世界の自動車OEMテレマティクス市場 (第8版)The Global Automotive OEM Telematics Market - 8th Edition 概要 世界の自動車OEMテレマティクス市場の最新動向は?Berg Insightは、2022年に世界で販売される全自動車の約72%にOEM組み込みテレマティクスが搭載されると予測している。アプリケーションの例と... もっと見る
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サマリー概要 世界の自動車OEMテレマティクス市場の最新動向は?Berg Insightは、2022年に世界で販売される全自動車の約72%にOEM組み込みテレマティクスが搭載されると予測している。アプリケーションの例としては、eCallやロードサイドアシスタンス、盗難車追跡、車両診断、コネクテッドナビゲーションやインフォテインメント、Wi-Fiホットスポット、利便性アプリケーション、無線アップデート、車載決済、利用ベースの保険、リースやレンタル車両管理、電子ロードチャージなどがあります。260ページの最新レポートで、業界の最新動向をご確認ください。
世界の自動車OEMテレマティクス市場は、世界のコネクテッドカー市場の最新動向を分析したBerg Insightの8年連続レポートです。Berg Insight社のこの戦略的調査レポートは、5年間の業界予測や専門家による解説など、260ページにわたる独自のビジネスインテリジェンスを提供し、ビジネス上の意思決定にお役立ていただけます。 本レポートのハイライト
車載OEMテレマティクス加入者は2022年に2億人を超える
コネクテッド・カーは自動車業界の大きなトレンドであり、世界の大手自動車メーカーのほぼすべてが主要地域で大衆向けサービスを開始している。OEMテレマティクスの採用の背景には、商業的要因と規制的要因の両方がある。安全とセキュリティに関連する規制上のイニシアチブは、欧州におけるOEMテレマティクスの採用に決定的な影響を与えるだろう。EU の eCall イニシアチブとロシアの ERA-GLONASS は、販売されるすべての新車モデルに自動緊急通報装置を必須安全装備とした。北米では、商用サービスがOEMテレマティクス・サービスの採用を推進し、差別化要因から主流機能へと進化し、現在ではすべての主要自動車ブランドがそのモデルの大部分で提供している。 本レポートは以下の質問に答えます
目次目次
目次 エグゼクティブサマリー 1 世界の乗用車市場
1.1 概要 2 カーテレマティクスソリューション
2.1 カーテレマティクスのインフラ 3 OEMテレマティクスの提案
3.1 BMW 4 コネクテッドカー・エコシステム・プレイヤー
4.1 テレマティクスサービスプロバイダー 5 市場予測・動向
5.1 カーテレマティクスの予測 用語解説 プレスリリース
2023-06-14 プレスリリース
組み込み型自動車OEMのテレマティクス加入者数は2022年に2億人を突破
IoTアナリスト企業であるBerg Insightの新しい調査レポートによると、組み込みシステムを利用したテレマティクスサービスの加入者数は、2022年末の2億230万加入から2027年末の4億2640万加入まで、年平均成長率(CAGR)16.1%で成長する予想されている。さらに、Berg Insightは、組み込み型自動車OEMテレマティクスシステムの世界出荷台数が、2022年の5,030万台から2027年には7,730万台に達し、予測期間終了時には94%の装着率になると予測している。2022年の乗用車および小型トラックの新規登録台数は、全世界で0.3%増の6,970万台となる。業績は、いくつかの市場における半導体不足の影響を強く受けた。Berg Insightは、コネクテッドカーサービスがすべての主要自動車市場でユビキタスになるにつれ、今後数年間はOEMテレマティクス加入者が高成長すると依然として予測している。
テレマティクスの無料期間後の契約更新率はまだ比較的低いため、自動車メーカーはコネクテッドカー・サービスのビジネスモデルについてまだ試行錯誤を続けている。競争と地域の規制により、安全性や診断などの基本的なサービスを車の寿命まで無料で提供するブランドが増加すると思われる。自動車メーカーは、顧客が個別にサービスを注文できるモジュール販売方式でコネクテッドカー・サービスを提供し、基本的なテレマティクス・サービスの上に付加価値サービスを構築して収益を上げると予想される。自動車メーカーは、OTAアップデートによるプレミアム機能の販売や自動車性能の向上も始めている。例えば、BMWは、ConnectedDriveストアで、さまざまな車両機能をデジタルアフターサービスの形で提供している。同様のサービスを提供している他の自動車メーカーには、テスラ、メルセデス・ベンツ、アウディ、ポルシェがある。また、Android Automotive OSとGoogle Automotive Services(GAS)の採用が進んでいることも、自動車業界のトレンドであり、将来的にはコネクテッドカーのバリューチェーンに影響を与える可能性が高い。従来の車両ベースのプラットフォームも、携帯型やノマド型のデバイスとの激しい競争にさらされ、開発サイクルの長期化という厳しいハンディキャップを背負ってきた。
「コネクテッドカーサービスは、差別化要因からコモディティへと進化している。より魅力的なデジタル体験を提供するために、自動車メーカーはサードパーティーのアプリをインフォテインメントシステムに組み込むことにますます注力し、ドライバーがスマートフォンに入れているのと同じアプリへのアクセスを提供している」と、Berg InsightのIoTアナリスト、Martin Cederqvist氏は述べている。Android AutoやApple Carplayは、サードパーティ製アプリを組み込むための手段でしたが、自動車メーカーは、スマートフォンとの接続を必要とせず、自動車のインフォテインメントシステムを通じてアプリに直接アクセスできるようにすることにますます力を入れている。これを実現する手段として、Google Automotive Services(GAS)の採用が進んでいる。
ゼネラルモーターズは2022年末時点で2100万台以上のコネクテッドカーを保有し、BMWは約2000万台のコネクテッドカーを保有している。トヨタ自動車グループ、ステランティス、フォルクスワーゲンが、組み込み型OEMテレマティクス加入者数で残りの上位5社の自動車メーカーを構成している。「現在、多くのボリュームブランドが主要市場でコネクテッドサービスを無料で提供しているため、今後数年間、コネクテッドカー加入者数の増加の大部分をこうしたプレイヤーが占めると予想される。」、と Cederqvist 氏は結論づけた。2022年末時点でアクティブなコネクテッドカーが1,000万台以上ある自動車メーカーには、フォード、メルセデス・ベンツ、ヒュンダイが含まれている。
SummaryDescription What are the latest trends on the global car OEM telematics market? Berg Insight estimates that nearly 72 percent of all cars sold worldwide in 2022 were equipped with OEM embedded telematics. Examples of applications include eCall and roadside assistance, stolen vehicle tracking, vehicle diagnostics, connected navigation and infotainment, Wi-Fi hotspot, convenience applications, over-the-air updates, in-vehicle payments, usage-based insurance, leasing and rental fleet management, as well as electronic road charging. Get up to date with the latest industry trends in this new 260-page report.
The Global Automotive OEM Telematics Market is the eighth consecutive report from Berg Insight analysing the latest developments on the connected car market worldwide. This strategic research report from Berg Insight provides you with 260 pages of unique business intelligence including 5-year industry forecasts and expert commentary on which to base your business decisions. Highlights from this report:
Embedded car OEM telematics subscribers exceeded 200 million in 2022 Telematics is a broad term that may be applied to a wide range of automotive connectivity solutions. Berg Insight’s definition of a car telematics system in this report is an automatic system designed for passenger cars that incorporates some form of cellular communications. Mobile networks have enabled online connectivity with two-way communications at the same time as GPS technology has been commoditised to the extent that satellite positioning can be integrated into virtually any device. Automotive manufacturers can choose between several connectivity options when creating connected car services, which are not mutually exclusive. The main options are embedded telematics devices, tethered devices and integrated smartphones. Connectivity and intelligence can be built into the car in the form of embedded systems. Solutions relying on integrated smartphones leverage the connectivity and intelligence built into the smartphone. Car manufacturers often use a combination of these options to support different customer needs and demands in various markets. Several categories of car telematics applications are now offered on a commercial basis by all major carmakers. Examples include eCall and roadside assistance, stolen vehicle tracking (SVT), vehicle diagnostics, over-the-air (OTA) updates, connected navigation and infotainment, entertainment services such as music and video streaming, Wi-Fi hotspots as well as concierge services and convenience applications. Convenience applications mainly rely on embedded telematics devices to enable remote control of vehicle functions such as door lock/unlock, vehicle preconditioning (heating or cooling of the passenger compartment before a trip), EV charging management and finding the last parking position. Several other applications also exist, for instance usage-based insurance, leasing and rental fleet management as well as electronic toll collection and road charging. Carmakers are also exploring in-vehicle commerce platforms and data exchanges to offer telematics data to third-party service providers. During the past years, carmakers have supported third-party service providers with APIs enabling data access and SDKs for application development. A major trend in the connected car industry is moreover the increasing adoption of Android Automotive OS and Google Automotive Services (GAS). GM, Honda, Renault, Volvo Cars and Polestar already have cars on the road today equipped with Android Automotive OS and GAS. Several others car OEMs have announced plans to adopt these in future car models. The connected car is a major trend in the automotive industry and virtually all of the world’s leading carmakers have launched mass-market services in key regions. The drivers behind the adoption of OEM telematics are both commercial and regulatory. Regulatory initiatives related to safety and security will have a decisive effect on the adoption of OEM telematics in Europe. The EU’s eCall initiative and Russia’s ERA-GLONASS have made an automatic emergency call device a mandatory safety feature in all new car models sold. In North America, commercial services have driven the adoption of OEM telematics services that have evolved from being a differentiator to a mainstream feature now offered by all the leading car brands on a large majority of their models. Berg Insight estimates that about 72 percent of all new cars sold worldwide in 2022 were equipped with an OEM embedded telematics system, up from 67 percent in 2021. North America is the most advanced market in terms of premium telematics services with an attach rate of 89 percent. The EU+EFTA + UK region is just behind and had an attach rate of 88 percent. Other developed markets such as Japan and South Korea currently have attach rates of approximately 76 percent. China is an important market for telematics services with an attach rate of about 74 percent in 2022. In other regions, the attach rate is relatively low at about 30 percent. GM, BMW, Toyota, Stellantis, Volkswagen, Ford and Mercedes-Benz are the leading adopters of embedded telematics, widely offering the technology as a standard feature across models and geographies. GM has offered telematics services for more than two decades, offering the technology as an integral part of its value proposition in North America, Europe and China. BMW introduced its ConnectedDrive service in North America and Western Europe in 1997. Other major car brands offering embedded telematics on a broad scale include Hyundai, Honda, Nissan, Kia, Volvo Cars, Renault, JLR, Geely and Tesla. Berg Insight estimates that total shipments of embedded OEM telematics systems reached 50.3 million units worldwide in 2022. Growing at a compound annual growth rate of 9.0 percent, the shipments are expected to reach 77.3 million units in 2027. During the same time, the attach rate of embedded telematics units is forecasted to increase from about 72 percent in 2022 to 94 percent in 2027. The number of telematics subscribers using embedded systems is forecasted to grow at a compound annual growth rate of 16.1 percent from 202.3 million subscribers in 2022 to 426.4 million in 2027. This report answers the following questions:
Table of ContentsTable of Contents
Table of Contents Executive summary Executive Summary
1 The Global Passenger Car Market 2 Car Telematics Solutions
2.1 Car telematics infrastructure 3 OEM Telematics Propositions
3.1 BMW 4 Connected Car Ecosystem Players
4.1 Telematics service providers 5 Market Forecasts and Trends
5.1 Car telematics forecasts Glossary Press Release
2023-06-14 Press releases
Embedded car OEM telematics subscribers exceeded 200 million in 2022
According to a new research report from the IoT analyst firm Berg Insight, the number of telematics service subscribers using embedded systems will grow at a compound annual growth rate (CAGR) of 16.1 percent from 202.3 million subscribers at the end of 2022 to 426.4 million subscribers at the end of 2027. Moreover, Berg Insight forecasts that shipments of embedded car OEM telematics systems worldwide will grow from 50.3 million units in 2022 to reach 77.3 million units in 2027, which represents an attach rate of 94 percent at the end of the forecast period. New passenger car and light truck registrations increased 0.3 percent to 69.7 million worldwide in 2022. Performance was highly affected by the semiconductor shortage in several markets. Berg Insight still anticipates high growth of OEM telematics subscribers in the next years as connected car services become ubiquitous in all major car markets.
Carmakers are still experimenting with business models for connected car services as renewal rates for telematics subscriptions after the initial free period still remain relatively low. Competition and local regulations will likely lead to that a growing number of brands will offer free basic services such as safety and diagnostics for the lifetime of the vehicle. Carmakers are expected to offer connected car services through a modular sales approach where customers can order services individually and thus generate revenues on value-added services built on top of basic telematics services. Carmakers have also begun selling premium features and enhancing car performance via OTA updates. BMW for example offers a range of vehicle functions in the form of digital after-sales services in the ConnectedDrive store. Other carmakers offering similar services include Tesla, Mercedes-Benz, Audi and Porsche. The increasing adoption of the Android Automotive OS and Google Automotive Services (GAS) is moreover a trend in the automotive industry and will likely have an effect on the connected car value chain in the future. Traditional vehicle-based platforms have also faced intense competition from portable and nomadic devices and have had a severe disadvantage in the longer development cycles. “Connected car services have evolved from being a differentiating factor to a commodity. To offer more attractive digital experiences, carmakers increasingly focus on incorporating third-party apps into infotainment systems, providing access to the same apps that drivers have in their smartphones”, said Martin Cederqvist, IoT Analyst at Berg Insight. Android Auto and Apple Carplay have been a way to incorporate third-party apps, but carmakers are more and more focused on providing access to the apps directly through the car infotainment system, without the need for smartphone connectivity. The increasing adoption of Google Automotive Services (GAS) has been a popular mean to achieve this. General Motors had more than 21.0 million connected cars at the end of 2022 and BMW had about 20.0 million connected cars. Toyota Motor Group, Stellantis and Volkswagen make up the remaining top five carmakers in terms of embedded OEM telematics subscribers. “As many volume brands now offer connected services for free in their main markets it is expected that such players will constitute a large part of the growth of connected car subscriptions in the coming years”, concluded Mr Cederqvist. Additional automotive OEMs with more than 10.0 million active connected cars at the end of 2022 include Ford, Mercedes-Benz and Hyundai.
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