世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

医薬品包装市場 - グローバルな展望と予測 2022-2027


Pharmaceutical Packaging Market - Global Outlook & Forecast 2022-2027

医薬品包装の世界市場は、2021-2027年の間にCAGR4.65%で成長すると予測されています。 市場展望 高所得国では、自己投与型薬物送達デバイスなどの高度で革新的なソリューションの需要が高まっており、医薬... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Arizton Advisory & Intelligence
アリズトンアドバイザリー&インテリジェンス
2022年12月7日 US$4,200
シングルユーザライセンス(印刷不可)
ライセンス・価格情報・注文方法はこちら
335 英語

 

サマリー

医薬品包装の世界市場は、2021-2027年の間にCAGR4.65%で成長すると予測されています。

市場展望

高所得国では、自己投与型薬物送達デバイスなどの高度で革新的なソリューションの需要が高まっており、医薬品包装市場に有利な機会をもたらしています。また、近年、各種インフルエンザ、COVID-19パンデミック、サル痘など、疾病が増加しています。医療費の増加や、より健康的なライフスタイルに対する消費者の意識の高まりが、この産業を牽引しています。

慢性疾患の蔓延、生物製剤市場の成長、技術の進歩が市場を推進すると予想されます。しかし、原材料価格の変動、新開発医薬品などの新興市場、規制基準の遵守不足が市場の成長を阻害しています。

医薬品包装の世界市場における推進要因

- 世界的な製薬産業の高まり
- フレキシブル・パッケージングの需要の急増
- 生物学的製品や、細胞・遺伝子治療などの新しい治療法に対する需要の増加
- 先進工業国の人口動態の高齢化

世界の医薬品包装市場の成長に向けた円滑な機能において重要な役割を果たす活発なM&A

a) 2018年2月、Berry GlobalはClopay Plastic Products Companyを475百万米ドルの購入価格で買収しました。
b) 2019年7月、Berry GlobalはRPC Groupの買収を完了した。RPCグループは、包装および非包装市場向けのプラスチック変換におけるグローバルリーダーの1つである。
c) 2019年6月11日、Amcorは、軟包装製品の世界的メーカーであるBemis Companyを買収した。フレキシブル部門は、フレキシブルパッケージングをグローバルに開発・供給している。2021年度、フレキシブルセグメントの売上高はAmcorの約78%を占めている。
d) 2021年11月、ゲレスハイマーは、幅広いポートフォリオ、医療機器、一次包装を強化する、低分子および高分子に適した新世代のカートリッジ式自動注射器のIPをマイダスファーマから取得した。Midas Pharma は、ドイツに本拠を置く製薬会社です。
e) 2018年、Gerresheimerは薬物送達技術会社であるSensile Medicalを買収し、これにより同社は製薬およびバイオ医薬品顧客向けの薬物送達プラットフォームのOEMにおけるビジネスモデルを拡大した。

バーチャルコンサルトの増加がアルミニウムベースの医薬品包装の成長を予期している

北米やヨーロッパの高所得国では、バーチャル診察や電子処方箋の導入が進み、医薬品の宅配に大きく依存するようになっています。医薬品の宅配は、包装された製品や材料の適切な廃棄について顧客が認識していないため、医薬包装企業にとって大きな課題の一つとなっており、環境負荷の大幅な増大につながるものです。このような懸念から、アルミ包装はこの問題を克服するための改善策の一つとなっています。

業界の最新トレンド
環境に配慮したパッケージング

医薬品や医療機器の包装など、ヘルスケア事業で発生する廃棄物の約85%は非危険物であるため、他の環境に優しい再利用可能な代替品に置き換えられる可能性があり、大幅なコスト削減を可能にします。多くの製薬会社は、リサイクル可能な材料や生分解性プラスチックを使用した持続可能なパッケージングに移行しています。持続可能な医薬品包装は、予測期間中に成長することが期待されています。PET(ポリエチレンテレフタレート)は、リサイクル可能なプラスチック素材です。医薬品包装の製造には非常に汎用性の高い素材です。二酸化炭素(CO2)、酸素、水分のバリア性に優れているため、液体や固体をできるだけ新鮮な状態で保存することができます。生分解性医薬品包装市場の成長は、ヨーロッパがリードすると予想されています。欧州では、生分解性医薬品包装の世界市場における主要企業として、Gerresheimer、Berry Global、International Paper、Amcorなどが挙げられます。

偽造防止機能の紹介

偽造医薬品は、意図的かつ不正に身元を偽って表示されたものです。偽造医薬品には、正しい成分、間違った成分、有効成分のないもの、間違った成分で有効成分の量が不正確なもの、偽の包装を施したものなどがあります。世界の医薬品包装市場は、偽造医薬品の増加という大きな課題に直面しています。そのため、近年、多くのメーカーが偽造医薬品の流通に対抗するために、いくつかの偽造防止機能を導入しています。偽造防止機能としては、ラベリングにサーモクロミックインクを使用したり、ホログラム、QRコード、RFIDラベルなど様々なものがあります。また、小児用、高齢者用、ハイバリア、ユニットドーズ、マルチドーズ、特殊フィルムパッケージなどのイノベーションもあります。

Covid-19の影響

- COVID-19は世界のヘルスケア産業に悪影響を及ぼし、医薬品包装市場の成長を阻害する要因となっています。医薬品分野へのコビド19の影響は、需要の変化、規制の調整、研究開発プロセスの変更、サプライチェーンの再構築などがありました。また、業界の低迷、承認の遅れ、臨床試験方法の変更、医薬品サプライチェーンの自給自足、健康・栄養製品の消費量の変動などの傾向は、COVID-19パンデミックが世界の医薬品業界に与えた長期的な影響の一部であると予想されます。
- パンデミックの間、医薬品包装会社は2020年に安定した収益成長を目撃しました。主要な医薬品包装会社は、プレフィルドシリンジ、ブリスターパック、アンプル/バイアル、バッグ、カートリッジ、容器、ボトルなどの需要増をサポートするために生産能力を増やしました。これは主に、COVID-19関連の医薬品やワクチンの需要が急増したためです。さらに、生物製剤用医薬品包装、無菌包装、スマート包装、患者中心包装、クリーンルームの拡張などが、長期的に世界の医薬品包装市場を牽引すると予想されています。

セグメンテーション分析
タイプ別インサイトセグメンテーション

- 一次医薬品包装のセグメンテーションは、ブリスターパック、ボトル、バイアル、アンプル、パウチ、サシェ、バッグの需要増加により、2021年に70.20%の最大の市場シェアを占めています。ブリスターパックは、処方薬および非処方薬/薬剤の高い需要により、2021年の世界の医薬品包装市場で35.23%の大きな収益シェアを占めており、その中でもジェネリック医薬品の需要はLMICで最も高いものとなっています。医薬品部門が世界市場の主要シェアを占めていますが、ブリスターパッケージの需要が一貫して急増していることが、その費用対効果に寄与しています。単純なバルク包装材から、すぐに滅菌できる(RTS)一次包装部品やシステムへの進化が、市場の一次包装セグメントの主要な傾向となっています。
- 医薬品二次包装の技術革新には、小児用耐性(CR)カートン、開封防止(TE)カートン、コールドチェーンパッケージングなどの開発が含まれます。医薬品包装の世界市場シェアは、二次包装が20.30%を占めています。
- 三次包装は、製品の安全な取り扱いと円滑な輸送のために使用されます。三次包装の例としては、ビニール袋、シュリンク包装、ダンボール箱などが挙げられます。e-pharmacyの増加傾向は、医薬品包装市場における三次包装の採用をさらに進めると思われます。予測期間中のCAGRは3.96%で成長すると予想されています。

タイプ別セグメント

- 一次包装
o ブリスターパック
o ボトル
o バイアル
o アンプル
o その他
- 二次
- 第三次

マテリアルセグメンテーションからの考察

- 紙系材料は、二次・三次包装での需要の増加、低コスト、リサイクル可能で環境に優しい材料への注目の高まりから、2021年の世界の医薬品包装市場で39.36%の最高収益シェアを占めています。欧州は最大の医薬品市場であり、最大の医薬品輸出国であることから、ここ数年、段ボールや紙器などの紙ベースのパッケージの需要が高まっています。ウェストロック社は、紙製パッケージの主要メーカーの一つです。
- 2021年の医薬品包装市場の材料区分別シェアは、プラスチックが第3位でした。3つの包装タイプすべてにおいて需要が高まっていることを背景に、2022年から2027年にかけて最高のCAGR 4.94%で成長すると予測されています。また、プラスチックは汎用性、柔軟性、費用対効果に優れているため、包装に広く使用されています。しかし、分解できない性質や、温室効果ガスを大量に発生させるという環境上の問題から、いくつかの国で使用が禁止されています。そのため、リサイクル可能なプラスチックの需要が高まっている。医薬品包装に最も広く使用されているリサイクル可能なプラスチックには、PET、HDPE、PPがあり、中でもPETは世界で最も多くリサイクルされているプラスチックで、HDPEがそれに次いでいます。いくつかの政府や企業は、再生プラスチックを医薬品や消耗品の包装材料として使用するための取り組みを進めています。

素材別セグメント
- 紙
- ガラス
- プラスチック
- その他

エンドユーザーセグメンテーションからの考察

医薬品包装のエンドユーザー別世界市場において、製薬会社は48.18%の最高市場シェアを占めています。予測期間中に5.10%という最高のCAGRで成長すると予想されています。製薬会社の収益シェアが最も高いのは、製薬会社が医薬品包装市場の主要な供給源であるためです。医薬品の需要が伸び続ける中、包装のニーズも大きく高まっています。

エンドユーザー別セグメント
- 製薬会社
- CMO/ CDMO
- プラスチック

地域別分析

医薬品包装の世界市場シェアは、北米が36%を占めています。北米における医薬品販売の拡大が、同地域の医薬品包装市場の主要な推進要因となっています。北米、特に米国は、医薬品生産部門が先進的であることから、長期的に最大の医薬品包装市場であり続けるでしょう。米国市場は、高齢化社会の進展、強固な技術革新、洗練されたパッケージングに対する消費者の需要の増加により、緩やかな成長を維持すると予測されます。

ブラジル、中国、インドなどの新興市場は最も速い速度で成長すると予想されます。これは、人口が多いこと、若年人口の増加や寿命の延長などの人口動態的要因に起因するものだと考えられます。APACは、予測期間中に5.01%と最も高い成長を示すと推定されています。特に中国、インド、ブラジルなどの発展途上国や、米国、英国、ドイツなどの先進国において、医薬品産業は活況を呈しています。インド・ブランド・エクイティ財団(IBEF)によると、インドは世界最大のジェネリック医薬品の供給国です。同時に、インドの製薬部門は、いくつかのワクチンの世界需要の約50%、米国のジェネリック医薬品の需要の40%、英国の全錠剤の25%を供給しています。

地域別セグメント

- 北米
o 米国
o カナダ
- 欧州
o ドイツ
o イタリア
o スペイン
o フランス
o 英国
- APAC
o 日本
o 中国
o 韓国
o インド
o オーストラリア
- ラテンアメリカ
o ブラジル
o メキシコ
o アルゼンチン
- 中近東・アフリカ
o トルコ
o サウジアラビア
o 南アフリカ

ベンダーランドスケープ

世界の医薬品包装市場は非常にダイナミックで競争が激しく、複数の国際的、地域的、ローカルなベンダーが幅広い用途で多様かつ包括的な医薬品包装製品を提供しています。業界の主要なプレーヤーはBerry Global、Amcor、Gerresheimer、WestRock、AptarGroupです。また、業界にはACG、Airnov、Borosil、CCL Industries、Drug Plastics Groupなどの著名プレーヤーが存在しています。

主要ベンダ
- Amcor
- Aptarグループ
- ベリーグローバル
- ジェレスハイマー
- ウェストロック

その他の有力ベンダ
- ACG
- エアノフ
- AVIグローバルプラスト
- BD
- ビルケア
- ボロシル
- CCLインダストリーズ
- コージア
- ドラッグプラスチックスグループ
- DWKライフサイエンス
- LOG
- メグマニグループ
- ニールームグローバル
- ノラート
- ネメラ
- ポリシネ
- レノリット
- シュア・フレキシブルズ・ホールディング
- スペシャリティポリフィルム
- SGDファーマ
- ショット
- Sippex IVバッグ
- スーパーオレフィン
- ウエストファーマシューティカルサービス
- ウィフリグループ

医薬品包装市場におけるベンダーの活動には、以下のようなものがあります。

- 拡張活動は、ベンダーがグローバルな流通網を改善するのに役立ち、プレーヤーが未開拓の機会を探索することを可能にしています。
- 医薬品包装市場における大規模な投資や資金調達は、さまざまなコングロマリットや投資会社を通じて行われています。

業界で提供される医薬品包装製品の多様な範囲

- 医薬品包装の技術革新の急増といくつかの新製品の発売は、医薬品包装市場で目撃することができます。例えば、2021年10月27日、Amcorはヨーロッパで医薬品とデバイスの組み合わせ製品の包装のためのデュアルチャンバーパウチを発売しました。
- グローバルプレイヤーは、特に機能と価格の面で、医薬品パッケージング市場における足跡を増やすと予測されます。
- 先進国に強い足跡を持つ企業は、中低所得国(LMIC)で戦略的に事業を拡大していますが、これはこれらの国々で高齢化と慢性疾患が増加していることに起因していると考えられます。

回答された主な質問

1.医薬品包装の市場規模はどの程度か?
2.医薬品包装の世界市場の成長率は?
3.医薬品包装の世界市場のキープレイヤーは?
4.医薬品包装の世界市場を支配するのはどの地域か?
5.医薬品包装市場を牽引する要因は何ですか?


ページTOPに戻る


目次

1 RESEARCH METHODOLOGY
2 RESEARCH OBJECTIVES
3 RESEARCH PROCESS

4 SCOPE & COVERAGE
4.1 MARKET DEFINITION
4.1.1 INCLUSIONS
4.1.2 EXCLUSIONS
4.1.3 MARKET ESTIMATION CAVEATS
4.2 BASE YEAR
4.3 SCOPE OF THE STUDY
4.3.1 MARKET SEGMENTATION BY TYPE
4.3.2 MARKET SEGMENTATION BY MATERIAL
4.3.3 MARKET SEGMENTATION BY END USER
4.3.4 MARKET SEGMENTATION BY GEOGRAPHY

5 REPORT ASSUMPTIONS & CAVEATS
5.1 KEY CAVEATS
5.2 CURRENCY CONVERSION
5.3 MARKET DERIVATION

6 MARKET AT A GLANCE
7 INTRODUCTION
7.1 OVERVIEW

8 PREMIUM INSIGHTS
8.1 MARKET SCENARIO

9 MARKET OPPORTUNITIES & TRENDS
9.1 INCREASE IN FOCUS ON ECO-FRIENDLY PACKAGING
9.2 IMPLEMENTATION OF NANOTECHNOLOGY IN PHARMACEUTICAL PACKAGING
9.3 ADVANCES IN PACKAGING MATERIALS

10 MARKET GROWTH ENABLERS
10.1 RISE IN DEMAND FOR PHARMACEUTICALS
10.2 HIGH DEMAND FOR PRIMARY PHARMACEUTICAL PACKAGING
10.3 SURGE IN DEMAND FOR FLEXIBLE PACKAGING

11 MARKET RESTRAINTS
11.1 SURGE IN HOME DELIVERY OF PHARMACEUTICAL PRODUCTS
11.2 STRINGENT REGULATORY STANDARDS
11.3 VOLATILITY IN RAW MATERIAL PRICES

12 MARKET LANDSCAPE
12.1 MARKET OVERVIEW
12.2 MARKET SIZE & FORECAST
12.2.1 INSIGHT BY TYPE
12.2.2 INSIGHT BY MATERIAL
12.2.3 INSIGHT BY END USER
12.2.4 INSIGHT BY GEOGRAPHY
12.3 FIVE FORCES ANALYSIS
12.3.1 THREAT OF NEW ENTRANTS
12.3.2 BARGAINING POWER OF SUPPLIERS
12.3.3 BARGAINING POWER OF BUYERS
12.3.4 THREAT OF SUBSTITUTES
12.3.5 COMPETITIVE RIVALRY

13 TYPE
13.1 MARKET SNAPSHOT & GROWTH ENGINE
13.2 MARKET OVERVIEW
13.3 PRIMARY
13.3.1 MARKET OVERVIEW
13.3.2 MARKET SIZE & FORECAST
13.3.3 BLISTER PACKS
13.3.4 MARKET SIZE & FORECAST
13.3.5 BOTTLES
13.3.6 MARKET SIZE & FORECAST
13.3.7 VIALS
13.3.8 MARKET SIZE & FORECAST
13.3.9 AMPOULES
13.3.10 MARKET SIZE & FORECAST
13.3.11 OTHERS
13.3.12 MARKET SIZE & FORECAST
13.3.13 MARKET BY GEOGRAPHY
13.4 SECONDARY
13.4.1 MARKET OVERVIEW
13.4.2 MARKET SIZE & FORECAST
13.4.3 MARKET BY GEOGRAPHY
13.5 TERTIARY
13.5.1 MARKET OVERVIEW
13.5.2 MARKET SIZE & FORECAST
13.5.3 MARKET BY GEOGRAPHY

14 MATERIAL
14.1 MARKET SNAPSHOT & GROWTH ENGINE
14.2 MARKET OVERVIEW
14.3 PAPER
14.3.1 MARKET OVERVIEW
14.3.2 MARKET SIZE & FORECAST
14.3.3 MARKET BY GEOGRAPHY
14.4 GLASS
14.4.1 MARKET OVERVIEW
14.4.2 MARKET SIZE & FORECAST
14.4.3 MARKET BY GEOGRAPHY
14.5 PLASTIC
14.5.1 MARKET OVERVIEW
14.5.2 MARKET SIZE & FORECAST
14.5.3 MARKET BY GEOGRAPHY
14.6 OTHERS
14.6.1 MARKET OVERVIEW
14.6.2 MARKET SIZE & FORECAST
14.6.3 MARKET BY GEOGRAPHY

15 END USER
15.1 MARKET SNAPSHOT & GROWTH ENGINE
15.2 MARKET OVERVIEW
15.3 PHARMACEUTICAL COMPANIES
15.3.1 MARKET OVERVIEW
15.3.2 MARKET SIZE & FORECAST
15.3.3 MARKET BY GEOGRAPHY
15.4 CMOS/CDMOS
15.4.1 MARKET OVERVIEW
15.4.2 MARKET SIZE & FORECAST
15.4.3 MARKET BY GEOGRAPHY
15.5 OTHERS
15.5.1 MARKET OVERVIEW
15.5.2 MARKET SIZE & FORECAST
15.5.3 MARKET BY GEOGRAPHY

16 GEOGRAPHY
16.1 MARKET SNAPSHOT & GROWTH ENGINE
16.2 GEOGRAPHIC OVERVIEW

17 NORTH AMERICA
17.1 MARKET OVERVIEW
17.2 MARKET SIZE & FORECAST
17.3 NORTH AMERICA: TYPE
17.4 NORTH AMERICA: MATERIAL
17.5 NORTH AMERICA: END USER
17.6 KEY COUNTRIES
17.6.1 US: MARKET SIZE & FORECAST
17.6.2 CANADA: MARKET SIZE & FORECAST

18 EUROPE
18.1 MARKET OVERVIEW
18.2 MARKET SIZE & FORECAST
18.3 EUROPE: TYPE
18.4 EUROPE: MATERIAL
18.5 EUROPE: END USER
18.6 KEY COUNTRIES
18.6.1 GERMANY: MARKET SIZE & FORECAST
18.6.2 UK: MARKET SIZE & FORECAST
18.6.3 FRANCE: MARKET SIZE & FORECAST
18.6.4 ITALY: MARKET SIZE & FORECAST
18.6.5 SPAIN: MARKET SIZE & FORECAST

19 APAC
19.1 MARKET OVERVIEW
19.2 MARKET SIZE & FORECAST
19.3 APAC: TYPE
19.4 APAC: MATERIAL
19.5 APAC: END USER
19.6 KEY COUNTRIES
19.6.1 CHINA: MARKET SIZE & FORECAST
19.6.2 JAPAN: MARKET SIZE & FORECAST
19.6.3 SOUTH KOREA: MARKET SIZE & FORECAST
19.6.4 INDIA: MARKET SIZE & FORECAST
19.6.5 AUSTRALIA: MARKET SIZE & FORECAST

20 LATIN AMERICA
20.1 MARKET OVERVIEW
20.2 MARKET SIZE & FORECAST
20.3 LATIN AMERICA: TYPE
20.4 LATIN AMERICA: MATERIAL
20.5 LATIN AMERICA: END USER
20.6 KEY COUNTRIES
20.6.1 BRAZIL: MARKET SIZE & FORECAST
20.6.2 MEXICO: MARKET SIZE & FORECAST
20.6.3 ARGENTINA: MARKET SIZE & FORECAST

21 MIDDLE EAST & AFRICA
21.1 MARKET OVERVIEW
21.2 MARKET SIZE & FORECAST
21.3 MIDDLE EAST & AFRICA: TYPE
21.4 MIDDLE EAST & AFRICA: MATERIAL
21.5 MIDDLE EAST & AFRICA: END USER
21.6 KEY COUNTRIES
21.6.1 TURKEY: MARKET SIZE & FORECAST
21.6.2 SAUDI ARABIA: MARKET SIZE & FORECAST
21.6.3 SOUTH AFRICA: MARKET SIZE & FORECAST

22 COMPETITIVE LANDSCAPE
22.1 COMPETITION OVERVIEW
22.2 MARKET SHARE ANALYSIS
22.2.1 AMCOR
22.2.2 APTARGROUP
22.2.3 BERRY GLOBAL
22.2.4 GERRESHEIMER
22.2.5 WESTROCK

23 KEY COMPANY PROFILES
23.1 AMCOR
23.1.1 BUSINESS OVERVIEW
23.1.2 PRODUCT OFFERINGS
23.1.3 KEY STRATEGIES
23.1.4 KEY STRENGTHS
23.1.5 KEY OPPORTUNITIES
23.2 APTARGROUP
23.2.1 BUSINESS OVERVIEW
23.2.2 PRODUCT OFFERINGS
23.2.3 KEY STRATEGIES
23.2.4 KEY STRENGTHS
23.2.5 KEY OPPORTUNITIES
23.3 BERRY GLOBAL
23.3.1 BUSINESS OVERVIEW
23.3.2 PRODUCT OFFERINGS
23.3.3 KEY STRATEGIES
23.3.4 KEY STRENGTHS
23.3.5 KEY OPPORTUNITIES
23.4 GERRESHEIMER
23.4.1 BUSINESS OVERVIEW
23.4.2 PRODUCT OFFERINGS
23.4.3 KEY STRATEGIES
23.4.4 KEY STRENGTHS
23.4.5 KEY OPPORTUNITIES
23.5 WESTROCK
23.5.1 BUSINESS OVERVIEW
23.5.2 PRODUCT OFFERINGS
23.5.3 KEY STRATEGIES
23.5.4 KEY STRENGTHS
23.5.5 KEY OPPORTUNITIES

24 OTHER PROMINENT VENDORS
24.1 ACG
24.1.1 BUSINESS OVERVIEW
24.1.2 PRODUCT OFFERINGS
24.2 AIRNOV
24.2.1 BUSINESS OVERVIEW
24.2.2 PRODUCT OFFERINGS
24.3 AVI GLOBAL PLAST
24.3.1 BUSINESS OVERVIEW
24.3.2 PRODUCT OFFERINGS
24.4 BD
24.4.1 BUSINESS OVERVIEW
24.4.2 PRODUCT OFFERINGS
24.5 BILCARE
24.5.1 BUSINESS OVERVIEW
24.5.2 PRODUCT OFFERINGS
24.6 BOROSIL
24.6.1 BUSINESS OVERVIEW
24.6.2 PRODUCT OFFERINGS
24.7 CCL INDUSTRIES
24.7.1 BUSINESS OVERVIEW
24.7.2 PRODUCT OFFERINGS
24.8 COESIA
24.8.1 BUSINESS OVERVIEW
24.8.2 PRODUCT OFFERINGS
24.9 DRUG PLASTICS GROUP
24.9.1 BUSINESS OVERVIEW
24.9.2 PRODUCT OFFERINGS
24.10 DWK LIFE SCIENCES
24.10.1 BUSINESS OVERVIEW
24.10.2 PRODUCT OFFERINGS
24.11 LOG
24.11.1 BUSINESS OVERVIEW
24.11.2 PRODUCT OFFERINGS
24.12 MEGHMANI GROUP
24.12.1 BUSINESS OVERVIEW
24.12.2 PRODUCT OFFERINGS
24.13 NEELAM GLOBAL
24.13.1 BUSINESS OVERVIEW
24.13.2 PRODUCT OFFERINGS
24.14 NOLATO
24.14.1 BUSINESS OVERVIEW
24.14.2 PRODUCT OFFERINGS
24.15 NEMERA
24.15.1 BUSINESS OVERVIEW
24.15.2 PRODUCT OFFERINGS
24.16 POLYCINE
24.16.1 BUSINESS OVERVIEW
24.16.2 PRODUCT OFFERINGS
24.17 RENOLIT
24.17.1 BUSINESS OVERVIEW
24.17.2 PRODUCT OFFERINGS
24.18 SCHUR FLEXIBLES HOLDING
24.18.1 BUSINESS OVERVIEW
24.18.2 PRODUCT OFFERINGS
24.19 SPECIALTY POLYFILMS
24.19.1 BUSINESS OVERVIEW
24.19.2 PRODUCT OFFERINGS
24.20 SGD PHARMA
24.20.1 BUSINESS OVERVIEW
24.20.2 PRODUCT OFFERINGS
24.21 SCHOTT
24.21.1 BUSINESS OVERVIEW
24.21.2 PRODUCT OFFERINGS
24.22 SIPPEX IV BAGS
24.22.1 BUSINESS OVERVIEW
24.22.2 PRODUCT OFFERINGS
24.23 SUPER OLEFINS
24.23.1 BUSINESS OVERVIEW
24.23.2 PRODUCT OFFERINGS
24.24 WEST PHARMACEUTICAL SERVICES
24.24.1 BUSINESS OVERVIEW
24.24.2 PRODUCT OFFERINGS
24.25 WIHURI GROUP
24.25.1 BUSINESS OVERVIEW
24.25.2 PRODUCT OFFERINGS

25 REPORT SUMMARY
25.1 KEY TAKEAWAYS
25.2 STRATEGIC RECOMMENDATIONS

26 QUANTITATIVE SUMMARY
26.1 MARKET BY GEOGRAPHY
26.2 MARKET BY TYPE
26.3 MARKET BY TYPE (PRIMARY)
26.4 MARKET BY MATERIAL
26.5 MARKET BY END USER
26.6 NORTH AMERICA BY TYPE
26.7 NORTH AMERICA BY TYPE (PRIMARY)
26.8 NORTH AMERICA BY MATERIAL
26.9 NORTH AMERICA BY END USER
26.10 EUROPE BY TYPE
26.11 EUROPE BY TYPE (PRIMARY)
26.12 EUROPE BY MATERIAL
26.13 EUROPE BY END USER
26.14 APAC BY TYPE
26.15 APAC BY TYPE ( PRIMARY)
26.16 APAC BY MATERIAL
26.17 APAC BY END USER
26.18 LATIN AMERICA BY TYPE
26.19 LATIN AMERICA BY TYPE (PRIMARY)
26.20 LATIN AMERICA BY MATERIAL
26.21 LATIN AMERICA BY END USER
26.22 MIDDLE EAST & AFRICA BY TYPE
26.23 MIDDLE EAST & AFRICA BY TYPE (PRIMARY)
26.24 MIDDLE EAST & AFRICA BY MATERIAL
26.25 MIDDLE EAST & AFRICA BY END USER

27 APPENDIX
27.1 ABBREVIATIONS

 

ページTOPに戻る


 

Summary

The global pharmaceutical packaging market is expected to grow at a CAGR of 4.65% during 2021-2027.

MARKET OUTLOOK

The demand for advanced and innovative solutions, such as self-administered drug delivery devices, is rising in high-income countries, bringing lucrative opportunities for the pharmaceutical packaging market. In addition, diseases have increased in recent years, including various types of flu, the COVID-19 pandemic, monkeypox, and more. Rising healthcare expenses and growing consumer awareness regarding healthier lifestyles drive the industry.

The growing chronic disease prevalence, growth in the biologics market, and technological advancements are anticipated to propel the market. However, fluctuations in raw material prices, emerging markets such as newly developed drugs, and lack of compliance with regulatory standards hamper the market's growth.

Driving Factors In The Global Pharmaceutical Packaging Market

• Rising pharmaceutical industry across the globe
• A surge in demand for flexible packaging
• Rising demand for biological products and emerging treatments such as cell and gene therapies
• Aging Demographics of Industrialized Countries

Active Mergers And Acquisitions Playing A Key Role In Smooth Functioning For The Growth of The Global Pharmaceutical Packaging Market

a) In February 2018, Berry Global acquired Clopay Plastic Products Company for a purchase price of USD 475 million.
b) Berry Global completed the acquisition of RPC Group in July 2019. RPC Group is one of the global leaders in plastics conversion for packaging and non-packaging markets.
c) On June 11, 2019, Amcor acquired Bemis Company, a global manufacturer of flexible packaging products. Its flexible segment develops and supplies flexible packaging globally. In FY2021, the Flexible segment accounted for approximately 78% of Amcor’s net sales.
d) In November 2021, Gerresheimer acquired the IP of a new generation cartridge-based autoinjector suitable for small and large molecules, enhancing its broad portfolio, medical devices, and primary packaging from Midas Pharma. Midas Pharma is a Germany-based pharmaceutical company.
e) In 2018, Gerresheimer acquired Sensile Medical, a drug delivery technology company, and thus the company extended its business model in the OEM for drug delivery platforms for pharmaceutical and biopharmaceutical customers.

Increasing Virtual Consultations Is Anticipating The Growth Of Aluminium-Based Drug Packaging

High-income countries from North America and Europe are witnessing an increased adoption of virtual visits and e-prescriptions, leading to a large dependency on the home delivery of medicines. The home delivery of goods is one of the significant challenges for pharmaceutical packaging companies as the customers are not aware of the proper disposal of packaged products and materials, leading to a substantial environmental impact. Due to this concern, aluminum packaging is one of the improved solutions to overcome this issue.

INDUSTRY’S ONGOING TRENDS
Eco-Friendly Packaging

Around 85% of the waste produced by healthcare operations, including pharmaceutical and medical equipment packaging, is non-hazardous and, therefore, exhibits the potential to be replaced by other eco-friendly and reusable alternatives, enabling significant cost savings. Many pharma companies are shifting to sustainable packaging that uses recyclable materials and biodegradable plastics. Sustainable pharmaceutical packaging is expected to grow during the forecast period. PET (polyethylene terephthalate) is a recyclable plastic material. It is a very versatile material for the manufacturing of pharmaceutical products packaging. It has a good carbon dioxide (CO2), oxygen, and moisture barrier, allowing it to store liquids and solids as fresh as possible. Europe is expected to lead the growth in the biodegradable pharmaceutical packaging market. In Europe, the key players in the global biodegradable pharmaceutical packaging market include Gerresheimer, Berry Global, International Paper, and Amcor.

Introduction Of Anti-Counterfeiting Features

A counterfeit pharmaceutical product is deliberately and fraudulently mislabelled concerning identity. Counterfeit pharmaceutical products may include products with correct ingredients, wrong ingredients, without active ingredients, wrong ingredients with the inaccurate quantity of an active ingredient, or with fake packaging. The global pharmaceutical packaging market has witnessed a major challenge with the growing incidences of counterfeit products. As a result, many manufacturers in recent years have introduced several anti-counterfeiting features to fight the distribution of counterfeit pharmaceutical products. These anti-counterfeiting features include using thermochromic inks for labeling, holograms, QR code, RFID labels, and many more. Some innovations include child-resistant, senior-friendly & high barrier, unit-dose, multi-dose, and specialty film packaging.

IMPACT OF COVID-19

• COVID-19 has shown adverse effects on the global healthcare industry and has thus contributed to hindering the growth of the pharmaceutical packaging market. The COVID-19 impact on the pharmaceutical sector included changes in demand, regulation adjustments, R&D process changes, and supply chain restructuring. In addition, trends such as industry slow-down, delays in approvals, modifying clinical trial methods, self-sufficiency in the pharmaceutical product supply chain, and variations in consumption of health & nutritional products are expected to be some of the long-term impacts of the COVID-19 pandemic on the pharmaceutical industry globally.
• During the pandemic, pharma packaging companies witnessed stable revenue growth in 2020. Major pharmaceutical packaging companies increased their production capacity to support the increased demand for pre-filled syringes, blister packs, ampoules/vials, bags, cartridges, containers, and bottles. This was mainly due to a surge in demand for COVID-19-related medications and vaccines. Moreover, pharmaceutical packaging for biologics, sterile packaging, smart packaging, patient focus packaging, cleanroom expansion, and others are anticipated to drive the global pharmaceutical packaging market in the long term.

SEGMENTATION ANALYSIS
INSIGHTS BY TYPE SEGMENTATION

• Primary pharmaceutical packaging segmentation accounted for the largest market share of 70.20% in 2021, owing to the growing demand for blister packs, bottles, vials, ampoules, pouches, sachets, and bags. The blister packs account for a significant revenue share of 35.23% in 2021 in the global pharmaceutical packaging market due to the high demand for prescription and non-prescription medications/drugs, among which the demand for generic drugs is the highest among LMIC. Although the pharmaceutical sector accounts for the major share of the global market, a consistent surge in blister packaging demand contributes to its cost-effectiveness. The evolution from simple bulk packaging materials toward ready-to-sterilize (RTS) primary packaging components and systems is the dominant trend in the primary packaging segment of the market
• Innovations in secondary pharmaceutical packaging include developing child-resistant (CR) cartons, tamper-evident (TE) cartons, and cold-chain packaging. The secondary packaging segment accounted for 20.30% of the global pharmaceutical packaging market share.
• Tertiary packaging is used for the safe handling and smooth transportation of products. Examples of tertiary packaging include plastic bags, shrink wraps, and cardboard boxes. The increasing trend of e-pharmacy will likely further the adoption of tertiary packaging in the pharmaceutical packaging market. It is expected to grow with a CAGR of 3.96% during the forecast period.

Segmentation by Type

• Primary
o Blister Packs
o Bottles
o Vials
o Ampoules
o Others
• Secondary
• Tertiary

INSIGHTS FROM MATERIAL SEGMENTATION

• Paper materials accounted for the highest revenue share of 39.36% in 2021 in the global pharmaceutical packaging market due to their increasing demand in secondary and tertiary packaging, low cost, and increasing focus on recyclable and eco-friendly materials. Demand for paper-based packaging, both corrugated and folding cartons, has been rising across Europe during the last few years owing to its largest pharmaceutical market and the largest exporter of pharmaceuticals. WestRock Company is one of the leading manufacturers of paper-based packaging.
• Plastics held the third largest share in 2021 in the pharmaceutical packaging market by material segmentation. It is expected to grow at the highest CAGR of 4.94% from 2022-2027, powered due its growing demand in all three packaging types. In addition, plastics are widely used in packaging because of their versatility, flexibility, and cost-effectiveness. However, due to its non-decomposable properties and its ban for use because of its environmental issues as it produces a high quantity of greenhouse gases has banned its use in several countries. As a result, recyclable plastics are in high demand. The most widely used-recyclable plastics in pharmaceutical packaging include PET, HDPE, and PP, among which PET is the most commonly recycled plastic worldwide, followed by HDPE. Several governments and companies are developing initiatives to use recycled plastics as packaging material for pharmaceutical medicines and supplies.

Segmentation by Material
• Paper
• Glass
• Plastic
• Others

INSIGHTS FROM END-USER SEGMENTATION

Pharmaceutical companies account for the highest market share of 48.18% in the global pharmaceutical packaging market by end-user segment. It is expected to grow at the highest CAGR of 5.10% during the forecast period. The highest revenue share of pharma companies is because pharmaceutical companies are the primary source for the pharmaceutical packaging market. As the demand for pharmaceuticals continues to grow, the need for packaging has also increased significantly.

Segmentation by End-User
• Pharmaceutical Companies
• CMO/ CDMO
• Plastic

GEOGRAPHICAL ANALYSIS

North America accounts for 36% of the global pharmaceutical packaging market share. The growing pharmaceutical sales in North America are the major driving factor for the pharmaceutical packaging market in the region. North America, in particular the US, will continue to be the largest pharma packaging market long term due to the advanced drug-producing sector. The US market is expected to maintain moderate growth due to the increasing aging population, robust innovations, and increasing consumer demand for sophisticated packaging.

Emerging markets such as Brazil, China, and India are anticipated to grow at the fastest rate, which can be attributed to their large population and demographic factors such as a growing young population and longer life expectancy. APAC is estimated to show the highest growth of 5.01% during the forecast period. The pharmaceutical industry is booming, especially in developing countries such as China, India, and Brazil, as well as in developed countries such as the US, UK, and Germany. According to the India Brand Equity Foundation (IBEF), India is the largest provider of generic drugs globally. At the same time, the Indian pharmaceutical sector supplies around 50% of the global demand for several vaccines, 40% demand for generic drugs in the US, and 25% of all tablets in the UK.

Segmentation by Geography

• North America
o US
o Canada
• Europe
o Germany
o Italy
o Spain
o France
o UK
• APAC
o Japan
o China
o South Korea
o India
o Australia
• Latin America
o Brazil
o Mexico
o Argentina
• Middle East & Africa
o Turkey
o Saudi Arabia
o South Africa

VENDORS LANDSCAPE

The global pharmaceutical packaging market is highly dynamic and competitive, with several international, regional, and local vendors offering a diverse and comprehensive range of pharmaceutical packaging products with wide applications. The key players in the industry are Berry Global, Amcor, Gerresheimer, WestRock, and AptarGroup.The industry also has the presence of prominent players, some of which include ACG, Airnov, Borosil, CCL Industries, and Drug Plastics Group.

Key Vendors
• Amcor
• Aptar Group
• Berry Global
• Gerresheimer
• WestRock

Other Prominent Vendors
• ACG
• Airnov
• AVI Global Plast
• BD
• Bilcare
• Borosil
• CCL Industries
• Coesia
• Drug Plastics Group
• DWK Life Sciences
• LOG
• Meghmani Group
• Neelam Global
• Nolato
• Nemera
• PolyCine
• RENOLIT
• Schur Flexibles Holding
• Specialty Polyfilms
• SGD Pharma
• SCHOTT
• Sippex IV bags
• SUPER OLEFINS
• West Pharmaceutical Services
• Wihuri Group

Vendors' Activities In The Pharmaceutical Packaging Market Include:

• Expansion activities are helping the vendors to improve their global distribution networks, allowing the players to explore untapped opportunities.
• Large-scale investments and funding in the pharmaceutical packaging market are seen through varied conglomerates and investment firms.

A Diverse Range of Pharmaceutical Packaging Products Offered In The Industry

• A surge in technological innovations in pharmaceutical packaging and several new product launches can be witnessed in the pharmaceutical packaging market. For instance, on October 27, 2021, Amcor launched its dual-chamber pouch for drug-device combination product packaging in Europe.
• Global players are projected to increase their footprint in the pharmaceutical packaging market, especially in terms of features and price.
• Companies with a strong footprint in the developed nations are strategically expanding their business in low- and middle-income countries (LMIC), which can be attributed to the growing aging population and chronic diseases in those countries.

KEY QUESTIONS ANSWERED

1. How big is the pharmaceutical packaging market?
2. What is the growth rate of the global pharmaceutical packaging market?
3. Who are the key players in the global pharmaceutical packaging market?
4. Which region will dominate the global pharmaceutical packaging market?
5. What are the factors driving the pharmaceutical packaging market?



ページTOPに戻る


Table of Contents

1 RESEARCH METHODOLOGY
2 RESEARCH OBJECTIVES
3 RESEARCH PROCESS

4 SCOPE & COVERAGE
4.1 MARKET DEFINITION
4.1.1 INCLUSIONS
4.1.2 EXCLUSIONS
4.1.3 MARKET ESTIMATION CAVEATS
4.2 BASE YEAR
4.3 SCOPE OF THE STUDY
4.3.1 MARKET SEGMENTATION BY TYPE
4.3.2 MARKET SEGMENTATION BY MATERIAL
4.3.3 MARKET SEGMENTATION BY END USER
4.3.4 MARKET SEGMENTATION BY GEOGRAPHY

5 REPORT ASSUMPTIONS & CAVEATS
5.1 KEY CAVEATS
5.2 CURRENCY CONVERSION
5.3 MARKET DERIVATION

6 MARKET AT A GLANCE
7 INTRODUCTION
7.1 OVERVIEW

8 PREMIUM INSIGHTS
8.1 MARKET SCENARIO

9 MARKET OPPORTUNITIES & TRENDS
9.1 INCREASE IN FOCUS ON ECO-FRIENDLY PACKAGING
9.2 IMPLEMENTATION OF NANOTECHNOLOGY IN PHARMACEUTICAL PACKAGING
9.3 ADVANCES IN PACKAGING MATERIALS

10 MARKET GROWTH ENABLERS
10.1 RISE IN DEMAND FOR PHARMACEUTICALS
10.2 HIGH DEMAND FOR PRIMARY PHARMACEUTICAL PACKAGING
10.3 SURGE IN DEMAND FOR FLEXIBLE PACKAGING

11 MARKET RESTRAINTS
11.1 SURGE IN HOME DELIVERY OF PHARMACEUTICAL PRODUCTS
11.2 STRINGENT REGULATORY STANDARDS
11.3 VOLATILITY IN RAW MATERIAL PRICES

12 MARKET LANDSCAPE
12.1 MARKET OVERVIEW
12.2 MARKET SIZE & FORECAST
12.2.1 INSIGHT BY TYPE
12.2.2 INSIGHT BY MATERIAL
12.2.3 INSIGHT BY END USER
12.2.4 INSIGHT BY GEOGRAPHY
12.3 FIVE FORCES ANALYSIS
12.3.1 THREAT OF NEW ENTRANTS
12.3.2 BARGAINING POWER OF SUPPLIERS
12.3.3 BARGAINING POWER OF BUYERS
12.3.4 THREAT OF SUBSTITUTES
12.3.5 COMPETITIVE RIVALRY

13 TYPE
13.1 MARKET SNAPSHOT & GROWTH ENGINE
13.2 MARKET OVERVIEW
13.3 PRIMARY
13.3.1 MARKET OVERVIEW
13.3.2 MARKET SIZE & FORECAST
13.3.3 BLISTER PACKS
13.3.4 MARKET SIZE & FORECAST
13.3.5 BOTTLES
13.3.6 MARKET SIZE & FORECAST
13.3.7 VIALS
13.3.8 MARKET SIZE & FORECAST
13.3.9 AMPOULES
13.3.10 MARKET SIZE & FORECAST
13.3.11 OTHERS
13.3.12 MARKET SIZE & FORECAST
13.3.13 MARKET BY GEOGRAPHY
13.4 SECONDARY
13.4.1 MARKET OVERVIEW
13.4.2 MARKET SIZE & FORECAST
13.4.3 MARKET BY GEOGRAPHY
13.5 TERTIARY
13.5.1 MARKET OVERVIEW
13.5.2 MARKET SIZE & FORECAST
13.5.3 MARKET BY GEOGRAPHY

14 MATERIAL
14.1 MARKET SNAPSHOT & GROWTH ENGINE
14.2 MARKET OVERVIEW
14.3 PAPER
14.3.1 MARKET OVERVIEW
14.3.2 MARKET SIZE & FORECAST
14.3.3 MARKET BY GEOGRAPHY
14.4 GLASS
14.4.1 MARKET OVERVIEW
14.4.2 MARKET SIZE & FORECAST
14.4.3 MARKET BY GEOGRAPHY
14.5 PLASTIC
14.5.1 MARKET OVERVIEW
14.5.2 MARKET SIZE & FORECAST
14.5.3 MARKET BY GEOGRAPHY
14.6 OTHERS
14.6.1 MARKET OVERVIEW
14.6.2 MARKET SIZE & FORECAST
14.6.3 MARKET BY GEOGRAPHY

15 END USER
15.1 MARKET SNAPSHOT & GROWTH ENGINE
15.2 MARKET OVERVIEW
15.3 PHARMACEUTICAL COMPANIES
15.3.1 MARKET OVERVIEW
15.3.2 MARKET SIZE & FORECAST
15.3.3 MARKET BY GEOGRAPHY
15.4 CMOS/CDMOS
15.4.1 MARKET OVERVIEW
15.4.2 MARKET SIZE & FORECAST
15.4.3 MARKET BY GEOGRAPHY
15.5 OTHERS
15.5.1 MARKET OVERVIEW
15.5.2 MARKET SIZE & FORECAST
15.5.3 MARKET BY GEOGRAPHY

16 GEOGRAPHY
16.1 MARKET SNAPSHOT & GROWTH ENGINE
16.2 GEOGRAPHIC OVERVIEW

17 NORTH AMERICA
17.1 MARKET OVERVIEW
17.2 MARKET SIZE & FORECAST
17.3 NORTH AMERICA: TYPE
17.4 NORTH AMERICA: MATERIAL
17.5 NORTH AMERICA: END USER
17.6 KEY COUNTRIES
17.6.1 US: MARKET SIZE & FORECAST
17.6.2 CANADA: MARKET SIZE & FORECAST

18 EUROPE
18.1 MARKET OVERVIEW
18.2 MARKET SIZE & FORECAST
18.3 EUROPE: TYPE
18.4 EUROPE: MATERIAL
18.5 EUROPE: END USER
18.6 KEY COUNTRIES
18.6.1 GERMANY: MARKET SIZE & FORECAST
18.6.2 UK: MARKET SIZE & FORECAST
18.6.3 FRANCE: MARKET SIZE & FORECAST
18.6.4 ITALY: MARKET SIZE & FORECAST
18.6.5 SPAIN: MARKET SIZE & FORECAST

19 APAC
19.1 MARKET OVERVIEW
19.2 MARKET SIZE & FORECAST
19.3 APAC: TYPE
19.4 APAC: MATERIAL
19.5 APAC: END USER
19.6 KEY COUNTRIES
19.6.1 CHINA: MARKET SIZE & FORECAST
19.6.2 JAPAN: MARKET SIZE & FORECAST
19.6.3 SOUTH KOREA: MARKET SIZE & FORECAST
19.6.4 INDIA: MARKET SIZE & FORECAST
19.6.5 AUSTRALIA: MARKET SIZE & FORECAST

20 LATIN AMERICA
20.1 MARKET OVERVIEW
20.2 MARKET SIZE & FORECAST
20.3 LATIN AMERICA: TYPE
20.4 LATIN AMERICA: MATERIAL
20.5 LATIN AMERICA: END USER
20.6 KEY COUNTRIES
20.6.1 BRAZIL: MARKET SIZE & FORECAST
20.6.2 MEXICO: MARKET SIZE & FORECAST
20.6.3 ARGENTINA: MARKET SIZE & FORECAST

21 MIDDLE EAST & AFRICA
21.1 MARKET OVERVIEW
21.2 MARKET SIZE & FORECAST
21.3 MIDDLE EAST & AFRICA: TYPE
21.4 MIDDLE EAST & AFRICA: MATERIAL
21.5 MIDDLE EAST & AFRICA: END USER
21.6 KEY COUNTRIES
21.6.1 TURKEY: MARKET SIZE & FORECAST
21.6.2 SAUDI ARABIA: MARKET SIZE & FORECAST
21.6.3 SOUTH AFRICA: MARKET SIZE & FORECAST

22 COMPETITIVE LANDSCAPE
22.1 COMPETITION OVERVIEW
22.2 MARKET SHARE ANALYSIS
22.2.1 AMCOR
22.2.2 APTARGROUP
22.2.3 BERRY GLOBAL
22.2.4 GERRESHEIMER
22.2.5 WESTROCK

23 KEY COMPANY PROFILES
23.1 AMCOR
23.1.1 BUSINESS OVERVIEW
23.1.2 PRODUCT OFFERINGS
23.1.3 KEY STRATEGIES
23.1.4 KEY STRENGTHS
23.1.5 KEY OPPORTUNITIES
23.2 APTARGROUP
23.2.1 BUSINESS OVERVIEW
23.2.2 PRODUCT OFFERINGS
23.2.3 KEY STRATEGIES
23.2.4 KEY STRENGTHS
23.2.5 KEY OPPORTUNITIES
23.3 BERRY GLOBAL
23.3.1 BUSINESS OVERVIEW
23.3.2 PRODUCT OFFERINGS
23.3.3 KEY STRATEGIES
23.3.4 KEY STRENGTHS
23.3.5 KEY OPPORTUNITIES
23.4 GERRESHEIMER
23.4.1 BUSINESS OVERVIEW
23.4.2 PRODUCT OFFERINGS
23.4.3 KEY STRATEGIES
23.4.4 KEY STRENGTHS
23.4.5 KEY OPPORTUNITIES
23.5 WESTROCK
23.5.1 BUSINESS OVERVIEW
23.5.2 PRODUCT OFFERINGS
23.5.3 KEY STRATEGIES
23.5.4 KEY STRENGTHS
23.5.5 KEY OPPORTUNITIES

24 OTHER PROMINENT VENDORS
24.1 ACG
24.1.1 BUSINESS OVERVIEW
24.1.2 PRODUCT OFFERINGS
24.2 AIRNOV
24.2.1 BUSINESS OVERVIEW
24.2.2 PRODUCT OFFERINGS
24.3 AVI GLOBAL PLAST
24.3.1 BUSINESS OVERVIEW
24.3.2 PRODUCT OFFERINGS
24.4 BD
24.4.1 BUSINESS OVERVIEW
24.4.2 PRODUCT OFFERINGS
24.5 BILCARE
24.5.1 BUSINESS OVERVIEW
24.5.2 PRODUCT OFFERINGS
24.6 BOROSIL
24.6.1 BUSINESS OVERVIEW
24.6.2 PRODUCT OFFERINGS
24.7 CCL INDUSTRIES
24.7.1 BUSINESS OVERVIEW
24.7.2 PRODUCT OFFERINGS
24.8 COESIA
24.8.1 BUSINESS OVERVIEW
24.8.2 PRODUCT OFFERINGS
24.9 DRUG PLASTICS GROUP
24.9.1 BUSINESS OVERVIEW
24.9.2 PRODUCT OFFERINGS
24.10 DWK LIFE SCIENCES
24.10.1 BUSINESS OVERVIEW
24.10.2 PRODUCT OFFERINGS
24.11 LOG
24.11.1 BUSINESS OVERVIEW
24.11.2 PRODUCT OFFERINGS
24.12 MEGHMANI GROUP
24.12.1 BUSINESS OVERVIEW
24.12.2 PRODUCT OFFERINGS
24.13 NEELAM GLOBAL
24.13.1 BUSINESS OVERVIEW
24.13.2 PRODUCT OFFERINGS
24.14 NOLATO
24.14.1 BUSINESS OVERVIEW
24.14.2 PRODUCT OFFERINGS
24.15 NEMERA
24.15.1 BUSINESS OVERVIEW
24.15.2 PRODUCT OFFERINGS
24.16 POLYCINE
24.16.1 BUSINESS OVERVIEW
24.16.2 PRODUCT OFFERINGS
24.17 RENOLIT
24.17.1 BUSINESS OVERVIEW
24.17.2 PRODUCT OFFERINGS
24.18 SCHUR FLEXIBLES HOLDING
24.18.1 BUSINESS OVERVIEW
24.18.2 PRODUCT OFFERINGS
24.19 SPECIALTY POLYFILMS
24.19.1 BUSINESS OVERVIEW
24.19.2 PRODUCT OFFERINGS
24.20 SGD PHARMA
24.20.1 BUSINESS OVERVIEW
24.20.2 PRODUCT OFFERINGS
24.21 SCHOTT
24.21.1 BUSINESS OVERVIEW
24.21.2 PRODUCT OFFERINGS
24.22 SIPPEX IV BAGS
24.22.1 BUSINESS OVERVIEW
24.22.2 PRODUCT OFFERINGS
24.23 SUPER OLEFINS
24.23.1 BUSINESS OVERVIEW
24.23.2 PRODUCT OFFERINGS
24.24 WEST PHARMACEUTICAL SERVICES
24.24.1 BUSINESS OVERVIEW
24.24.2 PRODUCT OFFERINGS
24.25 WIHURI GROUP
24.25.1 BUSINESS OVERVIEW
24.25.2 PRODUCT OFFERINGS

25 REPORT SUMMARY
25.1 KEY TAKEAWAYS
25.2 STRATEGIC RECOMMENDATIONS

26 QUANTITATIVE SUMMARY
26.1 MARKET BY GEOGRAPHY
26.2 MARKET BY TYPE
26.3 MARKET BY TYPE (PRIMARY)
26.4 MARKET BY MATERIAL
26.5 MARKET BY END USER
26.6 NORTH AMERICA BY TYPE
26.7 NORTH AMERICA BY TYPE (PRIMARY)
26.8 NORTH AMERICA BY MATERIAL
26.9 NORTH AMERICA BY END USER
26.10 EUROPE BY TYPE
26.11 EUROPE BY TYPE (PRIMARY)
26.12 EUROPE BY MATERIAL
26.13 EUROPE BY END USER
26.14 APAC BY TYPE
26.15 APAC BY TYPE ( PRIMARY)
26.16 APAC BY MATERIAL
26.17 APAC BY END USER
26.18 LATIN AMERICA BY TYPE
26.19 LATIN AMERICA BY TYPE (PRIMARY)
26.20 LATIN AMERICA BY MATERIAL
26.21 LATIN AMERICA BY END USER
26.22 MIDDLE EAST & AFRICA BY TYPE
26.23 MIDDLE EAST & AFRICA BY TYPE (PRIMARY)
26.24 MIDDLE EAST & AFRICA BY MATERIAL
26.25 MIDDLE EAST & AFRICA BY END USER

27 APPENDIX
27.1 ABBREVIATIONS

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります


よくあるご質問


Arizton Advisory & Intelligence社はどのような調査会社ですか?


Arizton Advisory & Intelligenceは世界の広範な市場を調査しています。   主な調査カテゴリ   ◇ 消費財&小売  ◇ 自動車&モビリティ  ◇ スマートテクノロ... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/07/05 10:26

162.17 円

175.82 円

209.73 円

ページTOPに戻る