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自動車用ドアハンドル市場 - 世界展望と予測 2022-2027


Automotive Door Handles Market - Global Outlook & Forecast 2022-2027

自動車用ドアハンドルの世界市場は、2021年から2027年にかけて年平均成長率2.85%で成長すると予測されています。 市場概要 乗用車と商用車の生産台数の増加や可処分所得の増加など、いくつかの要因が業界... もっと見る

 

 

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Arizton Advisory & Intelligence
アリズトンアドバイザリー&インテリジェンス
2022年12月7日 US$4,200
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218 英語

 

サマリー

自動車用ドアハンドルの世界市場は、2021年から2027年にかけて年平均成長率2.85%で成長すると予測されています。

市場概要

乗用車と商用車の生産台数の増加や可処分所得の増加など、いくつかの要因が業界の成長を後押ししています。メーカーは、自動車の所有者に手間のかからない操作を提供するために、自動車用ドアハンドルのスマート技術を開発しています。技術の進歩は、ベンダーが自動車用の革新的なドアハンドルを開発する絶好の機会を提供しています。

ドアハンドルは、自動車のドアの開閉のために装備されています。ドアハンドルにはいくつかの種類があり、様々なドアとその機能性に使用されています。自動車産業では、デザインと技術に関して継続的なイノベーションが行われています。世界的に、自動車の安全性を確保するための研究開発や車両の空力性能に大規模な投資が行われています。さらに、中国は自動車用ドアハンドル市場の世界的な主要国となっています。この分野への多額の投資は、改良された車両部品の需要を増加させ、自動車用ドアハンドルベンダーに大きな機会を提供しています。ここ2、3年の間に、さまざまな経済圏で急速に都市化が進み、一人当たりの所得が大幅に増加したため、個人の自動車需要が増加し、それによって自動車用ドアハンドル市場が牽引されています。

市場トレンドとドライバー
自動車用ドアハンドルにおける技術革新の高まり

- 自動車産業では、デザインや技術に絶え間ない変化が起きています。馬車からモンスタートラックまで、自動車業界の革新的なトレンドは常に進化を続けています。最新の機能やデザインは、常に古いものに取って代わられてきました。2021年、自動車の販売台数は世界で7000万台を超えました。2020年には、amazonだけでカーケア、スペアパーツ、アクセサリーの122億米ドル相当以上の製品が販売され、次いでOEM(相手先ブランド製造)交換製品が19億米ドルで販売されました。このような自動車販売量の増加は、予測期間中、自動車ドアハンドルメーカーにより大きな機会を提供する。また、OEMメーカーは、自動車用ドアハンドルの交換ニーズを見て、自動車用ドアハンドルの世界市場の成長を促進させるでしょう。
自動車用ドアハンドルの多様性と美観
- 車の購入時には、車のメーカーとデザインが重要な役割を果たします。デザインが悪いから、あるいは美観が十分でないからという理由で車を拒否されることが何度かあります。ドアハンドルは、お客様が車のデザインに求めるもう一つの大きなポイントです。自動車のドアハンドルの重要性は、これまで影が薄かった。ドアハンドルの多様性と美観を向上させるために、複数の試みがなされてきました。
- 美的感覚は、意思決定の際に不可欠な役割を果たす傾向があります。美学は、お客様が車両やスペアパーツ、交換品を手に入れたいという欲求や影響力を生み出す上で、重要な役割を果たします。アウディでは、お客様が意思決定をする際に、美的感覚が全体の60%を占めると主張しています。このような要因が、自動車用ドアハンドルの世界市場の成長に大きく寄与しています。

業界の抑制要因
自動車産業におけるサプライチェーンの混乱
- 現在、鉄鋼などの原材料の大幅な不足が自動車産業に影響を及ぼしています。この不足は、原材料の高コスト、製造ユニットの完全なシャットダウンにつながるなどの問題を引き起こしています。また、原材料の不足により、製品に付加価値を与える重要な電子機能の削減を余儀なくされているため、企業は販売台数の減少に直面しています。

セグメント分析
材料別インサイト

自動車用ドアハンドルの世界市場は、材料タイプ別に、プラスチック、クロム/スチール、その他に分類されます。プラスチック製自動車用ドアハンドル市場は、62.03%の最も高い収益シェアを占めています。いくつかの要因は、いくつかの国でプラスチック製自動車用ドアハンドルの需要を後押ししており、現在も後押ししています。自動車部門は徐々に牽引力を増しており、自動車材料や製品の総需要が増加しています。自動車用ドアハンドルにプラスチックの使用が増加している主な理由の1つは、化学物質や要素への暴露による腐食への高い耐性です。

クロム/スチール製自動車用ドアハンドルの世界市場は、予測期間中に2.65%のCAGRで成長しています。クロムステンレス鋼は、耐久性が高く、自然に腐食しにくく、メンテナンスの必要が少ない材料です。使用する力や頻度に関係なく、何年経っても傷やへこみの痕跡をほとんど残しません。そのため、自動車用ドアハンドルはほとんど手入れが必要ありません。

材料の種類による区分
- プラスチック
- クロム/スチール
- その他

ハンドルタイプ別

自動車用メカニカルドアハンドルの世界市場規模は、2021年に41.4億米ドルとなりました。自動車用メカニカルドアハンドルは、世界中で広く採用され、一般的なすべてのドアタイプに高い互換性があることから、業界を支配しています。これらのドアハンドルには、レバーハンドル、プッシュボタン、プルタイプハンドルなど、いくつかのタイプがあります。また、自動車用メカニカルドアハンドルの成長は、手動ドアの取り付けに比例しています。

動的かつ多選択的なドア開閉メカニズムに対する需要の高まりが、自動ドアハンドルの産業成長を促進する主な要因です。自動車用自動ドアハンドルの世界市場は、予測期間中に3.34%のCAGRで成長すると推定されます。

ハンドルタイプ別セグメント
- 機械式
- 自動

車種別インサイト

自動車用ドアハンドルの車種別世界市場は、乗用車と商用車に分類されます。乗用車市場は、2021年に68.11%の市場シェアを獲得した。2022年~2027年にはCAGR2.64%で成長すると予測されている。乗用車は、主に乗客の輸送に使用される車両である。先進国では、乗用車が最も一般的な輸送手段となっています。一人当たりの所得が増加しているため、発展途上国でも乗用車の台数は増加しており、業界を牽引しています。
電気自動車(EV)充電ステーションシステムとリアルタイム情報ソリューションやモノのインターネット(IoT)の統合などの技術的進歩は、乗用車市場の成長を促進し、最終的に自動車用ドアハンドル市場を加速させることになります。

車種別セグメント
- 乗用車
- 商用車

販売チャネル別インサイト

自動車用ドアハンドルの販売チャネル別世界市場では、OEM分野が最大で、2027年には67億米ドルに達すると予測されています。市場におけるOEMは、自動車用ドアハンドルの交換部品を製造しています。OEM部品の最も大きな利点の1つは、OEMの仕様に従ってカスタマイズされることです。顧客は、自動車のブランド、メーカー、モデルに合わせて設計された高品質の部品のみを受け取ることができると考えてよいでしょう。

販売チャネル別セグメント
- OEM
- アフターマーケット

地域別分析

自動車用ドアハンドルの世界市場は、世界の主要地域で多くの企業が事業を展開しています。APACは自動車用ドアハンドルの最大の産業であり、2027年には33.4億米ドルを超えると予想されています。この地域の自動車部門は、継続的な工業化、低コストの労働力、この地域の原材料の大きな可用性のために著しく増加しており、APAC地域の自動車用ドアハンドルの需要を煽っています。2021年には、中国が55.81%の収益シェアを占め、アジア太平洋地域の自動車用ドアハンドル市場をリードする存在となった。

北米や欧州などの地域は、厳しい排ガス規制を設けており、自動車産業に影響を与えていますが、今後数年間は北米や欧州の自動車産業を牽引すると予測されます。また、北米と欧州は、フォード(米国)、アウディ(ドイツ)、BMW(ドイツ)、フィアット(英国)、ルノー(フランス)、GM(米国)など、多くの大手自動車メーカーの本拠地となっています。米国、英国、ドイツ、スペイン、フランスなどの国々は、熟練労働者の確保が可能であることから、自動車用ドアハンドル市場を牽引する先進国となっています。

地域別セグメント

- 北米
o 米国
o カナダ
- 欧州
o ドイツ
o スペイン
o フランス
チェコ共和国
o スロバキア
- APAC
o 中国
o 日本
o インド
o 韓国
o タイ
- 中東・アフリカ
o GCC
o 南アフリカ
- ラテンアメリカ
o メキシコ
o ブラジル

競争環境

自動車用ドアハンドルの世界市場のプレイヤー間の競争は非常に激しいです。急速に変化する技術や環境規制が企業に悪影響を及ぼす可能性があり、顧客は自動車用ドアハンドル製品の継続的な技術革新とアップグレードを期待しています。現在のシナリオは、企業が業界で強力なプレゼンスを達成するために、独自の価値提案を変更し、洗練されたものにすることを余儀なくされています。自動車用ドアハンドル市場で企業が競争するパラメータは、製品ポートフォリオ、製品品質、地理的存在感、ブランドイメージ、コスト差別化、およびその他です。技術の進歩や製品ラインの増加により、業界の競争はさらに激化するでしょう。したがって、メーカーは定期的に新しいまたは改良された自動車用ドアハンドルを発売し、絶えず変化する市場動向に適応し、激しい競争環境の中で生き残る必要があります。

企業プロフィール

- CIカー・インターナショナル
- ドーマン製品
- 広州毅山汽車零部件
- フフ
- オミックス
- クアドラテック
- マグナ・インターナショナル
- ミンダバストアクセスシステムズ
- 三井金属鉱業
- 柿原産業
- サンダル
- イリノイ ツールワークス

回答した主な質問

1.自動車用ドアハンドルの市場規模は?
2.自動車用ドアハンドルの世界市場の成長率は?
3.自動車用ドアハンドル市場の主なトレンドは?
4.自動車用ドアハンドルの世界市場における主要なプレイヤーは?
5.自動車用ドアハンドル市場のシェアが最も高い地域はどこか?


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目次

1 RESEARCH METHODOLOGY
2 RESEARCH OBJECTIVES
3 RESEARCH PROCESS

4 SCOPE & COVERAGE
4.1 MARKET DEFINITION
4.1.1 INCLUSIONS
4.1.2 EXCLUSIONS
4.1.3 MARKET ESTIMATION CAVEATS
4.2 BASE YEAR
4.3 SCOPE OF THE STUDY
4.4 MARKET SEGMENTATION
4.4.1 MARKET SEGMENTATION BY MATERIAL TYPE
4.4.2 MARKET SEGMENTATION BY HANDLE TYPE
4.4.3 MARKET SEGMENTATION BY VEHICLE TYPE
4.4.4 MARKET SEGMENTATION BY SALES CHANNEL
4.4.5 MARKET SEGMENTATION BY GEOGRAPHY

5 REPORT ASSUMPTIONS & CAVEATS
5.1 KEY CAVEATS
5.2 CURRENCY CONVERSION
5.3 MARKET DERIVATION

6 MARKET AT A GLANCE
7 PREMIUM INSIGHTS
7.1 MARKET OVERVIEW
7.2 MARKET DYNAMICS: KEY TRENDS, DRIVERS, AND RESTRAINTS
7.2.1 MARKET TRENDS
7.2.2 MARKET DRIVERS
7.2.3 MARKET RESTRAINTS
7.3 SEGMENT ANALYSIS
7.4 GEOGRAPHICAL ANALYSIS
7.5 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.6 ABOUT THE REPORT

8 INTRODUCTION
8.1 OVERVIEW
8.2 TYPES OF DOOR HANDLES
8.3 MACROECONOMIC FACTORS
8.3.1 AUTOMOTIVE INDUSTRY
8.4 ESCALATING DEMAND FOR VEHICLES
8.5 VALUE CHAIN ANALYSIS
8.5.1 MATERIAL SUPPLIERS
8.5.2 MANUFACTURERS
8.5.3 DISTRIBUTORS
8.5.4 OEM/AFTERMARKET
8.6 IMPACT OF COVID-19

9 MARKET OPPORTUNITIES & TRENDS
9.1 RISING INNOVATION IN AUTOMOTIVE DOOR HANDLES
9.2 IMPROVEMENT IN VEHICLE AERODYNAMICS
9.3 INCREASING FOCUS ON VEHICLE SAFETY

10 MARKET GROWTH ENABLERS
10.1 RAPID GROWTH IN URBANIZATION AND MIDDLE-INCOME POPULATION
10.2 INCREASE IN DEMAND FOR PASSENGER VEHICLES IN EMERGING ECONOMIES
10.3 VARIETY AND AESTHETICS IN AUTOMOTIVE DOOR HANDLES

11 MARKET RESTRAINTS
11.1 SUPPLY CHAIN DISRUPTIONS IN AUTOMOTIVE INDUSTRY
11.2 HIGHLY FRAGMENTED MARKETPLACE

12 MARKET LANDSCAPE
12.1 MARKET SIZE & FORECAST
12.2 FIVE FORCES ANALYSIS
12.2.1 THREAT OF NEW ENTRANTS
12.2.2 BARGAINING POWER OF SUPPLIERS
12.2.3 BARGAINING POWER OF BUYERS
12.2.4 THREAT OF SUBSTITUTES
12.2.5 COMPETITIVE RIVALRY

13 MATERIAL TYPE
13.1 MARKET SNAPSHOT & GROWTH ENGINE
13.2 MARKET OVERVIEW
13.3 PLASTIC
13.3.1 MARKET SIZE & FORECAST
13.3.2 MARKET BY GEOGRAPHY
13.4 CHROME/STEEL
13.4.1 MARKET SIZE & FORECAST
13.4.2 MARKET BY GEOGRAPHY
13.5 OTHERS
13.5.1 MARKET SIZE & FORECAST
13.5.2 MARKET BY GEOGRAPHY

14 HANDLE TYPE
14.1 MARKET SNAPSHOT & GROWTH ENGINE
14.2 MARKET OVERVIEW
14.3 MECHANICAL
14.3.1 MARKET SIZE & FORECAST
14.3.2 MARKET BY GEOGRAPHY
14.4 AUTOMATIC
14.4.1 MARKET SIZE & FORECAST
14.4.2 MARKET BY GEOGRAPHY
15 VEHICLE TYPE
15.1 MARKET SNAPSHOT & GROWTH ENGINE
15.2 MARKET OVERVIEW
15.3 PASSENGER VEHICLE
15.3.1 MARKET SIZE & FORECAST
15.3.2 MARKET BY GEOGRAPHY
15.4 COMMERCIAL VEHICLE
15.4.1 MARKET SIZE & FORECAST
15.4.2 MARKET BY GEOGRAPHY

16 SALES CHANNEL
16.1 MARKET SNAPSHOT & GROWTH ENGINE
16.2 MARKET OVERVIEW
16.3 OEM
16.3.1 MARKET SIZE & FORECAST
16.3.2 MARKET BY GEOGRAPHY
16.4 AFTERMARKET
16.4.1 MARKET SIZE & FORECAST
16.4.2 MARKET BY GEOGRAPHY

17 GEOGRAPHY
17.1 MARKET SNAPSHOT & GROWTH ENGINE
17.2 GEOGRAPHIC OVERVIEW

18 APAC
18.1 MARKET SIZE & FORECAST
18.2 MATERIAL TYPE
18.2.1 MARKET SIZE & FORECAST
18.3 HANDLE TYPE
18.3.1 MARKET SIZE & FORECAST
18.4 VEHICLE TYPE
18.4.1 MARKET SIZE & FORECAST
18.5 SALES CHANNEL
18.5.1 MARKET SIZE & FORECAST
18.6 KEY COUNTRIES
18.6.1 CHINA: MARKET SIZE & FORECAST
18.6.2 JAPAN: MARKET SIZE & FORECAST
18.6.3 INDIA: MARKET SIZE & FORECAST
18.6.4 SOUTH KOREA: MARKET SIZE & FORECAST
18.6.5 THAILAND: MARKET SIZE & FORECAST

19 EUROPE
19.1 MARKET SIZE & FORECAST
19.2 MATERIAL TYPE
19.2.1 MARKET SIZE & FORECAST
19.3 HANDLE TYPE
19.3.1 MARKET SIZE & FORECAST
19.4 VEHICLE TYPE
19.4.1 MARKET SIZE & FORECAST
19.5 SALES CHANNEL
19.5.1 MARKET SIZE & FORECAST
19.6 KEY COUNTRIES
19.6.1 GERMANY: MARKET SIZE & FORECAST
19.6.2 SPAIN: MARKET SIZE & FORECAST
19.6.3 FRANCE: MARKET SIZE & FORECAST
19.6.4 CZECH REPUBLIC: MARKET SIZE & FORECAST
19.6.5 SLOVAKIA: MARKET SIZE & FORECAST

20 NORTH AMERICA
20.1 MARKET SIZE & FORECAST
20.2 MATERIAL TYPE
20.2.1 MARKET SIZE & FORECAST
20.3 HANDLE TYPE
20.3.1 MARKET SIZE & FORECAST
20.4 VEHICLE TYPE
20.4.1 MARKET SIZE & FORECAST
20.5 SALES CHANNEL
20.5.1 MARKET SIZE & FORECAST
20.6 KEY COUNTRIES
20.6.1 US: MARKET SIZE & FORECAST
20.6.2 CANADA: MARKET SIZE & FORECAST

21 LATIN AMERICA
21.1 MARKET SIZE & FORECAST
21.2 MATERIAL TYPE
21.2.1 MARKET SIZE & FORECAST
21.3 HANDLE TYPE
21.3.1 MARKET SIZE & FORECAST
21.4 VEHICLE TYPE
21.4.1 MARKET SIZE & FORECAST
21.5 SALES CHANNEL
21.5.1 MARKET SIZE & FORECAST
21.6 KEY COUNTRIES
21.6.1 MEXICO: MARKET SIZE & FORECAST
21.6.2 BRAZIL: MARKET SIZE & FORECAST

22 MIDDLE EAST & AFRICA
22.1 MARKET SIZE & FORECAST
22.2 MATERIAL TYPE
22.2.1 MARKET SIZE & FORECAST
22.3 HANDLE TYPE
22.3.1 MARKET SIZE & FORECAST
22.4 VEHICLE TYPE
22.4.1 MARKET SIZE & FORECAST
22.5 SALES CHANNEL
22.5.1 MARKET SIZE & FORECAST
22.6 KEY COUNTRIES
22.6.1 GCC: MARKET SIZE & FORECAST
22.6.2 SOUTH AFRICA: MARKET SIZE & FORECAST

23 COMPETITIVE LANDSCAPE
23.1 COMPETITION OVERVIEW

24 COMPANY PROFILES
24.1 CI CAR INTERNATIONAL
24.1.1 BUSINESS OVERVIEW
24.1.2 PRODUCT OFFERINGS
24.2 DORMAN PRODUCTS
24.2.1 BUSINESS OVERVIEW
24.2.2 PRODUCT OFFERINGS
24.3 GUANGZHOU YISHAN AUTO PARTS
24.3.1 BUSINESS OVERVIEW
24.3.2 PRODUCT OFFERINGS
24.4 HUF
24.4.1 BUSINESS OVERVIEW
24.4.2 PRODUCT OFFERINGS
24.5 OMIX
24.5.1 BUSINESS OVERVIEW
24.5.2 PRODUCT OFFERINGS
24.6 QUADRATEC
24.6.1 BUSINESS OVERVIEW
24.6.2 PRODUCT OFFERINGS
24.7 MAGNA INTERNATIONAL
24.7.1 BUSINESS OVERVIEW
24.7.2 PRODUCT OFFERINGS
24.8 MINDA VAST ACCESS SYSTEMS
24.8.1 BUSINESS OVERVIEW
24.8.2 PRODUCT OFFERINGS
24.9 MITSUI MINING & SMELTING
24.9.1 BUSINESS OVERVIEW
24.9.2 PRODUCT OFFERINGS
24.10 KAKIHARA INDUSTRIES
24.10.1 BUSINESS OVERVIEW
24.10.2 PRODUCT OFFERINGS
24.11 SANDHAR
24.11.1 BUSINESS OVERVIEW
24.11.2 PRODUCT OFFERINGS
24.12 ILLINOIS TOOL WORKS
24.12.1 BUSINESS OVERVIEW
24.12.2 PRODUCT OFFERINGS

25 REPORT SUMMARY
25.1 KEY TAKEAWAYS
25.2 STRATEGIC RECOMMENDATIONS

26 QUANTITATIVE SUMMARY
26.1 MARKET BY GEOGRAPHY
26.2 APAC
26.2.1 MATERIAL TYPE
26.2.2 HANDLE TYPE
26.2.3 VEHICLE TYPE
26.2.4 SALES CHANNEL
26.3 EUROPE
26.3.1 MATERIAL TYPE
26.3.2 HANDLE TYPE
26.3.3 VEHICLE TYPE
26.3.4 SALES CHANNEL
26.4 NORTH AMERICA
26.4.1 MATERIAL TYPE
26.4.2 HANDLE TYPE
26.4.3 VEHICLE TYPE
26.4.4 SALES CHANNEL
26.5 LATIN AMERICA
26.5.1 MATERIAL TYPE
26.5.2 HANDLE TYPE
26.5.3 VEHICLE TYPE
26.5.4 SALES CHANNEL
26.6 MIDDLE EAST & AFRICA
26.6.1 MATERIAL TYPE
26.6.2 HANDLE TYPE
26.6.3 VEHICLE TYPE
26.6.4 SALES CHANNEL
26.7 MATERIAL TYPE
26.7.1 PLASTIC
26.7.2 CHROME/STEEL
26.7.3 OTHERS
26.8 HANDLE TYPE
26.8.1 MECHANICAL
26.8.2 AUTOMATIC
26.9 VEHICLE TYPE
26.9.1 PASSENGER VEHICLE
26.9.2 COMMERCIAL VEHICLE
26.10 SALES CHANNEL
26.10.1 OEM
26.10.2 AFTERMARKET

27 APPENDIX
27.1 ABBREVIATIONS

 

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Summary

The global automotive door handles market is expected to grow at a CAGR of 2.85% during 2021-2027.

MARKET OVERVIEW

Several factors, such as the increasing number of passenger and commercial production vehicles and increasing disposable income, are boosting the industry’s growth. Manufacturers are developing smart technologies in automotive door handles to provide hassle-free operation to vehicle owners. Technological advancements offer an excellent opportunity for vendors to develop innovative door handles for the vehicle.

Door handles are equipped on the automobile door for opening and closing. Several types of door handles are used in various doors and their functionality. There has been continuous innovation in the automotive industry regarding design and technology. Globally, there has been a massive investment in R&D and vehicle aerodynamics for the security of automobiles. Further, China is the leading country in the automotive door handles market globally. A significant investment in this sector increases the demand for improved vehicular parts and provides greater opportunities for automotive door handle vendors. During the last couple of years, the rapid urbanization in various economies has led to a significant increase in per capita income, increasing the personal vehicle demand, thereby driving the automotive door handles market.

MARKET TRENDS & DRIVERS
Rising Innovation in Automotive Door Handles

• There has been a constant change in design and technology in the automotive industry. From horse-driven carriages to monster trucks, the innovative trends in the automotive industries have seen an ever-evolving process. The latest features and designs have constantly been replacing the old ones. In 2021 sales of automobiles crossed 70 million units worldwide. In 2020, amazon alone sold over USD 12.2 billion worth of products in car care, spare parts, and accessories, followed by USD 1.9 billion in Original Equipment Manufacturers (OEM) replacement products. This growth in car sales volume provides more significant opportunities for car door handle manufacturers during the forecast period. OEM manufacturers will also see replacement needs for the automotive door handles, driving the global automotive door handles market growth.
Variety and Aesthetics in Automotive Door Handles
• The make and design of the car play a vital role during the car purchase. Several times people reject the car because of bad design or because the aesthetics aren’t good enough. The door handle is another major thing customers look for in car design. The importance of automotive door handles has been overshadowed. Multiple attempts have been made to improve the door handles' variety and aesthetics.
• Aesthetics tend to play an essential part when it comes to decision-making. Esthetics play a vital role in creating the desire and influence on the customers to get the vehicle, spare parts, and replacements. Audi maintains that aesthetics makes up to 60% of the overall aspects for a customer to make decisions. Such factors are contributing majorly to the global automotive door handles market growth.

INDUSTRY RESTRAINTS
Supply Chain Disruptions in Automotive Industry
• Currently, a massive shortage of raw materials like steel has affected the automotive sector. This shortage is causing problems like the high cost of raw materials, leading to a complete shutdown of manufacturing units. Companies are facing fewer sales volumes as the shortage of raw materials is forcing companies to cut some essential electronic features which are a valuable addition to the product.

SEGMENT ANALYSIS
INSIGHTS BY MATERIAL TYPE

The global automotive door handles market by material type is segregated into Plastic, Chrome/Steel, and Others. The plastic automotive door handles market accounts for the highest revenue share of 62.03%. Several factors have been and are still boosting the demand for plastic automotive door handles in several countries. The automotive sector is gradually gaining traction, and the total demand for automotive materials and products is gaining ground. One of the major reasons for the increasing usage of plastic in automobile door handles their high resistance to erosion by exposure to chemicals and elements.

The global chrome/steel automotive door handles market is growing at a CAGR of 2.65% during the forecast period. Chrome Stainless steel is a hard-wearing, naturally corrosion-resistant, and low-maintenance material. Irrespective of the force or frequency of use, it hardly reveals traces of scratches or dents, even after years. Therefore, stainless steel automotive door handles require very little or no care.

Segmentation by Material Type
• Plastic
• Chrome/Steel
• Others

INSIGHTS BY HANDLE TYPE

The global mechanical automotive door handles market was valued at USD 4.14 billion in 2021. Mechanical automotive door handles dominated the industry due to widespread adoption worldwide and high compatibility with all common door types. These door handles are available in several types, including lever handles, push buttons, and pull-type handles. The growth of mechanical automotive door handles is also proportional to the installation of manual doors.

The growing demand for dynamic and multi-optional door opening and closing mechanisms is the primary factor fostering the industry growth for automatic door handles. The global automatic automotive door handles market is estimated to grow at a CAGR of 3.34% during the forecast period.

Segmentation by Handle Type
• Mechanical
• Automatic

INSIGHTS BY VEHICLE TYPE

The global automotive door handles market by vehicle type is segregated into passenger and commercial vehicles. The passenger vehicle market held an market share of 68.11% in 2021. It is estimated to grow at a CAGR of 2.64% from 2022-2027. Passenger vehicles are vehicles that are majorly used for transporting passengers. In advanced countries, passenger vehicles are the most common mode of transport. Due to rising per capita income, passenger vehicles are growing in numbers in developing countries, thus driving the industry.
Technological advancements like integrating electric vehicle (EV) charging station systems with real-time information solutions and the internet of things (IoT) drive the passenger vehicle market growth and ultimately accelerate the automotive door handles market.

Segmentation by Vehicle Type
• Passenger Vehicle
• Commercial Vehicle

INSIGHTS BY SALES CHANNEL

The OEM segment is expected to be the largest in the global automotive door handles market by sales channel and is expected to reach USD 6.7 billion by 2027. OEMs in the market make replacement components for automotive door handles. One of the most significant advantages of OEM components is that they are customized according to OEM specifications. Customers can safely assume they will only receive high-quality components designed for a vehicle’s brand, make, and model.

Segmentation by Sales Channel
• OEM
• Aftermarket

GEOGRAPHICAL ANALYSIS

The global automotive door handles market has many companies operating in major parts of the world. APAC is the largest industry for automotive door handles and is expected to cross USD 3.34 billion by 2027. The automotive sector in this region is increasing significantly because of continuous industrialization, low-cost labor, and significant availability of raw materials in the region has fueled the demand for automotive door handles in the APAC region. In 2021, China accounted for a revenue share of 55.81% and emerged as the leading automotive door handles market in the Asia Pacific.

Regions such as North America and Europe have established stringent emission regulations that have affected the automotive industry but are projected to drive the automotive industry in North America and Europe in the coming years. In addition, North America and Europe are the home for many major automotive manufacturers such as Ford (US), Audi (Germany), BMW (Germany), Fiat (UK), Renault (France), and GM (US). Countries such as the US, UK, Germany, Spain, and France are the developed countries that drive the automotive door handles market due to the availability of skilled labor.

Segmentation by Geography

• North America
o US
o Canada
• Europe
o Germany
o Spain
o France
o Czech Republic
o Slovakia
• APAC
o China
o Japan
o India
o South Korea
o Thailand
• Middle East & Africa
o GCC
o South Africa
• Latin America
o Mexico
o Brazil

COMPETITIVE LANDSCAPE

The competition among the global automotive door handles market players is quite intense. The rapidly changing technology and environmental regulations could adversely affect companies, and customers expect continual innovations and upgrades in automotive door handle products. The present scenario forces companies to alter and refine their unique value proposition to achieve a strong industry presence. The parameters companies compete in the automotive door handles market are product portfolio, product quality, geographical presence, brand image, cost differentiation, and others. The competition in the industry will increase further due to technological advances and an increase in the product line. Thus, manufacturers must launch new or improved automotive door handles regularly, adapt to constantly changing market trends, and survive in the intensive competitive environment.

Company Profiles

• CI Car International
• Dorman Products
• Guangzhou Yishan Auto Parts
• Huf
• OMIX
• Quadratec
• Magna International
• Minda VAST Access Systems
• Mitsui Mining & Smelting
• Kakihara Industries
• Sandhar
• Illinois Tool Works

KEY QUESTIONS ANSWERED

1. How big is the automotive door handles market?
2. What is the growth rate of the global automotive door handles market?
3. What are the primary trends in the automotive door handles market?
4. Who are the key players in the global automotive door handles market?
5. Which region holds the highest automotive door handles market share?



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Table of Contents

1 RESEARCH METHODOLOGY
2 RESEARCH OBJECTIVES
3 RESEARCH PROCESS

4 SCOPE & COVERAGE
4.1 MARKET DEFINITION
4.1.1 INCLUSIONS
4.1.2 EXCLUSIONS
4.1.3 MARKET ESTIMATION CAVEATS
4.2 BASE YEAR
4.3 SCOPE OF THE STUDY
4.4 MARKET SEGMENTATION
4.4.1 MARKET SEGMENTATION BY MATERIAL TYPE
4.4.2 MARKET SEGMENTATION BY HANDLE TYPE
4.4.3 MARKET SEGMENTATION BY VEHICLE TYPE
4.4.4 MARKET SEGMENTATION BY SALES CHANNEL
4.4.5 MARKET SEGMENTATION BY GEOGRAPHY

5 REPORT ASSUMPTIONS & CAVEATS
5.1 KEY CAVEATS
5.2 CURRENCY CONVERSION
5.3 MARKET DERIVATION

6 MARKET AT A GLANCE
7 PREMIUM INSIGHTS
7.1 MARKET OVERVIEW
7.2 MARKET DYNAMICS: KEY TRENDS, DRIVERS, AND RESTRAINTS
7.2.1 MARKET TRENDS
7.2.2 MARKET DRIVERS
7.2.3 MARKET RESTRAINTS
7.3 SEGMENT ANALYSIS
7.4 GEOGRAPHICAL ANALYSIS
7.5 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.6 ABOUT THE REPORT

8 INTRODUCTION
8.1 OVERVIEW
8.2 TYPES OF DOOR HANDLES
8.3 MACROECONOMIC FACTORS
8.3.1 AUTOMOTIVE INDUSTRY
8.4 ESCALATING DEMAND FOR VEHICLES
8.5 VALUE CHAIN ANALYSIS
8.5.1 MATERIAL SUPPLIERS
8.5.2 MANUFACTURERS
8.5.3 DISTRIBUTORS
8.5.4 OEM/AFTERMARKET
8.6 IMPACT OF COVID-19

9 MARKET OPPORTUNITIES & TRENDS
9.1 RISING INNOVATION IN AUTOMOTIVE DOOR HANDLES
9.2 IMPROVEMENT IN VEHICLE AERODYNAMICS
9.3 INCREASING FOCUS ON VEHICLE SAFETY

10 MARKET GROWTH ENABLERS
10.1 RAPID GROWTH IN URBANIZATION AND MIDDLE-INCOME POPULATION
10.2 INCREASE IN DEMAND FOR PASSENGER VEHICLES IN EMERGING ECONOMIES
10.3 VARIETY AND AESTHETICS IN AUTOMOTIVE DOOR HANDLES

11 MARKET RESTRAINTS
11.1 SUPPLY CHAIN DISRUPTIONS IN AUTOMOTIVE INDUSTRY
11.2 HIGHLY FRAGMENTED MARKETPLACE

12 MARKET LANDSCAPE
12.1 MARKET SIZE & FORECAST
12.2 FIVE FORCES ANALYSIS
12.2.1 THREAT OF NEW ENTRANTS
12.2.2 BARGAINING POWER OF SUPPLIERS
12.2.3 BARGAINING POWER OF BUYERS
12.2.4 THREAT OF SUBSTITUTES
12.2.5 COMPETITIVE RIVALRY

13 MATERIAL TYPE
13.1 MARKET SNAPSHOT & GROWTH ENGINE
13.2 MARKET OVERVIEW
13.3 PLASTIC
13.3.1 MARKET SIZE & FORECAST
13.3.2 MARKET BY GEOGRAPHY
13.4 CHROME/STEEL
13.4.1 MARKET SIZE & FORECAST
13.4.2 MARKET BY GEOGRAPHY
13.5 OTHERS
13.5.1 MARKET SIZE & FORECAST
13.5.2 MARKET BY GEOGRAPHY

14 HANDLE TYPE
14.1 MARKET SNAPSHOT & GROWTH ENGINE
14.2 MARKET OVERVIEW
14.3 MECHANICAL
14.3.1 MARKET SIZE & FORECAST
14.3.2 MARKET BY GEOGRAPHY
14.4 AUTOMATIC
14.4.1 MARKET SIZE & FORECAST
14.4.2 MARKET BY GEOGRAPHY
15 VEHICLE TYPE
15.1 MARKET SNAPSHOT & GROWTH ENGINE
15.2 MARKET OVERVIEW
15.3 PASSENGER VEHICLE
15.3.1 MARKET SIZE & FORECAST
15.3.2 MARKET BY GEOGRAPHY
15.4 COMMERCIAL VEHICLE
15.4.1 MARKET SIZE & FORECAST
15.4.2 MARKET BY GEOGRAPHY

16 SALES CHANNEL
16.1 MARKET SNAPSHOT & GROWTH ENGINE
16.2 MARKET OVERVIEW
16.3 OEM
16.3.1 MARKET SIZE & FORECAST
16.3.2 MARKET BY GEOGRAPHY
16.4 AFTERMARKET
16.4.1 MARKET SIZE & FORECAST
16.4.2 MARKET BY GEOGRAPHY

17 GEOGRAPHY
17.1 MARKET SNAPSHOT & GROWTH ENGINE
17.2 GEOGRAPHIC OVERVIEW

18 APAC
18.1 MARKET SIZE & FORECAST
18.2 MATERIAL TYPE
18.2.1 MARKET SIZE & FORECAST
18.3 HANDLE TYPE
18.3.1 MARKET SIZE & FORECAST
18.4 VEHICLE TYPE
18.4.1 MARKET SIZE & FORECAST
18.5 SALES CHANNEL
18.5.1 MARKET SIZE & FORECAST
18.6 KEY COUNTRIES
18.6.1 CHINA: MARKET SIZE & FORECAST
18.6.2 JAPAN: MARKET SIZE & FORECAST
18.6.3 INDIA: MARKET SIZE & FORECAST
18.6.4 SOUTH KOREA: MARKET SIZE & FORECAST
18.6.5 THAILAND: MARKET SIZE & FORECAST

19 EUROPE
19.1 MARKET SIZE & FORECAST
19.2 MATERIAL TYPE
19.2.1 MARKET SIZE & FORECAST
19.3 HANDLE TYPE
19.3.1 MARKET SIZE & FORECAST
19.4 VEHICLE TYPE
19.4.1 MARKET SIZE & FORECAST
19.5 SALES CHANNEL
19.5.1 MARKET SIZE & FORECAST
19.6 KEY COUNTRIES
19.6.1 GERMANY: MARKET SIZE & FORECAST
19.6.2 SPAIN: MARKET SIZE & FORECAST
19.6.3 FRANCE: MARKET SIZE & FORECAST
19.6.4 CZECH REPUBLIC: MARKET SIZE & FORECAST
19.6.5 SLOVAKIA: MARKET SIZE & FORECAST

20 NORTH AMERICA
20.1 MARKET SIZE & FORECAST
20.2 MATERIAL TYPE
20.2.1 MARKET SIZE & FORECAST
20.3 HANDLE TYPE
20.3.1 MARKET SIZE & FORECAST
20.4 VEHICLE TYPE
20.4.1 MARKET SIZE & FORECAST
20.5 SALES CHANNEL
20.5.1 MARKET SIZE & FORECAST
20.6 KEY COUNTRIES
20.6.1 US: MARKET SIZE & FORECAST
20.6.2 CANADA: MARKET SIZE & FORECAST

21 LATIN AMERICA
21.1 MARKET SIZE & FORECAST
21.2 MATERIAL TYPE
21.2.1 MARKET SIZE & FORECAST
21.3 HANDLE TYPE
21.3.1 MARKET SIZE & FORECAST
21.4 VEHICLE TYPE
21.4.1 MARKET SIZE & FORECAST
21.5 SALES CHANNEL
21.5.1 MARKET SIZE & FORECAST
21.6 KEY COUNTRIES
21.6.1 MEXICO: MARKET SIZE & FORECAST
21.6.2 BRAZIL: MARKET SIZE & FORECAST

22 MIDDLE EAST & AFRICA
22.1 MARKET SIZE & FORECAST
22.2 MATERIAL TYPE
22.2.1 MARKET SIZE & FORECAST
22.3 HANDLE TYPE
22.3.1 MARKET SIZE & FORECAST
22.4 VEHICLE TYPE
22.4.1 MARKET SIZE & FORECAST
22.5 SALES CHANNEL
22.5.1 MARKET SIZE & FORECAST
22.6 KEY COUNTRIES
22.6.1 GCC: MARKET SIZE & FORECAST
22.6.2 SOUTH AFRICA: MARKET SIZE & FORECAST

23 COMPETITIVE LANDSCAPE
23.1 COMPETITION OVERVIEW

24 COMPANY PROFILES
24.1 CI CAR INTERNATIONAL
24.1.1 BUSINESS OVERVIEW
24.1.2 PRODUCT OFFERINGS
24.2 DORMAN PRODUCTS
24.2.1 BUSINESS OVERVIEW
24.2.2 PRODUCT OFFERINGS
24.3 GUANGZHOU YISHAN AUTO PARTS
24.3.1 BUSINESS OVERVIEW
24.3.2 PRODUCT OFFERINGS
24.4 HUF
24.4.1 BUSINESS OVERVIEW
24.4.2 PRODUCT OFFERINGS
24.5 OMIX
24.5.1 BUSINESS OVERVIEW
24.5.2 PRODUCT OFFERINGS
24.6 QUADRATEC
24.6.1 BUSINESS OVERVIEW
24.6.2 PRODUCT OFFERINGS
24.7 MAGNA INTERNATIONAL
24.7.1 BUSINESS OVERVIEW
24.7.2 PRODUCT OFFERINGS
24.8 MINDA VAST ACCESS SYSTEMS
24.8.1 BUSINESS OVERVIEW
24.8.2 PRODUCT OFFERINGS
24.9 MITSUI MINING & SMELTING
24.9.1 BUSINESS OVERVIEW
24.9.2 PRODUCT OFFERINGS
24.10 KAKIHARA INDUSTRIES
24.10.1 BUSINESS OVERVIEW
24.10.2 PRODUCT OFFERINGS
24.11 SANDHAR
24.11.1 BUSINESS OVERVIEW
24.11.2 PRODUCT OFFERINGS
24.12 ILLINOIS TOOL WORKS
24.12.1 BUSINESS OVERVIEW
24.12.2 PRODUCT OFFERINGS

25 REPORT SUMMARY
25.1 KEY TAKEAWAYS
25.2 STRATEGIC RECOMMENDATIONS

26 QUANTITATIVE SUMMARY
26.1 MARKET BY GEOGRAPHY
26.2 APAC
26.2.1 MATERIAL TYPE
26.2.2 HANDLE TYPE
26.2.3 VEHICLE TYPE
26.2.4 SALES CHANNEL
26.3 EUROPE
26.3.1 MATERIAL TYPE
26.3.2 HANDLE TYPE
26.3.3 VEHICLE TYPE
26.3.4 SALES CHANNEL
26.4 NORTH AMERICA
26.4.1 MATERIAL TYPE
26.4.2 HANDLE TYPE
26.4.3 VEHICLE TYPE
26.4.4 SALES CHANNEL
26.5 LATIN AMERICA
26.5.1 MATERIAL TYPE
26.5.2 HANDLE TYPE
26.5.3 VEHICLE TYPE
26.5.4 SALES CHANNEL
26.6 MIDDLE EAST & AFRICA
26.6.1 MATERIAL TYPE
26.6.2 HANDLE TYPE
26.6.3 VEHICLE TYPE
26.6.4 SALES CHANNEL
26.7 MATERIAL TYPE
26.7.1 PLASTIC
26.7.2 CHROME/STEEL
26.7.3 OTHERS
26.8 HANDLE TYPE
26.8.1 MECHANICAL
26.8.2 AUTOMATIC
26.9 VEHICLE TYPE
26.9.1 PASSENGER VEHICLE
26.9.2 COMMERCIAL VEHICLE
26.10 SALES CHANNEL
26.10.1 OEM
26.10.2 AFTERMARKET

27 APPENDIX
27.1 ABBREVIATIONS

 

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