3Dグラフェン市場:用途別(複合材料、センサー、エネルギー貯蔵、その他):2021-2031年の世界機会分析と産業予測3D Graphene Market By Application (Composites, Sensors, Energy storage, Others): Global Opportunity Analysis and Industry Forecast, 2021-2031 世界の3Dグラフェン市場は、2021年に250万ドルと評価され、2022年から2031年までの年平均成長率は31.6%で、2031年には3910万ドルに達すると予測されている。 3Dグラフェンベースのアーキテクチャーは、スーパー... もっと見る
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サマリー世界の3Dグラフェン市場は、2021年に250万ドルと評価され、2022年から2031年までの年平均成長率は31.6%で、2031年には3910万ドルに達すると予測されている。3Dグラフェンベースのアーキテクチャーは、スーパーキャパシタに直接使用される。3Dグラフェンアーキテクチャーは、3D相互接続構造とグラフェンの優れた電子伝導性の組み合わせにより、スーパーキャパシタの電極として有望視されている。3Dグラフェン材料は、グラフェンエアロゲルや、グラフェンインクを用いて作成される3Dプリントグラフェンナノ構造と呼ばれることがある。グラフェンは、炭素原子が六角形に配列した1原子厚の層である。グラフェンを何層にも重ねたものはグラファイトと呼ばれ、鉛筆の「芯」としてよく使われている。 しかし、グラフェンシートが密に積み重なっているため、グラファイトの機械的特性は比較的弱い。これを克服するため、グラフェンシートを空気で満たされた細孔で分離することで、グラフェン・エアロゲルと呼ばれる多孔質版のグラフェンを作り出すことができる。これにより、グラフェン特有の特性を維持したまま3次元構造を形成することができる。また、3Dグラフェンは、高い表面積や吸着力などの特性を活かして、化学産業で効果的な触媒として使用されている。世界的な化学品需要の急増は、3Dグラフェンの需要を増加させ、世界の3Dグラフェン産業の成長を牽引すると予想される。 3Dグラフェンは原子力発電所で幅広く使用されている。原子力発電所では、原子炉を冷却するために必要な重水を製造する際に100万トンものCO2が排出される。マンチェスター大学の研究者によれば、より費用対効果が高く、環境に優しい重水の製造方法は、3Dグラフェン膜を使用することである。現在の技術と比較すると、3Dグラフェンは、原子力発電所における重水製造と除染に関連するエネルギーコストを100倍以上削減できる可能性がある。3Dグラフェンの特別な特性により、素粒子を効果的に分離できる可能性があるため、この方法は効果的かつ経済的である。 静電相互作用と疎水性相互作用を同時に生じさせることができ、比表面積が大きいことから、3Dグラフェンは水質汚染物質の吸着において明るい未来があることを示している。3Dグラフェンは、水の浄化や雑菌やその他の不純物の除去に利用されている。近年、3Dグラフェンをベースとしたマクロ構造(3D GBM)は、水処理産業で使用できる大きな可能性を秘めているため、より多くの関心を集めている。3次元GBMは、大きな表面積や物理的に相互接続された多孔性ネットワークなどの特徴的な構造特性と、高い導電性、良好な化学的/熱的安定性、超軽量、高い太陽熱変換効率などの優れた特質を備えているため、吸着、容量脱イオン、太陽熱蒸留による水浄化のための魅力的な材料である。さらに、3D GBMは、粉末ナノ材料をカプセル化し、モノリス吸着剤や光・電気触媒を作成するためのフレームワークとして使用することができるため、水処理における潜在的な用途の数ははるかに多い。 3Dグラフェン市場は用途と地域に区分される。用途別では、エネルギー貯蔵、センサー、触媒、その他に分けられる。地域別では、北米、欧州、アジア太平洋、LAMEAで分析される。3Dグラフェン市場で事業を展開している主要企業は、ACS Material、American Elements、CVD Equipment Corporation、G6 Materials Corp.、Graphex Group、Integrated Graphene Ltd.、Lyten, Inc.、Nano Dimension、NANOCHEMAZONE、Ultrananotech Private Limitedである。 COVID-19が世界の3Dグラフェン市場に与えた影響 COVID-19の大流行中、自動車販売の減少により、主要自動車メーカーによる電気自動車への最終投資決定が遅れつつある。このため、グラフェンは電池や複合材料などに使用されるため、グラフェン需要が減少している。3Dグラフェンは、エレクトロニクス、自動車、その他の分野で広く使用されている。これらの産業は勢いを増し、順調に生産プロセスを開始している。したがって、3Dグラフェンの需要はCOVID以降増加している。 ステークホルダーにとっての主なメリット 本レポートは、2021年から2031年までの3Dグラフェン市場分析の市場セグメント、現在の動向、予測、ダイナミクスを定量的に分析し、3Dグラフェン市場の有力な機会を特定します。 主要な促進要因、阻害要因、機会に関する情報とともに市場調査を提供します。 ポーターのファイブフォース分析により、バイヤーとサプライヤーの潜在力を明らかにし、ステークホルダーが利益重視のビジネス決定を下し、サプライヤーとバイヤーのネットワークを強化できるようにします。 3Dグラフェン市場のセグメンテーションを詳細に分析することで、市場機会を見極めることができます。 各地域の主要国を世界市場への収益貢献度に応じてマッピングしています。 市場プレイヤーのポジショニングはベンチマーキングを容易にし、市場プレイヤーの現在のポジションを明確に理解するのに役立つ。 地域別および世界別の3Dグラフェン市場動向、主要企業、市場セグメント、応用分野、市場成長戦略の分析を含みます。 主要市場セグメント 用途別 複合材料 センサー エネルギー貯蔵 その他 地域別 北米 米国 カナダ メキシコ ヨーロッパ ドイツ イギリス フランス イタリア スペイン その他のヨーロッパ アジア太平洋 中国 インド 韓国 日本 オーストラリア その他のアジア太平洋地域 ラメア ブラジル サウジアラビア 南アフリカ その他の地域 主な市場プレーヤー アメリカン・エレメンツ インテグレーテッド・グラフェン ACS マテリアル ウルトラナノテック・プライベート・リミテッド ナノ・ディメンション グラフェックス・グループ ライテン社 ナノケマゾン CVD Equipment Corporation G6 Materials Corp. 目次CHAPTER 1: INTRODUCTION1.1. Report description 1.2. Key market segments 1.3. Key benefits to the stakeholders 1.4. Research Methodology 1.4.1. Primary research 1.4.2. Secondary research 1.4.3. Analyst tools and models CHAPTER 2: EXECUTIVE SUMMARY 2.1. CXO Perspective CHAPTER 3: MARKET OVERVIEW 3.1. Market definition and scope 3.2. Key findings 3.2.1. Top impacting factors 3.2.2. Top investment pockets 3.3. Porter’s five forces analysis 3.3.1. Bargaining power of suppliers 3.3.2. Bargaining power of buyers 3.3.3. Threat of substitutes 3.3.4. Threat of new entrants 3.3.5. Intensity of rivalry 3.4. Market dynamics 3.4.1. Drivers 3.4.1.1. Lucrative use from electronics sector 3.4.1.2. Surge in solar energy usage 3.4.1.3. High demand from various end-use industries 3.4.2. Restraints 3.4.2.1. High production cost of 3D graphene 3.4.3. Opportunities 3.4.3.1. Rise in use of 3D graphene in the medical sector 3.4.3.2. Surge in technological advancements 3.5. COVID-19 Impact Analysis on the market 3.6. Key Regulation Analysis 3.7. Patent Landscape 3.8. Value Chain Analysis CHAPTER 4: 3D GRAPHENE MARKET, BY APPLICATION 4.1. Overview 4.1.1. Market size and forecast 4.2. Composites 4.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities 4.2.2. Market size and forecast, by region 4.2.3. Market share analysis by country 4.3. Sensors 4.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities 4.3.2. Market size and forecast, by region 4.3.3. Market share analysis by country 4.4. Energy storage 4.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities 4.4.2. Market size and forecast, by region 4.4.3. Market share analysis by country 4.5. Others 4.5.1. Key market trends, growth factors and opportunities 4.5.2. Market size and forecast, by region 4.5.3. Market share analysis by country CHAPTER 5: 3D GRAPHENE MARKET, BY REGION 5.1. Overview 5.1.1. Market size and forecast By Region 5.2. North America 5.2.1. Key trends and opportunities 5.2.2. Market size and forecast, by Application 5.2.3. Market size and forecast, by country 5.2.3.1. U.S. 5.2.3.1.1. Key market trends, growth factors and opportunities 5.2.3.1.2. Market size and forecast, by Application 5.2.3.2. Canada 5.2.3.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities 5.2.3.2.2. Market size and forecast, by Application 5.2.3.3. Mexico 5.2.3.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities 5.2.3.3.2. Market size and forecast, by Application 5.3. Europe 5.3.1. Key trends and opportunities 5.3.2. Market size and forecast, by Application 5.3.3. Market size and forecast, by country 5.3.3.1. Germany 5.3.3.1.1. Key market trends, growth factors and opportunities 5.3.3.1.2. Market size and forecast, by Application 5.3.3.2. UK 5.3.3.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities 5.3.3.2.2. Market size and forecast, by Application 5.3.3.3. France 5.3.3.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities 5.3.3.3.2. Market size and forecast, by Application 5.3.3.4. Italy 5.3.3.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities 5.3.3.4.2. Market size and forecast, by Application 5.3.3.5. Spain 5.3.3.5.1. Key market trends, growth factors and opportunities 5.3.3.5.2. Market size and forecast, by Application 5.3.3.6. Rest of Europe 5.3.3.6.1. Key market trends, growth factors and opportunities 5.3.3.6.2. Market size and forecast, by Application 5.4. Asia-Pacific 5.4.1. Key trends and opportunities 5.4.2. Market size and forecast, by Application 5.4.3. Market size and forecast, by country 5.4.3.1. China 5.4.3.1.1. Key market trends, growth factors and opportunities 5.4.3.1.2. Market size and forecast, by Application 5.4.3.2. India 5.4.3.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities 5.4.3.2.2. Market size and forecast, by Application 5.4.3.3. South Korea 5.4.3.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities 5.4.3.3.2. Market size and forecast, by Application 5.4.3.4. Japan 5.4.3.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities 5.4.3.4.2. Market size and forecast, by Application 5.4.3.5. Australia 5.4.3.5.1. Key market trends, growth factors and opportunities 5.4.3.5.2. Market size and forecast, by Application 5.4.3.6. Rest of Asia-Pacific 5.4.3.6.1. Key market trends, growth factors and opportunities 5.4.3.6.2. Market size and forecast, by Application 5.5. LAMEA 5.5.1. Key trends and opportunities 5.5.2. Market size and forecast, by Application 5.5.3. Market size and forecast, by country 5.5.3.1. Brazil 5.5.3.1.1. Key market trends, growth factors and opportunities 5.5.3.1.2. Market size and forecast, by Application 5.5.3.2. Saudi Arabia 5.5.3.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities 5.5.3.2.2. Market size and forecast, by Application 5.5.3.3. South Africa 5.5.3.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities 5.5.3.3.2. Market size and forecast, by Application 5.5.3.4. Rest of LAMEA 5.5.3.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities 5.5.3.4.2. Market size and forecast, by Application CHAPTER 6: COMPETITIVE LANDSCAPE 6.1. Introduction 6.2. Top winning strategies 6.3. Product Mapping of Top 10 Player 6.4. Competitive Dashboard 6.5. Competitive Heatmap 6.6. Top player positioning, 2021 CHAPTER 7: COMPANY PROFILES 7.1. AMERICAN ELEMENTS 7.1.1. Company overview 7.1.2. Key Executives 7.1.3. Company snapshot 7.1.4. Operating business segments 7.1.5. Product portfolio 7.2. Integrated Graphene Ltd. 7.2.1. Company overview 7.2.2. Key Executives 7.2.3. Company snapshot 7.2.4. Operating business segments 7.2.5. Product portfolio 7.2.6. Key strategic moves and developments 7.3. ACS Material 7.3.1. Company overview 7.3.2. Key Executives 7.3.3. Company snapshot 7.3.4. Operating business segments 7.3.5. Product portfolio 7.4. NANOCHEMAZONE 7.4.1. Company overview 7.4.2. Key Executives 7.4.3. Company snapshot 7.4.4. Operating business segments 7.4.5. Product portfolio 7.5. Ultrananotech Private Limited. 7.5.1. Company overview 7.5.2. Key Executives 7.5.3. Company snapshot 7.5.4. Operating business segments 7.5.5. Product portfolio 7.6. CVD Equipment Corporation 7.6.1. Company overview 7.6.2. Key Executives 7.6.3. Company snapshot 7.6.4. Operating business segments 7.6.5. Product portfolio 7.6.6. Business performance 7.7. Lyten, Inc. 7.7.1. Company overview 7.7.2. Key Executives 7.7.3. Company snapshot 7.7.4. Operating business segments 7.7.5. Product portfolio 7.7.6. Key strategic moves and developments 7.8. Graphex Group 7.8.1. Company overview 7.8.2. Key Executives 7.8.3. Company snapshot 7.8.4. Operating business segments 7.8.5. Product portfolio 7.8.6. Business performance 7.9. Nano Dimension 7.9.1. Company overview 7.9.2. Key Executives 7.9.3. Company snapshot 7.9.4. Operating business segments 7.9.5. Product portfolio 7.9.6. Business performance 7.10. G6 Materials Corp. 7.10.1. Company overview 7.10.2. Key Executives 7.10.3. Company snapshot 7.10.4. Operating business segments 7.10.5. Product portfolio 7.10.6. Business performance
SummaryThe global 3D graphene market was valued at $2.5 million in 2021, and is projected to reach $39.1 million by 2031, growing at a CAGR of 31.6% from 2022 to 2031. Table of ContentsCHAPTER 1: INTRODUCTION1.1. Report description 1.2. Key market segments 1.3. Key benefits to the stakeholders 1.4. Research Methodology 1.4.1. Primary research 1.4.2. Secondary research 1.4.3. Analyst tools and models CHAPTER 2: EXECUTIVE SUMMARY 2.1. CXO Perspective CHAPTER 3: MARKET OVERVIEW 3.1. Market definition and scope 3.2. Key findings 3.2.1. Top impacting factors 3.2.2. Top investment pockets 3.3. Porter’s five forces analysis 3.3.1. Bargaining power of suppliers 3.3.2. Bargaining power of buyers 3.3.3. Threat of substitutes 3.3.4. Threat of new entrants 3.3.5. Intensity of rivalry 3.4. Market dynamics 3.4.1. Drivers 3.4.1.1. Lucrative use from electronics sector 3.4.1.2. Surge in solar energy usage 3.4.1.3. High demand from various end-use industries 3.4.2. Restraints 3.4.2.1. High production cost of 3D graphene 3.4.3. Opportunities 3.4.3.1. Rise in use of 3D graphene in the medical sector 3.4.3.2. Surge in technological advancements 3.5. COVID-19 Impact Analysis on the market 3.6. Key Regulation Analysis 3.7. Patent Landscape 3.8. Value Chain Analysis CHAPTER 4: 3D GRAPHENE MARKET, BY APPLICATION 4.1. Overview 4.1.1. Market size and forecast 4.2. Composites 4.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities 4.2.2. Market size and forecast, by region 4.2.3. Market share analysis by country 4.3. Sensors 4.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities 4.3.2. Market size and forecast, by region 4.3.3. Market share analysis by country 4.4. Energy storage 4.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities 4.4.2. Market size and forecast, by region 4.4.3. Market share analysis by country 4.5. Others 4.5.1. Key market trends, growth factors and opportunities 4.5.2. Market size and forecast, by region 4.5.3. Market share analysis by country CHAPTER 5: 3D GRAPHENE MARKET, BY REGION 5.1. Overview 5.1.1. Market size and forecast By Region 5.2. North America 5.2.1. Key trends and opportunities 5.2.2. Market size and forecast, by Application 5.2.3. Market size and forecast, by country 5.2.3.1. U.S. 5.2.3.1.1. Key market trends, growth factors and opportunities 5.2.3.1.2. Market size and forecast, by Application 5.2.3.2. Canada 5.2.3.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities 5.2.3.2.2. Market size and forecast, by Application 5.2.3.3. Mexico 5.2.3.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities 5.2.3.3.2. Market size and forecast, by Application 5.3. Europe 5.3.1. Key trends and opportunities 5.3.2. Market size and forecast, by Application 5.3.3. Market size and forecast, by country 5.3.3.1. Germany 5.3.3.1.1. Key market trends, growth factors and opportunities 5.3.3.1.2. Market size and forecast, by Application 5.3.3.2. UK 5.3.3.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities 5.3.3.2.2. Market size and forecast, by Application 5.3.3.3. France 5.3.3.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities 5.3.3.3.2. Market size and forecast, by Application 5.3.3.4. Italy 5.3.3.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities 5.3.3.4.2. Market size and forecast, by Application 5.3.3.5. Spain 5.3.3.5.1. Key market trends, growth factors and opportunities 5.3.3.5.2. Market size and forecast, by Application 5.3.3.6. Rest of Europe 5.3.3.6.1. Key market trends, growth factors and opportunities 5.3.3.6.2. Market size and forecast, by Application 5.4. Asia-Pacific 5.4.1. Key trends and opportunities 5.4.2. Market size and forecast, by Application 5.4.3. Market size and forecast, by country 5.4.3.1. China 5.4.3.1.1. Key market trends, growth factors and opportunities 5.4.3.1.2. Market size and forecast, by Application 5.4.3.2. India 5.4.3.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities 5.4.3.2.2. Market size and forecast, by Application 5.4.3.3. South Korea 5.4.3.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities 5.4.3.3.2. Market size and forecast, by Application 5.4.3.4. Japan 5.4.3.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities 5.4.3.4.2. Market size and forecast, by Application 5.4.3.5. Australia 5.4.3.5.1. Key market trends, growth factors and opportunities 5.4.3.5.2. Market size and forecast, by Application 5.4.3.6. Rest of Asia-Pacific 5.4.3.6.1. Key market trends, growth factors and opportunities 5.4.3.6.2. Market size and forecast, by Application 5.5. LAMEA 5.5.1. Key trends and opportunities 5.5.2. Market size and forecast, by Application 5.5.3. Market size and forecast, by country 5.5.3.1. Brazil 5.5.3.1.1. Key market trends, growth factors and opportunities 5.5.3.1.2. Market size and forecast, by Application 5.5.3.2. Saudi Arabia 5.5.3.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities 5.5.3.2.2. Market size and forecast, by Application 5.5.3.3. South Africa 5.5.3.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities 5.5.3.3.2. Market size and forecast, by Application 5.5.3.4. Rest of LAMEA 5.5.3.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities 5.5.3.4.2. Market size and forecast, by Application CHAPTER 6: COMPETITIVE LANDSCAPE 6.1. Introduction 6.2. Top winning strategies 6.3. Product Mapping of Top 10 Player 6.4. Competitive Dashboard 6.5. Competitive Heatmap 6.6. Top player positioning, 2021 CHAPTER 7: COMPANY PROFILES 7.1. AMERICAN ELEMENTS 7.1.1. Company overview 7.1.2. Key Executives 7.1.3. Company snapshot 7.1.4. Operating business segments 7.1.5. Product portfolio 7.2. Integrated Graphene Ltd. 7.2.1. Company overview 7.2.2. Key Executives 7.2.3. Company snapshot 7.2.4. Operating business segments 7.2.5. Product portfolio 7.2.6. Key strategic moves and developments 7.3. ACS Material 7.3.1. Company overview 7.3.2. Key Executives 7.3.3. Company snapshot 7.3.4. Operating business segments 7.3.5. Product portfolio 7.4. NANOCHEMAZONE 7.4.1. Company overview 7.4.2. Key Executives 7.4.3. Company snapshot 7.4.4. Operating business segments 7.4.5. Product portfolio 7.5. Ultrananotech Private Limited. 7.5.1. Company overview 7.5.2. Key Executives 7.5.3. Company snapshot 7.5.4. Operating business segments 7.5.5. Product portfolio 7.6. CVD Equipment Corporation 7.6.1. Company overview 7.6.2. Key Executives 7.6.3. Company snapshot 7.6.4. Operating business segments 7.6.5. Product portfolio 7.6.6. Business performance 7.7. Lyten, Inc. 7.7.1. Company overview 7.7.2. Key Executives 7.7.3. Company snapshot 7.7.4. Operating business segments 7.7.5. Product portfolio 7.7.6. Key strategic moves and developments 7.8. Graphex Group 7.8.1. Company overview 7.8.2. Key Executives 7.8.3. Company snapshot 7.8.4. Operating business segments 7.8.5. Product portfolio 7.8.6. Business performance 7.9. Nano Dimension 7.9.1. Company overview 7.9.2. Key Executives 7.9.3. Company snapshot 7.9.4. Operating business segments 7.9.5. Product portfolio 7.9.6. Business performance 7.10. G6 Materials Corp. 7.10.1. Company overview 7.10.2. Key Executives 7.10.3. Company snapshot 7.10.4. Operating business segments 7.10.5. Product portfolio 7.10.6. Business performance
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