世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

血液学診断市場:製品タイプ別(血液学機器、血液学消耗品)、検査タイプ別(全血球算定(CBC)、血小板機能検査、ヘモグロビン検査、その他)、エンドユーザー別(病院・診療所、診断研究所、その他):世界の機会分析と産業予測、2023-2032年


Hematology Diagnostics Market By Product Type (Hematology Instrument, Hematology Consumables), By Test Type (Complete Blood Count (CBC), Platelet Function Testing, Hemoglobin Testing, Others), By End User (Hospitals and Clinics, Diagnostic Laboratories, Others): Global Opportunity Analysis and Industry Forecast, 2023-2032

血液診断市場は2022年に109億ドルと評価され、2023年から2032年までの年平均成長率は4.4%で、2032年には169億ドルに達すると推定される。血液学は、血液疾患や障害の物理的、病理学的、病因学的、診断学的、治療... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Allied Market Research
アライドマーケットリサーチ
2023年11月30日 US$5,730
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報・注文方法はこちら
272 英語

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
実際のレポートは英文のみでご納品いたします。


 

サマリー

血液診断市場は2022年に109億ドルと評価され、2023年から2032年までの年平均成長率は4.4%で、2032年には169億ドルに達すると推定される。血液学は、血液疾患や障害の物理的、病理学的、病因学的、診断学的、治療学的、予後学的、予防学的側面に関する学問である。血友病、貧血、血小板減少症、血液凝固、白血病、リンパ腫、骨髄腫、鎌状赤血球貧血などの血液疾患、悪性腫瘍、血液に関連する疾患の診断と治療の科学と実践を指す。血液学的診断では、主にリンパ系と骨髄に焦点を当て、血球数の異常や血小板の異常を診断します。

血液は血漿(体積の約55%を占める)、赤血球、白血球、血小板細胞(合わせて体積の約45%を占める)など複数の成分から構成されている。血液全体の約45%は、通常赤血球または赤血球と呼ばれる赤血球で構成され、肺から体の組織に酸素を運搬する。白血球も骨髄で産生され、白血球またはWBCと呼ばれる。白血球は血小板とともに全血液の1%未満である。血液悪性腫瘍、凝固異常、貧血、ヘモグロビン異常など、これらの細胞に関連する疾患の診断は、血液学的診断の下に位置づけられる。血液学的診断の過程では、採血やスクリーニングのために様々な器具や消耗品が使用される。
最も一般的に行われる血液学的検査は全血球算定(CBC)である。この検査は定期検査の一環として頻繁に行われ、感染症、免疫系疾患、血液悪性腫瘍、貧血、凝固異常などを特定することができます。CBC血液学検査には、血小板数、ヘマトクリット赤血球容積(HCT)、ヘモグロビン濃度(HB)、白血球数微分、赤血球指数、赤血球数(RBC)が含まれます。

血液診断市場の成長を促進する主な要因としては、血液疾患の発生率の上昇、定期的な血液学的検査を必要とする慢性疾患の有病率の上昇、定期的な健康診断に関する国民の意識の高まりなどが挙げられる。血液疾患の増加に伴い、血液学的診断の必要性が高まっている。血液疾患が疑われる、または確認された患者に対して、診断を下し、問題の重症度を評価し、その経過をモニターするために、定期的な検査とモニタリングを実施することが必要である。これが血液診断市場を牽引している。

さらに、血液疾患の効果的な治療と管理は、疾患の早期診断と早期発見にかかっている。このような疾病の罹患率の増加により、早期診断の重要性がより広く認識されるようになりました。血液学検査の推奨と実施は、医療専門家によって推奨されることがほとんどであり、これが市場の拡大に拍車をかけている。
血液検査市場は、製品タイプ、検査タイプ、エンドユーザー、地域によって区分される。製品タイプ別では、市場は血液検査機器と血液検査消耗品に区分される。血液検査機器セグメントはさらに血液検査アナライザー、フローサイトメーター、その他に区分される。血液学分析装置セグメントはさらに全自動血液学分析装置と半自動血液学分析装置にセグメント化され、フローサイトメトリーセグメントはさらにセルベースフローサイトメトリーとビーズベースフローサイトメトリーにセグメント化される。検査タイプ別では、市場は全血球算定(CBC)、血小板機能検査、ヘモグロビン検査、その他に区分される。エンドユーザー別では、病院・クリニック、診断ラボ、その他に区分される。
地域別では、市場は北米、欧州、アジア太平洋、LAMEAで分析される。本レポートに掲載されている主要企業は、Cardinal Health Inc.、Danaher Corporation、Siemens AG、Shenzhen Mindray Bio-Medical Electronics Co.Ltd.、F. Hoffmann-La Roche Ltd.、Sysmex Corporation、Abbott Laboratories、EKF Diagnostics Holdings plc、日本光電工業株式会社、Erba Groupです。

ステークホルダーにとっての主なメリット
本レポートは、2022年から2032年までの血液学的診断薬市場分析の市場セグメント、現在のトレンド、予測、ダイナミクスを定量的に分析し、血液学的診断薬市場の有力な市場機会を特定します。
市場調査は主要な促進要因、阻害要因、機会に関する情報とともに提供されます。
ポーターのファイブフォース分析により、バイヤーとサプライヤーの潜在力を明らかにし、ステークホルダーが利益志向のビジネス決定を行い、サプライヤーとバイヤーのネットワークを強化できるようにします。
血球計数装置市場のセグメンテーションを詳細に分析することで、市場機会を見極めることができます。
各地域の主要国を世界市場への収益貢献度に応じてマッピングしています。
市場プレイヤーのポジショニングはベンチマーキングを容易にし、市場プレイヤーの現在のポジションを明確に理解することができます。
地域別および世界別の血液診断市場動向、主要企業、市場セグメント、応用分野、市場成長戦略の分析を含みます。

本レポートをご購入いただくと、以下の特典があります:
四半期ごとの最新情報および*(コーポレートライセンスの場合のみ、表示価格でのご提供となります。)
ご購入前またはご購入後に、ご希望の企業プロフィールを5社追加で無料アップデート
5ユーザー・ライセンスおよびエンタープライズ・ユーザー・ライセンスのご購入の場合、次期バージョンを無料でご提供します。
アナリストによる16時間のサポート* (購入後、レポートのレビューで追加のデータ要件が見つかった場合、質問や販売後の問い合わせを解決するためにアナリストによる16時間のサポートを受けることができます)
15% の無料カスタマイズ* (レポートの範囲またはセグメントがお客様の要件と一致しない場合、15% は 3 営業日の無料作業に相当します。)
ファイブおよびエンタープライズ・ユーザー・ライセンスの無料データ・パック。(エクセル版レポート)
レポートが6~12ヶ月以上前の場合、無料で更新。
24時間優先対応
業界の最新情報とホワイトペーパーを無料で提供

本レポートのカスタマイズの可能性(別途費用とスケジュールがかかります。)
規制ガイドライン
クライアントの関心に特化した追加企業プロファイル
国または地域の追加分析-市場規模と予測
企業プロファイルの拡張リスト
過去の市場データ
SWOT分析
主要市場セグメント
製品タイプ別
血液学機器
タイプ
血液検査装置
タイプ
フローサイトメトリー
タイプ
その他
血液学関連消耗品
検査タイプ別
全血球算定(CBC)
血小板機能検査
ヘモグロビン検査
その他
エンドユーザー別
病院・診療所
診断ラボ
その他
地域別
北米
米国
カナダ
メキシコ
ヨーロッパ
ドイツ
フランス
イギリス
イタリア
スペイン
その他のヨーロッパ
アジア太平洋
日本
中国
インド
オーストラリア
韓国
その他のアジア太平洋地域
ラメア
ブラジル
サウジアラビア
南アフリカ
その他の地域
主要市場プレイヤー
カーディナル・ヘルス社
シーメンス
F.ホフマン・ラ・ロシュ社
アボット・ラボラトリーズ
EKF ダイアグノスティックス・ホールディングス plc
ダナハーコーポレーション
シンセン・ミンドレイ・バイオメディカル・エレクトロニクス社 ○ シスメックス・コーポレーション
シスメックス株式会社
日本光電工業株式会社
エルバ・マンハイム

ページTOPに戻る


目次

第1章:はじめに
1.1.報告書の記述
1.2.主要市場セグメント
1.3.ステークホルダーにとっての主なメリット
1.4.調査方法
1.4.1.一次調査
1.4.2.二次調査
1.4.3.アナリストのツールとモデル
第2章:エグゼクティブサマリー
2.1.CXOの視点
第3章 市場概要
3.1.市場の定義と範囲
3.2.主な調査結果
3.2.1.主な影響要因
3.2.2.投資ポケットの上位
3.3.ポーターの5つの力分析
3.3.1.サプライヤーの交渉力の低さ
3.3.2.新規参入の脅威が低い
3.3.3.代替品の脅威が低い
3.3.4.ライバルの激しさが低い
3.3.5.買い手の交渉力が低い
3.4.市場ダイナミクス
3.4.1.原動力
3.4.1.1.慢性疾患の増加
3.4.1.2.健康および検診プログラムに対する意識の高まり
3.4.1.3.ポイント・オブ・ケア検査の採用急増
3.4.2.阻害要因
3.4.2.1.トップ企業による製品リコール
3.4.2.2.低開発国における熟練人材の不足
3.4.3.機会
3.4.3.1.血液診断機器の技術的進歩
第4章 血液学的診断機器市場:製品タイプ別
4.1.概要
4.1.1.市場規模と予測
4.2.血球計数装置
4.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.2.2.市場規模および予測、地域別
4.2.3.国別市場シェア分析
4.2.4.血球計数装置タイプ別血液診断市場
4.2.4.1.血球計数装置タイプ別血球診断市場
4.2.4.2.フローサイトメトリー血液診断装置タイプ別市場
4.3.血液学消耗品
4.3.1.主要市場動向、成長要因、機会
4.3.2.地域別市場規模および予測
4.3.3.国別の市場シェア分析
第5章 血液学的診断薬市場:検査タイプ別
5.1.概要
5.1.1.市場規模と予測
5.2.完全血球計算(CBC)
5.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.2.2.地域別の市場規模と予測
5.2.3.国別市場シェア分析
5.3.血小板機能検査
5.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.3.2.地域別の市場規模および予測
5.3.3.国別市場シェア分析
5.4.ヘモグロビン検査
5.4.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.4.2.地域別の市場規模および予測
5.4.3.国別市場シェア分析
5.5.その他
5.5.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.5.2.地域別の市場規模と予測
5.5.3.国別市場シェア分析
第6章 血液学診断薬市場:エンドユーザー別
6.1.概要
6.1.1.市場規模および予測
6.2.病院と診療所
6.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
6.2.2.地域別の市場規模と予測
6.2.3.国別市場シェア分析
6.3.診断ラボ
6.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
6.3.2.地域別の市場規模と予測
6.3.3.国別市場シェア分析
6.4.その他
6.4.1.主な市場動向、成長要因、機会
6.4.2.地域別の市場規模と予測
6.4.3.国別市場シェア分析
第7章 血液学的診断薬市場、地域別
7.1.概要
7.1.1.市場規模および予測 地域別
7.2.北米
7.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
7.2.2.市場規模および予測(製品タイプ別
7.2.3.市場規模・予測:検査タイプ別
7.2.4.市場規模・予測:エンドユーザー別
7.2.5.市場規模・予測:国別
7.2.5.1.米国
7.2.5.1.1.市場規模・予測:製品タイプ別
7.2.5.1.2.市場規模および予測:検査タイプ別
7.2.5.1.3.市場規模・予測:エンドユーザー別
7.2.5.2.カナダ
7.2.5.2.1.市場規模・予測:製品タイプ別
7.2.5.2.2.市場規模および予測:検査タイプ別
7.2.5.2.3.市場規模・予測:エンドユーザー別
7.2.5.3.メキシコ
7.2.5.3.1.市場規模・予測:製品タイプ別
7.2.5.3.2.市場規模および予測:検査タイプ別
7.2.5.3.3.市場規模・予測:エンドユーザー別
7.3.欧州
7.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
7.3.2.市場規模および予測(製品タイプ別
7.3.3.市場規模・予測:検査タイプ別
7.3.4.市場規模・予測:エンドユーザー別
7.3.5.市場規模・予測:国別
7.3.5.1.ドイツ
7.3.5.1.1.市場規模・予測:製品タイプ別
7.3.5.1.2.市場規模および予測:検査タイプ別
7.3.5.1.3.市場規模・予測:エンドユーザー別
7.3.5.2.フランス
7.3.5.2.1.市場規模・予測:製品タイプ別
7.3.5.2.2.市場規模および予測:検査タイプ別
7.3.5.2.3.市場規模・予測:エンドユーザー別
7.3.5.3.英国
7.3.5.3.1.市場規模・予測:製品タイプ別
7.3.5.3.2.市場規模および予測:検査タイプ別
7.3.5.3.3.市場規模・予測:エンドユーザー別
7.3.5.4.イタリア
7.3.5.4.1.市場規模・予測:製品タイプ別
7.3.5.4.2.市場規模および予測:検査タイプ別
7.3.5.4.3.市場規模・予測:エンドユーザー別
7.3.5.5.スペイン
7.3.5.5.1.市場規模・予測:製品タイプ別
7.3.5.5.2.市場規模および予測:検査タイプ別
7.3.5.5.3.市場規模・予測:エンドユーザー別
7.3.5.6.その他のヨーロッパ
7.3.5.6.1.市場規模・予測:製品タイプ別
7.3.5.6.2.市場規模および予測:検査タイプ別
7.3.5.6.3.市場規模・予測:エンドユーザー別
7.4.アジア太平洋地域
7.4.1.主要市場動向、成長要因、機会
7.4.2.市場規模および予測(製品タイプ別
7.4.3.市場規模・予測:検査タイプ別
7.4.4.市場規模・予測:エンドユーザー別
7.4.5.市場規模・予測:国別
7.4.5.1.日本
7.4.5.1.1.市場規模・予測:製品タイプ別
7.4.5.1.2.市場規模および予測:検査タイプ別
7.4.5.1.3.市場規模・予測:エンドユーザー別
7.4.5.2.中国
7.4.5.2.1.市場規模・予測:製品タイプ別
7.4.5.2.2.市場規模および予測:検査タイプ別
7.4.5.2.3.市場規模・予測:エンドユーザー別
7.4.5.3.インド
7.4.5.3.1.市場規模・予測:製品タイプ別
7.4.5.3.2.市場規模・予測:検査タイプ別
7.4.5.3.3.市場規模・予測:エンドユーザー別
7.4.5.4.オーストラリア
7.4.5.4.1.市場規模・予測:製品タイプ別
7.4.5.4.2.市場規模および予測:検査タイプ別
7.4.5.4.3.市場規模・予測:エンドユーザー別
7.4.5.5.韓国
7.4.5.5.1.市場規模・予測:製品タイプ別
7.4.5.5.2.市場規模および予測:検査タイプ別
7.4.5.5.3.市場規模・予測:エンドユーザー別
7.4.5.6.その他のアジア太平洋地域
7.4.5.6.1.市場規模・予測:製品タイプ別
7.4.5.6.2.市場規模および予測:検査タイプ別
7.4.5.6.3.市場規模・予測:エンドユーザー別
7.5.ラメア
7.5.1.主要市場動向、成長要因、機会
7.5.2.市場規模および予測(製品タイプ別
7.5.3.市場規模・予測:検査タイプ別
7.5.4.市場規模・予測:エンドユーザー別
7.5.5.市場規模・予測:国別
7.5.5.1.ブラジル
7.5.5.1.1.市場規模・予測:製品タイプ別
7.5.5.1.2.市場規模および予測:検査タイプ別
7.5.5.1.3.市場規模・予測:エンドユーザー別
7.5.5.2.サウジアラビア
7.5.5.2.1.市場規模・予測:製品タイプ別
7.5.5.2.2.市場規模・予測:検査タイプ別
7.5.5.2.3.市場規模・予測:エンドユーザー別
7.5.5.3.南アフリカ
7.5.5.3.1.市場規模・予測:製品タイプ別
7.5.5.3.2.市場規模および予測:検査タイプ別
7.5.5.3.3.市場規模・予測:エンドユーザー別
7.5.5.4.その他の地域
7.5.5.4.1.市場規模および予測:製品タイプ別
7.5.5.4.2.市場規模および予測:検査タイプ別
7.5.5.4.3.市場規模・予測:エンドユーザー別
第8章 競争環境
8.1.はじめに
8.2.上位の勝利戦略
8.3.トップ10選手の製品マッピング
8.4.競合ダッシュボード
8.5.競合ヒートマップ
8.6.トッププレーヤーのポジショニング、2022年
第9章 企業プロフィール
9.1.カーディナル・ヘルス社
9.1.1.会社概要
9.1.2.主要役員
9.1.3.スナップショット
9.1.4.事業セグメント
9.1.5.製品ポートフォリオ
9.1.6.業績
9.2.ダナハーコーポレーション
9.2.1.会社概要
9.2.2.主要役員
9.2.3.スナップショット
9.2.4.事業セグメント
9.2.5.製品ポートフォリオ
9.2.6.業績
9.3.シーメンスAG
9.3.1.会社概要
9.3.2.主要役員
9.3.3.スナップショット
9.3.4.事業セグメント
9.3.5.製品ポートフォリオ
9.3.6.業績
9.4.深圳ミンドレイバイオメディカル電子有限公司
9.4.1.会社概要
9.4.2.主要役員
9.4.3.スナップショット
9.4.4.事業セグメント
9.4.5.製品ポートフォリオ
9.4.6.業績
9.5.ホフマン・ラ・ロシュ社
9.5.1.会社概要
9.5.2.主要役員
9.5.3.スナップショット
9.5.4.事業セグメント
9.5.5.製品ポートフォリオ
9.5.6.業績
9.5.7.主な戦略的動きと展開
9.6.シスメックス株式会社
9.6.1.会社概要
9.6.2.主要役員
9.6.3.スナップショット
9.6.4.事業セグメント
9.6.5.製品ポートフォリオ
9.6.6.業績
9.6.7.主な戦略的動きと展開
9.7.アボット・ラボラトリーズ
9.7.1.会社概要
9.7.2.主要役員
9.7.3.スナップショット
9.7.4.事業セグメント
9.7.5.製品ポートフォリオ
9.7.6.業績
9.7.7.主な戦略的動きと展開
9.8.EKFダイアグノスティックス・ホールディングス plc
9.8.1.会社概要
9.8.2.主要役員
9.8.3.スナップショット
9.8.4.事業セグメント
9.8.5.製品ポートフォリオ
9.8.6.業績
9.9.日本光電工業株式会社
9.9.1.会社概要
9.9.2.主要役員
9.9.3.スナップショット
9.9.4.事業セグメント
9.9.5.製品ポートフォリオ
9.9.6.業績
9.10.エルバ・マンハイム
9.10.1.会社概要
9.10.2.主要役員
9.10.3.スナップショット
9.10.4.事業セグメント
9.10.5.製品ポートフォリオ

 

ページTOPに戻る


 

Summary

The hematology diagnostics market was valued at $10.9 billion in 2022 and is estimated to reach $16.9 billion by 2032, exhibiting a CAGR of 4.4% from 2023 to 2032. The field of hematology is concerned with the physical, pathological, etiological, diagnostic, therapeutic, prognostic and preventive aspects of blood diseases and disorders. It refers to the science and practice of diagnosing and treating blood disorders, malignancies and diseases related to blood such as hemophilia, anemia, thrombocytopenia, blood clotting, leukemia, lymphoma and myeloma, as well as sickle cell anemia. Hematology diagnosis focuses mainly on the lymphatic system and bone marrow and can diagnose blood count abnormalities or platelet abnormalities.

Blood is composed of multiple components, including plasma (which makes up approximately 55% of the volume) and red, white, and platelet cells (which together make up approximately 45% of the volume). About 45% of entire blood is composed of red blood cells, usually referred to as erythrocytes or RBCs, transport oxygen from the lungs to the body's tissue. White blood cells, also produced in the bone marrow and referred to as leukocytes or WBCs, aid in the fight against infection. They comprise less than 1% of whole blood, together with platelets. Diagnosis of diseases related to these cells such as hematologic malignancies, coagulopathy, anemia, and hemoglobinopathy are considered under hematology diagnostics. Various instruments and consumables are used in the process of hematology diagnosis for blood collections and screening.
The most commonly performed hematology test is the complete blood count, or CBC. This test is frequently performed as part of a routine examination, and can identify infections, immune system diseases, blood malignancies, anemia, and clotting issues. CBC hematology test includes platelet count, hematocrit red blood cell volume (HCT), hemoglobin concentration (HB), differential white blood count, red blood cell indices and red blood cell count (RBC).

Major factors driving the growth of hematology diagnostics market include rising incidences of blood disorders, rising prevalence of chronic diseases requiring regular hematological testing, and rising awareness among population regarding routine physical checkups. The need for hematology diagnostics is growing as the incidences of blood disorders increase. It is necessary to carry out routine testing and monitoring on patients with suspected or confirmed blood disorders in order to make a diagnosis, assess the severity of the problem, and monitor its course. This is driving the market for hematology diagnostics.

In addition, effective treatment and management of blood diseases depend on early diagnosis and detection of the condition. The significance of early diagnosis has become more widely recognized because of the increased incidences of these illnesses. Hematology test recommendations and execution are mostly recommended by the healthcare professionals, which is fueling the market's expansion.
The market for hematology diagnostics is segmented on the basis of product type, test type, end user, and region. On the basis of product type, the market is segmented into hematology instrument and hematology consumables. The hematology instrument segment is further segmented into hematology analyzers, flow cytometers and others. The hematology analyzers segment is further segmented into fully automated hematology analyzers and semi-automated hematology analyzers, whereas flow cytometry segment is further segmented into cell-based flow cytometry and bead-based flow cytometry. On the basis of test type, the market is segmented into complete blood count (CBC), platelet function test, hemoglobin test and others. Based on end user, the market is segmented into Hospitals & clinics, diagnostic laboratories, and others.
By region, the market is analyzed across North America, Europe, Asia-Pacific and LAMEA. Major players profiled in this report are Cardinal Health Inc., Danaher Corporation, Siemens AG, Shenzhen Mindray Bio-Medical Electronics Co., Ltd., F. Hoffmann-La Roche Ltd., Sysmex Corporation, Abbott Laboratories, EKF Diagnostics Holdings plc, Nihon Kohden Corporation, and Erba Group.

Key Benefits For Stakeholders
●This report provides a quantitative analysis of the market segments, current trends, estimations, and dynamics of the hematology diagnostics market analysis from 2022 to 2032 to identify the prevailing hematology diagnostics market opportunities.
●The market research is offered along with information related to key drivers, restraints, and opportunities.
●Porter's five forces analysis highlights the potency of buyers and suppliers to enable stakeholders make profit-oriented business decisions and strengthen their supplier-buyer network.
●In-depth analysis of the hematology diagnostics market segmentation assists to determine the prevailing market opportunities.
●Major countries in each region are mapped according to their revenue contribution to the global market.
●Market player positioning facilitates benchmarking and provides a clear understanding of the present position of the market players.
●The report includes the analysis of the regional as well as global hematology diagnostics market trends, key players, market segments, application areas, and market growth strategies.

Additional benefits you will get with this purchase are:
● Quarterly Update and* (only available with a corporate license, on listed price)
● 5 additional Company Profile of client Choice pre- or Post-purchase, as a free update.
● Free Upcoming Version on the Purchase of Five and Enterprise User License.
● 16 analyst hours of support* (post-purchase, if you find additional data requirements upon review of the report, you may receive support amounting to 16 analyst hours to solve questions, and post-sale queries)
● 15% Free Customization* (in case the scope or segment of the report does not match your requirements, 15% is equivalent to 3 working days of free work, applicable once)
● Free data Pack on the Five and Enterprise User License. (Excel version of the report)
● Free Updated report if the report is 6-12 months old or older.
● 24-hour priority response*
● Free Industry updates and white papers.

Possible Customization with this report (with additional cost and timeline, please talk to the sales executive to know more)
● Regulatory Guidelines
● Additional company profiles with specific to client's interest
● Additional country or region analysis- market size and forecast
● Expanded list for Company Profiles
● Historic market data
● SWOT Analysis
Key Market Segments
By Product Type
● Hematology Instrument
○ Type
○ Hematology Analyzers
◦ Type
○ Flow Cytometry
◦ Type
○ Others
● Hematology Consumables
By Test Type
● Complete Blood Count (CBC)
● Platelet Function Testing
● Hemoglobin Testing
● Others
By End User
● Hospitals and Clinics
● Diagnostic Laboratories
● Others
By Region
● North America
○ U.S.
○ Canada
○ Mexico
● Europe
○ Germany
○ France
○ UK
○ Italy
○ Spain
○ Rest of Europe
● Asia-Pacific
○ Japan
○ China
○ India
○ Australia
○ South Korea
○ Rest of Asia-Pacific
● LAMEA
○ Brazil
○ Saudi Arabia
○ South Africa
○ Rest of LAMEA
● Key Market Players
○ Cardinal Health Inc.
○ Siemens AG
○ F. Hoffmann-La Roche Ltd.
○ Abbott Laboratories
○ EKF Diagnostics Holdings plc
○ Danaher Corporation
○ Shenzhen Mindray Bio-Medical Electronics Co., Ltd.
○ Sysmex Corporation
○ Nihon Kohden Corporation
○ Erba Mannheim



ページTOPに戻る


Table of Contents

CHAPTER 1: INTRODUCTION
1.1. Report description
1.2. Key market segments
1.3. Key benefits to the stakeholders
1.4. Research methodology
1.4.1. Primary research
1.4.2. Secondary research
1.4.3. Analyst tools and models
CHAPTER 2: EXECUTIVE SUMMARY
2.1. CXO Perspective
CHAPTER 3: MARKET OVERVIEW
3.1. Market definition and scope
3.2. Key findings
3.2.1. Top impacting factors
3.2.2. Top investment pockets
3.3. Porter’s five forces analysis
3.3.1. Low bargaining power of suppliers
3.3.2. Low threat of new entrants
3.3.3. Low threat of substitutes
3.3.4. Low intensity of rivalry
3.3.5. Low bargaining power of buyers
3.4. Market dynamics
3.4.1. Drivers
3.4.1.1. Growth in prevalence of chronic conditions
3.4.1.2. Growth in awareness of health and screening programs
3.4.1.3. Surge in adoption of point of care testing
3.4.2. Restraints
3.4.2.1. Product recalls by top players
3.4.2.2. Lack of skilled personnel in underdeveloped countries
3.4.3. Opportunities
3.4.3.1. Technological advancements in hematological diagnostics instruments
CHAPTER 4: HEMATOLOGY DIAGNOSTICS MARKET, BY PRODUCT TYPE
4.1. Overview
4.1.1. Market size and forecast
4.2. Hematology Instrument
4.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.2.2. Market size and forecast, by region
4.2.3. Market share analysis by country
4.2.4. Hematology Instrument Hematology Diagnostics Market by Type
4.2.4.1. Hematology Analyzers Hematology Diagnostics Market by Type
4.2.4.2. Flow Cytometry Hematology Diagnostics Market by Type
4.3. Hematology Consumables
4.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.3.2. Market size and forecast, by region
4.3.3. Market share analysis by country
CHAPTER 5: HEMATOLOGY DIAGNOSTICS MARKET, BY TEST TYPE
5.1. Overview
5.1.1. Market size and forecast
5.2. Complete Blood Count (CBC)
5.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.2.2. Market size and forecast, by region
5.2.3. Market share analysis by country
5.3. Platelet Function Testing
5.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.3.2. Market size and forecast, by region
5.3.3. Market share analysis by country
5.4. Hemoglobin Testing
5.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.4.2. Market size and forecast, by region
5.4.3. Market share analysis by country
5.5. Others
5.5.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.5.2. Market size and forecast, by region
5.5.3. Market share analysis by country
CHAPTER 6: HEMATOLOGY DIAGNOSTICS MARKET, BY END USER
6.1. Overview
6.1.1. Market size and forecast
6.2. Hospitals and Clinics
6.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.2.2. Market size and forecast, by region
6.2.3. Market share analysis by country
6.3. Diagnostic Laboratories
6.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.3.2. Market size and forecast, by region
6.3.3. Market share analysis by country
6.4. Others
6.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.4.2. Market size and forecast, by region
6.4.3. Market share analysis by country
CHAPTER 7: HEMATOLOGY DIAGNOSTICS MARKET, BY REGION
7.1. Overview
7.1.1. Market size and forecast By Region
7.2. North America
7.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.2.2. Market size and forecast, by Product Type
7.2.3. Market size and forecast, by Test Type
7.2.4. Market size and forecast, by End User
7.2.5. Market size and forecast, by country
7.2.5.1. U.S.
7.2.5.1.1. Market size and forecast, by Product Type
7.2.5.1.2. Market size and forecast, by Test Type
7.2.5.1.3. Market size and forecast, by End User
7.2.5.2. Canada
7.2.5.2.1. Market size and forecast, by Product Type
7.2.5.2.2. Market size and forecast, by Test Type
7.2.5.2.3. Market size and forecast, by End User
7.2.5.3. Mexico
7.2.5.3.1. Market size and forecast, by Product Type
7.2.5.3.2. Market size and forecast, by Test Type
7.2.5.3.3. Market size and forecast, by End User
7.3. Europe
7.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.3.2. Market size and forecast, by Product Type
7.3.3. Market size and forecast, by Test Type
7.3.4. Market size and forecast, by End User
7.3.5. Market size and forecast, by country
7.3.5.1. Germany
7.3.5.1.1. Market size and forecast, by Product Type
7.3.5.1.2. Market size and forecast, by Test Type
7.3.5.1.3. Market size and forecast, by End User
7.3.5.2. France
7.3.5.2.1. Market size and forecast, by Product Type
7.3.5.2.2. Market size and forecast, by Test Type
7.3.5.2.3. Market size and forecast, by End User
7.3.5.3. UK
7.3.5.3.1. Market size and forecast, by Product Type
7.3.5.3.2. Market size and forecast, by Test Type
7.3.5.3.3. Market size and forecast, by End User
7.3.5.4. Italy
7.3.5.4.1. Market size and forecast, by Product Type
7.3.5.4.2. Market size and forecast, by Test Type
7.3.5.4.3. Market size and forecast, by End User
7.3.5.5. Spain
7.3.5.5.1. Market size and forecast, by Product Type
7.3.5.5.2. Market size and forecast, by Test Type
7.3.5.5.3. Market size and forecast, by End User
7.3.5.6. Rest of Europe
7.3.5.6.1. Market size and forecast, by Product Type
7.3.5.6.2. Market size and forecast, by Test Type
7.3.5.6.3. Market size and forecast, by End User
7.4. Asia-Pacific
7.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.4.2. Market size and forecast, by Product Type
7.4.3. Market size and forecast, by Test Type
7.4.4. Market size and forecast, by End User
7.4.5. Market size and forecast, by country
7.4.5.1. Japan
7.4.5.1.1. Market size and forecast, by Product Type
7.4.5.1.2. Market size and forecast, by Test Type
7.4.5.1.3. Market size and forecast, by End User
7.4.5.2. China
7.4.5.2.1. Market size and forecast, by Product Type
7.4.5.2.2. Market size and forecast, by Test Type
7.4.5.2.3. Market size and forecast, by End User
7.4.5.3. India
7.4.5.3.1. Market size and forecast, by Product Type
7.4.5.3.2. Market size and forecast, by Test Type
7.4.5.3.3. Market size and forecast, by End User
7.4.5.4. Australia
7.4.5.4.1. Market size and forecast, by Product Type
7.4.5.4.2. Market size and forecast, by Test Type
7.4.5.4.3. Market size and forecast, by End User
7.4.5.5. South Korea
7.4.5.5.1. Market size and forecast, by Product Type
7.4.5.5.2. Market size and forecast, by Test Type
7.4.5.5.3. Market size and forecast, by End User
7.4.5.6. Rest of Asia-Pacific
7.4.5.6.1. Market size and forecast, by Product Type
7.4.5.6.2. Market size and forecast, by Test Type
7.4.5.6.3. Market size and forecast, by End User
7.5. LAMEA
7.5.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.5.2. Market size and forecast, by Product Type
7.5.3. Market size and forecast, by Test Type
7.5.4. Market size and forecast, by End User
7.5.5. Market size and forecast, by country
7.5.5.1. Brazil
7.5.5.1.1. Market size and forecast, by Product Type
7.5.5.1.2. Market size and forecast, by Test Type
7.5.5.1.3. Market size and forecast, by End User
7.5.5.2. Saudi Arabia
7.5.5.2.1. Market size and forecast, by Product Type
7.5.5.2.2. Market size and forecast, by Test Type
7.5.5.2.3. Market size and forecast, by End User
7.5.5.3. South Africa
7.5.5.3.1. Market size and forecast, by Product Type
7.5.5.3.2. Market size and forecast, by Test Type
7.5.5.3.3. Market size and forecast, by End User
7.5.5.4. Rest of LAMEA
7.5.5.4.1. Market size and forecast, by Product Type
7.5.5.4.2. Market size and forecast, by Test Type
7.5.5.4.3. Market size and forecast, by End User
CHAPTER 8: COMPETITIVE LANDSCAPE
8.1. Introduction
8.2. Top winning strategies
8.3. Product mapping of top 10 player
8.4. Competitive dashboard
8.5. Competitive heatmap
8.6. Top player positioning, 2022
CHAPTER 9: COMPANY PROFILES
9.1. Cardinal Health Inc.
9.1.1. Company overview
9.1.2. Key executives
9.1.3. Company snapshot
9.1.4. Operating business segments
9.1.5. Product portfolio
9.1.6. Business performance
9.2. Danaher Corporation
9.2.1. Company overview
9.2.2. Key executives
9.2.3. Company snapshot
9.2.4. Operating business segments
9.2.5. Product portfolio
9.2.6. Business performance
9.3. Siemens AG
9.3.1. Company overview
9.3.2. Key executives
9.3.3. Company snapshot
9.3.4. Operating business segments
9.3.5. Product portfolio
9.3.6. Business performance
9.4. Shenzhen Mindray Bio-Medical Electronics Co., Ltd.
9.4.1. Company overview
9.4.2. Key executives
9.4.3. Company snapshot
9.4.4. Operating business segments
9.4.5. Product portfolio
9.4.6. Business performance
9.5. F. Hoffmann-La Roche Ltd.
9.5.1. Company overview
9.5.2. Key executives
9.5.3. Company snapshot
9.5.4. Operating business segments
9.5.5. Product portfolio
9.5.6. Business performance
9.5.7. Key strategic moves and developments
9.6. Sysmex Corporation
9.6.1. Company overview
9.6.2. Key executives
9.6.3. Company snapshot
9.6.4. Operating business segments
9.6.5. Product portfolio
9.6.6. Business performance
9.6.7. Key strategic moves and developments
9.7. Abbott Laboratories
9.7.1. Company overview
9.7.2. Key executives
9.7.3. Company snapshot
9.7.4. Operating business segments
9.7.5. Product portfolio
9.7.6. Business performance
9.7.7. Key strategic moves and developments
9.8. EKF Diagnostics Holdings plc
9.8.1. Company overview
9.8.2. Key executives
9.8.3. Company snapshot
9.8.4. Operating business segments
9.8.5. Product portfolio
9.8.6. Business performance
9.9. Nihon Kohden Corporation
9.9.1. Company overview
9.9.2. Key executives
9.9.3. Company snapshot
9.9.4. Operating business segments
9.9.5. Product portfolio
9.9.6. Business performance
9.10. Erba Mannheim
9.10.1. Company overview
9.10.2. Key executives
9.10.3. Company snapshot
9.10.4. Operating business segments
9.10.5. Product portfolio

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(在宅・地域医療)の最新刊レポート

Allied Market Research 社の最新刊レポート

本レポートと同じKEY WORD(blood)の最新刊レポート


よくあるご質問


Allied Market Research社はどのような調査会社ですか?


アライドマーケットリサーチ(Allied Market Research)は世界の多様な市場に関する戦略や将来推計、成長/衰退予測、機会分析、消費者調査などを行い、市場調査レポートを積極的に出版しています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/10/04 10:27

147.72 円

163.39 円

196.69 円

ページTOPに戻る