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スマートホームとホームオートメーション (第10版)


Smart Homes and Home Automation - 10th Edition

商品説明 モバイル業界は、コネクテッド・スマートホームの膨大なビジネスチャンスにどのように対処すべきでしょうか。Billion Insightは、欧州と北米におけるホームオートメーションシステムの出荷額... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Berg Insight
ベルグインサイト社
2023年4月17日 Eur1,500
シングルユーザライセンス(PDF)
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240 英語

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実際のレポートは英文のみでご納品いたします。


 

サマリー

商品説明

モバイル業界は、コネクテッド・スマートホームの膨大なビジネスチャンスにどのように対処すべきでしょうか。Billion Insightは、欧州と北米におけるホームオートメーションシステムの出荷額とサービス料による収益が、2022年の822億米ドルから2027年には1451億米ドルへと、年平均成長率12.0%で成長すると予測しています。ホームオートメーション市場の急速な進化を360度見渡すことができる、240ページの包括的な戦略レポートです。

 


 

スマートホームとホームオートメーションは、欧州と北米のスマートホーム市場の最新動向とトレンドを分析したベルグインサイトの9年連続レポートです。この戦略的調査レポートでは、5年間の業界予測や専門家による解説など、ビジネス上の意思決定に必要な情報を240ページに渡って提供しています。

本レポートのハイライト

  • 市場をリードする30社のエグゼクティブインタビューから得た洞察
  • スマートホームとホームオートメーションのエコシステムを360度俯瞰
  • 主要な垂直市場セグメントにおける業界動向の概要
  • 欧州と北米におけるスマートホームシステムの導入に関する統計データ
  • 2027年まで続く新しい市場予測
  • 業界各社が打ち出した最新のイニシアチブの詳細なレビュー
  • 本市場における主要ベンダーのプロファイルを更新

2022年末に欧州と北米で1億2000万戸がスマート化される

スマートホームとホームオートメーションシステムには、家庭内の機能を制御、監視、自動化するためのさまざまなソリューションが含まれます。ベルグインサイトでは、スマートホームシステムの定義として、遠隔地からアクセス可能で、スマートフォンアプリやウェブポータルのユーザーインターフェイスを含むものを挙げています。したがって、スイッチ、タイマー、センサー、リモコンなど、ローカルにしか制御や自動化ができないデバイスは、この調査の範囲に含まれません。スマートホームシステムは、セキュリティとアクセスコントロールシステム、エネルギー管理と空調システム、オーディオビジュアルとエンターテインメントシステム、照明と窓のコントロールシステム、家電製品、サービスロボット、灌漑と水管理システムの7つの主要カテゴリーに分類することができます。

北米のスマートホーム市場は、2022年に力強い成長を記録しました。スマートホームシステムの設置台数は12.2%増加し、年末には2億6490万台に達しました。このうち3,570万台は多機能または全家庭用システムであり、2億2,920万台はある特定の機能向けに設計されたポイントソリューションであると推定されます。一部の家庭で複数のスマートシステムが使用されているため、年末時点のインストールベースは推定5,750万件のスマートホームとなりました。これは全世帯の39.2%に相当し、北米は世界で最も進んだスマートホーム市場であると言えます。2022年から2027年にかけて、スマートホームシステムを導入する世帯数は年平均成長率(CAGR)8.9%で増加し、スマートホームは8,810万戸になると予測されています。2022年の市場収益は、前年比10.5%増の454億USドル(432億ユーロ)に達しました。2022年から2027年にかけての年平均成長率は10.1%で、予測期間終了時には年間収益が734億米ドル(698億ユーロ)に達すると予想されています。

欧州のスマートホームシステム市場は、市場の浸透度や成熟度において、まだ北米市場に比べて遅れています。しかし、現在では北米市場とほぼ同等の市場規模に成長しています。2022年末時点で、EU27+3カ国で使用されているスマートホームシステムの総数は2億670万台で、前年比21.0%増となっています。このうち約2,650万台が多機能またはホールホームシステムであり、1億8,020万台がポイントソリューションです。これは、重複を考慮すると約6,310万世帯のスマートホームに相当し、年末時点で欧州の全世帯の27.1%がスマート化していることを意味する。今後5年間にスマートホームシステムを導入する欧州の世帯数は、年平均成長率(CAGR)12.1%で増加し、2027年には1億1280万戸のスマートホームになると予測されています。2022年の市場売上は18.9%増の349億ユーロ(367億米ドル)。2022年から2027年にかけての年平均成長率は14.3%で、予測期間終了時には680億ユーロ(715億米ドル)に達すると予測されています。

ポイントソリューションは、多くの場合、消費者が初めて購入するスマートホームとなります。現在、販売台数ベースで最も人気のあるポイントソリューションは、スマートサーモスタット、スマート電球、スマートプラグ、コネクテッドセキュリティカメラ、音声制御スマートスピーカーです。これらの製品は、Signify、Resideo、Danfoss、Belkin、Chamberlain、Schlage、Assa Abloyなどの既存OEMや、Ecobee、Sonos、Arlo、Nuki、Mysa、IKEA、Wyze Labsなどの新規参入メーカーによって販売されている。ホールホームシステム市場では、Crestron Electronics、Control4、Savant Systems、eQ-3、Loxoneといった従来のホームオートメーションベンダーが、隣接業界の企業の参入により新たな競争に直面している。ADT、Vivint、Comcast、Telusなどの通信・セキュリティサービスプロバイダーは、北米で最大のホールホームソリューションベンダーの地位を確立しています。欧州の主要ベンダーには、セントリカ、ベレジャー、ソムフィ、ドイツテレコムが含まれます。

スマートホーム市場の展望は明るい。新しい規格であるMatterは、今後数年間、スマートホームシステムを大量に市場に導入するための主要な推進力となると予想されます。Matterは、さまざまなベンダーの機器やサービス間の相互運用性を可能にし、消費者のスマートホームデバイスの購入プロセスやセットアップを容易にする。近年、特にここ1年は、多くの国で電気料金が高騰しているため、消費者のエネルギー効率化ソリューションへの関心が高まっています。家庭のエネルギー消費量や光熱費の削減に役立つスマートホームソリューションはいくつかあります。スマートサーモスタットやコネクテッドヒートポンプなどのエネルギー管理製品や、消費者への価値提案が明確なその他のスマートホーム製品カテゴリーは、今後も最も人気のあるスマートホーム製品になると予想されます。

本レポートでは以下の質問に答えます

  • スマートホームやホームオートメーションにおける主なアプリケーションは何か?
  • 欧州と北米の成長を支える主な要因とは?
  • スマートホームソリューションのビジネスモデルと市場参入経路は?
  • 欧州と北米におけるホールホームシステムの主要ベンダーはどこか?
  • 製品OEMやホールホームソリューションベンダーは、どのような位置づけにあるのか?
  • 新しいMatter規格は市場の起爆剤となるか?
  • ホームオートメーションにおけるセルラーIoTの潜在的な市場規模はどの程度か?
  • 今後5年間、スマートホーム市場はどのように進化していくのか?


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目次

目次

目次
図表の一覧

エグゼクティブサマリー

1 スマートホームとホームオートメーション

1.1 概要
1.2 ホームオートメーションの種類
1.2.1 セキュリティとアクセスコントロールシステム
1.2.2 エネルギーマネジメントと気候制御システム
1.2.3 オーディオビジュアルおよびエンターテインメントシステム
1.2.4 照明・窓制御システム
1.2.5 灌漑・水管理システム
1.2.6 家電製品
1.2.7 サービスロボティクス
1.2.8 多機能ホームオートメーションシステムとホールホームオートメーションシステム
1.3 ホームオートメーション市場セグメント
1.3.1 主流となる住宅と多世帯住宅
1.3.2 カスタム(高級品)セグメント
1.3.3 新築住宅と中古住宅との比較
1.4 市場へのチャネル
1.4.1 プロフェッショナルインストール
1.4.2 小売
1.4.3 サービスプロバイダー

2 ネットワークと通信技術

2.1 概要
2.1.1 相互運用性確立のためのさまざまなアプローチ
2.1.2 製品OEMの技術選択
2.1.3 ホールホーム・ソリューション・ベンダーの技術選択
2.2 スマートホームネットワークの技術・規格
2.2.1 Bluetooth
2.2.2 DECT ULE
2.2.3 EnOcean
2.2.4 Home Connectivity Alliance(HCA)
2.2.5 KNX
2.2.6 LPWA
2.2.7 Matter
2.2.8 Open Connectivity Foundation
2.2.9 OpenTherm
2.2.10 Thread
2.2.11 Wi-Fi
2.2.12 Zigbee
2.2.13 Z-Wave
2.3 スマートホームのエコシステムとハブ
2.3.1 Amazon Alexa
2.3.2 Apple HomeKit・Siri
2.3.3 Google Home・Google Assistant
2.3.4 Home Connect Plus (Bosch)
2.3.5 Homey
2.3.6 IFTTT
2.3.7 Mediola
2.3.8 Olisto
2.3.9 Samsung SmartThings
2.3.10 Yonomi (Allegion)
2.4 スマートホームプラットフォーム
2.4.1 Alarm.com
2.4.2 Alibaba
2.4.3 AWS (Amazon)
2.4.4 アイルラ・ネットワークス
2.4.5 マイクロソフト
2.4.6 OBLOリビング
2.4.7 ThroughTek
2.4.8 トゥーヤ

3 テクノロジープロバイダーとOEM

3.1 市場の概要
3.1.1 ポイントソリューション - スマート ホームへの参入
3.1.2 製品OEMのスマートホーム戦略
3.1.3 コネクテッド製品で既存企業に挑戦する新規参入企業
3.2 セキュリティとアクセス制御システムのベンダー
3.2.1  Arlo Technologies
3.2.2  Assa Abloy
3.2.3  Canary (Smartfrog Group)
3.2.4  Chamberlain Group
3.2.5  Ezviz Network (Hikvision)
3.2.6  Frontpoint
3.2.7  Kwikset
3.2.8  Logitech
3.2.9  Minut
3.2.10  Nuki Home Solutions
3.2.11  Reolink
3.2.12  Ring (Amazon)
3.2.13  Schlage
3.2.14  Simplisafe
3.2.15  Wyze Labs
3.2.16  YI Technology
3.3 エネルギー管理・空調制御システムベンダー
3.3.1  Danfoss
3.3.2  Ecobee (Generac)
3.3.3  Toon (Eneco)
3.3.4  Eve Systems
3.3.5  Google Nest
3.3.6  Lux Products (Johnson Controls)
3.3.7  Mysa
3.3.8  Netatmo (Legrand)
3.3.9  Sensibo
3.3.10  Tado
3.4 オーディオビジュアルとエンターテインメントシステムベンダー
3.4.1  Bose
3.4.2  Harman (Samsung Electronics)
3.4.3  Kaleidescape
3.4.4  Naim Audio
3.4.5  Sonos
3.4.6  Sound United (Masimo)
3.5 照明・窓制御システムベンダー
3.5.1  Acuity Brands
3.5.2  Belkin
3.5.3  iDevices (Hubbell)
3.5.4  IKEA
3.5.5  Ledvance (MLS)
3.5.6  Leviton
3.5.7  LIFX (Feit Electric)
3.5.8  Lutron Electronics
3.5.9  Plejd
3.5.10  Signify
3.5.11  Velux
3.6 灌漑・水管理システムベンダー
3.6.1  Hozelock
3.6.2  Flume
3.6.3  Gardena and Orbit Irrigation (Husqvarna)
3.6.4  Moen (Fortune Brands Innovations)
3.6.5  Rachio
3.7 家電ベンダー
3.7.1  BSH Hausgeräte (Bosch)
3.7.2  Electrolux
3.7.3  GE Appliances (Haier)
3.7.4  Haier
3.7.5  LG Electronics
3.7.6  Whirlpool
3.8 サービスロボティクスベンダー
3.8.1  Ambrogio Robot (Zucchetti Centro Sistemi)
3.8.2  Dyson
3.8.3  Husqvarna
3.8.4  iRobot
3.8.5  Labrador Systems
3.8.6  Neato Robotics
3.8.7  Robomow (Stanley Black & Decker)
3.8.8  SharkNinja Operating
3.8.9  Worx Landroid (Positec)

4 サービスプロバイダーとホールホームシステムベンダー

4.1 市場の概要
4.1.1 欧州市場
4.1.2 北米市場
4.2 市場セグメントと市場開拓のための戦略
4.2.1 従来のホームオートメーション
4.2.2 DIYシステム
4.2.3 専門家が監視するセキュリティ
4.3 ホールホームシステムOEM事業者
4.3.1  ABB
4.3.2  Bosch
4.3.3  Control4 (Snap One)
4.3.4  Crestron Electronics
4.3.5  Delta Dore
4.3.6  D-Link
4.3.7  eQ-3
4.3.8  Ezlo Innovation
4.3.9  Essence Group
4.3.10  Fibar Group (Nice Group)
4.3.11  Gigaset
4.3.12  Gira
4.3.13  Grenton
4.3.14  Legrand
4.3.15  Loxone Electronics
4.3.16  myGEKKO (Ekon)
4.3.17  Nice Group
4.3.18  Resideo Technologies
4.3.19  Savant Systems
4.3.20  Schneider Electric
4.3.21  Shelly (Allterco)
4.3.22  Somfy
4.3.23  ThinKnx (Pulsar Engineering)
4.3.24  TP-Link
4.3.25  Universal Electronics
4.3.26  Xiaomi
4.4 スマートホームサービスプロバイダー
4.4.1  ADT
4.4.2  Altice France
4.4.3  Brinks Home Security (Monitronics)
4.4.4  Centrica
4.4.5  Comcast
4.4.6  Cox Communications
4.4.7  Deutsche Telekom
4.4.8  Telus
4.4.9  Verisure
4.4.10  Vivint Smart Home (NRG Energy)

5 市場予測および結論

5.1 欧州
5.1.1 営業収益
5.1.2 出荷台数
5.1.3 設置台数
5.2 北米
5.2.1 収益
5.2.2 出荷台数
5.2.3 設置台数
5.3 スマートホームの人気製品カテゴリー
5.3.1 スマートスピーカー、ディスプレイ
5.3.2 スマートサーモスタット、ラジエータバルブ
5.3.3 スマート照明
5.3.4 スマートプラグ
5.4 市場動向と分析
5.4.1 スマートスピーカーと音声アシスタントサービスの台頭と衰退の可能性
5.4.2 スマートホーム業界における相互運用性の問題はマターが解決するのか?
5.4.3 エネルギー価格の高騰がスマートエネルギー効率化ソリューションの需要を生む
5.4.4 コネクティビティ - 家電製品セグメントでまもなく標準装備になる
5.4.5 低価格化でマスマーケットへの扉を開く
5.4.6 スマートホーム、ホームセキュリティ市場におけるセルラーIoT化
5.4.7 オープンなスマートホームエコシステムとクローズドなスマートホームエコシステム
5.4.8 製品ライフサイクルの短さが消費者の信頼を損なう
5.4.9 コネクテッドホーム向けスマート保険
5.4.10 スマートホーム業界におけるM&A

用語集

 

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Summary

Description

How should the mobile industry address the vast business opportunity in connected smart homes? Berg Insight estimates that revenues from home automation system shipments and service fees in Europe and North America will grow at a compound annual growth rate of 12.0 percent from US$ 82.2 billion in 2022 to US$ 145.1 billion in 2027. Get a 360 degree perspective on the rapid evolution of the home automation market in this comprehensive 240 page strategy report.

 


 

Smart Home and Home Automation is the ninth consecutive report from Berg Insight analysing the latest developments and trends on the smart home markets in Europe and North America. This strategic research report provides you with 240 pages of unique bussiness intelligence including 5-year industry forecasts and expert commentary on which to base your business decisions.

Highlights from this report:

  • Insights from 30 executive interviews with market leading companies.
  • 360-degree overview of the smart homes & home automation ecosystem.
  • Summary of industry trends in key vertical market segments.
  • Statistical data on adoption of smart home systems in Europe and North America.
  • New market forecasts lasting until 2027.
  • Detailed reviews of the latest initiatives launched by industry players.
  • Updated profiles of the key vendors on this market.

120 million homes in Europe and North America were smart at the end of 2022

Smart home and home automation systems include a wide range of solutions for controlling, monitoring and automating functions in the home. Berg Insight’s definition of a smart home system is one that is accessible from remote and includes a smartphone app or a web portal user interface. Devices that only can be controlled and automated locally, through switches, timers, sensors and remote controls, are thus not included in the scope of this study. Smart home systems can be grouped into seven primary categories: security and access control systems; energy management and climate control systems; audio-visual and entertainment systems; lighting and window control systems; home appliances; service robotics and irrigation and water management systems.

The North American smart home market recorded strong growth during 2022. The installed base of smart home systems increased by 12.2 percent to reach 264.9 million at the year-end. An estimated 35.7 million of these were multifunction or whole-home systems whereas 229.2 million were point solutions designed for one specific function. As some homes have more than one smart system in use, the installed base totalled an estimated 57.5 million smart homes at the end of the year. This corresponds to 39.2 percent of all households, placing North America as the most advanced smart home market in the world. Between 2022 and 2027, the number of households that adopt smart home systems is forecasted to grow at a compound annual growth rate (CAGR) of 8.9 percent, resulting in 88.1 million smart homes. Market revenues reached US$ 45.4 billion (€ 43.2 billion) in 2022, an increase of 10.5 percent year-on-year. The market is expected to grow at a CAGR of 10.1 percent between 2022 and 2027, reaching US$ 73.4 billion (€ 69.8 billion) in yearly revenues at the end of the forecast period.

The European market for smart home systems is still behind the North American market in terms of market penetration and maturity. However, the market has now grown to become almost as large as the North American market. At the end of 2022, there were a total of 206.7 million smart home systems in use in the EU27+3 countries, up 21.0 percent year-on-year. Around 26.5 million of these systems were multifunction or whole-home systems whereas 180.2 million were point solutions. This corresponds to around 63.1 million smart homes when overlaps are taken into account, meaning that 27.1 percent of all households in Europe were smart at the end of the year. The number of European households to adopt smart home systems is forecasted to grow at a compound annual growth rate (CAGR) of 12.1 percent during the next five years, resulting in 112.8 million smart homes by 2027. Market revenues grew by 18.9 percent to € 34.9 billion (US$ 36.7 billion) in 2022. The market is forecasted to grow at a CAGR of 14.3 percent between 2022 and 2027 to reach € 68.0 billion (US$ 71.5 billion) at the end of the forecast period.

A point solution will in many cases constitute a consumer’s first smart home purchase. The most popular point solutions to date, in terms of sold units, include smart thermostats, smart light bulbs, smart plugs, connected security cameras and voice controlled smart speakers. These products are marketed by incumbent OEMs such as Signify, Resideo, Danfoss, Belkin, Chamberlain, Schlage and Assa Abloy and newer entrants such as Ecobee, Sonos, Arlo, Nuki, Mysa, IKEA and Wyze Labs. In the whole-home system market, traditional home automation vendors such as Crestron Electronics, Control4, Savant Systems, eQ-3 and Loxone are facing new competition as companies from adjacent industries have entered the market. Communications and security service providers such as ADT, Vivint, Comcast and Telus have established themselves among the largest whole-home solution vendors in North America. Major vendors in Europe include Centrica, Verisure, Somfy and Deutsche Telekom.

The outlook for the smart home market is positive. The new Matter standard is anticipated to become a key driver for mass market adoption of smart home systems in the next coming years. Matter enables interoperability between devices and services from various vendors which will facilitate the purchasing process and setup of smart home devices for consumers. In recent years and particularly in the past year, consumer interest for energy efficiency solutions has grown as electricity prices have surged in many countries. There are several smart home solutions that can help households lower their energy consumption and energy bill. Energy management products such as smart thermostats and connected heat pumps, and other smart home product categories with a clear value proposition for the consumer are expected to continue to be the most popular smart home products.

This report answers the following questions:

  • Which are the main applications within smart homes and home automation?
  • What are the main drivers behind growth in Europe and North America?
  • What are the business models and channels-to-market for smart home solutions?
  • Which are the leading whole-home system vendors in Europe and North America?
  • How are product OEMs and whole home solution vendors positioning themselves?
  • Will the new Matter standard become a market catalyst?
  • What is the potential market size for cellular IoT in home automation?
  • How will the smart home market evolve in the next five years?


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Table of Contents

Table of Contents

Table of Contents
List of Figures

Executive summary

1    Smart Homes and Home Automation

1.1    Introduction
1.2    Types of home automation
1.2.1    Security and access control systems
1.2.2    Energy management and climate control systems
1.2.3    Audio-visual and entertainment systems
1.2.4    Lighting and window control systems
1.2.5    Irrigation and water management systems
1.2.6    Home appliances
1.2.7    Service robotics
1.2.8    Multifunction and whole-home automation systems
1.3    Home automation market segments
1.3.1    Mainstream houses and multi-family dwellings
1.3.2    The custom (luxury) segment
1.3.3    New homes versus existing homes
1.4    Channels to market
1.4.1    Professional installation
1.4.2    Retail
1.4.3    Service providers

2    Networks and Communications Technologies

2.1    Overview
2.1.1    Different approaches to establishing interoperability
2.1.2    Technology choices of product OEMs
2.1.3    Technology choices of whole-home solution vendors
2.2    Smart home networking technologies and standards
2.2.1    Bluetooth
2.2.2    DECT ULE
2.2.3    EnOcean
2.2.4    Home Connectivity Alliance (HCA)
2.2.5    KNX
2.2.6    LPWA
2.2.7    Matter
2.2.8    Open Connectivity Foundation
2.2.9    OpenTherm
2.2.10    Thread
2.2.11    Wi-Fi
2.2.12    Zigbee
2.2.13    Z-Wave
2.3    Smart home ecosystems and hubs
2.3.1    Amazon Alexa
2.3.2    Apple HomeKit and Siri
2.3.3    Google Home and Google Assistant
2.3.4    Home Connect Plus (Bosch)
2.3.5    Homey
2.3.6    IFTTT
2.3.7    Mediola
2.3.8    Olisto
2.3.9    Samsung SmartThings
2.3.10    Yonomi (Allegion)
2.4    Smart home platforms
2.4.1    Alarm.com
2.4.2    Alibaba
2.4.3    AWS (Amazon)
2.4.4    Ayla Networks
2.4.5    Microsoft
2.4.6    OBLO Living
2.4.7    ThroughTek
2.4.8    Tuya

3    Technology Providers and OEMs

3.1    Market overview
3.1.1    Point solutions – an entry into the smart home
3.1.2    Smart home strategies for product OEMs
3.1.3    New entrants challenge incumbents with connected products
3.2    Security and access control system vendors
3.2.1    Arlo Technologies
3.2.2    Assa Abloy
3.2.3    Canary (Smartfrog Group)
3.2.4    Chamberlain Group
3.2.5    Ezviz Network (Hikvision)
3.2.6    Frontpoint
3.2.7    Kwikset
3.2.8    Logitech
3.2.9    Minut
3.2.10    Nuki Home Solutions
3.2.11    Reolink
3.2.12    Ring (Amazon)
3.2.13    Schlage
3.2.14    Simplisafe
3.2.15    Wyze Labs
3.2.16    YI Technology
3.3    Energy management and climate control system vendors
3.3.1    Danfoss
3.3.2    Ecobee (Generac)
3.3.3    Toon (Eneco)
3.3.4    Eve Systems
3.3.5    Google Nest
3.3.6    Lux Products (Johnson Controls)
3.3.7    Mysa
3.3.8    Netatmo (Legrand)
3.3.9    Sensibo
3.3.10    Tado
3.4    Audio-visual and entertainment system vendors
3.4.1    Bose
3.4.2    Harman (Samsung Electronics)
3.4.3    Kaleidescape
3.4.4    Naim Audio
3.4.5    Sonos
3.4.6    Sound United (Masimo)
3.5    Lighting and window control system vendors
3.5.1    Acuity Brands
3.5.2    Belkin
3.5.3    iDevices (Hubbell)
3.5.4    IKEA
3.5.5    Ledvance (MLS)
3.5.6    Leviton
3.5.7    LIFX (Feit Electric)
3.5.8    Lutron Electronics
3.5.9    Plejd
3.5.10    Signify
3.5.11    Velux
3.6    Irrigation and water management system vendors
3.6.1    Hozelock
3.6.2    Flume
3.6.3    Gardena and Orbit Irrigation (Husqvarna)
3.6.4    Moen (Fortune Brands Innovations)
3.6.5    Rachio
3.7    Home appliances vendors
3.7.1    BSH Hausgeräte (Bosch)
3.7.2    Electrolux
3.7.3    GE Appliances (Haier)
3.7.4    Haier
3.7.5    LG Electronics
3.7.6    Whirlpool
3.8    Service robotics vendors
3.8.1    Ambrogio Robot (Zucchetti Centro Sistemi)
3.8.2    Dyson
3.8.3    Husqvarna
3.8.4    iRobot
3.8.5    Labrador Systems
3.8.6    Neato Robotics
3.8.7    Robomow (Stanley Black & Decker)
3.8.8    SharkNinja Operating
3.8.9    Worx Landroid (Positec)

4    Service Providers and Whole-Home System Vendors

4.1    Market overview
4.1.1    The European market
4.1.2    The North American market
4.2    Market segments and go-to-market strategies
4.2.1    Traditional home automation
4.2.2    DIY systems
4.2.3    Professionally monitored security
4.3    Whole-home system OEMs
4.3.1    ABB
4.3.2    Bosch
4.3.3    Control4 (Snap One)
4.3.4    Crestron Electronics
4.3.5    Delta Dore
4.3.6    D-Link
4.3.7    eQ-3
4.3.8    Ezlo Innovation
4.3.9    Essence Group
4.3.10    Fibar Group (Nice Group)
4.3.11    Gigaset
4.3.12    Gira
4.3.13    Grenton
4.3.14    Legrand
4.3.15    Loxone Electronics
4.3.16    myGEKKO (Ekon)
4.3.17    Nice Group
4.3.18    Resideo Technologies
4.3.19    Savant Systems
4.3.20    Schneider Electric
4.3.21    Shelly (Allterco)
4.3.22    Somfy
4.3.23    ThinKnx (Pulsar Engineering)
4.3.24    TP-Link
4.3.25    Universal Electronics
4.3.26    Xiaomi
4.4    Smart home service providers
4.4.1    ADT
4.4.2    Altice France
4.4.3    Brinks Home Security (Monitronics)
4.4.4    Centrica
4.4.5    Comcast
4.4.6    Cox Communications
4.4.7    Deutsche Telekom
4.4.8    Telus
4.4.9    Verisure
4.4.10    Vivint Smart Home (NRG Energy)

5    Market Forecasts and Conclusions

5.1    Europe
5.1.1    Revenues
5.1.2    Shipments
5.1.3    Installed base
5.2    North America
5.2.1    Revenues
5.2.2    Shipments
5.2.3    Installed base
5.3    Popular smart home product categories
5.3.1    Smart speakers and displays
5.3.2    Smart thermostats and radiator valves
5.3.3    Smart lighting
5.3.4    Smart plugs
5.4    Market trends and analysis
5.4.1    The rise and potential fall of smart speakers and voice assistant services
5.4.2    Will Matter solve the interoperability problems in the smart home industry?
5.4.3    Surging energy prices create demand for smart energy efficiency solutions
5.4.4    Connectivity – soon a standard feature in the home appliances segment
5.4.5    Lower price points opens the doors to the mass market
5.4.6    Cellular IoT in the smart home and home security markets
5.4.7    Open versus closed smart home ecosystems
5.4.8    Short product lifecycles damage consumer trust
5.4.9    Smart insurance for the connected home
5.4.10    Mergers and acquisitions in the smart home industry

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