世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

金融サービスにおけるロボティック・プロセス・オートメーション(RPA)市場:コンポーネント(ソリューションとサービス)、導入形態(オンプレミスとクラウド)、企業規模(大企業と中小企業)アプリケーション(顧客口座管理、不正防止、レポートと請求書の自動化、口座開設とKYC、その他)、エンドユーザー(銀行、保険会社、信用組合、その他)別に分類。世界の機会分析および産業予測、2021-2030年


Robotic Process Automation (RPA) in Financial Services Market by Component (Solution and Service), Deployment Mode (On-premise and Cloud), Enterprise Size (Large Enterprises and Small- & Medium-sized Enterprise) Application (Customer Account Management, Fraud Prevention, Reporting & Invoice Automation, Account Opening & KYC, and Others), and End User (Banks, Insurance Companies, Credit Unions, and Others): Global Opportunity Analysis and Industry Forecast, 2021–2030

金融サービスにおけるロボティック・プロセス・オートメーション(RPA)は、金融業界における様々なフロントエンドおよびバックエンド業務の自動化を支援します。また、従業員が繰り返し行う作業の負担を軽減し、... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Allied Market Research
アライドマーケットリサーチ
2022年1月25日 US$6,169
シングルユーザーライセンス
ライセンス・価格情報・注文方法はこちら
343 英語

 

サマリー

金融サービスにおけるロボティック・プロセス・オートメーション(RPA)は、金融業界における様々なフロントエンドおよびバックエンド業務の自動化を支援します。また、従業員が繰り返し行う作業の負担を軽減し、金融機関の時間とコストを削減することができます。また、RPAはソフトウェア・ロボットを用いて、最終消費者が使用するのと同じインターフェイスを使用してビジネス・プロセスを実行します。そのためには、標準化された財務プロセス、デジタルフォームとワークフロー、そしてコミュニケーションを確保するための適切なソフトウェア統合が必要です。RPAを利用することで、企業は会計照合や財務諸表作成などの財務タスクを最小限の人的介入で自動化することができます。
銀行における顧客登録は、主に手作業による確認が必要な複数の書類によって、長くかかるプロセスとなっているため、RPAは顧客登録にかかる時間を短縮します。RPAは、光学式文字認識技術(OCR)を使用してKYC文書からデータを取得することにより、プロセスをはるかに容易にし、それによって従業員の手作業を削減するのに役立ちます。さらに、RPAを導入することで、煩雑だった口座開設のプロセスがより簡単に、より早く、より正確になります。自動化により、コアバンキングシステムと新規口座開設リクエストの間に存在したデータ転記ミスがシステム的に排除され、システム全体のデータ品質が向上します。したがって、これらの要因が金融サービスにおけるRPAの市場成長を促進しています。しかし、プロセスの標準化と組織の不整合は、銀行・金融におけるRPA導入の上位制限要因の1つとなっています。RPAソリューションの組織への統合や、関係するチーム間の調整を行うために必要な新しい役割と責任の配分を強化することは、非構造化データや人間の入力を必要とする非標準化プロセスに関連するプロセスの標準化の大きな課題の一部となっています。したがって、これが市場成長の主な制限要因となっています。一方、一部の銀行や金融機関では、RPAの導入を既に開始しています。これは、大規模な変革に比べ、より機会的でポイントベースのソリューションであり、迅速かつ容易に導入できるためです。RPAを適切に導入すれば、手作業で繰り返される時間のかかる作業を自動化することで、銀行業界にとって変革のプロセスになり得ます。このような日常的な作業を自動化することで、生産性の向上、エラー率の大幅な減少、そして素晴らしいターンアラウンドタイムという形で現れるでしょう。したがって、これは今後数年間、市場の成長に有利な機会を提供することが期待されます。
金融サービスにおけるRPAの世界市場は、コンポーネント、展開モード、企業規模、アプリケーション、エンドユーザー、地域に区分されます。コンポーネント別では、ソリューションとサービスに2分されます。デプロイメントモードにより、オンプレミスとクラウドに分別されます。企業規模では、大企業と中小企業に分けられる。アプリケーション別では、顧客口座管理、不正防止、レポート&請求書自動作成、口座開設&KYC、その他に分けられる。エンドユーザー別では、銀行、保険会社、信用組合、その他に分類されます。地域別では、北米、欧州、アジア太平洋、LAMEAで分析されています。
本レポートでは、Antworks、Automation Anywhere Inc.、Atos SE、Blue Prism Limited、IBM、Kofax Inc.、NICE SYSTEMS、Protiviti Inc.、UiPath、WorkFusion、Incなどの金融サービスにおけるロボットプロセスオートメーション(RPA)市場で活動する主要企業のプロファイルを分析します。これらのプレイヤーは、金融サービス業界におけるロボティック・プロセス・オートメーション(RPA)において、市場への浸透を高め、その地位を強化するために様々な戦略を採用しています。
ステークホルダーにとっての主なメリット
- 本調査では、世界市場の現在および将来の動向に関する詳細な分析を行い、差し迫った投資ポケットを図解しています。
- 主要な推進要因、抑制要因、機会、およびそれらが市場規模に及ぼす影響分析に関する情報は、レポートで提供されます。
- ポーターのファイブフォース分析では、業界で活動するバイヤーとサプライヤーの効力を図解しています。
- 2021年から2030年までの世界の金融サービスにおけるロボティックプロセスオートメーション(RPA)市場の定量分析を行い、市場ポテンシャルを判断しています。

主な市場セグメント
コンポーネント別
- ソリューション
- サービス
導入形態別
- オンプレミス
- クラウド

企業規模別
- 大企業
- 中堅・中小企業
アプリケーション別
- 顧客口座管理
- 不正防止
- レポーティングと請求書の自動化
- 口座開設とKYC
- その他
エンドユーザー別
- 銀行
- 信用組合
- 非銀行金融会社(NBFC)
- その他



地域別
- 北アメリカ
o 米国
o カナダ
- ヨーロッパ
o 英国
o ドイツ
o フランス
o イタリア
o スペイン
o その他の欧州地域

- アジア・パシフィック
o 中国
o 日本
o インド
o オーストラリア
o 韓国
o その他のアジア太平洋地域
- ラメア
o ラテンアメリカ
o 中東
o アフリカ


主な市場関係者
- アントワークス
- オートメーション・エニウェア社
- アトスSE
- ブループリズム株式会社
- IBM
- コファックス株式会社
- ナイスシステムズ
- プロティビティ
- UiPath
- ワークフュージョン社




 

ページTOPに戻る


 

Summary

Robotic process automation (RPA) in financial services helps to automate various front end and back end work across the financial sector. It further reduces the burden on the employees to perform repetitive task, meanwhile saving time & cost for the financial organization. In addition, RPA uses software robots to execute business processes using the same interfaces used by end consumers. It needs standardized financial processes, digital forms & workflows, and the right software integrations to ensure communication. With RPA, enterprises can automate finance tasks such as accounts reconciliation and financial statements with minimal human intervention.
RPA reduces customer onboarding time, since customer onboarding in banks is a long, drawn-out process, primarily due to several documents requiring manual verification. RPA helps in making the process much easier by capturing the data from the KYC documents using the optical character recognition technique (OCR), thereby reducing the manual task of employees. In addition, with RPA, the otherwise cumbersome account opening process becomes much more straightforward, quicker, and accurate. Automation systematically eliminates the data transcription errors that existed between the core banking system and the new account opening requests, thereby enhancing the data quality of the overall system. Therefore, these factors are propelling the growth of RPA in financial services market. However, process standardization and organizational misalignment are among the top limiting factors in implementing RPA in banking and finance. Integrating RPA solutions in an organization and enhancing a new distribution of roles & responsibilities, which is required to create an alignment between the teams involved are some of the major challenge of process standardization related to unstructured data and non-standardized processes that require human input. Therefore, this is a major limiting factor for the growth of the market. On the contrary, some banks and financial institutions have already started implementing RPA in their operations, as they serve more opportunistic and point based solutions that are quick & easier to implement, as compared to large-scale transformations. If implemented properly, RPA services can be a transformative process for the banking sector by automating manual, repetitive, and time-consuming tasks. The result of automating such mundane tasks would be seen in the form of enhanced productivity, a sharp reduction in the error rate, and an impressive turnaround time. Therefore, this is expected to provide lucrative opportunities for the growth of the market in the coming years.
The global RPA in financial services market is segmented into component, deployment mode, enterprise size, application, end user and region. By component, it is bifurcated into solution and service. Depending on deployment mode, it is segregated into on-premise and cloud. Based on enterprise size, it is segregated into large enterprises and small and medium enterprise. By application, it is divided into customer account management, fraud prevention, reporting & invoice automation, account opening & KYC, and others. On the basis of end user, the market is divided into banks, insurance companies, credit unions, and others. Region wise, it is analyzed across North America, Europe, Asia-Pacific, and LAMEA.
The report analyzes the profiles of key players operating in the Robotic Process Automation (RPA) in financial services market such as Antworks, Automation Anywhere Inc., Atos SE, Blue Prism Limited, IBM, Kofax Inc., NICE SYSTEMS, Protiviti Inc., UiPath, and WorkFusion, Inc. These players have adopted various strategies to increase their market penetration and strengthen their position in the robotic process automation (RPA) in financial services industry.
Key benefits for stakeholders
• The study provides in-depth analysis of the global market along with the current & future trends to illustrate the imminent investment pockets.
• Information about key drivers, restrains, & opportunities and their impact analysis on the market size are provided in the report.
• Porter’s five forces analysis illustrates the potency of buyers and suppliers operating in the industry.
• The quantitative analysis of the global robotic process automation (RPA) in financial services market from 2021 to 2030 is provided to determine the market potential.

Key market segments
By Component
• Solution
• Service
By Deployment Mode
• On-premise
• Cloud

By Enterprise Size
• Large Enterprises
• Small & Medium Enterprises
By Application
• Customer Account Management
• Fraud Prevention
• Reporting & Invoice Automation
• Account Opening & KYC
• Others
By End User
• Banks
• Credit Unions
• Non-Banking Financial Companies (NBFC)
• Others



By Region
• North America
o U.S.
o Canada
• Europe
o UK
o Germany
o France
o Italy
o Spain
o Rest of Europe

• Asia-Pacific
o China
o Japan
o India
o Australia
o South Korea
o Rest of Asia-Pacific
• LAMEA
o Latin America
o Middle East
o Africa


Key market players
• Antworks
• Automation Anywhere Inc.
• Atos SE
• Blue Prism Limited
• IBM
• Kofax Inc.
• NICE SYSTEMS
• Protiviti Inc.
• UiPath
• WorkFusion, Inc.




 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

Allied Market Research 社の最新刊レポート


よくあるご質問


Allied Market Research社はどのような調査会社ですか?


アライドマーケットリサーチ(Allied Market Research)は世界の多様な市場に関する戦略や将来推計、成長/衰退予測、機会分析、消費者調査などを行い、市場調査レポートを積極的に出版しています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/09/18 10:27

142.62 円

159.07 円

190.53 円

ページTOPに戻る