 Press releases A new report from the IoT market research firm Berg Insight says that global IoT connectivity revenues increased 24 percent to reach € 10.8 billion in 2022 as the decline in the global ARPU decelerated. The ARPU dropped just 1 percent to € 0.38. On average, IoT connectivity revenues account for about 2 percent of total revenues for the largest mobile operator groups. By 2027, Berg Insight projects that there will be 5.3 billion IoT devices connected to cellular networks worldwide, generating annual connectivity revenues of € 21.4 billion. The top ten mobile operators reported a combined active base of 2.3 billion cellular IoT connections at the end of 2022, accounting for 87 percent of the total 2.7 billion connections. China Mobile is the world’s largest provider of cellular IoT connectivity services with 1.06 billion cellular IoT connections. China Telecom and China Unicom ranked second and third with 407 million and 390 million connections respectively. Vodafone ranked first among the Western operators and fourth overall with 160 million connections, followed by AT&T with 107 million in fifth place. Verizon, Deutsche Telekom and Telefónica had in the range of 36–57 million cellular IoT connections. KDDI and Orange were the last players in the top ten with about 30 million each. The year-on-year growth rates for the largest operators were in the span of 1–37 percent. In Western markets, IoT managed service providers play a key role in the ecosystem. Most players operate as full MVNOs, typically offering IoT connectivity services based on a mix of roaming and local access agreements and sometimes also value-added services targeted at vertical segments. Notable examples include Velos IoT, Aeris, KORE Wireless, 1NCE and Wireless Logic. Altogether, IoT managed service providers had more than 150 million cellular IoT connections under management at the end of 2022 and around € 1.5 billion in annual revenues.
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よくあるご質問Berg Insight社はどのような調査会社ですか?スウェーデンの調査会社ベルグインサイト社(Berg Insight)は、モバイルM2Mや位置情報サービス(LBS)、モバイルVAS、次世代技術など、通信関連市場を専門に調査しています。特に、M2Mと位... もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
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2024/07/08 10:27 161.77 円 175.47 円 209.85 円 |