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無線アクセスネットワーク:世界予測 2021-2026年


Radio access networks: worldwide forecast 2021–2026

MNOが5Gネットワークを展開し、5G以外のネットワークの容量やカバレッジを改善し、仮想RANやオープンRANを導入することで、2026年にはRAN市場へのMNOの支出は627億ドルに達すると考えられます。  ... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Analysys Mason
アナリシスメイソン
2021年8月19日 US$7,999
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サマリー

MNOが5Gネットワークを展開し、5G以外のネットワークの容量やカバレッジを改善し、仮想RANやオープンRANを導入することで、2026年にはRAN市場へのMNOの支出は627億ドルに達すると考えられます。
 
本レポートでは、2021年から2026年のモバイルネットワークオペレーター(MNO)の無線アクセスネットワーク(RAN)機器への支出を予測しています。
 
MNOが5Gネットワークの構築を進めることにより、5G対応RANへの支出はCAGR9.9%で増加する。非5Gへの支出はCAGR -15.8%で減少し、4G/5Gへの支出の一部は仮想RAN(vRAN)やオープンRANに移行する。
 
 
レポートに含まれる内容
  • RAN市場での支出に関する詳細な6年間の世界の支出予測は、次に分かれています:
  • 対象地域:物理的RANと仮想RAN(vRAN)、無線技術(5Gと非5G)、サイトとアンテナ
  • 2つの提供タイプ:製品とプロフェッショナルサービス(PS)
  • 8つの地理的地域:中・東欧(CEE)、先進アジア太平洋(DVAP)、新興アジア太平洋(EMAP)、中南米(LATAM)、中東・北アフリカ(MENA)、北米(NA)、サハラ以南のアフリカ(SSA)、西欧(WE)
  • 主要な市場の要因と、それらが予測期間中の支出に与える影響の検討
  • 市場に影響を与えるビジネス環境と地域力学の分析
  • 詳細な市場定義
  • MMOおよびベンダーに関する推奨事項

 



 

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Summary

この調査レポートでは、2021年から2026年のモバイルネットワークオペレーター(MNO)の無線アクセスネットワーク(RAN)機器への支出を予測しています。
 
掲載内容
  • RAN市場での支出に関する詳細な6年間の世界の支出予測
  • 主要な市場の要因と、それらが予測期間中の支出に与える影響の検討
  • 市場に影響を与えるビジネス環境と地域力学の分析
  • 市場定義
  • MMOおよびベンダーに関する推奨事項
 
Report Summary
"MNO spending in the RAN market will reach USD62.7 billion by 2026 as a result of MNOs deploying 5G networks, improving their non-5G network capacity and coverage and implementing virtual RAN and open RAN."
 
This report provides forecasts for mobile network operator (MNO) spending on radio access network (RAN) equipment for 2021–2026. Spending on 5G-compatible RAN will increase at a CAGR of 9.9% as MNOs continue to build out their 5G networks. Non-5G spending will fall at CAGR of –15.8% and some 4G/5G spending will shift to virtual RAN (vRAN) and open RAN.
 
This report provides:
  • a detailed, 6-year worldwide forecast for spending in the RAN market, split into the following:
  • coverage areas: physical and virtual RAN (vRAN), radio technology (5G and non-5G), sites and antennas
  • two delivery types: product and professional services (PS)
  • eight geographical regions: Central and Eastern Europe (CEE), developed Asia–Pacific (DVAP), emerging Asia–Pacific (EMAP), Latin America (LATAM), the Middle East and North Africa (MENA), North America (NA), Sub-Saharan Africa (SSA) and Western Europe (WE)
  • an examination of the key market drivers and how they will affect spending during the forecast period
  • analysis of the business environment and regional dynamics that will influence the market
  • a detailed market definition
  • recommendations for MNOs and vendors.

 



 

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